Toiveissa vauva 2021

Ei ollu apteekin testejä meillä kun niitä herkkiä vaa ja ne on ihan susia. Ostin sit 2kpl clearblue plus testejä.
Hetihän siihen alkoi piirtymään plussa mut mun täytyy varmaan tehä digi et uskon. Ku aattelen vaa et viivojen pitäs olla vahvoja mut toisaalta viime raskaudessa sain vahvat ajoissa ja se silti meni kesken...ehkä tää onki hyvä juttu..mihinkään ku ei voi luottaa :LOL:
Huomenna sit uus testi jos ois fiksu ni malttais pe.asti mut tuskin pystyy:X3:
[url=https://aijaa.com/cy1ipY][/URL]
Onnee ihan hirveesti <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Oireettomuus jatkuu...

Näillä päivillä (dpo5) mulla on monessa edellisessä kierrossa viimeistään alkanut pahoinvointi ja vessassa ravaaminen joka kestää aina koko loppukierron. (Yleensä alkanut jo dpo3) Viime kierrossa oli myös jopa väsymystä, vatsakipua ja hiusten rasvoittumista tähän aikaan.

Toki tiedän et tässä vaiheessa vielä mitään tapahdu, mut ihmettelen et jos keltarauhanen on aiemmin oireillut mulla noin, miksi nyt kun syön sitä vielä lisänä (tai jotain kemiallista vastaavaa se terolut on),mun oireet on ihan nollilla? Iho meinaa olla edelleen huonona siitä pregnylistä ja vatsassa vähän sellaista juilintaa, mut miksi olenkin muuten näin täysin oireeton. :( Tai siis miksi on kerrankin näin hyvä olo piinapäivillä :D onkohan huono enne? Noista lääkkeistä ku en tiedä miten ne vaikuttaa
 
  • Tykkää
Reactions: Heemilia
@Töppönen_ Jotenkin en uskalla hirveesti iloita yhtään vielä, en tiedä oikeen miksi, johtuuks se viivojen haaleudesta vai siitä että edelliset 3 vietiin meiltä pois. Ehkä mä pari päivää ja muutamat testit teen pois alta ja jos niissä jotain vahvistumista edelleen tapahtuu ni sit on uskottava :X3:
Mut siis lasketun ajanhan katoin jo viimeks kun oli puhetta toukovauvoista niin tämähän jos suodaan meille syliin asti niin olisi mun syntymäpäivälahja :love:
Mikään ei olis sen ihanempaa ❤
 
Ei ollu apteekin testejä meillä kun niitä herkkiä vaa ja ne on ihan susia. Ostin sit 2kpl clearblue plus testejä.
Hetihän siihen alkoi piirtymään plussa mut mun täytyy varmaan tehä digi et uskon. Ku aattelen vaa et viivojen pitäs olla vahvoja mut toisaalta viime raskaudessa sain vahvat ajoissa ja se silti meni kesken...ehkä tää onki hyvä juttu..mihinkään ku ei voi luottaa
Huomenna sit uus testi jos ois fiksu ni malttais pe.asti mut tuskin pystyy
[url=https://aijaa.com/cy1ipY][/URL]
Onnea, hieno viiva on ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Ai härregyyd, ei tässä tänään menkat alkaneetkaan. Ollut nyt siis dpo 3 lähtien kipuja, hellät rinnat, kuvotusta, heikotusta ja kolmisen päivää selkää nipistellyt niinkun ois menkat päällä. Tänään dpo 11 ja testiin tuli haaleampaakin haaleampi haamu testiajalla... siis mitä? Anyone? En osaa laittaa tota kuvaa tänne, mutta juuri ja juuri näkyvä haalea viiva ja laimeasta iltapäiväpissasta, kun herkkään testiin aamulla puhdas nega :eek:
 
Oireettomuus jatkuu...

Näillä päivillä (dpo5) mulla on monessa edellisessä kierrossa viimeistään alkanut pahoinvointi ja vessassa ravaaminen joka kestää aina koko loppukierron. (Yleensä alkanut jo dpo3) Viime kierrossa oli myös jopa väsymystä, vatsakipua ja hiusten rasvoittumista tähän aikaan.

