Toiveena vauva 2017-2018

Onpas täällä nyt ikäviä uutisia! :(

Itse manailen täällä taas sitä kuinka jäi yhdestä päivästä kiinni "täydellinen ajoitus". Ovu oli eilen tai tänään kovista oireista päätellen mutta ei, ei olla tehty mitään. Kolme päivää sitten hommailtiin. Ihme on jos tällä aktiivisuudella mitään tapahtuu. :D
 
@tänttähäärää onpa kurja juttu, että yritys menee tauolle:cry: Mutta terveys ennen kaikkea<3

Täällä selkiytyi työkuviot ja parin viikon työttömyydellä selviän ja toukokuussa alkaa vakityö, jes ei sijaisuus! Mut oon niin innoissani, että en ehkä halua heti nyt sitten raskautua.. Tietty nyt jos tästä on tärppi käynyt niin oon onnesta soikea:love: Ei varmaa ehkäisyä aloiteta, et kattelen siirrynkö taustailijoihin vai pysynkö tjottailijana:D Varmaa parhaat päivät käytetään kondomia, mut onhan se aina raskauden "riski" olemassa, jos tää mun kroppa raukka ikinä alkaa toimia:giggle:
 
@tänttähäärää mä pääsin tosi nopeasti kyl sinne loop hoitoon, ei tarvinnu jonotella. Sen jälkeen ollu kaikki kontrollit ok ja seuranta lopetettu nyt viime kesänä kun 5v tuli täyteen. Mulla on hämärä muistikuva että vauvataukoa ei ois tarvinnut pitää kun ekaan kontrolliin joka oli alle puolenvuoden sisään hoidosta. EIpä sitä sillon vielä miettinyt niin en nyt satavarmasti muista.
 
@tänttähäärää Se on selvää, että mietityttää ja pelottaa, mutta nykyään on niin hyvä hoito ja kontrollit päälle tuohon. Mitään vakavampaa se ei voi olla, kun ei ollut nelos tai vitostulos. Eli oikeinkin hoidettavissa. Kurjaa ja varmasti pelottavaa silti ❤ Ota tukea vastaan ja puhu asiasta mahdollisimman paljon, se keventää taakkaa. Ja vauvantejopuuhiin saat palata varmasti pian. Mullakin ikää 36, mutta ei me mitään ikäloppuja vielä olla Lämpöä ja valoa kevääseen sulle ❤ Ja pidä meidät ajantasalla

Täällä tuli loppukiertoon sitten joku helvetillinen hiiva. Ei yllätä, kun aina jotain alakertaan liittyvää ongelmaa tuppaa. Mulla ei ookaan vuosiin hiivaa ollut, että jeps. Reilu viikko vielä menkkoihin. Sitten alkaakin yk10. Yhtään en ole siis toiveikas vaikka on käyttäydytty kun mitkäkin kanit. sängyn lisäksi suihkussa, lattialla, pöydällä ja vaikka missä. Toisistamme ainakin nautitaan niinkun ennenkin. Meillä on aika intohimoinen ja kiivas suhde. Riidellä osataan kyllä nykyään jo vähän rakentavammin. Olen kyllä ehdottomasti löytänyt kultakimpaleen. Mites muiden parisuhteet kestää tätä vauvapainetta?
 
Onko sulla @tänttähäärää millainen vakuutus? Voisitko kuvitella meneväsi yksityiselle hoitoon?
Itsekin olen kokenut loop hoidon. Mulla oli papa luokkaa II monen kontrollin ajan, joten halusin itse sen hoidon. Kunnallisella luokka II ei ole peruste loopille, joten se tehtiin yksityisellä. Itseasiassa olen aina hoitanut kaikki alapään jutut yksityisellä. Helppoa kun pääsee milloin haluaa ja on aina sama lääkäri. Ja se mun hoito meni vakuutuksen piikkiin. Maksoin vain omavastuun.
 
