Toiveissa vauva 2021

Oho jopas lähtee nopeaa poistumaan, tai voihan se olla et näyttää sitä haaleeta pitkään
Mul näky tosi selkee haamu.
Oireettomuus on mullakin sama, luomuissa ollut kaikenmaailman oireet ja tuntemukset sekä nippailut, nyt ei mitään, tyyni rauhallisuus vaan, tosi outoa! Enteilispä hyvää
Ainoistaan pregnylin sivuoireet mulla paha olo ja ällötys tän päivän piikin jälkeen
Tsemppiä pitkiin piinapäiviin!
Mulle tuli niistä ovitrelle naksuista kans päänsärkyä, mut tuosta pregnylistä ei tullut mitään muuta kun finnejä. Hieman harmittaa et nyt mulla on jääkaapissa melkein käyttämätön kynä ovitrelleä joka lääkärin mukaan ei säily mahdolliseen ensi kiertoon asti. :D kun logistisista syistä oli helpompi ottaa se pregnyl irroitukseen siellä klinikalla.

https://aijaa.com/tPCGNs tässä näkyy viel siis tummempi on eilinen. Oli yön aikana vähän tummunut oli vaaleampi eilen ja vaaleampi on tän aamuinen eli se kyl selkeästi näyttäisi häviävän hetki hetkeltä. Testaan kyl vielä huomenna joko tulisi blanko testi :D
 
Moi ja hei ja vähän omaanapaa alkuun. Mulla vuoto jatkuu edelleen. Niukkana toki, mutta jatkuu. Testi näytti jo perjantaina puhdasta negaa. Ovulaatiota meinasin perjantaina alkaa tikuttelemaan, mutta on kyl epävarma olo..jotenkin jännittää, että loppuuko tämä vuoto ollenkaan vai jatkuuko tämä tiputtelu koko kierron. Toiv ei. Ovis ja raskaustestejä tulossa postissa, raskaustestit mies saa piilottaa, etten testaa yhtään ennen ku menkkojen pitäisi alkaa/ovat myöhässä. Säästyis sit ehkä pahalta mieleltä, jos tulis taas kemiallinen. :)

@haaveilija-31 toivottavasti testit enteilis hyvää ja viiva vahvistuis!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Melissa86 Hei, puhuit tuosta myo-inositolinista, niin mistä olet sitä ostanut ja mistä sitä ylipäätään saa?
Asun ulkomailla ja ostin Amazonista. Ostin sellaisen tuotteen joka sisältää 1000mg myo-inositolia per tabletti ja niitä piti ottaa neljä päivässä. Mun mielestä neljä oli paljon joten otin vain kaksi päivässä. Sitähän suositellaan erityisesti PCOSista kärsiville, auttaa palauttamaan hormonitasot normaaliksi :)
Mulla jäi niitä hirveä määrä, harmi tosiaan että nyt en pysty niitä lahjoittamaan eteenpäin jollekulle joka voisi tarvita.
 
Olen koittanut korjailla ja merkitä oikein listoille. Minulla saattoi käydä aamulla niin, että oli menny yksi numero väärin. Vaikka kuinka yritän keskittyä :D

Aika oireetonta on ollut, mutta nyt muistin, että onhan tässä yritysaikana ollut ennenkin oireettomia kiertoja. Mutta yleensä erilaisia kipuja, kolotuksia, mielialaoireita jne. Mukavempi näin :)
 
Heps, lasketteko kp1 pienestä tiputtelusta vai kun hanat aukee kunnolla?
Mä lasken tiputtelusta. Mulla eka päivä on aina tiputtelua ja toka päivä vasta sit enemmän vuotoa. Ekana päivänä laskee aina lämmöt (tai jopa sitä edellisenä) nii kyl ajattelen silloin uuden kierron alkaneen.
Joo mulla sama homma. Tiputtelu on eka päivä.
 
