Toukokuun tiitiäiset 2015 *joulukuussa*

Toukokuun tiitiäiset 2015



LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

28.4
HSP79 / 34 / 2. / SeKS

30.4.
Matunen / 23 / 1. / JS
terp / 30 / 4. / TYKS
saima-- / 19 / 1. / LKS
SJ / 24 / 1. /
Lianne / 2.

1.5.
rapsuripsi / 24 / 2. / LKS
linkkari / 40 /1. / tays
saima-- / 19 / 1. / LKS
mutrunen / 26 / 3. / k-sks
toukovauva / 27 / 2. / MKS / Poikaolo.

2.5.
äiti3lasta / 26 / 5. /k-pks

3.5.
meva / 31 / 4. / Oys
Pieni. / 25 / 2.lapsi / TYKS
Lumme75 / 39 / 7. / Seks

4.5.
(Laura) / 30 / 3. / KYS
Viiu / 33 /
sisko36 / 37/ 1. / satks
Mariit / 29 / 1. / Tays

5.5.
carna / 26 / 1. / KOKS
CherryCake / 25 / 2 / k-hks
mimmu222 / 28 / 1. / TAYS
Viiu / 33 / 1. / KOS / Tyttö
Tamlin/37 / 2. / Mks / poikaepäily

6.5.
taAsK / 29 / 1. / KYS
Giu / 28 /1. / KOS
Millukka / 35 / 8. / Hyas
Röntiäinen / 28 / 4. / seks
Sinpukka / / 1. / PHKS
neppisnei / 28 / 4. / SatKs

7.5.
-Hilla- / 32 / 1. / KOS /
Jonsku / 26 / 1. / TAYS
Miilu / 25 / 3. / KYS

8.5.
annasmat / 33 /4. / TAYS
viimi / 25 / 1. / KYS
Aurel / 21 / 1. / SATKS
Karmela / 37 / 3 / PS

9.5.
Jadey / 37 / 4. / ?
hömelöpöllö / 34 / 4. / satks
MurustenMami / 30 / 4. / K-hks

10.5.
Caramelo / 36 / 2. / OYS
Anime / 32 / 2. / OAS
touko2015 / 36 / 5. / PS
Hanttuliini84 / 30 / 1. / KOS
Muruli / 32 / 2. / Hkistä jokin
Odottaja2015 / 24v. / 1. / EKKS
Valkohai / 30 / 2. / Js

11.5.
ledeksi / 40 / 2. / kos

12.5.
PS / 32 / 1. / KOS
FanttiMöhkönen / 34 / 3. / KOKS
Aakku85 / 28 / 1. / TAYS

13.5.
-hali / 24 / 2. / KOS

14.5.
Vavec / 22 / toinen raskaus / js tai nkl
Oodikas / 36 / 1. / Oys
Mamma94 / 20 / 2. / Kos

15.5.
Zesi / 26 / 2. / hys
Meppim / 31 / 2. / Oys

16.5.
muumin1 / 20 (21)/ 2. / tyks
Marlin / 31 / 4. / Oys

17.5.
marrasmassu / 30 / 3. / lks /
Nalat-84 / 29 / 1. / PHKS
KasKummaa/ 30/ 1. / OYS/ ?
Vilperi / 34 / 3. / Tays
hiiaa / 29 / 3. / satks
tyynekerttu / 6. / k-sks

18.5.
Methe / 35 / 3. / nkl

19.5.
Milanen / 29 / 2. / Seks

20.5.
ananias / 39 / 2. mutta 1. yhteinen / phks

21.5.
Anukkio / 38 / 2. / TYKS

22.5.
Minihemuli / 25v. / 1. / K-hks
K1ss4nk3ll0 / 30 / 3. / KHKS /

23.5.
HanPi / 27 / 3. / sas tai tyks
idv / 22 / 2. / ksks

24.5.
DiiDii / 22 / 1. / K-SKS
janettet / 26 / 2. / K-PKS

25.5.
Miimu8 / 36v. / 3. / Jorvi

26.5.
Tempe / 35 / 5. / phks
-tipunen- / 28 /2. / tyks
Mauva / 23 / 1. / OYS

27.5.
joa / 25 / 1. / ?
Haave / 30 /2. / K-PKS
Nennukka93 / 21 / 1. / Pkks
onnimuuli / hys

28.5.
Tiuku / 24 / 1. / Tyks

29.5.
Riida / 30 / 1. / nkl

31.5.
jennna / sas

??
Uniikki75 / 39 / 2. / Seks
lielikki / 28 /3. / js




Yhteensä 88 odottajaa :)



synnytyssairaaloiden lyhenteet:
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala


Päivitykset selvästi erottuvasti, Kiitos!


ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE, JA ONNEA JA MENESTYSTÄ RASKAUTEEN! :heart::heart::heart:

Menetyksen kohdanneille :'( :hug:

FB:n ryhmä on SULJETTU, eikä uusia jäseniä enää oteta mukaan.

Aiemmat ketjut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2423925-toukokuun-tiitiaiset-2015-marraskuussa/sivu5.html#post30477441

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2419242-toukokuun-tiitiaiset-2015-lokakuussa/#post30310128

http://http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2410549-toukokuun-tiitiaiset-2015-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2411906-toukokuun-tiitiaiset-2015-syyskuussa/#post30229852
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta terp :)

Tänne ei mitään erikoista. Uusintaultrassa kävin viikko sitten ja vauva todettiin terveeksi. Lääkäri meinas että kovin isoa vauvaa en varmaankaan tee kun s-papp-a arvo oli niin matala. Rd mulla on ollu kahesti ja esikoinen oli 4.4kg 40+3 ja keskimmäinen 4.3kg 42+0. Kuopus oli vaan 3090g 37+0 ja viimeksi mulla ei radia ollutkaan :) Kovasti ootan vauvan liikkeitä mutta saas nähä minne asti menee kun istukka on edessä. Välillä ehkä tuntuu pieniä hipasuja mutta varma en oo. Rakenneultra on 29.päivä, sitä odotellessa.
 
Joulukuu jo. Mihin tää aika oikein menee? Ja toisaalta
vasta 18 raskausviikko, vaikka tässä on oltu raskaana
jo vaikka kuinka kauan. Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?

Mua vaivaa kamala närästys ja ruoka nousee takaisin
ruokatorveen. Sain lääkettäkin, muttei se tunnu oikein
auttavan. Ajattelin kokeilla apteeki närästyslääkkeitä
seuraavaksi. Joku merkki siellä oli, jota sai syödä raskaanakin
ollessa.

Painon nousu on vähän talttunut, kun olen saanut iltasyömiset
kuriin. Ennen tuli mutusteltua vaikka mitä iltaisin, mutta nyt olen
koettanut syödä kunnolla ja sitten vaan hedelmiä myöhemmin.

Seuraava ultra on ensi viikolla. Toivottavasti sieltä tulee hyviä ja
normaaleja kuulumisia. Sen ulrtan jälkeen voisi miettiä töissä
raskaudesta kertomista. Juttelin tätini kanssa raskaudesta viikon-
loppuna ja hän kertoi suvun lasten syntyneen reilusti etuaikaisina.
Voisihan se olla reilua kertoa täällä töissä, että osaavat vähän alkaa
sijaisen palkkaamista suunnitella. Ja jos meidän vauva sattuisikin
syntymään reilusti keskosena, niin olisivat edes tietoisia minun raskau-
destani ennen vauvan syntymää. Vielä kukaan ei ole arvannut tai
kysellyt mitään. Eivät ehkä osaa ajatella, että näin olisivat asiat.
Normaalit vaatteet menevät vielä päälle, mitä nyt housuista joudun
jättämään vetoketjua vähän auki.

Mulla on sokerirasituskoe tammikuun loppupuolella. En ole vielä
varannut aikaa. Sen litkun juominen ei kauhesti nappaa, mutta kait
se on tehtävä. Ja jos jotain huolestuttavia lukeamia tulee, niin
parempi varautua raskausdiabetekseen ja hoitaa se kuntoon.
Ei tule sitten vauvalle tai minulle mitään epämukavia yllätyksiä.

