Toiveissa vauva 2021

Onnea plussanneille!<3 täällä onkin tapahtunut paljon pienessä ajassa!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.<3

@IinesAnkka82 voi toivottavasti saat pian mielenrauhan ja tietysti mielummin vahvat viivat kun mitään muuta.<3 Inhottavaa olla epätietoinen. Tsemppiä hirmuisesti!

Olen ollut muutaman päivän lomalla täältä palstalta ja vaikea jäljestäpäin lukea ja koittaa muistaa mitä kaikkea kenelläkin tapahtunut! Mutta ihanaa kun täällä on niin paljon höpinää aina!<3
Täällä vähän meni edelliset menkat tunteisiin kun tajusi, että tässä alkaa puoli vuotta yritystä olemaan takana. Eihän se ole vielä edes pitkä aika, mutta jotenkin hurja ajatus silti. Puoli vuotta.
Mutta teki hyvää heittää aivot narikkaan ja kun oli kivaa puuhaa, oli helppo keskittyä vain hetkeen ja olla miettimättä mitään muuta :love:
 
Noniin.. Vuoto alko sitte yöllä eli yk2 alkanee. En tippunu ees korkealta koska odotuksia ei juuri ollu. Oon ollu jo pitempään ilman ehkäisyä mutta seksin määrä on ollu minimissä. Ei tarvinu miestä siis houkutella vauvanteko puuhiin.. :D
Nyt alan tässä kierrossa syömään mammavitskuja ja foolihappoa, lisäksi obsidania koska hemoglobiini on ollu matala.. Jospa se tästä. Tai sitte meidän lapsiluku jää kolmeen mikä on myös aivan hyvä. Välillä tuntuu että saanko enää toivoa enempää, ku on jo saanu niin paljon : |

Muille parempaa onnea tuleviin piinapäiviin :)
 
Otan osaa elämän mittaiseen suruusi. Oletko tutustunut Käpy ry:n toimintaan? Kävystä saa vertaistukea myös uuden raskauden yritykseen lapsen kuoltua. Tiedän itse miten sekaisin voi ihminen tuossa kohtaa olla, kun lapsensa joutuu hautaamaan. Hautasin oman terveen synnytyksen rv41 komplikaatioihin kuolleen lapseni joulukuussa.

T. Vertainen
Kiitos viestistä, ja lämmin osanotto myös sinua kohdanneeseen suruun. ❤

Olen kuullut tuosta Käpy-yhdistyksestä, mutta ainakaan vielä en ole uskaltanut olla yhteydessä sinne. Ehkä pitää selvittää vähän tarkemmin asiaa.
 
Noniin.. Vuoto alko sitte yöllä eli yk2 alkanee. En tippunu ees korkealta koska odotuksia ei juuri ollu. Oon ollu jo pitempään ilman ehkäisyä mutta seksin määrä on ollu minimissä. Ei tarvinu miestä siis houkutella vauvanteko puuhiin..
Nyt alan tässä kierrossa syömään mammavitskuja ja foolihappoa, lisäksi obsidania koska hemoglobiini on ollu matala.. Jospa se tästä. Tai sitte meidän lapsiluku jää kolmeen mikä on myös aivan hyvä. Välillä tuntuu että saanko enää toivoa enempää, ku on jo saanu niin paljon : |

Muille parempaa onnea tuleviin piinapäiviin
Itse olen ajatellut aina niin, että elämässä pitää tehdä ne asiat, jotka tuntuvat tärkeiltä. Meilläkin oli neljä lasta, ja se oli unelmani. ❤ Olen aina onnellinen siitä. Nyt ihmetellään miten tästä eteenpäin.

Paljon tsemppiä sinne! Asiat aina järjestyvät.
 
Mulle voisi joko tälle päivää päivittää dpo7 tai huomiselle dpo 8. rupesin tuossa oikein ynnäämään kaikkia oireita sen kp18 ja 19 tienoilta, kun olin todella kipeä alavatsasta ja tärinäkipua lähes kokonaisen vuorokauden ja silloin kp19 alkoi vasta tulla kipua tisseihin ja oli hieman oloa, että olisi lämpöä. No sehän Ilmeisesti kertoo varmasti vain siitä, että lämmöt on noussut ovulaation jälkeen. Lisäksi ne ovulaatio limailu jatkui vielä noiden päivien yli, joten täytyy olla niin että ovis oli vasta tuolloin. Näin ainakin nyt tuntuu ja ainakaan ei tiputtelua tai pyyhky vuotoa, mitä yleensä on Pari päivää ennen kuin menkat alkaa.
 
