Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mun työ on sairaanhoitajan työtä terveyskeskuksessa. Vähän mietityttää tuleva syksy ja miten sitä pystyy työssä suojautumaan. Aivan vielä ei haluttaisi raskaudesta töissä kertoa, mutta voihan se olla että kohta on pakko.
Niin, siinä on ne siirtelemiset/nostot, taudit, ja väkivaltaset potilaat, ja ettei siinä ois jo tarpeeksi pelättävää niin sit työnantaja vaatii vielä pakkorokotuksia. Ite en ainakaan yhtään ylimääräistä kemikaalia itteeni halua :( toivon melkei ettei korona-rokote valmistu ennen ä-lomaa.
 
Mää en ole pctä kokeillut, mutta en mää ole 25 mUi/ml testillä saanu noi pärähtävää viivaa. Tänään pitäs postissa tulla onesteppiä ja CBtä. Ehin tilata 50€ testejä ku sain haamulaisen perjantaina, en sitte tajunnu että tähän ehtii "pitkälle" ennen ku ne testit saapuu kotia. Hitto

Ootko kokeillu digiä viikkonäytöllä? Jos se rauhottaisi mieltä?
En oo digiä kokeillut, mutta ajattelin, että sen kyllä seuraavaksi ostan :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Sofialla
Mielenkiinnosta, lasketteko te ovulaatiosta vai menkkojen alusta? Oon vähä pihalla tästä, että kummine se nyt kuuluis virallisesti laskia? Mulla oli ovis kp18, eli aika myöhään..
Mä lasken tavallaan ovulaatiosta, koska mulla kans pidempi kierto. Tai koska tiedän et luteaali ois ollut sen 15pv ja jos menkat ois tullut niin kierto ois ollut 32pv niin lasken sen mukaan kuukautisista. Olipa sekavasti selostettu :D
 
Lasken kuukautisista, koska ne niin ne neuvolassakin sitten laskee vaikka kuinka olisi varma ovulaation ajankohdasta. Sitä sitten ultran mukaan vasta muutellaan, jos on aihetta. Neuvolassa ainakin ennen on vielä laskettu niinkin, että lasketaan 28 päivän kierron mukaan, vaikka olisi ollut ihan tasainen kierto vaikka 26 tai 30pvää :rolleyes:
 
Mä kans eka kikkailin oviksen ajankohdan mukaan, josta en ees oo satavarma, mut siis kp 12-13 kivuista ja testistä päätellen. Päätin nyt sit kuitenkin vaan kiltisti et katon menkoista, jolloin siis tänään ois 5+2. Neuvola kuitenkin kattoo sen sen mukaan ja eihän sitä oikeesti tiedä tasan koska se hedelmöittyminen on tapahtunut, joten turha kikkailla muutaman päivän takia. ultran varasin nyt tosi optimistisesti viikonpäähän, eli silloin ois vähintään se 6+2. Vähän toki kuumottelee jos ei viel näykkään syke, mutta kaikkialla kyllä lukee et 25 päivää hedelmöittymisestä alkaa sydän sykkiä, joten kyllä sen kuuluisi jo hyvin näkyä silloin.
 
Mä vähän mietin että valehtelenko neuvolaan mun menkat :D esikosta ei nimittäin ikinä vaihdettu sitä laskettua, vaikka kuinka kertoi että ovis oli kp20 ja ultrassa oli jatkuvasti tietysti sen viikon pienempi. Oon kyllä kuullut että ne nykyään saattaisbsen herkemmin sit ultran perusteella vaihtaa.. :unsure:
 
Kuukautisita laskettuna oisin 4+3, hedelmöittymisestä 4+0..liekkö sillä mitään väliä. 13.9 pitäsisi siis alkaa meidän vauvan sydän läpättämään. Ehkä siis niinä aikoina uskallan varata ajan ultraan. <3
 
