Toiveissa vauva 2021

Täällä ihan sama juttu myös, just hetki sitten havaitsin vaaleanpunaista pyyhkiessä :/ Harmittaa, vaikka tämä oli odotettavissa.
Täällä kans tiputtelee. Hyvä, että ei veny kierto turhaan. Ja nyt luteaalivaihekin oli 12 vrk, yleensä ollut 10 vrk. Se tuntuu kuitenkin mukavalta :)

Huomiselle kp 1/26 siis, kiitos ❤
 
@LaTiLa voimia sulle, ei voi edes kuvitella, kun ei oo itse kokenut tota keskenmenon tuskaa. Toivottavasti vuoto loppuu pian ja tärppää sit pian uusiks ja pysyy mukana loppuun asti❤

@Titi-Love tsemppiä sulle piinaavaan ja odottelevaan tilanteeseen!❤ Kaikki peukut pystyssä, että vahvistuis nyt vaan tästä eteenpäin(y)

Varmaan tulee täällä palstalla väärinkäsityksiä, kun ollaan herkillä ja jotenkin itsestä ainakin tuntuu, ettei kirjoittaen (esim. Whatsappissa ihan kaverienkin kaa) saa välttämättä tuotua aina sitä omaa pointtia oikein tai saattaa "kuulostaa" tylymmältä tms. Toivottavasti täällä pysyy jatkossakin se ihana yhtenäinen ja toisia tsemppaava tunnelma:love: On niin mukava täällä keskustella kaikesta:love:

@minttuni eikäääää, tsemppii:cry: Mut hyvä, et luteaalivaihe nyt piteni, toivottavasti se pysyy jatkossakin siinä! Uuteen kiertoon❤
 
Täällä ollaan kaikki niin raskaan asian äärellä, pahoittelen että on ollu erimiellisyyksiä, otetaan henkee tähän väliin ja yritetään kaikki pitää toivetta ja positiivisia ajatuksia yllä (helpommin sanottu ku tehty :D)

Tsemppiä piinailijoille ja epävarmassa tai haastavassa tilanteessa oleville <3 pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :( @minttuni niin lupaavalta vaikutti tilanne, hyvä jos kuitenkin luteaalivaihe olis pidentyny <3

ON: tänään dpo 6. Oireissa ei sen enempää mainittavaa. Joka kiertohan nää muuttuu ja tulee uusia oireita, ettei tosiaan viiti lähtee tulkitsee liikaa :D mutta miten sitä saa ittensä takasin maan pinnalle? Mukamas varma olo etttä olis tärpänny. En haluais pettyä ihan kauheesti ku se uus kierto kuitenki ens viikolla alkaa like always.
 
vierailija
Eipä täs kukaan oo vetänyt varmaa hernettä nokkaan, itse yritän vaan purkaa pelkoani kohdunulkosen mahdollisuudesta (usein yhteydessö hitaasti nousevaan hcg hormoniin) muille raskautta yrittäville, sitä en ymmärrä kuinka se voi jotain häiritä.
Vain nainen on naiselle susi, jopa keskenmenoissa,kemiallisissa ym. Ei kivoissa. Kerran sain kuulla toisella keskustelupalstalla, et on niin kateellinen kun mä oon ees saanu keskenmenoja, kun hän on saanu vaan yhden kemiallisen. Se oli niin karu kommentti että lopetin sielä kirjoittelun. Itse siis sielä purin pelkoja km ja surin vielä keskenmenoa, ku siitä oli vasta vähän aikaa sillon. Jäi jotekin karu olo. Ymmärtäisin jos olis sanonu sen kun plussasin, mut ei ku keskenmenon aikaan/jälkeen.
Hei anteeks että mäkin vieraana tuun ”huuteleen”. Ymmärrän toki että on tuntunu todella pahalta tuo kommentti keskenmenon kokeneena, itse en oo moista kokenu mutta toivon että kenenkään ei tarvis kokee. Varmasti kovapaikka sillon ja edelleenkin. Mut tuli tässä sellanen hassu ajatus mieleen että tämä kommentin jättäjä on saattanu olla harmissaan siitä että hällä ei oo tarttunu mitään matkaan mukaan edes hetkeks ja sillä harmittanu se että toisilla on tarttunu.
 
