Toiveena vauva 2017-2018

Onnea @Thalassatar plussasta! Paljon tarrasukkia pienelle!

ON: Itellä dpo 8 ja päivät matelee kuin hiljaisessa huopatossutehtaassa! Eipä oikein mitään oireita oo. En tiedä kuvittelenko et mahassa olis pientä painon tunnetta. Vielä pitäis jaksaa odottaa ens viikon loppuun niin voi ruveta testaileen! :whistle:(y):D
 
Moikka moi.
Täällä ilmottaudun varovasti mukaan haaveilemaan. Ongelmana tosiaan se, että mies pitäisi järki-ihmisenä saada vielä suostuteltua mukaan :LOL:
Itse olen 29v ja mies 33v. Kesällä mentiin naimisiin 9½ vuoden yhdessäolon jälkeen. Yksi jälkeläinen meiltä jo löytyy, poika täyttää ensi kuussa 8v :love: Ehkäsyllä vielä mennään, mutta toivottavasti ei kauaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87 ja Tiituu
Heippa! Täällä on haaveet aluillaan, on miehen kanssa sovittu että menen helmikuussa poistattamaan kuparikierukan. Itselläni ei ole lapsia ennestään, ja olen jo 35 v joten kyllähän tämä jännittää, että tuleeko lapsenteosta yhtään mitään :D Avokilla on 12-vuotias tytär, joten se antaa jotain toiveita :D :D Jos jollain on vinkata joku hyvä ketju tän ikäsille ensiyrittäjille, niin saa pistää tulemaan!

Viime vuoden puolella kävin perhesuunnittelussa juttelemassa hoitajan kanssa, se totesi, ettei mitään "esteitä" tai selkeitä ongelmakohtia yrittämiselle ole, että senkus aloitetaan vaan ja yritetään ottaa projekti rennosti, ettei stressi pääse iskemään. En ainakaan aio ostella mitään ovistikkuja tms. Katsotaan miten sujuu, ja miehellekään en puhu oman kierron vaiheista sen tarkemmin, ettei sille tule suorituspaineita :p Helmikuussa sitten tarkempaa infoa että miten tämä homma alkaa edetä. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille ja onnea plussanneille!
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska ja Tiituu
Tervetuloa uusille!

@MamaBlue voi höh, pahoittelut negasta :(

Omanapa: nyt ois tod.näk. dpo 13 (Kp 27/ (28)-30). Oireina vilunväreitä edelleen, ihan tosi lievää rintojen aristusta ja kerran aivastaessa repäisykipu (mutta vain kerran). Aikaisemmissa plussissa on repäisykivut olleet se mistä oon epäillyt raskautta, mutta niitä on ollut toistuvasti eikä vain kerran. Viime keskenmenneessä raskaudessa repäisykivut tuli tosi aikaisin ovulaation jälkeen ja niiden loppuminen ajoittui km aikoihin. Nyt kai sit ehkä huomenna aamulla uskaltaisi jo testata, luulis jotain näkyvän jos raskaana olisin. Mutta pelkään toisaalta sitä valtaisaa pettymystä jonka nega aiheuttaa. Palaan kertomaan huomenna kyllä testasinko vai jänistinkö
 
Nyt kävi selllainen juttu, että jouduin vaihtamaan nimimerkkiäni. Eli entinen Cosey onkin nyt Suffeli80. Jostain syystä käyttämäni salasana ei kelvannut ja kun yritin nollata sen, niin tuli ilmoitus, ettei sähköpostisoitettani tai nimimerkkiä ole olemassa. Eikä uudelleen luominenkaan samalla nimimerkillä onnistunut, koska se olikin käytössä. No, uusi vuosi ja uusi nimi. Ihan virkistävää (y)

Täällä oli tullut plussia kuukauden aikana! Lämpimät onnittelut :love: Ja pahoittelut @MamaBlue . Jospa se plussa sieltä kuitenkin tulisi. Siksi kai sitä suositellaankin odottamaan sen viikon... Vaan onko kukaan malttanut? ;)

Itsellä alkoi yk3 kp 3/36-37. Aika pitkiä nuo kierrot olleet, vähän nyt mietityttää, että tuleekohan sitä ovulaatiota ollenkaan...? En ole nyt tikutellut, mutta oireita olen bongaillut ja tässäkin kierrossa tasan 14 päivää ennen menkkoja tuli sitä kuuluisaa ovislimaa ja nippaili alavatsaa. Mutta nämä ovat vasta kolmannet menkat synnytyksen jälkeen ja imetän vielä, joten voi olla, että keho vielä hakee sitä omaa rytmiään. Voisi hakea meille äkkiä sen kolmannen vauvan! :D

@Taaartsan Tiedän tuon tunteen. Mulla on ikää nyt 36. Olin himppua vaille 35 kun tulin raskaaksi ja se vaati 8 yrityskiertoa. Toisaalta taas ystäväni vielä 39-vuotiaana tuli raskaaksi heti kertalaakista. Kannattaa olla kärsivällinen, vaikka takaraivossa kolkuttaakin se pelko, että entä jos tässä kestää ja aika loppuukin kesken.
 
