Toiveena vauva 2017-2018

ÄippäVm82, minä luovutin munasoluja aika tasan vuosi sitten. Raskautta ollaan miehen kanssa yritetty joku viitisen kuukautta, ei ole tärpännyt. Hyi kauhea jos tuolla munasolujen luovuttamisella olisikin jotain yhteyttä raskautumisen onnistumiseen o_O Uusiksi en lähde enää luovuttamaan, se oli aika kivulias kokemus toiselta puolelta. Tiedä vaikka jotain pientä arpeumaa olisikin jäänyt... Toki jälkitarkastuksessa gyne katsoi ultralla, ja sanoi ettei näy luovutuksesta enää jälkeäkään, mutta kaipa nuo voi olla niin pienestäkin kiinni, eikä ultrallakaan varmasti kaikkea nää.
Ite luovuttanu tässä puolen vuoden sisään parikin kertaa.. Eli en siis ihmeitä vielä odottele raskautumisen suhteen, kun varmastikin kroppa hakee vielä omaa rytmiään niitten pistosten jäljiltä.. Mutta ellei oma vauvakuume olisi iskenyt, niin varmaan vielä luovuttaisin lisääkin.. :) Minulle tp oli oikeastaan kivuton, eli ei ole "traumoja" siltä osin.. Ja eipähän nuo minullekaan toisen luovutuskerran jälkeen sanoneet, että ois mitään ihmeempiä jäänyt tuonne.. Eikä ole mitään oireitakaan ollut.. Joten eiköhän myö tyttöset tässä ajan kanssa raskauduttane vielä.. :love:
 
Hei kertokaas onko muilla ollu loppukierrosta/alkuraskaudesta poskien kuumotusta ja punotusta. Nyt ollu kolmena tai neljänä iltana, nimenomaan illalla, posket kirkuvan punaset. Vai kuvittelenko vaan, en kyllä muista ennen tämmöstä loppukierrossa olleen.. :whistle: lämpö 36.9, en oo seurannu vaan tää oli yksittäinen mittaus. Nyt siis dpo 10. :LOL: voi luoja näitä piinapäiviä :LOL::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hemmpsu ja PAMPULI
Hei kertokaas onko muilla ollu loppukierrosta/alkuraskaudesta poskien kuumotusta ja punotusta. Nyt ollu kolmena tai neljänä iltana, nimenomaan illalla, posket kirkuvan punaset. Vai kuvittelenko vaan, en kyllä muista ennen tämmöstä loppukierrossa olleen.. :whistle: lämpö 36.9, en oo seurannu vaan tää oli yksittäinen mittaus. Nyt siis dpo 10. :LOL: voi luoja näitä piinapäiviä :LOL::LOL:
Raskausoireena on ainakin ollut pari kertaa (y)
 
Kopsasin toisesta ketjusta:

Mä alan nyt pikkuhiljaa epäilemään että oisinkin ovuloinut jo huomaamatta. Aloitin ovistestit 15 päivä perjantaina. Jos olisinkin ovuloinut sillon perjantai-lauantai akselilla niin testihän ois ehkäpä näyttänyt plussaa torstaina millon en vielä testannut.

Epäilen tälläistä koska perjantaista on alkanut tulla täysin samoja oireita/oloja kuin viime kierrossakin tuli dpo 6 lähtien. Ja jos ovulaatio olis ollu 15/16 päivä niin perjantaina ois sitten ollut dpo 6-7..
Oon kalenteriin pistänyt ylös viime kierroissa joitakin oireita. Dpo 6 menkkakipuja, joita nytkin kovasti tunsin mistä kerroinkin. Ja ne jatkuu, vähän väliä jotain kipuilua alavatsassa..huonoa oloa voimistuen perjantaista, eilen piti ihan miettiä tuleeko oksennus vai ei..samaa tänäänkin..rinnoissa joitakin kipuaaltoja välillä..iltasin todella kylmä.

