Toiveena vauva 2017-2018

@vuuti kyseli mitä himotestailijat sit plussan jälkeen tehdään..
Mulla ei oo dopleria ollut edellisissä raskauksissa, mutta sitä vois harkita.
Mut mä vedän ihan överiksi kaikki vauvatarvikkeet ja vaatteet. :oops:
Tosin mä viime kierrossa jo, kun menkat alkoi, ni menin ketutukseen ostamaan vauvan vaatetta.
Myös äitiysmekkoja ja vaatteita on hirrween kiva tilailla.

Pakko tunnustaa että mä oon jo katsellut vaunujakin, että tietää sit mitkä ostaa :X3::rolleyes:

Mä en yhtään ihmettele miks tipun aina niin korkeelta ja kovaa sit ku se vuoto alkaa:LOL:
 
Minkälaisissa ammateissa ootte?
Mä jouduin olemaan molemmista loppuun asti menneistä raskauksissa sairaslomalla äitiyslomaan asti viikoilta 8 eteenpäin. Niin sairaat pahoinvoinnit alusta asti, ettei sitä ravintolassa katsottu hyvällä kun kokki juoksee laattaamaan välillä. Mä arvasin silloin jo viikkoa ennen plussasta että raskaana olin, kun yritti pihviä paistaa niin raa'an lihan näkeminen jo sai aikaan Yrjön kaaressa :sick::censored:

Nyt ihan eri hommissa ja yrittäjänä voin itse vaikuttaa aika paljonkin.
 
Tietojenkäsittelytieteen opiskelija :) Niin kauan kun jaksaa koneella istua, voin jatkaa opintojani :D Esikoisen raskaudessa alkoi istuminen olla loppuvaiheessa hankalaa, kun tyypin pää meni jatkuvasti kylkiluiden alle.

Tarkoitus on myös jatkaa opiskelua vauvan kanssa, JOS sattuisi olemaan hyvin nukkuva yksilö. Esikoinen oli niin vaativa vauva, ettei sen kanssa ainakaan olisi tullut mitään :D Nyt se on onneksi maailman helpoin kolmevuotias.
 
Mä pääsen ostaa kans rattaat seuraavalle.:D Ne pitää olla näppärät ja nopeasti kasaan ja takas kokoon saatavat ja mielellään alkuun niin, että voi pistää turvakaukalon. Muuta en varmaan hommaa ennen ku on selvinny sukupuoli. Jos olis poika, ei tarttis alkuun pahemmin mitään hankkia. Sit voisin törsätä omiin äitiysvaatteisiin. Mä oon kokenu kaikki imetysvaatteet itselle tosi epäkäytännölisiksi. Mikään ei vaan istu.:LOL: Että ihan tavallisia vaatteita vaan jotka on mukavia päällä. :giggle:

Ja kun plussan joskus tulis ni ennen ku ees neuvolaan soittaisin, varaisin varhaisultran rv7 puolelle. Sit jos siellä on kaikki ok näköistä, soittaisin neuvolaan. Tälleen uudelleen synnyttäjänä siitä ekasta käynnistä ei oo mitään iloa, laittaa vaan rv10 kohdille labrat (seulonta mm.) ja ilmotuksen synnärille ekaan ultraan. :D Mä en tarvii niitä odotuslippusia varmaan enään neljännen kohdalla.:whistle:
Ja ehkä paras juttu on, että me voidaan hoitaa isyydentunnustus siellä neuvolassa. Mulle on aina osunu aika apinat virkailijat tähän asti lastenvalvojalla missä tätä ennen tämäki hoidettu.o_O Meillä on häät ajatuksena vasta siis joskus 2020 tai 2022. Me ollaan molemmat ennen oltu avioliittoa vastaan ajatuksena täysin, mut sit satuttiin tapaamaan toisemme ja mieli saatto muuttua jossain kohti huomaamatta...vuosi sitten mentiin kihloihin, mutta ajatuksena pitkä kihlaus on ihan hyvä, ehtis säästää kunnon kemuihin tässä ohella.:ROFLMAO:
 
Minkälaisissa ammateissa ootte?
Mä jouduin olemaan molemmista loppuun asti menneistä raskauksissa sairaslomalla äitiyslomaan asti viikoilta 8 eteenpäin. Niin sairaat pahoinvoinnit alusta asti, ettei sitä ravintolassa katsottu hyvällä kun kokki juoksee laattaamaan välillä. Mä arvasin silloin jo viikkoa ennen plussasta että raskaana olin, kun yritti pihviä paistaa niin raa'an lihan näkeminen jo sai aikaan Yrjön kaaressa :sick::censored:

