**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Täällä öklöttää taas normaaliin tapaan. Ainoo ero eiliseen on, että vielä ei ole tarvinnut pönttöä kumartaa. Piti tästä pikkusen paremmasta olosta ottaa sitten heti ilo irti, ja siivoilla. Syömään en vieläkään ole pystynyt. :$ Painokin laskenut vajaa pari kiloa vajaassa viikossa. No, näin nää raskauden alut mulla on aina mennyt. Viimeisimmässä raskaudessa oli lähtöpaino saavutettu vasta rv 23. Ei ainakaan voi syyttää liiasta painonnoususta. :/

Ja kiitos kaikille voimia toivottaneille, kyllä tää tästä taas. =) Ja jaksamista myös muille pahan olon kanssa kamppaileville! :hug:


 
Kiitoksia onnen toivotuksista. :heart: Oli kyllä iso uutinen. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mulla on ollut pahoinvointia edellisten kans tosi paljon, eikä siihen kyllä tuntunut auttavan mikään. Nyt ollut silloin tällöin ja pari kertaa pitänyt käydä pyttyä kattomas. :x
Mehukeitto on hyvää, saa äkkiä suusta alas. Hyvä puoli pahoinvoinnis on, että siitä tietää ainakin, että istukka toimii ja sikiö saa ravintoa.
 
Eemelin äiti Onnea paljon =) Täällä edelleen väsymystä. Tuntuu että ei jaksais mitään tehä. Välillä paha olo ja välillä sit helpottaa. Oispa ihana alkaa nukkumaan vaan töihin pitää kohta lähteä:/ Täällä oli keskusteltu siitä että joko on töissä kerrottu raskaudesta. Itse en ole kertonut, mutta kyllä epäilivät kun oltiin iltaa porukalla viettämässä ja en ottanut alkoholia ollenkaa. Kerron sitten ku pahin keskenmenoriski on takana.
 
Toukotytsy: Mulla oli kans ekassa raskaudessa ihan hirveitä pääkipuja ja niihin ei tosiaan mikään auttanu. Sillon oli talvi ni vähän helpotti ulkona olo ku oli niin pakkasta ja kylmä ni se kipu ei tuntunu kylmyyden läpi niin pahalta. Panadolin syönti oli vaan rahan tuhlausta.. Yritä jaksaa :hug:

Nara, Äitti -83 ja muut oksetuksesta ja kuvotuksesta kärsivät :hug: Kyllä tämä tästä...

Ihana lukea ultrakuulumisia. Toivottavasti tosiaan kukaan ei tipu enää tästä pinosta..

Mulla vielä kaks viikkoa eka neuvolaan ja sillon kai varataan ultra aina. Ei millään malttas ootta. Ja mää haluaisin jo nyt tietää kumi sieltä on tulossa. Vaikka onkin aivan sama kumpi tulee ni täytyy kyllä myöntää että jos saisin ite täysin päättää ni toivoisin sen olevan tyttö. poika siis meillä ennestään. Mutta vaikka tulis toinen poikaki ni yhtä tervetullut on hänkin, en sitä tarkota mut jotenki sitä vaan haluais molempia. Ja sit ku todennäköisesti meidän lapsiluku jää tähän kahteen ni siksikin sitä nyt sitten toivoo.. No mut tuota on turha vielä miettiä, ikinä ei tiedä mitä tapahtuu..

Kuvottaa väsyttää raivostuttaa. Siinä kiteytettynä olotila. Ja silti maailman onnellisin. Hih, hassua..

Ainiin, voiko jo tässä vaiheessa olla liitoskipuja? Siis mulla on ehkä 7. viikko menossa, noin. Mut illalla ku on jo menossa nukkumaan ni rupeaa ihmeellisesti vihlomaan nivusiin ja lantioon. En ees tarkkaan tiiä mihin kohtaan mut siis ei mahaan.. Vai johtuukohan ne jostain muusta... EIlen kyllä kävin pumpissa että oisko vaan lihakset jotenki rasittunu niin että vihlois.. en minä tiiä... tietääkö kukaan? :D

Ainiin, Daami voi laittaa listaan että oon 29v. Kauhia.. kohta kolmekymmentä ja itestä tuntuu että vasta lukiosta pääsi :LOL:

joo.. mutta palataan taas :wave: Hauskaa viikonloppua!
 
