Toukokuun Tömistelijät 2016 *Tammikuussa*

Meilläkin mies valmistui esikoisen ollessa 8kk. Piti sen jälkeen isyysloman ja jäi hoitovapaalle kun palasin töihin kun äitiysloma päättyi. Mulla reilusti parempi palkka, siksi näin päin :) Olin töissä 9kk ja jäin elokuussa alustavasti vuodeksi hoitovapaalle ja tarkoitus myös laittaa lapset suunnilleen sitten päiväkotiin kun ovat päässeet vaipoista pois :)

Vähän haaveilen myös alan vaihdosta, tosin "työkokemusta" haluaisin kerryttää sen 8v että voisin hoitaa sen koulutustuella. Noh se täytyy 2 vuoden kuluttua, joten varmaan hoitovapaalla jatkan työkokemuksen karttumista tai jos kolmas lapsi tähän vielä tulisi :)

Tuli muuten mieleen tietääkö kukaan noista äitiyspäivärahan veron korotuksista!? Nythän se on mun ymmärtääkseni nostettu 25% entisen 20% sijaan, mutta tarkoittaako se myös että siitä myös kuuluu lähteä enemmän veroa kun aiemmin (äh jos joku ymmärsi mitä tarkoitan) esim. Viimeksi ( koko vuosi kotona 2014) maksoin 25,5% veroa ja sain palautuksina n. 100€ eli oli mulle aika oikea prosentti, mutta pitääkö mun nyt sitten nostaa sitä vielä ettei tule mätkyjä, vai onko se vaan automaattisesti muuten vaan valmiiksi kaikille laitettu suuremmaksi?
 
Meilläkin hankintalistalla vielä isoimpina hankintoina pinnis ja itkuhälyyttimet ainakin. Toki vaatteitakaan ei ole varmaan viittä enempää, eikä vannaa eikä hoitotasoa ym. mutta niistä en ole kamalasti stressannut koska eivät niin suurta lovea lompakolle tee. :)
Sitteriä olen miettinyt, mutta onko ajatuksia puolesta/vastaan? :D Auto täytyisi laittaa iso-fix valmiuteen ja katsastaa henkilöautoksi. :>
Vaunut ja turvakaukalo me löydettiin käytettynä jo hetki sitten. :) Eilen kotiutettiin vauvan vaatteille oma lipasto ja koko ajan asia tuntuu todellisemmalle.
Suurin stressi on lähinnä kuinka meidän kissa sopeutuu uuteen tulokkaaseen. Se on meillä nyt lähinnä vauvan asemassa ja minun pieni prinsessa, mutta on hyvin arka ja säikky muutoksille/uusille ihmisille. Tokihan se tottuu ajan kanssa, mutta silti vähän hirvittää.. Tai jos lapsi on allerginen, niin varmasti on kova pala edessä miettiä mitä meidän karvaisemmalle neidille tehdään.
Onko muuten kokemuksia astman periytymisestä? Meillä miehellä ollut lapsena astma, kuten myös minun sisaruksillani ja isälläni ja hänen äidillään jajaja... Aikuisiällä kaikilla allergiat helpottaneet. Lähinnä mietin onko lapsella suurempi riski allergioille, jos suvussa on paljon allergiaa,..?
 
Henttis mulla ei suvussa muilla allergioita/astmaa kuin mun siskolla ja itsellä. Meillä oli ihan vauvasta saakka 2 kissaa, mutta ne jouduttiin antamaan sukulaisille kun olin 6v. Puhkesi siis vasta silloin. Alkoi jatkuvalla yö yskällä ja sama juttu pikkusiskolla n. Saman ikäisenä. Astmaa myös usein epäilty ja testailtu, sekä avaavat+hoitavat lääkkeet olleet ajoittain käytössä, mutta ei diagnosoituna.

Nykyään allergia oireilee pahemmin (silmäluomet turpoavat umpeen jos altistun kissolle/koirille), eli tähän talouteen ei karvaisia lemmikkejä tule kun ei siedätyshoitokaan ole vuosien varrella tuottanut yhtään helpotusta.

Miehen äidillä, sekä hänen äidillään astma, mutta kellään lapsista ei. Ja molempien kotoa löytyy silti lemmikkejä.