Nyt ihan eri hommissa ja yrittäjänä voin itse vaikuttaa aika paljonkin.
Oon myyjä ja mulla oli alan vaihto kesken (nuoriso ala) kun tulin raskaaksi. Ei sit kanssa kunto kestäny puolivälin jälkeen opiskeluun tai töihin. Nyt oon ollukki kotona ja surukseni huomannut ettei tolle nuorisoalalle enään kyllä työllisty muuta kuin suhteilla, joten en näe enään järkeä jatkaa sitäkään. Varmaan sit palaan myyntitöihin takaisin tai mietin opiskelua.
Mies on vihjaillut yrityksen perustamisesta, mutta mä en nyt ainakaan suoraan lämpee ajatukselle. En ainakaan tässä maan taloustilanteessa.:D
 
Itse en oikein raskaudenaikana ostellut mitään. Tuskaiselta tuntui vertailla kaikkia ominaisuuksia. Esikoiselle ostettiin vaunut viikko sen jälkeen kun se oli syntynyt :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Ja suunnilleen kaiken muun sain käytettynä ilmaiseksi. Ne mitä himoitsin (kestovaipat, kantoreppu, kantoliina) jäi sitten lopulta käyttämättä. Onneksi nyt jo tietää mitä haluaa ja tarvitsee, me ostetaan luultavasti ainoastaan turvakaukalo ja esikoisen rattaisiin vaunukoppa-osa. Itselle muutamat imetysliivit. Suunnilleen kaikki muu on vielä tallessa. :D
 
D29BA594-E772-48ED-AD00-6EB9BC606E35.jpeg Nonnih, ehdin jo innostua vahvistuvista ovisviivoista ja mitä tä nyt on? Hävis koko viiva! Eilen (kp18) illalla klo 22.30 kotiin ajellessa tunsin vahvan nippasun joka kesti n. 30sek ja sitä ennen ollu tosiaan pari päivää menkkakipua. Limoja ei oo, enemmän sellasta käsirasvamaista, aika paljon kyllä.

Kysymys kuuluu häviikö teillä viivat kesken kierron oviksen lähestyessä? Kuulostais oudolle, oon luullu että ne suht tasasesti vahvistuu ennen h-hetkeä.

(Edit. Äh, vai oliko toi mun ”vahvistuminen” vaan vahvempi aamupissa kp 19 A ja ovis vasta siintääkin hamassa tulevaisuudessa? Viime kierto veny 35 pv eli en ihmettelis enää sitäkään o_O)

Ja yo. keskusteluun: nyt harmittaa etten ostanu popin alesta niitä puolenhinnan pikkuvaatteita! Aattelin et oisin ihan kreisi mut en oiskaan ollu ainoo :LOL:
 
Mä oon myyjän työssä, mut en pelkässä kassahommassa vaan paljon muutakin ja myös kokkihommia. Ammatiltani olen kemisti mut valitettavasti ei oo sillä saralla tärpännyt töiden suhteen.

Mä oon kans katellut kaiken maailman tavaroita ja facekirppiksillä pistää silmään kaikki pinnikset, vaunut yms.

Mulla on ihan järkyttävä nälkä koko ajan ja herkkuhimo kans. Ei mee ku tunti syömisestä nii voisin uudelleen syödä saman annoksen:eek:
 
katso liitettä 2800 Nonnih, ehdin jo innostua vahvistuvista ovisviivoista ja mitä tä nyt on? Hävis koko viiva! Eilen (kp18) illalla klo 22.30 kotiin ajellessa tunsin vahvan nippasun joka kesti n. 30sek ja sitä ennen ollu tosiaan pari päivää menkkakipua. Limoja ei oo, enemmän sellasta käsirasvamaista, aika paljon kyllä.

Kysymys kuuluu häviikö teillä viivat kesken kierron oviksen lähestyessä? Kuulostais oudolle, oon luullu että ne suht tasasesti vahvistuu ennen h-hetkeä.

(Edit. Äh, vai oliko toi mun ”vahvistuminen” vaan vahvempi aamupissa kp 19 A ja ovis vasta siintääkin hamassa tulevaisuudessa? Viime kierto veny 35 pv eli en ihmettelis enää sitäkään o_O)

Ja yo. keskusteluun: nyt harmittaa etten ostanu popin alesta niitä puolenhinnan pikkuvaatteita! Aattelin et oisin ihan kreisi mut en oiskaan ollu ainoo :LOL:
Mulla tollanen on ihan normaalia päiväpissa meininkiä. Ihan turha itsellä päiväpissat, paitsi just sinä päivänä kun plussa tulee. Sitä vaan kun ei ennakkoon kauheasti voi tietää et mikä se päivä on. Eli sinä päivänä kun plussa tulee, on mulla aamu testi aika vahva ja poikkeuksellisesti myös se päivän testi kun normisti ei tuu ku haljua viivaa päivällä, illalla sit yleensä poksuu plussa. Eli omalla kohdalla, niin kauan ku päiväviiva on haalea, ei oo odotettavissa plussaa ainakaan sen vuorokauden sisällä, mut jos on ainakin yhtä vahva kuin aamuinen, on todella suuri todennäköisyys että illalla tulee jo plussa.
Eli en panikoisi ainakaan vielä pariin päivään. Jos tuon 2pv jälkeen vaan haalenee ni sit alkaisin vähän pohtimaan että mitäs hittoa nyt.:giggle:
 
Minä työskentelen lähihoitajana mielenterveysalalla, toiselta ammatilta olen kokki.