Minäkin voisin tänne nyt ekaa kertaa hihkaista! Nyt 4+2, viime viikon perjantaina tein ekan plussan ja maanantaina digissä 2-3vko. Ivf alkuinen, joten tarkka hedelmöitysaika tiedossa. La 10.5. ja varhaisultran varasin 6+4 perjantaille. Jännittää kovasti, sillä viime syksynä meni inssistä kesken 5+3 jo. Mulla on öisin ihan jäätäviä mahakipuja, tuntuu että koko kohtu tulessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_
Mä vähän mietin että valehtelenko neuvolaan mun menkat esikosta ei nimittäin ikinä vaihdettu sitä laskettua, vaikka kuinka kertoi että ovis oli kp20 ja ultrassa oli jatkuvasti tietysti sen viikon pienempi. Oon kyllä kuullut että ne nykyään saattaisbsen herkemmin sit ultran perusteella vaihtaa..
Minä oon jo päättänyt narrata kuukautiset pari päivää aiemmaksi ja sanoa kierron olevan 28 päivää, vaikka hyvin tasaisesti ollut sen 25pvää. :D Sanon siis viimeiset kuukautiset niin, että niistä tulee sama laskettuaika 28 päivän kierrolla kuin mikä tulee minun normi kierrolla.
 
Mitäs kaikkea täällä onkaan kirjoiteltu. Syön raskausvitamiineja ja kalsiumia, ne omegat on olleet aiemmin käytössä mut nyt en oo ostanut uutta purkkia - täytyypä ostaa!

Minä en tajua yhtään mitään noista raskausviikoista, mutta sovellus sanoo että nyt on 4+4 niin olkoon sitten. Mulla oli oi-hormonit käytössä ja luomusti täysin epäsäännöllinen kierto, mutta munasolun irrotuspiikistä voin laskea hedelmöitymisen kahden päivän tarkkuudella (keskiarvolla laskin LA:n ja se täsmää suht hyvin myös edellisiin kuukautisiin).

Mulla oli viime vuonna kemiallinen raskaus joka kesti viikon, viivat ei silloin viikon aikana vahvistuneet. Oltiin silloin hoitotauolla ja testasin vain alottaessani terolutit, en tiedä kauanko olin ollut raskaana. Verikokeissa mitattiin HCG:n poistumista, lukema oli viikko vuodon jälkeen n. 40 ja tällä tuli Sofin puikkotestillä haaleita viivoja (tuosta 2 viikon päästä HCG 10, silloin blanko testi ja päästiin jo uuteen hoitokiertoon). Arvo 40 on kuitenkin näin alkuvaiheessa raskautta ihan normaali lukema käsittääkseni? Sen kai pitäisi vasta 6. viikolla olla yli 1000, muilta osin nousee yksilöllisesti.
Nyt mulla oli jo sunnuntaina vahvat viivat. Mutta tunnen kyllä monia naisia, joilla ei viivat ole hyvin menneissä raskauksissa vahvistuneet ja yksi sai molempien lasten kanssa plussan vasta kun menkat oli 2 viikkoa myöhässä. Ja ihan normaalit raskaudet ja terveet lapset :)
 
Mulla pitäs tänään virallisesti alkaa menkat. Vähän koko ajan jänskättää. Toki ne vois alkaa minä päivänä vaan loppuviikon aikan. Mutta tänään on dpo 14 ja yleensä luteaalivaihe on pitäny kutinsa vaikka ovis on tullukki miten sattuu.

Yritän olla ressaamatta noista testeistä ja viivoista ja muusta. Mikäli tämä menee kemialliseksi/kesken nii yritän miettiä, että niin oli tarkoitus. Vaikia on, onneksi saan tänään sellasen testin millä sain sen ekan haamujen haamun. Voin verrata että onko tummunu (ko en yhtään ressaa, en sitte yhtään)............................
 