Heps, lasketteko kp1 pienestä tiputtelusta vai kun hanat aukee kunnolla?
Minä lasken aina siitä ekasta kunnon vuotopäivästä ja siitäkin niin, että klo18 jälkeen merkkaan kp1 vasta seuraavalle päivälle. Minulla saattaa alkaa tiputella jopa kolme päivää ennen, mutta vaan niin vähän, että valkovuodon väristä huomaa siihen sekoittuneen vähän verta. Näin laskien luteaali on aina ollut tasan 14pvää.
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh
Minä lasken aina siitä ekasta kunnon vuotopäivästä ja siitäkin niin, että klo18 jälkeen merkkaan kp1 vasta seuraavalle päivälle. Minulla saattaa alkaa tiputella jopa kolme päivää ennen, mutta vaan niin vähän, että valkovuodon väristä huomaa siihen sekoittuneen vähän verta. Näin laskien luteaali on aina ollut tasan 14pvää.
Näin mullakin, saatan sen 4pv tiputtaa eka ja sit alkaa vuoto, eli lasken kunnon vuodosta.. ja luteaali 13pv.
 
Mulle lääkäri ohjeisti, kunnon vuodosta. Jos kunnon vuoto alkaa klo 18 jälkeen, niin seuraava päivä on kp 1

Voi kilinvvv! :( mitenköhän tässä nyt käy. Oletin että pe alko menkat, kun pyyhkiessä jäi vaaleanpunaista ja pientä punaista, mutta hanat aukes totaalisesti vasta eilen. Pe varasin ajan väliultraan, olettaen ett menkat alko. Aika 1.9. Soitin sitten tänään ja selitin tilanteen, niin aikaa siirrettiin pari päivää eteenpäin, ne laski siis eilisen kp 1 vaikka kivut ja tiputtelu alko pe.
Itkujen itku.
 
Heps, lasketteko kp1 pienestä tiputtelusta vai kun hanat aukee kunnolla?
Mulla alkaa tiputtelu 5-6 pv ennen kuukautisia, lasken siis vasta siitä kun vähintään pyyhkiessä tulee selkeästi kirkkaan punaista, yleensä silloin jää ko siteeseen. Ja tosiaan jos alkaa klo 18 jälkeen, merkkaan seuraavalle päivälle. Nytkin taas eilen alkoi tiputtelu eli en ole raskaana. :(
 
Me päätettiin, että jatketaan sittenkin heti yrittämistä. Kohtu oli ultrassa täysin tyhjä ja kaikki kuten pitääkin. Tää keskenmeno oli jotenkin helpohko. Vuoto kesti n. 10 päivää joista pari vikaa oli jo tosi heikkoa vuotoa, pituudeltaan siis just päivälleen samanverran kuin mun rv 6 keskenmenossa, joten sen arvion mukaan raskaus on varmaan ollut keskeytynyt keskenmeno tai tuulimuna. Mä oon syönyt raskaudajan vitamiineja ja jatkan nyt niillä ja otan lisänö ubikinonia ja oviksen jälkeen jatkan 50-100 mg aspiriinia tai disperiiniä. Gynen mukaan sitä voisin syödä pidempäänkin vaikka plussaisin, sillä meidän suvussa on ollu jonkinverran veritulppaa, niin ennaltaehkäisynä ettei istukkaan muodostuisi mitään verihyytymiä ja näin ollen aiheuttaisi keskenmenoa tai muita ongelmia.

Tämän kaikenlisänä meillä todettiin juuri vesivahinko. Laajuudesta ei vielä tietoa. Mutta jos mun poskiontelotulehdusten syy on tämä, nii se voi myös olla ollu edesauttamassa keskenmenojakin, sillä niillä on todettu olevan yhteys joissakin tapauksissa. Pitänee varmaan ottaa joku vuokra-asunto oman lisäksi. Koska meillä ei ole edes suihkua tällähetkellä käytössä :/

Mutta jatketaan silti ilman ehkäisyä heti ekasta kierrosta, kun keskenmenon jälkeen kroppa on ilmeisesti aika vastaanottavainen, joten ei heitetä hukkaan ekaa kiertoa. Ehkä kaikella on tarkoituksensa.
Mulla myös n. kuukausi sitten ollut keskenmeno. Olin viikossa 12 menossa (esikoista odotin), mutta sikiön kehitys päättynyt viikolla 7. Vaikka silloin olin surullinen ja itkin, oli mieli kuitenkin suht positiivinen ja ajattelin että oli tarkoitettu näin. Nyt viime päivät ollu rankkoja, itkettänyt paljon enkä oikein tiedä mikä tää tunne on.. Meillä meni 8 kk ennen kuin raskaus alkoi, ja pelottaa ihan kauheesti enkä tiedä miten jaksan, jos nyt menis yhtä kauan tai kauemmin :'( Kävi kontrolliultrassa muutama pv lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, ja siellä todettiin että kohtu on tyhjentynyt ja hänen mukaan saa alkaa yrittää heti kun siltä tuntuu. Nyt sit jännitetään että alkaako menkat vai ei ja jossei ala niin onko se raskauden vai jonkun muun takia.. Onko tiedossa onko täällä jotain keskenmeno vertaistukiryhmiä? Tuntuu siltä että pitäis saada avauduttua jollekin ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kissanminttu5
Hei,