@höhhöö hyvin kestää parisuhde vauvapainetta. Seksiä meillä on nyt paljon useammin kuin aikaisemmin (varsinkin tässä kierrossa kun otin ovulaatiotestit kuvioihin mukaan), vaikkakin se on suurimmaksi osaksi suunniteltua. Mutta niinhän se joku parisuhdeterapeutti neuvoi, että seksipäivät kalenteriin ylös niin silloin on varma saanti :p Ja kun on enemmän läheisyyttä niin kyllä se vaikuttaa parisuhteeseen positiivisesti.

Lisäksi tuosta minun 1-vuotiaasta on kuoriutunut oikea neiti ilkikurisuus ja teinikin on alkanut rauhoittumaan. Tällä hetkellä pyyhkii erittäin hyvin.

Viimeksi kun yritimme raskautta, niin otin itselleni siihen sivuun muitakin projekteja, että edes jossain onnistuisi. Nyt sitten aloin tekemään todella rankkaa salitreeniä, jolla varmasti saa tuloksia ja äkkiä. Lisäksi ostin ratsastuslippuja läheiselle tallille. Kumpikin sellaisia joita en raskaana ollessa uskalla tehdä. Niin jospa jäisi sitten liput käyttämättä.

Onnea @eevas työpaikasta!

@Juliet86 Pahoittelut keskenmenosta! Toivottavasti tärppää pian uudelleen. Sen verran voit varmaan lohduttautua, että yleensä se toinen raskaus sitten kestää loppuun asti.

Ja minulla on tänään dpo1 (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Hei vaan kaikille! Tuntuu jo valmiiksi tyhmältä ja vainoharhaiselta mun oireilu mutta en niiden kanssa halua jäädä yksinkään. Enkä varsinaisesti ehkä kuulu tähän ryhmään täysin mutta tuntuu ainoalta aktiiviselta jossa saisi ehkä vertaistukea ja purkaa fiiliksiä. Sanokaa jos en mahdu mukaan.Edellisestä raskaudesta aikaa 10v, sen jälkeen tehnyt ehkä 4 testiä kaikkina näinä vuosina lähinnä varmuuden vuoksi. Nyt 2v ollut Mirena ja paikoillaan yhä. Koko aikana ollut ehkä 5 menkat eikä mitään oireita niiden yhteydessä tai muutenkaan. Eipä ole muutenkaan ollut taipumusta pms oireisiin, menkkakivutkin loppui lasten myötä.

Mutta nyt ollut lievästi etova olo useampana päivänä, ei meinaa mikään maistua. Väsyttää ihan sikana ja ihme aikoihin, tosin unirytmi vähän sekaisin ja nukkuminen tosi katkonaista. Vessassa saa ravata ilta ja yö aikaan. Toissapäivänä tuntui ekan kerran painetta alavatsassa, eikä tunne ole hävinnyt. Alkuun tuntui vain makuullaan, nyt lähes kokoajan. Tänään välillä tuntunut jotain nippailujakin. Eilisestä asti turvotusta reilusti vaikken ole syönyt juuri mitään enkä varsinkaan mitään poikkeavaa.

Aamulla tein clearbluen ja oli negatiivinen. Mutta kierrosta ei mitään hajua tai onko sitä edes kierukan takia. En siis yritä lasta siksi oireet ihmetyttää, kun yhtäkkiä alkoivat. Toki mulla ehkäisystä tullut läpi aiemmatkin aikoinaan, mutta kierukan kanssa raskautuminen kuitenkin tosi harvinaista. En tiedä mitä tää oloilu on. Jos tutkailis oloa ja tekis uuden testin jos oiteet ei häviä tyyliin viikossa ja sit lekuriin jos yhä vaan negaa näyttää.

Tsemppiä kaikille yrittäjille!
 
@Taaartsan Onnea ihan älyttömästi!!!! :love: Kerrotko vielä mones yk ja mones lapsi? Täällähän ne plussat tulee aina ryppäinä, että kukakohan on seuraava...

@Batwoman Mulla ovulaatio aiheuttaa ihan samanlaisia oireita kuin raskaus. Ja varsinkin nyt kun kiertokin on synnytyksen jälkeen ollut se vajaa 40 päivää. Arvaa vaan, kuluiko raskaustestejä ennenkuin aloin metsästämään ovista tikuilla ja osasin yhdistää oireet. Olisitko sinä onnellinen vai järkyttynyt uudesta vauvasta?
 