Esikoinen miehen vanhempien luona kyläillessä aivastelee paljon, mutta lääkärin mielestä allergia testit turhia vielä noin pienelle. Eli ei vielä tiedossa onko hänelle tullut.

Ja sitteristä. Ihan alkuun koin melko turhaksi kun ei viihtynyt yhtään siinä. Mutta n. 2kk ikäisestä tykkäsi lelu kaaren alla hetken olla siinä, että sai jotain kotitöitä samalla tehtyä ja soseiden syöttäminen oli siinä myös mukavampaa kuin sylissä (aloitettiin vähän reilu 4kk iässä)

Mimmi & möhkis 23+3
 
Meidänkin pitäisi alkaa pikku hiljaa tekemään isompia ostoksia, tai ainakin tekemään vertailuja siitä mitä halutaan ostaa niin voi alkaa katsomaan kirppiksiltä/ulkomaisista nettikaupoista, joista ainakin Bugaboon vaunuja saa jonkin verran edullisemmin kuin Suomesta. Vaunujen lisäksi hankinnassa on ainakin pinnis, itkuhälyttimet ja (uutena) turvaistuin autoon. Vaatteita tuli poikalupauksen jälkeen hankittua muutamia, mutta muuten odottelen äityspakkausta ja ystävien lapsille pieneksi jääneitä vaatteita, jotka saadaan :) Sen jälkeen pitää katsoa puuttuuko jotain mitä pitää vielä ostaa, ja lähempänä tietysti tulee harso- ja tuttiostoksia varmasti tehtyä :)

Toistaiseksi olo on ollut niin hyvä, että mielellään tekisin töitä pidempäänkin kuin mitä saa, ja pidentäisin äitiyslomaa toisesta päästä. Mutta mielenkiinnolla jään odottamaan mitä tuon lakimuutoksen kanssa käy ja pitää kysellä töistäkin onko linjausta tehty. Jos muutos astuu tuollaisenaan voimaan, kannattaisi minun tapauksessa aloittaa äitiysloma jonkin verran varhennettuna. Joskin pelkään jo muutenkin että kuolen tylsyyteen :D Pitää jättää sinne paljon shoppailtavaa, niin on jotain tekemistä ;)

Onko muilla jo vaunuja ostettuna tai mallia päätettynä? Minkälaisiin olette päätyneet?
Mä pistin just Bugaboo Buffalot tilaukseen Hollannista ja samaan pakettiin Maxi-Cosin kaukalon + adapterin. Säästöä tuli yli 250€ Suomen hintoihin verrattuna! (y)
 
Meillä ihan käytety vaunut ostettuna :p

Eilen siivoa päräytin koko asunnon ja lantion löystymis kipuja on nyt ollut liitoskipujen lisäksi ja eilinen kostautui pahemman kerran, meinaan melkein itkua väänsin kun kävelin ja en pystynyt nousemaan ylöskään ilman kipua :( Nyt kivut normalisoituneet, mutta kyllä oli ihan hirveää, että taidan pysyä vain kevyessä siivoamisessa toistaiseksi ja saa tuo mies siivota suurimmat. Joten otetaan mammat rauhallisesti. Ei se kroppa turhaan varoita jos joku kipuilee..:oops:

Cristal ja poppis 24+5 :love:
 
Tsemppiä kipujen kanssa kärvisteleville!

Täällä taas herätty ihan liian aikaisin (vähän 4 jälkeen) ja nälkään. Eilen illalla oli tosi oksettava olo, enkä oikein tiennyt onko mulla nälkä vai oonko vaan syöny liikaa. Yritin vähän syödä, mutta ei oikein onnistunut. noh aamuyöstä maistui kummasti :D

Eilen kävin ensimmäistä ja viimeistä kertaa luistelemassa tänä talvena. Maha painaa edessä sen verran paljon että luistimen kärjet tuppaa töksähtämään ikävästi jäähän. Jos vaikka kokeilis seuraavaksi hiihtää, kun suksilla kaatuminen ei ainakaan niin helppoa ole :)

