Toiveena vauva 2017-2018

@Nadine88 mahtavasti tummentunu viiva! Ei oo enää minkäänlaista epäselvyyttä :love: millon sulla on nyt sit LA? :love: @Wintersun toivotaan että se on kiinnitymisvuotoa(y)

Täällä oli ihan superlyhkäset menkat :eek: kaks päivää niagaran lailla vuosin ja sen jälkeen pelkkää tuhruttelua. No, käy mulle :ROFLMAO: en oo tilannu ovistestejä , mieli vaihtelee ihan laidasta laitaan. Kiertohistoriani perusteella ne ei välttämättömiä kyllä olekkaan jos vaan puuhailee aktiivisesti lähellä oletettua ovispäivää(y) tosin onhan se naisen kroppa kummallinen , kerran ovis myöhästyi tasan kahdella VIIKOLLA ilman mitään syytä .. :ROFLMAO:
Laskurin mukaan 18.11.

Pikkasen huolestuttaa kun alavatsassa tuntemuksia ja ikäänkuin kirvelee tai nipistelee tossa häpyluun päällä. Varmaan ihan normaalia mut en kestä jos panikoin koko ajan. Joka kerta vessassa oon paniikissa että alkaako menkat sittenki :eek: No ehkä se tästä helpottaa.

@Wintersun onpa tylsää jos menkat tekee tuloaan. Onneks tohon lyhyeen luteaalivaiheeseen on olemassa lääkkeet.
 
Oli joo! Aiemmin korjasin ku laitoin päivän liikaa ja korjasin siis väärin :whistle:

Kiitos teille. Veikkaan kyllä että ne alkaa. Täytyy varailla vihdoin se lääkäriaika kun ei tästä tosiaan mitään tule.
Kiitos (y)
Ja kannattaa varmaan varata lääkäri aikaa!! Eihän se luomu plussa siltikään ole poissuljettu! Tiiä vaikka auttas asiaan kun huokasee helpotuksesta ja varaa ajan :)
 
Voi @Nasunen87, olipa kurja juttu. Tsemppiä itsensä keräämiseen uutta kiertoa varten.

@Nadine88, en ehkä vielä onnitellut. Huippua, onnea! Selvät viivat oli nyt. :love:

@Tiutau13, mullakin oli superlyhyet menkat. Kaksi päivää täälläkin vuosi ihan kunnolla ja sitten toisena yönä ei edes enää tullut kuin ihan vähän. Joskus muinoin saattoi kolmena yönäkin vuotaa kunnolla. Kolmantena päivänä vähän tuhrutteli ja tänään ei enää mitään.

Hassua kyllä, miten aika kuukautisten alusta ovulaatioon kuluu paljon nopeammin ja huomaamatta kuin ovulaatiosta oletettujen menkkojen alkuun. Ne on kyllä superpitkiä piinapäiviä ne.

Täälläkin syvästi harkinnassa preseed, kun niin monella siitä hyviä kokemuksia. Samoin mietinnässä, että kävisinkö yksityisellä gynellä kun vuosi yritystä takana. Toki tuon keskenmenon jälkeen meni pari kiertoa hukkaan kun kierto oli mitä oli, joten periaatteessa vois vielä vaan rauhassa yrittää ja odottaa, kun nyt kierto taas normaali.
 
Suuret onnittelut plussasta @Nadine88 ! :)
Ja onnea uuteen kiertoon niille joilla se on juuri alkanut

Täällä ei näy menkkoja vielä ainakaan. Flo:n mukaan perjantaina alkas jos olis vihdoin se mun normaali 28pv kierto :) parempi vaihtoehto olis tietty ettei alkais ollenkaan plussan takia. no voihan sekin olla että nyt tulee vuorostaan tosi pitkä kierto...
 
Jännittävin tunnelmin ollaan piakkoin jättämässä ehkäisyä pois. Esikoinen olisi toiveissa :) Olen seuraillut keskustelua jo jonkin aikaa, ja ajattelin että teiltä voisi saada vinkkejä muutamaan juttuun jotka on askarruttaneet mieltä..