Lämpöjen mittaajat hoi! :geek: Oma kokemus ei kerro nyt vastausta... Lämmöt lomaviikon ajan aamulla heti klo 9 mitattuna about 36,7. Nyt työt alkoi ja klo 6 mitattuna näytti mittari 36,4. Mittasin puolen tunnin päästä jo hyörittyäni aamutoimia, tulos tuttu 36,7.
Voiko se kehon lämpö laskea niinkin paljon yön aikana...? Päivisin nyt noussut jopa 37, mutta kipeä en kyllä koe olevani, normaalisti lämpö 36,3-36,4. Vähän toiveita herättelee, kun pysyy korkeammalla kuin tavallisesti kierron tässä vaiheessa, mutta katsotaan...
 
Lämpöjen mittaajat hoi! :geek: Oma kokemus ei kerro nyt vastausta... Lämmöt lomaviikon ajan aamulla heti klo 9 mitattuna about 36,7. Nyt työt alkoi ja klo 6 mitattuna näytti mittari 36,4. Mittasin puolen tunnin päästä jo hyörittyäni aamutoimia, tulos tuttu 36,7.
Voiko se kehon lämpö laskea niinkin paljon yön aikana...? Päivisin nyt noussut jopa 37, mutta kipeä en kyllä koe olevani, normaalisti lämpö 36,3-36,4. Vähän toiveita herättelee, kun pysyy korkeammalla kuin tavallisesti kierron tässä vaiheessa, mutta katsotaan...
Olen lukenut tästä asiasta satoja eri kirjoituksia ja omakohtaista kokemusta on jo melkoisen pitkältä ajalta, mut en väitä olevani mikään guru... mutta kun nyt kysyit, niin tässä taas lyhyt tiivistelmä: Vain sillä lämmöllä, minkä mittaat heti aamulla herättyäsi vähintään kolmen tunnin yhtäjaksoisesta unesta, on merkitystä. Eli sun aamulämpö tänään on ollu toi 36,4. Esim. mulla saattaa aamutoimien aikana nousta lämpö vaikka puolella asteella, eli kun se herätessä on ollu vaiks 36,2 niin kahvin keitoin ja vessareissun jälkeen se voi olla 36,7. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ovis tapahtui siinä aamutoimien aikaan! :ROFLMAO::D:LOL: Karkeasti ilmaistuna siis, päivä-/iltalämmöillä ei ole yhtikäs mitään merkitystä, jos haluaa seurata omaa kiertoaan (milloin ovis ja milloin mahdollisesti menkat alkamassa).

Aamulämpö pitää siis mitata heti kun herää, ennen kuin nousee edes istumaan. Ja mielellään pitäis mitata aina samaan aikaan joka aamu, ni olis kaikkein tarkin. Itse mittaan joka aamu samaan aikaan, myös viikonloppuna... jatkan sitten unia, jos nukuttaa.

Mutta toivotaan, että plussa sulle tulee, lämmöistä viis! ;)
 
@MamaBlue Kiitos, asiapitoinen viesti! :) Ja selvennykseksi tosiaan en tuossa näköjään tajunnut mainita, että en ovista bongaile nyt, siinä luotain digimittareihin :ROFLMAO: Nyt on dpo8. Mielenkiinnosta aloin vaan seurata, että pysyykö lämpö tasaisen korkeana myös oviksen jälkeen ennen mahdollista romahdusta ja menkkoja. En tiedä pitääkö edes pysyä tasaisen ylhäällä, kunhan vaan pysyy ylhäällä. Mutta huvikseni syynään, että on odotellessa tekemistä :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: MamaBlue
@MamaBlue Kiitos, asiapitoinen viesti! :) Ja selvennykseksi tosiaan en tuossa näköjään tajunnut mainita, että en ovista bongaile nyt, siinä luotain digimittareihin :ROFLMAO: Nyt on dpo8. Mielenkiinnosta aloin vaan seurata, että pysyykö lämpö tasaisen korkeana myös oviksen jälkeen ennen mahdollista romahdusta ja menkkoja. En tiedä pitääkö edes pysyä tasaisen ylhäällä, kunhan vaan pysyy ylhäällä. Mutta huvikseni syynään, että on odotellessa tekemistä :ROFLMAO::ROFLMAO:
Joo, ymmärrän - ja tokihan mä itsekin mittailen tuossa vaiheessa koko ajan lämpöjä... päivällä ja illalla ja paniikissa analysoin joka 0,01 asteen heilahdusta, vaikka hyvin tiedän ettei pitäis! :ROFLMAO::LOL::D

Mä koen vaan jotenkin kauheen kiehtovaksi tuon lämpökäyrähomman, niin tykkään siitä täälläkin aina höpöttää. :whistle: Musta se vaan on jotenkin todella ihmeellistä, miten meidän naisten kroppa toimii ja että MUNKIN kroppa toimii niin, kuin sen on joku viisaampi jossain kirjoihin ja kansiin kirjoittanut... oon vähän daiju, tiedän! :D:ninja::whistle::LOL:

Niin ja tosta vielä, että pitääkö pysyä tasaisen ylhäällä. Mun käsityksen mukaan ei, kunhan pysyy selkeesti ylhäällä, mikä taas on osoitus siitä, että se progesteronin tuotanto on riittävää... kai... näin ainakin olen ymmärtänyt.
 