Mulla tänää km jälkeinen eka ovulaatio. Vihdoin, kyllä sitä odottelinkin, n. Viikon myöhässä verrattuna normaaliin kiertoon. Meillä oli esikoinen hoidossa koko viikonlopun nii tuli vähän otettua aikusten juomaa ja heitettyä kerralla huolet pois ja aivot narikkaan. En muista koska olisin juonut kahtena päivänä ja vielä tuon määrän :D aattelin että ku ekaa kertaa tälle kesälle juo jotain, nii ottaa sit kunnolla ku kerrankin mahdollista ja ei jaksa miettiä että et vois viivytä ovulaatiota. Ja kipujen perusteella ainakin ovulaatio on nyt.
Ja tulihan se kahdenkeskinen aikakin hyödynnettyä. Tänää illalla vielä tämän oviksen vikat talletukset. Sitten vaan ootellaan.

Mut vois laittaa vaikka vaan tuohon piinalistallle ja dpo 0
 
Nyt omaa napaa !
Mua jännittää toden teolla ! Huomenna pitäis alkaa menkat, alavatsaa nippailee mut ei menkkatuyppisesti ja naamakin kukkii harvinaisen vähän. :unsure: Mut se dpo 10 alkanu vuoto (runsainta dpo 11, ihan siteeseen asti, ei hyytymiä) alkaa nyt oleen jo niin niukkaa että ei jää juurikaan enään ees pyyhkiessä.. pahaa oloo on edelleen ! Mä sekoon ennen huomista ja tiistaita :D
 
Moikka kaikki kuumeilijat! Onko jollain kokemusta Clearbluen digitestistä ja lähinnä sen luotettavuudesta? Sain siis jo perjantaina haalean plussan apteekin raskaustestiin, tuolloin oli dpo 12. Tänään tein sitten ton viikkonäyttöisen digitestin ja se näytti EI RASKAANA. Oon nyt ihan ihmeissäni. Tein kyllä testin niin, että en ollut pidätellyt kuin ehkä 30 min? Voikohan sillä olla vaikutusta? Nyt sitten tein taas apteekin testin ja tuli haalea plussa? Mitä mieltä tästä pitäisi olla? https://aijaa.com/EofxDe
 
Mulle tuli tänään ihmeen surullinen olo ja sen myötä varma olo et tää on nyt taas PMS mielialavaihtelua :( yleensä se tulee menkkoja edeltävänä päivänä. Täytyy todella siis toivoa et huomenna ei ala menkat (huomenna dpo10 ikinä ei ala menkat niin aikaisin) koska sit on joku lääkkeistä toiminut aivan epäsopivasti :(

Jotenkin suru tulee voimakkaasti siitä et sit jos ei nyt onnistuttu niin on tosiaan enää yks inssi jäljellä. Ja miksi se nyt sitten onnistuisi jos ei edellisetkään. :( Se tietää sit taukoa ens kevääseen joka tietää sitä etten tulisi äidiksi 25v:nä (mun ikuinen haave ollut pienestä asti) ja myös sitä et meille ei ehkä suoda edes 2021 vauvaa. En kestä näitä ajatuksia. Vaikea olla positiivinen kun pelottaa epäonnistuminen niin paljon :(
 
Moikka pitkän pitkän tauon jälkeen!
En tiiä muistaako kukaan mua, mutta olin keväällä täällä palstalla ahkerasti mukana. Lopetin pillerit huhtikuussa ja olin tosi tosi varma usein, että oon raskaana. Mutta enhän mä ollut, koska mun kroppa oli unessa pillereistä, niin eihän mitään olisikaan voinut tapahtua :( no nyt kroppa on herätetty terolut-kuurilla ja toinen luomukierto menossa! :) Oon saanu oviksenkin kiinni viime sunnuntaina clearbluen kahden hormonin testillä. Mutta nyt on varsinaiset piinapäivät edessä, koska mä en tiedä mitä pitäs ajatella aivan tolkuttomasti kirkkaasta valkuaisvalkkarista ja nyt on ollu pari kertaa silmässä elohiiri.. oon yrittänyt ajatella, et testaan aikaisintaan 7.9. ku sillo pitäs alkaa menkatkin.

En oo kerenny vielä lukemaan palstan kuulumisia, mutta aktiivisesta tää vaikuttaa vieläkin <3 paljon plussatuulia kaikille, mä rupee nyt lukee tein kaikkien viestejä!
 
