Toiveissa vauva 2021

Neuvolasta neuvotaan kyllä tyroksiinin kanssa kun sinne soitat ekaa ajanvarausta. Ei ole automaattisesti annoksen tuplaus, mulla oli ennen raskautta annos 100 mikrog ja sitä nostettiin yhdellä tabletilla eli 125 mikrog. Nyt rv 11+6 kontrolloitiin arvot ja kaikki oli raskaudenaikaisissa viitteissä, niin samalla jatketaan. Olikohan niin, että alkuun kontrolloidaan arvot noin kuukauden välein, ja sitten jossain kohdin harvemmin... No, en muista, luotan että neuvolassa kyllä muistutetaan.
Okei, hyvä tietää tää! :) Mulle sanottiin tosiaan että tuplaa annos heti kun plussa näkyy, ja joku toinenkin lääkäri mainitsi että raskaudessa yleensä tuplataan annos. Mutta varmasti vaikuttaa sitten annoksen suuruus, mulla niin pieni annos kun vaan lievä vajaatoiminta, että siks varmasti mulla tää tuplausohje. Hyvä et korjasit, niin @minttuni voit ihan rauhassa ootella testausta senkin puolesta. :) Toivottavasti vielä plussaksi muuttuis <3
 
Voi ei @Titi-Love voimia sulle kovasti tilanteeseen! <3 Toivottavasti tulis pian selvyys mikä on, toki toivon vielä edelleen vain hidasta vahvistumista ja että kaikki oikeassa paikassa ja hyvin... <3

Muoks. me varattiin nyt sit ens kiertoon simppa-analyysi ja hoidon suunnittelukäynti, ois tarkotus samalla aloittaa kierron kartoitus. Hyvä fiilis että asiat etenee vaikkakin toivon vielä että saatais perua koko käynti ja luomuplussa tulis jo tästä kierrosta. Ovistesti oli selkeesti haalentunut jo joten eiköhän se ovis ollut sillon kun testi sano, mulla siis nuo one stepit käytössä jotka ei niin herkkiä. Nyt sit vaan piinaillaan... dpo 2 vasta menossa :X3:
Ai niin, ja tilasin aspiriinia pikatoimituksena tänään aamulla, kiitos vaan tänne vinkistä! Kaikki keinot käyttöön, tänään illalla tulee jo paketti :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
@Titi-Love kyllä tossa vikassa (tän aamun?) testissä näkyy ainakin ihan selvä haamu ja ihan samassa kohtaa, kun marraskuun testissä!:giggle: Mutta piinaava tilanne sulla:cry::eek: Toivottavasti nyt lähtis vahvistumaan tai sit alkais vuoto, että pääsis aloittaa uuden kierron. Tollanen odottelu varmasti pahinta. Paras ois tietty, et se siitä vahvistuis❤
 
Onpas jännä toi kameran ominaisuus. Selkeä haamu näkyy tossa ekassa, kun taas toi toka on vähän siinä ja siinä. Jospa
Ööö.. Tajusin kyllä, ja sanoin että mun kamera vääntää, vai ootko koskaan kuullut puhelimen älykamerasta? Ja että luonnon valossa se on ihan oikea haamuviiva näin 8vuoden sofin testien kokemuksella..
Kuten sanoin niin ihan verrattuna mun positiiviseen sofin testiin, viiva menee täysin linjassa.. Pitää vissii kaivaa testit esiin.
kyllähän sen kameran pitäisi vääntää myös noita tekstejä ja vähän joka suuntaan. Ei se pelkkää sitä viivaa siirrä. Ja kyllä ymmärrän mikä on älykamera, koska käytän sitä itsekin.
 

Nyt kokeilin päiväpissasta 3tunnin pidätys :eek:
Se vahvistuu!? Apua. Tosin vahvistui viime kuussakin, kunnes alkoi vuoto :/

Oli tarkoitus ottaa vaan tää kuva eräälle epäilijöille, et sofissa kyllä alkuun näkyy kyllä valkoisena se viiva kun kastuu, näin

Kunnes joko värjäytyy punaiseksi jos raskaana ja jos ei nii katoaa, ja näkyy vaan valoa vasten sillee jännästi. Mut nyt kävikin noin et sin tummimman viivan tähän mennessä :eek:
 

Nyt kokeilin päiväpissasta 3tunnin pidätys
Se vahvistuu!? Apua. Tosin vahvistui viime kuussakin, kunnes alkoi vuoto :/

Oli tarkoitus ottaa vaan tää kuva eräälle epäilijöille, et sofissa kyllä alkuun näkyy kyllä valkoisena se viiva kun kastuu, näin

Kunnes joko värjäytyy punaiseksi jos raskaana ja jos ei nii katoaa, ja näkyy vaan valoa vasten sillee jännästi. Mut nyt kävikin noin et sin tummimman viivan tähän mennessä
Tässä testissä viiva on ihan oikeassa paikassakin. Muissa se on ollut eri kohdassa.
 
