Toiveissa vauva 2021

Mulla on kyllä eilen ja tänään ollu ihan sairaan kylmä sisällä, meillä kotona melkeen 24 astetta ja silti palelee. Mutta en jaksa uskoo/innostua et olis merkki siitä et ois tärpänny, ku ei mitään muita selkeitä oireita oo Pää on kans kipee, mut veikkaan et niskat vaan niin jumissa, haha.. En nyt jaksa skrollara edelliseen tilanne katsaukseen, mut mikä kp sulla menossa @3milia ?
Mulla on kp23 ja dpo9. Mitkäs sulla @Enerisa3 ?:giggle: Tänään on myös väsyttäny tavallista enemmän ja huimannut, mutta luultavasti vaan siitä kun nukuin ihan liian vähän viime yönä:rolleyes: Kyllähän kaikki oireet sais alkuraskauden oireeks:sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja kolava
tänne kehtaa myöntää,mutta yksi syy miksi haluan vauvan on myös tästä työoravanpyörästä pois hyppääminen.. keskittyminen vain omaan perheeseen..joillekin varmaan tyhmä ajatus mut tämä yksi syy miks haluan vielä vauvan<3
Se, että pääsee hetkeksi pois töistä ilman, että cv:seen tulee aukkoa, on kyllä plussaa. Toki pieni lapsi hankaloittaakin montaa asiaa sitten, kun töihin palaa, mutta kyllä siitäkin selvittäisiin jotenkin.

Hei te lämpöjen mittaajat, millaiset mittarit teillä on? Olen nyt vähemmän tosissani mittaillut lämpöjä heräämisen jälkeen, tosin sängystä olen noussut, koska se mittari piippaa niin kovaa ja viikolla herään yleensä aikaisemmin kuin mies. :D Bongasin pienen lämpöjen laskun, jota kesti 3 päivää ja ovisplussan jälkeisenä päivänä taas ne nousi 0,3 astetta. Muilla käyrä on kovin sykeröinen, mulla ei suuria muutoksia ole ollut. Mittarin tarkkuus on 0,1 astetta ja se oli halpa, oon miettinyt, miten tarkkoja muilla on. Uskon kyllä, että tuollakin pärjään, kun vaihteluita on.
 
Olipa lyhyet menkat,siis pe aamuna alkoi ja eilen päivän mittaan loppui. Ei juurikaan hyytymiä tai mitään megalomaanista verrattuna viime menkkoihin. Liittyköhän ne isot menkat sit kierukkaan..?
Mut nyt normi olo ja hirvee vauvakuume.. tänne kehtaa myöntää,mutta yksi syy miksi haluan vauvan on myös tästä työoravanpyörästä pois hyppääminen.. keskittyminen vain omaan perheeseen..joillekin varmaan tyhmä ajatus mut tämä yksi syy miks haluan vielä vauvan<3
Mä niiiin ymmärrän! Mä jo haaveilin, et jos tästä ekasta kiertosta onnistuis ni joulukuussa alkais mammis! Mä oon tosi onnellinen mun urasta, oon saanu vikat kolme vuotta ylennyksen joka vuos ja joka kerta huimasti lisää vastuuta. Ja siis tykkään mun työstä ihan älyttömästi, mutta haluisin että elämässä ois muutakin ku vaan se työ ja uskon, että oma perhe on paras lääke siihen!
 
Kyllä muakin työasiat ajaa eteenpäin tässä vauvaprojektissa. Enimmäkseen sillee että töiden puolesta ois täydellinen ajankohta, koska on vakkaripaikka ja viime vuoden tulot on tasaset ja sillee. Monesti huomaan, että jos joku töissä vaikka kertoo jostain vuoden päästä tapahtuvasta uudistuksesta, niin ajattelen mielessäni ”no minä en sitä olekaan näkemässä” :LOL:Ja kaikkea...
 
Se, että pääsee hetkeksi pois töistä ilman, että cv:seen tulee aukkoa, on kyllä plussaa. Toki pieni lapsi hankaloittaakin montaa asiaa sitten, kun töihin palaa, mutta kyllä siitäkin selvittäisiin jotenkin.