Eikä @Alinna86! Suuret pahoittelut uuteen kiertoon joutumiseen. Toi on niin ärsyttävää et eka saa plussaa ja sit jää kemialliseksi.:cry::cry:

Toisaalta nyt oon jo alkanu miettiin et melkeen olis ees hieman toiveikasta saada ees hetkeksi ne viivat tikkuun et tietäis et jotain ees yrittää tapahtua koska täällä nega testattu eli nyt sit ootellaan et tiistaina alkas menkat. Mut toki sit jos niitä tulee usein niin kyllähän sitä sit alkaa miettii et miks ei sitä syliin asti saa! Kaikkien meidän pitäis saada!

Harmittaa vaikkei niin isoa panostusta tähän kiertoon ollut mut alkaa kyllä nyt nää endon oireet pahentua pitkän yrittämisen jälkeen et pakko soittaa maanantaina jo et voisko vähän nopeemmin päästä sinne tutkimuksiin jo. :cautious:

Tuskasta kun etenkin oviksen jälkeen on hulluna mahakipuja ja kaiken maailman tuntemuksia ja muita ja ajattelee et no jospa ne johtuu siitä et olis tärpänny mut sit ne todellisuudessa on vaan endosta. Tässä kierrossa ollu kunnon puukon iskuja mahaan ja se tunne ku menkat on just alkamassa jo viimeset 7-8 päivää. Ovis kuitenkin tapahtuu kun sen saa tikulla selkeesti kii ja se on tosi säännöllisesti mut en tiiä mikä mättää :cry:
 
Moikka kaikki kuumeilijat! Onko jollain kokemusta Clearbluen digitestistä ja lähinnä sen luotettavuudesta? Sain siis jo perjantaina haalean plussan apteekin raskaustestiin, tuolloin oli dpo 12. Tänään tein sitten ton viikkonäyttöisen digitestin ja se näytti EI RASKAANA. Oon nyt ihan ihmeissäni. Tein kyllä testin niin, että en ollut pidätellyt kuin ehkä 30 min? Voikohan sillä olla vaikutusta? Nyt sitten tein taas apteekin testin ja tuli haalea plussa? Mitä mieltä tästä pitäisi olla? https://aijaa.com/EofxDe
Digi testi on kyllä ollut luotettava, jopa silloin kun sain keskenmenon se ei vahvistunut niin kuin piti. Noihin apteekin herkkiin tuntuu kans tulevan viivoja vaikka ei olisi raskaanakaan. Mutta toisaalta tuo on aika selkeä viiva, josko on vain liian aikaista testata? Oliko se aiempi herkkä samanlainen vai haaleampi?

muoks. Digi kyllä tosiaan kannattaa tehdä aamulla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: illusia_
Tein uuden testin ja nega edelleen. Nyt on menkkakipujakin vähä. Ehkä ne sieltä huomenna/tiistaina alkanee. Kyllä on niin epäonnistunut fiilis.
Suurin syy on varmaan tää miun ikä, et ei tärppää. Tänään 39v, et hyvää syntymäpäivää vaa miulle. :( Ois ollu paras lahja saada plussa testiin.
Hyvää syntymäpäivää kuitenkin! Itse olen saman ikäinen juurikin tälle kuuta täytin. Kyllä me vielä tässä onnistutaan! :giggle: (y)
 
Mulle tuli tänään ihmeen surullinen olo ja sen myötä varma olo et tää on nyt taas PMS mielialavaihtelua yleensä se tulee menkkoja edeltävänä päivänä. Täytyy todella siis toivoa et huomenna ei ala menkat (huomenna dpo10 ikinä ei ala menkat niin aikaisin) koska sit on joku lääkkeistä toiminut aivan epäsopivasti

Jotenkin suru tulee voimakkaasti siitä et sit jos ei nyt onnistuttu niin on tosiaan enää yks inssi jäljellä. Ja miksi se nyt sitten onnistuisi jos ei edellisetkään. Se tietää sit taukoa ens kevääseen joka tietää sitä etten tulisi äidiksi 25v:nä (mun ikuinen haave ollut pienestä asti) ja myös sitä et meille ei ehkä suoda edes 2021 vauvaa. En kestä näitä ajatuksia. Vaikea olla positiivinen kun pelottaa epäonnistuminen niin paljon
Pakko tulla jatkamaan vielä. Nyt kun aamun surullinen olo alkaa olla hälventynyt. Vielähän en oo siis testannut eli kaikki toivo yllä testaamiseen asti :D tänään tuolla kohdun suunnalla valtavaa painetta. Ikävä on edes housuja pitää jalassa. Keltarauhanenkin tuntuu tuikkivan edelleen et tuskin ne menkat nyt kuitenkaan vielä huomenna alkaa. Ikävä vain olla näin herkillä, kun yleensä se kertoo et menkat on ihan oven takana.
 