Mitä appeja olette käyttäneet yrityksen tukemiseen? Näitä on ilmeisesti useampia. En oikein tiedä niiden ominaisuuksista tai mistä on hyötyä. Kaikki vinkit olisi tarpeen :) Olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä pitkään, eli kierron mahdollisesti sekoittuessa olisi varmaan hyvä seurata. Harkitsin myös paperikalenterin käyttöä - häviääkö sen käytössä paljon appeihin verrattuna?

Toinen juttu. Aluksi ajattelin että ei käytettäisi ainakaan alkuun ovistikkuja, mutta puhuttiin miehen kanssa ja hänkin oli sitä mieltä että olisihan se hyvä tietää.. joten tulin itsekin toisiin aatoksiin. Tyhmä kysymys: mistä niitä saa/kannattaa ostaa?

Jännittää :D
Jos uskallat yksityisviestillä laittaa mulle osoitteen, voin lähettää sulle mun ylimääräiset ovistestit. Niitä on joku 30kpl ainakin :ROFLMAO:
 
Jännittävin tunnelmin ollaan piakkoin jättämässä ehkäisyä pois. Esikoinen olisi toiveissa :) Olen seuraillut keskustelua jo jonkin aikaa, ja ajattelin että teiltä voisi saada vinkkejä muutamaan juttuun jotka on askarruttaneet mieltä..

Mitä appeja olette käyttäneet yrityksen tukemiseen? Näitä on ilmeisesti useampia. En oikein tiedä niiden ominaisuuksista tai mistä on hyötyä. Kaikki vinkit olisi tarpeen :) Olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä pitkään, eli kierron mahdollisesti sekoittuessa olisi varmaan hyvä seurata. Harkitsin myös paperikalenterin käyttöä - häviääkö sen käytössä paljon appeihin verrattuna?

Toinen juttu. Aluksi ajattelin että ei käytettäisi ainakaan alkuun ovistikkuja, mutta puhuttiin miehen kanssa ja hänkin oli sitä mieltä että olisihan se hyvä tietää.. joten tulin itsekin toisiin aatoksiin. Tyhmä kysymys: mistä niitä saa/kannattaa ostaa?

Jännittää :D
Tervetuloa mukaan! :)

Apeista: itse käytän Flo:ta ja oon tykänny paljon! Jos kierto on epävakaa niin se auttaa sua ennustavn kiertoa sen avulla kunhan korjaat oireet pitkin kiertoa :) lisäks se yrittää ennustaa oviksen (mulla ainakin osunu tosi hyvin kohdalle)

Tikkuja saat helposti esim tilaamalla raskauskeijulta :)

Onnea yritykseen, meilläkin ollaan vasta ihan alkutekijöissä :) yk2 menossa:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: yoona
Tervetuloa mukaan! :)

Apeista: itse käytän Flo:ta ja oon tykänny paljon! Jos kierto on epävakaa niin se auttaa sua ennustavn kiertoa sen avulla kunhan korjaat oireet pitkin kiertoa :) lisäks se yrittää ennustaa oviksen (mulla ainakin osunu tosi hyvin kohdalle)

Tikkuja saat helposti esim tilaamalla raskauskeijulta :)

Onnea yritykseen, meilläkin ollaan vasta ihan alkutekijöissä :) yk2 menossa:whistle:
Kiitos molemmille! Siirsin kysymyksen juuri tuonne Esikoisesta haaveilijat -ketjuun kun tajusin että meidän haaveilut taitaa olla enemmän tuolla 2019 puolella jo :) Ehdittekin vastata nopeasti ;)

Toiveikas92, sinne myös onnea siis :whistle: pitääkin lueskella Flo:sta lisää, kuulostaa tosi hyvältä...

Kävin Raskauskeijussa ja taisi tulla vähän liikaa infoa, älyttömästi vaihtoehtoja :cautious: mitä olette itse käyttäneet noista?
 