Tässä testissä viiva on ihan oikeassa paikassakin. Muissa se on ollut eri kohdassa.
siksi epäily. Tämä näyttää jo ihan erilaiselta kuin nuo aiemmat. En ymmärrä miksi vedit niin kauheat herneet, kun edes joku epäili, koska se viiva oli tavallaan tuon oikean paikan vieressä ja missä nyt näkyy selkeämmin viiva. Siinä näkyi aiemmin viivanpaikka jossa ei ollut väriä vaan sen vieressä ohut viiva. Yhtäkkiä se sun aamuinen testi olikin ihan täysin erilainen.
 
Heippa!
Täällä kp17, ja aivan kamalat kuukautiskivut. Siis nyt vaan odota niiden alkavan. Jos näin tapahtuu niin kierto lyhenee entisestään. Voihan :(

Ja @Titi-Love tsemppiä sinulle kovasti tuohon tilanteeseen. Toivotaan ettei kyse ainakaan ole kohdunulkoisesta. Kokemuksen äänellä voin sanoa ettei se siltä ainakaan omaan korvaan kuulosta. Ja olisi mahtavaa jos tuo sinun viivasi lähtis vielä vahvistuman ja kaikki olisikin hyvin. Jos taas kurjemmin käy, niin toivottavasti sittrn alkaisi vuoto ja pääsisit uuteen kiertoon ja uuteen mahdollisuuteen. Koita jaksaa!

@LaTiLa Niin paljon voimia sinulle, kun jouduit tänne palaamaan. Toivon sinulle myös kovasti tsemppiä. Toivottavasti ensi kerralla saat nauttia loppuun asti ja vauvan syliisi.
Sitä toivon tietenkin meille ihan jokaiselle! <3 :)

On tämä yrittäminen pettymyksineen, tärpin koittaessa vastoinkäymisineen, odotusajan päättyessä muuhun kuin pienokaiseen, onhan se todella raskasta kaikinpuolin. Jaksettava on jollakin tapaa. Oli lähtökohdat minkälaiset tahansa. Tarinoista olen sen huomannut että meitä on laidasta laitaan ja silti niin samoja asioita kokeneina, tietopankkeja: saa vinkkejä milloin mistäkin, ja ehkä se suurin: joku joka kuuntelee varsinkin silloin, kun tekee mieli huutaa jollekin joka ei kuitenkaan tiedä kuka oikeasti olet mutta joka välittää.
Sitä tukea, ymmärrystä haetaan täältä. Sitä tukea, ymmärrystä saadaan täältä. Meillä kaikilla on päämäärä sama, meiltä kaikilta löytyy kokemuksia laidasta laitaan.
Ei täällä kiukuta turhasta. Ja vaikka kiukuttaisiin, niin jokainen tietää miksi.
Taputtakaa itseänne olkapäälle, ja antakaa kunnon halaus.
 
siksi epäily. Tämä näyttää jo ihan erilaiselta kuin nuo aiemmat. En ymmärrä miksi vedit niin kauheat herneet, kun edes joku epäili, koska se viiva oli tavallaan tuon oikean paikan vieressä ja missä nyt näkyy selkeämmin viiva. Siinä näkyi aiemmin viivanpaikka jossa ei ollut väriä vaan sen vieressä ohut viiva. Yhtäkkiä se sun aamuinen testi olikin ihan täysin erilainen.

Hei älä jaksa :/ ihan sama testi aamulta oli märkänä ja myöhemmin kuivuneena. Oon vaan aika hätänen laittaa kuvaa, heti ku ite sen silmin näin ja erotin, otin kuban ja laitoin, toisen laitoin vielä perään, ku oli se muutama minuutti mennyt. Ja sit tuo viimeinen otettu monta tuntia testistä,missä on marraskuun plussa testin kans.
Itse en vaan jaksa vääntää tuntemattoman kanssa joka näkee tasan kuvat ku itse nään testit silmieni edessä. Eihän täs ny pitäs mitään ongelmaa olla.
En ole vetäny mitäön herneitä mihkään, joten miksi niin ajattelet. Kunhan kerroin miksi se kuva vääntää noin. Joten anna jo olla.


