Toiveena vauva 2017-2018

fnn
Monesko yk teillä @viipulainen onkaan menossa?

26/28 ja aika moiset alavattakivut, jotenki ei vastaa edes menkkakipuja(n) aivanko ois joku tulehdus tuolla:mad: jos vielä huomiseen kärvistelen ja vien sitten tkseen pissanäytteen.. vkpl meillä ei täällä päivystystä... varmaan kuvittelen hemmetti itelle tän kaiken. Mulla ollu pari vapaapäivää tässä niin kerkeää kaiken lisäksi vielä miettiä ja tunnustella ihan liikaa itteänsä:ROFLMAO:
 
Täällä vähän tausta tietoja eli minä 28 ja mies 34. 4 elävää lasta löytyy, tyttö 09/08 ja pojat 09/10, 03/12 ja 11/14. Meillä myös kolme enkelipoikaa vuosilta 06,07 ja 13. Meillä perinnöllinen geenihäiriö minkä takia vaan 25% mahdollisuus saada täysin terve vauva. Hankaloittaa vauvan saantia ja tuo ikäviä paineita eikä heti plussa testin jälkeen voi täysillä innostua.

Tässä kierrossa ovia oli luultavammin viime viikon perjantaina eikä tullu käytettyä sitä hyväksi kun vasta ensi kierrosta aletaan kunnolla vasta yrittämään. Nyt menossa
 
jee vihdoin se kierron ajankohta kun alkaa olla jo jotain toimintaa. Nyt kp 13 ja oon neljä päivää ovulaatiota testannu, kun kierrot on ollu niin eri pitusia. Haaleeta viivaa tulee ja ohjeen mukaan se on = nega. Laskurin mukaan huomenna olis dpo0. Saas nähdä.
Semmosta pientä "tärinäarkuutta" alavatsalla, mut ei mitään muita oloja.

Jännää kun teitä on nyt useampi siellä kierron loppupuolella :) pidän peukkuja pystyssä!
 
Tää on virallisesti yk2. Ilman ehkäisyä ollaan oltu 2kk kuopuksen (2v) syntymästä asti.

Ei alkaneet menkat eilen, vikan testin sutasin aamulla ja nega edelleen, eli josko tänään.

Mua alkaa oikeasti pelottamaan jos mun kierto alottaa nyt temppuilun. Tai olen oikeastaan aika varma että nyt alkaa olla jotain häikkää. Sikäli se ei yllättäisi edes, mutta lähinnä ottaa päähän ettei mies yhtään hahmota/ymmärrä mun huolta.
Mun perheessä on 3/5 naisesta (minä+siskot+äiti) ongelmia isossa mittakaavassa, itse olen niiltä tähän saakka säästynyt, mutta odotin jopa kun 30v viime vuonna tuli täyteen, että alamäki varmaan alkaa.
Nyt jos ei tänään iltaan mennessä ala, mä joudun varmaan ottamaan kalenterin käteen ja ihan näyttämään kädestäpitäen miehelle mikä on homman nimi ja mitä kierron temppuilu käytännössä tarkoittaa.
Mutta toivottavasti alkaisivat tänään.
 
Miten kävi @viipulainen? Toivottavasti ei ois isosta ongelmasta kyse!

Täällä kp 21/28-32. Nännit olleet nyt kolme päivää arat ja hervottoman isot. Ke-to yönä tapahtui jotain kummaa. Heräilin useaan otteeseen yöllä ja aina mahassa, osimoilleen munasarjojen kohdalla, tuntui kummallista tunnetta. Paljon en muista kun olin niin unenpöpperössä, mutta aina herätessä mietin että onpa kummaa ja sitten nukahdin. Oisko sitten ollut ovis.
 
Kp33 ei menkkoja. Enkä viitsi ees testata kun nega se on jokatapauksessa.
Mies ei tajua miksi tämä ahdistaa, sanoo vaan "tsemppaavasti" että äläs nyt, sulla on väärä asenne nyt.
Noh, samapa tuo eipä hän asialle mitään voiskaan.
Mulla on kerran joskus iäisyys sitten venynyt kierto 33 päivään mutta olin juuri toipunut keuhkokuumeesta. Nyt on flunssa ja takana nuorimmaisen sairastelusta johtuneet valvomiset. Veikkaan että kierto ottanut näistä nokkiinsa vaikka siis äärimmäisen epätavallista että mikään tämän mittakaavan juttu kiertoa sekoittaa minulla.

