Toukokuun Tömistelijät 2016 *Joulukuussa*

hei sain muuten täältä niin hyviä vinkkejä ja paljon apua tuohon vaunupulmaan, niin löytyiskö vinkkejä myös hoitolaukkuun? :D En ollut edes ajatellut (tätäkään) asiaa, kunnes eilen aloin miettiä mitä kaikkea sitä pitääkään keväällä vielä hankkia.
Onko se siis ihan hyödyllinen ostos ja mistä olette niitä hankkineet?=)
 
Henttis mun mielestä niitä on myynnissä varmaan kaikissa lastentarvike liikkeissä (meillä tuli yhdistelmien mukana) oli ainakin itelle kätevä kun neppareilla sai vaunuhin kiinni ja suurin osa kamoista valmiiksi aina pakattuna :) pitääkin muuten itsellekkin hommata uusi, edellisen heitin roskiin kun oli sen verran monet tuttipullot vuotanut pohjalle.. Pitäiskin varmaan tehä ihan joku lista mitä kaikkea tarvii, kun kaikkea pientä tuntuu sittenkin puuttuvan :D

On muuten mun unirytmi ihan sekaisin, herättiin tossa vähän alle 2h sitten, esikoinen ollut taas kipeä ja taitaa itsellekkin tuo nuhakuume olla tulossa.

Mimmi & möhkis 18+4
 
Henttis mä taisin hakea jo yli kuukaus sitten :D

Vielä vähän aikaista, mutta onko kellään hyviä suosituksia imetysliiveistä? Itse ostin viimeksi hm ja sivuilla oli sellaiset kovat suikaleet mitkä käytössä lähti vääntymään jättäen kylkiin kipeät painaumat, kuitenkin pitäis olla tukevat, ja nännit ei sais loistaa läpi :) yöllä ja kotona käytin ihan sellaisia pehmeitä ja urheiluliivejä, mutta ihmisten ilmoilla pitäis jotkut hyvät olla :)
 
Pirpana hei hyvä idea, pitääkin kokeilla leikata ne muovi läpyskät pois noista :D joo mukavuus tärkeintä! Ihan kamalan tuntuset oli käytössä (sovittaessa ei vielä huomannut tuota vikaa), ja tuon ympärysmitan huomasin kanssa kasvavan reippaasti, normisti mallista riippuen 70-75 niin loppuraskaudessa/heti synnytyksen jälkeen 85 mukavin :)
 
Pirpana joo mullahan tuli myös kivasti se 28kg niin ei ihme että tartti isompaa :D

Mä vähän ehdin jo painosta stressata kun ehdin kerätä 5,8kg ennen ekaa neuvolaa (okei lähtöpaino mitattu aamulla ilman vaatteita ja neuvolassa aamupalan jälkeen vaatteet päällä) tokaan neuvolaan olikin sitten tippunut tuosta 2kg ja nyt tullut parissa viikossa kilo takaisin. Ihanaa kuitenkin että nyt näyttäis siltä että painoa saattais tulla 10kg vähemmän :D
 
Meillä on tapahtunut kuolemantapaus lähisuvussa ja ajatukset ovat olleet poissa tästä raskaudesta. On ollut todella rankkaa. :( En edes enää tiedä millä viikoilla menen ja niin edespäin. Ehkä kuitenkin vähitellen parempaa päin oman olon suhteen...

Painoa oli minulle tullut jo ennen ekaa neuvolaa yli 4 kg. Pahan olon piti alussa poissa vain syöminen, joten minä söin. Nyt en ole enää uskaltanut vaa'alla käydäkään. Ensi viikolla on toinen neuvola. Totuus paljastuu silloin. Ehdin neuvolalääkärilläkin jo käydä. Se jos joku oli turha käynti. Ainoastaan sydänäänet kuunneltiin ja kyseltiin vointia. Siinä se.