Minä olen myös ostanut jotain äitiysvaatetta alesta jemmaan :whistle:

Vauvalle olis kaikkea muuta paitsi vaatteita jemmassa, kuopus kun täytti juuri kaksi niin on vaunut ja kaukalot hälle uutena ostettu :)

Oli ihanaa kun sai ostaa kaikki viimeksi uutena, ikäeroa vanhempiin sisaruksiin oli 7 ja 10 vuotta :D
 
@Möörtsi voi olla et hcg määrä on niin pieni ettei päivällä ehdi pissaan erittyä tarpeeksi. :)

Mun ovistestin viiva oli yhtä vahva ku aamulla. Hmm..mut en usko et illalla vielä plussaa tulee, aamunenki sen verran kaukana vielä oli.:D Mut huomenna illalla vois olla jo todennäköisempää et vois olla ainaki liki. Toisaalta lauantai ois ihan kaikkein paras päivä sen posahtaa, mut katotaan.:D
 
@Möörtsi voi olla et hcg määrä on niin pieni ettei päivällä ehdi pissaan erittyä tarpeeksi. :)

Mun ovistestin viiva oli yhtä vahva ku aamulla. Hmm..mut en usko et illalla vielä plussaa tulee, aamunenki sen verran kaukana vielä oli.:D Mut huomenna illalla vois olla jo todennäköisempää et vois olla ainaki liki. Toisaalta lauantai ois ihan kaikkein paras päivä sen posahtaa, mut katotaan.:D
Niin, voi olla. Tai sitten aamuinen testi oli vain ihan susi :( Ei eiii, en halua vaipua vielä epätoivoon!
 
Moi! Oon lueskellu joka päivä teiän juttuja. :love: vielä en oo ihan niin päässy kiinni, että osaisin kauheasti osallistua keskusteluun. Jotkut nimimerkit tuntuu jo vähän tutuilta, mut muuten tunnutte niin vierailta vielä. Mut jospa tää tästä. Listalle en kuitenkaan vielä ainakaan taia (uskaltaa?) liittyä, kun meillä tää nyt ei varsinaista yritystä oo ollu. Mulla kyllä ois toiveissa, mutta toi mies. :confused:

Tänään kp 18. Ovis ollu siis todnäk kp11. Kierto mulla vaihtelee 24 ja 28 päivän välillä.

Tänään on oikealla puolella tuntunu sellainen jatkuva "tunne", mikä välillä nipistelee, välillä jomottaa, välillä vihloo ja välillä vaan "tuntuu".

Oon koko tammikuun ollu enemmän vähemmän kipeänä, mutta nyt nenä on ihan tukossa. Niistäessä ei kuitenkaan tuu juuri mitään.. Tänään tuli vähän verta.

Ihan hirveä väsymys, mikä tosin ei mulle oo mitenkään hirveän epänormaalia. Ja sit aivan jäätävä palelu ajoittain. Monta peittoa ja silti ihan jäässä. :eek:

Oon kovin itkuherkkä. Mut sillekin löytyy kyllä "oikea" syykin, kun lähikuukaudet on olleet hyvin rankkoja.

Emmä tiiä.. Tosi outoa! :confused:

Ainiin! Ja aivastelen tosi paljon... :ninja:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa @Emma-89! Jokainen osallistuu tavallaan, kaikki hyväksytään. :) Tsemppiä teille yrityksessä, jospa se mieskin pikkuhiljaa siitä sulaisi. Ne vaatii aikaa. ;)

Täältä kirjoittelee opettaja.
Meillä kahden pojan jäljiltä hirrrrrveesti vaatetta ja kenkiä säilössä, myös vaunut, sitteri, turvakaukalo ja turvaistuin löytyy. Tosin turvaistuin on jo 9 vuotta vanha ja kaukalo ostettiin kuopukselle reilu 3 vuotta sitten käytettynä, kuopus oli jo siirtyny turvaistuimeen kun huomasin että kaukalosssa olikin "parasta ennen" merkintä ja se oli menny umpeen jo pari vuotta aiemmin. Että sekin olis nyt jo 5 vuotta liian vanha.. Voi siis olla, että joutuis uuden ostamaan. Vaunut vielä hyvin menee, vaikka ovatkin kahdella olleet kovassa käytössä.
 
