Touko-kesäkuun 2010 hoidoista plussanneet

Eilen kävin ultrassa ja hyvin oli asiat masussa edelleen. Tällä kertaa pikkuiset eivät minusta paljoa liikkuneet. Onkohan tuo normaalia? Lääkärin mielestä kaikki oli normaalisti, paitsi epäilee noilla olevan yhteinen istukka tai ainakaan ei erottanut rajaa. Miusta rv11+1 np-ultrassa ultraajan mielestä niillä olisi ollut erilliset istukat tjsp. en enää muista. No....rakenneultrassa tuokin sit selviää varmemmin.

Mitä muille kuuluupi? Joko masu alkaa näkyä?

Hyviä vointeja ja viikonloppua kaikille!

Nonna ja sukeltajat 15+5
 
Nonna: Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin, mä jo mietinkin että miten sulla meni :) Varmaan vaan olivat pikkuiset vaan päikkäreillä ja sen takia eivät vaan olleet vilkkaita. Mulle neuvolantäti sanoi viimeksi ultratessa, että tässä vaiheessa vauvanalut nukkuvat vielä tosi paljon.

Missäs kaikki muut ovat? :)

).( Flunssa vaan jatkuu täällä, jo yli kaksi viikkoa on kärvistelty. Luulin sen jo menevän ohitse viime viikolla, mutta perjantaina tuli kurkku niin kipeäksi, että oli pakko mennä lääkäriin. Lääkäri tuumasi, että varmaan virustulehdus on mennyt pois, ja bakteeritulehdus tullut tilalle. Sain Kefexin 750mg -antibiootteja, enkä millään olisi halunnut aloittaa niitä, mutta eilen oli pakko, koska kurkkukipu oli ihan järkyttävää, varsinkin niellessä. Ainakaan vielä ei ole mitään muutosta, kurkku on vieläkin ihan kamala... Täytyy kaiketi soittaa lääkäriin huomenna uudestaan, jos ei olo nyt yhtään parane.

Totta kai mietityttää, että miten masussa jaksellaan kun äiskä vaan kärvistelee ja kova yskäkin vaivaa. Eilen oli alavatsa todella kipeä ja kuvittelin että mulla on supisteluja, ja tänä aamuna olin jo ihan valmis soittamaan neuvolaan. En sitten soittanut kumminkaan. Yritin kuunnella dopplerilla sydänääniä, mutta mielestäni kuulin taas vain omat sydänäänet, hitsi mä en osaa käyttää tuota laitetta sitten ollenkaan! :confused:
 
Morjens!

Tulin oikeestaan vaan poksumaan 17+0!!!

Nonna; juu, jo alkaa masu näkyä ja varsinkin tuntua... Maha on myös usein kipeän ja hellän tuntuinen, johtuu vissiin niistä kiinnikkeistä. Vauvan/vauvojen vilkkauteen vaikuttaa myös muuten oma verensokeri eli jos itsellä pitkä aika edellisestä ruokailusta, niin ei se vauvakaan jaksa heilua! =)

Raggis; toivottavasti olet jo paremmassa kunnossa, se on inhaa sairastaa raskaana, kun pitää olla myös tarkkana, että mitä lääkkeitä ottaa. Mulla ei esim. oikein toi Panadol toimi ollenkaan, Burana (yl. ibuprofeiini) toimii mutta kun sitä ei saisi ottaa!!!

Hyviä vointeja kaikille ja palataan!!!

-rallis
 
Moikka!

Onnea poksumisesta rallis! Hyvä, et kaikki hyvin edelleen.

Tässä omia kuulumisia... POKS myös täällä. =) Nyt siis 16+2 menossa ja tänään oli myös neuvola. Siellä oli tällä kertaa eri täti. Oli nuorempi ja kertoi, et hällä kaksostytöt kotona. Olin hiukan innoissani ja kyselinkin kaikkea.... Paino on noussut 260g/viikko ja kuulemma hyvä tahti, mut enemmänkin voisi olla. Miulla tosin on tuota lähtöpainoa enempi kuin ois tarpeen, ni tyytyväinen oon.. Hemis on tipahtanut 137:stä 128:iin, mut vielä ei tarvii aloittaa rautaa. Saan Floradixia ottaa, jos huomaan erityistä väsymistä ---> hemis silloin alkaa olla 120 hujakoilla. Verenpaine oli normaali. Sydänäänet kuului hienosti ja liikettä molemmilla kivasti, kun kuului viuh-ääniä (täti sanoi sen olevan sikiön liikettä). Sykkeet pikkuisilla oli 140-150 eli vissiin ihan normaalit? Ainakaan neuvolatäti ei ollut huolissaan.


Olen todella onnellinen, et kaikki on hyvin! Masu on kasvanut kivasti ja turvotusta ei vielä ole, et oon saanut pitää sormukset sormessa.. ;)

Nuhat yms. on mennyt kokonaan ohi ja nyt odottelen rakenneultra-aikaa. Saan soittaa 15:00 äippäpolille tänään, nih päivitän sen ajan sit tänne, ko saan sen. NIIIIIIIIN hurjaa, et kohta pääsee rakenneultraan !!! =) Äkkiä tää aika tuntuu menevän nyt.... Tuo rakenneultra on 19.10.10 aamulla.