Täälläkin kohtu tulessa jostain syystä eilisestä yöstä lähtien. Ei kyllä vuoda mitään mutta kovasti ahdistavaa tällanen jatkuva kipuilu, ja on kyllä ehdottomasti kipein raskaus tän mennessä. Tänään myös rinnat tuntuneet vähemmän kipeiltä kuin eilen niin hieman huolettaa :( mutta tää on niin luojan lykyssä koko homma et mitäpä se stressaaminen auttaa. Minulla jotkun apteekin äitiysvitamiinit käytössä, kolme tablettia per päivä, omegoita en ole ottanut ennenkuin on varmuus että on kohdussa tämä bebe, vuotoriskiä lisäävät nimittäin.
 
@Bb-8 kiitos kun kerroit tosta vuotoriskistä. Ehkä odotan suosiolla neuvolaan ja kysyn sieltä sit et mitä sitä nykyään suositellaan ja millon :D

Hitto et väsyttää. Voispa vaan maata. Mut ei, jotain hiton palikkatornia tässä taas pitää taaperon kanssa rakentaa :D
 
Heippa kaikki! Ihanan aktiivista väkeä täällä, mä liityn kans mukaan. Eilen illalla tehty eka raskaustesti ja kahta viivaa näytti tosi epätodellinen olo eikä oiken uskalla iloita, mut silti oon netin jo kahlannu läpi ja etsiny kaikkea tietoo raskaudesta. Meidän taustaa sen verran et lapsi on todella toivottu, yli vuosi yritetty ja kesän alussa hakeuduttiin lapsettomuustutkimuksiin ja sieltä ”vika” löydettiin. Nyt elokuussa tehtiin ensimmäinen pakastealkionsiirto heinäkuun ICSIn jäljiltä. Näillä näkymin viikoilla 4+3 mennään ja näytti olevan muillakin samoja viikkoja ja päiviä! Huomenna aattelin vielä aamuvirtsasta testata vahvistuuko viiva, jos vahvistuu niin voisin neuvolaan soitella. Tänään varasin varhaisultraan ajan lapsettomuusklinikalle 7+3 raskausviikolle.
 
@Ehkä sitttenkin? Mulla samanlainen olo... En tiiä mistä tää kumpuaa, mut kokoajan oon varma et kesken menee tmv. En uskalla neuvolaan edes soittaa, vaikka haluaisin Hcg seurantaan ja kysyä et millon varhaisultran voi varata. Mulla edellisessä raskaudessa oli alussa tosi runsasta verenvuotoa, joka selvis sit kaksosen keskeytymiseks (tod.näk.). Senkin vuoksi jännittää...
Mulla ei ollut esikoisessa mitään ongelmia, tärppäsi heti jne, tätä toista tosiaan yritetty 2v ja jotenkin se fiilis että ongelmat jatkuu. Meinasin tehdä vkl digin jos nyt ei vuoto ala, kipu onneksi poistui aamupäivän aikana.
Ja jos vkl jälkeen ok niin sitten soittelen neuvolaan, varhais uä meillä onkin jo hoitojen takia varattuna.

Meillä esikoisen jäljiltä lähes kaikki tallessa vaikka hän on jo 4,5 v, joten kauheasti ei tarvitse hankkia, paitsi varmaan vaatevarastoa pohtia jos tuleekin eri sukupuolta;)
 
Viimeksi muokattu:
Ai että mua tänään väsyttää. Työpaikan pihalla huomasin, että eilisen etäilyn vuoksi mun kone on kotona. Piti lähtiä hakemaan 20km päästä.

Mulla loppu eilen testit ja posti ei tuonukkaan vielä uusia, joten tämä oli eka aamu, kun en testannu. Vähä ahisti/jännitti, mutta vuoto ei ole vieläkään alkanut, joten yritän olla luottavaisin mielin. Toki valitsin valkoset pikkarit täksi päiväksi ja joka vessa reissulla jännittää. Mutta aina ku huomaan ettei vuoda vieläkään niin se tuntuu erävoitolta! Jotenki koko ajan oota menkkoja..... Kaikkea se teettää. Äsken oli kylmä ja nyt hikoiluttaa ihan vaan istuminen. Onneksi vielä ei ole ollu niin huono-olo, että lentäs oksu, lähinnä lievää etomista ja närästämistä.
 

Yhteistyössä