Suosittelen kaikille jo raskausaikana Bravadon Silk Seamless -imetysliivejä. On niin mukavat! Käytin näitä esikoisen imetysaikana. Tästä linkistä löysin edullisimmat: http://www.nursingbra-shop.co.uk/bravado-body-silk-seamless-nursing-bra~112
 
Sunya osanotot suureen suruusi. :(
Miten nuo linkkaamasi imetysliivit vastaavat ns. suomalaisia kokoja? :)
Eikös muuten nyt vuoden vaiheessa tai muuten tule se uusi uudistus isyyden tunnustamisesta neuvolassa? Onko teille muille puhuttu jo neuvolassa, missä vaiheessa tämä tapahtuu? :) Siis mikäli täällä on joku muu joka ei vielä ole naimisissa. Meillä ollaan puhuttu että ensin lapset ja omakotitalo, katsellaan niitä asioita sitten.. :D

Tuon painon puolesta jännittää torstain neuvola (kotona ei ole vaakaa). Vanhemmilla kävin viikonloppuna vaakalla, jolloin vaaka näytti +1kg ennen raskautta olleeseen painoon, toki paino tippui 2kg plusaamisen jälkeen eli olisi tullut +3kg.. Eilen sitten päätin, että korjaan farkut pois kaapista jotka ei sovi päälle, noh sujahdin sellaisiinkin farkkuihin joihin en mahtunut viime kesänä. Se jos mikä on kummallista..:confused:
 
Osanotot Sunya :(
Liivit kyllä näyttävät mukavilta! Täytyykin katsella jos niitä myytäisiin jossain liikkeessä, itse en tykkää oikein tilata netin kautta mitään :)

Henttis mä en tiedä noista mitään kun just ennen esikoisen plussaa ehittiin naimisiin menemään.

Meillä muuten meni niin että mies oli kosinut jo muutama vuosi aikaisemmin ja ihan ekan raskauden (km) jälkeen alettiin sitten tosissaan miettimään hääpäivää kun ajatuksena oli että se sitten kuitenkin jäis tekemättä, jos on jo lapsia, (ei aikaa,rahaa, jaksamista... :)

Täällä myös nyt muutaman päivän (okei melkein aina) nälkä vaivannut jatkuvasti, pari tuntia ja jo vatsa huutaa ruokaa, yleensä yrittänyt kuitenkin tunnilla venyttää seuraavaa syömistä :)

Mimmi & möhkis 18+5
 
Pikainen päivitys, ru:ssa kaikki ok, vastasi viikkoja eli 20+6 ja varovainen tyttö-lupaus :love:

Liiveistä, mä joudun aina normaalistikin marssimaan erikoisliikkeeseen, kuppikoko vähintään DD tai E ja ympärysmitta 65-70. Imetyksen aikaan kuppikoko vielä kasvaa, mut ympärys ei, et H&M:lta turha edes katsella. Mä olen kyllä muutenkin vähän hifisti alusvaatteiden suhteen, on oltava napakat ja istuttava täydellisesti, jo pikkareiden ostaminen on lähes tiedettä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: henttis ja mimmi92
Te jotka asutte pääkaupunnideudulla, käykää Bebesissä koneilemassa ja ostamassa liivejä! Edellisellä kerralla ostin sieltä juurikin noita Bravadon liivejä ja Cake Lingerien vastaavia. Ja sielt saa myös tosi isoja kokoja! Mullakinnon normitilassa kuppikoko 65-75G/H ja imettäessä niin hirveät hinkit, että en pysty edes katsomaan itseäni peilistä :( Sen puoli vuotta olen kaikkia imettänyt, mutta nyt on olo etten enää jaksa. Kuulun myös siihen harvinaiseen ryhmään joka ei laihdu imetyksen ansiosta vaan hormonit kerää valtavan turvotuksen yläkroppan (kasvot, käsivarret, rinnat ja ylävatsa). Heti kun imetys loppuu, alkaa kilot pikkuhiljaa karista. No juu, mutta liivejä kannattaa siis olla useat, koska ne menee helposti maitoisiksi ja alkavat haista vaikka kuinka käyttäisi liivinsuojuksia. Jotka muuten kannattaa olla sellaista materiaalia joka ei jää kiinni nänniin. Sattuu ihan saakelisti repiä niitä irti!

Terveisiä muuten Japnista! Lähdin taas taaperon kanssa kaksin reissuun. Koneessa oli ihan järkyttävän kylmä ja nyt aivastelen, niiskutan jaköhin jetlagissa täällä hotellissa. Huomenna siirrytään junalla toiseen kaupunkiin.

Potkuja ja kuplintaa tuntuu hyvin, etenkin aterioiden jälkeen.
 
Noniin! Onnea kovasti hyvästä ultrasta, Ludo ja ollakovai!
Ludo -
näittekö myös itse että oli poika kyseessä?

Taas askel lähemmäksi maalia :)
Ja eihän ne enää ihan minejä ole, vaan pieniä ihmisiähän jo!

