Toiveissa vauva 2021

Mulla ainakin plussakierroissa vv on ollut runsasta. Ja täs nyt kemialliseksi jääneessä kans. Ja se on lähempänä menkkojen oletettua alkua muuttunut ovisliman tyyliseksi.
Muut kierrot on ollut kuivaa ennen menkkoja, pari päivää ennen menkkoja vähän sellasta kosteutta, mutta huomattavasti vähemmän kuin plussa kierroissa.


Mulla on kauhea jännitys päällä, ovulaatio aiheuttaa tätä. Nyt särkee päätäkin. Ovis on vloppuna tai viimestään maanantaina, eli aikaa vielä on, mutta mulla on huvin levoton olo. Olispa kelausnappi ovis päivään. Ja siitä sit kelausnappi plussa päivään :D

Mua jännittää nyt se että saadaanko talletukset tehtyä, kun esikoinen on nyt ollut niin levoton nukkuja ja tulee koko ajan aikaisemmin väliin nukkumaan, näkee siis pahaa unta tai sit herää muuten vaan :/ se on parit kerrat oviksen aikaan oikeesti sössinyt. Ja ku se ei nukahda aina heti, et vois siirtää takas omaan sänkyyn. Vaan ei pysty viemään, koska herää heti siihen, viime kierrossa meni pilalle paras päivä ja koska miehellä työ alkaa niin aikaisin nii on vaan se yks mahis, hetki ennen nukahtamista, heti ku esikoinen on omassa sängyssä nukkumassa. Jotenki mua on alkanut jo stressaa ettei onnistuta, kun ei oo rauhaa talletella. Ja sit just tuon työn takia myös hetket on hyvin vähissä. Onneksi ovis osuu vlopulle niin vähän antaa armoa tällä kertaa :D
 
Mulla ainakin plussakierroissa vv on ollut runsasta. Ja täs nyt kemialliseksi jääneessä kans. Ja se on lähempänä menkkojen oletettua alkua muuttunut ovisliman tyyliseksi.
Muut kierrot on ollut kuivaa ennen menkkoja, pari päivää ennen menkkoja vähän sellasta kosteutta, mutta huomattavasti vähemmän kuin plussa kierroissa.


Mulla on kauhea jännitys päällä, ovulaatio aiheuttaa tätä. Nyt särkee päätäkin. Ovis on vloppuna tai viimestään maanantaina, eli aikaa vielä on, mutta mulla on huvin levoton olo. Olispa kelausnappi ovis päivään. Ja siitä sit kelausnappi plussa päivään

Mua jännittää nyt se että saadaanko talletukset tehtyä, kun esikoinen on nyt ollut niin levoton nukkuja ja tulee koko ajan aikaisemmin väliin nukkumaan, näkee siis pahaa unta tai sit herää muuten vaan :/ se on parit kerrat oviksen aikaan oikeesti sössinyt. Ja ku se ei nukahda aina heti, et vois siirtää takas omaan sänkyyn. Vaan ei pysty viemään, koska herää heti siihen, viime kierrossa meni pilalle paras päivä ja koska miehellä työ alkaa niin aikaisin nii on vaan se yks mahis, hetki ennen nukahtamista, heti ku esikoinen on omassa sängyssä nukkumassa. Jotenki mua on alkanut jo stressaa ettei onnistuta, kun ei oo rauhaa talletella. Ja sit just tuon työn takia myös hetket on hyvin vähissä. Onneksi ovis osuu vlopulle niin vähän antaa armoa tällä kertaa
Kiitos sullekin vastauksesta, eli jännittää saa täällä :X3: Toivottavasti teillä onnistuis nyt tallettelut hyvin ja saisit plussan tästä kierrosta ja vauvan viimein syliin asti :love: Ja mä niin samaistun tuohon että olispa kelausnappi näihin ärsyttäviin piinailuaikoihin :D
 
Onnea plussanneille!