Hyvää joulukuun alkua ja veronpalautuspäivää!

linkkari ja vappu 18 + 5
 
Tänne ei kuulu mitään uutta niin en oo vähään aikaan kirjotellu mittään. Masu kasvaa mutta ilmeisesti kuitenkin sen verran hitaasti että yks työkaveri tajus vasta nyt että oon oikeesti raskaana vaikka oon hälle jo kolmesti sen kertonut :LOL:

Hoksasin vasta nyt että ne tuplarattaat on kyllä ostettava, esikoinen on nyt 2 vuotta. Esikoisella on muuten nyt tosi pahana atooppinen ihottuma, raapii ittensä verille joka päivä, onneks saatiin nyt kiireellinen lähete ihopolille. Toivottavasti toiselle lapselle ei tulis samaa riesaa :(

Rakenneultra on 29.12 ja aiotaan kysyä sukupuoli. Ei oo yhtään tyttö- eikä poikaolo, esikoisesta tiesin heti alkuun että tyttö tulee. Nyt ehkä alan tuntea liikkeet.

oon ihan sekasin laskuista, ei mitään hajua mikä viikko menossa, noh la on se 10.5 :)
 
Samaa rataa mennään ku tähänki saakka :) mulla joko maha kasvaa hitaasti tai sit kukaan ei kehtaa kysyä et oonko raskaana no siihen saattaa toi meidän lapsettomuus olla tietenkin osa syyllinen:) lähimmille sukulaisille ollaan kerrottu ja luulen kyllä et Puskaradio on varmaan toiminu :D
Kauheen nopsaa noi viikot menee ku kohta ollaan puolivälissä :)
Meilläkin on rakenneultra 29.12 ja 18.12 on neuvola :)
Jonsku&toukka 18+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
En ookkaan pitkään aikaan kirjoitellut! Mä olin keskiviikkona ylimääräisellä lääkärikäynnillä kun mulla on ollut paljon supisteluja, kivuttomia ja kivuliaita. Kipeitä tulee etenkin rasituksessa. No kohdunkaula edelleen 3cm ja kohdun suu kiinni, eli kaikki hyvin. Tähän perustaen lääkäri sitten myös totesi ettei vauhtia tarvitse hidastaa lainkaan. Olin tästä vähän pölmistynyt kun tosiaan kipeät supistukset on oikeasti kipeitä ja niitä tulee jo reippaasta kävelystä. Selvensin vielä, että teen fyysistä työtä. Lääkäri ei kuitenkaan nähnyt mitään syytä sairaslomalle. Vähän pölmistyneenä tästä... No onneksi saan työterveydestä sairaslomaa. Ihan ihme neukkulääkäri.

Vauvan potkut tuntuu jo oikein selvästi! :heart: sainpa muutaman potkun videollekin kun maha heiluu niin kovasti. Vauvalla kaikki hyvin :)

Ai niin! Tänään 19+2 ja rakenneultraan ens torstaina :)
 
Täällä ei mitään ihmeellistä. Rakenneultra lähestyy. Siihen on enää pari viikkoa, 19.12. Sitten 27pvä on neuvola. Sitten saakin jo tehdä raskaustodistuksen ja mahdollisesti tilata äippälaatikon. Ja pitäisi oikeesti ostaa se puntari, et näkis onko paino karannut käsistä?! Tosin en kamalasti ole vielä huolissani, kun omat vaatteet mahtuvat vielä päälle.

Tänään 19+3
 
Kui musta tuntuu et mun rakenneultra on jotenkin kauhean aikaisin... Mulla nyt 18 +4 ja rakenneultra on jo 17.12. Mahdetaankaan silon saada pienen sukupuoltakaan vielä selville... No anyway. Kaikki ok, neuvola oli eilen ja kaikki ok. Rautakuurille jouduin kun hemoglobiini 109. En ole juuri laskua ite havainnut, ehkä inan verran väsyttänyt. Mut ihana oli kuulla pienen sydänäänet kuukauden tauon jälkeen kun en ole tuota doppleria hankkinut.
 