Pirpana mulla on ollut ihan samat ajatukset. Kaksi onnistunutta raskautta takana jne. Iän myötäkin sitä stressaa ehkä myös enemmän kaikesta, en tiedä. Melko huolestunut olen kokoajan tällä kertaa. Vaikka tiedän että ei kannata, ja asioihin ei voi vaikuttaa - mutta silti!
Minua stressaa töihinpaluukin (aivan - jo nyt mietin näitä!!! emmä kestä itseäni! :D ). Mulla on kaikki niin hyvin nyt töissä, mutta tänne palkataan vakituinen kun jään pois, koska toiminta kasvaa. Mitä jos en tule ollenkaan juttuun tän uuden kanssa, ja hän on vallannut mun position täysin?! Kaikkea tällaistakin mietin, pääasiassa öisin. Eli ei tule pahemmin nukuttua.

Onko teillä muilla muuten myös levottomat jalat öisin? JOKA yö kun herään pissahätään siinä 3-4maissa, mä pyörin sitten hereillä vähintään pari tuntia koska mun jalat tekevät minut hulluksi! Syön extra magnesiumia joka kuulemma auttaa, mutta ei sillä näytä olevan merkitystä minun kohdallani. Höh.
Nooh, lääkärit varmasti sanoisivat että kroppani valmistautuu yövalvomisiin. Täytyy sanoa että hyvissä ajoissa aletaan tottumaan siihen ;)

Voikaa hyvin,

Rudebox rv19
 
Rudebox mä en edes tiedä mikä on levottomat jalat :) eli eipä kai ole vaivannut.. Jalkojen kylmyys kyllä vaivaa. Muutenkin palelee koko ajan. Muuten kyllä unettomuus vaivaa. Toissayönä nukahdin kahdelta ja heräsin vähän neljän jälkeen, viimeyönä tuli nukuttua sentään 4 tuntia, mutta heräsin puoli 4 kun näin unta että ovikello soi ja jäin miettimään, kuulinko sen äänen oikeasti? Pitkän pohdinnan jälkeen totesin että tuskin kukaan siellä tähän aikaan on ja jos onkin niin en kyllä avais :) Väsymystä siis ilmassa..

Mimmi & möhkis 19+0
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :p
Täälläkään ei kärsitä levottomista jaloista, mutta taivas varjele miten kylmistä jaloista ja käsistä kärsitäänkään. Eilen illalla mies lämmitti kauratyynyä kaksi kertaa minulle, että sain jääpuikkosormet sulamaan ja minä, joka yleensä olen vihannut sukat jalassa nukkumista en voisi enää kuvitellakkaan öitä ilman villasukkia.. :D
Unettomuuttakaan täällä ei ole näkynyt, töissä niin rankkaa että uni tulee illalla silmään takuu varmasti, jollei sitten ole illasta aamuvuoroon hyppäämistä. :sleep:
Myös pesänrakennusvietti on rantautunut, haluan nimittäin kiikkutuolin. Haluanhaluanhaluan mutta harmi kun meillä ei ole yhtään ylimääräistä neliötä sille.:cry:
 
Ja tuli noista työkuvioista mieleen, mettä mä onnistuin luomaan työnantajaan vähän huonot välit juuri ennen hoitovapaalle jäämistä (olin 9kk välissä töissä). Työehto sopimusta selaillessa huomasin paljon perhevapaiden ajalta puuttuvia maksuja, joita työnantaja ei ollut kellekkään maksanut. Eräille joutui sitten pitkän tappelun jälkeen takautuvasti ja vielä useammasta lapsesta ne maksamaan. Itseltä puuttuu vielä 2013-2014 erityisäitiysvapaan ja äitiysloman aikana kertyneet lomarahat ja niistä pitäisi vielä alkaa vääntäämään ennen varhennetulle jäämistä.
Nyt mietinkin kun seuraava neuvola on tammikuun lopulla ööh rv 25+ ja silloin vasta saan raskaustodistuksen. Pitäis varmaan ehtiä sitten sen Kelan päätöksenkin tulla että voin tarkat päivämäärät ilmoittaa töihin ja jos varhennettu alkaa sen 50arkipäivää ennen laskettua ja pitäisi 2kk aikasemmin ilmoittaa töihin niin mun laskujen mukaan tulee aikamoinen kiire. Varhennetun haluan sen takia kun tässä kotihoidontuella ollut ihan tarpeeksi kauan..
 
