Toiveissa vauva 2021

vierailija
Toisaalta ei tänne kukaan ole määritellyt sellaisia sääntöjä, että niin ei saisi tehdä. Tämäkin pino kuitenkin kuuluu kaikille raskaudesta haaveilijoille oli sitä taustaa yrittämisessä se kierto tai sata takana.
Tietenkin kuuluu, nimenomaan raskaudesta haaveileville, mutta jos tänne tullaan vain toteamaan, et no teinpäs nyt plussa testin, ni mikä on sen tarkoitus? Eikö olisi vain helpoin hakea sitä vertaistukea sieltä odottajien ryhmästä?
 
Itse koen että plussaaminen on vasta se ensimmäinen tipuaskel lapsesta haaveilun konkretisoitumisessa. On kemiallisia raskauksia eli varhaisia keskenmenoja, pidemmälle edenneiden keskenmenoja, raskauskomplikaatioita ja synnytyskomplikaatioita... Ei plussa vielä tarkoita vauvaa, vaikka ensimmäinen askel siihen suuntaan onkin.

Netissä on aina enemmän lukijoita kuin kommentoijia. Voin hyvin ymmärtää, että moni viitsii kirjoittaa tänne vain sen yhden viestin plussattuaan - haluaa jakaa sen ilon muiden kanssa.
 
@Aniaj mä oon tullut siihen tulokseen että ei tähän piinailuun auta kun menkat tai positiivinen testi. xD Ja kummassakin tapauksessa alkaa taas jonkun toisen asian odottelu. Yhtä odottamista ja piinaa!

Koitin youtubestakin kattella videota jossa joku nainen kertoi miten piinapäiviä voisi helpottaa. Esim alottaisi jonkun kirjan ja lukee sitä aina vain sillon kun on piinapäivät. Ja oli sillä muitakin vinkkejä esim kaikenlaiseen itsetutkiskeluun liittyen. Mutta en jaksanut katsoa videota loppuun kun en saanut heti helpotusta ja apua olooni. xD
Mutta jos vain saisi joka päivälle mielekästä tekemistä niin se on jo iso apu. Vapaapäivät varsinkin menee niin hitaasti jos ei ole mitään tekemistä. Ihan mielellään käy välillä töissä kuluttamassa aikaa..:ROFLMAO:
 
Mulle tuli eilen sellainen vahva fiilis että ois raskaana. Jotenkin euforinen olo. Joo ei ole mahdollista sitä vielä tietää. Ja yritän hillitä itseäni että en putoisi korkealta. Eilen oli myös menkka juilimista ja ihan kuin ois pistänyt sukkapuikolla kohdun läpi. Ovulaatio se ei voi olla. Kun testi oli nega. Tein varmuudeksi sen :D. Niin toivon että tää etiäinen ois totta. Se mikä vois viitata niin mulla on koko ajan pissahätä. Ei mulla yleensä oo tällaista vaikka oon juonut litra tolkulla vettä. Nyt ei tarvi juoda kuin lasillinen niin kohta armoton pissa hätä.
 
Mulla kävi tänään näin dpo 11, että viiva otti ja laihtui
Pinkki on ja ihan paikallaan. En tiedä näkyykö ees. Tein myös pregcheckin ja siinäki todella hentoinen viiva, ei varmaan ees näy.

Edit. Pc viiva ainaki lävähti näkymättämiin

Oli pienoinen pettymys,kun ei ollu vahvistunut. Toki vasta dpo 11. Ja viimeksi viiivat oli kauan hentoisia, toki se sit tiesi keskenmenoa. Nähtäväksi jää.
 
Vitsi tätä epätietoisuutta 30/28
Kohdunnapukka taaksepäin käöntyny ja kova, seesteinen oireeton oo. Tissit raskaan tuntuiset. Lämpöilyä yhä, siellä 37 ollut nyt viikon
Mutta kun ei vaan plussaa kuulu
Eilen tosin haamujen haamu, tnä en testannu, aamulla sit taas
Tää olisi mun ja mieheni eka yhteinen lapsi ja toivotaan, jopa rukoillaan hartaasti että saataisiin
Royal gele, aswanganda, vehnänalkio, b-max käytössä sekä terveellinen ruoka
 
Mulla kävi tänään näin dpo 11, että viiva otti ja laihtui
Pinkki on ja ihan paikallaan. En tiedä näkyykö ees. Tein myös pregcheckin ja siinäki todella hentoinen viiva, ei varmaan ees näy.