Noista ovistesteistä, muistan että mulle sopi paremmin ne OneStepit kun PregCheckit. OneStepit ei taida olla niin herkkiä, ja mulle siinä tuli selkeesti se ovisplussa ja muutenkin tummeni ne viivat tosi lyhyen aikaa. Noissa PregCheckin testeissä taas oli monta päivää se viiva melko tumma, niin en oikeen osannu tulkita että milloin se alkaa kunnolla tummenemaan ja mihin se ovis tarkalleen osuu. Mut jokaisella kai vähän eri määrä tätä luteinisoivaa hormonia erittyy ja toiset ei herkälläkään testillä saa plussaa ikinä. Mut sit taas noi PregCheckin raskaustestit on mun mielestä luotettavampia kun monet muut, muistaakseni rfsu:n testeissä näky joskus niitä viivanpaikkoja. Ja PregCheckin testillä oon myös saanu jo dpo 10 plussan, vaikka paketissa lukeekin että vasta pari päivää menkkojen alkamisajan jälkeen näyttäisi. Ei oo ainakaan kalliita niin ei mee hukkaan, ja löytyy melkein joka marketista! :)
 
Hirveästi viestejä, mutta siis käsitin että CB ois paras tehdä aamuisin suht samaan aikaan. Itse tein tässä kierrossa aamuisin ovistestit ekaan kertaa, juuri cb digin takia ja bongasin oviksen. ONeStepit on kyllä tosi huonoja mulla olleet, laitan teille kuvan samasta iltapäivällä otetusta testistä, päivänä kun digi antoi plussan. Kuvassa pregcheck ja OS, 4h pidätyspaikassa klo 14 aikaan.. En tod. olis uskonut ovikseksi tän onestepin perusteella, vaikka pregchek antoi ihan selkeä plussan.


Omanapailua, ovis meni mutta hommailut meni vähän reisille, ja sitten eilen illalla dpo0 ei enää mitenkään huvittanut ja kiukutti vaan.. Enteilen oviksen silloin jo menneen, koska halut katos kuin tuhka tuuleen. Ei tässä varmaan kannata edes piinailla, mutta ei varmaan osaa olla muutenkaan.
Sama kokemus täällä one stepeistä. Ei koskaan ole tullut ohjeen mukaista selkeää plussaa, Ehkä voisi kokeilla muutakin merkkiä, toki digi siinä rinnalla. Sitten kun hoitoihin pääsee. Pitääpä selvitellä, mistä noita pregchekejä saa. Harmi että meni hommailut reisille :(
 
  • Tykkää
Reactions: Mans115
Siis mulla tuli nyt joku extra pitkä kierto, tänään 42/23-28, niin en saanu ovista kiinni tikuttamalla ollenkaan, koska tikutin ihan liian aikaisin tähän pitkään kiertoon. Oon siis tässä kierrossa jo aika monta nega testiä tehnyt kun tää kierto tälleen veny, niin oletus oli vain että pillerien lopettamisen takia en ovuloi ja kierto vain venyy. Sitten kirjailin vain aamulämpöjä flo-sovellukseen ja se heittikin mulle ovulaation kp32 kohtaan, jonka mukaan siis tänään ois tuo dpo10. Ja menkkakipuja on tässä ollut jo useampi päivä, niin enemmän mä odotin niitä menkkoja alkavaksi kuin plussaa. Talletuksetkin tehtiin vähän niinkuin vahingossa dpo -1 (ja myös dpo - 4)
Mun kaverille kävi niin, että jätti pillerit pois ja kierto venyi todella pitkäksi, mutta vauva tarttui matkaan heti. Usean testin ehti tehdä ennen plussaa, kun ei ollut koskaan aiemmin ollut niin pitkiä kiertoja. Onnea <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Loree
@Bebe2021 mulla on kans muutamalla kaverilla tosi paljon kaksosia suvussa ja ne on kans sitä mieltä, että ei missään tapauksessa. Mä oon taas ihan varma, et jollekin meistä napsahtaa kaksoset ja viel niin, et eka tulee yks ja sit ne tuplat!

Tää elämä on kyllä jännää, kun odottaa odottamaan pääsyä.. Laitoin viime viikolla, että vuosin verta ja epäilinkin sit, et onko mun menkat alkamassa. No vuotoa ei tullu kun sen päivän ja yllättäen googlailin, niin se osui flon antaman oviksen aikoihin ja googlekin sanoi, että joillain tulee välivuotoa oviksesta. Eka kierto 10vuoteen ilman pillereitä, niin tää on opettelua No ei siinä! No jos se ois ollu ovis silloin, niin talleteltiin kyllä sopivasti päivää ja paria ennen.

