Toiveissa vauva 2021

Tervetuloa uusille!

@Alinna86 Niin väärin

Mulla siis keskiviikkona haalea plussa dpo12, perjantaina haaleampi viiva, mutta nyt onneksi vahvistunut kun äsken testasin.
https://aijaa.com/J3Rj1N

En viikonloppuna mökillä ajatellut näitä juttuja yhtään, ja teki kyllä hyvää. Mutta varmaankin tästä meidän yritysajan pituudesta johtuen en vieläkään uskalla kunnolla iloita plussasta. Mies onneksi patistelee iloitsemaan ja kehottaa murehtimaan vasta sitten jos sille osoittautuu aihetta. Kunpa osaisin! Perjantaina varmaan testaan viimeisen kerran, koska silloin pitää ilmoittaa hoitotaholle. Pääsen sitä kautta varhaisultraan, en kyllä ymmärrä miten pysyn housuissani niin kauan!
Wau, hienot viivat! :love: :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Disco Volante
Tervetuloa uusille!

@Alinna86 Niin väärin

Mulla siis keskiviikkona haalea plussa dpo12, perjantaina haaleampi viiva, mutta nyt onneksi vahvistunut kun äsken testasin.
https://aijaa.com/J3Rj1N

En viikonloppuna mökillä ajatellut näitä juttuja yhtään, ja teki kyllä hyvää. Mutta varmaankin tästä meidän yritysajan pituudesta johtuen en vieläkään uskalla kunnolla iloita plussasta. Mies onneksi patistelee iloitsemaan ja kehottaa murehtimaan vasta sitten jos sille osoittautuu aihetta. Kunpa osaisin! Perjantaina varmaan testaan viimeisen kerran, koska silloin pitää ilmoittaa hoitotaholle. Pääsen sitä kautta varhaisultraan, en kyllä ymmärrä miten pysyn housuissani niin kauan!
Onnea :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Disco Volante
Uusi vauvahaaveilija täällä liittyy keskusteluun!

Olen jo pitkään ollut taustaseuraaja. Nyt tuntui, että on pakko hypätä mukaan ja purkaa johonkin omia kokemuksia/fiiliksiä.

Esittely: olen 32v, naimisissa naisen kanssa - naisparina meidän lapsiprojektimme on vienyt meidät yksityiselle klinikalle jossa hoidot aloitettu toukokuussa.

1. inseminaatio luomukiertoon 5/2020 nega

2. inseminaatio luomukiertoon 6/2020 nega

- ennen 3.inssiä kävin aukiolotutkimuksessa: kaikki pelaa kuten pitää

3. inseminaatio 7/2020 nega.
Tämä oli meidän viimeinen olki Tanskasta tilatulta luovuttajalta. Ja koska oli ns viimeinen oljenkorsi kyseessä toivottiin lääkkeellistä tukea.
Tähän kiertoon sitten tukihoidoksi ovulaatiota buustaamassa letrot 2,5mg/vrk ja inssin jälkeen luget ja gonapeptyl.

4. inseminaatio tehty vastikään 27.8, eli eletään parhaillaan piinapäiviä.
*tähän yritykseen vaihdoimme luovuttajaa. Alunperin olimme sopineet, että 3 inssiä yksityisellä ja jos ei tärppää niin siirrytään julkiselle puolelle jonottamaan. Mutta päädyttiin vielä toiveikkaina yhteen extrayritykseen eri luovuttajalla.

Letrot oli taas käytössä ovista buustaamaan, annos tuplattiin ja mentiin 5mg/vrk: tarkoitus oli saada 2 follia kasvamaan, mutta ei minulle nuo letrot mitään lisäbuustia tuoneet. Luget aloitan tänään, ke 2.8 pistän gonapeptylin ja virallinen testipäivä on 12.9.

Mikäli tämä 4.inssi ei tuo meille vauvaa, siirrymme jonottamaan julkiselle.

On ollut melkoista vuoristorataa elämä toukokuusta lähtien. Elämä on mennyt ~2viikon sykleissä:
kierron alusta ~2 viikkoa inssiin, inssin jälkeen ~2 viikkoa piinailua.

Jokaiseen inssiin on menty toiveet toinen toistaan korkeammalla, piinaviikot on olleet kirjaimellisesti piinaa - ja pettymykset tuntuneet toinen toistaan pahemmilta - pettymyksestä kuitenkin aina fiilikset taas nousseet uuteen yritykseen.
Nyt tuntuu, että tämä henkinen vuoristorata tulee jälkivyörynä päälle kuin hyökyaalto ja fiilikset näiden aikaisten piinapäivien osalta olleet enemmän negan kuin positiivisen puolella. Varmasti tässä kohtaa mieltä matalalle vetää myös tieto siitä, että meillä on nyt ns kaikki pelissä ja jos ei tästäkään tärppää niin edessä on tauko..
Tervetuloa mukaan, toivotaan pikaista tärppiä ja jaksamista hoitoihin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirabel88
Tervetuloa uusille!