Edit. Pc viiva ainaki lävähti näkymättämiin

Oli pienoinen pettymys,kun ei ollu vahvistunut. Toki vasta dpo 11. Ja viimeksi viiivat oli kauan hentoisia, toki se sit tiesi keskenmenoa. Nähtäväksi jää.
Odota pari päivää ❤
 
vierailija
Inssi onnistui tällä kertaa todella hyvin ja nopeasti. Mutta kuten arvasin, surkea siittiötilanne. Todennäköisesti johtuu lyhyestä pidättäytymisajasta, mutta toki tulee taas mieleen, että onko tilanne menossa huonompaan suuntaan. Yksi inssi enää kokeillaan tämään jälkeen ja sitten ivf! No toivotaan, että jotain menis perille asti. Eli just nyt tämä tilanne, että pesun jälkeen jäi se 1miljoonaa siittiöitä, liikkuvia reilu 50%. Että periaatteessa ei pitäis riittää. Mutta toivotaan ja jännätään silti!
Ihan pakko tähän kommentoida, että älä heitä missään nimessä ”kirvestä kaivoon”!
Itsellä juurikin kokemus, että lääkäri toteaa inssiä tehdessä, ettei tästä tule mitään huonon siittiötilanteen takia, mutta yllättäen vajaan 2vkon kuluttua tuleekin plussa!
 
Nuorena äidiksi
Hitsin vimpulat ku ei malta odottaa että pääsee jännäilemään. Mulla 6 pilleriä jäljellä ennenkuin pääsen irti viimeisestä laatasta ja odotukset on niin korkeella et tekis mieli vaan skipata nekin. Malttia malttia, mut silti d; tarviikoha sitä jotain sen erikoisempaa ennen ku uskaltaa antautua ja antaa vaa mennä?
 
Ihan pakko tähän kommentoida, että älä heitä missään nimessä ”kirvestä kaivoon”!
Itsellä juurikin kokemus, että lääkäri toteaa inssiä tehdessä, ettei tästä tule mitään huonon siittiötilanteen takia, mutta yllättäen vajaan 2vkon kuluttua tuleekin plussa!
Kiitos tsempeistä, tuli tosi hyvä mieli tästä sun viestistä! :) pidetään toivoa yllä ja voihan se onnistuakin, eipä inssejä tehtäis ollenkaan, jos ei mahdollisuuksia olisi :) mutta toki jalat maassa, mutta ei kannata vielä surra! Kiitos! :)
 
Hitsin vimpulat ku ei malta odottaa että pääsee jännäilemään. Mulla 6 pilleriä jäljellä ennenkuin pääsen irti viimeisestä laatasta ja odotukset on niin korkeella et tekis mieli vaan skipata nekin. Malttia malttia, mut silti d; tarviikoha sitä jotain sen erikoisempaa ennen ku uskaltaa antautua ja antaa vaa mennä?
Minä söin mamamonivitamiinia jo valmiiksi ennen yrityksen aloittamista. Mutta ei kait sitä, ku antaa vaan mennä :) Jos ei mitään sairauksia, lääkityksiä, tms. mikä pitäisi huomioida.
 
Onnea plussista

Täällä taustalla pyörin ku on nää menkat runsaana päällä. Ei paljoa kerrottavaa tässä vaiheessa.

Mistä löysitte fecitaksen alennuksen tälle kuulle? Pitäis se hyödyntää kyllä jos vaan näkisin sen jossain!
Yritin ettiä, en oo ite vielä tälle syksylle sitä nähnyt. Mutta yleensä mulla tullut ihan mainoksena vastaan jollain sivuistoilla. Felicitaksen sivulta en löytänyt kyllä nopealla vilkaisulla. Voishan soittaa ja kysyä. Tyytyväisiä oltiin ensikäyntiin, saatiin paljon tietoa syistä, miksi ei onnistu! :)
 
Ollaan samoilla, mullakin kp4 tänään. Menkat alkaa olla lopuillaan, huomenna tuskin mitään vuotoa enää.
Mulla on yleensä menkat 4 päivää mut nyt ei vieläkään oo vähenemisen merkkejä. Tulee paljon hyytymiä ja caprilon ei vähennä vuotoja. En tiedä mikä on vikana. Toivottavasti ei pilaa nyt tätä kiertoa, kun uus limakalvo ei vieläkään pääse kasvaa. Voisikohan olla todella aikainen keskenmeno ku mulla oli niitä viivanpaikkoja ja menkat myöhässä, tai jotain mikä olis vaikuttanut kohdun limakalvon. En usko et terolutin takia vuodan kolmatta päivää normaalia suuremmin kun yleensä on vaan yks suurempi vuotopäivä. Vai voiko se vaikuttaa kohdun limakalvoon niin paljon? Mulla on yleensäkin/ilmankin sitä paksu limakalvo aina ultrassa. Muilla kokemuksia terolutista?
 