Te, joilla on jo lapsi(a) ennestään. Onko kellään ollut sellasta ajatusta/huolta/pelkoa toista tehdessä, että ei toisen lapsen myötä pystyisi antamaan esikoiselleen riittävästi kaikkea mitä se ansaitsisi? Ns. ettei ehtisi sitten olemaan riittävästi äiti sille ekalle tai molemmille? Tiiän kyllä, että rakkaus ja äitiys on ehtymätön suure mutta silti alkanut ahdistaan. :S
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

21.5.2020

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 01/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 64/?
Mandariinilohko..... kp 43/30-38
Rimaleli.......................kp 40/30
Hope91.......................kp 40/28-33
Masu90.......................kp 38/27-42
Titi-Love....................kp 33/28-30
Persikka123.....................kp 31/32-35
Napsunen.....................kp 31/35-45
Wanti......................kp 30/34-48
Hipposka......................kp 29/29-32
Jjenn...............................kp 28/29-33
Ananas90.....................kp 27/25-26
Ilona Eloisa....................kp 25/28
Shibali................................kp 23/24-30
Kirjoh89.....................kp 23/28
Zennuli.....................kp 23/?
Jusperi......................kp 23/30-33
Mirella92....................kp 22/28
Millimetrii...................kp 22/27-29
Piipaa93....................kp 20/26-28
3milia.....................kp 19/26-28
Hopeanuoli................kp 18/22-24
Keisarinna85..............kp 17/24-27
Minouche...................... kp 16/23
Mimmi92..................kp 16/26-30
Eliana...............................kp 15/31-38
Enerisa3.....................kp 15/28-32
Eeva650.........................kp 14/28-42
Mysteerio...................kp 13/30
Pampula3.......................kp 10/22-26
Haaveilija93....................kp 10/?
Sinisilmät.........................kp 9/28-29
Hannaah................................kp 8/?
Töppönen_.........................kp 7/26
Alinna86.........................kp 7/28
Äitimamino................kp 7/27-28
Kasikuus........................kp 6/27-28
Lillanna.............................kp 5/28-42
Tiukuliina89....................kp 4/30
Mariija_.......................kp 3/32-43
Vindy...................kp 3/29-33
lulube..............................kp 2/29
Futurmama.....................kp 2/29-34
Brunet82....................kp 2/26-28
minttuni...........................kp 1/26
Puolu.......................kp 1/30-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Zennuli........................dpo 12
Ananas90...................dpo 11
KirJoh89........................dpo 10
Jusperi.............................dpo 9
Jjenn...............................dpo 8
Keisarinna85.................dpo 7-8
Mirella92........................dpo 7
Hopeanuoli...................dpo 7
3milia...................................dpo 5
mimmi92........................dpo 4
Shibali..................................dpo 3
Minouche..........................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta @minttuni ja @Brunet82 :(
Oli kyllä niin lupaavan kuuloista @minttuni , et olin kyl niin varma, että sieltä nyt pikkuinen olisi tulossa. Harmittaa kovasti puolestasi :(

@Titi-Love Toivotaan, että tulet pian näyttämään vahvistuvia testejä ja sen digin viimeistään ensi viikolla :X3:

... Listan päivittämisestä pyydän anteeksi, jos sinne virheitä ilmestyy. Lista on niiiin pitkä :D Ja puhelimella kun päivitän ja jos sillä välin tulee viesti, niin se lista pomppaa ihmeellisesti alaspäin o_O Sit saa miettiä missä oli menossa ja mitä tekemässä :D Parhaani mukaan yritän myös bongata kaikki ilmoitetut muutokset. Jos jotain jää laittamatta, niin sit on epäselvyyksiä, joita en muista varmistaa tai sit ne vaan hukkuu viestitulvaan :(
 
Ompas tänne tullut taas viestejä
Oon aivan järjettömän ahdistunut. Tunteet seilaa ihan laidasta laitaan - yleensä tosin siinä päässä, että ”kohta kun keskenmeno taas tulee”. En uskalla tehdä mitään, en edes hengittää.
Sen tiedän, että jos/kun km koittaa, en siitä enää selviä. Viime yönä näin jo unta että km alkoi..
Raskausoireita on, mutta samoin niitä välillä melko hurjaltakin tuntuvia alavatsakipuja. :oops:Tänään rv 5+1.
 
Ompas tänne tullut taas viestejä
Oon aivan järjettömän ahdistunut. Tunteet seilaa ihan laidasta laitaan - yleensä tosin siinä päässä, että ”kohta kun keskenmeno taas tulee”. En uskalla tehdä mitään, en edes hengittää.
Sen tiedän, että jos/kun km koittaa, en siitä enää selviä. Viime yönä näin jo unta että km alkoi..
Raskausoireita on, mutta samoin niitä välillä melko hurjaltakin tuntuvia alavatsakipuja. Tänään rv 5+1.
Tsemppiä♥ on kyl hirmu stressaavaa odottelu ☹ Voihan ne kivut olla kai aika koviakin ilman että on km kyseessä? En tiiä missä päin asut mutta pk seudulla pääsee ainakin kipujen takii naisten polille tsekattavaksi. Varmaan myös muualla Suomeen vastaavia paikkoja. Soitat vaan ja sanot et on järkyt kivut ja oot raskaana.
 