Voikaa rakkaat odotuskaverit hyvin *halitus!

Nonna ja sukeltajat 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Miten sitä onkaan muuttunut niin laiskaksi, ettei saa aikaiseksi kirjoittaa tänne, huolimatta palstan jokapäiväisestä lukemisesta... Olin näköjään viimeksi kuukausi sitten kirjoittanut kuulumisia. Enpä nyt sit teitenkään muista, mitä kaikkea olisin voinut kuukauden aikana jo kommentoida. Toivotan siis vain kaikille mukavaa syksyä ja kaikkea hyvää odotukseen! :)

Omia kuulumisia...
Eilen oli taas neuvola. Olin etukäteen asennoitunut siihen, että neuvolantädillä on taas "huono päivä", mutta onneksi oli tällä kertaa kuin eri ihminen. Verenpaine oli ok, kun kerrankin suostui mittaamaan sen kahteen kertaan. Olen alusta asti sanonut, että laskee aina toisella mittauksella, mutta aina on merkitty se hieman kohollaan oleva lukema. Paino nousee vähän turhan nopeasti, mutta on vaan niin vaikea lopettaa herkuttelua... Syke kuului taas hyvin ja lukemiksi näytti tällä kertaa 135-140. Ollaan silloin tällöin kotonakin kuunneltu ääniä ja aina ovat löytyneet. Tosin viime aikoina Stitch on alkanut karkailla dopplerin alta, niin että joudutaan metsästämään liikkeiden perässä :) On ollut selvästi miehelle ja tämän tytöllekin mukavaa, kun ovat päässeet sydänääniä kuuntelemaan. Vatsa on alkanut vähän pyöristyä, mutta ei vieläkään kovin paljoa. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, vaikka kuumeisesti olen yrittänyt niitä kuulostella. No tiedossa olikin, että edessä olevan istukan takia saa odotella vähän pidempään. Varmaan vasta liikkeiden myötä uskon lopulta, että ihan oikeasti meille on tulossa vauva... Viimeksi eilen neuvolassa tuli todella voimakkaasti epäuskoinen olo. Tuntui, että mitä ihmettä mä siellä tein. Kyllä toi tausta näköjään vaikuttaa... Enää onneksi vajaat 3 viikkoa rakenneultraan! Nyt vaan toivotaan, että viikot menee nopsaan. Parhaillaan olen flunssassa ja kotona lepäämässä. Ens viikolla sit taas töihin.

Hanuu & Stitch 17+4
 
Taas on viikko kulunut; rv 17 poks* !

Ei mitään uutta länsirintamalla....Masu kutiaa hiukan ja tuo vissiin johtuu sen kasvusta. Liikkeitä olen kovasti koettanut kuuulostella, mutta ihan varmaksi en mene noita tuntemuksia uskomaan. Miulle annettiin aika rakenneultraan 19.10., mutta tahtoisin sen hiukan aiemmaksi. Tuolloin on menossa "jo" rv 22 (21 täynnä + 1 ). Papereissa sanottiin, et se pitäis tehdä rv 18- 20. Mille viikolle muiden rakenneultrat on osuneet? Kohta alkaa ekat meitin pinosta olemaan siinä vaiheilla! Hienoa! =)

Mitenkä muilla menee? Amelia?

Nonna ja sukeltajat 17+0


Muoks: Uusi rakenneultra-aika 7.10. ja silloin 19 täyttä ja menossa rv 20.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Täällä on hiukan hiljaisehkoa, mutta ehkä ja toivottavasti se on sen merkki, että kaikki voivat paksusti :)

).( Tällä viikolla on ollut aivan ihmeellinen, kouristeleva vatsakipu alavatsassa, ja se on vaan voimistunut päivä päivältä. Totta kai pelkäsin jo pahinta ja ehdin jo tilata keskiviikolle paniikkiultran, mutta kun sain vihdoin ja viimein sikiön sydänäänet tiistaina kuuluviin dopperilla, niin peruin ajan. Ja ne sydänäänet kuuluivat todella selvästi! Mun oma syke kuului hitaana ja hiljaa jossain taustalla. Ihme, etten niitä aikaisemmin ole kuullut.

No, vatsakipu vaan voimistui enkä eilenaamuna saanut enää sydänääniä kuuluviin vaikka kuinka yritin. Tilasin taas vaihteeksi paniikkiultran, jonka onneksi sain samalle päivälle. Vatsakipu vaan voimistui, ja lääkäriin mennessä piti kävellä hitaasti ja melkein kaksinkerroin. Aivan kamalaa! Gyne oli aivan äärettömän mukava, ultrasi ja siellä sikiö vilkutteli ruudulla, kaikki oli hyvin. Koko vastasi viikkoja, ja rakennekin näytti hyvältä. Vähän aikaa siinä ihmeteltiin, mikä vatsakivun voisi aiheuttaa, ja vielä kun vasen puoli selästä oli kipeä kun lääkäri kopautti, hän epäili, että mulla saattaisi olla virtsatiekiviä. Muutkin oireet sopivat kuvaan. Sitä paitsi, multa ultrattiin munuaiset muutama vuosi sitten, ja silloin sieltä löytyi jotain kalkkikeräytymiä, joista lääkäri sanoi, että nuo voivat muodostaa kiviä tulevaisuudessa. Muutenkin kuulemma kivillä on enemmän taipumusta muodostua raskauden aikana.

