Toiveissa toinen lapsi <3

Tänään ois kp 29 (norm. 29-31), jännittää siis alkaako menkat huomenna, toivottavasti ei :) Yrityksiä saatiin ihan hyvin tässä kierrossa, ei ihan joka toinen päivä mutta kuitenkin. Ois niin ihanaa jos nyt ois tärpänny!

Onnea plussanneille ja tsempit uuteen kiertoon joutuneille!
 
Mitäs arvon raati sanoo oviksen ajankohdasta, kun eilen aamulla oli eka kertaa positiivinen, alkuillasta viiva vielä tummeni, tänään aamulla positiivinen mut haaleempi kuin eilen alkuillasta? Eilen ei puuhailut onnistuneet niin onko tänään jo myöhäistä? :DEdellisen kerran touhuiltu pe iltapäivästä. Heitänkö jo kirveen kaivoon tän kierron suhteen vai vieläkö ois mahiksia saada vauva alulle?

Nobelius pidetään peukkuja, että ois tärpännyt! Sulla oikeet piinapäivät.
 
Hei:)

Pisti mielen niin matalaks viime viikkonen menkkojen alkaminen yk10 käynistyttyä että oli pakko ottaa happea ja poistua hetkeks palstalta. Olo ei ole vielä kovin optimistinen ja mietinkin varaisinko aikaa gynelle vai ostaisin vaan lisää ovistestejä.

Plussatuulia kaikille! Haleja niille jotka pettyivät uuden kierron alkaessa ja tervetuloa uusille:) tässä ketjussa on aika monella samanlainen tilanne että toista ei kuulu. Oonkin omalla osallani miettinyt että onkohan tää mun ikä laskenut mun hedelmällisyyttä... 32 tulee nyt täyteen...
 
Kia1981 kyllähän se hedelmällisyys laskee pikkuhiljaa iän myötä, 25-vuotiaana nainen on vissiin hedelmällisimmillään. Luin just jonkun tutkimuksen jossa suositeltiin kahta lasta toivovien aloittavan yritys viim. 28-vuotiaana ja yhtä toivovien 31-vuotiaana. Mun kummitäti tuli raskaaksi 38-vuotiaana ekaa kertaa ja tupakoiva työkaveri 37-vuotiaana ekaa kertaa. Uskoisin siis, että iän puolesta sinulla on vielä hyvät mahdollisuudet raskautua ;)
 
Lumi87 sinuna en todellakaan heittäisi kirvestä kaivoon. Meillä esikoisesta ovisplussa (CB hymynaama). Plussapäivänä seksiä ei päästy harrastamaan eikä vielä seuraavana päivänäkään vaan vasta sitä seuraavana aamuna ja tästä sai alkunsa :love: Ja itsekin vielä testailin seuraavana päivänä niin oli jo haaleampi.

Onnea Ripsi83 plussasta!

kia81 itse olen 31 ja uskon myös iän laskeneen jo hedelmällisyyttä ja kyllä aika vahvasti siihen malliin vihjaili lääkärikin, MUTTA ei se todellakaan tarkoita sitä, että meillä ei mahiksia olisi plussautua.

Tänään KP25. Oireet/olot/lämmöt ja limat olen jättänyt tutkailematta tässä kuussa tyystin :D Menkooja sais odotella parin päivän päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87 ja Ripsi83
Onnea Ripsi, ihanaa! :love:

Voimia LittleOne ja Välli! <3

Olitte hedelmällisyydestä puhuneet... Joo mäkin mietin että raskautuessani nopeasti 21v olin varmasti hedelmällisimmilläni - nyt 29v ei tilanne taida olla ihan yhtä suotuisa. Mutta koitan ajatella optimistisesti, että ensisynnyttäjien keski-ikäkin taitaa kuitenkin keikkua jossain kolmenkympin korvilla. Että ehkä tässä nyt ei vielä kauheen epähedelmällisessä iässä ole. Ja lähipiirissä on pari 40+v:täkin tullut nopeasti raskaaksi. Mä kyllä uskon, että vauva jossain vaiheessa saadaan, mutta enemmän ahdistaa kun suunnitelmat tulevaisuuden suhteen ei vaikuta toteutuvan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Mullakin työkaveri sai iltatähden 40v ja puoli vuott tekivät tätä tyyppiä aktiivisesti. Olosuhteisiin nähden nopeasti tärppäs! Mulla tää yk10 tuntuu suoraan sanottuna siltä että mä en itse usko raskautumiseen ilman jotain tutkimuksia... En epäile että olis estettä mutta epäilen et jossain mättää... Eli pitääkö ekas mennä gynelle ja pystyykö gyne tarkistamaan että ovis tapahtuu vai mitä siellä tarkalleen ees voidaan todeta?
 