Mul oli todella kipeet ovulaatiot kkm jälkeen. Mulla kesti useampi viikko ennenku alko tapahtuu mut joillain tullu ihan parin viikon jälkeenkin. Kait tämä on sit joku yksilöllinen juttu. Ootko lainkaan ovista testannut?
En oo ikinä ovista testannu enkä nytkääm ajatellu, veikkaan et lisäis mulle vaan stressiä.. Mä luulen että mulla se on yleensä "oikeaan" aikaan eli just kierron puoles välis :) Oon niin onnellinen ku kroppa vaikuttais toimivan "normaalisti", menkat alko eilen. Mulla normaalisti kierto n. 30-32 pv pitusia, ja menkat alkoi nyt 32pv siitä kun lääkkeellisen tyhjennyksen vuoto alkoi! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kissanminttu5
Uusi vauvahaaveilija täällä liittyy keskusteluun!

Olen jo pitkään ollut taustaseuraaja. Nyt tuntui, että on pakko hypätä mukaan ja purkaa johonkin omia kokemuksia/fiiliksiä.

Esittely: olen 32v, naimisissa naisen kanssa - naisparina meidän lapsiprojektimme on vienyt meidät yksityiselle klinikalle jossa hoidot aloitettu toukokuussa.

1. inseminaatio luomukiertoon 5/2020 nega

2. inseminaatio luomukiertoon 6/2020 nega

- ennen 3.inssiä kävin aukiolotutkimuksessa: kaikki pelaa kuten pitää

3. inseminaatio 7/2020 nega.
Tämä oli meidän viimeinen olki Tanskasta tilatulta luovuttajalta. Ja koska oli ns viimeinen oljenkorsi kyseessä toivottiin lääkkeellistä tukea.
Tähän kiertoon sitten tukihoidoksi ovulaatiota buustaamassa letrot 2,5mg/vrk ja inssin jälkeen luget ja gonapeptyl.

4. inseminaatio tehty vastikään 27.8, eli eletään parhaillaan piinapäiviä.
*tähän yritykseen vaihdoimme luovuttajaa. Alunperin olimme sopineet, että 3 inssiä yksityisellä ja jos ei tärppää niin siirrytään julkiselle puolelle jonottamaan. Mutta päädyttiin vielä toiveikkaina yhteen extrayritykseen eri luovuttajalla.

Letrot oli taas käytössä ovista buustaamaan, annos tuplattiin ja mentiin 5mg/vrk: tarkoitus oli saada 2 follia kasvamaan, mutta ei minulle nuo letrot mitään lisäbuustia tuoneet. Luget aloitan tänään, ke 2.8 pistän gonapeptylin ja virallinen testipäivä on 12.9.

Mikäli tämä 4.inssi ei tuo meille vauvaa, siirrymme jonottamaan julkiselle.

On ollut melkoista vuoristorataa elämä toukokuusta lähtien. Elämä on mennyt ~2viikon sykleissä:
kierron alusta ~2 viikkoa inssiin, inssin jälkeen ~2 viikkoa piinailua.

Jokaiseen inssiin on menty toiveet toinen toistaan korkeammalla, piinaviikot on olleet kirjaimellisesti piinaa - ja pettymykset tuntuneet toinen toistaan pahemmilta - pettymyksestä kuitenkin aina fiilikset taas nousseet uuteen yritykseen.
Nyt tuntuu, että tämä henkinen vuoristorata tulee jälkivyörynä päälle kuin hyökyaalto ja fiilikset näiden aikaisten piinapäivien osalta olleet enemmän negan kuin positiivisen puolella. Varmasti tässä kohtaa mieltä matalalle vetää myös tieto siitä, että meillä on nyt ns kaikki pelissä ja jos ei tästäkään tärppää niin edessä on tauko..
 
Uusi vauvahaaveilija täällä liittyy keskusteluun!

Olen jo pitkään ollut taustaseuraaja. Nyt tuntui, että on pakko hypätä mukaan ja purkaa johonkin omia kokemuksia/fiiliksiä.

Esittely: olen 32v, naimisissa naisen kanssa - naisparina meidän lapsiprojektimme on vienyt meidät yksityiselle klinikalle jossa hoidot aloitettu toukokuussa.

