Toiveena vauva 2017-2018

Huomenta kaikille!

Täälä ei mitään uutta. Parisen viikkoa tätä kiertoa jäljellä... heikolla toivolla. Mutta meneehän noi viikot niin nopeesti, että sitten ensi kiertoon täytyy taas tsempata enemmän.:)

Tanjuska: Onko sulla ollut aiemmin pidempiä kiertoja? Olin ihan varma plussasta...o_O

Nyt vaan pääsiäisen viettoon. Hyvää pääsisäistä kaikille!!! :love:(y):rolleyes::ROFLMAO:

Juu, minulla on pisimmillään kierto ollu yli 4kk, sen takia nyt oli pitkään käytössä terolutit että saatiin kierto lyhyemmäksi. Tai no saatiin ja saatiin, siksi aikaa kun söin niitä..
 
Tai se miten on silloin parikymppisenä raskautunut tyyliin kerrasta. Kaukana on ne päivät. :cool: No jos jotain positiivista tässä yrittämisessä ja sen mahdollisessa kestämisessä on se, ettei tosiaan tartte enää sitä ehkäisyä, voi ottaa sen lasin tai pari viiniä jota muuten ei pääsiäisenä mennyt yhtään (sattuneesta syystä) :D No joo laihoja lohtuja meille, jotka sitä vauvaa tosiaan toivovat, mutta pakkohan sitä jotain positiivista on keksiä tähän hätään. Nytkään ei tartte miettiä et vietetäänkö ens joulua kotona vai synnärillä. ;) Muutoinhan sillä ajankohdalla ei ole mitään merkitystä. (y)
Mä otin kans sunnuntaina ihan piruuttani useamman lonkeron vaikkei oikeastaan tehnyt kunnolla mieli ja oli muutenkin nuppi huonona menkkojen takia, mutta ei uskalla sit taas kierron edetessä ottaa yhtään :X3:
Mun mies kans epäili, että heti tuun kuitenkin raskaaksi...eipä sillä, mun mielestä on ehkä vähän liian harvoin neljän päivän välein peittoja heiluttaa, jos meinaa raskautua :whistle: mies kyllä kans nyt sano, että pitää ens kierrossa olla ahkerampi:love: meillä vaan on oikeesti välillä tosi vaikee löytää yhteistä aikaa, kun itse teen yötöitä ja jos vaikka olisinkin vapaalla ja ilta yhteistä aikaa, niiniin lapset valvoo monesti sinne 22 asti ja mies joutuu nousemaan usein 4 aikaan eli ihan puhki hänkin jo 21 aikaan illasta :unsure: tämä tulee olemaan meille kyllä iso haaste :/
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Ja mulla siis menkat alkoivat ja kp1 ja yk2. Kierto oli vain 21 pvää. Katotaan mitä tuleva kuukausi tuo tullessaan. :) Mutta huojentunut olen enemmänkin siitä ettei tartte tätä viikkoa enää jännätä ja voi nyt alkaa "puhtaalta pöydältä".(y)
Jospa se plussa nyt tulisi, kun on harjoituskierros koettu. :p
Miten sun vuoto, onko varmasti menkat vai vielä toivoa kiinnittymisvuodosta?
 
Miten sun vuoto, onko varmasti menkat vai vielä toivoa kiinnittymisvuodosta?
Kyllä tää ihan kuukautisvuotoa on. Sidettä saanut vaihtaa pariin otteeseen. Mut ei se mitään. Ihan positiivisella mielellä nyt taas lähdetään toiselle kierrokselle ja vähän pienemmillä vaihteilla tällä kertaa tai ainakin tarkoitus olisi vähemmän hötkyillä henkisesti. :) Peitot heiluu sitten harvasen päivä Niinkuin tähänkin asti. Eli siitä ei ekan kierroksen epäonnistuminen voinut johtua. Toivon et syy oli se etten ovuloinut. Toki tulee tarkkailtua koska se mahdollinen ovis tässä kierrossa tulee ja loppukierrosta varmasti oon täpinöissään oottamassa koska pääsee testailemaan. :D

On ihan ok ottaa alkukierrosta ennen ovulaatiota. ;) Onhan tää tämmöstä viikko ja kuukausi kerrallaan elämistä ja ei ihan viitti sopia mitään juhlimisia pitkällä tähtäimellä jos onkin silloin jo raskaana. Nytkin meitä kyselty kesäkuussa yhille festareille mut ei oo uskallettu vielä lupautua ja toki sekin vielä auki miten lapset isällään silloin. :) Mut ei haittaa yhtään jos jäävät väliin. Onhan tässä ehtinyt rillutellakin elämänsä aikana ja ehtiihän sitä vielä myöhemminkin. :D
 