Sain vaihteeksi muutaman päivän sairauslomaa, mutta tänään olen kyllä tehnyt töitä (sen minkä väsymykseltä olen voinut, voi haukotus, että nukuttaa...), koska kipuja ei ole ollut enää niin paljoa. Onneksi on perjantai, taidan ottaa nokoset kun pääsen töistä, vaikka tarkoitus oli vetäistä raskausjumppa pitkästä aikaa. No, jos vaikka nokosten jälkeen olisi enemmän puhtia...

Enpä muuten otakaan heti nokosia, pitää hakea eläinlääkäriltä taas erikoisruokaa meidän kissoille, niillä on ollut ripuli muutaman viikon ja antibiootit kanssa. No, ehkä sen jälkeen ellen nukahda bussiin... krooh...

Ragdoll 16+2

*muoks*
Ai niin, pari päivää sitten tuli kutsu rakenneultraan 21.10. Silloin pitäisi olla 20+1. Sain nt-ultrassa valita haluanko rakenneultran viikolle 20 vai 24, halusin viikolle 20. Meillä ultraa lääkäri koska miehellä oli se sydänvika, tarkistetaan että sikiön sydän on kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Raggis Toivottavasti kivut lakkaavat ja syy varmistuu. Oli varmasti peloittavaa? Onneksi pikkuinen voi masussa kuitenkin hienosti! =)


Täällä odotetaan kanssa rakenneultraan menoa ja sitä, milloinka tuntemukset masussa varmistuisi todella pikkuisten liikkeiksi.... Vau.fi:n laskurin mukaan maanantaina pitäisi alkaa tuntemaan. Ajatella, että kohta on puolivälissä ja tähän asti päästy suht kivuttomasti.

Nonna ja sukeltajat 17+5
 
Jipii! Ekat "varmat" liiketuntemukset havaittu! =) Syömisen jälkeen alkoi tuntua sellasta turpoamisen tunnetta paikoitellen masua, alavatsalla lähinnä ja sitten sellasta kutituksen ja töksähtelyn kaltaista hipelöintiä. Saatan toki olla väärässäkin, mut iltaisin nukkumaan mennessä oon tuntenut hiukan vastaavia, mut tosi paljon kevyempiä hipaisuja. Mitäs mieltä ootte? Onko nää sitä mitä luulen?

Ens viikolla pääsee kurkistaa pikkuisia ja jos kaikki edelleen kunnossa, nih sit varataan 4D-ultra. Miehen mielestä se on ihan turha menoerä, mutkun MÄ HALUAN kokea senkin. :p

Mitä kuuluu muille? Amelien masukuvan bonggasin ja aivan ihana masu siulla! :heart: Omaa kumpua en oo kehdannut sinne vielä laittaa, vaikka ystäville oon pyynnöstä ottanutkin pari ihan kivaa kuvaa. Ehkä rakenneultran jälkeen miekin jo kehtaan tänne laittaa.

Missä luuraa mm. beelia ja hanuu ? Onhan kaikki hyvin edelleen? Ketä meitä enää olikaan täällä... Nyt tuntuu sille, et mie vain. :whistle:

Nonna ja sukeltajat 18+2
 
Vähän hiljaista täällä tosiaan on pidellyt, itsekään en ole jaksanu kirjotella, vaikka lukemassa oon käynytkin.
Meillä oli maanantaina rakenneultra, pikkuinen oli viikon edellä "aikaansa" ja kaikki kunnossa=) Oma vointi on ollut muuten ihan ok, supistuksia on alkanut olemaan, välillä enemmän välillä vähemmän, selkä kipeä ja väsyttää vaan, mutta ei pidä valittaa. Ihanaa silti, on tätä niin kauan odotettu ja nyt on pikkuhiljaa uskaltanut alkaa jo nauttimaankin tästä:)

Nonna, eiköhän noi liikkeitä ole:) Mulla alkoi samanlaisina tuntemuksina, ja siitä on vähitellen vahvistuneet vaan, ihanaa=) Toisina päivinä liikkuu paljon enemmän kuin toisina, mutta on kuulemma tässä vaiheessa ihan normaalia.

Mutta nyt täytyy lähteä koirien kanssa lenkille, jos jaksais edes pienen lenkin raahustaa. Onnea Nonnalle ultraan, eiköhän siellä kaikki ole kunnossa=)

Timotei 20+5
 
timotei Ihana kuulla pitkästä aikaa! =) Mukavasti tuntuu menevän, vaikka tietysti välillä tulee noita ei niin kivoja tuntemuksia raskauden edetessä....ja todellakin nautitaan niistäkin, kun ollaan tätä niin hartaasti, pitkään odotettu. Onnittelut myös hyvästä rakenneultrasta. :flower: Ja kiitokset tsempistä!

Saitteko/halusitteko tietää mitä mallia pikkuinen on? Eihän se välttis 100% varma ole, mut pieni lupaus kuitenkin. Itse haluisin tietää tai ainakin tähän asti oon halunnut.....tuo saattaa viel muuttua.