1. inseminaatio luomukiertoon 5/2020 nega

2. inseminaatio luomukiertoon 6/2020 nega

- ennen 3.inssiä kävin aukiolotutkimuksessa: kaikki pelaa kuten pitää

3. inseminaatio 7/2020 nega.
Tämä oli meidän viimeinen olki Tanskasta tilatulta luovuttajalta. Ja koska oli ns viimeinen oljenkorsi kyseessä toivottiin lääkkeellistä tukea.
Tähän kiertoon sitten tukihoidoksi ovulaatiota buustaamassa letrot 2,5mg/vrk ja inssin jälkeen luget ja gonapeptyl.

4. inseminaatio tehty vastikään 27.8, eli eletään parhaillaan piinapäiviä.
*tähän yritykseen vaihdoimme luovuttajaa. Alunperin olimme sopineet, että 3 inssiä yksityisellä ja jos ei tärppää niin siirrytään julkiselle puolelle jonottamaan. Mutta päädyttiin vielä toiveikkaina yhteen extrayritykseen eri luovuttajalla.

Letrot oli taas käytössä ovista buustaamaan, annos tuplattiin ja mentiin 5mg/vrk: tarkoitus oli saada 2 follia kasvamaan, mutta ei minulle nuo letrot mitään lisäbuustia tuoneet. Luget aloitan tänään, ke 2.8 pistän gonapeptylin ja virallinen testipäivä on 12.9.

Mikäli tämä 4.inssi ei tuo meille vauvaa, siirrymme jonottamaan julkiselle.

On ollut melkoista vuoristorataa elämä toukokuusta lähtien. Elämä on mennyt ~2viikon sykleissä:
kierron alusta ~2 viikkoa inssiin, inssin jälkeen ~2 viikkoa piinailua.

Jokaiseen inssiin on menty toiveet toinen toistaan korkeammalla, piinaviikot on olleet kirjaimellisesti piinaa - ja pettymykset tuntuneet toinen toistaan pahemmilta - pettymyksestä kuitenkin aina fiilikset taas nousseet uuteen yritykseen.
Nyt tuntuu, että tämä henkinen vuoristorata tulee jälkivyörynä päälle kuin hyökyaalto ja fiilikset näiden aikaisten piinapäivien osalta olleet enemmän negan kuin positiivisen puolella. Varmasti tässä kohtaa mieltä matalalle vetää myös tieto siitä, että meillä on nyt ns kaikki pelissä ja jos ei tästäkään tärppää niin edessä on tauko..
Tsemppiä teille, toivotaan, että nyt on teidän vuoro! ❤

Mulla tänään kp 21, dpo ehkä 6. Menkkamaista juilintaa välillä alavatsalla, kestää ehkä sekunnin ja kaks ja sit ei taas mitään. Autossa istuessa tärinäkipua oikealla puolella alavatsassa. Tein tylsyyksissöni äskettäin ovistestin, kun niitä sattui kaapissa olemaan, se oli positiivinen, mutta en siltikään jaksa elätellä toiveita, että se kertois yhtään mistään. Ehkä haen raskaustestin tai parikin kaappiin ja mietin koska uskaltaisin testata.
 
@pioni89 muistan sinut, tervetuloa takaisin ja toivotaan nopeaa onnistumista :)

@Mirabel88 tervetuloa mukaan :) toivotaan, että nyt olisi the kierto!

@Tiukuna aivan samoja ajatuksia täällä. Että onko tämä vaan pms, kun harmittaa ja surettaa. Ja ovuloineella puolella tuikkii, että onkos se keltarauhanen siellä vielä toiminnassa.. en tiedä, niin jännittävää on. Toisaalta toiveikas, mutta toisaalta luovuttanut olo.
 
Tervetuloa uusille!

@Alinna86 Niin väärin :(

Mulla siis keskiviikkona haalea plussa dpo12, perjantaina haaleampi viiva, mutta nyt onneksi vahvistunut kun äsken testasin.
https://aijaa.com/J3Rj1N

En viikonloppuna mökillä ajatellut näitä juttuja yhtään, ja teki kyllä hyvää. Mutta varmaankin tästä meidän yritysajan pituudesta johtuen en vieläkään uskalla kunnolla iloita plussasta. Mies onneksi patistelee iloitsemaan ja kehottaa murehtimaan vasta sitten jos sille osoittautuu aihetta. Kunpa osaisin! Perjantaina varmaan testaan viimeisen kerran, koska silloin pitää ilmoittaa hoitotaholle. Pääsen sitä kautta varhaisultraan, en kyllä ymmärrä miten pysyn housuissani niin kauan!
 

Yhteistyössä