  • Tykkää
Reactions: PAMPULI
Hei mä nyt sorruin hakemaan niitä ovistestejä ja negahan se oli. Haalea viiva siis. Tänään tosiaan kp14/28-32, aamupäivällä luulin tuntevani munasolun irtoamisen, ja eilinen kuivuus on vasta tänään muuttunut valtamereksi "eggwhitella". Menikö se ovis siis jo, vai vasta tulossa? tuo nippaus aamulla saattoi olla mitä vaan. Vaikka eipä sen väliä :) Peitto heilunut to, pe, ma ja varmasti taas tänään tai huomenna :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Mä otin kans sunnuntaina ihan piruuttani useamman lonkeron vaikkei oikeastaan tehnyt kunnolla mieli ja oli muutenkin nuppi huonona menkkojen takia, mutta ei uskalla sit taas kierron edetessä ottaa yhtään :X3:
Mun mies kans epäili, että heti tuun kuitenkin raskaaksi...eipä sillä, mun mielestä on ehkä vähän liian harvoin neljän päivän välein peittoja heiluttaa, jos meinaa raskautua :whistle: mies kyllä kans nyt sano, että pitää ens kierrossa olla ahkerampi:love: meillä vaan on oikeesti välillä tosi vaikee löytää yhteistä aikaa, kun itse teen yötöitä ja jos vaikka olisinkin vapaalla ja ilta yhteistä aikaa, niiniin lapset valvoo monesti sinne 22 asti ja mies joutuu nousemaan usein 4 aikaan eli ihan puhki hänkin jo 21 aikaan illasta :unsure: tämä tulee olemaan meille kyllä iso haaste :/
Se on kyllä totta et työt voi häiritä tätä lastentekopuuhaa. Meillä niin onnekas tilanne ettei yhteisestä ajasta ole puute,mut ei tietenkään halua et siitäkään tulee pakkopullaa et nyt on pakko kun on se aika kuusta mut eipä siitä onneks oo tähänkään asti tullut sellasta. ;)

Kunhan pääsee näistä menkoista niin päästään tositoimiin! :D Jospa se huhtikuu olis teiän ja meiän plussa kuukausi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Paljon onnea Illuminated! Tuohan on aivan selkeä :)

Shakalaka, veit todellakin sanat suustani... Mikä siinä voi olla että heti tulee kaiken maailman käsittämättömiä oireita sillä siunaamalla sekunnilla kun aloittaa yrittämisen?! Ei ne kaikki voi olla kuviteltujakaan, esim. mulla nuo epämääräiset vuodot ennen menkkoja alkoi juurikin yrityksen alotuksesta. Samalla myös tuo oletettu endometrioosi muka alkoi kertapamauksella juuri pari päivää ensimmäisestä suojaamattomasta kerrasta... Ja meillä ei siis ollu hormonaalista ehkäisyä käytössä joka olis niiltä endon oireilta voinu suojata, eli todellakin täysin absurdi ja harvinaisen ärsyttävä tilanne. Välillä musta tuntuu että tää keho lähinnä pitää mua pilkkanaan.

Ja Nonsk, toi on kyllä turhauttavaa kun pitää odotella niitä lääkäriaikoja vaikka olis niitä ongelmiakin. Ite oon käyny nyt muutaman kerran yksityisellä, ja siellä mut on kyllä otettu tosi hyvin vastaan ja oireet on otettu vakavasti. Toki haittapuoli on toi hinta... En viitsi edes laskea paljonko tänä vuonna on jo mennyt :D

Joku tais kysellä raskaustestien perään, niin ite oon ainaki tilaillu ovis- ja r-testejä tuolta raskauskeijun nettisivulta. Ne on edullisia ja tulee huomaamattomassa kirjekuoressa seuraavaksi päiväksi kotiin kannettuna. Oon ollu tyytyväinen!

Marrasmai: kiva kuulla että joku muukin ajattelee samoin tästä hommasta :D... Aloin jo aatella että onko vika mussa kun otan tän jotenki niin epänormaalin raskaasti. Oon yleensä pitäny itteäni melko stabiilina henkisesti enkä oo pahemmin pienistä hätkähtäny. Mut nyt tässä projektissa oon kyllä pimahtanu uusiin sfääreihin! Kai se on tää kun tää homma on niin pois omasta kontrollista niin sitä on siks niin vaikeaa kestää. Mut tulee näköjään opittua sit uusia puolia itsestäkin ;). Toi sun tilanne on kyllä inhottava että samaan aikaan alotitte kaverin kanssa ja toinen raskautu heti. Siinä tulee väkisinkin kateutta vaikka tottakai haluaa toisellekin vaan hyvää. Mullakin on useita kavereita, jotka on raskautunu heti ekasta kierrosta ja jopa siitä yhdestä ja ainoasta kerrasta ilman ehkäisyä. Omasta näkövinkkelistä se tuntuu täysin absurdilta...

