Toukokuiset 2020

Väsyttää, ravaan wc:ssä, rinnat on arat, pyörryttää, sormet ja jalat on turvoksissa, vatsa pömpöttää, muutin ruokailutottumuksia (mielitekoja: maito, piimä), haistan mm. pilaantumassa olevan lihan hotellin aamiaisella.. Hieman on etonut, mutta ei ole oikeastaan huono olo tai tule ylös. Kahvinjuonti on romahtanut. Ei pysty juomaan. :p

Täälläkin finnejä ja hiukset rasvottuu ja kuulemma sytyn nollasta sataan :whistle:..

Alavatsatuntemuksia on vähemmän kuin viimeksi. Voi johtua siitä, että vatsa oli vastikään kasvanut, niin paikat on löysemmät. Pientä pistelyä on silloin tällöin.

N. 6+0 tänään.. Ultra 7.10 :p.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pehmistä
Tissit on arat, toissa yönä tuntui että piti huutaa kun koski kääntyä mahalleen :ROFLMAO: huonoa oloa ajoittain, mut uskon et se tulee ja rytinällä sit kun kunnolla alkaa. Hajuaisti voimistunut ja ruuat maistuu vähän erille joskus ku normisti. Tukka rasvottuu ja naama kukkii ku teinillä konsanaan. Sit tietty nuo alavatsa tuntemukset mistä aiemminkin sanoin :)

Ja miehen mukaan kärttyisyys :devil:
 
Huh, mä varasin varhaisultran lokakuun puolivälin paikkeille. Se vaa on työpäivä et riippuu pääsenkö käymään kesken päivän...

Musta on tullu taas ihan raivopää, semmonen kestov*tutus päällä.:devil: On tosi ahdistavaa. Taaperon odotusaikana se ajoi osasyynä minut ja miehen eroonkin. Nyt siis tilanne parantunut, parani heti ku tyttö synty. :) En tiiä mikä tähän auttaisi. Varmaan pitää varata joku keskusteluaika. En nyt haluaisi odottaa yksin.

Tänään tuli eka kertaa huonous. Toivottavasti ei ala pahatolot. :sick: Nyt olis vissiin viikot 5+1.
 
Onks muilla ollu vatsan kaa ongelmia? Mulla on ollu reilu viikon niin että aamusin vatsa on sekaisin ja reissussa ollessa yölläkin (varmaan stressiä että älyääkö kaverit :rolleyes:), ja päivällä ja illalla ei meinaa irrota sit ollenkaan muuta ku ilmaa ja sekin väkisin o_O
Hirvittää ihan kun ens viikolla alkaa työt ja oon semmosen ihmisen työparina omani lomalla ollessa, etten sen halua tietävän tästä raskaudesta kun loppumetreillä. Ylipäänsä kenenkään muun kun työparin ja esimiehen ei tarvi tietää ku vasta sitten, kun oireet on semmoset että ei voi töissä olla.
Tosin toivotaan että olo ei mee niin pahaksi :cry:
 
Heippa!

Ystäväni vinkkasi mulle, että täältä saa ihanaa vertaistukea (varmaan kyllästynyt jauhamaan pelkkiä vauvajuttuja :LOL:) ja lueskelin viestit läpi :)
Monenlaista on jo ehtinyt tapahtua ja tuntuu että täällä on hyvä tsemppi päällä vaikka välillä v*tuttaakin :LOL:
Olen 26 vuotias ja meillä on ensimmäinen raskaus menossa. Laskureiden mukaan olen viikolla yhdeksän (8+2) ja la on 6.5. Neuvolaan mennään tiistaina 1.10.
Melsaelsa Haluaisin kovasti liittyä face-ryhmään, mutta en ole vielä kertonut sukulaisille enkä tiedä miten nuo ryhmät näkyy siellä. Näkyyky myös suljetut ryhmät ja saako sen jotenkin salattua jos näkyy. Yritin selvittää, mutta olen niin avuton noiden kanssa välillä että turhauttaa (n)
Ymmärsin että kohta menee ovet kiinnni joten haluaisin yrittää punkea mukaan ennen sitä :geek: Jos se ei onnistu niin liityn kyllä mielelläni jälkijunassa tulijoihin eiköhän sinnekin porukkaa jää :)
Haluan kyllä kertoa kaikille pian, mutta jotenkin tuntuu että pitäisi odottaa ainakin ekaan neuvolaan asti.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Fam
@Ronella ei näy tuo face ryhmä kavereille tai sukulaisille kun on salainen ryhmä. Eli sitä ei löydy edes haulla tms

Täällä käyty varhaisultrassa maanantaina ja kaikki hyvin, pieni sydämen syke näkyi. Neuvolassa käytiin eilen niin ehdittiin käymään ennen ku lähetään ensi viikolla reissuun. Nyt pitäisi olla 7+2 mutta ultrassa oli pari päivää pienempi niin voi olla että muuttuu vielä.