Ja joo, koitti mies ehdottaa että jos olisinkin raskaana mutta olis vaan liian mikro vielä ettei testi huomaa.
No sanoin tehneeni herkkiä ja ihan negatiivisia kaikki.
Sikäli ei edes haittaisi vaikka kierrot tulisi keskivertoa pidemmiksi, mutta se haittaa ja ahdistaa jos koko kierto jää pysähdyksiin.
Mutta katsotaan nyt, ehkä ensi viikolla viisaampi. Haluaisin vaan päästä tikuttamaan sitä ovista. Siitäkin saisi jo paljon selvyyttä moneen asiaan. En mm.tiedä miten pitkä luteaalivaihe mulla on yleensä, sekin olisi kiva tietää.
 
Jaahas. Mä taidan palailla maitojunalla tänne takaisin. :(
Eipä se viivan vahvistuminen vahvaksi takaa yhtään mitään.

Tänään olis ollut rv 5+0. Oireet hiipuivat hiljalleen tässä viikon aikana ja viime yönä alkoi jo tulla vaal.pun. vuotoa. Nyt kauhulla odottelen kipuja ja vuototulvaa. Ja pitäis lähteä tänään reissuun. (n) huh. Yhtään ei ole enää raskaanaoleva olo.

Jotenkin osasin tämän aavistaa... jo silloin viikko sitten, kun ne munasarjakivut loppuivat kuin seinään.
 
fnn
Eikös se oo aika tavallistakin että noi oireet hiipuu @Untuva79 (n) ja myös ne pienet vuodotkin! Älä vielä lyö hanskoja tiskiin:)

Mikäs @viipulainen tilanne tänään? Voihan plussa tulla vasta viikonkin päästä menkkojen pois jäännistä, ymmärrän kyllä että ne jo tehdyt negat masentaa..

Mulla pitäs menkat kai alkaa tänään. Eilen oli jäätävät menkkajomot aamusta alkaen ja kävinkin vessassa moneen kertaan ollen varma että nyt ne alkoi! Outoa, yleensä mulla alkaa kivut samaan aikaan vuodon kanssa(n) testata en vielä halua ku iskee vaan armoton masis
 
@fnn
Kiitos tsempeistä. Mutta kyllä ne oireet tässä vaiheessa kuuluu lisääntyä, eikä kadota. Kyllä sen vaan vaistoaa, ettei kohdussa ole enää elämää. Toivottavasti tällä kertaa menis ihan spontaanisti kesken, kun kolme kertaa aiemmin on jouduttu kaavintaan.

Tässä jo katseet yritän kääntää tulevaan. Pohdin, että jos tää nyt näillä vkoilla menee kesken, niin eikai missään lääkärissäkään tarvii käydä. Ja jollei mitää ihmeempiä ongelmia tule, niin uskaltaakohan jatkaa yritystä heti vuodon loputtua? Toinen on se henkinen puoli. Että jaksanko vielä yrittää.
 