Kysymys Millaiset odotusliivit olette hankkineet? Mie oon tilaamassa Carriwell äitiysliivit, mut miulla ei ole hajuakaan kumman koon valitsen; M vai L. Jos joku on tuollaset tilannut niin mikä kuppikoko normiliiveissä yleensä on. Mulla menossa nyt 75D ja kuppikokoa tarviin taas lisää sekä kunnolliset, leveät olkaimet.

Lisäksi oon ajatellut tilata glamourmom-topin pitkänä. Vaikuttaa tosi kätevältä ja kauniilta mallilta. Mielipiteitä?

Niin ja oletteko jo uskaltaneet hankkia toppapuvun pikkuiselle, jotta pääsee lämpimänä synnäriltä kotio? Mie pelkään, et yhtään ei oo kohta jäljellä ja tekis mieli ostaa toppis, hattu, töppöset ja tumput......puhumattakaan "kypärästä", luomupuuvillahaalarista..... APUUVA! :LOL:
 
Mä en välttämättä ensin olis halunnu tietää sukupuolta, mut mies halus ja uteliaisuus sitten voitti mullakin;) Tyttöä lupailivat... =) Mutta eihän se tosiaan täysin varmaa ole. Seuraava ultra on parin kuukauden päästä, ja sen jälkeen on vielä yks. Eli yhteensä viisi ultraa, onko teillä muillakin niin paljon?

Me ollaan tehty jo jonkin verran hankintojakin, tää alkaa kohta jo karata lapasesta tää touhu:D munkin tekis mieli ostaa jo toppahaalari ym. ulkovaatetta, mut niitä en ole vielä ostanu.

Mä en ole vielä ostanu mitään odotusliivejä, ihan normiliivejä vaan isompina kun ne on toistaiseksi ainakin riittäny vielä hyvin. Mut paitoja täytyis ostaa, tällä hetkellä on vaan muutama paita mikä sopii hyvin päälle, alkaa jäämään lyhyiksi mahan kohdalta.

Minkä kokoisia vaatteita te meinaatte ostaa, siis vauvalle? Mä oon nyt ostanu 50 ja 56 kokoisia, mut ei ole hajuakaan kauan ne menee, ja kuin monet vaatekerrat pitäis ostaa, niitä menee varmaan useemmat päivässä kuitenkin:confused:
 
Oon ajatellut hankkia kans noita 50-56cm vaatteita, kun meillä nuo menee aika pitkään, kun tuplat on yleensä pienempiä syntyessäänkin. Tosin miehen äiti sanoi, et tosi nopsaan ne alkaa kasvaa kohdun ulkopuolella, et ihan kauheeta määrää pikkuisia vaatteita ei kande hankkia.

Meillä tosin noita saa olla määrällisesti aika paljon, kun kaksi niitä sotkee. =)
 
timotei: Hyvältä kuulostaa ultrakuulumiset! Hieno juttu! :) Mulla ei ole kuin kolme kunnan järjestämää ultraa, hoitojen takia varhaisultra, sitten normit nt- ja rakenneultra. Näin siis Tampereella.

Nonna: Wau! Varmaan ihana tunne kun liikkeitä alkaa tuntua! :heart: :heart: Eiköhän ne ihan oikeita tuntemuksia ole!

).( Tiistaina oli neuvola, ei mitään ihmeellistä. Lähinnä itseä kiinnosti sydänäänien kuuntelu. Neuvolantäti sanoi, että saattaa vähän joutua hakemaan ääniä, mutta ne löytyivätkin ihan heti, kun vaan anturi kosketti mahaa! Samoin potkut kuuluivat. Pikkuinen oli kovasti aktiivinen! Vielä ei kyllä tunnu yhtään mitään, tai ainakin laitan kaikki mahdolliset tuntemukset suoliston liikkeiden piikkiin... Vatsaa ei kyllä enää voi oikein peitellä, olen töissä saanut pitkiä katseita hymyjä, mutta kukaan ei ole vielä kommentoinut mitään...

Huh, jo 17+1 menossa, en ikinä olisi uskonut pääseväni näinkään pitkälle... Toisaalta en vielä edes uskalla tehdä mitään hankintoja vauvalle, katsotaan sitten joskus rakenneultran jälkeen. Olo oli jotenkin epätodellinen, kun juttelin muutama päivä sitten kaverin kanssa puhelimessa (sen ainoan jolle olen raskaudesta maininnut), ja hän kysyi, että mitä kaikkea tarvisin, tuttavapiirissä kun on tarpeettomana sänkyä ym. Sanoin vaan, että ihan kaiken tarvisin, mitään ei vielä ole hankittu. Jotenkin kaikki hankinnat ja muut vauva-asiat tuntuvat vielä kaukaisilta, vaikka silloin tällöin osaan jo raskaudesta iloitakin. Mahaakin olisi kiva esitellä, mutta sitten, jos jokin menee pieleen, niin... Äitiysvaatteita sentään olen ostanut kun muihin en enää mahdu, bola-korunkin jopa ostin :) Rintsikoista tosiaan alan minäkin kasvaa ulos, mutta yritän etsiä kaapin perukoilta jotain isompia vanhoja, ja sitten vasta lopussa hankkia imetykseen sopivat liivit. Mulla on muutenkin niin pienet rinnat, että nyt vasta alkaa A-kuppi olla täyteen ahdettu.
 