Hei te lämpöjen mittaajat, millaiset mittarit teillä on? Olen nyt vähemmän tosissani mittaillut lämpöjä heräämisen jälkeen, tosin sängystä olen noussut, koska se mittari piippaa niin kovaa ja viikolla herään yleensä aikaisemmin kuin mies. Bongasin pienen lämpöjen laskun, jota kesti 3 päivää ja ovisplussan jälkeisenä päivänä taas ne nousi 0,3 astetta. Muilla käyrä on kovin sykeröinen, mulla ei suuria muutoksia ole ollut. Mittarin tarkkuus on 0,1 astetta ja se oli halpa, oon miettinyt, miten tarkkoja muilla on. Uskon kyllä, että tuollakin pärjään, kun vaihteluita on.
Mulla on tommonen perus PHARMACARE DIGITAALINEN KUUMEMITTARI JOUSTAVA. Näyttää tuloksen kahden desimaalin tarkkuudella. Ostin joku 2kk sitten apteekista. Hinta reilu 6e.
Mittaan suusta, kielen alta.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Eeva650
Mulla on kp23 ja dpo9. Mitkäs sulla @Enerisa3 ? Tänään on myös väsyttäny tavallista enemmän ja huimannut, mutta luultavasti vaan siitä kun nukuin ihan liian vähän viime yönä Kyllähän kaikki oireet sais alkuraskauden oireeks
Aika samassa vaiheessa ollaan.. Mulla kp 21, ovulaatiota en tikuta, mutta flon mukaan se olis ollu viime keskiviikkona (luulen, että mahdollisesti päivä-pari aikasemminki)! :) Jos ei ois nyt tärpänny, niin voisin kokeilla tikuttaa ovista, ihan vaan sen takia et tiedän sen tapahtuvan :D Ja sehän siinä onki, ekoilla yrityskerroilla innostu aina pienimmistäkin oireista, nyt en jaksa enää innostua. Kuinka kauan teillä yritystä on takana?:)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja 3milia
Aika samassa vaiheessa ollaan.. Mulla kp 21, ovulaatiota en tikuta, mutta flon mukaan se olis ollu viime keskiviikkona (luulen, että mahdollisesti päivä-pari aikasemminki)! Jos ei ois nyt tärpänny, niin voisin kokeilla tikuttaa ovista, ihan vaan sen takia et tiedän sen tapahtuvan Ja sehän siinä onki, ekoilla yrityskerroilla innostu aina pienimmistäkin oireista, nyt en jaksa enää innostua. Kuinka kauan teillä yritystä on takana?
Joo suht samoissa mennään!:X3: Meillä nyt siis yk1 eli mulla just se vaihe, että meinaa innostua kaikesta pienestä, mutta toppuuttelen itteeni, koska tiedän, että on hyvin epätodennäköistä, että heti onnistuiso_O:sneaky: Mäkään en tikuta, kun uskon tunnistavani oviksen niin hyvin muutenkin ja on ollut tosi tasaiset kierrot :)
 
Joo suht samoissa mennään! Meillä nyt siis yk1 eli mulla just se vaihe, että meinaa innostua kaikesta pienestä, mutta toppuuttelen itteeni, koska tiedän, että on hyvin epätodennäköistä, että heti onnistuis Mäkään en tikuta, kun uskon tunnistavani oviksen niin hyvin muutenkin ja on ollut tosi tasaiset kierrot
Joo, tunnistan itseni! Meillä nyt yk 7 menossa, ja vaikka tiedän että saattaa kestää vaikkei ole mitään vikaa olekaan niin silti ketuttaa ku ei tärppää .. Mä oon syöny pillereitä yli 10v, ja viimisenä vuonna minipillereitä jolloin menkat jäi kokonaan pois niin on joutunu tarkkailemaan kiertoa ihan uudella tavalla :D Oli pakko mitata lämpö äsken, ja vaikken tarkalleen tiedäitä se on "normaalisti", niin nyt oli hiemam korkeampi.. nyt 36,8 ku normaalisti varmaan alle 36,5. En tiiä onko sillä vielä mitään merkitystä
 