Ehkäpä mä varmuuden vuoksi testaan raskaustestillä myös ens viikon aikana, ehkäpä jo huomenna kun malta kuitenkaan odottaa mitään :D jos menee niinkun nyt mietin ois huomenna dpo 9..

Mutta teen ovistestejäkin vielä, koska tämä on tosiaan vasta epäilys..koskaanhan ei tiedä..aika näyttää :ninja:
 
Pahoitteluni keskenmenosta. :( Kovin on epäreilua, kun odotus ensin palkitaan ja sitten vedetään matto jalkojen alta...
Tsemppiä myös uuden kierron aloittaneille. Onneksi uusi kierto on aina myös uusi mahdollisuus! :)

Huomenna alkaisi THE viikko kuukaudesta, varmaankin viikonloppuna on ovulation - tai pitäisi ainakin olla. Joten nyt edessä hauskin viikko ja sitten piinaavat odottelut... :D Greippejä oon vedellyt naamariin nyt joka päivä, ei siitä voi haittaakaan olla. :LOL::LOL:
Näin kyllä tosi masentavan unen, jossa en greipeistä huolimatta ollut raskaana. Unessa vierailin kirjakaupassa, jossa myytiin raskautumisopasta, jonka kylkiäisenä tuli hormonipiikkejä :LOL::LOL: Voi tsiisus, toivottavasti ei ollut ainakaan enneuni.. :eek:
 
Voimia teille, joilla raskaus keskeytynyt heti alkumatkasta. :( ja peukut pystyssä kaikille piinailijoille, että se piinailu päättyy kahteen viivaan ja talvivauvaan!

Seuraavaksi omaa napaa, itse kun tykkään lukea muiden juttuja tosi kovasti! Eli oon aika varma, että sillon 11.4. oli ovulaatio, koska eilen illalla ja tänään alkanu tuhruttelu. Eli tulis ovulaatiosta kuukautisiin sitten se 12 päivää, mikä lienee aika normaali. Vauvaa ei siis taida olla tulossa. Toki odottelen niitä menkkoja edelleen alkavaksi, mitään punaiseen viittaavaa ei ole näkyny. Edelliset ja ainoat luomumenkat pillereiden jälkeen oli tositosi niukat ja ruskeeta "vanhaa" verta ja kesti vain kolme päivää, joten aika huonoltahan tämä näyttää.. 4 kuukautta mennyt ilman pillereitä ja nyt vasta alkaa sitten YK 3. Voisi myös päivittää KP 1 ja mun kohdalla ehkä mielummin että YA 1/16.

Kyllä sitä naivi oli kun ajatteli vuoden alussa, että viimeistään kesällä saa jo kaikille kertoa vauvasta. Heh. Oon toisaalta rauhallinen, mut sellainen piilevä pelko siitä, että oma keho ei toimi oikealla tavalla kyllä takaraivossa on..
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Hei kertokaas onko muilla ollu loppukierrosta/alkuraskaudesta poskien kuumotusta ja punotusta. Nyt ollu kolmena tai neljänä iltana, nimenomaan illalla, posket kirkuvan punaset. Vai kuvittelenko vaan, en kyllä muista ennen tämmöstä loppukierrossa olleen.. :whistle: lämpö 36.9, en oo seurannu vaan tää oli yksittäinen mittaus. Nyt siis dpo 10. :LOL: voi luoja näitä piinapäiviä :LOL::LOL:
Mä oon tuolla km:n jälkeisissä kuumeilijoissa naureskellut kun mulla taas ainoastaan oikea poski helottaa. :D Se helotti myös huonosti päättyneessä raskaudessa ja tämä olikin yksi syy epäillä raskautta tälläkin kertaa. Mulla on muuten myös 10dpo (ja 36,9 :D) ja tänään jo vähän haamua pukkasi.
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Mä oon tuolla km:n jälkeisissä kuumeilijoissa naureskellut kun mulla taas ainoastaan oikea poski helottaa. :D Se helotti myös huonosti päättyneessä raskaudessa ja tämä olikin yksi syy epäillä raskautta tälläkin kertaa. Mulla on muuten myös 10dpo (ja 36,9 :D) ja tänään jo vähän haamua pukkasi.
Iik. Nyt jännittää vielä enempi! :censored: ite en uskalla vielä testata, mut ehkä sit ke tai to ku vapaapäivät :whistle: kuumotus ja punotus ylty niin pahaks että oli pakko paperia heilutetta kasvojen edessä ja käydä vähän ulkona että helpotti. Nii ja posket piti vuorata meikkivoiteella ku äiti oli tulossa pyörähtään :LOL::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Särki
ÄippäVm82: Mä olen luovuttanut nyt puolen vuoden aikana kolmesti munasoluja ja toukokuussa neljäs kerta tulossa ja kesäkuussa olis tarkoitus itse aloittaa yritys. Mä vaan en ole löytänyt tietoa että olisi vaikutusta omaan raskautumiseen ja ainakin nettitiedon mukaan ei pitäisi olla omaan hedelmällisyyteen merkitystä. Mutt eihän sitä toki tiedä varmasti.