Onnea Raggis poksumisesta! Millasen Bola-korun sie hankit? Mie halun sen ison kirkkaan Swarovski-kristallisen, värillisen hankin toisen, kun edes toisen sukupuoli selvii. Saavat sit itselleen tai antaa odottavalle puolisolleen, vähän kuin perintökalleus. =) Varmasti siullakin alkaa pian liikkeet varmistua.... Aika omituiselta ne tuntuu välillä. =)


timotei Ultrista unohtui sanoa...mulla ollut kohta 3 ultraa neuvolan ja tyksin kautta ja sit oon pari kertaa käynyt yksityisellä omaan laskuun, kun on ollut "pakko" päästä.... ;) Tuon ens to olevan rakenneultran jälkeen saan varmaan tietää milloin seuraavaksi ultrataan vai ultrataanko enää ollenkaan. Netissä sanotaan ja neuvolakirjasessa, et kaksosien kokoa tulisi seurata säännöllisesti, et kasvavat norm. ja että ajoissa selviäisi, jos jotain vikaa, mut ei mun neuvolassa ole ultraa lainkaan ja ei miusta pelkällä sydänten kuuntelulla molempien kokoeroa selvitetä.... Noh, ens viikolla viisaampi toivottavasti.

Ei mullakaan kauheen isot rinnat ollut ennen raskauttakaan - omasta mielestä - mut seuraava kuppikoko on F. Onkohan miun liivit jotain superpientä kokoa? Mies tosin on nimennyt miut "Megamunkiksi" ja "Hotmamaksi"...et varmaan nuo sit on kasvanut masun ohella. Muualle en oo huomannut kiloja tulleen. :D

Tilaan varmaan L-kokoiset, ni menevät pitkään varmasti. Tuun kertoo sit kuinka kävi.


Nonna ja sukeltajat 18+3
 
Nonna78: Täällä ollaan edelleen ja kaikki hyvällä mallilla =) Ihanaa, että sullakin on alkaneet liikkeet tuntua. On se vaan niin ihana tunne...

Ragdoll73: Hyvä, että selvisit vain säikähdyllä niistä vatsakivuista eikä pikkuisella ollut mitään hätää!

timotei78: Vai tyttöä veikkasivat, ehkäpä se vielä varmistuu seuraavissa ultrissa =)

Omaa tilannepäivitystä...
Tällä hetkellä on aika jännittyneet tunnelmat, kun huomenna on viimein rakenneultra... Sinänsä mieli on rauhallinen ja positiivisen jännittynyt, mutta toisaalta takaraivossa asuu edelleen pieni pelko siitä, ettei kaikki olekaan hyvin. Onneksi olen koko tämän viikon tuntenut jo liikkeitä. Eikä ole enää pelkästään mitään pientä hipsuttelua, vaan ihan selkeitä potkuja tuntuu, tosin aika vaimeita vielä. Liikkeet on vielä aika satunnaisia, mutta joka päivä niitä on tuntunut. Aiotaan esittää huomenna toive sukupuolen selvittämisestä. Sairaalassa on käytössä 4D-laitteet eli aika varmasti sukupuolen saa selville, ellei sitten päätä ihan jalat ristissä olla.

Oon jo muutamaan otteeseen käynyt katselemassa vaunuja, kaukaloita yms. Aika vahva mielipide on jo muodostunut, mutta haluan vertailun vuoksi käydä vielä muitakin malleja katsomassa. Tänään kaveri lupasi meille lainaksi rottinkisen ensisängyn, joten pinnasängyn hankintaa voi tarvittaessa siirtää myöhäisemmäksi. Vasta ollaan muutamia vaatteita ostettu, ei vielä mitään isompia hankintoja. Itse luulen, ettei tarvita 50cm kokoisia vaatteita ollenkaan, kun oletettavasti vauva on syntyessään päälle nelikiloinen. Tai ainakin uskon niin, kun olen itsekin ollut ja siskoni myös reilusti yli nelikiloisia ja muutkaan suvun lapset ei ole kovin pieniä olleet. Ja eiköhän se ole myös päälle 50cm, jos siis täysiaikaisena syntyy. 56cm alkaen pitäis sit alkaa pikkuhiljaa vaatteita haalimaan. Ja huomisen rakenneultran jälkeen voin ehkä alkaa enemmän neulomaankin, kun tiedän teenkö pitsillä vai ilman ;)

Mä kans haluaisin sellaisen Bola-korun, mutta en vielä ole saanut aikaiseksi hankkia. Pitää sitäkin katsella sit huomenna :)

Ai niin, mulla on jo puoliväli taittunut! Eilen tuli 20 viikkoa täyteen :) Vielä on vatsa aika pieni, mutta onhan tässä aikaa vielä toiset 20 viikkoa vatsaa kasvatella...

Toivotan kaikille hyvää jatkoa raskauden suhteen. Nauttikaahan syksyn raikkaista ilmoista ja voikaa hyvin! Palaan huomenna kertomaan ultrakuulumisia.