Ja siitä töissä kertomisesta... Määhän oon siis nyt kotona ja helmikuussa pitäs takasi mennä. Ajattelin np-ultran jälkeen käydä sit ilmottamassa että en takasi tuu nyt sit reiluun vuoteen ainakaan. En viiti kuukaudeksi tai kahdeksi sinne mennä, ihan turhaa :whistle: Näin siis jos ultrassa kaikki ok eikä tarvi muuta miettiä..

Rupes tekemään ihan hirveesti mieli suklaavanukasta :p Ja ei sitä tietenkään täällä oo :(
 
Kiitti vinkistä Eemelin äiti! Nyt oon niin laiska että ootan ku parin tunnin päästä pääsen kauppaan :ashamed: Mut pitää laittaa korvan taakse jos samanlainen himo iskee ku oon arkena jumissa kotona =)
 
Täällä odotellaan kolmatta syntyväksi 17.5. 09. Ikää mulla tulee vuoden lopulla 27vuotta :whistle:
Vkolla 6+4 olin ultrassa, josta löytyi syke, mutta mitään mittoja ei saatu tai laskettuaaikaa määritettyä koska pysyi niin kätköissä muuten. Syke siis paljasti

Ultrassa todettiin suuri keltarauhanen(?) Ei kuulemma ihan tavatonta, mutta poikkeuksellisen suurikokoiselta kuulemma näytti,
Onkos jollain kokemusta moisesta?
Eihän se ainakaan mihinkään tuplaodotukseen voisi liittyä? (suvussa kaksosia, itsellä tosiaankin toiveissa vain yksi, koska 2 löytyy jo ;) Mutta siis äitini on saanut kaksoset, ja toivon että se periytyminen tosissaan hyppää sukupolven yli)
Ultraaja haluaa ultrata uudelleen 9.10. koska omien sanojensa mukaan "ei pystynyt vastaamaan kaikkiin kysymyksiini" sanoi kuitenkin että ei ainakaan kesken ole menossa.
Mutta siis, yksi syke bongattu silloin vkolla 6+4

pahoinvointia on (2 ekassa raskaudessa ei ole koskaan ollut, mulla siis 04 ja 05 syntyneet tytöt ennestään) ja eilen en edes vessaan ehtinyt kun aamupala tuli bumerangina ylös.
Oli muuten tosi nastaa kuurata keittiön lavuaaria.
24/7 kuvotusta on, eikä mikään maistu. Toistaiseksi raejuusto kurkku sekoitus on ainoa joka maistuu :p

T:Neiti, rv 7+6
 
Edelleen hyvä olo. Syön silloin kun mieli tekee ja välillä muulloinkin ettei heikota.
Käytiin tänään miehen kanssa ekaa kertaa katselemassa vaunujen ja pinnasänkyjen hintoja Lastentarvikkeessa. Nyt kun ei lähipiirissäkään ole ketään, kuka voisi omiaan myydä eteenpäin. Tuskin mitään ostetaan vielä kuitenkaan. (tosin vanna löytyy jo) :D

Kaikki on niin uutta ja huimaa, että välillä ei tiedä oikeen mitä ajattelis. Hieman yli viikko olis aikaa ekaan neuvolaan ja ultraan.

Tänään tuli nukuttua taas päikkärit pitkästä aikaa. Tais eilinen saunominen veljentytön kanssa uuvuttaa työpäivän päätteeksi. :p


 
heissan taas..en oo vähään aikaan kirjotellu(mukamas kiirus)..täys tohina päivisin päällä ja illalla ihan mielettömän väsyny..onnex v-loppu,ni mieskin koko päivän kotona..
täytyy vaan meidän kaikkien muistaa et onnex tuo väsymys aika ei ole kauhean pitkä,se on ohi ennen kuin huomaatkaan.. :)
onx teillä kauheasti jo noita mielitekoja?? mulla ekasta oli sitruunamehu,tokasta jalopeno et mitäköhän mielitekoja tästä tulee..

neiti21 oliko tuo keltarauhanen siis kohdussa vai munasarjassa??mulla kax kystaa (kuulemma johtuen tuosta keltarauhasesta) munasarjassa ja toinen suurentunut,ne saattavat itsestään pienentyä niin ettei niitä tarvitse sieltä poistaa
 
Hitto mitä taistelua tämä on päivästä toiseen..mä illat itkeskelen kun on niin loppu tähän oksentamiseen ja kuvotukseen. Kuitenkin samaan aikaan muistaa esim. tänään keskosdokkaria katsoessa kuinka paljon vaikeampaa elämä voi olla..kyllähän sen tietää, että tämä loppuu. Tuntuu vaan niin pitkiltä nämä viikot. Kaupassa käyntikin on tuskaa kun saa oksua pidättää, eikä jaksa olla yhteydessä edes ihmisiin.huoks..jaksaa jaksaa ei ole vaihtoehtoja.. :kieh: kai se istukka sitten toimii hyvin.. :p
nara ja himppu 9+1
 