En olekkaan käynyt täällä vähään aikaan
Tuli ahdistus koko vauvailuun eikä sen helpompaa oo vieläkään.
Loopin jälkeen joka oli kesäkuussa sen jälkeen tikuttelin enkä ovista löytänyt. Se ahdisti ja siitä et ollaan yritetty kauan eikä mitään tapahdu.
Ollaan hommailtu kyl aktiivisesti 2-3pv välein vaikken oo tikutellutkaan. (enkä ees kattellut ovista)
Elokuussa tuli tosi kovat kivut oikealle puolelle menin vessaan ja ovistikku helotti niin vahvaa viivaa että.. Itkin siitäkin jess ovuloin ehkä kuitenkin. =)
Elokuussa kierto kp 23 joka ihmetytti (normi 24-26)
Ja nyt tähän tuoreeseen kiertoon menkkojen piti alkaa ti-to välissä ja pms ja nippailua ollut enemmän ja vähemmän.
Eilen nousi lähes 39 asteen kuume ja mahakipu oli jotain niin järkyttävää mää itkin ja huusin en voinut kävellä vaan ryömin pitkin lattioita ja vaan huusin. Mikä lie ollut?? Tänään kuitenkin kuume poissa ja taas normi menkka nippailua ollut heti aamusta.
Menkat 3pv myöhässä tuosta mun pisimmästä kierrosta. Vakio ollut kuitenkin kp 24-25
Raskaustestin tein pe mutta oli nega!! .
Tänään 28/23-26.
Taitaa olla kierrot sekasin kun on tosi lyhytyä kiertoo ja sit pitempää. Mulla ei ikinä oo ollut kierto näin pitkä.
Oviskipuja en tuntenut enkä tikuttanut. Mutta limaa oli runsaasti 11-14pv aikoihin (semmotten kanamuna limakin bongattu) mietin et jos elokuussa kun tunsin kivut oli oikee puoli ja nyt syyskuussa vasen puoli (se on se laiska puoli) ni en oo ovuloinut ja kierto venyy sen takia nyt pitkäksi.
Toisaalta eipä se aikasemminkaan oo kiertoo laittanu pitkäksi. En tiä mutta täällä jäädään menkkoja oottaan. Kai niitten joskus pitäs alkaa.

Muox.. Lokakuun lopussa tulee 1v yritystä ja yrittämisiä jo sit öö ainakin 14-15
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ihanat tsempeistä.:love:
Huomenna käyn hakemassa apteekista testiä jos ei tänään ala vuoto. En tosin yhtään usko että siihen mitään tulee, mutta testataan nyt vielä. :LOL:
Tässä nyt on maanantai ja tiistai kiirusta onneksi, kun keskimmäisen synttärit vietetään tiistaina iltapäivällä. Ja sitten viikon päästä olisi kuopuksen synttärit, mutta onneksi sinne ei tarvise mitään teema räpellyksiä alkaa vielä tässä vaiheessa, 2v tulee mittariin.:)
Mutta joo, aivan mahdollista että kaiken lapsien sairastelun aiheuttaman valvomisen tuoksinnassa olisi ovis voinut siirtyäkkin. Vähän harmittaa jälleen, että päätin odottaa niiden ovistestien kanssa seuraavaan kiertoon.:D

Untuva toivotaan että olisi vaan joku välivuoto. Ensimmäiset viikot on aivan kamalia omasta mielestäni. Itsellä kun jokaisesta vuotoja tullut ja saa olla aivan sydänsykkyrällä.:cry:

Mutta katsotaan huomenna taas. Jos apteekin perustestissä ei näy mitään, tilaan ehkä ne ovistestit kaappiin ja yhden r-testib diginä. Digin voin sitten tehdä tyyliin ensi viikonloppuna.:D

*muoks*
@Untuva79 jostain syystä ei ensin näkynyt kaikki viestit ja nyt kun luin ketjua uudelleen tuli kaikki viestit esiin.
Eli jos nyt kurjasti olisi ja olisi mennyt näin varhain kesken ja jos vuoto alkaa "hyvin", ei periaatteessa pitäisi olla mitään estettä jatkaa yritystä heti.
Mitä itse olen ymmärtänyt, niin hyvin varhaisissa keskenmenoissa se ohje odottaa yksi kierto olisi suureksi osaksi varotoimi ja myös jotta mahdollisen uuden raskauden keston määritys olisi osaltaan helpompaa/tarkempaa.
Hieman pidemmälle ehtineen raskauden keskenmenossa sitten onkin jo kohdun palautumisen kannalta hyvä peruste odottaa se yksi kierto.
Mutta edelleen toivon että siellä raskaus jatkuisi. ♡
 
Viimeksi muokattu:
Ei tää kyllä mitenkään voi jatkua. Viimeinenki oire katosi viime yönä.