Hanuu & Stitch 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ollut kukaan ehtinyt kommentoida väliin, mutta täältä siis tulee ultrakuulumisia...

Olin ensin aamupäivän töissä ja sit iltapäivällä mentiin äitiyspolille. Onneksi vastassa oli oikein mukavan oloinen kätilö. Kysyi heti aluksi, mitä haluamme tietää. Totesin, että kaiken mahdollisen. Ensisijaisesti tietenkin sikiön terveyteen liittyen, mutta myös sukupuoli olisi kiva tietää. Kätilö tutki huolellisesti kaikki rakenteet ja selitti koko ajan, mitä näki. Sydän, aivot, virtsarakko yms. olivat kaikki kunnossa. Ja kokokin vastasi aikalailla viikkoja, ilmeisesti parin päivän heitto. Kertoi sikiön olevan kooltaan keskikäyrän mukainen, painoarvio oli tällä hetkellä 371g. Jo aika ultraamisen alkuvaiheessa kertoi meille sukupuolen. Ja niinhän se sitten oli, että mun poikaolojen vastaisesti tyttö sieltä olisi tulossa. Tärkeintä tietysti on, että sikiöllä on kaikki hyvin. Silti oli vähän pettymys, kun ei ollutkaan poika. Kun on koko ajan ajatuksissaan ja mielikuvissaan olettanut odottavansa poikaa (siis ilman, että tunne olisi perustunut mihinkään faktaan), tuntuu että pitää uudelleen luoda suhde tuohon pikkuiseen. Työnimikin menee nyt sit vaihtoon, kun Stitch sattuu olemaan poikapuoleinen avaruusotus… Mutta ihanahan se pieni tyttökin on =) Ja olen iloinen, että saatiin tieto tässä vaiheessa. Ja tietysti käytännöllisempääkin on, kun tytön vaatteita olis enemmän tulossa käytettynä. Luulen, että muutaman päivän päästä ajatus tytöstä alkaakin tuntua juuri oikealta! Ja nyt pääsen ainakin neulomaan pitsiä =) Se jäi kyllä harmittamaan, että kuvista tuli niin huonolaatuisia =( Neiti oli pylly alaspäin, joten jaloista tuli tarkempia kuvia runsaamman lapsiveden takia. Kasvojaan yritti piilotella koko ajan istukkaa vasten eikä nenää meinattu millään saada näkyviin. Pari tarkempaa kuvaa sentään saatiin muistoksi mukaan. Kärsivällisesti kätilö kyllä yritti metsästää meille parempaa kuvaa. No sitten helmikuussahan sen näkee, miltä vauva oikeasti näyttää... Nyt siis hyvillä mielin, vaikka vähän joutuukin ajatuksiaan muokkaamaan.

Hanuu & "toistaiseksi nimetön" 20+2
 
Hanuu Ihanasti meni teillä rakenneultra ja onnea tyttölupauksesta! :heart: Mukava myös kuulla siusta pitkästä aikaa. =)

(.) Meillä on torstaina kanssa tuo rakenneultra ja kovasti (ainakin tällä hetkellä) toivon, et edes toisen sukupuoli selviäisi. Välillä on kyllä tullut ajatus, et en mie haluakaan selvittää asiaa ennakkoon....on sit ihana ylläri, kun synnyttää. Mut en mie halua lähipiirin neulovan pelkkiä keltaisia tai vihreitä nuttuja yms.

Väsymys on ollut aikamoinen viime aikoina. Jäin tänään eka kerran töistä kotiin sen vuoksi. Yksinkertaisesti silmät ei meinaa pysyä töissä auki. Viimeistään 14 aikoihin iskee uskomaton uneliaisuus. Joko tuo johtuu hempan laskusta tai sitten kyytiläisistä tai sit molemmista. Vai mitä luulette?

Kysyn rakenneultrassa kätilöltä, et saanko aloittaa Floradixsen ottamisen. Tuskimpa siitä haittaakaan on, jos esim. joka toinen pvä ottaa annoksen. Mun normihemis on 135-145 ja viimeeksi mitattuna se oli 128. Tuosta mittauksesta on aikaa kohta kuukausi, joten onhan tuo hemis voinut hyvinkin romahtaa alle 120, vaikka terveellisesti syönkin ja hyvällä ruokahalulla..... ;)

Sitten mieleen on noussut ajatus avioliitosta. Tuntuu aikamoiselta paperisodalta tunnustaminen ja sen jälkeen pitäisi kuitenkin tehdä viel jotain sopimuksia huoltajuudesta jne. Ollaan me puhuttu jo kauan, et naimisiin halutaan mennä, mut ajankohta on ollut hakusessa. Meillä on hyvä näinkin eikä papin aamen ole tuntunut tarpeelliselta. Nyt mieli on alkanut muuttua.. Haavena mulla on aina ollut kirkkohäät ja sen jälkeen juhlat läheisien ja ystävien kanssa. Mitään prinsessahäitä en koskaan ole kaivannut, mutta muutamia perinteitä haluaisin häissäni olevan.

Tää ei oikein kuulu tänne, mut tulipahan purettua sydäntä.... anteeksi, jos ärsytti. =)

Nonna ja sukeltajat 19+1 (*poks)
 
Tervehdys!