Mulla on kokoajan älykello ranteessa ja mun kello on eilisestä asti antanu useamman kerran ilmoituksen, että stressitaso on normaalia korkeampi ja oon silloin ollut sohvalla istumassa tai käymässä päikkäreille. Kello päättelee stressin mm. sykkeestä. Mun sykkeet on normaalisti lepo 57 ja eilen ne oli 65-> ja selailin sit garminin sovelluksesta, niin sykkeet on ollu kaks päivää ympäri vuorokauden normaalia korkeammalla. No sit miehen kans puhuttiin, et oon varmaan tulossa kipeeksi. Mutta tänä aamuna päätin sit taas kääntyä ystäväni googlen puoleen, koska ei tunnu yhtään kipeeltä ja eka hakutulos oli yllättävistä oireista, jotka voi paljastaa raskauden. Siellä oli, että syke voi paljastaa ja nouseekin raskaana 10-15lyöntiä minuutissa.

Mutta nyt jätän taas ystävni googlen rauhaan ja laitan foliohatun päähän ja jään oottaa ens viikon menkkoja, koska muita oireita ei ainakaan oo nyt hetkeen tuntunut!
Mulla nousi tos tuulimunassa tammikuussa kans sykkeet Selkeesti plussauksen jälkeen normisti yöllä 47-57 plussauksen jälkeen vähintään 62->. Nyt oon ihmetellyt tässä kierrossa kun nyt kans viimeiset 5pv ollut yölläkin sykkeet yli 60. Mutta ainaki vielä negaa mulla testit eli varmaan joku muu hormooni juttu mulla tms. Toivotaan että sulla enteilis plussaa☺
 
Voi mitä ihania uutisia tänne on tullut!! Onnea @Loree ja muut plussanneet ja hirmuisesti onnea matkaan:love:

Uuteen kiertoon joutuneille tsempit<3

Mulla on tosiaan pari liuskaa pillereitä jäljellä, mutta tässä vauvakuumeillessa suorastaan iloitsin, kun oksensin eilen ja tänäänkin on ollu huono olo :LOL:Harmi vaan, että pilleritkin on aikalailla ajallaan otettu.
 
@Bebe2021 mulla on kans muutamalla kaverilla tosi paljon kaksosia suvussa ja ne on kans sitä mieltä, että ei missään tapauksessa. Mä oon taas ihan varma, et jollekin meistä napsahtaa kaksoset ja viel niin, et eka tulee yks ja sit ne tuplat!

Tää elämä on kyllä jännää, kun odottaa odottamaan pääsyä.. Laitoin viime viikolla, että vuosin verta ja epäilinkin sit, et onko mun menkat alkamassa. No vuotoa ei tullu kun sen päivän ja yllättäen googlailin, niin se osui flon antaman oviksen aikoihin ja googlekin sanoi, että joillain tulee välivuotoa oviksesta. Eka kierto 10vuoteen ilman pillereitä, niin tää on opettelua No ei siinä! No jos se ois ollu ovis silloin, niin talleteltiin kyllä sopivasti päivää ja paria ennen.

Mulla on kokoajan älykello ranteessa ja mun kello on eilisestä asti antanu useamman kerran ilmoituksen, että stressitaso on normaalia korkeampi ja oon silloin ollut sohvalla istumassa tai käymässä päikkäreille. Kello päättelee stressin mm. sykkeestä. Mun sykkeet on normaalisti lepo 57 ja eilen ne oli 65-> ja selailin sit garminin sovelluksesta, niin sykkeet on ollu kaks päivää ympäri vuorokauden normaalia korkeammalla. No sit miehen kans puhuttiin, et oon varmaan tulossa kipeeksi. Mutta tänä aamuna päätin sit taas kääntyä ystäväni googlen puoleen, koska ei tunnu yhtään kipeeltä ja eka hakutulos oli yllättävistä oireista, jotka voi paljastaa raskauden. Siellä oli, että syke voi paljastaa ja nouseekin raskaana 10-15lyöntiä minuutissa.