Omalta kohdalta huomaan kyllä että enemmän tulee tuolla facebookin puolella oltua ja tämä foorumi jäänyt vähemmälle (n)
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Onks muilla ollu vatsan kaa ongelmia? Mulla on ollu reilu viikon niin että aamusin vatsa on sekaisin ja reissussa ollessa yölläkin (varmaan stressiä että älyääkö kaverit :rolleyes:), ja päivällä ja illalla ei meinaa irrota sit ollenkaan muuta ku ilmaa ja sekin väkisin o_O
Hirvittää ihan kun ens viikolla alkaa työt ja oon semmosen ihmisen työparina omani lomalla ollessa, etten sen halua tietävän tästä raskaudesta kun loppumetreillä. Ylipäänsä kenenkään muun kun työparin ja esimiehen ei tarvi tietää ku vasta sitten, kun oireet on semmoset että ei voi töissä olla.
Tosin toivotaan että olo ei mee niin pahaksi :cry:

Ensin oli vatsa sekaisin, sitten kova, sitten sekaisin jne. Tosiaan aina voi vedota vatsatautiin, jota on yleensä aina syksyisin liikkeellä (y). Jos en syö, tulee vähän huono olo. Oksennellut en ole. Se on se huomiota herättävin oire. Muut voi kutakuinkin piilottaa.. Toki oksennustauti/allergiareaktio/ruokamyrkytys veruke käy jonkin aikaa. "Hoidin sukulaisen lapsia ja nyt ovat oksennustaudissa" jne..
 
6+5 ja kaikki mahdolliset oireet ja ihan kamalaa suoraan sanottuna. Jatkuva pahoinvointi, niin et haluis jo oksentaa jos tää sillä helpottais ees hetkeks. Siihen päälle närästys, ummetus, ilmavaivat, alavatsan turpoaminen ku ois jo puolessa välissä, rintojen kasvu ja kipu, unet on ihan omaa luokkaansa, väsyttää, ahdistaa, vituttaa ja itkettää. Se, mitä saa suusta alas tänään, voi olla jo huomenna inhotus. Pissalla saa juosta ahkeraan. Alavatsan jomotus alkaa pikkuhiljaa vähentyä, mikä on tosi jees. Jos joku tulisi sanomaan, että "eikö olekkin ihanaa aikaa!" joutuisin laskemaan kymmeneen etten runtelisi sanallisesti maanrakoon. Koitan vain selviytyä päivän kerrallaan ja pitää kiinni siitä ajatuksesta, että nämä alun oireet tulevat vielä helpottamaan, eikä koko raskaus ole yhtä kamala kokemus synnytykseen asti. Te, joilla vähemmän kamalia oireita, älkää nyt ainakaan toivoko enempää, itse olisin valmis vaihtamaan osia mennen tullen!
 
Linnea2020/35/2./la30.5

Kiva että löytyi tällainen ryhmä!

Täällä tänään 5+0 ja laskettu aika 30.5.2020. Esikoinen 3v8kk ja vuoden verran vaivannut vauvakuume. Sitä ennen ajattelin että yksi on hyvä, sillä olihan se vauvavuosi todella raskas. Noin 6kk mentiin ilman ehkäisya ajatuksella tulee jos on tullakseen. Nyt tärppäsi ❤
 
  • Tykkää
Reactions: jemppero
Hei! Ajattelinpa liittyä mukaan, ensin ajattelin ettei vielä ole ryhmää luotu, mutta kiva et löytyi :) Olen siis 23 vuotias ja puolisoni 29, odotamme ensimmäistä lasta. Tällä hetkellä arviolta menossa 5+0, laskettu aika sovelluksen mukaan 29.5.2020. Ensimmäinen neuvolakäynti tulossa 9.5. ja varhaisultran varasin 21.10. jolloin olisi laskujen mukaan jo 8+3. On kyllä uskomattomat fiilikset toisaalta, vaikka en oikein ole vielä sisäistänyt koko asiaa..