  • Rakkaus
Reactions: Loree
Joo, tunnistan itseni! Meillä nyt yk 7 menossa, ja vaikka tiedän että saattaa kestää vaikkei ole mitään vikaa olekaan niin silti ketuttaa ku ei tärppää .. Mä oon syöny pillereitä yli 10v, ja viimisenä vuonna minipillereitä jolloin menkat jäi kokonaan pois niin on joutunu tarkkailemaan kiertoa ihan uudella tavalla Oli pakko mitata lämpö äsken, ja vaikken tarkalleen tiedäitä se on "normaalisti", niin nyt oli hiemam korkeampi.. nyt 36,8 ku normaalisti varmaan alle 36,5. En tiiä onko sillä vielä mitään merkitystä
No varmasti ketuttaa:cry: saa nähdä kauan tässä meillä menee pitää toivoa parasta❤ ja tietty myös, että teille (ja kaikille täällä❤) tärppäis mahdollisimman pian! Tällä hetkellä lämpökin ollu kaks päivää ihan sama kun sulla eli 36.8 :D Mulla normilämpö joku 35.6, oviksen jälkeen nousee reilu 36 ja siitä sit nousee ylöspäin ja sit romahtaa kun menkat alkaa. Näin se normikierrossa kai menee? Ja jos plussa tulee, niin ei tuu lämmön romahtamista vaan? Vai oonko ymmärtänyt oikein? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Heippa, en oo ehtinyt nyt lukea kaikkien kuulumisia ja luen keskustelut ajan kanssa kyllä vielä, mutta kaipaisin pikaisesti nyt vertaistukea, kun nyt on menossa kp 16 ja siis ilmeisesti pco voi olla mulla taustalla vaikuttamassa (tutkimukset jäi kesken aivan alkuunsa koronan takia) siihen että mun kierrot on olleet pitkiä, jotain 35-45 väliltä viimeisen vuojen ajan.. Niin siis nyt olen AIVAN IHMEISSÄÄN kun eilen pisteli ja sattui oikeaan munasarjaan monen tunnin ajan ja päivällä tuli HILLITTÖMÄT limat!! Ja sitten tänään aamulla vessassa: veristä vuotoa yhdesti, sen jälkeen tuliki vaan kirkasta vuotoa! Oon aivan täpinöissään, mitä ootte mieltä, voisko olla ovulaatio kyseessä? Ei oo kertaakaan ollu ennen näin aikasi tai oikeastaan oireet ei oo ollu näin selkeet koskaan.. Meillä siis puuhailuja harrastettiin lauantaina onneksi, eli toivoa ois ehkä tässä kierrossa? <3 mutta siis tikkuun en ikinä saa tuota ovista kiinni vaikka tekisin kuinka ohjeen mukaan ja en saanu tänäänkään.. Voinko luottaa kuiteski kehon viesteihin että nyt ois voinu jotain tapahtua..? Ja jos nyt näin ois, niin mitä sanoisitte että milloin ovulaatio olisi tapahtumassa/tapahtunut, tuon verisenvuodon/limojen jälkeen vai jo sitä ennen? Mietin että vieläkö kellistän ukon tälle iltaa, vaikka se tuossa väsyneenä tuhisee jo.. :D
 
No varmasti ketuttaa saa nähdä kauan tässä meillä menee pitää toivoa parasta ja tietty myös, että teille (ja kaikille täällä) tärppäis mahdollisimman pian! Tällä hetkellä lämpökin ollu kaks päivää ihan sama kun sulla eli 36.8 Mulla normilämpö joku 35.6, oviksen jälkeen nousee reilu 36 ja siitä sit nousee ylöspäin ja sit romahtaa kun menkat alkaa. Näin se normikierrossa kai menee? Ja jos plussa tulee, niin ei tuu lämmön romahtamista vaan? Vai oonko ymmärtänyt oikein?
Toivotaan että mahdollisimman plussais mahollisimman pian <3

Näin mäkin olen käsittänyt, eli ei sano vielä mitään sekään

En tiedä onko tästä ollu puhetta, mutta onko porukka luopunu asioista nyt raskautta yrittäessä? Esim. rööki, alkoholi, kahvi? Ite lopetin röökin polton jo muutama vuosi sitten ja alkoholia en muutenkaan paljoa juo (ehkö nyt jopa vielä vähemmän). Kahvia juon aikalailla yhtä paljon, vaikka jossaki kohtaa mietin et vähentäisin :p
 