Mut suurin osa meistä onneks kuitenkin lopulta saa sen vauvan alulle vaikka siihen menis vuos tai kaks, joten ei muuta kun yritetään pysyä positiivisina! ;)
 
Mulle sanottiin perhesuunnitteluneuvolassa, että puol vuotta täytyy odottaa pillereiden lopetuksen jälkeen että kierto itekseen tasaantuu, sitä ennen eivät tee mitään. Mutta varmasti erilaiset käytännöt riippuen paikasta.

Ja niistä kierroista puheen ollen. Täällä pamahti aika selvä plussa ovistestiin. http://aijaa.com/WcrZbF

Ovisplussaa näytti mielestäni jo pari viikkoa sitten (kp 6 kylläkin eli outoa). Eli kroppa on tosi sekasin tai sitten oon raskaana ja ovistesti sen takia plussaa. Ei oo kyl oireita eli tuskin. Testaan kuitenkin vielä huomenna raskaustestillä niin ei tarvii miettiä mitä jos :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Taustalla hääritty ja lueskeltu. Onnea plussanneille :) omaa napaan tujoteltu nyt aika kovaa.. Pillereiden lopetuksesta tulee nyt n.30 päivää, mahdollisen oviksen bongasin kuluvan kuun puolessa välissä (ei tikutettu, mut viikon kestävä alavatsakipu ja limat, joista kirjottelin jo aikaisemmin) ja tuolloin peitto heilui. Nyt sit dpo 10 omien laskujen mukaan, ei mitään menkkoihin viittaava vieläkään... Jokohan sitä uskaltais testata huomenaamuna, mut toisaalta pessimisti ei pety ;)
 
Mulle sanottiin perhesuunnitteluneuvolassa, että puol vuotta täytyy odottaa pillereiden lopetuksen jälkeen että kierto itekseen tasaantuu, sitä ennen eivät tee mitään. Mutta varmasti erilaiset käytännöt riippuen paikasta.

Ja niistä kierroista puheen ollen. Täällä pamahti aika selvä plussa ovistestiin. http://aijaa.com/WcrZbF

Ovisplussaa näytti mielestäni jo pari viikkoa sitten (kp 6 kylläkin eli outoa). Eli kroppa on tosi sekasin tai sitten oon raskaana ja ovistesti sen takia plussaa. Ei oo kyl oireita eli tuskin. Testaan kuitenkin vielä huomenna raskaustestillä niin ei tarvii miettiä mitä jos :)
Mitkä päivät sulla on menossa?
Ja mones yk?

Huomasin alkavani jo miettimään et miksei nyt sit tärpännytkään heti ekalla kierrolla vaikka seksin määrästä ei pitäis olla kiinni. Kuinkahan yleistä on ettei ovulaatiota heti tapahdu kun jättänyt ehkäisyn? Tässä vaiheessahan on aivan liian aikaista miettiä et onko jossain vikaa. Ehkä sitten muutaman kuukauden päästä jos ei ole sitä ennen tärpännyt. Mutta taas sitä vaan huolii jo etukäteen asioita joita ei vielä edes välttämättä tarvitsisi huolia jos ollenkaan. Mutta sepä siinä onkin että kun ei voi itse juurikaan vaikuttaa tähän niin ei pää meinaa aina kestää sitä epävarmuutta.

Onnittelut ovisplussasta ja eiku peitot heilumaan! :D Ellei siellä jo ole tärpännyt. ;)
 
Onnea Illuminated! :love:

Uskaltaiskohan sitä "ilmoittautua" piinailijoiden listalle.. Vähän pelottaa, miten tää flunssa on vaikuttanut ovikseen. :unsure: Mutta lueskelin kyllä, että tuskin vaikuttaa, ellei ole kovaa kuumetta. Täytyis vaan taas yrittää ajatella positiivisesti.
 
Kun otatte kuvia teidän testeistä, niin tietääkö teidän miehet? Mitä ne sanoo? :D Mun tekis mieli käydä kuvaan tuota aamun testiä, että onko se täysin tyhjä vai näenkö viivanpaikan (jotta osaan tunnistaa jatkossa), mutten kyllä kehtaa tuon nähden. Enkä vietä puhelimen kanssa aikaa vessassa, niin ei voi käyttää verukkeena. Plus että onko luottaminen 12h sitten tehtyyn testiin. :D

Fabula uskaltaa uskaltaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Mitkä päivät sulla on menossa?
Ja mones yk?

Huomasin alkavani jo miettimään et miksei nyt sit tärpännytkään heti ekalla kierrolla vaikka seksin määrästä ei pitäis olla kiinni. Kuinkahan yleistä on ettei ovulaatiota heti tapahdu kun jättänyt ehkäisyn?
Yk 3 menossa ja kp 20. Mä uskon että on ihan yleistä ettei ovista välttämättä heti näy kun lopettaa hormonaalisen ehkäisyn.