Ompas tänne tullut taas viestejä
Oon aivan järjettömän ahdistunut. Tunteet seilaa ihan laidasta laitaan - yleensä tosin siinä päässä, että ”kohta kun keskenmeno taas tulee”. En uskalla tehdä mitään, en edes hengittää.
Sen tiedän, että jos/kun km koittaa, en siitä enää selviä. Viime yönä näin jo unta että km alkoi..
Raskausoireita on, mutta samoin niitä välillä melko hurjaltakin tuntuvia alavatsakipuja. Tänään rv 5+1.
Suosittelen isosti, että soitat neuvolaan ja kerrot tosta pelosta! Etkä yhtään vähättele, vaan kerrot miten se haittaa sun elämää jne. Ite pääsin neuvolan kautta julkiselle puolelle varhaisultraan. Lisäksi on mahdollista päästä neuvolapsykologille, mikä vois helpottaa oloa. Ei välttämättä pelkoa kokonaan poistaa, mutt ainakin helpottaa käsittelemään sitä. Varhaisultraanhan ei toki kannata mennä vielä ainakaan viikkoon tai kahteen. Ja sitten mulla itellähelpotti myös kotidopplerin hankinta. Sai aina tsekkailtua sykkeitä kun ei ollut oireita tai tuli kipuja tai muuten vaan epävarma olo. Sen kanssa tietty pitää vaan muistaa, että sykkeet saattaa kuulua vasta rv 12 eteenpäin ja on tosi vaikea löytää. Ite löysin ekan kerran rv 10 noin 40 min etsimisen jälkeen. :D

Mutta soita neuvolaan oikeesti, ja vaadi että pääsisit jutteleen peloista! Vaikka tuntuukin, ettei siitä välttis olis apua, niin kannattaa silti koittaa. Ja ehkä sit yksityiselle ultraan jos ei julkiselle pääse? Ei oo mitään järkeä elää jatkuvassa tosi kovassa pelossa. <3
 
Mulle saa huomiselle päivittää kp2

Te, joilla on jo lapsi(a) ennestään. Onko kellään ollut sellasta ajatusta/huolta/pelkoa toista tehdessä, että ei toisen lapsen myötä pystyisi antamaan esikoiselleen riittävästi kaikkea mitä se ansaitsisi? Ns. ettei ehtisi sitten olemaan riittävästi äiti sille ekalle tai molemmille? Tiiän kyllä, että rakkaus ja äitiys on ehtymätön suure mutta silti alkanut ahdistaan. :S
Mun tosi monella kaverilla on ollu tää ja miettiny jopa et onko itsekästä tehdä enempää kun yks lapsi. Näin kahden lapsen äitinä en voi muuta sanoa, kun että sisarukset on ihan mieletön lahja <3. Siinä missä missä äitinä ehkä joskus joutuu vetämään arkea siitä mistä aita on matalin, niin se sisaruksen mukanaan tuoma kaikki mahtava paikkaa.
Itse en kokenu raskausaikana vielä pelkoa tuosta, mutta riittämättömyyden tunne on kyllä vahvasti läsnä äitiydessä etenkin sillon kun oli pieni vauva ja taapero. Isompi joutui opettelemaan aika paljon malttia ja odottamaan kun vauva vaati millon mitäkin. Meillä kuopus oli vielä ihan mahoton sylimyyrä ja tississä kiinni koko ajan. Mutta ei se rakkaus jakaudu kahdelle vaan tuplaantuu kun saa toisen <3.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :cry:
Varsinkin pitkään yrittävät, tuntuu niin pahalle, @minttuni tsemppihalit❤
@Zennuli Nyt näyttää viivakin hyvälle, toivottavasti jatkaa vaan vahvistumistaan:love:
On.
Aloitin raudan viikko sitten, muuta muutosta en ole huomannut paitsi mun lämmöt on alemmat, ja paino tippunut -2,5kg :oops:siis viikossa...luinkin yhteyttä raudanpuutteeseen ja lihomiseen, hyvä että tämäkin selvis. Ja olishan se mukavaa olla vähän solakampi kun kesä tulee ja tietty auttaa raskautumisessakin. Harmittaa kun on lihonut näin paljon ja BMI näytti 29. En oo eläissäni painanut näin paljon, en edes viimeisillään raskaana niin se pisti kyllä miettimään nyt taas että mitä syö.. mutta jospa se tästä lähtis tippumaan kun saa arvot kohilleen(y)
Huomenna lääkärin soittoa asiasta :giggle:
Ovis oireita alkaa jo tulla, tänään kp7, viimeksi plussa tuli jo kp12. Katsotaan viitsiikö tikuttaa vai meniskö rennolla meiningillä (juu niin varmaan ) :LOL:
Hyvä etten jo eilen tehny raskaustestiä kun toinen tissi kipeytyi ja valkovuoto oli runsasta ja närästi hirveesti:ROFLMAO:
Välillä kyl ärsyttää kun kaiken maailman oireet ja aina miettii voisko olla raskaana vaikka tässä kohtaa kiertoa se on lähes mitätön mahdottomuus:rolleyes::sneaky:
 