@Alinna86 Niin väärin

Mulla siis keskiviikkona haalea plussa dpo12, perjantaina haaleampi viiva, mutta nyt onneksi vahvistunut kun äsken testasin.
https://aijaa.com/J3Rj1N

En viikonloppuna mökillä ajatellut näitä juttuja yhtään, ja teki kyllä hyvää. Mutta varmaankin tästä meidän yritysajan pituudesta johtuen en vieläkään uskalla kunnolla iloita plussasta. Mies onneksi patistelee iloitsemaan ja kehottaa murehtimaan vasta sitten jos sille osoittautuu aihetta. Kunpa osaisin! Perjantaina varmaan testaan viimeisen kerran, koska silloin pitää ilmoittaa hoitotaholle. Pääsen sitä kautta varhaisultraan, en kyllä ymmärrä miten pysyn housuissani niin kauan!
Ihanaa! Mä olen niin miettinyt sua ja että mitenköhän niiden viivojen kanssa kävi. Toivotaan että kaikki menisi hyvin loppuun asti. ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Disco Volante
Onnea synttärisankarit :love: Itse täytän ens perjantaina 36v!

Täällä hyvin ristiriitaiset fiilikset tästä koko yrityksestä. Kroppa ei selkeesti toimi vieläkään, eikä oo toiminut yli 2 vuoteen ollenkaan. En tiedä olenko ovuloinut edes kertaakaan koko aikana. Yksityiselle ei olis varaa lähteä vielä, mutta ei jaksais vaan odottaa turhaan kun selkeesti apua tarvittais ja pian. Julkiselle ei päästä ennen kun mun paino pudonnu vielä ööö, 13kg, 8kg jo pudonnu..
En tiedä miten jaksan vaan odottaa kun se on aivan turhaa, mutta millä noi yksityisen hoidot maksais :( on kova usko että pienellä avulla saatais jo hyvä vaste yritykselle. Luovuttaja fiilis siis nyt, ei psyyke kestä näitä kiertoja kun tietää etten raskaudu kuitenkaan. Mutta en taas pysty olla yrittämättä. Vaikeeta on. Hoitoihin haluaisin niin kovasti jo päästä :cry:
 
Onnea synttärisankarit Itse täytän ens perjantaina 36v!

Täällä hyvin ristiriitaiset fiilikset tästä koko yrityksestä. Kroppa ei selkeesti toimi vieläkään, eikä oo toiminut yli 2 vuoteen ollenkaan. En tiedä olenko ovuloinut edes kertaakaan koko aikana. Yksityiselle ei olis varaa lähteä vielä, mutta ei jaksais vaan odottaa turhaan kun selkeesti apua tarvittais ja pian. Julkiselle ei päästä ennen kun mun paino pudonnu vielä ööö, 13kg, 8kg jo pudonnu..
En tiedä miten jaksan vaan odottaa kun se on aivan turhaa, mutta millä noi yksityisen hoidot maksais on kova usko että pienellä avulla saatais jo hyvä vaste yritykselle. Luovuttaja fiilis siis nyt, ei psyyke kestä näitä kiertoja kun tietää etten raskaudu kuitenkaan. Mutta en taas pysty olla yrittämättä. Vaikeeta on. Hoitoihin haluaisin niin kovasti jo päästä
Tsemppiä tosi paljon! ❤ On kyllä vaikea tilanne. Hienosti olet saanut jo painoa pudotettua. En kyllä tiedä yhtään mitä vastaavassa tilanteessa tekisin.
 
Onnea synttärisankarit Itse täytän ens perjantaina 36v!

Täällä hyvin ristiriitaiset fiilikset tästä koko yrityksestä. Kroppa ei selkeesti toimi vieläkään, eikä oo toiminut yli 2 vuoteen ollenkaan. En tiedä olenko ovuloinut edes kertaakaan koko aikana. Yksityiselle ei olis varaa lähteä vielä, mutta ei jaksais vaan odottaa turhaan kun selkeesti apua tarvittais ja pian. Julkiselle ei päästä ennen kun mun paino pudonnu vielä ööö, 13kg, 8kg jo pudonnu..
En tiedä miten jaksan vaan odottaa kun se on aivan turhaa, mutta millä noi yksityisen hoidot maksais on kova usko että pienellä avulla saatais jo hyvä vaste yritykselle. Luovuttaja fiilis siis nyt, ei psyyke kestä näitä kiertoja kun tietää etten raskaudu kuitenkaan. Mutta en taas pysty olla yrittämättä. Vaikeeta on. Hoitoihin haluaisin niin kovasti jo päästä
Tsemppiä sinne ❤ Voisitteko soittaa jollekin klinikalle ja kertoa tilanteesta? Joskushan tosiaan pieni apu voi auttaa ja välttämättä rahaa ei vielä ehdi paljoa mennä. Esim. ensikäynti ja lääkkeet, ultrataan lääkkeiden vaikutusta jne. Me mennään säästöillä ja lainarahalla läpi näitä hoitoja.
 