Mimmi & möhkis 23+4
 
Henttis, eläinallergiat puhkeavat epätodennäköisemmin lapsille, joiden perheissä eläimiä. Meidän esikoisella epäiltiin alle vuosikkaana erinäisiä allergioita ja silloin alan erikoislääkäri sanoi ettei aiheuttajana esim voi olla meidän karvakaveri, koska eläinallergiat puhkeavat vasta myöhemmin. Allergiaoireiden alkaessakaan ei eläimestä luopumista enää suositella ensimmäisenä tekona, sillä omiin eläimiin usein siedättyy. Toki näissäkin poikkeuksia, vakavat oireet tietty aina asia erikseen. Ymmärrän kyllä allergiapelkosi. Samaa mietin esikoisen kohdalla, koska meillä koiruus on perheenjäsen eikä hänestä kyllä millään ilvellä haluaisi luopua :D

Oletteko vielä jaksaneet jumppailla/käydä salilla? Mun kaikki harrastukset sellaisia, joita ei raskaanaoleville suositella ja väsymyksen takia ei tässä ole tullut tehtyä juuri mitään. Olen nyt käynyt satunnaisesti kuntosalilla ja eilen uskaltauduin ekaa kertaa jumppaan. Jessus miten väsynyt olin koko loppupäivän. Ei ehkä jäänyt päällimmäiseksi olotilaksi hinku mennä uudelleen. Ehkä sitä alkaa olla vähän iso liikkumaan "reippaammin"?

Wiimis ja ei-niin-poju rv 22+2
 
Wiimis kirjoitin justiinsa, kun asunnon siivoaminenkin toi hirveän väsyn ja kivut ja oli tosi raskasta siivota, melkein sata neliöinen kaks kerroksinen asunto :/ Eli kannattaa huomioida oma olo ja jaksaminen :)

Täällä poksutaan rv 25+0 :love:
 
Wiimis tosiaan karvakaverista luopuminen ei varmasti ole ensimmäinen eikä toinenkaan vaihtoehto, mutta tottakai lopulta lapsi on ensisijainen ja hänen hyvinvointi. Meidän molempien perheissä on tainnut käydä vain huono tuuri allergioiden kanssa, sillä molemmat ollaan maatilan lapsia, joten jos jonkun näköistä karvaista vipeltäjää on molempien perheissä nähty. No sormet ristiin että Tsirpula säästyisi ! :)
Mimmi täälläkin tarkoitus käydä luistelemassa jahka pakkanen hellittää, -30 ei kamalasti houkuttele. :D Mies ja äiti kyllä piti asiasta jo saarnan, mutta lupasin ihan nätisti vaan. ;) Hiihtämään myös sitten, kun pakkaset lauhtuu. Täällä on niin mäkisiä maastoja että minun hiihtotaidoilla vain järven jää on paikka, jossa kaatuminen on epätodennäköistä. :D
 
Henttis joo mäkin halusin vaan kokeilla uusia luistimia, onko sopivan kokoiset kun lahjaksi sain :) mies siellä kädestä piti kiinni, etten vaan kaadu :D
Täällä taas nuo lähi ladut tappavan tasaisia kun on kävely/hiekkatien laidassa pk seudulla, niin saa jo aika hyvin tunaroida että kaatuu.. Mutta uskon että suksilla pysyy paremmin pystyssä, kuin jäisillä kävelyteillä kävellessä :)

Ja mä en kyllä ole mitenkään säännöllisesti jaksanut liikkumassa käydä. Ihan satunnaisesti salilla käynyt vähän jotain tekemässä, uimassa muutaman kerran. Kotona jonkun verran kuntoiluvehkeitä niin ne on nyt ollut kovemmassa käytössä kuin yleensä, mutta huomaa kyllä ettei jaksa kuin puolella teholla tehdä ja muutenkin väsyttää koko ajan..
 
Mä pistin just Bugaboo Buffalot tilaukseen Hollannista ja samaan pakettiin Maxi-Cosin kaukalon + adapterin. Säästöä tuli yli 250€ Suomen hintoihin verrattuna! (y)
Wow! Miltä sivulta tilasit? Mäkin olen ajatellut tilata Hollannista...

Täällä huono olo ja oksentelu jatkuu, ja lisänä myös ihan järkyt suonenvedot ja flunssa. :D Eli hehkeetä hehkeetä! Mutta poika potkii ja myllertää, ja se lohduttaa kummasti.