Toki tiedän et tässä vaiheessa vielä mitään tapahdu, mut ihmettelen et jos keltarauhanen on aiemmin oireillut mulla noin, miksi nyt kun syön sitä vielä lisänä (tai jotain kemiallista vastaavaa se terolut on),mun oireet on ihan nollilla? Iho meinaa olla edelleen huonona siitä pregnylistä ja vatsassa vähän sellaista juilintaa, mut miksi olenkin muuten näin täysin oireeton. Tai siis miksi on kerrankin näin hyvä olo piinapäivillä onkohan huono enne? Noista lääkkeistä ku en tiedä miten ne vaikuttaa
Mullahan ei nyt ollut mitään niistä aiemmista nega kierron oireista.
On ollut väsymystä, juurikin hiusten rasvottumista, niagara valkovuotoo sen mitään tarkoittamatta,kuitenkin vahvat oireet ja testit negoja...
Nyt melko oireetonta. Viimiset pari päivää on tuikkinut munasarjoja ja vihlonnu sieltä täältä. Tissit hieman arat ja mun nännit tummat (mies teki tän huomion eilen):LOL:
Joten toivoa on❤
 
Ai härregyyd, ei tässä tänään menkat alkaneetkaan. Ollut nyt siis dpo 3 lähtien kipuja, hellät rinnat, kuvotusta, heikotusta ja kolmisen päivää selkää nipistellyt niinkun ois menkat päällä. Tänään dpo 11 ja testiin tuli haaleampaakin haaleampi haamu testiajalla... siis mitä? Anyone? En osaa laittaa tota kuvaa tänne, mutta juuri ja juuri näkyvä haalea viiva ja laimeasta iltapäiväpissasta, kun herkkään testiin aamulla puhdas nega :eek:
Lataa se kuva aijaa.comiin ja sieltä kopioi osote tänne :)
 
Mullahan ei nyt ollut mitään niistä aiemmista nega kierron oireista.
On ollut väsymystä, juurikin hiusten rasvottumista, niagara valkovuotoo sen mitään tarkoittamatta,kuitenkin vahvat oireet ja testit negoja...
Nyt melko oireetonta. Viimiset pari päivää on tuikkinut munasarjoja ja vihlonnu sieltä täältä. Tissit hieman arat ja mun nännit tummat (mies teki tän huomion eilen)
Joten toivoa on
Joo mulla tosiaan on aiemmin ollut listaa oireista vaikka muille jakaa. Melkein sillee kaikki mitä voit keksiä varhaisen alkuraskauden oireiksi nii mulla on ollut se :D. Nyt ei muuta kun tuonne vasempaan munasarjaan tuikkii. Ihmeen hyvä olo. Toivotaan siis parasta.

Ihana miten sulla vahvistuu tuo viiva. ♥ Onko menkat jo myöhässä? Mä pienesti onnittelen jo ja toivon et sinne on tarrannut joku nyt tiukasti kiinni.
 
Hei onko kellään plussanneilla tietoo/kokemusta sanoo milläpäivillä se järjetön vessassa ravaaminen on alkanu ? Kauhee jano kokoajan ja vessassa saa käydä vähintään tunnin välein vaikka ei mitään oo töissä kerinny juomaankaan
Mulla on nyt 5+6 ja vasta nyt viimeisen viikon kuluessa olen huomannut että vessassa pitää laukata ja alan heräilemään vessaan yöllä... Mutta yksilöllistähän tuo on, oireet on niin erilaisia eri henkilöillä ja jopa eri raskauksissa. Tämän raskauden oireet on mulla olleet aika erilaisia viime raskauteen verrattuna

Muoks. @Alinna86 lämpimät onnittelut :love:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Mamtobe
Joo mulla tosiaan on aiemmin ollut listaa oireista vaikka muille jakaa. Melkein sillee kaikki mitä voit keksiä varhaisen alkuraskauden oireiksi nii mulla on ollut se . Nyt ei muuta kun tuonne vasempaan munasarjaan tuikkii. Ihmeen hyvä olo. Toivotaan siis parasta.