Ja en usko et tuo on ihan dpo 10 viivat, saattaa olla et oot pidemmällä! tai sitten tulee kaksoset
Saattaa olla joo pidemmälläkin kun siitä oviksesta ei oo varmaa tietoa. Tätä ennen testasin negan kp 34 (nyt siis kp 42). Teen keskiviikkona cb:n viikkodigin, niin katotaan mitä se sanoo :unsure:
Kaksosgeeniä löytyy kyllä miehen molempien vanhempien puolelta ja miehen mielestä se olis siistiä, mutta mö en kyl toivois kaksosia, pelottais:oops:
Mutta mun puolelta en ainakaan tiedä yhtään kaksosia suvussa ja äidin sukulinjan mukaanhan se määräytyy. Oon myös alle 30v ja ensimmäinen lapsi kyseessä, joten näidenkin seikkojen pitäis vähentää ns. riskiä saada kaksoset :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
@Hope91 kyl vahvasti ovisoireilta vaikuttaa!! :love:

Toivotaan että mahdollisimman plussais mahollisimman pian <3

Näin mäkin olen käsittänyt, eli ei sano vielä mitään sekään

En tiedä onko tästä ollu puhetta, mutta onko porukka luopunu asioista nyt raskautta yrittäessä? Esim. rööki, alkoholi, kahvi? Ite lopetin röökin polton jo muutama vuosi sitten ja alkoholia en muutenkaan paljoa juo (ehkö nyt jopa vielä vähemmän). Kahvia juon aikalailla yhtä paljon, vaikka jossaki kohtaa mietin et vähentäisin
Ite en polta ja kahvia en juo. Alkoholia juon normaalisti sillein, et sillon tällön lasi viiniä ja sit parin kuukauden välein bileilta ja vähän enemmän, mutta nyt ei niitäkään koronan takia oo ollut helmikuun jälkeen eikä varmaan hetkeen tuu olemaankaan:D Viiniä tai muutaman siiderin oon juonut ja juon silloin tällöin jatkossakin ennen kun tärppää. Sit ei enää tietty yhtään, kun plussaa. Itellä paheena energiajuoma sillon tällöin ja colajuomia ehkä vähän liikaa.. Energiajuomia oon vähentänyt ja lopetan kyllä samantien kun plussaan ja sitten viimeistään vähennän huomattavasti colaakin vaan sillon tällöin nautittavaks herkuks :)
 
Viimeksi muokattu:
Mäkään en polta, kahvia oon ennen juonut paljonkin. Mutta oon alkanu hifistelemään kahvilla ja nyt menee 1 kuppi aina aamuisin, enempää ei tee ees oikein mieli.
Alkoholia käytän aika harvoin, ruuan kanssa silloin tälläin tulee otettua lasi viiniä ja joskus iltaisin saatetaan ottaa miehen kanssa gt:t, mutta mun on hyvinkin laimea. Opiskeluaikoina tuli juotua ihan tarpeeksi, nykyään tässäkin sit panostaa enneminkin laatuun ku määrään.

ennemminkin oon nyt syöny varastoon sushia ja mustia karkkeja, ne on mun paheet!
 
Mäkään en polta, kahvia oon ennen juonut paljonkin. Mutta oon alkanu hifistelemään kahvilla ja nyt menee 1 kuppi aina aamuisin, enempää ei tee ees oikein mieli.
Alkoholia käytän aika harvoin, ruuan kanssa silloin tälläin tulee otettua lasi viiniä ja joskus iltaisin saatetaan ottaa miehen kanssa gt:t, mutta mun on hyvinkin laimea. Opiskeluaikoina tuli juotua ihan tarpeeksi, nykyään tässäkin sit panostaa enneminkin laatuun ku määrään.

ennemminkin oon nyt syöny varastoon sushia ja mustia karkkeja, ne on mun paheet!
Siis sama sushin ja lakun suhteen! Sushista vedin vähän ehkä jo överit muutama viikko sit ja nyt aina, kun karkkia syön niin lakua :ROFLMAO:
 