Alkuinnostus laantunut tein tänään kierron ekan ovistestin joka oli plussa. Nyt päätin että teen yhden ainoan raskaustestin dpo 11, koska silloin seuraavana päivänä olisi juhlat. Jos testi on tyhjä niin tilaan sitten preseedin heti! Nyt oli tällä viikolla omat limat sellasta timanttia että en tiedä mitä oon tehnyt tässä kierrossa oikein. :LOL:

Voi siis siirtää piinailijoihin maanantaina dpo 0 :)

Katsoitteko Yleltä dokumenttia raskausajasta? Ja onnea @Nadine88 ihanat viivat :love:
 
@VauvaHaaveilija89 Tarkoitatko sitä mistä on tullut kolme jaksoa. Nimi oli yhdeksän kuukautta tms? Se ainakin oli tosi mielenkiintoinen. Mulla ei oo telkkaria vaan katson kaiken netistä, nii ei mitään hajua koska se on tullut :ROFLMAO:
Joo just sitä! Oli kyllä mielenkiintoinen erityisesti se kiinnostaa juuri nyt että hedelmöitys hetkellä tulisi syödä paljon kasviksia tai vihreää jotta se vaikuttaisi positiivisesti lapsen elinikään. Hurjia juttuja mutta pakko mennä ostamaan jotain kasviksia vino pino nyt ensi viikolle :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: ijomeo
Voisinpa jo melkein vaihtaa kp1 mut katsotaan nyt loppuuko tää taas heti loppupäiväksi vai jatkuuko. Kuitenkin kivut on ja heti herättyä vuoti jo kunnolla.

:(:unsure:
Tosi tylsää tommonen :( tosiaan nyt vaan rohkeasti puhelin käteen ja lääkärille aikaa varaamaan.

Tuolla odottajien puolella on ihan hiljasta.. Tyhmää.

Mul on tullu jännä "oire" ku oon kolmena peräkkäisenä aamuna herännyt 7.11-7.15 ilman kelloo :eek: enkä millään saa sen jälkeen unta. Eipä oo tämmöstä ennen ollu. Oon vieläpä lomalla nii olis sitä ny voinu nukkuakin
 
Tosi tylsää tommonen :( tosiaan nyt vaan rohkeasti puhelin käteen ja lääkärille aikaa varaamaan.

Tuolla odottajien puolella on ihan hiljasta.. Tyhmää.

Mul on tullu jännä "oire" ku oon kolmena peräkkäisenä aamuna herännyt 7.11-7.15 ilman kelloo :eek: enkä millään saa sen jälkeen unta. Eipä oo tämmöstä ennen ollu. Oon vieläpä lomalla nii olis sitä ny voinu nukkuakin
Mullahan oli sitä klo.5.00 heräämistä plussaamisesta reilu viikon verran. Vaikka normaalisti sais herättää ravistellen ku en ees herätyskelloon reagoi.:ROFLMAO:
Nyt taas on niin että näen niin hulluja unia että aamulla oon aivan romuna heräilyistä. Toisaalta herään lopulta paljon nopeammin päivään ja kahvipannullisen sijaan riittää 2 pientä kuppia kahvia joista toinen jää puoliks juomatta.:LOL:
Ja mainitsit että pelkäät vielä vuodon alkamista. Mä tarkistan EDELLEEN joka kerta.:oops:

Se prisman dokkari sai mut tosi ahdistuneeksi. Tuntu että siinä ruodittiin liikaa kaikkea mikä voi mennä pieleen.:D Kokonaisuutena kiinnostava, mutta mulle aivan väärä ajankohta katsoa kun muutenkin pelkään että jokin on pielessä kun ikinä ultraan päästään.:oops:
 
Mullahan oli sitä klo.5.00 heräämistä plussaamisesta reilu viikon verran. Vaikka normaalisti sais herättää ravistellen ku en ees herätyskelloon reagoi.:ROFLMAO:
Nyt taas on niin että näen niin hulluja unia että aamulla oon aivan romuna heräilyistä. Toisaalta herään lopulta paljon nopeammin päivään ja kahvipannullisen sijaan riittää 2 pientä kuppia kahvia joista toinen jää puoliks juomatta.:LOL:
Ja mainitsit että pelkäät vielä vuodon alkamista. Mä tarkistan EDELLEEN joka kerta.:oops:

Se prisman dokkari sai mut tosi ahdistuneeksi. Tuntu että siinä ruodittiin liikaa kaikkea mikä voi mennä pieleen.:D Kokonaisuutena kiinnostava, mutta mulle aivan väärä ajankohta katsoa kun muutenkin pelkään että jokin on pielessä kun ikinä ultraan päästään.:oops:
Mä keksin koko ajan panikoinnin aiheita. Lueskelin marraskuisten ketjun alusta ja tuntuu että kaikki on saanu tosi aikasi leffaviivat ja oon heti huolissani että oliks toi eilinen liian haalea vaik oliki hyvin vahvistunu :X3: vaik järki sanoo että jos kiinnittyminen on ollu dpo9 paikkeilla nii ei se ny voi olla vielä leffaviivatasoa dpo13. No jatkan parin päivän välein testausta ja toivon parasta
 
Täällä käyty aamulla verikokeessa ja nyt jännittää ne kilppariarvot. Tosin helpottaa ehkä mieltä sitten kun tietää että ne on ok, tai jos ei oo niin sitten päästään niitä korjaamaan. :)

KP11 ja pikkuhiljaa alkaa tulemaan ovulaatiokipuja, huomenna voisi sitten aloittaa testailun.
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Onnea plussanneille ja tervetuloa mukaan @yoona! :)
Ja pahoittelut menkoista @Alinah92 :unsure:

Täällä siis kp 28 eikä edelleenkään ovista :( Mulla on muutama vuosi sitten todettu pco-tyyppiset munasarjat, silloin kuitenkin ovuoin vaikka kierto olikin aika pitkä (40pv). Nyt on tullut painoa lisää, ja se selkeästi vaikuttaa asiaan. Loppuvuodesta mittasin aamulämpöjä, enkä sillonkaan ovuloinut. Nyt oli tammikuussa se yksi ovis (joka bongattiin vähän vahingossa kun kävin poistamassa kierukan) eikä sitä ihan kunnolla saatu hyödynnettyä. Mutta ennen tuota tammikuuta, ei ollut kunnon menkkoja useampaan kuukauteen.

No nyt aloitin vhh-ruokavalion, kun olen lukenut, että se voisi auttaa nimenomaan jos on pco-tyyppistä ongelmaa ja se vois auttaa ovulaatio-ongelmiin, ja tietty painokin voisi laskea, onko kenelläkään täällä kokemusta?
 
Ilolla otan tämän kierron vastaan. Mulla oli ovuloimaton viime kierto, oon siis ovuloinut viimeksi marraskuussa joten toivon että nyt tässä toisessa letro kierrossa olisi vaste ja tapahtuisi se ovis.

Mulla löyty pco viime lokakuussa, siinä just olin aloittanut karppauksen ja seuraavalla käynnillä joulukuussa ei enään löytynytkään pcota munasarjasta. Eikä oo sen jälkeen näkynytkää, 7kg laihduinkin 8viikon aikana.
 
Ilolla otan tämän kierron vastaan. Mulla oli ovuloimaton viime kierto, oon siis ovuloinut viimeksi marraskuussa joten toivon että nyt tässä toisessa letro kierrossa olisi vaste ja tapahtuisi se ovis.

Mulla löyty pco viime lokakuussa, siinä just olin aloittanut karppauksen ja seuraavalla käynnillä joulukuussa ei enään löytynytkään pcota munasarjasta. Eikä oo sen jälkeen näkynytkää, 7kg laihduinkin 8viikon aikana.
Hei kiva kuulla, että karppauksella oli vaikutusta pco:hon! Karppasitko tosi tarkasti ja pienillä hiilarimäärillä, vai miten? Tämä ei kuitenkaan auttanut sulla ovulaatio-ongelmaan?
 

Yhteistyössä