Ihana miten sulla vahvistuu tuo viiva. Onko menkat jo myöhässä? Mä pienesti onnittelen jo ja toivon et sinne on tarrannut joku nyt tiukasti kiinni.
Ma. Olisi pitänyt alkaa :X3:
Tosin mulle sanottiin pregnylistä että kierto voi venyä. Tiedä sitten:unsure:
Kuullostaa kyllä hyvälle toi tuikkiminen. Sitä tosiaan mulla ollu tässä myös. Multahan nyt ovuloi vasen puoli, ja tää oli se sama puoli kun lokakuun raskaudessakin.
Milloin sulla olikaan testipäivä? Vai ootko vielä päättänyt?:love:
 
Ma. Olisi pitänyt alkaa
Tosin mulle sanottiin pregnylistä että kierto voi venyä. Tiedä sitten
Kuullostaa kyllä hyvälle toi tuikkiminen. Sitä tosiaan mulla ollu tässä myös. Multahan nyt ovuloi vasen puoli, ja tää oli se sama puoli kun lokakuun raskaudessakin.
Milloin sulla olikaan testipäivä? Vai ootko vielä päättänyt?
No siis lääkärin määräämä testipäivä on vasta 5.9? (Tai 6.9.) siellä jossain dpo 16 pintaan puolentoista viikon päästä :D

En oo sit todellisuudessa päättänyt milloin testaan. Aina haluaisin tietää testata ennen menkkoja mut nyt ku tää on niin lääkkeillä "sekoitettu" tää kierto nii en todella edes tiedä koska ne alkaisi. Ehkä 4.9. pitäisi jos laskee luteaalin.

Testasitko sä mistä päivästä lähtien vai jo sieltä ekasta pregnylistä? Mä meinasin nyt ainakin sen negan saatuani lopettaa ja koittaa olla testaamatta ennen ens viikkoa ainakaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Pakko hypätä tähän mukaan!

25v maisterivaiheen opiskelija täällä, joka on tämän kuukauden laskeskellut budjettia ja tajunnut, ettei lapsen tuleminen tässä vaiheessa romuttaisikaan taloutta!

Voi kuulostaa hassulta, mutta olen aina ajatellut että lapsen saamisen edellytyksenä on vähintään 4k palkkatulot ja vakkarityö. Toki kaikki noi auttais, mutta tällä hetkellä budjetista ei jäisi kiinni, varsinkin kun mies käy vakituisesti töissä. Koen myös, että äitiysloma ei hidastaisi opintoja niin paljon (ja sitäpaitsi tuntuu, että kaikki opiskelukaveritkin saa vauvoja!!!)

Olen lopettanut pillerit jo 3v sitten, mutta ollaan käytetty kondomia ehkäisyyn. Nyt päätettiin jättää ehkäisy pois kokonaan.

Oletteko ostaneet jo "etukäteen" lasten tarvikkeita, vaikka raskaus ei ole vielä tapahtunut? Itsellä polttelee kaupoissa vauvojen vaatteet, harsot ja söpöt lelut, mutta yritän peruutella ennen raskautumista. Mitä jos ei sittenkään voisikaan saada lasta?

Entä oletteko miettineet, että miten kertoisitte asiasta tuleville isovanhemmille?

(edit. pahoittelut jos näitä asioita on jo käyty tässä ketjussa. Lueskelen nyt tätä ketjua eteenpäin, mutten malttanut olla jo kirjoittamatta. Ja onnea jo raskautuneilla minunkin puolesta!)
En tiedä tuliko tähän jo vastauksia, mutta vastaan nyt heti jo, kun selasin ketjua alaspäin. :) Ihan ensiksi haluan sanoa, että opiskeluaika on ihanaa aikaa saada lapset. <3 meillä on kaksi ensimmäistä syntynyt kesken opintojen, ja heti valmistuttuani syntyi kolmas. Mistään ei olla jääty paitsi, ja mies aloitti vakituiset työt juuri ennen toisen lapsen syntymää. Talous ei kaatunut, vaikka välillä on pitänyt laskea mihin rahat riittävät. Lapsista on elämän isoin ilo, ja sitä ei rahassa voi mitata. ❤ Olen aina ajatellut, että elämä ei koskaan tule valmiiksi, ja lapsia pitää tehdä silloin kun siltä tuntuu. Tulevat sitten jos tulevat, mutta me halusimme aloittaa ajoissa osittain myös siksi, että jos se osoittautuisi hankalaksi, ehdittäisiin silti saada. ❤