Heippa, en oo ehtinyt nyt lukea kaikkien kuulumisia ja luen keskustelut ajan kanssa kyllä vielä, mutta kaipaisin pikaisesti nyt vertaistukea, kun nyt on menossa kp 16 ja siis ilmeisesti pco voi olla mulla taustalla vaikuttamassa (tutkimukset jäi kesken aivan alkuunsa koronan takia) siihen että mun kierrot on olleet pitkiä, jotain 35-45 väliltä viimeisen vuojen ajan.. Niin siis nyt olen AIVAN IHMEISSÄÄN kun eilen pisteli ja sattui oikeaan munasarjaan monen tunnin ajan ja päivällä tuli HILLITTÖMÄT limat!! Ja sitten tänään aamulla vessassa: veristä vuotoa yhdesti, sen jälkeen tuliki vaan kirkasta vuotoa! Oon aivan täpinöissään, mitä ootte mieltä, voisko olla ovulaatio kyseessä? Ei oo kertaakaan ollu ennen näin aikasi tai oikeastaan oireet ei oo ollu näin selkeet koskaan.. Meillä siis puuhailuja harrastettiin lauantaina onneksi, eli toivoa ois ehkä tässä kierrossa? <3 mutta siis tikkuun en ikinä saa tuota ovista kiinni vaikka tekisin kuinka ohjeen mukaan ja en saanu tänäänkään.. Voinko luottaa kuiteski kehon viesteihin että nyt ois voinu jotain tapahtua..? Ja jos nyt näin ois, niin mitä sanoisitte että milloin ovulaatio olisi tapahtumassa/tapahtunut, tuon verisenvuodon/limojen jälkeen vai jo sitä ennen? Mietin että vieläkö kellistän ukon tälle iltaa, vaikka se tuossa väsyneenä tuhisee jo..

Kuulostaa siltä, että sun ovulaatio oli eilen:)
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
Olipa lyhyet menkat,siis pe aamuna alkoi ja eilen päivän mittaan loppui. Ei juurikaan hyytymiä tai mitään megalomaanista verrattuna viime menkkoihin. Liittyköhän ne isot menkat sit kierukkaan..?
Mut nyt normi olo ja hirvee vauvakuume.. tänne kehtaa myöntää,mutta yksi syy miksi haluan vauvan on myös tästä työoravanpyörästä pois hyppääminen.. keskittyminen vain omaan perheeseen..joillekin varmaan tyhmä ajatus mut tämä yksi syy miks haluan vielä vauvan<3
Minulla oli ihan sama ajatus kun alettiin muutama vuosi sitten haaveilemaan meidän kuopusta. Oli ihana päästä pois oravanpyörästä ja oon usein sen jälkeen sanonut, että mun elämäni onnellisimmat vuodet alkoi siitä kun kuopus sai alkunsa. Keskimmäinen aloitti silloin koulun ja oli ihanaa olla kotona laittamassa hänet kouluun ja muutenkin keskittyä koko perheeseen enemmän. Lisäksi vauva-ajasta osasi nauttia taas ihan erilailla kuin aiemmin. Ymmärrän siis täysin mitä tarkoitat!
 
Mä en tupakoi enkä juo kahvia, mutta mustaa teetä käytän sen sijaan. Alkoholinkulutus on meillä sen verran kohtuullista, että ei olla rajoitettu mitenkään. Tän kevään aikana olen itseasiassa juonut viiniä enemmän kuin moniin vuosiin! :D Muutenkin syön samoin kuin normaalisti, mitä nyt tämä keto tuo omaa lisäänsä, mutta kieltolista lähtee käyttöön vasta sitten, kun plussa on testissä. Sieltä vaikeimmat tulee olemaan salmiakki ja juustot.
 
Olipa lyhyet menkat,siis pe aamuna alkoi ja eilen päivän mittaan loppui. Ei juurikaan hyytymiä tai mitään megalomaanista verrattuna viime menkkoihin. Liittyköhän ne isot menkat sit kierukkaan..?
Mut nyt normi olo ja hirvee vauvakuume.. tänne kehtaa myöntää,mutta yksi syy miksi haluan vauvan on myös tästä työoravanpyörästä pois hyppääminen.. keskittyminen vain omaan perheeseen..joillekin varmaan tyhmä ajatus mut tämä yksi syy miks haluan vielä vauvan<3
Joo mul oli kans tollaset menkat nyt. Mikää ei oo mun elämäs kyl muuttunu nii tiiä sit noista.