Tultiin just Belgiasta eilen, ja lennot meni oikein hyvin. Onneksi ei ollut sen pidempi lento, voin kuvitella että olisi mennyt vähän tukalaksi tuo olotila parin tunnin jälkeen...
Mun osalta on kyllä lennot lennetty tältä osin. Seuraavan kerran sitten vauva sylissä :)

Tjing! Rudebox ja pikkumies
 
Rudebox tsemppiä huonon olon kanssa elämiseen! Kelju vaiva..
Täälläkään liikuntapuoli ei ole päätä huimaava, töissä kun useana päivänä juoksee tukka putkella 7-9 tuntia, niin kyllä saa liikuntaa niin paljon, että kotona tekee tuskaa silmiäkään liikuttaa.. :D Ulkoilu on siis lähinnä semmosta kevyttä kävelyä, lähinnä raittiin ilman nauttimista.

Onko muuten kokemuksia Philipsin itkuhälyyttimistä?
 
Pepiita - mä kanssa kyselen miltä sivustolta tilasitte ja saitteko alekoodia pyytämällä? :) Meillä on kanssa samanlainen Bugaboo + MaxiCosi setti ajatuksissa! Mihin Maxi-Cosin malliin päädyitte? Lisäksi voisin kysyä miksi päädyit nimenomaan Buffalo malliin? Olen pohtinyt pääni puhki buffaloiden ja camien välillä ja kuulen mielelläni muidenkin pohdintoja ja päätökseen vaikuttaneita ratkaisuja!! :)

Mä olen jaksanut vielä hyvin liikkua, joskin pieni flunssakierre on vähän hidastanut menoa. Treeni tosin rajoittuu salille (cycling, jooga ja "salisali" treeni) eli ei mitään sen eksoottisempaa :) Toivottavasti olo pysyy hyvänä, että jaksaisi sitten keväällä käydä pitkillä kävelylenkeillä, kun on (toivottavasti) hyvät säät!

Te jotka meinaatte ottaa äitiyspakkauksen, meinaatteko odottaa uuden pakkauksen julkaisua (onko tietoa koska se julkaistaan?) vai laittaa jo nyt tilaukseen 2015 paketin? Itseäni miellytää 2015 malli, mutta mietin kannattaisiko odottaa jos 2016 on vieläkin mieluisampi ja laittaa hakemusta vasta viimehetkellä sisään, jos ehtisi saamaan sen mallin :) Viime vuonna uutta mallia muistaakseni alettiin jakamaan maaliskuussa, eli saattaisi vielä ehtiä siihenkin jonoon, jos tuuri käy :)
 
Pioni mä olen laittanut jo hakemusta sisään äitiyspakkauksesta ja pitääpä katsoa edes millaisia vaatteita sielä on, kun en jotenkin ole edes älynnyt :D

Rudebox tsemppiä pahoinvoinnin kanssa ja että helpottaisi (y)

Mua kiinnostais nähdä masuja täällä ryhmässä :) laitan oman poksumisen kunniaksi kuvan pallukasta :LOL:

Rv25+0 :love:
http://aijaa.com/fFUG0E
 
Oi Pirpana, tuo on varmasti ollut ihan kamala kokemus :( !

Meilläkin on aina ollut koira, ja onneksi lapsista kukaan ei ole ollut allerginen. Se on suuri pelko, että tämä uusi pikkumies olisi allerginen, ja jouduttaisiin luopumaan koirasta.
Yritän olla ajattelematta asiaa sen kummemmin, turhahan se on ottaa stressiä etukäteen, mutta kieltämättä se aina välillä tulee mieleen...

Pioni, mä olen päättänyt että ostetaan se Cameleon jollain Maxi-Cosin kaukalolla. Ihan sen takia vaan että kokeneemmat Bugaboo-käyttäjät ovat olleet sitä mieltä että se on paras. Buffalosta en juurikaan ole kuullut kokemuksia, mutta ovat varmasti myös hyvät!