Sisko36, mulla oli viimeksi rakenneuä heti 18+ lääkärin määräyksen mukaan, ihan hölmö aika kun sydämen rakenteita piti tarkemmin katella ja ei tuolloin näy kun karkeasti ne rakenteet.. Mutta ihan riittävän hyvin näky kaikki ja sukupuolikin selvisi, sain sitten vielä uuden uä-ajan myöhemmäksi että tsekattiin sydän vielä ennen syntymää. Nyt on 19+1 ja 16.12. oon menossa rakenneuä:een.
 
Kyllä se sukupuoli tuossa vaiheessa jo näkyy Sisko36. Kävin 15+viikolla uusintaultrassa ja sillon ois sukupuoli jo näkynyt mutta en sitä halunnut tietää. Eikös kuitenkin tärkeämpää ole että rakenteet näkyy kunnolla :) Ymmärrän toki että varsinkin esikoisen kohdalla se sukupuoli kiinnostaa. Mutta esim meille miehen kanssa varsinkin tämän raskauden alussa olleiden down epäilyiden takia se sukupuoli on ihan toissijainen asia.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mutrunen ja marlin kommenteista. Tietenkin ne rakenteet on se tärkein asia ihan ehdottomasti. Siitä ei ole epäilystäkään. Tuo sukupuoli vain on kiva tietää myös, mut sivuseikka.
 
Viimeksi muokattu:
No näinhän se Sisko on :) Onpahan helpompi hankkia tarvittavat asiat kun tietää sukupuolen :D

Näin viimeyönä ekan synnytysunen :D Mullahan mitä todennäköisemmin synnytystapa on sektio kun kaksi niitä jo peräkkäin on. Mutta unessa synnytin alakautta ilman mitään ongelmia. Vissiin mulle oli sektioaika jo varattu mutta vauva päätti syntyä ennen sitä ja sain alakautta synnyttää. Minähän haluaisin synnyttää alakautta, mutta se taitaa todellakin jäädä haaveeksi : / Nyt on vauvan liikkeitä alkanut selvästi tuntumaan. Semmosia pieniä hipaisuja ja tökkimisiä.
 
Täällä olisi taas yksi toukokuun odottaja joukkoonne :wave: La 29.5/ Nannuk/ 25/ 2./ Toista lasta odotamme, esikoinen on pian 2v. Olen voinut todella hyvin tässä raskaudessa, toisin kuin esikoisen kohdalla pahoinvoiti oli järkyttävää melkein viikolle 20. Milloin te muut olette alkaneet tuntemaan liikkeitä? Niitä kovasti odottelen, viime raskaudessa ne rupesivat näihin aikoihin tuntumaan, nyt siis viikot 15+4. Onko täällä muita odottajia joilla veriryhmä O- tai joku muu miinusmerkkinen? Minusta hyvä kun nykyään tutkitaan veriryhmä tulevasta vauvasta jo odotusaikana miinus veriryhmän äideiltä, niin anti-D-suojapistoksen voi laittaa jo ennen synnytystä jos lapsen veriryhmä on +. Mukavaa Joulun odotusta kaikille!
 
Heipparallaa naiset! :) Mulla tulee harvemmin tänne kirjoiteltua, kun sivut ei koskaan toimi tietokoneella kunnolla ja kännykällä on niin ärsyttävä kirjoittaa. Mutta lukemassa olen käynyt lähes joka päivä ja nyt pääsin tänne ihmeellisen helposti.

Täällä menossa nyt rv 19+0. Närästys vaivaa ja edelleenkin oksentelen aina välillä. En sentään päivittäin mutta kerran tai pari viikossa. Huono olo on useammin mutta se johtuu varmaan osin myös närästyksestä. Sain lääkäriltä reseptin parempaan lääkkeeseen, mutta välillä tuntuu, ettei sekään auta kunnolla. Tarkkaan pitää miettiä, mitä ja milloin syö, että närästyksen mahdollisuus olisi minimaalinen. Mukavan lisänsä tähän soppaan antaa se, että mulla ei oikein tee mieli mitään. Parhaani yritän syömisen kanssa tehdä ja sillekään en oikein mitään voi, että tulen nyt täyteen paljon vähemmästä kuin ennen. Viimeksi neuvolassa hoitaja vähän pyöritteli päätään, kun kuukaudessa mulla oli paino noussut 200 g. Edelleenkin painan vähemmän kuin raskaaksi tullessa. Itse yritän ajatella, ettei tällä ole suurtakaan merkitystä, kun eihän se vauvakaan tykötarpeineen paina vielä juuri mitään, mutta en sitten tiedä... Miten teillä muilla paino on noussut?
 
