**Toukokuun Tömistelijät 2016**

Hehe, Papupata, ihan kuin mun teksti olisi ollut :) Meillä myös vanhemmat 09 ja 10 syntyneitä, nyt tai ei koskaan ja ikääkin saman verran. Niin ja vielä tuo laskettukin menee samoin, riippuen laskenko menkoista vai siitä milloin itse uskon ovulaation olleen.

Mä varasin tänään neuvolan ja varhaisultran jo jokunen päivä sitten. Eilen tein vielä varmistustestin digillä ja 3+ tuli kuten pitikin. Mulla oli ns. kemiallinen raskaus tuossa pari kuukautta takaperin ja silloin viiva ei vahvistunut ja digi näytti liian vähän. Nyt oli sitten pakko varmistaa että ainakin istukkahormonin määrä lisääntyy.

Oireita on ja ei, väsyttää vähän ja kiukuttaa ihan sairaasti. Tissit ovat kipeät, alavatsaa turvottaa varsinkin syömisen jälkeen ja duunit ei jaksaisi yhtään kiinnostaa. Mutta pahaa oloa ei ole ollut, ei se kyllä aiemminkaan ole näin aikaisin alkanut. Ekasta voin huonosti kuutisen viikkoa, toisesta vain viikon. Kummallakaan kerralla en kyllä oksentanut.
 
Hehe, Papupata, ihan kuin mun teksti olisi ollut :) Meillä myös vanhemmat 09 ja 10 syntyneitä, nyt tai ei koskaan ja ikääkin saman verran. Niin ja vielä tuo laskettukin menee samoin, riippuen laskenko menkoista vai siitä milloin itse uskon ovulaation olleen.

Mä varasin tänään neuvolan ja varhaisultran jo jokunen päivä sitten. Eilen tein vielä varmistustestin digillä ja 3+ tuli kuten pitikin. Mulla oli ns. kemiallinen raskaus tuossa pari kuukautta takaperin ja silloin viiva ei vahvistunut ja digi näytti liian vähän. Nyt oli sitten pakko varmistaa että ainakin istukkahormonin määrä lisääntyy.

Oireita on ja ei, väsyttää vähän ja kiukuttaa ihan sairaasti. Tissit ovat kipeät, alavatsaa turvottaa varsinkin syömisen jälkeen ja duunit ei jaksaisi yhtään kiinnostaa. Mutta pahaa oloa ei ole ollut, ei se kyllä aiemminkaan ole näin aikaisin alkanut. Ekasta voin huonosti kuutisen viikkoa, toisesta vain viikon. Kummallakaan kerralla en kyllä oksentanut.
Wau! Kohtalotoveri! Itse tässä odottelen että milloin se 9 kk oksentamista oikein alkaa. Aivan kauhean räkiksen sain jo su ja tässä saikulla möllötän, kun ei meinaa tolpillaan kestää. Ainakaan kovin pitkään.
 
Josko tulisin mukaan, vaikka uhka tippua pois on vielä suuri. Viimeksi olin kahdessa ryhmässä, koska la menkoist eri kun oikeasti olikaan. Onneksi olin kun toinen ryhmä kuivu kasaan. Fb ei ole mun juttu, voi olla liikaa tuttuja :-D joten toivon että tänne jää keskustelijoita. Alussa ollaan ja pelko keskenmenosta kova. Mulla oli alussa pientä tiputteluvuotoa siksi näin. Ja vielä ei ole oksu oloja ollu. Ruoka ei tosin maistu niin kuin ennen. Nyt la menee aika alkuun ja fiksu ku olisi olisin huhtikuu pinos, koska tiedän jos tästä vauva tulee, käynnistys on 38vk. Ihme on jos menee la aikaan.
Mut tässä tämä
Maisakaarina 34v, la 8.5?, viides, k-sks
 
Tervetuloa ja onnea uusille! :)

Minä ihan kysyin tänne liittyessä, että sopiiko jos tähän pinoon liityn, vaikka la huhtikuun puolella. Kieltojakaan en saanut, joten täällä olen. Syyt mainitsin jo aiemmin. Henkisesti olen täysin varautunut siihen, että vauva syntyy toukokuun puoleenväliin mennessä :ROFLMAO: Kyllä noissa muissa pinoissa on tosiaan myös aiemman kuun laskettuja aikoja. Mut jos jotain (tänne keskustelemaan jäävää) suuresti asia häiritsee, niin voin kyllä siirtyä huhtikuun pinoonkin.
 
On hänen kommenteissaan ihan pointtiakin. Joitakin asia voi kovastikin häiritä, vaikka itseäni ei häiritsekään. Mietin pitkään ennen tänne liittymistä, että kumpaan liityn, huhti- vai toukokuuhun.

Taidan siirtyä huhtikuisiin, koska muitakin asia saattaa harmittaa/häiritä. La:ni kun on kuitenkin tällä hetkellä ensimmäinen.

Poistakaa minut listasta, kiitos.

Hyviä jatkoja ja tarrasukkia matkaan! :)
 
Ei kyllä häiritse vaikka tänne jää loppukuun porukkaa. Ihana vaan kuulla miten jo askeleen pidemmällä olevilla menee.
Pieni huono olo tuli aamulla. Pidän peukkuja että lisääntyisi, siitä tiedän että kaikki ehkä hyvin.
 