Minä tykkään kanssa lämpökäppyröistä ja tilastoista :ROFLMAO: Kiitos älypuhelinten ja monenlaisten sovellusten, tilastoa saa ihan omasta itsestään :D:D
Ehkä mä en nyt kanssa panikoi tästä aamusta ja lämmöstä. Kärvistellään nyt vielä, niin sithän se selviää suuntaan jos toiseen.
 
Onnittelut plussanneille! Varsinkin näin uutena noita kuvia on ihana kattoa haamuists ja kunnon viivoista että tietää mitä bongailee.

Omaanapaa: nyt on menossa 36/28. Tänään tuli kesken kokkailut todella kova viilto vatsaan et täyty oikee äännähtää ja heittää keittiölasta kädestä. Ihan nopea viilto se oli ettei pidempi. Tänään myös valkovuotoa tullut runsaasti. Jotenkin kuitenkin tuntuu et tää kierto nyt on vaan sekaisin noista pillereistä. Jotenkin toivoin että olisin ollut niitä joilla pillereiden lopettaminen onnistuu vaan niin että jättää pois ja menkat tulee silloin kun kuuluukin. Puhdas nega muuten kp 34

Onkohan täällä muita jotka on jättänyt pillerit ja ei vuoto tullut silloin kun kuuluu.. luulin että mulla oli ovi tosi nopeaa pillereiden jätän jälkeen kp7 kohdalla kun viilteli jatkuvasti, mutta uudet viillot tuli kp 17-19 aikana ja nyt sit taas. Onko vain hormonien aiheuttamaa?
 
Nega testattu :cry:. Synkät on tunnelmat.

On se kumma kun elimistö kehittää ihan epätyypillisiä pms oireitakin kun plussaa kovasti toivoo, ihan kuin kiusallaan. Uutta kiertoa odotellessa nyt sitten.
Voi ei! Kyllä se Tiituu vielä tulee! Täällä ollaan samoissa tunnelmissa. Testasin tänään clearblue digillä ja kauan lataili ja tuli ei raskaana. Täytyy soittaa tk saisko tuota kiertoa paikoilleen jotenkin
 
@Tinnuli mä lopetin pillerit 10kk sitten. Sen jälkeen tuli ekat menkat 28vrk jonka jälkeen kierrot heitelleet 20-56pv eikä loppua näy. Takana 6v pilleriehkäisy jota ennen helposti alkanut eka raskaus. Mutta mä kuulun varmasti harvinaisempiin tilastopoikkeuksiin, onneksi harvalla on näin sekaisin kierto.

@MamaBlue pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. <3

@Tiituu pahoittelut negasta. Tiedän niin tuon musertavan tunteen. Onneksi ihmismieli on siitä outo, että uudessa kierrossa jaksaa aina jossain vaiheessa olla taas vähän toiveikas.

@Thalassatar ja @Norway onnea plussasta! :love:

@Caucasus tervetuloa! Toivottavati mies pian taipuu. :) mulla esikoinen pian 7v eli iso ikäero tulossa tännekin toivottavasti joskus.

ON: huomenna yksityinen gyne. Kp 16 tänään eikä taaskaan ovista bongattu vaikka kotilaboratoriota pidetty kahden merkkisten tikkujen voimin. Aion pyytää, että katottais verikokein onko ovista tapahtunut. Jos olisi, voisi lopettaa tikuttelut ja luottaa, että ainakin joskus jotain tapahtuu. Jos ei, niin luulen että alkais olla aika lääkkeellisesti asiaa avittaa... ahdistaa lähestyvä maaliskuu ja vuoden kestänyt yritys ihan älyttömästi. :cry:
 
@1986/13 , sanoisin että ei herkästi, kun itse en ole onnistunut niihin saamaan mitään viivaa ennenkun tyyliin dpo16, kun muut testit on jo pari päivää antanut plussan :ROFLMAO: Tuliko haamulainen? :love:

Täällä dpo6 ja aamulämmöt huitelee ihan ihme lukemissa :eek: Tänään 37,1, eilen oli 36,9. Normaali lämpö tähän aikaan kierrosta on joku 36,5-36,8.
Oli pakko verrata, kuopuksen plussakierrossa mulla on pompannut dpo5 lämpö samaan 37,1 ja ollut siinä kaksi päivää, sitten lämpö 37,4, 37,5 ja sitten plussa :geek:
 

Yhteistyössä