Täällä myös negatiivisverinen odottaja :) täällä käytäntö sellanen et kaikki miinusveriset saa raskausaikana siinä 30 viikon tuntumassa anti-D:n ja sit uuelleen synnytyksen jälkeen jos vauva rh-positiivinen. Kahdesta aiemmasta sain vain synnytyksen jälkeen. Molemmat muksut vähän kellastunu mutta ei oo valohoitoa tarvinnu, että mitään ongelmia ei oo onneksi tullu ainakaan tähän mennessä.

Mulla liikkeet alko tuntumaan joskus 15+6? Vaikka etuseinäistukka onkin.

Mulla painoa tullut nyt n. 5 kg ja ei oo kiva, vaikka saa tullakin. Aiemmin tähän mennessä tullu max 4kg.

Mutrunen 19+5
 
Heippa!

Oodikas: Ihana lukea että jollain muullakin on närästystä ja
satunnaista oksentelua. Mä sain tän vaivan tuossa reilu kuukausi
sitten. En ole löytänyt mitään sopivaa lääkettä, joten sellainen
puolietova olo on koko ajan. Ja närästystä vaikka mistä
ruuasta ja juomasta. Välillä tuntuu, että ihan pelkän veden
juominen on pahinta. Kävin lääkärissä ja sain empaattisen
lausahduksen, että yleensä vaivani vaan
pahenee raskauden edetessä.

Painonnoususta: Mulla tuli alkuraskaudesta varmaan
neljä kiloa painoa lisää. Kaikki maistui ja ruokahalua oli.
Nyt tämä närästys on saanut painon pysymään
aika samassa viimeiset pari viikkoa. Mulla on seuraava
neuvola vasta tammikuussa, joten en tarkkaa lihomista nyt
tiedä. Tuo arvio samassa pysymisestä on ihan oman
vaaan tulosten valossa.

Mä en ole edelleenkään kertonut töissä olevani raskaana.
Mulla on huomenna ultra, joten jos siellä kaikki on kunnossa,
niin sitten ehkä voisi kertoa. Toisaalta täältä on kaikki joulun
ajan lomalla, niin ei taida olla ketään kelle
kertoa paikalla. Saattaa mennä siis tammikuulle kertominen.
Meidän työporukasta on pikkuhiljaa vähentynyt porukkaa,
kuka minkäkin syyn takia. Kolleega tuossa
jo tuumasi, että toivottavasti loppuu vähenemiset tähän.
Mun teki siihen jo mieli pamauttaa, että kyllä tässä vielä
yksi olis poistumassa kevään aikana rivistä.
Mutta hillitsin itseni.

Me ei olla vielä tehty mitään hankintoja tulevalla vauvalle.
No huominen ultra saa ehkä taas tämän vauvan tulon
tuntumaan asteen verran konkreettisemmalle.
Tammikuu voisi olla hankintojen kuukausi. Mitä juttuja
teidän mielestänne on ehdottoman pakko hankkia?
Ensimmäistä kun odotan, niin ei ole kamalasti
kokemusta vauvatarvikkeista.

Tänään on nipistellyt mahaa pitkin päivää.
En tiedä mistä moinen. Pienen pieniä liikkeitä tuntuu
aina nukkumaan mennessä mahallaan
maatessa. Mutta nyt ehkä jo muissakin asennoissa. Täytyy alkaa
miettimään ja tunnustelemaan oikein tarkasti.

