Tosta merkkikeskustelusta tuli mieleen, kuin moni maksais collegepuvusta 90e?

Mä en missään tapauksessa maksaisi sellasta hintaa, tolla hinnalla saisin lapsille jo paljon vaatetta. Mitenköhän sellaset jotka yleensä ostaa kalliita merkkikamoja ainoastaan, niin paljonkohan ne sijottaa lastenvaatteisiin rahaa? Okei, varmaan myyvät sit pois ne, kun pieneksi jää, mutta ei niistä käytettynä mahottomasti voi pyytää.
En tiedä edes miksi jäin tällasta asiaa pohtimaan, mun puolesta jokainen saa toki pukea lapsensa niin kalliisti kuin haluaa :D
 
Pampolina
Joskus olen maksanut. Esim. Burberryn collegeasuja voi pitää ja pitää ja vielä myydä sitten huutiksessa ja saa useimmiten enemmän kuin puolet takaisin hinnasta. Ei jää enää kovin paha hinta vaatteelle.
 
Siis oma vai lapsen?

Itselle EHKÄ saattaisin ostaa, lapselle en. Ellei sitten olisi unisex-värinen superihana unelmavaate joka kestäisi lapselta toiselle. Mutta yleensä musta lasten vaatteet jää niin nopeesti pieneksi että en niihin halua ihan kamalasti rahaa upottaa (sanoo hän joka on taas tilannut sadoilla euroilla muksuille taminetta Henkkamaukalta ja Me&I:lta.. :ashamed: )
 
TW
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Joskus olen maksanut. Esim. Burberryn collegeasuja voi pitää ja pitää ja vielä myydä sitten huutiksessa ja saa useimmiten enemmän kuin puolet takaisin hinnasta. Ei jää enää kovin paha hinta vaatteelle.
Jos ostat puvun 90 eurolla, myyt 50 eurolla, niin jää sille siltikin 40e hintaa :O Järkyttävää!!
 
km
mä en ainakaan maksais, vaikka merkkivaatteita jonkin verran ostankin. Ostaisin korkeintaan jos sais alesta puoleen hintaan ja jos tietäisin varmasti että asu on niin laadukas että pysyy pitkään uudenveroisena.

itse oon omassa ystäväpiirissäni huomioinut, että monesti nää merkkivaatteita ostavat on alempituloisia, joiden pitää yrittää päteä vaatteilla. Yksikin kaverini on sossun asiakas mutta ei voi ajatellakaan ostavansa lapsille muutakuin merkkivaatteita (vanhempansa sit ostavat niitä vaatteita ku itellä ei oo varaa) ja se haluaa aina että on sellaisia vaatteita jossa se merkki lukee isolla että muutkin näkee. sitte toisena esimerkkinä toinen kaverini, jonka mies on lääkäri ja tienaa 6-7 tonnia kuussa (ja itsellään on kans yhtä hyväpalkkainen työ), heillä lapset kulkee kirppis/kierrätysvaatteissa ja on mm multa lainannu paljon pieneksi jääneitä vaatteita lapsilleen (heidän lapset toki on aina siististi puettuja, mutta todellaki kierrätysvaatteita suurin osa).Hän ei stressaa sitä onko vaate merkkiä vai ei, käytetty vai ei,kunhan ne on oikean kokoísia ja siistejä. Heillä ei olis rahasta kii ostaa 90 euron gollegeasuja mutta hän ei näe sitä tarpeelliseksi.