Vieläköhän faceryhmään pääsee mukaan, olisin enemmän kuin kiinnostunut? :)
 
Haluaisin myös mukaan FB -ryhmään jos vielä mahtuu.
Avelyn2020/29/ensimmäinen/la21.5

Täällä pluussattiin iloiseksi yllätykseksi viime sunnuntaina, ainoat oireet oli myöhässä olevat menkat ja pieni rintojen aristus. Vieläkään ei pahemmin muita oireita ole. Ensi viikolla varhaisultra, toivottavasti nähdään sykkivä sydän siellä ♥
 
Haluaisin myös mukaan FB -ryhmään jos vielä mahtuu.
Avelyn2020/29/ensimmäinen/la21.5

Täällä pluussattiin iloiseksi yllätykseksi viime sunnuntaina, ainoat oireet oli myöhässä olevat menkat ja pieni rintojen aristus. Vieläkään ei pahemmin muita oireita ole. Ensi viikolla varhaisultra, toivottavasti nähdään sykkivä sydän siellä ♥
Onnea plussasta ❤
Face ryhmään mahtuu vielä :) laita mulle tätä kautta yksityisviestiä ja kerro nimi jolla löydän sut facesta, niin lisään kaveriksi :)
 
Moikka! Olipa kiva löytää toukokuisten ryhmä! Itse odotan nyt ensimmäistä ja laskurin mukaan la olisi 1.5! Ensimmäinen neuvolakäynti takana ja oli yllättävän pitkä käynti. Ultra pitäisi saada seuraavaksi varattua jonnekin viikoille 11-13. Sitä ennen ei ihan vielä uskalla laittaa toiveita liian korkealle. Mulla on oikeastaan tosi epäuskoinen olo, että voiko tää edes olla totta ja toivon että siellä oli elävä ja hyvinvoiva pieni sintti matkassa. Päätimme olla menemättä varhaisultraan, joten jännitellään sinne julkisen puolen ultraan saakka.

Viikot 5-7 olivat vaikeat, sillä pahoinvointi oli läsnä koko ajan ja mikään ruoka ei maistunut. Mulla oli myös todella kovia vatsakipuja, mutta ei onneksi vuotoa. Sen jälkeen pahoinvointi jo hieman helpotti, mutta edelleen on ongelmia ruokien kanssa. Mikään ei oikein maistu ja tuleekin syötyä pieniä annoksia kerralla. Paino oli tippunut 1.5kg siitä mitä se oli ennen raskautta. Th ei onneksi ollut asiasta huolissaan ja totesi sen olevan normaalia.

Haluaisin liittyä fb ryhmään, mutta jotenkin jännittää vielä tässä vaiheessa liittyä omilla kasvoilla ryhmään. Odotan varmaan ensimmäiseen ultraan jolloin näkee onko siellä massussa kaikki hyvin :)

Ihanaa odotusta kaikille ja toivon että kaikki menee hyvin!
 
Siis kyl tää imetys+raskaus kombo tekee tiukkaa!:( Esikoista imetin kuopuksen raskaukses mut kävi niin vähän enää rinnal siinä kohti. Kuopus kun on sen 6kk niin huomaa et voimat on kyl kun pikku tyyppi ja vauva imee kyl mut kuivii.:cry: Oon kyl koko ajan syöny hyvin ja toivottavasti se olis uus juttu mitä sais raskauksien aikana tehä kun aikasemmista ollu toisinpäin ja pyhäl hengel joutunu elää. Jotenki hormoonit vissii auttaa kun jaksan paremmin tän 6kk yö hulinat. Tänääki nukkunu 2h.o_O Hulluutta odotellessa! Vähän jännittää kun sit kohta on kolme pientä talossa. En oo vielä neuvolaakaa varannu aattelin et ens viikolla mainitsen kun on vauvan 7kk neuvola. Aattelin et nyt ootellaan julkisen ultraan ellen saa jonku ekstra ultran jostain. Toivon et kaikki menee hyvin vaikka pieni Ihana ylläri hän onkin.
Hempuliini/25v/kolmas/joko 25.5 tai 29.5 (ultras tarkemmin ehtiny kahet menkat olemaan edellisen synnytyksen jälkeen)
 
Mä kävin ultrassa, ja kohdusta löytyi pikkuinen ja sydämen syke :) Antibioottikuuri pissatulehdukseen kohta lopussa. Rajuhkoa oksentelua ja kovaa pahoinvointia ollut nyt reilu kaks viikkoa. Välillä lievää kramppailua kohdussa tuntunut nyt muutamana päivänä, mutta lienee kasvukipuja kun menevät äkkiä ohi.
 