Hei kaikki, uusi odottaja ilmoittautuisi mukaan keskusteluihin. Wiimis, 2. lapsi ja LA 21.5. Juttujanne olen lukenut koko odotuksen ajan, mutta jotenkin vasta nyt sain aikaiseksi rekisteröityä tänne. Pirpanan ja Rudeboxin tavoin toista odotusta on leimannut epävarmuus. Ekan kohdalla ei oikein vielä osannut pelätä sitä kaikkea mikä vaan voi pieleen mennä ja nyt sitten tosiaan voi. Kaikki lähipiirin menetykset ja uskomattoman huonot kokemukset pyörivät mielessä varsinkin yksin ollessa. Viime viikolla neuvolassa ei meinattu millään löytää vauvan sykkeitä ja vaikka ne 15 min kovan etsinnän jälkeen sitten löytyivätkin niin menin silti vielä illalla yksityiseen ultraan vain siksi, että voisin olla varma vauvan hyvinvoinnista. Typerää itsensä kiusaamista, mutta ylimääräinen ultrakäynti onneksi rauhoitti mieleni enkä sen jälkeen ole turhia murehtinut. Samana päivänä myös vauvan potkut alkoivat tuntua jopa ulospäin! No kyllähän niitä odoteltiinkin. Edessä oleva istukka vaimentanut tähän asti kaikki liikkeet.

Muoks. Onneksi epävarmuus tosi ajoittaista. Pääasiassa sentään olen vain iloinen uudesta tulokkaasta ja kovinkin odotan hänen tapaamistaan <3

Onko teidän vatsat jo kasvaneet kunnon raskausmasuiksi? Mielestäni oma masuni on vielä kovin pieni, vaikka minua peloiteltiin etukäteen kuinka kaikkien uudelleenodottajien vatsat on heti plussasta alkaen NIIN isoja :D

Vauva onnistui kyllä hämäämään vanhempiaan ultrassa oikein kunnolla. Heti ultrauksen alettua kuvaruutuun lävähti kuva jalkovälistä missä mitä ilmeisemmin pojan värkit olivat näkyvillä. Tämä siis 4D, mutta 2D:ssä niitä ei enää löytynyt mistään. Lääkärikin sanoi, että ei valitettavasti osaa ultran perusteella arvata kumpi tulee. Ensin suht selkeä poika, sitten suht selkeä tyttö :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Wiimis :)

Mulla ainakin maha nyt paaljon isompi kun ekalla kerralla. Tai no ei se kyllä näytä kasvaneen pariin viikkoon, mutta tuntuu siltä ja pullahti aikasemmin, sekä neuvolassakin sanoi rv 16 että tuntuu olevan jo korkealla..

Onnittelut pirpana hyvistä ultra kuulumisista! :)

Mä taas pelkäsin esikoista odottaessa puoleen väliin (ja sen jälkeenkin) saakka kaikkea mahdollista, joten nyt olen yrittänyt olla murehtimatta etukäteen..
 
Onnea taasen ultrakuulumisista ja tervetuloa Wiimis! :) Pirpana mahtavaa että teidän mini oli samoilla linjoilla, sukupuoli säilyköön yllärinä. ;)
Meillä oli tänään neuvola, perus sydänäänet kuunneltiin ja mittailtiin. painoa oli tullut noin 1.5kg plussauksesta, mutta vieläkään ei olla lähtöpainossa ennen raskautta, varmaan ensiviikolla se etappi on edessä. :D Seuraavaan neuvolaan pyyti miestä mukaan, että käytäis läpi meidän tulevan perheen voimavaroja ja meidän suhdetta. Vähän jännittää puhua asioista kenellekkään ns. ulkopuoliselle.
Täällä maha on iltaisin vauvamaha, mutta sulaa yön aikana olemattomiin. Kuitenkin kävin jo kartoittamassa h&m:n äitiyspaita valikoimaa jo tänään, koska töissä alkaa tulla tukalaa omissa paidoissa turpoavan vatsan takia iltaisin.
 
Ja ääääh - -meidän päätäit on TAAS back!!!? 5 käsittely kahden viikon aikana... alkaa jo hermot mennä. Esikoisen päänahka ihan rikki jo. Epäilen että hän saa uudestaan tartunnan joka kerta, koska eihän ne nyt muuten nouse kuolleista parin päivän tauon jälkeen.