Mä yritän täs nyt vaan saada henkistä tukea tilanteeseen jossa en oo ennen ollut. Ja juurikin se kun oon lukenut et kohdun ulkoisessa voi nousta hitaammin hormoni.
Takana on 2 keskenmenoa ja pari kertas kemiallinen täs päällräe vuoden aikana mitä ollaan yritetty. Oon kirjoitellut tällä palstalla kohta vuoden päivät ja ekaa kertoo joku kääntyy tuolleen vastaan, enkä ymmärrä miksi.. :/
 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: Mirella92
Tänne on tullut taas hirmuisesti tekstiä, mä luen illemmalla ajan kanssa,mutta omaa napaa tähän väiin, jos teillä olisi kokemuksia. Kävin ultrassa aamulla raskausajan määrityksessä ja ruskuaispussi löytyi taas oikeasta paikkaa, mutta alkiota ei pystynyt näkemään ja sykettä ei näkynyt. Viikkoja omien laskujen mukaan on noin 5+2-5+5. Sen tiedän, että sykettä ei varsinkaan välttämättä näy noilla päivillä, mutta mielestäni ois kyllä jo pitänyt nähdä alkiota. Onko kellään kokemuksia aikaisemmissa raskauksissa, että mitä näkynyt noilla päivillä? Sain kontrollin ensi viikon torstaille, mutta kyllä on taas pitkät päivät edessä, kun tuulimuna pelottaa...
 
Voikohan oikeesti saman ihmisen hcg tasot nousta eri tahtiin. Kun aina dpo 15(joka on varma, ku testasin ja tunsin oviksen) on ollu tasavahvat. Ja nyt tosiaan vahvistuu vihdoin, mutta aika pelottavaa.
Ens viikolla onneks saan sen digin.
 
Tänne on tullut taas hirmuisesti tekstiä, mä luen illemmalla ajan kanssa,mutta omaa napaa tähän väiin, jos teillä olisi kokemuksia. Kävin ultrassa aamulla raskausajan määrityksessä ja ruskuaispussi löytyi taas oikeasta paikkaa, mutta alkiota ei pystynyt näkemään ja sykettä ei näkynyt. Viikkoja omien laskujen mukaan on noin 5+2-5+5. Sen tiedän, että sykettä ei varsinkaan välttämättä näy noilla päivillä, mutta mielestäni ois kyllä jo pitänyt nähdä alkiota. Onko kellään kokemuksia aikaisemmissa raskauksissa, että mitä näkynyt noilla päivillä? Sain kontrollin ensi viikon torstaille, mutta kyllä on taas pitkät päivät edessä, kun tuulimuna pelottaa...
Ei noilta viikoilta kokemusta mutta käytiin rv 6+0 ja oli 3.8mm alkio, eli hirmuisen pieni, sykekin kyllä jo näkyi. Vaikka etukäteen lääkäri varoitteli ettei välttämättä näy. Ja jo viikko eteenpäin noissahan on huisi ero, toivotaan että saat seur. Kerralla kaikki mitä pitää näkyviin, raastavaa kyllä tollainen epätietoisuus :(
Tsemppiä ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Mirella92 ja Eliana
Voikohan oikeesti saman ihmisen hcg tasot nousta eri tahtiin. Kun aina dpo 15(joka on varma, ku testasin ja tunsin oviksen) on ollu tasavahvat. Ja nyt tosiaan vahvistuu vihdoin, mutta aika pelottavaa.
Ens viikolla onneks saan sen digin.
Kyl varmasti voi. Mulla ainaki nyt nää nykyiset viivat haaleampia kun mitä oli tuulimunassa näillä dpoilla. Ja silloin kans oireet pahemmat heti. Kai se että ne vahvistuu eikä lähde haaleneen on aina hyvä merkki. Ja pissa testit on kuitenkin aina vähä kii siitä pissan vahvuudesta että sekin voi vääristää.
 
Tänne on tullut taas hirmuisesti tekstiä, mä luen illemmalla ajan kanssa,mutta omaa napaa tähän väiin, jos teillä olisi kokemuksia. Kävin ultrassa aamulla raskausajan määrityksessä ja ruskuaispussi löytyi taas oikeasta paikkaa, mutta alkiota ei pystynyt näkemään ja sykettä ei näkynyt. Viikkoja omien laskujen mukaan on noin 5+2-5+5. Sen tiedän, että sykettä ei varsinkaan välttämättä näy noilla päivillä, mutta mielestäni ois kyllä jo pitänyt nähdä alkiota. Onko kellään kokemuksia aikaisemmissa raskauksissa, että mitä näkynyt noilla päivillä? Sain kontrollin ensi viikon torstaille, mutta kyllä on taas pitkät päivät edessä, kun tuulimuna pelottaa...
Tokasta ultrattin neuvolassa rv 5+5 ovistestin mukaan. Ei alkiota mutta viikkoja vastaava ruskuaispussi löytyi. Ei tarvetta uudelle ultralle. Menin 7+4 yksityiselle ja täysin viikkoja vastaava alkio löytyi
 