Tervetuloa uusille! :wave: Lisäilin listalle. Perlos onko sulla la tiedossa ku ei oo listassa? Kävästiin pojan kans kaksistaan miehen äidin luona yökylässä,oli kyllä ihan kivaa,sitten tänään löytyi alennusmyynnistä 10? pienten takkeja! Ostettiin ihan kaksin kappalein,ihan merkki kuteita,ärsytti ku yks röyhkiä emäntä kauhas kauhian kasan niitä takkeja ja alko soittelemaan kännyänsä läpi että kelle kaikille tuo.Siinä sitten meni tosi kiva Remun takki ku se niitä hamstras :kieh: :kieh: :kieh: Meinasin potkasta polvilumpioon ku niin keitti :saint: Mutta joo,nyt on poajlla takkeja kasapäin kun jo entuudenstaan oli kaksi kotona :D

Eipäs tässä kummempia,tänään 9+0 :heart: :heart: :heart:
 
Mä en muistanu kirjotinko jo eilen.Piti käydä kurkkaa.Olinhan kirjottanut. Raskaus dementia iski jo. Huomasin kirjottaneeni väärin,kun valitin että np-ultraan on ikuisuus 18.10....mutta siis oikeesti on ikuisuuden päästä ku se on vasta 18.11!

Perlos: Mulla on mielestäni liitoskipuja.Ei niin pahoja ku loppu raskaudessa.En tiedä onko ihan sitä itseään vai vaan niitä alapään kolotuksia ja vihlaisuja joita mulla alkuraskaudessa on. Olin just tunnin kävelylenkillä ja voin sanoa,että joka askel sattui nivuksiin tai häpyluuhun. Toivottavasti olis vaan jotain alun juttuja.En todellakaan kaipaa liitoskipuja vielä pitkään aikaan.

Mä olen hoitovapaalla ja veikkaan,että pomo ei todellakaan tykkää hyvää.Olen ollut eka äitiyslomalla,siitä hoitovapaalla,taas äippälomalle,siitä taas hoitovapaalle ja uudelleen äippälomalle ja nyt siis hoitovapaalla.

Ei tänne sen ihmeempää.

voimia pahoinvoinnista kärsiville!

NN rv 6+2
 
liitoskivuista muistaakseni siinä rv 16 kieppeillä ovat alkaneet samoin aikoihin myös supparit. Muistan että suppareita tuli sellasia tosi pitkäkestoisia siis yks saatto kestää 10min kiristää mahaa, mutta olivat täysin vaarattomia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja luppa-:
neiti21 oliko tuo keltarauhanen siis kohdussa vai munasarjassa??
Eli oli siellä munasarjassa ihan missä pitäiski.
Puskaradio kertoi että vois olla toi keltarauhanen pahoinvoinnin aiheuttajana? tai jotain, en mä mittä tiä, kolmas vast tulos :LOL: :D

NARA: Mua kanssa itkettää ihan kaikki, ei vain kuvotuksen takia, vaan ihan .. tuntemattomista syistä...

On kyllä niiiiin erilainen alkuraskaus :eek: Aina selvinny ilman oireita ja nyt itken, nauran, oksennan ja on vihdoin tissit :D :LOL:
 
Onnea TUPLA ODOTUKSEEN :heart: :heart:
Meidän nuorimmaisen lapsen kummeilla on molemmilla tuplat,toisella 3vuotiaat,toisella 2kk vanhat kääröt.Tuplaten hommaa kuten myös onnea.Nauti masusta kun se vielä on siro_Oletko kuullut että kaksosraskaudessa viikko 27 vastaa yksösraskauden loppusuoraa?!Muhkeaa kevät-talvea :hug: Kyllä kaksi pientä sulosta nyyttiä tuhisemassa vierekkäin on maailman sulosin näky.Ei sillä etteikö yksikin mutta onhan se aina mieletön ihme kun niitä onkin kaksi.

Mul on ultra tiistaina,eilen tuli kutsu.Saadaan selvyyttä odotuksen päämäärään :)
Mä kanssa syön aamusta iltapäivään koko ajan ja illalla ei mahdu enää mitään.Tänään kun en syöny ku aamupuuron ja seuraavaks ruuan ni loppupäivän olikin taas huono olo.Nyt oon tankannu illan ja aamusta jatkan hedelmien napostelua.