Hei vaan kaikille piiiiitkästä aikaa! Taisin kirjoittaa "Haaveena vauva 2019" ketjuun ensimmäisen kerran :D asiahan on niin, että kaksi lasta (tärpit heistä yk1) on jo, mutta kolmatta ei näy eikä kuulu! Exän kanssa olikos 7(?)kiertoa kun oli yritystä, se uuvahti lopulta eroon. Uuden miehen kanssa emme yritä (hän ei yritä, minä kyttään FLO:ta nykyään :I) mutta emme estelekkään. Onhan tässä tuo miespuolinen muuttuja, että jos "vika" olisikin simpoissa. Mutta jotenkin olen aika varma, että minulla on munasarjoissa vikaa.

Taas kerran eletään kierron loppuaikoja, dpo9 tuntemusten perusteella (oletettu ovis kierron puolessa välissä tuntuu kovalta kivulta ja/tai paineena) ja jostain syystä nyt - taas, tää olo tulee ehkä puolen vuoden välein- on sellanen fiilis että tärppi kävi!! Ja siksi täällä taas lueskelen teidän muiden oireista, tilanteista ja iloitsen plussista :D Näiden "no nyt tärppäsi!" fiilisten jälkeen menkkojen alku on entistä raskaampaa ja aina uhoan itku silmässä, että lähden yksityiselle tutkimuksiin :I Mies ei siis todellakaan mieti mitään, hoitoja. Hän on "huoleton" eikä ota stressiä siitä ettei raskautta kuulu.

@AnnMariii minulla oli huoli, että riittääkö aika esikoiselle kun toinen syntyy. Vauva-aikana se olikin haastavaa ja tuli huono omatunto jos molemmat lapsista tarvitsivat minua yhtäaikaa ja isä oli töissä. Lasten kasvaessa kuitenkin asia helpottaa ja nyt jos vauva tulisi, voisin ottaa lapset mukaan vauvan hoitoon ja niin edelleen. Lapset siis 3- ja 5-vuotiaita :)

Pahoittelen pitkää vuodatusta, "tjot" piinapäivät ovat tässä kuussa erittäin pitkiä :(

@Wintersun oletko kuulolla vielä, kuinka raskautesi etenee??:love:
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
@Puolu tiivistit hyvin ajatukset huomiosta lapsien kesken! Täysin samaa mieltä!

@Alinna86 , hitto vie. Sama homma ollut. Olen kaikki raskausoireet käynyt läpi tässä "tjot"tailun aikana! On ollut närästys, palelu, väsymys, repäisykivut, paineen tunne alavatsalla, pahoinvointi, rintojen arkuutta, you name it. Ja ei yhtään raskautta tai sen yritystä sitten kuopuksesta plussaamisen. Siksi en enää tarkkaile lieviä oireita (yeah right, tässä kierrossa olen huomioinut kaikki ne!) ja välttelen tätä foorumia nykyisin. Nyt sitten täällä huutelen ja avaudun kuitenkin. :D
 
Testailin tänään, dpo pitäisi ehkä olla 15. En ole varma haittaako silmät vai näkyykö tässä jotain. Tällä dpo:llä pitäisi kyllä varmaan olla vähän vahvempi viiva jos jotain olis. Musta tuntuu, että näistä ohuemmissa one stepeissa on aina haamuviiva mutta mites nää paksummat pregcheckit ,olisko ne luotettavampia?
https://aijaa.com/undM3S
Kyllä tuossa alemmassa ainakin joku toooosi haalea punertava näkyy! Nämä haamut on kyllä niin tuskastuttavia kun ei voi kuin odottaa vahvistuuko:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Napsunen
Mulla kahden lapsen kanssa välillä iskee riittämättömyyden tunne, mutta voisin kuvitella että samaa voisi olla myös ihan vaan yhdenkin kanssa. Kun töissä pitää (ja saa) käydä, talosta ja itsestä huolehtii... Joskus tuntuu että lapsille pitäis antaa enemmänkin aikaa, mutta ei vain tunnit riitä. Mutta nämä mun lapset pitää sisarustaan niiiiin tärkeänä! Puuhailevat koko ajan yhdessä ja pitävät toisistaan huolta. Että jos joutuvatkin vanhempia jakamaan niin saavat varmasti paljon enemmän takaisin kun on sisarus. Ja kyllä se munkin elämää helpottaa kun ei tarvi jokaiseen leikkiin osallistua.

Tänään alkoi uusi kierto niin kuin eilen illalla vaikuttikin.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Puolu

Yhteistyössä