Toukokuun Tömistelijät 2016 *Marraskuussa*

Ainiin, saadaankohan me toukokuiset muuten vielä 2015 vuoden äitiyspakkaus, kuka sen nyt ottaakaan? :D
Ei sillä että oisin jo noin 10 kertaa kahtonut mitä se pitää sisällään.:whistle:
Mietin tänään just samaa! Helmikuussa kaiketi julkistetaan vuoden 2016 pakkaus. Voisi sitten miettiä kumpaa yrittää saada. Mulle kyllä kävisi tuo 2015 pakkauskin, sillä poika on tulossa. Edellisestä en ottanut pakkausta ja harmittaa kovasti. Kyllähän sitä tulee ostettua itsekin vaatetta ja vaikka mitä, ihan yli tarpeidenkin, mutta olen tykännyt kerätä nuo makuupussit kaikille lapsille (-97, -03, -05, -13 ostin erikseen) muistoksi ja omanikin on vuodelta -75 tallessa :) Ja jotenkin se fiilis on vaan niin mainio, kun hakee pakkauksen kotiin Olihan se niin, että pakkausta voi hakea viimeistään kaksi kuukautta ennen laskettua?
 
Moi kaikille!

Suuret pahoittelut että viime listan päivitys ja lukeminen on jäänyt.
Tässä pari viimeistä viikkoa on mennyt niin kovissa pahoinvoinnista kärsiessä ettei mitää järkeä.
Nälkä vaivaa 2-3 tunnin välein ja jos en saa syötävää olen loppu päivän sohva kamaa.
Tämä haittaa sitten myös olemista kotona kun yksin hoitaa lapset.
Mun mies reissaa viikot joten on vain viikonloppuisin kotona. Ensi viikolla menee torontoon ja on koko viikon pois.
Kamala väsymys painaa edelleen ja nyt menkkakivut mutta nyt olisi muutenkin niiden aika.
Ensi viikolla on taas lääkärin luona käynti ja sitten seuraavalla viikolla ultra.
Mutta illat siis on pahoja ja edelleen kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista.
Ainoa mikä menee alas on salaatti.
Harmitti kun käytiin syömässä eilen mun favorit paikassa ja ei voinut syödä.
Hävettää kun tarjoilia kysyy koko ajan onko ruuassa vikaa, kokkia myöten. Sitten piti paljastaa jo että olen raskaana.

En ole vielä ostanut yhtään mitään vauvalle enkä vaatetta itselle vaikka aikomuksena on ollut äitiys vaatetta hakea jossain vaiheessa mutta odotan tuohon ultraan ensin. Välillä pelottaa että onko siellä kukaan enää elossa mutta oireet kertoo muuta että eiköhän.
Poikia meillä on 2 ja yksi tyttö että jos tämän pohjalta mennään niin tämä tulokas on tyttö. Pojista en voinut pahoin.

Mutta onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.
Kirjoita paremmin kun pääsen läppärille.

Buam
 
Buam mukava kuitenkin kuulla, että sinulla ja vauvalla on muuten kaikki hyvin! :)
Niin tosiaan kerkeisihän sen äitiyspakkauksen hakea maaliskuussa/meillä loppukuisilla jopa maaliskuun lopussa, mutta tiedä sitten malttaako. :D Ja tosiaan siis kelan sivuilla luki että kaksi kuukautta ennen viimeistään. :)
Mulla on kyllä aivan järkyttävän vahva poika olo, toisaalta se on ollut jo ennen kun plussasin..:D Siskon mies uskalti veikata tyttöö, olin iha kauhuissaan että mistä niin päättelet, vaikkakin en erityisesti toivo kumpaakaan, ajattelen Sintin vain pojaksi.:D
 
Mitä näille rinnoille voi tehdä? Alkaa olee niin kipeet ettei ihan oikeesti enää kestä :-( niitä tykyttää, repii joka suuntaan sisältä, vihloo, kirvelee, polttaa, etenkin nännin kohdalle on ihan turha ees koittaa pystyy koskee. Vasen on paljon pahempi. Rintaliivit sattuu, mutta ilmankaan ei voi olla... Onkohan tää ihan normaalia? Mietin vaan jo kauhulla sitä että pitäiskö näitten kanssa imettää?
 