Kuulumisiin,

linkkari ja vappu 19 + 6
 
Viimeksi muokattu:
Sinäpä sen sanoit, linkkari. Puolietova olo. Just sellainen on koko ajan ellei sitten ole ihan kunnolla etova. :D Mie mutustan Gavisconia, kun meidän lähiapteekki ei myy Galievea, jonka uskoisin auttavan paremmin. Sitten Ranixalia tabletti aamuin illoin. Paha virhe, jos jättää toisen ottamatta. Tämä on kyllä viheliäinen vaiva ja suorastaan kauhulla odotan, mitä tästä tulee, kun raskaus etenee ja närästys tästä vielä pahenee. Mie olen närästyksestä kärsinyt 17-vuotiaasta asti niin tuttu vaiva on, mutta normaalisti lääkkeitä voi syödä reilummin ja tehokkaampia kuin nyt. Vaan suuremman hyvän eteen pitää vähän kärsiä. (Tuo mieheni suusta silloin, kun mulla oli pahoinvointi pahimmillaan ja makkarissa oli kovin hiljaista. :D )

Mulla on rakenneultra 2.1. ja neuvola sitten 9.1. Olen jo ihan hätää kärsimässä, kun ultrien väliksi tulee kuukausi. Minun pitäisi päästä vissiin joka viikko ultraan, etten panikoisi onko kaikki kunnossa vai ei. Alan kallistua sille kannalle, että mulla menee koko raskaus hätäillessä eikä sellaista seesteistä ja luottavaista vaihetta tulekaan. Edelleenkin tuntuu, että jos oikein tästä raskaudesta iloitsen ja nautin, niin joku menee vikaan seuraavalla sekunnilla ja tämä onkin tässä. Kai mulla on joku ruuvi liian löysällä (vai liian tiukalla?), kun en uskalla nauttia tästä, vaan vain pelkään melkein koko ajan. Eilen luin todella surullisen tarinan rv 30 päättyneestä raskaudesta niin nyt sitten en luota siihenkään, että terve vauva on tulossa, jos rakenneultrassa on kaikki hyvin. Jatkankohan panikointia samassa määrin, kun vauva on syntynyt... Minusta tulee tietenkin sellainen kauhea hysteerikko äiti ja me suunnilleen asutaan päivystyksessä, kun vien vauvan sinne joka asian takia. :D
 
Mulla paino on noussut kaikkiaan 3 kiloa. Alussa oli pakko kokoajan napostella jotain kun oli huono olo, mutta jospa sitä sais painon pidettyä kurissa.

Tiedän Oodikas tuon tunteen kun kokoajan miettii ja murehtii. Mulla oli ennen edellistä raskautta km ja ku peräkkäin, ja kun jälleen tulin raskaaksi niin en osannut nauttia yhtään kun kokoajan pelkäsin ties mitä. Ennen rakenneultraakin olin ihan varma että vauva ei oo kasvanu kunnolla ja sillä on kuitenki joku hätänä ja soitin meuvolaankin sen takia erikseen. Ultrassa kuitenkin kaikki oli ok ja sen jälkeen osasin olla pelkäämättä. Toki sitten loppuajasta rupesin pelkäämään kohtukuolemaa mutta meillä poika synty yllättäin 3 viikkoa ennen laskettua niin en kerenny kauaa sitä murehtia. Mutta eiköhän se seesteinen aika sullakin jossain vaiheessa tule, toivotaan kovasti :)
 
Moi. En oo kirjoitellut tänne kun sain oudon raskausoireen.. Alkoi ahdistaa koko raskaus. Olo on lihava, ällöttävä, ruma, puuskuttava pallo... Tuntuu että naamakin paisuu muodottomaksi mahan mukana. Nilkkoja minulla ei enää ole. Joudun kävelemään töissä niin paljon että nilkat turpoaa eikä ehdi palautua vapailla. Syöminen tuntuu synniltä kun on muutenkin läski.. Ei huvita edes ostaa äitiysvaatteita kun ne näyttää kuitenkin yhtä rumalta kun muutkin...

Närästys oli jotain hirveää, oksentelin kaiken ruuan pois tai nielin oksennusta. Sain omepratzolit lääkäriltä ja vaiva loppui siihen. Jos joku ei vielä sitä närästykseen nauti niin suosittelen kysymään. On hyvä ja pitkävaikutteinen lääke.