Jos vauva on haaveissa, en näe mitään syytä olla ostamatta jo jotain ihania juttuja. Ainoa asia, miksi itse en uskaltanut ennen ekaa raskautta oli se, että jos lasta ei olisi kuulunut, olisi ollut kova paikka niitä vaatteita katsella. Heti ekan plussan jälkeen lähdimme höperöinä ihastelemaan vauvanvaatteita, ja ostimmekin jonkin verran. Se konkretisoi mukavasti odotusta. <3 Se raskaus meni kesken, mutta minusta on siitä huolimatta ihanaa, että ne vaatteet muistuttavat minua siitä onnesta ja ilosta mitä silloin koimme. ❤

Ja hih, oikeastaan olen ostanut jo joskus teini-iässä yhden kirjan tuleville omille lapsilleni, jos nyt tarkkoja ollaan. Ja säästänyt sitä sun tätä omasta lapsuudestani. Mikä on kyllä ihan sama asia kuin käydä ostamassa juttuja nyt kun vauvakuume polttelee.

Onnea tälle ihanalle matkalle! ❤
 
Poistinpa vielä lainauksen, mutta Alinna86:n viestiin tämä:

Ihan selkeät viivat! Muistelisin, että tuosta testistä en itsekään saanut vahvempaa plussaa kun testasin ns. oikeana testipäivänä tai sen tuntumassa (kun muissa testeissä oli jo ollut plussa aiemmin). Onnea vielä!

Ja onpahan ärsyttävää, kun täällä ei voi näköjään kommentoida useammalle peräkkäin, kun heti minut tulkataan roskapostaajaksi. On helpompi vastata näihin viesteihin yksi kerrallaan kuin yrittää muistaa kaikki asiat tunkea yhteen viestiin.

Nyt vikan kerran kokeilen, menisikö tämä läpi. Kahdesti jo kirjoitin samat asiat.

Ja vielä jatkan viestin pituutta, jos sillä jotain merkitystä olisi.

Ärsyttävää, onko muilla tätä samaa ongelmaa? En edelleenkään ehtinyt lukea koko ketjua loppuun, jos joku olisikin jo tähän kysymykseen vastannut.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Tullut tosi paljon viestejä, luen kaikki myöhemmin ajatuksen kanssa.

Mutta halusin toivottaa uudet tervetulleeksi, tänään onkin useampi uusi haaveilija tullut mukaan! ❤ päivittäin päivitellään listaa, jossa tiedot nimimerkki/yritys alkanut/monesko lapsi ja kierron päivä ja piinalistalle dpo eli ovulaatiosta montako päivää. en huomannut, onko listaa tänään vielä päivitetty. Päivittää voi kuka vaan, kuka ehtii ja haluaa :)

Ja ei haittaa, vaikka tulis samoja keskusteluja ja kysymyksiä, kun kuitenkin porukka vaihtuu ja mukava jutella kiinnostavista asioista. Monta hyvää asiaa nytkin näin, kommentoin kun ehdin!
 
Oireettomuus jatkuu...

Näillä päivillä (dpo5) mulla on monessa edellisessä kierrossa viimeistään alkanut pahoinvointi ja vessassa ravaaminen joka kestää aina koko loppukierron. (Yleensä alkanut jo dpo3) Viime kierrossa oli myös jopa väsymystä, vatsakipua ja hiusten rasvoittumista tähän aikaan.