Mutta nyt jätän taas ystävni googlen rauhaan ja laitan foliohatun päähän ja jään oottaa ens viikon menkkoja, koska muita oireita ei ainakaan oo nyt hetkeen tuntunut!
Täällä kans nega tänään tullut. Mutta odotellaan pari päivää ja kokeillaan uudestaan jos ei ala kk kuulumaan.

Itse olen tämän syke homman laittanut merkille kellosta kans. Normaali lepo syke on 47-50. Yöllä se yleensä laskee jopa 42. Mutta viimeisen 4 yön aikana on ollut 58. Olin ihan järkyttynyt että enkö palaudu vaikka en ole kovia urheilusuorituksia tehnyt viikon aikana ollenkaan. Mutta netistä myös luin että syke voisi nousta raskauden johdosta. Nyt sitten se lisää tätä jännitystä :D kamalan tuskastuttavaa odottaa ja toivoa.
 
Mulla on aiemmin noussut yöllä syke ovulaation jälkeen, pysynyt korkeammalla, kunnes just ennen menkkoja tipahtaa taas alas. Ja jos on raskaus alkanut, niin sit pysyy ylhäällä ja nousee entisestään plussauksen tienoilla ja pysyy korkealla läpi raskauden. Nyt ei oo kyllä ollut mitään muutosta sykkeissä eli ehkä sitä ovulaatiota ei oo edes tapahtunut:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Ovis testeistä, tilasin nyt taas tuon cb:n kaksoishormoni digioviksen ja 21kpl onestep liuskoja. Ajattelin testata digillä kp 8-> ja onestepeillä aloitan jo heti ku postista saapuvat. Viimeks ovisplussa tuli digillä kp15 vai oliko se kp14.. mut aattelin ny kokeilla näyttääkö onestepit mitään. Tossa digissä on ohjeena tehdä testi ekasta aamupissasta.
 
Ovis testeistä, tilasin nyt taas tuon cb:n kaksoishormoni digioviksen ja 21kpl onestep liuskoja. Ajattelin testata digillä kp 8-> ja onestepeillä aloitan jo heti ku postista saapuvat. Viimeks ovisplussa tuli digillä kp15 vai oliko se kp14.. mut aattelin ny kokeilla näyttääkö onestepit mitään. Tossa digissä on ohjeena tehdä testi ekasta aamupissasta.
Ahaa, täytyy itekin kokeilla tota digiä aamulla, kuvittelin kait et niinkuin noi liuskatkin et voi tehä diginkin milloin vain...
Mä en enää millää malttais oottaa et saisin ekan hymynaaman:LOL:
 
Paljon onnea @Loree !! Ihanaa ku plussasit, toivotaan että pysyy matkassa

Itseä huolettaa kun ei ole mitään oireita jotka viittaisi siihen että olis tärpänny.. Rinnat ihan vähän kipeet, mut ei poikkeuksellisen kipeet. Mahassaki välillä tuntuu jotain, mutta joka kierrossa tuntuukin vähän jotain etten erota onko normaalia vai ei, hehe...
Just sama fiilis itellä! Rinnat vähän kipeet, mahassa välillä vihlaisuja, vähän etova olo, vähän kylmiä väreitä.. :D Vähän outoja oireita itelle, mutta hyvin mahdollista että on vaan perus kierron oireita/PMS..:cautious:
 
Olipa lyhyet menkat,siis pe aamuna alkoi ja eilen päivän mittaan loppui. Ei juurikaan hyytymiä tai mitään megalomaanista verrattuna viime menkkoihin. Liittyköhän ne isot menkat sit kierukkaan..?
Mut nyt normi olo ja hirvee vauvakuume.. tänne kehtaa myöntää,mutta yksi syy miksi haluan vauvan on myös tästä työoravanpyörästä pois hyppääminen.. keskittyminen vain omaan perheeseen..joillekin varmaan tyhmä ajatus mut tämä yksi syy miks haluan vielä vauvan<3
 
Just sama fiilis itellä! Rinnat vähän kipeet, mahassa välillä vihlaisuja, vähän etova olo, vähän kylmiä väreitä.. Vähän outoja oireita itelle, mutta hyvin mahdollista että on vaan perus kierron oireita/PMS..
Mulla on kyllä eilen ja tänään ollu ihan sairaan kylmä sisällä, meillä kotona melkeen 24 astetta ja silti palelee. Mutta en jaksa uskoo/innostua et olis merkki siitä et ois tärpänny, ku ei mitään muita selkeitä oireita oo :D Pää on kans kipee, mut veikkaan et niskat vaan niin jumissa, haha.. En nyt jaksa skrollara edelliseen tilanne katsaukseen, mut mikä kp sulla menossa @3milia ?
 