Tässä oli vain pari esimerkkiä, mutta jotenki omaa tuttavapiiriä katsoessani voin yhtyä sanontaan "köyhät ne vaatteille koreilee". On toki mulla muunkinlaisia tuttuja, hyvätuloisia jotka ostaa merkkiä ja köyhiä joiden lapsilla on kirpparivaatteet, mutta enimmäkseen trendi on se, että pienituloisten lapset on merkkivaatteissa ja hyvätuloisten ei, jostain syystä. Itse kuulutaan ns keskituloisiin, ei olla köyhiä muttei ny rikkaitakaan, ja itse en osta merkkivaatteita merkin takia vaan laadun takia, ja mulle kelpaa myös halpisvaatteet/käytetyt jos ne vain on hyvälaatuisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Joskus olen maksanut. Esim. Burberryn collegeasuja voi pitää ja pitää ja vielä myydä sitten huutiksessa ja saa useimmiten enemmän kuin puolet takaisin hinnasta. Ei jää enää kovin paha hinta vaatteelle.
Niin mä arvelinkin, että huutiksessa myydään niitä sitten. Eli sä saat 90e puvusta jota on pidetty vaikka kuinka, huutiksessa yli 45e:eek: Silti jää vielä hintaa ihan kivasti...
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
yök.
collegepuvut on musta hirveitä. en ostais ikinä sellaista lapselleni, makso mitä makso.
mitä sun lapset sitten käyttää? farkkuja? Meillä lapset on ainaki gollegepuvuissa aina arkena, kotona ja tarhassa, koska ne on kaikkein mukavimmat lapsen kannalta. farkkuja käytetään vain kylä/kauppareissuilla. En itsekään tykkää pitää farkkuja tai vastaavia housuja kotona, kun tullaan kotiin, vaihdan golleget tai verkkarit päälle. Mä ainaki ostan lapsille vaatteita mukavuusnäkökulmasta katsottuna eli mikä on lapsen päällä kiva ja huoleton ja lapsi pystyy leikkimään ilman että vaatteet kiristää tai on tiellä.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
yök.
collegepuvut on musta hirveitä. en ostais ikinä sellaista lapselleni, makso mitä makso.
mitä sun lapset sitten käyttää? farkkuja? Meillä lapset on ainaki gollegepuvuissa aina arkena, kotona ja tarhassa, koska ne on kaikkein mukavimmat lapsen kannalta. farkkuja käytetään vain kylä/kauppareissuilla. En itsekään tykkää pitää farkkuja tai vastaavia housuja kotona, kun tullaan kotiin, vaihdan golleget tai verkkarit päälle. Mä ainaki ostan lapsille vaatteita mukavuusnäkökulmasta katsottuna eli mikä on lapsen päällä kiva ja huoleton ja lapsi pystyy leikkimään ilman että vaatteet kiristää tai on tiellä.
Trikoohousuja, legginsejä ja kyllä niitä collegehousujakin löytyy, mutta niitä käytetään trikoopaidan kanssa. CollegePUKUJA ei löydy minun muksultani ainoatakaan, eikä tule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
yök.
collegepuvut on musta hirveitä. en ostais ikinä sellaista lapselleni, makso mitä makso.
mitä sun lapset sitten käyttää? farkkuja? Meillä lapset on ainaki gollegepuvuissa aina arkena, kotona ja tarhassa, koska ne on kaikkein mukavimmat lapsen kannalta. farkkuja käytetään vain kylä/kauppareissuilla. En itsekään tykkää pitää farkkuja tai vastaavia housuja kotona, kun tullaan kotiin, vaihdan golleget tai verkkarit päälle. Mä ainaki ostan lapsille vaatteita mukavuusnäkökulmasta katsottuna eli mikä on lapsen päällä kiva ja huoleton ja lapsi pystyy leikkimään ilman että vaatteet kiristää tai on tiellä.
mun lapsi ei suostu käyttämään myöskään farkkuja.
tykkää erilaisista kangashousuista kuin mitä noi peruskollarit on . ja käyttää kyllä collegehousujakin, MUTTA mitään collegepukuja ei meillä ole tai tule - että on paita ja housut samaa sarjaa. musta ne on jotenkin kamalan rumia.
 
Pampolina
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Joskus olen maksanut. Esim. Burberryn collegeasuja voi pitää ja pitää ja vielä myydä sitten huutiksessa ja saa useimmiten enemmän kuin puolet takaisin hinnasta. Ei jää enää kovin paha hinta vaatteelle.
Niin mä arvelinkin, että huutiksessa myydään niitä sitten. Eli sä saat 90e puvusta jota on pidetty vaikka kuinka, huutiksessa yli 45e:eek: Silti jää vielä hintaa ihan kivasti...
Minusta saan ihan riittävästi hinnasta takaisin.
Itse olemme keskituloisia. Ostan merkkivaatteita lapsille, koska pidän niitä kauniina. Yhtälailla ostan vaatteita lindexistä tai tms., jos pidän niitä kauniina.
Jokainen ostakoon omilla rahoillaan juuri sellaisia vaatteita kuin tahtoo. En minä katso kieroon sellaista äitiä, jonka lapsella on halpisvaatteita, enkä odota halvempia vaatteita ostavienkaan katsovan minua.

Muunlainen käytös viestii mielestäni jonkinlaisesta kateudesta, vaikka viesti olisikin verhottu tyyliin:köyhät ne vaatteilla koreilee.

 
km
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
yök.
collegepuvut on musta hirveitä. en ostais ikinä sellaista lapselleni, makso mitä makso.
mitä sun lapset sitten käyttää? farkkuja? Meillä lapset on ainaki gollegepuvuissa aina arkena, kotona ja tarhassa, koska ne on kaikkein mukavimmat lapsen kannalta. farkkuja käytetään vain kylä/kauppareissuilla. En itsekään tykkää pitää farkkuja tai vastaavia housuja kotona, kun tullaan kotiin, vaihdan golleget tai verkkarit päälle. Mä ainaki ostan lapsille vaatteita mukavuusnäkökulmasta katsottuna eli mikä on lapsen päällä kiva ja huoleton ja lapsi pystyy leikkimään ilman että vaatteet kiristää tai on tiellä.
mun lapsi ei suostu käyttämään myöskään farkkuja.
tykkää erilaisista kangashousuista kuin mitä noi peruskollarit on . ja käyttää kyllä collegehousujakin, MUTTA mitään collegepukuja ei meillä ole tai tule - että on paita ja housut samaa sarjaa. musta ne on jotenkin kamalan rumia.
Meillä kans rutistaan aina ku pitää panna farkut jalkaan. Makuasiat on makuasioita, mä taas tykkään, että housut ja paita on samaa sarjaa, musta se, että ne on eri sarjaa, on ruman näköistä (paitsi jos onnistuu löytämään tosi hyvin toisiinsa sopivat housut ja paidan).Makuasia mikä makuasia :D
 

Yhteistyössä