Kelan tämän vuoden pakkausta haen varmasti. Se oli nätti mun mielestä, ja aika poikamainen. Ainut mistä en ihan pitänyt oli makuupussi, mutta siihen varmasti tottuu. Kai sitä vois odottaa ja katsoa minkälainen 2016 pakkaus on, mutta en ole varma että sen saisi sitten kuitenkaan jos ne jakaa loppuvaraston 2015 pois alta ensin. Ai ai, mitä ongelmia mulla onkaan ;)

Henttis, mulla on Philipsin hälärit ja hyvät ovat olleet! On vielä ihan kunnossa, joten saadaan käyttöä niille vielä 10vuoden jälkeen! Ne on just niin simppelit, ettei niille oikein voi tapahtua mitään.

Rudebox ja pikkumies
 
Pirpana- täällä myös lyhyet vierailut sujuu jotenkuten (en halua raskaana ollessa käyttää allergia lääkkeitä, muuten kyllä), tässä raskaudessa vaan pahentunut että henkeä alkaa melko nopeasti ahdistamaan ja loppu ilta menee kotonakin yskiessä yms. Yleensä mulla ei nimittäin koirista just oo kovin pahasti mitään tullut (en oo varmaan kyllä 10 vuoteen yhteenkään elukkaan koskenut), mutta nyt jo 15 min. vierailu eläin kodeissa ja nenä vuotaa. Toivon että raskauden jälkeen palautuis "normaaliksi".
Tuli mieleen että oli kiva muuttaa ekaan omaan kotiin, jossa edellisellä asukkaalla kissa (karvoja löytyi lopulta pattereiden välistä) ja ekana yönä sairaalareissu siitä tuli. Seuraava muutto olikin sitten melko pian sattuneesta syystä uudisasuntoon :) tässä nykyisessä edellisellä asukkaalla ollut koira, eikä mitään oireita tullut (tosin täällä tehtiin täys remontti ennen meidän muuttoa).

Cristal ihana pallo :) pitääkin ite myös joku päivä muistaa kanssa kuvata kun edellisestä pitkä aika. Maha vaan on selkeästi noussut ylemmäs ja muuttunut enemmän tasapaksuksi kun ei pelkästään alavatsalla enää ole palloa.
 
Cristal - ihana mahakuva :love:

Rudebox - taisin lukea huolimattomasti aiemman viestisi kun sain päähäni että teille tuli buffalot :whistle: Mutta se olikin Pepiita! :) tse olen kanssa ajatellut alusta asti että otan camit, mutta nyt olen alkanut miettimään asiaa liikaa ja arpomaan noiden kahden mallin välillä. Pitänee käydä koeajamassa liikkeessä! :)

Itse olen ollut allerginen eläimille lapsesta asti, eli meillä ei ole lemmikkejä ollut, eikä (harmillisesti) tulekaan :(
 
  • Tykkää
Reactions: Pepiita
Rudebox ja Pioni1 , laitoin ihan sähköpostilla kyselyä hinnoista tuonne hollantilaiselle Babyplus-sivustolle! Listasin tuotteet, joista halusin hinnan ja tunnin sisällä sähköpostistani vastasivat jo!

Heillä oli ja on edelleen tarjouksessa sivuilla Maxi-Cosi Pebble Origami Black -kaukalo vuosimallia 2015. Siitä en siis virallisesti saanut alennusta, koska maksoi heillä alessa 144,95€. Mutta Suomessa tuo sama siis 229€ edelleen. Buffalot maksoivat kankaineen ja postikulujen kera 1059€. Niistä tuli 120€ alennusta listahinnasta. Myös adapterin sain pari kymppiä halvemmalla kuin Suomesta. (y)

Tuli myös todella hyvä selostus, miten takuu toimii mahdollisessa ongelmatilanteissa:

"We don’t have a partner in Finland, but the warranty is international. When there is something wrong with the Buffalo, contact us first. We will contact Bugaboo for you. When there is a part that needs to be changed, Bugaboo will send it to us and we will send it directly to Finland. The warranty lasts two years. The warranty lasts two years standard. When you register your Buffalo online your warranty will be extended into three years."

Eli samanlainen takuukuvio kuin Suomessakin. Joutuu sitten vaan asioimaan englanniksi, mikä itseäni ei haittaa ollenkaan.