Ja Nonsk siis joo mun mies kyllä tietää, että kuvaan testejä. Käytän nimittäin sen puhelinta kun mulla on huonompi kamera :D Sillä raukalla on puhelin täynnä mun kuvailuja. Onneks se on näiden mun kuumeiluvuosien aikana jo tottunut näihin vauvahöpötyksiin. Kai sitä vähän naurattaa, mutta ymmärtää kuitenkin :)
 
Nonsk, mä just mietin että sitten jos/kun pääsen tässä kierrossa testaamaan, niin miten teen sen niin, ettei mies huomaa :D Vaikka eipä se varmaan muuta ku repeis nauramaan :ROFLMAO:

Ja mut voi siis lisätä piinailijoihin, tänään oletetusti dpo4 (ei tikutettu). :ninja:
 
miss_piggy
Kellään ei oo vissiin kommentoitavaa mun tilanteeseen..no höpöttelen sitte vaan itekseni ja mietin että miten toimin jos plussaan..oonko vaan kertomatta vanhemmilleni kunnes ollaan jo niin pitkällä että alkaa näkyä.
 
Onnea Illuminated

Ovisoireet vahvistuneet eilisestä ja äsken testasin, niin tulihan siihen toinenkin viiva. Ei vielä ihan yhtä tumma, mutta selkeä kuitenkin joten epäilisin oviksen olevan nyt parin päivän sisällä Eli lisää touhua kehiin, toisaalta mies nyt sitä mieltä että olisi kuitenkin kivempi jos mahdollinen vauva syntyisi vasta ensi vuoden puolella, että saa nähdä nyt. Mies siis vissiin kuvittelee, että heti ekasta kierrosta tärppää.
Mun mies ei tiedä edes mun tänne kirjoittelusta, saati jos kuvia ottaisin/ otan niin en kyllä sille kerro
 
Kellään ei oo vissiin kommentoitavaa mun tilanteeseen..no höpöttelen sitte vaan itekseni ja mietin että miten toimin jos plussaan..oonko vaan kertomatta vanhemmilleni kunnes ollaan jo niin pitkällä että alkaa näkyä.
Samaa ollaan mietitty et jos ja kun plussataan niin miten kerrotaan tai koska kun läheiset ei varmasti olisi kovin innostuneita tai onnellisia meidän puolesta. Sanotaanko et oli vahinko vai mitä? Mutta sekään ei tunnu oikeelta mut ei toisaalta jaksais sitä saarnaa ja kyseenalaistamista. Aikuisia ihmisiä tässä kuitenkin ollaan. Mutta se on sitten sen ajan murhe jos niin iloisesti kävisi että tulen raskaaksi ja keskitytään nyt vain siihen. Ei olla koskaan aikasemminkaan mietitty mitä muut ajattelee omista tekemisistä ja se on kuitenkin meidän elämä ei muiden.

Samaa suosittelen sullekin tai teille ettei turhaan ressaisi sillä mitä sukulaisille kertoo tai milloin. Se on mun mielestä toisarvoista tässä tilanteessa ja kun vasta yritetään sitä plussaa. :)
 
Kellään ei oo vissiin kommentoitavaa mun tilanteeseen..no höpöttelen sitte vaan itekseni ja mietin että miten toimin jos plussaan..oonko vaan kertomatta vanhemmilleni kunnes ollaan jo niin pitkällä että alkaa näkyä.
Vaikea sanoa teidän tilanteeseen mitään, kun ei tunneta. Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä että jokainen itse tekee omat päätöksensä lasten hankkimisesta tai hankkimatta jättämisestä. Kukaan muu ei voi sitä päättää. Mutta nyt kun en tiedä tilannetta tarkemmin ja esimerkiksi välejäsi vanhempiisi tai heidän "luonteitaan", niin en voi sanoa kuin että luota itseesi ja mieheesi. Varmasti tiedätte mikä teille parasta ja miten selviätte. (y)

Onko kukaan muuten yrittänyt saada edellisistä lapsista tiettyä sukupuolta? Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu ja kuvittele etteikö esimerkiksi meille olisi kumpivaan tervetullut, mutta leikkimielisesti tyttöä siis ollaan kahden pojan perään tekemässä. Eli kaikki "poppakonstit" kiinnostaa ;)
Ja haluan nyt siis painottaa, että tiedän kyllä ettei sukupuolella ole väliä, ja pitäisi olla tyytyväinen jos vain edes raskautuisi mutta kai sitä voi vähän edes leikkiä ajatuksella? Mitä mieltä olette?
 

Yhteistyössä