Mullakin työkaveri sai iltatähden 40v ja puoli vuott tekivät tätä tyyppiä aktiivisesti. Olosuhteisiin nähden nopeasti tärppäs! Mulla tää yk10 tuntuu suoraan sanottuna siltä että mä en itse usko raskautumiseen ilman jotain tutkimuksia... En epäile että olis estettä mutta epäilen et jossain mättää... Eli pitääkö ekas mennä gynelle ja pystyykö gyne tarkistamaan että ovis tapahtuu vai mitä siellä tarkalleen ees voidaan todeta?
Itse menin ihan yksityiselle gynelle, kun olimme yrittäneet 6kk ja huomasin että kaikki ei oo ok. Tiputtelin pahimmillaan ovulaatiosta loppukiertoon. Tai todennäköisesti siis en ovuloinut edes. Tosiaan varasin tolloin, viime tammikuussa ajan ovulaation nurkille. Samalla sitten sanoin että katsoisitko onko mitään tapahtumassa, sanoi sitten että ei. :/ Meilläkin esikoinen tärppäs suht pian, 4 kierrosta ja olin sillon 21v. Suosittelen menemään, perustarkastukseen ja tosiaan että tiedät kasvaako siellä follia.

Ompas "kiva", että täällä muitakin pidempään yrittäneitä. Saa vertaistukea <3 Jos kaikki vaan pamahtais ekasta kalsareiden haistelusta paksuksi, tulisi "nolla" ja ulkopuolinen olo. Minä toivon sydämestäni kaikille meille vauvaa <3
 
Meillä oli toss kriisi ja taukoa peittojen heilutuksesta kunnes nyt viikonloppuna sitten heiluteltiin kunnolla.. Mutta niin väärään aikaan... Kp 3,4,5...

Mut tosiaan oon vähän pihalla mun kierrost. Pidin viime vuonna niitä appsejä puhelimessa ja keskimäärin kierto oli 29 yli 8 kk viime vuonna... Muutaman kerran pidempi ja pari kertaa lyhyempi mut tyyliin niin että joka kolmas kierto poikkesi tästä 29päivää..

Nyt kumminkin kierrot 27,31,27?! Miten saisin oviksen bongattua...

Ompas hyvä että selvensit minulle välii, voisin käydä vaikka kalliikshan se tulee ...
 
Kriisi ohi ja talletukset tehty, tosin todennäköisesti aivan väärään aikaan... Pe illalla ja tänään, ovisplussa oli sunnuntaina. Että nähtäväksi jää missä kohtaa ovis oli oikeasti ja riittikö näin harvat kerrat... No onpa kuitenkin jännättävää. :) Mä en varmasti ole ovuloinut kevään jälkeen tätä ennen tai ainakin oireet tukee testituloksia. Mulla on ollut ihan järjettömän kipeät rinnat eilen ja tänään.

Välli toihan oli hyvä uutinen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Meillä esikoinen tärppäs vähän yli vuoden jälkeen luomusti, niin uskon et ois toistekki mahollista. Nyt vois sanoo et tjottailua viime syksystä asti ja kesästä alkaen aktiivista yritystä. Mulla on munasarjat ok mut muuten ei tietoa et onko jotain hidastavaa tekijää, ikää siis 29. Kyllä jossain vaiheessa mennään tutkimuksiin, jos ei vauvaa ala kuulua.tuleva kk ainaki tarkoitus talletella ahkeraan. Nyt vasta kp 3...
 
Tauon jälkeen täällä taas. Kp17 menossa, ovista olen tikutellut nyt ensimmäistä kertaa mutta eipä ole viiva vahvistunut eikä kyllä limatkaan siltä vielä vaikuta että ois ainakaan ohi menny. Mies tulee huomenna kotiin joten josko sitten hommiin päivittäin.

Tsempit uusiin yrityksiin, plussatuulia ja tervetuloa uusille :)
 
  • Tykkää
Reactions: kia1981
Moi! Jos sopii niin voisin liittyä seuraan :) Oon 22v ja esikoinen vasta 9kk. Miehen kanssa ollaan nyt suunniteltu seuraavaa pienellä ikäerolla ja nyt olisi muutenkin hyvä aika pienen tulla. Nyt on kp 22 joten uskon, että ensi kierrosta alkaen aletaan yrittämään. Esikoisesta plussasin heti ekasta joten katsotaan kuinka kauan nyt saa jännittää.
 
Onko jollain tietoa, mitä ensimmäisellä lapsettomuuspolikäynnillä tehdään? Varaudunko esim alatutkimukseen? Kuinka nopeesti siellä päätellään aletaanko hoitaan vai mitä tapahtuu? :) onko jollain hajua?
 

Yhteistyössä