Ensi viikolla on rakenne ultra. Sokerirasitukseen en ole ehtinyt. Me ostettiin isompi koti ja nyt pakkaus ym puuhiin menee kaikki vapaa töitten ohella.. Töitäkin on ihan riittävästi kun sairaslomia on niin paljon. Joku kuumetauti liikkeellä...

Painoa on tullut kaksi kiloa ja inhoa niitä kumpaakin. Vaikea, todella vaikea asennoitua odotukseen innolla. Tämäkin ketju jäi lukematta pitkäksi aikaa kun koitin olla ajattelematta koko raskautta.

Nyt rv 19+5
 
SJ
Tosissaan meinaa kirjottelut jäädä, vaikka ahkerasti minäkin käyn juttuja lukemassa :)

Laura: tosi ikävää että sulla tommosia fiiliksiä on, toivottavasti ovat vaan väliaikaisia mielialan heittoihin liittyviä fiiliksiä ja häviäisivät, että pääsisit vielä rehellisesti nauttimaan loppuraskaudesta.

oodikas: täällä kans tuntui jossain vaiheessa, että koko raskaus on pelkkää pelkäämistä.. nyt kun liikkeet tuntuu selvästi päivittäin niin pelot on hälvennyt ja oon alkanut uskomaan siihen, että mikään ei ole varmaan mutta toivossa on mukavempi elää, kun hyvin vähän kuitenkaan vauvan kehittymiseen voi itse vaikuttaa, kun on terveelliset elämäntavat ym. asiat kunnossa.

painosta: täällä 4kg kaikkiaan paino noussut tähän mennessä, tosin heittelee kyllä aika hurjasti, liekkö vika meiän vaa'assa kun saattaa eri päivinä heittää jopa 2kilolla!

Muuten kaikki menee vaan omalla painollaan. Tällä hetkellä oottelen, että liikkeet vahvistuisi niin, että mieskin tuntisi/näkisi ne.. tää on niin yksinomaa mun iloa tällä hetkellä kun saan vauvan kans "keskustella", eikä tuo mies oikeen pääse meidän juttuun mukaan vielä, vaikka kovasti vauvalle puhuu ja masua silitteleekin :)
 
"Anime"
Kyllä näihin raskauksiin liittyy niin monenlaisia oireita ettei tosikaan, varmaan hormonien tekosia. Mä en oo vaa'alla käyny hetkeen mutta syön kyllä viiden edestä ja sen huomaa. Ällöttää kyllä peilikuva, varsinkin kun jalat on yhtä selluliittia! Takapuolesta polviin yhtä möykkyä :( noh, tiiän että paino palautuu synnytyksen jälkeen joten kesään on vain kestettävä.. Nyt sentään mieli on muuten tyyni, viime raskaudessa stressasin ihan hulluna rahasta, enkä ees tajunnu miten neuroottista se oli. Laskin kaikki menot sentilleen ja väsäilin exceleitä ja kirppikseltä vaatteita ostellessa 3 euroa oli aivan liikaa, en suostunu mistään yli 2 euroa maksamaan ja olin varma et vauvan tultua tulis konkurssi ja ulosottomies :D ja mulla on kuitenkin säästöjä ja miehellä hyvä palkka. Mut kaikkea se raskausmieli keksii...
 
Hei pitkästä aikaa :)
Täällä ei mitään ihmeempiä tapahdu. Ollaan jo 21 viikolla, tuntuu hurjalta. Vatsa alkaa näkymään, tiukassa t-paidassa ihan selvästi mutta löysemmissä vaatteissa vielä näyttää (omasta mielestäni) normaalilta lihomiselta. Töissä olen pomolle ja yhdelle työkaverille kertonut, mutta en oikein ole saanut aikaseksi muille mennä toitottamaan...
Oon lihonut vissiin 4-4,5 kiloa, eli ei nyt mitenkään ihan hirveästi, mutta peilistä ku kattoo niin näytän joka suunnasta niin turvonneelta että... Ja nää hiton näpyt ei vain anna periksi, rinta on ihan täynnä, ja naamaan pukkaa tuollaista pientä koko ajan lisää, aargh.