oon heinäkuun alusta pitänyt taukoa täältä kun alko nää vauva asiat kaatuun aika pahasti niskaan Ilmeisesti palsta tauko auttoi sillä tein viime viikosta postiivisen testin :)
Saapi nähdä kuinka kauan tälläkertaa pysyy mukana vaikka nyt olo onkin jotenkin toiveikkaampi kun aikaisemmilla kerroilla, vaikk taas tuli ihanaa tuhruilua kuukautisten aikana
 
Sofianella
Kyllä taas miettii, miten kukaan tulee vahingossa, tai ylipäätään, raskaaksi. Miehellä pitää olla siittiöt kunnossa. Naisella pitää olla ainakin kilpirauhas- ferritiini- ja kolesteroliarvot kunnossa, terveet munasarjat, sopiva limakalvo ja ovulaation tapahtua. Toki yhdyntä tai muu siittiöiden siirto pitää tapahtua oikeaan aikaan, että siittiöt ehtii kypsyä mutta ei kuolla ja sitten vielä tämä: https://yle.fi/uutiset/3-11505054?utm_source=facebook&utm_campaign=yleuutiset&utm_medium=social

Tallettelut osui dpo -5, -1, 0 ja 1 ja silti miettii, että olisi pitänyt lämmittää mies loppuun asti myös silloin -2, kun sitä aloitin, mutta sitten voitti uni. Samaan aikaan tietää, että inssitkin tehdään vasta sen ovisplussan jälkeen, että tilanne on vähintään ihan hyvä. No, josko se toivo jossain vaiheessa taas nostaisi päätään.
Siis aivan samaa olen miettinyt. Nyt kun itse yrittänyt jo useamman kuukauden ja mitään ei tapahdu. Yksi ystäväni tuli yhden illan jutusta raskaaksi: miten tämä on oikeesti mahdollista? Yksi kaveri taas tuli raskaaksi vaikka hänellä oli hormonikierukka ja miehellä kondomi: tämä on vielä enemmän uskomatonta. Itse taas tekee kaikkensa kaikkien ohjeistusten mukaisesti, eikä mitään tapahdu.
 
Mä olen myös ihmetellyt, miten jotkut tulee yhdestä kerrasta raskaaksi ja vielä ehkäisyn läpi. Vaikka meilläkin kaikki tutkimukset tehty ja kaikki ok, niin mitään ei tunnu tapahtuvan. Nyt jo yli 1.5vuotta yritystä takana. :/ Toiveet oli jo korkealla, kun tehtiin munatorvien aukiolo ja moni tullut sen jälkeen raskaaksi.
Sama täällä, kuvittelin, että tulen raskaaksi aukiolotutkimuksen jälkeen :( siitä jo useampi kierto aikaa.
 
Voi kilinvvv! :( mitenköhän tässä nyt käy. Oletin että pe alko menkat, kun pyyhkiessä jäi vaaleanpunaista ja pientä punaista, mutta hanat aukes totaalisesti vasta eilen. Pe varasin ajan väliultraan, olettaen ett menkat alko. Aika 1.9. Soitin sitten tänään ja selitin tilanteen, niin aikaa siirrettiin pari päivää eteenpäin, ne laski siis eilisen kp 1 vaikka kivut ja tiputtelu alko pe.
Itkujen itku.
Minulla kävi tässä kierrossa niin, että ilmoittauduin hoitoihin kun vuoto alko. No eihän se kunnon vuoto alkanutkaan. Onnistui toki kaikki aikataulut muuttaa, kun ovikseen oli aikaa. Ovulaation induktio ja inssi meillä siis. Miten sulla vaikuttaa se, että kierto lasketaankin alkaneeksi myöhemmin? Osuuko päivät huonoille päiville vai miten? :/
 

Yhteistyössä