Kuulostaa tutula. Meillä vuosi sitten aika samanlainen rumba. Veikkaan, että sinä tiedät jo kaikki nää jutut, mutta muille vinkkinä; koko perheen päät pitää käsitellä täishampoolla. Itse havaitsin tehokkaimmaksi Licener nimisen täishampoon. Kallis, mutta hellävarainen ja hyvä. Koska se levitetään kuiviin hiuksiin, pitää olla tarkka, että hiukset ovat kaikkialta läpimärät. Omaan päähäni jouduin ostamaan kolme pullollista shampoota, pojalle kaksi. Käsittelyn jälkeen puhtaat pyyhkeet, puhtaat vaatteet, puhtaat lakanat, puhtaat kaikki. Kaikki pehmolelut joko yöksi kovaan pkkaseen tai neljäksi tunninsi yli 80 asteiseen saunaan. Kaikki pipot, takit, kaulahuivit, reput, laukut, kypärät pakkaseen, pesuun tai saunaan. Kaikki. Myös ne naulakossa ei-käytössä olleet, jotka ovat roikkuneet käytössä olleiden vieressä. Sohvatyynyt pakkaseen/pesuun, sohvan imurointi, auton istuinten imurointi. Hiusharjat/kammat/pinnit/pompulat/pannat pakkaseen vuorokaudeksi. Sängyt, matot ja kaikki missä voi olla irtohiuksia imuroidaan, myös tuolit. Kaikki pyyhkeet vaihdettava puhtaisiin, myös käsipyyhkeet. Itse koin helpoimmaksi lähettää perhe pois päiväksi ja siivota sillä aikaa koko asunto ja pestä pyykkiä. Kotiin tullessa ohjasin koko porukan suoraan kylppäriin ja riisuivat vaatteet kasaan (pesu/sauna/pakastus) ulkovaatteita myöden. Täishampoot koko perheelle päähän ja puhtaat vaatteet ylle. Uusintakäsittely 7-10 päivän kuluttua kaikkine saunoineen ja pesuineen. Uusilla hiusharjoilla ja täikammoilla kampaus. Sillä lähtivät täit meidän perheestä.
Ikävää on, jos täit leviävät päiväkodista/koulusta eivätkä kaiki perheet jaksa tehdä täydellistä tuhousta. Silloin kierre jatkuu ja jatkuu. Muistakaa ilmoittaa lastenne täistä aina päiväkotiin ja kouluun, jotta osaavat infota eteenpäin!

Zenmama
 
Mukaan ilmottautuu ensimmäistään odottava 31-vuotias turkulainen ;)

Meillä siis esikoista odotellaan saapuvaksi toukokuun puolen välin tienoilla.. Itsellä synttärit toukokuun alussa :)

Tätä raskautta varjostanut pelko, tai oikeastaan vähän jo helpottanut viime viikkojen aikana. Ensimmäinen raskaus päättyi rv7+1 kesäkuussa, toinen päättyi rv4+2 elokuussa ja tämä tärppäsi sitten syyskuussa.. Eka ultra oli 5+5 jolloin näkyi jo sykekin, mutta en uskaltanut vielä toivoa juurikaan. Nt-ultrassa kun kaikki oli hyvin, uskalsin jo vähän huokaista ja kyllä nyt kun viikkoja on 18+6, niin jo aika toiveikas olen. Toki joulun jälkeinen rakenneultra varmaan vielä lisää toivoa, kunhan vaan kaikki on hyvin.
Lisäks mulla todettiin radi, kova sukurasite vei sokerirasitukseen jo rv16 ja yksi arvo siellä rimaa hipoen ylittyi ja heti diagnoosi. Kotimittailut ei ole kertaakaan ylittänyt viitearvoja, eli eipä suurta huolta siitä. Kateellisena katselin, kun henttiksellä painoa tullut vain 1,5kg plussauksesta, kun itsellä tullut jo järkyttävät 10kg :( mulla tosin heti alussa pompsahti 5kg jotka olin pudottanut juuri ennen raskautta ja syytän myös pahoinvointia, joka pysyi aisoissa vain syömällä 1-2h välein :D mutta noi loput 5kg taitaa olla vaan omasta hölmöydestä :D

Eli minut voi lisäillä listalle; Rockwell, 1.lapsi, 14.5.2016, Tyks.
 

Yhteistyössä