Nyt mä lämmitän mukillisen glögiä ja vajoan sohvalle rentoutumaan.Harvinaista kun ei odota pyykit eikä muutkaan kotityöt.

Koittakaahan yökkäilevät napostella jotain raikasta ja kevyttä joskos olo helpottas.Maistelkaa eri tuoremehuja,niistä saa nestettä ja monet on vitaminoitujaki.Mä oon niillä pitäny hedelmien kera joskus itteni hengissä alkuraskaudesta ;)
Mäkin vannoin ekan lapsen kohdalla pönttöön kurkistaessa päivittäin että eka ja vika.Vaan äkkiä sen alun pahan olon unohtaa ja yksikään raskaushan ei oo samanlainen. :wave:
 
Iltaa! Täällä ei edelleenkään pahoinvointia, olotila on kerrassaan loistava, mikään kun ei okseta, ja ruokakin maistuu... ei edes väsytä pahemmin. Raskaushormonit on koetelleet kyllä mielialanvaihteluina, on ollut itkuherkkyyttä, mutta toisaalta taas nauruntäyteisiä hetkiä paljon, sopuisassa suhteessa kumpaakin.
Ei mulla muuta... kunhan tulin lukemaan kuulumisia, ja mukana roikutaan edelleen.

4krs+masukki 9+5
 
Kiitos perlos. Päänsärky vaan jatkuu ja kaamea Flunssa iski päällensä.. :ashamed:
Tekis mieli vaan nukkua |O sitä oon kyl nyt tehnykkii koko viikonlopun! :D
Miehen vanhemmatkin on kohta tulos kylään ja olo ei kyllä oo nyt niinkää virkeä että tekis mieli pitää seuraa kenellekkään.. :snotty:

Oi.. ja onnea Eemelin äiti! =)
 
Mun laskettu aika.. hmmm.. Jonku laskurin mukaan sain 25.5 mut se ei todellakaan oo mikään varma ku nuo menkat ei ehtiny säännöllisinä olla tossa välillä mut tuskin nyt hirveesti heittää. Eli ton voit Daami merkata. Ilmotan sitten ultran jälkeen jos muuttuu.

nikunaku: :D Voi olla että pomo ei oikein tykkää.. :whistle: Mut ei se haittaa, tää äitiysloma ja hoitovapaat on naisen oikeus =) Määki luulen että mun pomo ainakin pettyy ku en mee takasi mutta noh... ehtiihän noita töitä tekemään...

Niistä mieliteoista... Noh eilen tuli himo siihen suklaavanukkaaseen ja yleensä en koskaan semmoisia osta.. Meinas prisman jogurttihyllyllä eilen tulla ensin itku ja sitten hillitön kiukkukohtaus ku en löytäny fanny vanukasta |O |O Siis eikö sitä oo enää olemassa vai onko tän kaupungin suurin prisma vaan niin sivistymätön ettei sitä oo siellä myynnissä?? :kieh: "Tyydyin" sitten jacky vanukkaisiin ja oli nekin tosi hyviä (huomatkaa monikko :whistle: )

Täällä itkettää kans vähän väliä.. Ja nyt mulla on semmonen kausi että valitan miehelle koko ajan ku se ei mua enää rakasta :LOL: Ja siis se ei todellakaan pidä paikkaansa eikä siis mies anna tommoseen edes mitään aihetta.. Minäkö muka huomionkipeä :whistle: Ja täytyy myöntää että myös ehkä hiukan raivostuttava :LOL:

Nyt ei sit pariin päivään oo ollu niitä "liitoskipuja" tai jotain mitä mulla oli.. Eli tais olla vaan liikunnasta johtuvia lihassärkyjä tai jotain.. Kyllä kai tässä jo korvienvälissä alkaa oleen kaikenlaisia oireita :/
 
Jos joukkoonne vielä mahtuu niin täällä olisi yksi masun kasvattaja lisää. Ensimmäistä odotellaan syntyväksi toukokuussa, mutta la on vielä "hakusessa", kun raskausviikotkin on vielä pimennossa. Eli itsellä sellainen tilanne, että e-pillerit olleet käystössä lähes 6 vuotta ilman taukoja. Elokuussa tuli normaali tyhjennysvuoto ja aloitin uuden liuskan, josta kerkesin ottamaan 5 pilleriä. Kunnes eräänä aamuna huomasin, että hups pilleri oli unohtunut ottaa ja edellisen ottamisesta oli pitkäti yli vuorokausi. Joten yhteis tuumin avokin kanssa päätettiin et jätin liuskan kesken ja jatketaan ilman ehkäisyä. Ja raskaus saa tulla sit kun on tullakseen. No tästä pillereiden unohduksesta meni muutama päivä ja tuli parin päivän tiputtelu vuoto, jonka jälkeen ei ruvennut kuulumaan mitään.