Oli kyllä taas vähän erilainen alkanut raskaus mun historiassa. Rv 4+0 oli jo hyvin etova olo, turvotus, jatkuva vessahätä ja rinnat kipeät. Etovaa oloa ja rintojen arkuutta ei ole ollut missään raskaudessa muistaakseni noin aikaisin. Eli oli hyvin raskaanaoleva olo. Mutta viikon kuluessa oire kerrallaan lakkasi, vaikka testeissä viivat tummeni.
Aiemmat km:t olleet keskeytyneitä, huomattu joskus rv9 tietämissä, vuoteluita ollut, sykekin näkynyt mutta kasvu jätättänyt. Katotaan miten nyt käy, että meneekö spontaanisti kesken. Pelottaa, jos tulee taas pitkällinen prosessi.
 
Viimeksi muokattu:
Untuva on tuo kyllä tosi epäreilua jos jälleen osuu huono arpa.:cry:

Mä ostin rsfu:n testipaketin, kun isomalle kaupalle lähdin ja osui käsiin. Tein toisen testeistä ja nega sekin. En yllättynyt. Että ei tässä tosiaan ole mitään syytä ajatella raskautta. Kierto teki ensi kertaa elämässä vaan tenät toden teolla.

Eipä tässä muuten, mutta tämä meinaa sitä, että aikataulu kiristyy siitä mitä se jo oli. Koska vuoden vaihteessa jos päätettäisi yritystä jatkaa jos ei sitä ennen tärppää, niin se meinaisi että tulevan lapsen vanhempainpv rahat olisivat niin pienet, että talous tulisi kärsimään satojen eurojen tappiot. Ja joo, ei olla tekemässä lapsia rahan takia. Alunperin, ennen tätä vauvakuumetta oli minun tarkoitus palata töihin. Ja realiteetti nyt kuitenkin on, että isossa perheessä tarvitaan rahaa ja jos mun rahavirta pienenee, pitää miehen paiskia töitä 2 kertaa enemmän melkeinpä. Olisi siis ollut ideaali, että pääsisi hyödyntämään tuon omalla työnpaiskinnalla ansaitun rahan vielä.
Että saapa nähdä.

Onko kellään muuten tietoa, missä vaiheessa saa apua jos kierto jämähtää? Siis että lääkkeillä käynnistetään uudelleen.
Kauhukuvissani vaan näen että pitää odottaa johonkin kp80-100
 
@viipulainen. En oo täällä hetkeen käynyt. Minä sun normi kierto on?

Täällä kun mietin mihin mun menkat on jäänyt. Tänään tosiaan kp 28 ja näin pitkä kierto on ollut ehkä sillon kun oon ollut teini.
Eikä mua haittaa et olis tämän pituinen mutta mietityttää mihin jäänyt.
Epätietosuus kalvaa eniten.

Tein testin 25/23-26 ja 26/23-26 molemmat negaa.
Enkä usko raskautumiseenkaan on tässä jo vuosi yritetty.
Normi kierto mulla on 24-25 vuoden aikana vaan 2kpl 26 kiertoo.
 
Viimeksi muokattu:
fnn
Hmm mulla hiukka sama tilanne täällä.. tai no voihan ne menkat vielä tässä illan päälle alkaa, hätähousu:whistle: kp 29/28 kaikenlaisia tuntemuksia kyllä mutta ei menkkoja näy! Toisaalta pillereidenkin lopetus voi vielä sekottaa, mutta mullakaan ei ikinä näin pitkä kierto oo ollu vaikka pillerit ennenkin lopettanu..

Kp 25 herkällä testillä nega ja juuri äsken testasin pc.n ei herkällä puhdas nega.
 
Päätin että en käytä rättiä enään mulla on tiistaista asti ollu rätti kun tiistai oli tuo lyhimmän kierron alkamis pv.
Vaihdoin puhtaat petivaatteet kun oon ollut kuumeessa ja hikoillut kun pieni possu. Mun tuurilla menkat alkaa yöllä ja sänky on kun verinen taistelu tanner..
Ja kuume näytti nousevankin taas. Voikohan tää kuumeilu nyt vaikuttaa kiertoon. Hmm..
 