Huomenna ois aamusta rakenneultra. Nyt taas jännittää ihan kauheasti, et onko masussa kaikki hyvin.... Miten tää voikin olla vieläkin tällasta piinaa? Mitään konkreettista vihjettä ei ole ollut, et masussa asiat ois huonosti, mut silti peloittaa välillä. Pitäisi varmaan hankkia kotidopleri........ Kyllähän sydänäänien kuuleminen lievittäisi murhetta.


Hyviä vointeja kaikille!
 
Hanuu: Hienoa, että rakenneultra on onnellisesti ohi ja kaikki kunnossa! Taas yksi virstanpylväs ohitettu :) Eiköhän se mieli muutu vielä tytön suhteen. Ja toisaalta, eihän se ultra kuitenkaan ole aivan 100% varma...

Nonna: Tsemppiä rakenneultraan! Kerrohan sitten kuulumiset. Ihan hyvin siellä menee, älä huoli :) Varmaan avioliitto on ihan hyvä idea, jos vaan sille tuntuu. Itsestähän se on kiinni. Tuntuu vaan, että yhteiskunnan kannalta avioliitto on helpompi vaihtoehto, avopareja kun laki tuppaa välillä kohtelemaan vähän kaltoin. Bola-korusta: hankin semmoisen tähdet-kuu-korun, jossa on akseli. Tekisi mieli hankkia jokin värikkäämpikin versio, nuo ovat jotenkin niin ihania :)

).( *poks 18+1. Viime lauantaina oli miehen serkun häät, ja tietenkin sukulaiset huomasivat kasvavan mahani. Tuntui oudolta saada kasapäin onnitteluja, ja vähän siinä toppuuttelinkin ihmisiä, että vielä tässä on pitkä matka edessä. Eilen katselin Stockan Hulluilla päivillä vauvojen vaatteita ja tarvikkeita. Mieli teki hankkia vaikka mitä, kun halvalla saisi. En kuitenkaan vielä uskalla...

Kivut ovat pysyneet poissa, tosin pientä kipua ja nipistelyä tuntuu silloin tällöin, mutta eiköhän se kuulu asiaan. Töissäkin on tullut jo pomon kanssa puhuttua mahdollisista tulevista äitiyslomajärjestelyistä, sijaista ei saa palkata, eikä yksinkertaisesti löydy, mulla on sen verran erikoinen homma. Mahaa on vaikea enää piilotella, ja viime perjantaina eräs kollega kysyikin vaivihkaa, että onko mulla jotakin kerrottavaa :) No, annoin ymmärtää, että ihan oikein arvattu, mutta aika alussa vielä ollaan...

Toissa päivänä kuuntelin omalla dopplerilla sydänäänet, ja tosi hyvin kuuluivat. Tosin pikkuinen meni aina alta pois, eli ilmeisesti aika meno päällä :) Liikkeistä en osaa vielä sanoa. Aivan kuin jotain tuntuisi, mutta taidan pistää ne vieläkin suoliston piikkiin...
 
Nyt vasta kerkeän kirjoittaa miten ultrassa kävi.. Hyvin edelleen pikkuiset voivat, aika isoja vaan ovat. Ei kuitenkaan huolestumisen aihetta siitä. A-vauvan AC 160mm ~ 21+1, FL 41mm ~ 23+1 ja B-vauvan AC 149mm ~ 20+1, FL 33mm ~ 20+3. Molemmat liikkuivat normaalisti (vikkeliä kuulemma), lapsivettä normaalimäärä kummallakin ja yhdistynyt istukka ja B-vauvan napanuora olisi istukan reunalla. Sekään ei kuulemma anna huolenaihetta - ainakaan vielä.

Kahden viikon kuluttua (26.10.) on seuraava ultra, kun 100% varmuutta sydämistä ei voinut sanoa. Vaikuttaa hyvältä, mutta kätilö haluaa vielä varmistaa. Painoeroa näillä oli 100g verran ja haluaa kontrolloida tuolloin myös sen. Isompi siis oli about 470g ja pienempi 370g. Nyt en kyllä tarkkoja mittoja muista ja jostain syystä niitä ei merkattu neuvolakorttiin. Mieleen kuitenkin jäi se, että melkein puoli kiloa oli isomman paino. Jos A-vauva jatkaa samaa tahtia, nih on 4kg vauva ja B-vauva reilu 3kg....eli toistaiseksi aikamoiset pötkylät tulossa. :LOL: Isänsä on yli 190cm ja itsekin melkein 170cm, niin eihän niistä ihan lyhkäsiä taida tulla.

Niin ja sukupuolta tiedustelimme, jos kätilö haluaa kertoa. Sanoimme, et ymmärrämme, että se ei ole 100% varma, mutta meistä olisi hauska kuulla joku arvio. Kätilö sanoi ensin, että ei tästä saa kyllä selvää, mutta noin vartin ultraamisen jälkeen kertoi uskovansa näiden olevan samaa mallia ja tyttöjä epäilee noiden olevan. =) Alussa mulla oli niin vahva poikaolo, mut viimiset 8vkoa ei oo ollut mitään fiilistä kumpia olisivat - eikä ole edelleenkään. Ehkä seuraavalla kerralla selviää sukupuoli tai sit viim. 4D-ultrassa.