Ultra on nyt perjantaina 19.12. Jännittää. En vain voi uskoa että kaikki olisi kunnossa. Liikkeitä tuntuu edelleen toooodella harvoin ja heikosti (jos ne nyt on liikkeitä...), täytyy siltä kätilöltä kysellä sen istukan sijaintia. Ja tammikuun alussa on taas neuvola, se missä käydään läpi kela-asioita ja suunnitellaan sokerirasituksen päivämäärä ym. Joulukuu menee niin nopsaa että tuo neuvola-aikakin on ihan oven takana, jaiks :D
Muuten täällä menee ihan hyvin, ei mitään oireita eikä kipuja, väsyttää toki aika paljon. Täytyy alkaa napsimaan niitä rautatabuja ennen neuvolaa, tai tulee varmaan tätiltä sanomista... En vain ole kovinkaan hyvä noissa pillereitten napsimisessa, aina se unohtuu.

carna 20+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Toivottavasti Lauralla jo olo helpottuu ja pääset nauttimaan
raskaudesta. Ja Oodikas, kyllä minuakin aina välillä huolestuttaa
niin maan perusteellisesti. Tätä vauvaa ehdittiin toivomaan jo
niin kauan ja tästä tärpänneestä kierrostakin tuntui siltä, ettei
tämäkään tärppää. Mutta nyt ollaan jo puolessa välissä ja kaikki
menee hyvin.

Mulla oli perjantaina jo rakenneultra. Vauvelilla oli kaikki
mitat ja arvot kohdillaan ja ultraaja oli tyytyväinen. Minä
köllöttelin tutkimuspöydällä ja ihmettelin ultrakuvissa
näkyviä ruumiinosia. Ja kunnon itkuthan siinä piti taas
päästää, kun kaikki oli hyvin ja vauva näkyin ruudulla.
Odotukseen liittyviä ultria ei sitten enää ole tiedossa,
vaan tällä mennään nyt sitten seuraavat noin 20 viikkoa.

Mulla on sellainen olo, että mun maha on pullahtanut
ihan viime viikkona enemmän esille. Varsinkin iltaisin
on ihan kamala möhömaha. Vielä kukaan ei ole kysellyt
raskaudesta, sillä olin pari vuotta sitten hieman pyöreäm-
mässä kunnossa ja nykyistä kokoa vielä isompi. Ja voi
olla, että ikäni antaa ymmärtää, ettei vauva nyt ole ihan
ensimmäisenä ajatuksena pienelle pyöristymiselle.

Kävin eilen luontaistuotekaupassa ja kyselin vähän vita-
miinien ja muiden suosituksia. Jotain odottaman monivita-
miinia olen jo koko raskauden ajan nauttinut, mutta nyt
tulivat sitten omega-rasvahapot ja maitohappobakteerit
lisäksi. Vielä myyjä olisi halunnut mulle myydä lisäksi
D-vitamiinia, mutta sitä saan kyllä jo tuossa monivitamiinissa.
Ja aikas kalliitakin nuo purnukat olivat. Mun piti vaan
ostaa parin euron teetä siskolle lahjaksi, mutta melkein
seitsemän kymppiä mun ostokset sitten kassalla olivat.
Oletteko te hankkineet jotain täydennyksiä vitamiineihin
raskauden myötä?

Kyselin ultrassa muuten tulevan perheenlisäyksen
sukupuolta. Vähän oli vauveli häveliäs eikä näytellyt
paikkojaan kovin selvästi. Pienen pienen tyttölupauksen
sain, mutta ultraaja neuvoi ostamaan neutraalin värisiä
vaatteita. Hänen arvauksellaan ei ollut takuuta.
Mulla oli ehkä vähän poikaolo ennen ultraa, mutta
oli vauva kumpaa sukupuolta tahansa, hän on suuresti
odotettu ja varmasti rakastettu.

Tulipas taas jaariteltua.

linkkari ja vappu 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Oodikas

Yhteistyössä