Ovistakaan en huomannut tulevan, joten ajattelin et kierrot on ihan sekaisin. Raskausteen en todellakaan uskonut, koska peti puuhissa ei juurikaan keretty olemaan. No viime viikonloppuna tein reaskaustestin ja se näytti plussaa! En vieläkään meinaa uskoa todeksi. Paljon olen lukenut ja kuullut kuinka on yrietty lasta ja siltikään ei tärppää. Täällä ei edes varsinaisesti yritetty ja "luomu" menkatkin jäi tulematta.

Ensimmäisessä neuvolassa kävin keskiviikkona ja sielläkään ei osasttu sanoa noihin raskausviikkoihin mitään. Täti siellä päätti, et mennään viimeisten kunnon vuotojen mukaan eli tän mukaan olis menossa 8+0, mut voi hyvinkin olla vasta 6+3. Onko kellekkään osunut vastaavaa kohdalle? Tää on niin sekaava ja stressaa, ku ei tiedä missä mennään. Ja ensimmäinen ultra on vasta 27.10, jolloin olis menossa 9+3 tai 11+1. Eikös tuo eka ultra ole vaan se missä kuunnellaa sydänäänet ja np-ultra on sitten myöhemmin? Ku aattelin, et jos tosiaan eka ultra on vasta viikolla 11+1, ni eikös se np-ultra pitäs olla melko pien sen jälkeen. Stressaa ku ei tiedä mistään mitään.... Missäs vaiheessa te muut ootte päässy ensimmäiseen ultraan? Tuntuu et tonne kuun loppuun on ikuisuus aikaa.

Ja järkyttävät pahoinvoinnit täälläkin. Oksentaa ei ole onneks vielä tarvinnut, mut mikää ruoka ei maistu. Tuntuu et, kun ajattelinkin syömistä niin tule heikotus.
 
pikku möhkis tervetuloa joukkoon! Musta tuntuu, ett olen odottanut ikuisuuden np-ultraa, joka ainaki täällä on vasta viikolla 13. huomisesta lukien siis tasan 3 pitkää viikkoa vielä odoteltavana, ja vasta sitten selviää koko totuus masukin voinnista... yksityisessä varhaisultrassa en ole koskaan käynyt, ainoastaan viimeraskaudessa pääsin sentakia ilmaiseksi jo aikaisemmin, kun ei ollut selvyyttä raskausviikoista, ja tehtiin pari kertaa ultraus, lopulta viikolla 8+3 selvisi todelliset viikot.

4krs+masukki 9+6 (huomenna tasaluku vaihtuu)
 
Hei perlos!! Funny vanukasta etsin itsekkin yks päivä ja ei meinannu löytyy millää mut loppujenlopux löysin!! :D Se purnukka oli vaan muuttunu .. valion korkillinen purkki Vanilla vaniljalkastike siinä luki ja maistu ihan samalle kun joskus kauan sitten... :)

Nyt kömmin takas vällyjenvälii parantelee tätä hitsin pääkipuu!!
:(
 
Tervetuloa pikku möhkis :flower:

Täällä on nyt ensimmäisen kerran meinannut oksentaa. Ei ruoka meinannut mennä alas ja väkisin söin ja siinähän se meinasi ruokapöydässä tulla samantien ylös.

Huomenna ekaan neuvolaan!

Sompio ja prinsessa 5+6
 
Omituiset mieliteot on tainneet sitten alkaa. Herasin aamulla tuskaiseen olon, kun oli _pakko_ saada Coco pops -muroja ja heti! Piti sitten karvistella puoleen paivaan asti, kun on sunnuntai eika kaupat aukea aiemmin (kotoahan ei tuollaisia ole loytynyt viiteentoista vuoteen...). Mutta kylla oli hyvia :). Normaalisti olen liiankin terveellinen ja kaikki makeutettu on muka liian makeaa...

Mulla on muuten LA 2.5. on nakojaan jaanyt pois alusta.

Taalla odotellaan viela ekaa neuvolaa, saati ekaa ultraa... inhottavaa tallainen epatietoisuus, vaikka viikkoja jo 10!
 

Yhteistyössä