Iiqulle syvimmät pahoittelut. Toivon että uusi onni saapuu teidän kohdalle pian <3

Toivottavasti paha olo helpottaa kaikilla siitä kärsivillä pian! Itse olen ollu todella onnekas kun olen selvinnyt lievällä väsymyksellä ja satunnaisella huonovointisuudella joka yleensä ilmenee iltapäivisin, iltaisin ja nälkäisenä :)

Ultrasta saatiin hyviä uutisia, nyt uskaltaa alkaa iloita ja nauttia enemmän raskaudesta! Vielä pitäisi odottaa seulontojen tulokset, mutta ainakaan niskaturvotuksen suhteen ei ollut mitään hälyttävää. Tietääkö joku pk- seutulainen ilmaantuuko tulokset myös omakantaan vai pitääkö odottaa perinteistä kirjepostia kotiin?
 
Pahoittelut Iigu :(

Pioni1 tulokset oli mulla jo seuraavana päivänä ultrasta siellä omakannassa, en vaan vielä sillon tajunnut et ne olikin jo ne seulojen tulokset, mutta siis joo kirjeellä (2pv ultrasta) ei tullut kun ei kohonnutta riskiä ja ne luvut sitten näki pelkästään sieltä omakannasta.

Mimmi & möhkis 13+0! Siis toinen kolmannes jo menossa :O
 
Voi Iiqu, voimia <3 :(

Meillä oli eilen nt-ultra ja turvotusta 1,2mm eli normi rajoissa (y) Lopullinen riskilukema saadaan kahden viikon sisällä joko kirjeellä (hyvät uutiset) tai soitto (ne vähemmän hyvät uutiset). Lopuksi käytiin vielä lääkärin juttusilla kun minulla on hyytymistekijöissä vähän heikkoutta, mutta ei pitäisi raskauteen vaikuttaa kuulemma. Kuukautta ennen tarkastetaan arvot ja sen mukaan varaudutaan sitten synnytyksessä.

Oli kyllä ihana nähdä taas pikkuinen kun minulla ollut niin oireetonta että ei aina oikein tiedä onko vaan kuvitellut kaiken :D Koko vastasi nyt paria päivää isompaa, mutta laskettu aika pysyy samana.

Jensku ja Mukula 12+6
 
Iiqu voimia sinne! :(
Pioni1 ja Jensku80 onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :)
Meille tuli eilen kutsu np-ultraan, niin kuinka kauan se teillä on kestänyt? Lähetteessä luki 1-3 tuntia, niin osaisi hieman ennakoida että meneekö siellä tosiaan 3 tuntia, lähinnä sen takia että joudunko itse iltavuoroon.. :(
Täällä paljastetaan salaisuus huomenna, pelottaa ja jännittää kovin!.:love:
Tehnyt jo niin kauan mieli omalle äidille kertoa, kun puhutaan yleensä niin paljon kaikesta. Sormet ristiin siis että np:ssä kaikki olisi hyvin.
Henttis ja Sintti 11+0
 
henttis meillä ei np-ultra kestänyt kun 30 min :O varmaan on kyllä paikkakuntakohtasia eroja paljon.

Mä istun just labrassa odottamassa sokerirasituksen viimesiä näytteenottoja. Ei oo tullut missään vaiheessa huono olo, joten pidän sitä hyvänä merkkinä. Tulokset tosin saa sitten vasta viikon päästä.

Lääkärineuvola oli keskiviikkona, sain vähän noottia liikaa nousseesta painosta (1,5kg 7 viikossa). On tullut kyllä liikaa syötyä epäterveellisesti, joten oli ihan paikallaan tuo huomautus. Muuten oli kaikki ihan ok :)
 
Henttis - meillä aikaa oli varattu 30 min eikä mennyt ihan kokonaan sitäkään, kun mitat saatiin heti otettua eikä tarvinnut odotella vauvan kääntymistä. Onkohan teillä varattu aikaa muullekin kuin ultralle tuolla käynnillä, kuulostaa nimittäin tosi pitkältä ajalta :) Tsemppiä ultraan ja tule kertomaan kuulumisia!

Mimmi - kiitos vinkistä, käyn heti katsomassa jos saisi mielenrauhan jo ennen kirjeen tuloa! :)
 
Ludo hyvä homma ettei tullut huono olo! :) mullekkaan ei tullut ollenkaan, vaikka edellisellä kerralla tuntu että taju lähtee, vaikka lähes samat tulokset tuli. Aika vähänhän tuo paino on noussut mun mielestä, eli aika turhasta valitusta. Johan se paino saattaa kilolla parilla heittää päivästä toiseen, joten ite en ainakaan paljon noita kommentteja huomioisi :)

Henttis mulla luki että aikaa varattu 30min, eikä mennyt kun 10min vaikka jonkun aikaa joutukin mahaa tökkimään että kääntyis.
 