Kyllä sä @Emma-89 pääset vielä juttuihin mukaan ja ilman muuta listallekin kun siltä tuntuu.

Outoo ku tänään juilinu alamahaa ja ku äsken kokeilin kn:n nii se on jotenkin alhaalla ja sitä kaulaa on tosi paljon. Silti tuntuu että suu olis vähän auki. Ihan omaa elämää se näköjään elää taas ja miten se voiki kääntyä aina päivässä ihan eri asentoon.
 
Moi! Oon lueskellu joka päivä teiän juttuja. :love: vielä en oo ihan niin päässy kiinni, että osaisin kauheasti osallistua keskusteluun. Jotkut nimimerkit tuntuu jo vähän tutuilta, mut muuten tunnutte niin vierailta vielä. Mut jospa tää tästä. Listalle en kuitenkaan vielä ainakaan taia (uskaltaa?) liittyä, kun meillä tää nyt ei varsinaista yritystä oo ollu. Mulla kyllä ois toiveissa, mutta toi mies. :confused:

Tänään kp 18. Ovis ollu siis todnäk kp11. Kierto mulla vaihtelee 24 ja 28 päivän välillä.

Tänään on oikealla puolella tuntunu sellainen jatkuva "tunne", mikä välillä nipistelee, välillä jomottaa, välillä vihloo ja välillä vaan "tuntuu".

Oon koko tammikuun ollu enemmän vähemmän kipeänä, mutta nyt nenä on ihan tukossa. Niistäessä ei kuitenkaan tuu juuri mitään.. Tänään tuli vähän verta.

Ihan hirveä väsymys, mikä tosin ei mulle oo mitenkään hirveän epänormaalia. Ja sit aivan jäätävä palelu ajoittain. Monta peittoa ja silti ihan jäässä. :eek:

Oon kovin itkuherkkä. Mut sillekin löytyy kyllä "oikea" syykin, kun lähikuukaudet on olleet hyvin rankkoja.

Emmä tiiä.. Tosi outoa! :confused:

Ainiin! Ja aivastelen tosi paljon... :ninja:
Ootko raskaustestiä tehnyt? :eek:
 
Kyllä sä @Emma-89 pääset vielä juttuihin mukaan ja ilman muuta listallekin kun siltä tuntuu.

Outoo ku tänään juilinu alamahaa ja ku äsken kokeilin kn:n nii se on jotenkin alhaalla ja sitä kaulaa on tosi paljon. Silti tuntuu että suu olis vähän auki. Ihan omaa elämää se näköjään elää taas ja miten se voiki kääntyä aina päivässä ihan eri asentoon.
Mä en uskalla oviksen jälkeen edes enää kokeilla :D
 
Kyllä sä @Emma-89 pääset vielä juttuihin mukaan ja ilman muuta listallekin kun siltä tuntuu.

Outoo ku tänään juilinu alamahaa ja ku äsken kokeilin kn:n nii se on jotenkin alhaalla ja sitä kaulaa on tosi paljon. Silti tuntuu että suu olis vähän auki. Ihan omaa elämää se näköjään elää taas ja miten se voiki kääntyä aina päivässä ihan eri asentoon.
Oviksen jälkeen ihan perus ainakin mulla. Putkimainen tavallaan, kiinteä mutta vaihtelee miten jämäkästi on kiinni.
Ja kn tosiaan muuttaa asentoa ja sijaintia päivän aikana. Usein iltaisin on paras aika kokeilla kun on paremmin hollilla. Ja sillä sit kannattaakin valita vaan se yksi aika päivästä kun tsekkaa. Ite tsekkaan kyllä toisinaan kahdesti, mutta merkkaan itelleni ylös vaan ilta "raportin".:LOL:

Ja siitä aasinsiltana. Ovis on aivan kyllä nurkan takana. Ovislima ihan sairasta, kn ylhäällä ja totaalisesti "sulanut" ja auki.(y)
Iltatesti taas vahvempi ku päivätesti. Että huomenna tarvii varmaan omia mies taas.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Möörtsi
@Möörtsi joo, negaa näyttää o_O
Sivulla 459 kirjoittelin pidemmin, mistä nää epäilyt lähti ja silloin pohdittiin, että tuskin on kyse siitä et oisin raskaana, kun oireilin niin aikaisessa vaiheessa kiertoa.

Jotenki itteeki epäilyttää, että nyt näin helpolla oisin raskautunut. (keskeytettyjä yhdyntöjä, tosin useamman kerran päivässä :D ja sit kerran jäi kortsu sisälle ja mies sen sieltä kaivo ulos...) meillä ei siis oo ollu mitää varsinaista yritystä. Mies ei vauva-ajatukselle innostu..
 

Yhteistyössä