Onnea @Taaartsan !!!

Täällä eilen oli tosi kova paineen tuntu alavatsalla, lisäks ollu kylmän väreitä, kyyneliä, kiukkuilua... huomenna pitäs alkaa menkat mutta ei ole tullu edes sitä menkkafinniä mikä yleensä tulee. Muutenkin aika seesteinen olo versus normaalisti alkavat menkat. Melkeenpä uskallan luokitella raskausoireiksi nämä mitä mulla on. Mutta vasta maaanantaina teen testin että menkat ois toista päivää myöhässä..
 
@Neilikkaa ja @Taaartsan valtavasti onnea plussista! Ihania uutisia :) Nyt tarrasukkia matkaan ja ihanaa odotusta!

@tänttähäärää ikäviä uutisia sait, mutta oma terveys on tärkeintä.. jaksamisia nyt. Onneksi tuon tyypin esiasteet hoidetaan hyvin ja monesti kuulostaa hurjemmalta kuin onkaan :) <3

@Piusy sulla kuulosti lupaavalta! Miten on käynyt, ootko jo testannut? *peukut pystyssä* (edit myöhemmin, haha, kirjoitit juuri samaan aikaan viestiä :D)

Meillä ei uutta.. menkat ohitse, kp 8 meneillään. Ovistestit joudun aloittamaan kp 10 main, ja sit plussa päivänä olisi inssi. Mutta luultavasti ei päästä siihen kun pääsiäinen osuus samalle viikolle. Onneksi voi aina itse yrittää, meillä sekin kuitenkin ihan mahdollista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neilikkaa ja Piusy
@Suffeli80
Itse en muista ikinä tunteneeni oviksia, kuinka pitkään ne oireet kestää? Mulla tosiaan lapset 11v ja 9v, itse täytän 30v tänä vuonna. Nykyisen miehen kanssa ollaan kyllä viime aikoina satunnaisesti heitetty ilmoille että ei se yhteinen lapsi olisi ihan mahdoton asia. Mutta silti molemmilla päällimmäisenä fiilis että ei jaksaisi aloittaa alusta kun tuo nuorin täyttää jo kuitenkin 10 kesällä. Mutta pakko myöntää että paha mieli siitä negasta tuli, harmitti yllättävän paljon...

No saa nähdä koska oireet helpottaa, saisi ainakin tää turvotus jo loppua. Kovasti yrittänyt muistella aiempia raskauksiani ja oireita sillon. Esikoiselta testit näytti negaa pitkään vaikka olin varma olevani raskaana. Toiselta tuli vaan etova olo ja plussasin seuraavana päivänä. Kiinnittymiskivut kyllä muistan kokeneeni voimakkaina.
 
Viimeksi muokattu:
@Taaartsan paljon onnea täältäkin :love:

@ikkuspikkus toivotaan että kotioloissa tärppää (y) jänskäillään yhres, tääl on kp 10 ja pupuilut aloitettiin jo kp 5 :D varmaan sunnuntaina pärähtää plussa ovistestiin,niin yritän saada talletteluja ennen ovista ja sen aikana ja jälkeen vielä, ettei nyt ainakaa seksinpuutteesta jää kiinni :LOL:


@Batwoman tervetuloa :) en osaa sanoa ovisoireiden kestosta, mutta tee ihmeessä parin päivän päästä uus testi jos epäilet vielä raskautta:)