omaa napaa sen verran että varattiin aika klinikalle missä meidän lasta yritämme sitten saada aluille. kyllä tuntuu jotenkin todelliselta yrittämisen lähestyminen kun aika varattu 17.5.ensikäynnille. valitsimme klinikan virosta, joten saa nähdä millainen palvelu. yritys tosin suomalaisessa omistuksessa. aijemmat lapset ovat alkunsa saaneet ihan suomessa niin vähän jänskättää mutta kyllä hinnoissa oli niin suuri ero että naapuri maahan lähdemme. jännittävää. hirveä mietentä vaan miten selittää tallinnan reissut koululaisille vai pitäisikö noille isoille jo kertoa yrittämisestä. ehkä ei.
 
munkii ois varmaan aika siirtyä plussaa odottaviin. vihdoin alkoi ekat menkat kapselin poiston jälkeen. muutaman testin kerkesin jo tuhlaamaan kun ei menkkoja kuulunut kun ehkiksessä sanottiin että alkaa heti. no nyt kuitenkin yk 1 ja kp2. :)
kierron pituudesta en osaa sanoa yhtikäs mittään, nähtäväksi jää!
mulla on greippimehu ollut joka päiväsessä käytössä ja kylkeen otan hömpsyt vehnänalkioöljyä, hyi että se on pahaa. mut mitä sitä nyt ei raskauden eteen tekisi:love:
 
Moikka kaikille! Täältä liittyisi joukkoon mukaan kesällä 21v täyttävä nainen, joka kovasti haaveilee esikoisesta yhdessä 25v miehen kanssa :) Olen jonkun aikaa seuraillut jo tätä ketjua ja nyt tuntuu, että pakko päästä purkaa omia tuntemuksia johonkin, mikäs sen parempi paikka kun tämä ;)

Pillerit lopetettu tammikuun lopulla ja kierto on hyvin säännöllistynyt. Tänään pettymykseksi menkat jälleen alkoivat, eli ei tuottanut tulosta tämä kolmas yrityskiertokaan. Nyt kyselisin siis neuvoja, kannattaako alkaa testailemaan ovista? En ole aikaisemmin uskaltanut, ettei tule liian stressaavaksi, mutta nyt alkaa olee jo epätoivoista vaikka aikaa ei ole kulunukkaa tämän kauempaa. Entä mitä mieltä olette greippimehusta, vehnäalkioöljyistä ja mitä näitä nyt onkaan? Olisko mitää apua (n) Kaikki vinkit kehiin!

Tulipas pitkä selostus omaan napaan :LOL: Mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja plussatuulia:love:

sarahiii, 21v, kp 1/29, 1. lapsi yrityksessä
 
Lauantaina alkanut tuhruttelu on nyt lisääntynyt ja tänään tuli ruskeaa limaakin tuhrun lisäksi. Lisäks mahaa vihloo vähän väliä. Joku on nyt varmaan vialla :( tänään kp 22/28. Mulla on normaalistikin tiputteluvuotoa pari päivää ennen menkkoja mutta ei se nyt ennen oo 9 päivää ennen alkanut?? Vastahan mulla oli oviskin ollu. Jos tästä nyt alkaa menkat niin haluun kyllä gynelle noiden mun tiputteluvuotojeni kanssa.
 