Mulla on yleensä menkat 4 päivää mut nyt ei vieläkään oo vähenemisen merkkejä. Tulee paljon hyytymiä ja caprilon ei vähennä vuotoja. En tiedä mikä on vikana. Toivottavasti ei pilaa nyt tätä kiertoa, kun uus limakalvo ei vieläkään pääse kasvaa. Voisikohan olla todella aikainen keskenmeno ku mulla oli niitä viivanpaikkoja ja menkat myöhässä, tai jotain mikä olis vaikuttanut kohdun limakalvon. En usko et terolutin takia vuodan kolmatta päivää normaalia suuremmin kun yleensä on vaan yks suurempi vuotopäivä. Vai voiko se vaikuttaa kohdun limakalvoon niin paljon? Mulla on yleensäkin/ilmankin sitä paksu limakalvo aina ultrassa. Muilla kokemuksia terolutista?
Ei oo terolutista kyllä kokemusta, mutta siis minulla oli kyllä kans nyt eka kertaa pidemmän aikaa kestävät menkat ja enemmän runsaamman vuodon päiviä. Yleensä eka päivä niukkaa, toka päivä ememmän, kolmas niukkaa ja sit ei suojaa tarvi enää. Niin mietin sitä, että onko keltarauhashormonilääke vaikuttanut. Ja mitä ihmettä, silti tuli ovisplussa jo nyt kp 11 vaikka vuotoa kesti normaalia pitempään. Ja limakalvo paksumpi ja rakkula isompi. Erikoista. Tsemppiä sinne ja toivon todella, että onnistaisi teitä! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Kätilö opiskelija
Täällä toinen vatsakipuinen! Mutta kipu tuntuu munasarjassa ja ilmeisesti johtuu surkastuvasta keltarauhasesta nyt kun istukka on kehittynyt ja ylläpitää raskautta. Toivottavasti olet vain tulossa kipeäksi täällä nyt dpo12 eli noin 3+2 vasta

Pakko sanoa, että keltarauhanen kyllä sielä kipuilee, mutta ei suinkaan siksi että surkastuu vaan ylläpitääkseen raskautta, niin kauan kunnes istukka on tarpeeksi vahva tuottamaan kaiken vauvalle tarpeellisen ja tämä tapahtuu vasta n. Rv 7.
Jos keltarauhanen surkastuisi dpo 12, niin tulis keskenmeno, eli kemiallinen raskaus olis kyseessä.
 
Hitsin vimpulat ku ei malta odottaa että pääsee jännäilemään. Mulla 6 pilleriä jäljellä ennenkuin pääsen irti viimeisestä laatasta ja odotukset on niin korkeella et tekis mieli vaan skipata nekin. Malttia malttia, mut silti d; tarviikoha sitä jotain sen erikoisempaa ennen ku uskaltaa antautua ja antaa vaa mennä?
Antakaa mennä vaan! :love:
Tosiaan noista vitamiineistä ainakin foolihappo on sellainen mikä olisi lukemani mukaan hyvä aloittaa jo yritysvaiheessa. Aloitin itse sillä ja olen nyt vaihtanut mama monivitamiiniin joka sisältää monia tärkeitä vitamiineja + just tämän foolihapon myös.
 
vierailija
Antakaa mennä vaan!
Tosiaan noista vitamiineistä ainakin foolihappo on sellainen mikä olisi lukemani mukaan hyvä aloittaa jo yritysvaiheessa. Aloitin itse sillä ja olen nyt vaihtanut mama monivitamiiniin joka sisältää monia tärkeitä vitamiineja + just tämän foolihapon myös.
Hmm aivan.. Pitää käydä hakee jossain vaiheessa. Nyt viikonloppuna ei pysty kun mennään miehen isälle viikonlopuksi rämpimään metsään ja istumaan kytylle (mies metsästää) vaikka mulla ei olisi kauheesti intoa siihen :'D
Ja asiastahan emme kerro kenellekään ennenkuin on varmaa että pieni tulisi syliin asti. Ei halua sitä pettymyksen tunnetta liikaa. Oma äiti ei ainakaan onnittele, se on varmaa..

12 siskonlapsen kohdalla nähnyt miten on käynyt ja ikinä ei oo repiny housuja riemusta. Veljenpoika tosin jo melkein kinuaa et "pliis, tee säki jo lapsi" :D Siskot ei varmaan innostu asiasta.. mutta miehen puolelta en tiiä. :)
Mutta saa nähdä. Miten tässä malttaa?? En ymmärrä. Et isot hatunnostot kärsivällisille ihmisille!! 8D
 
Hmm aivan.. Pitää käydä hakee jossain vaiheessa. Nyt viikonloppuna ei pysty kun mennään miehen isälle viikonlopuksi rämpimään metsään ja istumaan kytylle (mies metsästää) vaikka mulla ei olisi kauheesti intoa siihen :'D
Ja asiastahan emme kerro kenellekään ennenkuin on varmaa että pieni tulisi syliin asti. Ei halua sitä pettymyksen tunnetta liikaa. Oma äiti ei ainakaan onnittele, se on varmaa..

12 siskonlapsen kohdalla nähnyt miten on käynyt ja ikinä ei oo repiny housuja riemusta. Veljenpoika tosin jo melkein kinuaa et "pliis, tee säki jo lapsi" Siskot ei varmaan innostu asiasta.. mutta miehen puolelta en tiiä.
Mutta saa nähdä. Miten tässä malttaa?? En ymmärrä. Et isot hatunnostot kärsivällisille ihmisille!! 8D
Joo onhan tämä tätä jännäämistä ja odottelua! Eikä ole itsekkään mikään kärsivällisyyden perikuva xD Onnea matkaan teille!
 

Yhteistyössä