Iästä oli täällä puhetta. Olen 28 enkä periaatteessa ajattele että olisin mitenkään myöhässä. Toki olisin halunnut lapset nuorempana, mutta mies ei ollu valmis. Haaveena on ollut 3 lasta, joten myöhästä voi siinä mielessä olla, että saako niitä välttämättä (tai haluaako jos mieli muuttuu). Toivoisin edes sen yhden ja hyvinkin kiitollinen olisin siitä, mutta sanonpahan että kyllä aika nopeesti täytyisi seuraavista tehdä jo "päätöksiä". Sitä kun ei tiedä tästä ensimmäisestäkään tuleeko ja milloin. Olisin toivonut useita vuosia ikäeroa lapsille tai että saa rauhassa asiaa pohtia mikä se haave lapsiluku olisi todellisuudessa meille. Toivottavasti joku ymmärtää mitä yritän sanoa :D nämä asiat yleensä ei mene kovinkaan niinkuin itse toivoo. Onneksi pitäisi olla ihan hyvin vielä aikaa iän puolesta (kunnes toisin tuomitaan) :)
 
Olipa lyhyet menkat,siis pe aamuna alkoi ja eilen päivän mittaan loppui. Ei juurikaan hyytymiä tai mitään megalomaanista verrattuna viime menkkoihin. Liittyköhän ne isot menkat sit kierukkaan..?
Mut nyt normi olo ja hirvee vauvakuume.. tänne kehtaa myöntää,mutta yksi syy miksi haluan vauvan on myös tästä työoravanpyörästä pois hyppääminen.. keskittyminen vain omaan perheeseen..joillekin varmaan tyhmä ajatus mut tämä yksi syy miks haluan vielä vauvan<3
Tästä taisi olla ainakin tuolla 2020 ryhmässä puhetta eli monilla vähän haavetta vaihtaa ehkä työpaikkaa tai että pääsis hetkeks oravanpyörästä pois eli samalla sitten vauvakuume vain yltyy :D mutta ymmärrän hyvin, mulla on ihan samat fiilikset. Vähän sellanen ettei jaksais sekunttiakaan sitä kiirettä töissä ja haaveilee vaa pääsevänsä äitiyslomalle. Kaipuu lapsesta on nii suuri että pää hajoo eikä sellanen "turhanpäiväinen" töissä olo kiinnostais yhtää :D

Edit: tykkään siis työstäni myös, mutta kaipaisin vaihtelua näihin työvuosiin jo.
 
Viimeksi muokattu:
Olipa lyhyet menkat,siis pe aamuna alkoi ja eilen päivän mittaan loppui. Ei juurikaan hyytymiä tai mitään megalomaanista verrattuna viime menkkoihin. Liittyköhän ne isot menkat sit kierukkaan..?
Mut nyt normi olo ja hirvee vauvakuume.. tänne kehtaa myöntää,mutta yksi syy miksi haluan vauvan on myös tästä työoravanpyörästä pois hyppääminen.. keskittyminen vain omaan perheeseen..joillekin varmaan tyhmä ajatus mut tämä yksi syy miks haluan vielä vauvan<3
Ei ole tyhmä ajatus! Täälläkin bebe tulis enemmän kuin oikeaan aikaan, koska saisin pitkän irtioton töistä. En nyt ihan mene lupaamaan, että palaan äippälomalta hyvin levänneenä ja entistä ehompana, mutta keskittyminen johonkin aivan muuhun tekis kyllä todella hyvää. :D

Niin ja sitähän tulin alunperin kirjoittamaan, että tänään eräs opiskeluaikainen ystäväni laittoi viestiä, että oli nähnyt unen jossa olin raskaana (mutta synnytin munan josta kuoriutui tipu!!) ja äsken kun leikkasin paprikaa, niin sen sisällä olikin pieni vauvapaprika. Että varsin hyvillä mielin tähän uuteen kiertoon :love:
 

Yhteistyössä