@Tänttähäärä vuosia ollut 29pv..ihan muutaman kerran ollut 31 ja 27 päiväiset, mutta lasken ne silti mahdollisiksi kierron pituuksiksi kun ovat kerran joskus ilmentyneet.
Että ei tässä vielä ole mistään megapitkästä kyse, mutta alkaa vahavasti vaikuttamaan, että ei ole lainkaan alkamassakaan. Kp34 on nyt kääntymässä kp35 eikä mitään oloja menkoista ole ilmestynyt. Kipuja ei yleensä ole, mutta turvotus, pahat mielialan vaihtelut, kukkiva naama ym.pms oireet..ei havaittavissa lainkaan.
Ja kohdunnapukka yleensä menee ihan hötöksi juuri ennen kuukautisia..ihan on kiinteä ja kiinni.(n)
 
VIIMEINKIN! kp1 ja yk3 ja kovat keinot käyttöön!:ROFLMAO::ROFLMAO:

Ja luulisin, että mun viikonlopun ahdistus-epätoivo-itku vuodatus meni miehellekkin jakeluun ja ollaan samalla aaltopituudella nyt tämän yrittämisen kanssa.:D
Elikkä tueksi ja turvaksi ovistikut. Sitten vaan toivotaan sen löytyvän. Tämmösellä oudolla vaihtelulla taidan ostaa isomman satsin ja tikuttelen pidemmän tovin. Just in case.(y)

Ja syttyi mulla valo myös senkin osalta, että imetyskin loppui reilu viikko sitten kokonaan. Ei niitä kertoja ollut kuin muutama nopsa per päivä, mutta voi toki olla että sekin on estänyt jossain määrin raskautta tai häirinnyt ovulaatiota ja ainakin on täysin mahdollista, että loppuminen yhdessä sairastelun kanssa venytti kiertoa.

Mittasin myös eilen illalla myöhään lämmötkin ja olivat tipahtaneet huomattavasti. Olin oikein sormet ristissä, että "anna tämän nyt meinata kuukautisia niinkuin ennenkin".
Sentään yhdessä asiassa kroppa toimi odotetulla tavalla.:p
 
Kp 1... Alkaa tää menkkojen odotus tuleen pitkäksi kun aloitus haitari 23-29 välillä

Yk.. Liikaa 15-16?!?

En tiä 1v. tulee täyteen yritystä vois päästä kunnalliseen tutkimuksiin mutta en tiä huolivatko meitä vieläkään. Mulla kuitenkin joulukuussa loopin jälkitarkastus et joutuuko sinne viä odottamaan.
 
@Tänttähäärä sielläkin starttasi. Teidän osalta en iloitse. Kannattaa soittaa ja kysyä kunnalliselle pääsystä, että mikä heidän kanta on, että pitääkö odottaa tuo tutkimus vai mitenkä. Jokainen kuukausi lisää on kyllä kamalaa.:unsure:

@Nelliida taisi tikutella ovista? Saitko plussaa näkyviin?:)
Olikohan himotestaajissa vai missä, kun joku sanoi osalla sen LH-huipun olevan tosi nopea. Että jos on tällainen henkilö kyseessä ja testaa vain kerran päivässä, se voi jopa mennä ohi.
Itse kun en tosiaan nyt luota omaan kroppaan lainkaan, alan tikuttamaan sitä ovista.
Katsoin kalenteria uudelleen ja aloitan kp9 ja teen kerran päivässä kp12 asti ja sitten 2x päivässä n.7h välillä siihen saakka kunnes tikut loppuu.:whistle::D Ja samalla seuraan lämpöjä. Nyt on kahdesta kierrosta jo dataa tallella mihin voin verrata.(y) Ja on siis lyhyt ja pitkä kierto, molemmissa näkyy nousupiikit ja dipitkin.
Sitten on vielä kohdunnapukan seuranta ym.siihen liittyvä. Että jos ei tällä arsenaalilla ala joulukuuhun mennessä tapahtua, niin painun yksityiselle itse ainakin tsekkauttamaan onko tuolla kaikki kunnossa.:sneaky:
 

Yhteistyössä