Hmm kiitos Ludo ja Mimmi näistä, aika jännä tosiaan, liekkö joku savolainen erikoisuus "Suattaa männä kymmenen minnuuttia, suattaa männä puol päevee.". Tiiäppä näistä ikinä. :D
Tosiaan siihen on aikaa vielä 1.5vk, mutta jotenkin tuo ei tunnu edes pitkälle kun ekaa ultraa sen kuukauden odotti ja näkyhän tuo aika siihenkin kuluvan. :D
Minustakaan tuo Ludon painon nousu ei kuulosta mitenkään shokkeeraavalle, josko täti oli vähän virkaintoinen. :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Tervetuloa Jaukki!

Meilläkään ei ultrassa mennyt kun puolisen tuntia vaikka ei millään olisi halunnut kun selkää näyttää ultraajalle. Minun käskettiin vähän yskiä, niin jopas kääntyi puimaan nyrkkiä "kameralle". Saatiin ihan hauska kuva siitä muistoksi :D

Minulla olisi sokerirasitus ensiviikolla, saa nähdä miten käy kun on tuota ikää, ylipainoa ja sukurasitetta...
 
Joo itseasiassa tänään aamulla kun kävin vaa'alla, niin näyttikin melkein kilon vähemmän kun ke-aamuna (y) tais sokerirasitusta varten paastoaminen vähän vähentää turvotusta. Hyvä niin :)

Sain siellä keskiviikkona myös muuten influenssarokotuksen. Odottajat (ja lapset) rokotettiin ilmaseksi. En oo ikinä ennen sitä ottanut, mutta nyt neuvolatädin suosituksesta päädyin ottamaan. Olishan se kauheeta, jos se influenssa just nyt sit iskiskin.

Me juhlitaan miehen kanssa huomenna viimeistä ei-isänpäivää :D

Ludo ja pikku 14+6
 
Ludo mäkin taidan sen rokotteen ottaa, kun viimeksikin otin. En kyllä itse viimeksi sitä olisi halunnut, mutta neuvolassa onnistuivat syyllistämään sen verran että pakko se sitten oli ottaa.

Eilen illalla alavatsalla tuntui tuttua nykimistä kun istuin polvet rintakehää vasten ja äsken sama juttu. Eikai ne nyt vielä voi sikiön liikkeitä olla kun vasta rv 13+3?
Esikoisesta ekat liikkeet mitkä varmasti vauvasta johtuviksi pystyin sanomaan tuntui 17+jotain

Mites muilla joilla useampia lapsia, milloin aikaisintaan alkanut tuntumaan?
 
Heippa!
Vieläkö mahtuu mukaan? Oon jo jonkun aikaa käynyt lukemassa täällä teidän juttuja.
Reilu 1½ vuotta yritetty raskautta ja nyt onnistuttiin. Aika epävarma olo kokoajan, ei uskalla iloita kunnolla.

Jepulis<3, 3. lapsi, 32v, Tays la 22.5

Ens viikon keskiviikkona ultra. Alkuraskauden ultrassa kävin ja sillon kaikki kunnossa. Viimeks n. viikko sitten neuvolassa kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet. Ja voi, että kun niitä haettiin olin jo varma ettei kukaan tuolla vatsassa asu. Mut sitten ne löyty :)


 
Hysteerikkona en todellakaan ota influenssarokotusta raskauden aikana. Asuessani keskemmällä Eurooppaa 10v sitten lääkärit kielsivät odottavilta äideiltä rokotukset. Ja jos neuvolassa pkotetaan mut syömään leipää pahasta olosta ja aiemmasta radkausdiabeteksesta huolimatta, en millään tasolla luota niiden puolueettomuuteen rokoteasioissa! Odotin viikolla 13+ vauvaa vuonna 2009 ja rokotuksen jälkeen meni viikko ja tuli keskenmeno. Kaiken piti olla ok. Välttämättä ei mitään seurausta rokotteesta, mutta tällä kertaa en ota.
 