Toki tiedän et tässä vaiheessa vielä mitään tapahdu, mut ihmettelen et jos keltarauhanen on aiemmin oireillut mulla noin, miksi nyt kun syön sitä vielä lisänä (tai jotain kemiallista vastaavaa se terolut on),mun oireet on ihan nollilla? Iho meinaa olla edelleen huonona siitä pregnylistä ja vatsassa vähän sellaista juilintaa, mut miksi olenkin muuten näin täysin oireeton. :( Tai siis miksi on kerrankin näin hyvä olo piinapäivillä :D onkohan huono enne? Noista lääkkeistä ku en tiedä miten ne vaikuttaa
Oireet nollilla täälläkin lugesteronin kanssa. Ja yleensä aina kaikenlaisia nippailuja, rintojen kipu, päänsärky, pahoinvointi jne. Samoja pohdintoja täällä siis! Vähän jo alkaa pelottamaan, jos ei ole inssi onnistunut.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86 ja Tiukuna
Poistinpa vielä lainauksen, mutta Alinna86:n viestiin tämä:

Ihan selkeät viivat! Muistelisin, että tuosta testistä en itsekään saanut vahvempaa plussaa kun testasin ns. oikeana testipäivänä tai sen tuntumassa (kun muissa testeissä oli jo ollut plussa aiemmin). Onnea vielä!

Ja onpahan ärsyttävää, kun täällä ei voi näköjään kommentoida useammalle peräkkäin, kun heti minut tulkataan roskapostaajaksi. On helpompi vastata näihin viesteihin yksi kerrallaan kuin yrittää muistaa kaikki asiat tunkea yhteen viestiin.

Nyt vikan kerran kokeilen, menisikö tämä läpi. Kahdesti jo kirjoitin samat asiat.

Ja vielä jatkan viestin pituutta, jos sillä jotain merkitystä olisi.

Ärsyttävää, onko muilla tätä samaa ongelmaa? En edelleenkään ehtinyt lukea koko ketjua loppuun, jos joku olisikin jo tähän kysymykseen vastannut.
Mulla onnistuu kyllä kommentoida useampaa peräkkäin. Eli putkeen monta viestiä.. harmi että temppuilee! Muutenkin kyllä tämä palsta jotenkin surkeasti toimii, mutta tuota ongelmaa ei ole ollut. :E
 
Pakko hypätä tähän mukaan!

25v maisterivaiheen opiskelija täällä, joka on tämän kuukauden laskeskellut budjettia ja tajunnut, ettei lapsen tuleminen tässä vaiheessa romuttaisikaan taloutta!

Voi kuulostaa hassulta, mutta olen aina ajatellut että lapsen saamisen edellytyksenä on vähintään 4k palkkatulot ja vakkarityö. Toki kaikki noi auttais, mutta tällä hetkellä budjetista ei jäisi kiinni, varsinkin kun mies käy vakituisesti töissä. Koen myös, että äitiysloma ei hidastaisi opintoja niin paljon (ja sitäpaitsi tuntuu, että kaikki opiskelukaveritkin saa vauvoja!!!)

Olen lopettanut pillerit jo 3v sitten, mutta ollaan käytetty kondomia ehkäisyyn. Nyt päätettiin jättää ehkäisy pois kokonaan.

Oletteko ostaneet jo "etukäteen" lasten tarvikkeita, vaikka raskaus ei ole vielä tapahtunut? Itsellä polttelee kaupoissa vauvojen vaatteet, harsot ja söpöt lelut, mutta yritän peruutella ennen raskautumista. Mitä jos ei sittenkään voisikaan saada lasta?

Entä oletteko miettineet, että miten kertoisitte asiasta tuleville isovanhemmille?

(edit. pahoittelut jos näitä asioita on jo käyty tässä ketjussa. Lueskelen nyt tätä ketjua eteenpäin, mutten malttanut olla jo kirjoittamatta. Ja onnea jo raskautuneilla minunkin puolesta!)
Mä oon kans vasta valmistunut enkä todella missään vakityössä vaan loppuvuoden määräaikaisella sopimuksella. Me oltaisiin aloitettu yritys jo mun opiskeluaikana jos naisparien hoidot ei olisi niin kauhean hintaisia. En yhtään tiedä mitä haluaisin tehdä isona joten odotan sitä et voi jäädä äitiyslomalle vähän niinku aikalisälle miettimään tulevaa.

Mä oon tehnyt itseni kanssa diilin et en ihan pahentaisi vauvakuumettani nii en osta lasten vaatteita yms ennen raskautta. Ihania ne kyllä on ja haaveilen siitä et heti plussattua voin vihdoin käydä ostamassa ensimmäisen bodyn omalle lapselle ♥

Ihanaa yrityksen aloitusta teille!
 

Yhteistyössä