Oliko täällä tulossa monella varhaisultria pian? No nyt mietin iteki et olis se ultra kuitenki kiva. Nolottaa vaan mennä nyytin kanssa sinne yksin kun ei me yhdessä miehen kaa ehdittäs ja pitäs ottaa kummatki lapset mukaan.
 
Ah naita tunteita...
Kaikki vahan arsyttaa. Ei kokoajan, aaltomaisesti. Lapset arsyttaa, mies arsyttaa, laheisyys arsyttaa. Sellainen olo etta olisi parempi jossain mokissa yksikseen. Ja asun ihan todella suuressa kaupungissa, hillittomasti populaa ihan jokapaikassa!! Hieman stressaava elamantilanne monelta suunnalta muutenkin, iso remppa menossa. Kokoajan pitais valita jotain ja tehda paatoksia. Ehkapa kayn tanaan ultrassa, tai huomenna. Olisi varmasti hyva nahda etta kaikki on ok. Nyt on jo 8+2.
 
Mä päätin, etten mene sinne varhaisultraan. Parin päivän päästä eka neuvola, yritän ultran saada mahdollisimman pian sen jälkeen, kun pitäs reissuun lähteä reilu kolmen viikon päästä. Ens viikolla kuiteski olisin 11. viikolla. Haluan siis, et jos tuolla masussa ei ookaan mitään elämää, niin kaiken kerkeis hoitaa pois ennen reissua. Jotenkin sellanen tosi vahva fiilis ollu pari viikkoa, että alkio on menehtynyt. Oireet vaan vähenee koko ajan.. Ainoastaan rinnat kipeänä ollu nyt. Ja ei enää oo sellanen olo, että olisin raskaana. Toki tiedän, että kaikille ei oireita tulekaan laidasta laitaan, mutta ehkä ne oireet vähän kitkis epävarmuutta. No, todellisuuden näkee sitten siellä ultrassa..
 
Heiii mulle ei oo täältäkään tullu mitään ilmotuksia! Ihanaa kun on tullu uusia!
Mulla nyt 8+0 ja tänään todenteolla alkanu pahoinvointi joka kestäny koko päivän. Ensin hirveä nälkä ja sitte kuitenki tulee huono olo. Varhaisultra ja eka neuvola käyty, myös siellä yllätyksekseni ultrattiin ja edelleen pienen sydän siellä sykki. Rinnat oli todella, todella kipeät mutta se on onneksi vähän helpottanut. Nt ultra varattu, sinne vielä kuukausi :love:
 
Nyt vihdoin uskalsin..! Siis kayda ultrassa. Kuulin hetken sykkeen (laakari piti sita paalla ehka 5 sekuntia monitorista), alkio vastaa viikkoja 8-9. Kaikkki siis tavallaan hyvin. Han sanoi etta hematooma on ollut joka on lahes pois, ja mulla oli jo kohdussa pari pienta myoomaa. Onko kellaan kokemusta niista raskausajalta? Edellisessa raskaudessa mulla ei viela sellasia ollut. Ne kuulemma kasvaa kohdun kasvun myota. Ehka se on taa mun ika etta niita nyt on...
Laakarin jyrkka toteamus oli "kohdun etuseina on jannittynyt, mika voi olla merkki tulevasta keskenmenosta". En hillittomasti hatkahtanyt kun taalla laakarit kertoilee valilla vaikka mita. Edellinen lapsemme ei koskaan olisi edes pitanyt syntya jos laakareihin olisi ollut uskominen. Ja tuolla se nyt tekee laksyja... Mutta ihan vain mielenkiinnosta, onko kukaan koskaan kuullut etta kohdunseinama olisi jannittynyt, ja onko laakarit siihen mitenkaan reagoineet? Se varmaan voi myos siis tarkoittaa supistuksen kaltaista tilaa. Muistaakseni mulla oli edellisessa raskaudessa kohtu jannittynyt kanssa kokoajan....
 
Musta jotenkin tuntuu, että vaikka olen vasta ekalla kolmanneksella niin siitä huolimatta vatsa on jo kasvanut. Pallero näkyy mielestäni työvaatteissa selvästi, vaikken ole mitenkään muuten pyöreä. Ihmeellistä turvotusta :p.
 

Yhteistyössä