Zenmama ymmärrän hyvin, että jää tollanen pelko. Mulla jäi itellä siitä mun omasta keskenmenosta päätös, että lentokoneeseen en raskaana mene. Keskenmeno alko vuotaa ulos seuraavana päivänä lentomatkan jälkeen. Todennäkösesti alkio oli kuollut kohtuun jo aikasemmin ja päätti vaan just sillon tulla ulos. Mutta enpä halua testata miten käy elävälle sikiölle. Vaikka tiedän, että tuhannet odottavat naiset lentää vuosittain ilman mitään ongelmia.

Rokottamisessa on omat riskinsä tottakai, mutta niin on myös influenssaan sairastumisessa. Sit vaan pitää ite punnita ja päättää, kumman riskin ottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Rokotteet tuntuvat jakavan paljonkin mielipiteitä :)

Itse päädyin ehdottomasti ottamaan influenssarokotuksen. Influenssa voi huonolla tuurilla olla todella raju ja vaatia tujujakin lääkkeitä parantuakseen, jälkitaudeista puhumattakaan. Olen perussairauden vuoksi ottanut sen joka vuosi, nyt raskauden takia oli yksi hyvä syy lisää :)
 
Mulla oli tänään neuvola ja otin influenssarokotteen. Oon sen myös ottanut aiemmillakin kerroilla raskaana, ilman raskautta taas en ota. :) Saa siitä vauvakin suojan ekaksi puoleksi vuodeksi mahan ulkopuolella, mikä mulla se suurin syy ottaa rokote.

Kaikki oli ok ja sydänäänet löytyi heti ja tasaisesti jumpsutti :)

Kuopuksellakin oli samalla 1v neuvola ja kaikki oli ok, raukka sai neljä rokotusta kun hänellekin se influenssarokotus otettiin. Esikoisellekin sen otin, mutta hän sai sen nenäsuihkeena kun on sopivan ikäinen. (2v 3kk) :) Miestä eivät saaneet ottamaan, vaikka yrittivät :D

Kuopus täytti siis tänään vuoden, kyllä aika rientää! En ois kyllä koskaan uskonut jos joku olisi vuosi sitten sanonut mulle, että vuoden perästä oot taas raskaana :ROFLMAO: Vuosi sitten olin siis kärvistelemässä kipuineni kättärillä ja vielä pari tuntia oli edessä :D

Ainiin ja tervetuloa Pampula81 lisään sut listalle :)

pirpana & nyytti 15+0
Rokote antaa syntymänjälkeisen suojan vauvalle vain jos se otetaan raskauden viimeisen kolmanneksen aikana...suurimmalla todennäköisyydellä viimeiden neljän raskausviikon aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Ohoo onpas täällä paljon rokoteasiaa, joka on hyvä vaan kun juurikin noitaa asioita olen tässä pähkäillyt. Meille ei kummassakaan neuvolassa asiasta puhuttu mitään, mutta töiden puolesta kyllä. En vielä ole päättänyt asiaa.. :D varmaan marraskuun lopulla olevassa neuvolassa vielä käydään asiaa läpi.
Täällä kerrottiin tuleville isovanhemmille tulokkaasta viikonloppuna, ja kivi tippui sydämmeltä. Muuten kun keskenmeno riski pienenee rv 12 niin meinaako se että 12+0 tai 12+6? Jos siis ymmärrätte.. :D
Meillä riehuu töissä norovirus ja se vähän huolettaa, kun olin lukevivani että raskaana ollessa muutenkin vastustuskyky olisi huonompi.. :oops:

Myöskin tuota lentokone asiaa olen miettinyt, kun mieli halajais päästä käymään edes joku pitkä vkl jossain, mutta ehkä me mennään laivalla tukholmaan vaikka.. :D

Henttis ja Sintti 11+3
 
Tota rokotte asiaa olen myös miettinyt. Koskaan en ole ottanut, enkä myös tietääkseni ole sairastanut influenssaa. Nyt mietin miten sitä jaksaa pienten kanssa jos vaikka sairastuukin. Ja tietenkin pelko keskenmenosta ottaa tai ei on olemassa. Joten taidan vielä miettiä varsinkin jos tuo autaa parhaiten loppu kolmanneksella vauvaakin. Sikainfluenssaan jouduin ottamaan rokotteen, ja odotin silloin pienillä viikoilla. Kaikki meni silloin hyvin.
Olo alkaa olemaan hieman parempi ainakin välillä. Ruoka maistuu paremmin. Jospa tämä tästä siis.

Maisakaarina 14+5
 

Yhteistyössä