Päädyin Buffaloihin ihan koeajelun perusteella, kun vertailin niitä Cameleon-malliin. Buffalot vetivät pidemmän korren, koska sopivat paremmin kaupunkiin sekä haastavampaan maastoon. Camit ovat enemmän kaupunkirattaat, joskin tosi kivat nekin. Niihin pitäisi sitten hankkia erikseen ne talvirenkaat, enkä jaksa säätää. Jotain muutakin etuja Buffaloissa oli, mutta en enää edes muista :D Ainakin Buffaloissa saa työntöaisassa roikottaa tavaraa, mitä Cameissa ei saa tehdä.

Äitiyspakkauksesta: Mä odotan sitä 2016 mallia. Laitan tilaukseen sitten joskus maaliskuun puolella, kun mulla laskettu vasta toukokuun vika päivä :) Julkaisevat uuden pakkauksen helmikuun loppupuolella.
 
Pepita - kiitos selvityksestä! :) Pitää itsekin mennä testaamaan ja "koeajamaan". Kaupunkirattaiksi pääasiassa tulevat, mutta tietenkin olisi kiva päästä eteenpäin mukulakivikaduilla ja talvisäälläkin!

Ja helmikuun lopussa vasta! Pitkä odotus, haluaisin niin kovasti jo päästä hypistelemään pakkausta ja sen vaatteita! Ehkä jaksan sinne odottaa ja teen sitten päätöksen laitanko hakemuksen sisään vikana mahdollisena päivänä, vai jo aikaisemmin :)
 
Täällä myös kissa- ja koira-allergia, ja kissasta luovuttu sen vuoksi. Toisekseen kuopus oli koko ajan kissan tai hiekkalaatikon kimpussa, niin sekin vaikutti päätökseen. Kissaa kaipaan kyllä, mutta se on myönnettävä, et en sitä hiekkiksen putsausta tai hiekkiksen hajua yhtään :D Miten saatte muuten huushollin pysymään kunnossa, jos on useampia eläimiä? Musta tuntui, et karvaa ja hiekkaa oli joka paikassa, paitsi makkarissa, jonne ei kisulla pääsyä, vaikka olis kerran päivässä imuroinut.

Ä-raha haettu vihdoin, samoin virkavapaa, oli jo aikakin, jos 2kk:n päästä aikoo aloittaa.

Viikonlopun ohjelma oli aika täysi, yhtään ei ehtiny levätä ja eilen vetäisin vielä 7km:n reippaan lenkin, niin jopa oli tukala ilta, inhottava paineen tunne alakerrassa. Tänään tyydyin punttitreeniin, ja töissäkin tuli istututtua paljon, niin ihan eri fiilis. Onko kukaan hoitoalalla? Miten pärjätte töissä, jos pitää nostella ja kumarrella ja olla paljon jaloillaan?

O ja 25+5
 
Iso kiitos kaikille tuohon allergiakysymykseen vastanneille ja kokemuksia jakaneille !
Toivon ihan koko sydämestäni että meidän pieni on yleensä ottaen terve ja heti toiseena toiveena tulee varmaan se, että saadaan jatkaa elämää myös karvakaverin kanssa. Siskon lapset olivat myös tosiaan allergisia vauvana aivan kaikelle mahdolliselle (maito,kanamuna, viljat ym.). Ovat parantuneet noista, mutta eläinallergiaa on hieman jäänyt, joskin ei merkittävästi. Itse koen tärkeänä että mikäli mahdollista, saa omat lapset kasvaa eläinten kanssa, koska niin monta oppia olen itse saanut kasvaessa maatilalla eläinten parissa. :)

Cristal ihana maha! Täällä edelleen maha ehkä yksikolmasosa tuosta, noo kasvaa kun ennättää. ;)

Mimmi ja pirpana- täällä kanssa lääkkeiden kanssa sama linja. Vasta sitten kun on pää kainalossa, otan särkylääkettä. Raskauden aikaan en tosin ole onneksi joutunut ottamaan kertaakaan. Rennietä piti julmetun närästyksen takia tosin hakea heti ensimmäisillä viikoilla, mutta sitä on tainnut mennä ehkä 4kpl, joten se siitäkin. :D