Tervetuloa sarahii! Mä ainakin suosittelen kokeilemaan ovistestejä. Mä oon ihan superstressaaja, mutta mun kohdalla testailu on rauhoittanut mieltä :) Ite lopetin pillerit joulukuussa.

Tää on muuten eka kierto kun oon mittaillut myös lämpöjä. Musta tuntuu että viime kierto oli eka suht normaali kierto pillereiden jälkeen eli kroppa alkais pikkuhiljaa palautumaan. Toivotaan niin! Epäilen että ovis kuitenkin vasta ens viikolla eli kp 20 aikoihin. Sitä odotellessa.

Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Minulle voi päivittää, että tänään kp1 / 28-32 ja yk 2 lähtee liikkeelle, mutta näillä mennään. Eikä edes masenna, vähän huonot olivat mahdollisuudetkin kun se mahatauti iski juuri pahimpaan aikaan. Seuraavaa ovista hyödynnetäänkin sitten ihan kahden etelän lämmössä. Miehelle sanoinkin, että olisihan se aika romanttista jos lapsi saisi alkunsa juuri häämatkalla :love: Mutta koitetaan nyt pitää kuitenkin järki päässä, vaikka se välillä vähän vaikeaa olisikin. Kyllä te tiedätte, vauvakuume kun saa aikaan kaikkia hassuja vaaleanpunaisia haaveita :rolleyes:

Niin ja tervetuloa uusille minunkin puolestani :)
 
Heippa!

-dino- : mulla oli ainakin raskausoireena juurikin poskien helottaminen ja kuumeneminen. Toivotaan parasta! :)

Mutta tosiaan se raskaus päättyikin sitten ikävästi. Nyt kyselisinkin keskenmenon kokeneilta että pidittekö taukoa yrittämisestä yhdet menkat? Vai jatkoitteko heti ekassa kierrossa? Minusta tuntuu jotenkin oudolta odottaa kun kroppa on palautunut hyvin ja testitulokset hyviä. Olen saanut erilaisia ohjeita eri lääkäreiltä ja koen, että tuskin tulisin edes raskaaksi, jos kroppa ei ole palautunut. On odottanut plussaa jo niin pitkään, että ei jotenkin haluaisi pitää taukoa. (n)

Mukavaa alkuviikkoa! :)
 
Tervetuloa uudet :)

Tänne ei uutta..raskaustesti näytti tänään viivanpaikan, joten aika näyttää oliko tosiaan viivanpaikka vai jotain muuta.
Ovistestit edelleen negaa..
Kierto on mitä sattuu, kp 18 nyt mutta missä mennään..onko dpo 9 vai ovis vasta edessä, siinäpä vasta pulma. Toivottavasti selvii pian :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Sarahiii määki suosittelen ovistestejä, en ite välttämättä joka kierrosa nii fanaattisesti testaile mut on se helpottanu yrittämistä :giggle: vehnänalkioöljyä ottanu joulukuusta asti mutta siitä ei vauvahaaveisiin ole ollu apua, syyään nyt pullo loppuun ku sitä on :LOL: greippimehu oli ekan kerran mukana tässä kierrossa ja vahvempi ovisplussa ainaki tuli! :ROFLMAO:

Tsempit uuteen kiertoon joutuneille :(
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Tänään oli sitten se lääkäri.. Tuntuu, et ei jääny ku luu käteen. Lääkäri myöhässä yli 30 min ja kamalalla kiireellä kyseli ja selitteli. No sain TAAS ajan labraan, että katotaan mitä kilpirauhas arvot näyttää.. Viimeksi otettu maaliskuussa. Saa nähä antaako lääkityksen, jotta uskallettas alkaa yrittää pientä rakkautta! Onko teillä jollakin ollut kilpirauhasen kanssa ongelmia? :(
 