Tsemppiä sinne Voisitteko soittaa jollekin klinikalle ja kertoa tilanteesta? Joskushan tosiaan pieni apu voi auttaa ja välttämättä rahaa ei vielä ehdi paljoa mennä. Esim. ensikäynti ja lääkkeet, ultrataan lääkkeiden vaikutusta jne. Me mennään säästöillä ja lainarahalla läpi näitä hoitoja.
Säästöjä meille ei pahemmin ole, mutta klinikat taitaa antaa jonkunlaisen osamaksu vaihtoehdonkin. Se olis meidän ainoa vaihtoehto tällä hetkellä. Tietäis vaan paljonko tuo kaikki alku voi maksaa, juurikin ensikäynti, lääkkeet ja ultrat. Kun ei tiedä tuleeko hyvä vaste lääkkeillä vai ei.
 
@Alinna86 oon niin pahoillani teidän puolesta! Aivan perseestä tommonen....

MP heitänkö kans toivon kankkulan kaivoon?

tänään siis Vähimmillään 4+6 mutta aika varmasti jo ainakin 5+0/5+1 ihan varma en oo mun oviksesta. Digi myös näytti 2-3 ja ma oli illasta, eli oletin et ois jo tänään muuttunut 3+
Mä sain esikoisen raskaudessa digiin 3+ vasta viikoilla 5+2 vai jopa 5+3! Testaa sillä muutaman päivän päästä uudelleen. Tsemppiä!
 
@Alinna86 oon niin pahoillani teidän puolesta! Aivan perseestä tommonen....

MP heitänkö kans toivon kankkulan kaivoon?

tänään siis Vähimmillään 4+6 mutta aika varmasti jo ainakin 5+0/5+1 ihan varma en oo mun oviksesta. Digi myös näytti 2-3 ja ma oli illasta, eli oletin et ois jo tänään muuttunut 3+
Älä heitä viel toivoa hukkaan! Onko viivat siis haalistunut vai? Mä oon lukenut, että tosi monilla digi näyttää 3+ vasta 6+0 eteen päin. Näin oli myös ystävällä, joka nyt raskaana. :)
 
Säästöjä meille ei pahemmin ole, mutta klinikat taitaa antaa jonkunlaisen osamaksu vaihtoehdonkin. Se olis meidän ainoa vaihtoehto tällä hetkellä. Tietäis vaan paljonko tuo kaikki alku voi maksaa, juurikin ensikäynti, lääkkeet ja ultrat. Kun ei tiedä tuleeko hyvä vaste lääkkeillä vai ei.
Meilläkin säästöt oli tarkoitettu alunperin muuhun, mutta tämän lapsettomuuden myötä asiat mennyt uusiksi. Felicitaksella on sellainen maksuton ensikäynti lapsettomuushoitajalla, jossa voidaan hieman tilannetta kartoittaa. Varmasti klinikoilta saa tietoa myös hinnoista. Esim. felicitas ensikäynti oli muistaakseni reilu 200e, siemennesteanalyysi 80e. Meillä alkoi heti syitä löytymään ja monenlaisia tutkimuksiakin tehty. Lääkkeet itsessään (letrozol ja lugesteron muistaakseni yhteensä reilu 50e) eivät ole kovin kalliita, vaan meillä mennyt rahaa enimmäkseen tutkimuksiin. Ja nyt tosiaan eka hoitokierto vasta menossa. Ensikäynnistä vajaa vuosi aikaa.
 
@Alinna86 oon niin pahoillani teidän puolesta! Aivan perseestä tommonen....

MP heitänkö kans toivon kankkulan kaivoon?

tänään siis Vähimmillään 4+6 mutta aika varmasti jo ainakin 5+0/5+1 ihan varma en oo mun oviksesta. Digi myös näytti 2-3 ja ma oli illasta, eli oletin et ois jo tänään muuttunut 3+
Ei kokemusta positiivisesta raskaustestistä, mutta toivon todella että kaikki olisi teillä hyvin. Olen kuitenkin kuullut kavereilta, että digin viikot eivät aina mene täysin oikein, moni asia vaikuttaa. Tsemppiä ❤
 
Havaitsin vessakäynnillä rusehtavaa vuotoa, joka enteilee minulla aina menkkoja. Kyllähän se vetää mielen maahan. Toisaalta lääkäri sanoi, että pienestä vuodosta ei tarvitse huolestua ja lugesteronia tulee jatkaa testipäivään asti. Eipäs se olisi enää kuin kolme kapselia. Googletin tietenkin heti, niin kyllä joillakin alkuraskaudesta on ruskeaakin vuotoa. Ihme juttu, että niin luovuttanut fiilis. Toisaalta ei toiveet kovin korkealla ole ollut tähän kiertoon, mutta tottakai toivoin hoitojen tuovan heti onnistumisen. Mutta eipä se ole helppoa. Odottelen kuitenkin rauhassa keskiviikkoa. Jospa vuoto pysyisi vielä pois.
 