Lääkäris käyty, en saanu mitää apua sieltä, rahat kyl kelpas... No ei muuta ko varaamaa julkiselle aikaa ja se on sit joskus ja jouluna. Mut kaikesta huolimatta lippu on korkeella ja eteenpäin mennään. Positiivista tässä on se, että mun kilpirauhasarvot ei tosiaan ois vaaralliset vauvalle, mutta onhan tässä itellä kärsimistä kun jo näillä arvoilla niin vahvoja oireita ja eipä se raskaus nyt ala helpolla ku TSH korkeella. Sovittiin kuitenkin syksylle kontrollia, että kyllähän ne arvot lähtee pahenemaan, mikäli kilpparissa on ongelmia. Jos ei huonone arvot nii kai vika sit on korvien välissä. Pitää hakeutuu meidänkin vaan sinne lapsettomuusklinikalle. Tuntuu niin väärältä kun ollaan niin nuoria ja yks lapsi jo tullu pelkästä munan henkäsystä (soriXD). Mutta toisaalta tää antaa perspektiiviä elämään. Lapset on lahjoja, joskus niiden siunaantuminen ottaa aikaa ja täytyy vaan nöyrtyä luonnon tahdolle.

Kiitos kaikille ryhmäläisille, kiva kulkea tätä matkaa teijän kanssa!
 
Meilläkään ei polta kumpikaan. Alkoholia käytetään satunnaisesti. Mulla se on tyyliä yksi saunasiideri tai lasi viiniä, miehellä taas on (jos nyt korona-aikaa ei lasketa) kavereiden kanssa enemmän illanistujaisia/mökkireissua jne. mutta ei niitäkään tule kuin ehkä kerran kuussa. Kahvia menee mulla muki tai kaksi päivässä (sekin jo yli suositusten näin imetysaikana). Ei kotona ollessa juuri tule kahvia juotua, töissä jos olis niin tulis useampi kuppi päivässä. Mulla ei missään vaiheessa raskautta tullut ällötystä kahviin. Itseasiassa se oli liikunnan lisäksi ainoa, jona auttoi alkuraskauden pahoinvointiin :D
@Hipposka mä olin kanssa ketoosilla ennen edellistä raskautta, ja se loppui sitten joskus alkuraskauden pahoinvoinneissa kun hiilarit oli ainoat alas menevät asiat :D oli kyl hauska kokeilu, mutta lyhyeen loppui kun ehdin 1,5 kk olemaan ja sitten tulikin heti plussa. :D itse kun voisin elää jäätelöllä, suklaalla ja pastalla niin tollanen totaalikieltäytyminen oli kyllä kaikkein tehokkain. Painokin tipahti 7 kg, vaikka en mikään jättiläinen ollutkaan ennestään.
 
@Päärynä5 kuulostaa tutulta, ja just siltä että ootte valmiit uuteen pieneen <3 täällä kans esikoisesta haaveillessa halusin itselleni jonkin muunkin roolin kuin sen uralla etenevän työminäroolin. Nyt taas töissä sellainen tilanne, että ihan hyvin voisin ottaa pientä mietintätaukoa ja yhteiseloa oman perheen kanssa, miettiä, mikä olisi seuraava kiva juttu :)

Lämpöjen mittaamisesta - pitääkö aamulämpö mitata ennen kuin nousee vällyjen välistä, vai voinko luikkia herättyä vaikka toiseen huoneeseen mittaamaan? Mies herkkäuninen eikä tykkää aikaisista herätyksistä :D
 
Mulla on melko terveelliset elämäntavat, joiden en usko vaikeuttavan raskaaksi tuloa, joten mitään muita muutoksia en ole tehnyt kuin että foolihappoa aloin syömään helmi-maaliskuussa.
Alkoholilla herkuttelen liian harvakseltaan ja silloinkin vähän kerrallaan. Jos firma tarjoaisi kesäjuhlat, niin niissä varmasti nauttisin useamman (vaikka yritys ois menossa), mutta tuskimpa tänä kesänä tulee isoja juhlia. Kahvia juon pari mukia päivässä. Aiemmin raskaana ollessa vähensin kahvia koska se ällötti.
En ole kyllä ollut mitenkään super tarkka ruokavalion kanssa edes silloin kun oon oottanut, esim. Valiolta oon syönyt kaikkia juustoja. Nyt on mietityttänyt, että jos plussais niin kuuluisko mun luopua ilta-Pukkasta/-rooiboksesta?
 

Yhteistyössä