@Piusy jännää :X3: nyt sormet ristissä et menkat ei ala (y)
(y):D
 
  • Tykkää
Reactions: Piusy
Joo on vähä epätodellinen olo ja ollaan kyllä tosi skeptisiä siinämieles että noin 1,5 vuotta sitten on sanottu etten ovuloi. Mutta nyt oikeesti muutamassa kierrossa on tuntunut ihan ovulaatiot. Toisaalta on sitä painoa pudonnu se -12kg ja elämäntavat on aivan eri. Ennen olin osa-aika työssä 5h/pv, vähän painavampi, roskaruoka ja siiderit kyllä maistu. Nyt olen kokoaika työssä hoitoalalla, ruokailu terveellistä ja säännöllisempää. Will see...
Oireita: turvotus iltaisin, paineen tuntu, se kauhee kouristuskohtaus, niiskutus, väsymys, yöllä vessaan herääminen, rintojen koko (muttei kipeät ole olleet enää viikkoon), mahantoiminta sekavaa, se yks oksentaminen, huonovointisuus, tunteet, vilunväristykset, vilu iltaisin, iltavuorossa kylmä-hiki-kylmä-kuuma, välillä tähtien näkeminen, närästys..

Ja se ois täydellistä just nyt! Oon lupautunut töihin syyskuunloppuun asti, sopimusta en oo vielä saanu. Vuorotyö hoitoalalla joten veikkaan että mammalomalle jäädään heti kun saa :D. Mies vakitöissä, ite tehny jo 4kk tuolla, rahaa sais säästöön, viimekesänä mentiin naimisiin, asunto on oma ja sellanen missä mahtus pari lasta helposti, "isovanhemmat" jo vähä ehkä odotteleekin..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nems
Hiljaiseloa tässä kierrossa, talletukset tehtiin mutta en ole muuta kuin käynyt lukemassa täällä. On ollut kiireistä (ehkä hyväkin), niin etten ole ehtinyt aiempien kiertojen tavoin miettiä tätä. Ja kipeinäkin oltiin.

Mutta hei @Taaartsan onnea!!! Ihania uutisia! :love:(y) Muakin kiinnostaa, minkä kuun puolella sun la nyt mahtaa mennä...?

Uusille tervetuloa joukkoon! :)

@tänttähäärää olipa ikäviä uutisia, voimia sinulle. :(Monella on ollut vastaavia kokemuksia ja hienoa, että niitä on täällä jaettu. En osaa kuin toivoa sulle positiivisuutta ja uskoa tulevaan. (y)

@Piusy n oireet kuulostavat lupaavilta! Koska testaat? :)

Oma napa on siis dpo 10, kp 25/27–31. Mitään oloja ei ole ollut, mitä nyt väsyttää ja itkettää ja vatsa on välillä vähän sekaisin, mut eipä poikkea mun normaalista kierrostani. :ROFLMAO:Sunnuntaina annan itselleni luvan testata koska, tiedän, etten jaksa pidempään. :DOnneksi on kiireistä siihen asti ja oviksen mukaan maanantaina (kp 29) pitäisi tädin kurvata mestoille
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Lapsettomuusklinikalla kävin eilen,, ultrattiin ja vasemmalta löytyi 16mm folli ja sanoi gyne että loppuviikkoon mennessä luultavasti ovulaatio tulossa. Että olkaa yhdessä! :oops::oops:
Oikealla puolella oli 6 pientä.
Kirjotti mulle Thyroxin kuurin 6 kuukaudelle et saatais mun kilppariarvoo alemmas mikä oli helmikuussa 2.8 et raskautta yrittäville se on liian korkea.
Näytti muuten tosi siistillä kohtu/munasarjat, limakalvon paksuus oli hyvä ja jos tai kun uus kierto lähtee käyntiin niin pitää varata labraan aika et otettais kp3-5 4 verikoetta mm prolaktiini, follikkelia stimuloiva hormooni, luteinisoiva hormooni..
käski myös lopettaa ton terolutin syömisen ettei siitä oo mitään apua mulle.

Otti kyllä niin ihanasti tää gyne mun huolet vastaan et tuli hyvä mieli käynnistä! Kun vielä mainitsin tosta esikoisesta kun meni 2 vuotta että tärppäsi.

painosta sano vaan sen verran että voi auttaa et 6-7kg tippuu niin tohon tärppäämiseen.
Liikun ja syön terveelisesti, lautasen annoskokoa täytyy vissiin vähän pienentää... :whistle:

Alinah92 kp23/26-33
 
  • Tykkää
Reactions: Äitirouva M

Yhteistyössä