Havaitsin vessakäynnillä rusehtavaa vuotoa, joka enteilee minulla aina menkkoja. Kyllähän se vetää mielen maahan. Toisaalta lääkäri sanoi, että pienestä vuodosta ei tarvitse huolestua ja lugesteronia tulee jatkaa testipäivään asti. Eipäs se olisi enää kuin kolme kapselia. Googletin tietenkin heti, niin kyllä joillakin alkuraskaudesta on ruskeaakin vuotoa. Ihme juttu, että niin luovuttanut fiilis. Toisaalta ei toiveet kovin korkealla ole ollut tähän kiertoon, mutta tottakai toivoin hoitojen tuovan heti onnistumisen. Mutta eipä se ole helppoa. Odottelen kuitenkin rauhassa keskiviikkoa. Jospa vuoto pysyisi vielä pois.
Toivotaan ettei olisi menkkavuotoa. ❤
 
@Alinna86 oon niin pahoillani teidän puolesta! Aivan perseestä tommonen....

MP heitänkö kans toivon kankkulan kaivoon?

tänään siis Vähimmillään 4+6 mutta aika varmasti jo ainakin 5+0/5+1 ihan varma en oo mun oviksesta. Digi myös näytti 2-3 ja ma oli illasta, eli oletin et ois jo tänään muuttunut 3+
Mulla ei näyttänyt vielä 5+3/5+4 tota 3+.. Paniikkihan siinä tuli, mutta sen jälkeen en enää testannut, vaan päätin oottaa varhaisultraan ja siellä kaikki oli hyvin❤ Sillon luin netistä, että monilla näyttänyt vasta 6-7 viikoilla ton 3+, vaikka kaikki ois hyvin. Ei ilmeisesti oikeen lääkäritkään tykkää, kun näyttää mitä sattuu ja saa raskaanaolevat panikoimaan :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Meilläkin säästöt oli tarkoitettu alunperin muuhun, mutta tämän lapsettomuuden myötä asiat mennyt uusiksi. Felicitaksella on sellainen maksuton ensikäynti lapsettomuushoitajalla, jossa voidaan hieman tilannetta kartoittaa. Varmasti klinikoilta saa tietoa myös hinnoista. Esim. felicitas ensikäynti oli muistaakseni reilu 200e, siemennesteanalyysi 80e. Meillä alkoi heti syitä löytymään ja monenlaisia tutkimuksiakin tehty. Lääkkeet itsessään (letrozol ja lugesteron muistaakseni yhteensä reilu 50e) eivät ole kovin kalliita, vaan meillä mennyt rahaa enimmäkseen tutkimuksiin. Ja nyt tosiaan eka hoitokierto vasta menossa. Ensikäynnistä vajaa vuosi aikaa.
Saanko kysyä miksi nyt vasta eka hoitokierto, ensikäynnistä on kuitenkin aikaa? :) oot saattanu kertoa sen jo aiemmin, mutta tätä tekstiä tulee siihen malliin etten millään pysy perässä kuka kirjoitti ja mitäkin *nolo*
 
Täällä jo kp38 ja ei menkkoja, kaks edellistä kiertoa oli 34 päivää.
Mut ei toki oireita raskaudesta eikä oikein kyllä menkoistakaan, mutta pillereiden lopetuksen jälkeen menkat ei kummemmin edes ole etukäteen itsestään ilmoitelleet. Ajattelin kiltisti vielä muutaman päivän odotella ja sitten testailla, jos ei vieläkään menkat ala(y)
 
Kuinkahan usein siemenesteanalyysi otetaan, miehelle se tehty vuonna 2016. Pitääkö ottaa uusiks nyt jos hoitoihin mennään? kaikki tietty selvii siellä sitten, mutta hyvin utelias olen jo nyt asiasta :D
Multakin otettiin sillon vaikka ja mitä testejä. Kunnallisella oltiin sillon, mutta hoitoihin ei päästy mun ylipainon takia. Ottivat vaan kokeet ja sanoi että takas sit kun paino pudonnu tarpeeks. Mutta tulinkin siitä 2kk päästä luomusti raskaaksi :love:
 

Yhteistyössä