Mä oon kans ekaa kertaa mittaillu lämpöjä ja tosi korkealla ollu viimeset pari päivää , 37 :eek: ei oo yhtää kipee olo tmv mutta normaali lämpö ollu aina siinä 36.2 tienoilla. Tissit on tulleet eilisen aikana aivan jumalattoman kipeiks, sellasia maitopahkuroita. En tiedä oireileeko kystat taas vai voisko olla tärppi käyny siitä huolimatta että meni ovis vähän harakoille :ROFLMAO: höperyyksissäni kävin ostamassa pc early chekin ja ajattelin loppuviikosta sen tehdä. Silloin olis kp 22-24 tienoilla. Pientä nippailua on kans mut se nyt ennenkään mitään oo sanonu.

Jos tästä kierrosta ei vielä tärppää ni sitte meen kyllä ovistesti kauppaan hakemaan ja alan tikuttaa et varmasti olot on pitäneet paikkansa. Greippi mehu varmaan pitää iteki sit alotella... ainii! Akne on pahentunut. Aina se on ongelma ollut mutta raskaana ollessa iho on menny vielä pahempaan kuntoon ja paiseita on tullu paljon. Tietysti menkkoja ennen se naama aina pahenee mutta tää on taas levinnyt selkään pahemmaksi mitä nyt syksyn aikana.

Tervetuloa uusille ja plussatuulia kaikille! Pahoittelut menetyksen kokeneille!
 
Iltaa neitokaiset!

Olin vähän yli viikon lomalla, ja täällä on yli 250 uutta viestiä. o_O Pahoittelut siis, etten lue kaikkia ja pysty siksi myöskään pahemmin kommentoimaan. Toivotan vaan tsemppiä ja aurinkoa kaikille tasapuolisesti, niille on varmasti käyttöä tilanteesta riippumatta! :)

Oma napa on kohta piinaviikoilla, vaikka loma kyllä rentoutti kummasti niin vauvakuumeen suhteen kuin muutenkin. Yhdessä vaiheessa tunsin kyllä päivän ajan outoa kramppaavaa kipua alavatsassa vasemmalla, vähän menkkakipujen kaltaista mutta vaan yhdessä kohdassa. Ja kivun loputtua oli ihan törkeät seksihalut. Eli varmaankin ovulaatio? Jos oli, niin se kyllä tuli myös hyödynnettyä. ;)
 
Onpas paljon tullut tekstiä.

Mä luulen että mulla ovis joko tänään tai huomenna, testiin en ihan yhtä vahvaa viivaa tänään saanut kuin kontrolli mutta lähellä. Mites kauan ne siittiöt pysyikään mahdollisesti hengissä? Oliko että jopa 3-5 päivää? Kun tässä nyt taas sellainen tilanne, että ei taideta tänään eikä huomenna hommiin ehtiä. Lauantaina on viimeksi harrastettu, onko siis toivoa että jos ovis tänään tai huomenna niin tuo riittäisi?

Piti vielä varmuudeksi nyt illalla pissiä tikkuun Ja kyllä se tänään on sitten se dpo-1, nyt täytyy toivoa vaan että nuo lauantai aamun simpat vielä porskuttaa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Iltaa! Sarahii tervetuloa ja mukavaa että muitakin nuoria äitejä/halukkaita tulee mukaan! :love: itse en mitää vippaskonsteja ole kokeillut vielä..

Oma napa... Oma napa... Minulle voi päivittää kp1/24-27 :cry: tänään on taas yksi niistä paskoista päivistä kun alkoi uusi kierto...:mad: syyskuussa touhulle tulee jo vuosi yritystä ja jotenkin ajattelee että mitä jos ja jos ja jos. Itkuttaa, harmittaa, ärsyttää. Ovistestejä en tiedä ostanko nyt mutta greipit löytävät kotinsa meiltä :LOL: ovis on onneks ensi viikolla jo kp 10 jos kierto pysyy yhtä lyhyenä kuin nämä kaksi.. Saatoim eilen illalla miehelle kuiskata korvaan että mitä jos nyt tulisi vauva:unsure:
Semmonen vielä että itsellä kivut aina ekana päivänä -lamaannuttavia- mutta ei nyt? Hetken aaltoili ja kipuilk mutta nyt perus moulintaa mahassa JA SITÄ NIPPAILUA.. :cautious: miksi?
Olen avautunut murheistani, kiitos kun jaksoit lukea :geek:

Tsemppiä tulokkaille ja pidempään yrittäjille kyllä tämä tästä(y):love:
 
Täällä kp24, dpo 10, ja tuhruvuoto jatkuu. Ihan kirkasta vertakin tuli aamupäivästä, paperiin tosin vaan. Alavatsaa nippailee kummaltakin puolelta, että eiköhän ne kohta menkat holahda.. Niin jotenkin ehti innostumaan tuosta luulemastani kiinnittymisvuodosta, mutta ei tässä nyt kyllä ole yhtään tunne, että olisi raskaana. Samat oireet jatkuu kuukaudesta toiseen. R-testiä en ole edes viitsinyt tehdä, turhaa rahanmenoa, kun sieltä ne menkat aina kuitenkin alkaa.

Jospa huomenna vähän positiivisemmalla fiiliksellä taas eteenpäin!
 
Täällä kp24, dpo 10, ja tuhruvuoto jatkuu. Ihan kirkasta vertakin tuli aamupäivästä, paperiin tosin vaan. Alavatsaa nippailee kummaltakin puolelta, että eiköhän ne kohta menkat holahda.. Niin jotenkin ehti innostumaan tuosta luulemastani kiinnittymisvuodosta, mutta ei tässä nyt kyllä ole yhtään tunne, että olisi raskaana. Samat oireet jatkuu kuukaudesta toiseen. R-testiä en ole edes viitsinyt tehdä, turhaa rahanmenoa, kun sieltä ne menkat aina kuitenkin alkaa.

Jospa huomenna vähän positiivisemmalla fiiliksellä taas eteenpäin!
Aika samoilla mennään me! Tsemppiä Sinnekkin :X3:
 
Iltaa! Sarahii tervetuloa ja mukavaa että muitakin nuoria äitejä/halukkaita tulee mukaan! :love: itse en mitää vippaskonsteja ole kokeillut vielä..

Oma napa... Oma napa... Minulle voi päivittää kp1/24-27 :cry: tänään on taas yksi niistä paskoista päivistä kun alkoi uusi kierto...:mad: syyskuussa touhulle tulee jo vuosi yritystä ja jotenkin ajattelee että mitä jos ja jos ja jos. Itkuttaa, harmittaa, ärsyttää. Ovistestejä en tiedä ostanko nyt mutta greipit löytävät kotinsa meiltä :LOL: ovis on onneks ensi viikolla jo kp 10 jos kierto pysyy yhtä lyhyenä kuin nämä kaksi.. Saatoim eilen illalla miehelle kuiskata korvaan että mitä jos nyt tulisi vauva:unsure:
Semmonen vielä että itsellä kivut aina ekana päivänä -lamaannuttavia- mutta ei nyt? Hetken aaltoili ja kipuilk mutta nyt perus moulintaa mahassa JA SITÄ NIPPAILUA.. :cautious: miksi?
Olen avautunut murheistani, kiitos kun jaksoit lukea :geek:

Tsemppiä tulokkaille ja pidempään yrittäjille kyllä tämä tästä(y):love:
Meillä myös syyskuussa vuosi yritystä takana. Alussa ajatteli että oishan sitä jo pitänyt tärppää. Välillä se käy edelleen takaraivossa, että pian se vuosi tulee täyteen. Mutta yritän nykyisin pysyä positiivisella mielin. :) Eiköhän sitä joskus ole itse kunkin vuoro, jollain tapaa. Stressaaminen ei kyllä auta, ja kun on löytänyt asioita (esim.liikunta) mihin nyt keskittyy niin mielikin pysyy positiivisempana ja oma olo on parempi!
 
  • Tykkää
Reactions: PAMPULI

Yhteistyössä