Rudebox ehkäpä me tosiaan laitetaan philipsit hankintalistalle! Oon kyllä lukenut että niissä uusissa laturin pään johto menee helposti rikki, mutta onhan niillä pitkät takuut. Ajattelin, että nyt ei vielä hommata häläreitä ettei takuu menee "hukkaan" vaan hakekoon mies vaikka työmatkalla kun me ollaan pikku tyypin kanssa vielä sairaalassa. :)

Missä vaiheessa teidän miehet on ajatelleet jäädä isyyslomalle? Meillä oli tarkoitus, että mies kävisi töissä vielä ne päivät kun minä/me ollaan sairaalassa ja jäisi kotiin sitten meidän kotiuduttua. :) Kerkeää kuitenkin iltapäivällä tulla töiden jälkeen meidän luo, eikä kerkeä pitkästyä, kun ei oikein osaa olla aloillaan tekemättä mitään.. :D
 
cristal iiihaana masu:love: Kovin iso ja pyöreä, ihana pallo:)

Ekassa raskaudessa kuvailin mahaa paljonkin mut nyt tuntuu ettei ole edes siihen aikaa ja kohta koittaa toukokuu.. Muistankohan tästä nykyisestä raskaudesta jälkikäteen mitään?

Tsemppiä muillekin liitoskipujen ja muiden vaivojen kanssa kärvisteleville(y)
Mulla tuntuu et pahenee päivä päivältä vaan, nivusia polttaa ja vihloo samanaikaisesti, alamahaan vihloo ja kaikkea muuta mukavaa. Ja ei nää kivut tuu ainakaan helpottamaan kuten lääkärikin äpolilla totesi ennen kuin pääsen synnyttämään:mad:
Nyt en muista kirjoitinko jo mutta mulla oli viime raskaudessa kilpirauhasen vajaatoiminta joka normalisoitui raskauden jälkeen. Nyt taas kilppariarvot yli viitearvojen joten tyroksiinia napostelen taas. Väsymys ja ärtyisyys on suurimmaksi osaksi kyllä helpottanut kun taas tuon lääkkeen aloitin viime viikolla.
Esikoisella nyt 2 hammasta putkahtanut suuhun ja kitisevän vauvan hoitaminen käy aika rankaksi välillä. Mut onneks mies hoitaa poikaa ison osan päivästä niin helpottaa mua sitten mut toki hänellekään ei oo helppoa. Mut lohduttaudutaan sillä edes hieman et vaikka toinen näin perään tulossa heti niin lapset kasvaa kuitenkin päivä päivältä.
Meillä on onneksi hyvä tilanne noiden hankintojen suhteen et kaikki on esikoiselta hankittuna jo ja esim. hoitopöytä vieläkin aktiivisessa käytössä. Oikeastaan ainoa juttu on vaunut/rattaat et miten tehdään. Tuplat vai erilliset? Tuplat palvelis nyt hyvin mut entäs sitten kun on vuos ikäeroa melkein ja kun toinen kävelee ja toinen on rattaissa niin sit ois taas paremmat erilliset kärryt..No, onneks on viel hetki mietintäaikaa..
Noista harsoista! Aah, mä rakastan niitä:D meillä on kuviollisia ja valkoisia perus ja käytän niitä kaikkeen. Vaipanvaihdossa hoitopöydällä, ruokailuissa, vauvan juodessa pullosta yms. Oon hamstrannut paljon, siis PALJON, erilaisia harsoja mut tuntuu silti ettei niitä ole koskaan liikaa.. eli jatkuvasti ostelen lisää ja silloin kun en ostele niin unelmoin niistä :whistle:
Ja tuosta taloustilanteesta niin kuten monella niin mekin elellään tukien varassa ja taloustilanne on suunniteltava tarkasti mutta ihan hyvin menee kun tietää mitä tekee.
Ja vielä raskaudenaikaisesta lääkkeiden käytöstä. Itsekään en mielellään ota mitään mutta panadolia kipuun on välillä pakko ottaa ja se on ihan tutkittu ja turvallinen raskaudenkin aikaan. Jotkut sanoo ettei auta särkyyn pelkkä parasetamoli mutta mulla auttaa hyvin ja onneks niin. Välillä joudun myös hillittömään kutinaan ottamaan antihistamiinia mutta sitäkin vain ja ainoastaan pakon edessä.

Jos nyt hetkeks poitsulin viereen päikkäreille..