Kysyin muuten, et oiskohan mulla RD, ko vauvat noin isoja, nih kätilön mielestä vielä on liian aikaista epäillä sellaista. Ihmettelen vaan, et mistä sen tietää ellei sitä koetta tehdä....Ei miun paino oo yht'äkkiä noussut tai turvotuksia tullut, mut voihan se olla oireetonkinko vai mitä?

No näillä mennään ja seuraava ultraa odotellessa.... =)

Nonna ja sukeltajat 19+3
 
Nonna: Hienoja ultrakuulumisia! Eikös se ole ihan hyväkin, että kaksosilla on kokoa, yleensä kai ongelmana on, että jäävät liian pieniksi? Siis sulla ei ole sokerirasituskoetta tiedossa? Aattelin vaan RD:n tarkistamiseksi. Mutta oikein hienolta kuulostaa pikkuisten meininki!
 
Raggis Sitä juuri kysyin kätilöltä ja ei kuulemma vielä tässä vaiheessa. Pitää neuvolassa kysyä ens viikolla sokerirasituksesta. Kai se mulle tehdään jossain vaiheessa, eiks se tehdä kaikille?

Kaipa se on kaksosilla ongelmana, et ovat syntyessään pikkuisia.... Näillä ei vielä sitä ongelmaa ole ollut. Toivottavasti ei tulekaan......

Miten siellä sujuu? =)
 
Heippistä kaikille ja *poks 19+0! Täällä fiilikset ovat hyvät, mites muilla?

Nonna: Ymmärsinkö oikein, että sulla on neuvola tällä viikolla? Milloin?

(.) Olen melko varma, että olen jo havainnut liikehdintää. Ei näitä enää voi laittaa suoliston möyrinnän piikkiin. Sydänäänet kuulin dopplerilla eilen selvästi. Vahvat ja tasaiset olivat. Sikiö oli hassusti oikealla puolella vatsaa, kun makasin selälläni, jännä toispuoleinen kumpu :) Ai niin, ja mulle on kasvanut alavatsaan ihmeellistä vaaleaa karvoitusta :ashamed: Onneksi sentään on vaaleaa niin ei näy niin hyvin... Paino on noussut 4,5kg alkuun verrattuna ja suunta on vakaasti ylöspäin, mutta mullahan olikin alhainen lähtöpaino, eli ei liene pahasta. Mahaa ei voi enää oikein peitellä, se näkyy selvästi ja on kyllä sitten huomattukin.

Alkuraskauden voimattomuus alkaa väistyä, ja kevyt aerobinen jumppa ja pilates tuntuvat tosi mukavilta! Ai niin, ja mainitsinko, että aloin myös käydä äitiysjoogassa. Ihan kiva kokemus, vaikka välillä vähän hihhulimeininkiä mantrojen yms. kanssa. Mutta fyysiset harjoitukset tekevät hyvää!

Flunssa ja muutkin krempat ovat pysyneet poissa, voi kunpa jatkuisikin näin. Hieman jo uskallan nauttia raskaudesta, mutta kuitenkin tässä on vielä semmoinen en uskalla nuolaista ennen kuin tipahtaa -fiilis... Rakenneultra ensi viikolla, toivottavasti mies pääsee mukaan.
 
Heipsan!

Juu, oli miulla neuvola keskiviikkona, Raggis. On ollut yhden kissan kanssa murhetta, niin en oo päässyt kirjoittelemaan, vaiks lukemassa olenkin käynyt. Onnittelut poksumisesta! Kyllä ne on niitä liikeitä. =) Mie väitän tunteneeni niitä jo rv 14 lähtien, mut viime viikot oon ollut 100% varma asiasta. Hienosti asiat myös siellä, hyvä juttu! =)

(.) Neuvolassa meni ihan hyvin...mitä nyt painoa oli tullut huimat 5kg edellisestä punnituksesta! :ashamed: Turvotuksia ei juurikaan ole ja miusta tuntuu, kuten muidenkin läheisten mielestä, et masu on vaan kasvanut. Muualle ei painoa ole tullut. Nyt pitää jättää tuoremehut, joita himoitsen sekä maustetut, sokeroidut jugurtit kauppaan.... Kun kysyin sokerirasituksesta, nih neuvolatäti mietti hetken ja meinas kai sen sitten vois jossain kohtaa tehdä. Siis ei vieläkään "pakkolähetettä". Itse tosin haluaisin siihen mennä, jos mahdollisuus annetaan.

Masun SF-mitta oli huimat 25, eli mahaa todellakin on.... Ihmetteli suurta mittaa, mut totes masussa olevan kaksi hyvänkokoista sikiötä. Olisihan se aika outoa, jos normikäyrällä menisin, vaiks tuplat tulossa...

Seuraavan kerran ultrataan äippäpolilla 26.10. ja silloin selvii 100% varmuus sydämistä ja nähdään miten kaksosten painot kehittynyt. Viimeeksi niillä se 100g eroa.

Poksuminen myös täällä: 20+0 täynnä viime maanantaina. Yay! =)

Miten muilla rakenneultrat ja neuvolat?

Nonna78 ja sukeltajat 20+3
 

Yhteistyössä