@Titi-Love Minä ainakin olen nähnyt nuo testit koko ajan samanlaisena ja viivan samassa paikassa :) Uskoisin, että joka raskaudessa samalla ihmisellä hcg voi nousta erilailla. Ja kyllä tuossa vahvistumista nyt näkee ❤
Tukea täältä kyllä saat, joten rohkeasti vain kertomaan omia tuntemuksia, niin kuin tähänkin asti olet kertonut. Nyt vain odotellaan viivan vahvistumista ja mitä päivät tuo tullessaan, täällä me tsempataan parhaamme mukaan :love:
 
Apua siis mitä, kateellinen keskenmenosta?! xD oh god, mikä ihmisiä vaivaa...
Voikohan oikeesti saman ihmisen hcg tasot nousta eri tahtiin. Kun aina dpo 15(joka on varma, ku testasin ja tunsin oviksen) on ollu tasavahvat. Ja nyt tosiaan vahvistuu vihdoin, mutta aika pelottavaa.
Ens viikolla onneks saan sen digin.
Voi vaihdella. Ihan vaan jo sen takia, että kiinnittymisen ajankohtakaan ei oo aina vakio. Ja sanoisin muutenkin, että eihän naisten kropan toiminnasta kukaan ota selvää, millon mitäkin. xD nyt vaan pidetään peukkuja, että siellä joku on ja pysyy!
 
Meillä (tai siis koronan takia mulla) oli nyt ensikäynti tänään yksityisellä klinikalla. Lääkäri oli ihana ja jotenkin todella symppis. Ei tehnyt siitä et ollaan naispari niin mitään juttua, mikä on mun mielestä tosi jees. On ikävä joutua aina kertomaan uudestaan ja uudestaan. Ultrattiin ja munasarja oli parantunut hyvin leikkauksesta. Leikattu oikea munasarja oli tässä kuussa hiljainen, kohtu vastasi limakalvon paksuudeltaan kierron vaihetta ja vasen munasarja näytti todella vilkkaalla. Mulla pitäisi olla ovulaatio parin päivän sisällä (on vähän myöhässä normaalista) ja siellä oli tällä kertaa kaksi 18mm follikkelia ja näytti myös et reippaasti oli kypsymässä myös seuraaville kuukausille.

Mun tilanne on kuulemma hyvä ja mitään testejä/tutkimuksia ei tarvitse tehdä, ainoastaan pakolliset sukupuolitautitesti ja lahjasoluneuvonta pitää käydä ennen hoitojen aloitusta. Lääkärin mukaan oltaisiin voitu aloittaa jo seuraavasta kierrosta hoidot, mutta päädyttiin puolison kanssa sitä seuraavaan kiertoon. Aloitan ensi kuun alussa uudessa työssä, niin hyvä ettei tuu liikaa stressiä heti samalle kuukaudelle.

Tuli tunne et ompas tää helppoa, kun monesti lapsettomuushoidoissa on paljon tutkimuksia alkuun. Ihana et pian päästään jo yrittämään ♥
 
Apua siis mitä, kateellinen keskenmenosta?! xD oh god, mikä ihmisiä vaivaa...


Voi vaihdella. Ihan vaan jo sen takia, että kiinnittymisen ajankohtakaan ei oo aina vakio. Ja sanoisin muutenkin, että eihän naisten kropan toiminnasta kukaan ota selvää, millon mitäkin. xD nyt vaan pidetään peukkuja, että siellä joku on ja pysyy!

Joo, hän selitti, että ku oon saanu kuitenkin ees hetken (rv10 vaihtui ja samana päivänä runsas vuoto, oli tiputellut kuitenkin jo usean viikon) olla raskaana, ja et mä sentään raskaudun. Toki sen ymmärrän et vois tulla sellasta tunnetta että mäki haluan plussata ym. Mut tuo oli vähän väärä ajan kohta, ku surin ihan hirveesti sitä keskenmenoa.
 
Kyllähän hcg voi nousta joka raskaudessa erilailla. Ajattelisin niin, jotta johdon mukainen viivan tummuminen on se tärkeämpi juttu. Itsellä useampi odotus ja vaikka ultrassa on todettu että ovat vastanneet hyvin samoja viikkoja, niin silti joissakin näistä on esim. Dpo 14 toisessa ollut tosi haaleaa viivaa, kun toisesta taas paljon vahvempi.
Toki tässä kesken menneessä viivat vahvistui todella hienosti. Digi testi sitten alkoi laahata.
 

Yhteistyössä