StaRR 22+3
 
Henttis isyyslomasta, mies aloittikin tänään työt (kävi eilen haastattelussa :)). En yhtään ole sellaista vielä miettinyt. Ekat 3 viikkoa esikoinen ainakin vaan söi (10-30min)ja nukkui heti taas 3h niin silloin ainakin olisi ollut ihan turhaa olla lomalla. Esikoisen kanssa piti lomat vasta kun valmistui vauvan ollessa 8kk. Oli siis päiväopinnot kesken ja 3 vuorotyö samaan aikaan niin ei oikein ehtinyt, kun kotona kävi vain nukkumassa. Pyysin kyllä miestä lopettamaan työt esikoisen ollessa 4kk. Alkoi tulla yh olo ja kun talous kuitenkin sen verran kesti, niin turhaa väkisin polttaa itseään loppuun rahan takia (miehen siis).

Mimmi & möhkis 23+5
 
Pepiita - hienoa, kiitos kun jaksoit kirjoittaa noista vaunuista! Yksi kysymys vielä - ovatko ne molemmat yhtä kevyet?
Voisin jopa kallistua Buffaloiden puoleen. Täytyy tosiaan käydä kokeilemassa niitä.
Mä olen kuullut että nettikaupat Hollannissa toimii tosihyvin, joten uskon että se menee hyvin. Ja siltähän se vaikuttaa!

Henttis - isyyslomasta.. miehellä on oma firma, joten hän ei kylläkään koskaan ole sen kummemmin lomaa pitänyt. Se on niin kettumaista että sitä menee pahasti miinukselle koska ne laskee tulot ihan jonkun muun taulukon mukaan, kuin mitä ne todellisuudessa on :(
Mutta ehkä hän ottaa päivän tai pari tuossa ihan alussa - onhan ne vastasyntyneet jotain niin hienoa ettei muuta olekkaan! Ja viimeinen vauva meille kun varmasti on... :love:
Tänä vuonna ajotaan varmasti reissata vähän enemmänkin, joten lomia tulee kuitenkin sitten pidettyä koko perheen voimin.

Me kun ollaan niin vanhoja, niin ollaan jo pitkään oltu töissä. Itse olen controlleri arvopaperiyhtiössä (eli vastuussa raha-asioista), ja mies on musiikkibisneksessä.

Lääkkeistä sen verran, että mulla on aika nollatoleranssi nyt raskauden aikana. Jonkun verran olen ollut pulassa kun kärsin Hortonin neuralgiasta, mutta nyt olen vihdoinkin löytänyt happipullon! Jee! Joten siitä saan apua kohtauksiin. Olen napsinut niin paljon lääkkeitä Hortonin takia ettei muhun oikein nuo Panadolit pure, joten turha niitäkään sitten on syödä.
Mutta söisin siis kyllä niitä jos ne auttaisi vaivaan - en usko että vauvakaan voi hyvin jos äidillä on kovin huono olla.

Niitä harsoja ajattelin minäkin ostaa - kuviollisia ei ollut kun meidän pienin oli vauva.. :rolleyes:

Mites se raudan laita teillä - oletteko joutuneet syömään sitä? Miten teidän vatsat on kestäneet?
Mun pitäisi varmasti ottaa vähän ekstrarautaa, mutta kun luin sivuoirelistaa kauhistuin vähän... sweet lord! En yksinkertaisesti jaksaisi yhtään enempää huonoa vointia, joten en ole vielä aloittanut sitä kuuria...

Rudebox ja pikkumies
 
Rudebox mulla esikoisesta olis pitänyt aloittaa lisärauta, mutta en aloittanut ja lähti ihan itsestään nousuun taas. Pari päivää sitten aloitin mama vitamiinit ja niissä rautaa= vatsa ollut vähän sekaisin.. Tai en tietenkään voi olla varma johtuuko siitä :)

Liitoskivuista, mitä ne tuntuu? Mulla nyt ollut eilisestä saakka vihlovaa kipua jossain noissa alapään luissa joka askeleella. tuntuu samalta kuin loppuvaiheessa vauva painaa päällä. Nyt ei kuitenkaan vielä niin alhaalla ole, joten mietin onko nuo nyt sitten sitä?
 

Yhteistyössä