Minä kyllä jään tänne, vaikka joku siitä vielä pahastuisikin. Jos kaikki menee raskaudessa hyvin niin olen aivan satavarma ettei tämä ennen vappua synny :)

Onnea Maisakaarina plussasta! Eikös tuo tiputteluvuoto ole alussa ihan normaalia? Vaikka ei se tietenkään mukavaa ole. Kivaa kun porukkaa alkaa tulla lisää ja pino kasvaa! Ainoa mikä itseäni hieman häiritsee, on tuo pinon nimi, minusta tömistäjä on kummallinen sana. Mutta jos se muiden mielestä on ihan ok niin pystyn kyllä elämään sen kanssa :geek: ja älkää nyt kukaan tästä loukkaantuko, pliis.

Alkaa pian työviikko olla jo puolessa, huh. Mulla on oikeasti kiinnostava työ, mutta kun sen tekeminen vaatii inspiraatiota ja sataprosenttista keskittymistä, tuntuu että plussasta lähtien on ollut todella vaikeaa! Ei meinaa ajatukset pysyä kasassa ;) Kaipa tämä tästä tasaantuu ja työt alkaa taas sujua. Ja tämäkin kyllä auttaa, kun kirjoittaa tänne ja pitää rehellisesti tauon töistä. Saa vähän niinkuin näitä höyryjä pihalle :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
KÖ 5+4
 
Siis useimmille joo on normaalia. Itsellä ei ole ollu vuotoja kun keskenmenneissä. Siksi pieni pelko. Nyt ei vuotoja mut onhan tässä viikkoja vielä aikaa. Meinaan käydä ar ultras yksityisellä jotta saa varmuuden onko ketään. Eihän se estä km myöhemmässä vaiheessa mut kuitenkin.
Maisakaarina 4+3 (oviksesta arvio) menkoista jotain muuta
 
En ole käynyt täällä eilen ja mitä mä luen?!? Pedroname, kiitos kun tulit oksentamaan mielipiteesi tänne.

Minä tämän perustin, ja lisäsin mielelläni kaikki tulokkaat listalle. Joten ei ollut sinun asiasi tulla kommentoimaan mitään. Toivon että Norappi ja vaimo85 ette mene mihinkään! Mietittekö vielä?

Edelliseni syntyi kuun 20pv, ja olihan se malttamatonta odotusta kun muut pääsivät rakenneultriin ym. Mutta ei käynyt kertaakaan mielessä että muut pääsee leveilemään kuukautta aikaisemmin jne. Elämä ON!!

Tekstistä päätellen olet joku äityleiden vakioinhokki provoilijapeikko, en ole kuunaan päivänä näissä ketjuissa nähnyt moista oksentamista. Kirjoituksen tyyli oli kuin yläkoululaisen pahan mielen purkautumisesta. Älä todellakaan tule tänne, et ole tervetullut.
 
Muille, tervetuloa, koitan lisäillä muutaman nimen viimeistään huomenna, mutta toivoisin että saadaan syyskuulle uusi pino jonkun muun kuin minun toimesta (tuon oksentajan vuoksi), ja toivon tosiaan että vaimo85 ja Norappi tulee sinne..?
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Moikka. Nöyrimmät anteeksipyyntöni väärästä ryhmästä :eek: No ei vaiskaan, en voi sille mitään jos jonkun aamupuroihin on kustu. Vanhana konkarina niin äitinä kuin täällä palstallakin taidan ihan itse tietää mihinkä ryhmään itteni tyrkkään. Voiko ihan ihan tosissaan olla katkera jos joku toinen saa vauvansa aiemmin? Molempien aiempien lasteni raskauksien ajan oon ollut täällä pyörimässä ja toisella kierroksella olin ryhmän melkein viimeinen vauvan saaja. No veikö se jotenkin mun osuuden ilosta mennessään. No ei vienyt. Jessus, mitä ongelmia taas :cautious:

Ei ole vielä oireita. Mulla alkaa kiertää pötsissä todnäk ensi viikolla. Aiemmissa raskauksissakin on ällötys alkanut n. rv 6-7 ja naama kukkimaan vähän myöhemmin.
 
Jep.. Mä jo harkitsin kokonaan pois pysymistä tuon oksentamisen jälkeen.. Mielipiteitä on monia mutta noi perustelut oli kyllä suoraan alakoulusta.

Tuota tuntuu olevan liikkeellä.. Paha olo oksennettava jonkun päälle kunhan sopiva kohde löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä kellään ollut vielä kunnon huonoa oloa?? Mietin oliko se tosiaan niin et vk 5-7 vasta alkaa kunnolla?? Vaikka on lapsia ennen niin on tää vaan jännää aikaa pysyykö matkassa. Kun kuitenkin ollu ajatus jos vielä yhden saisi. Minkä ikäisiä lapsia teillä on, uskallatteko sanoa ;-) meil 2 aika pientä ja sit isompia. Vanhin mun on 10v. Ihana esiteini-ikä..
 
Moi, mä voisin kanssa liittyä ryhmään, vaikka en lupaa pitää kinttuja ristissä toukokuulle, jos on aikaisemmin tulossa :ROFLMAO: Eli neljäs ehkä (selvinnee vu:ssa parin vkon päästä) tulossa, 4.5. olis laskurin mukaan la. Yksi oireeton kkm takana pari vuotta sitten, niin olen skeptinen kunnes toisin todistetaan.

Melkoinen ylläri tää raskaus, yhden kerran pieni huolimattomuus ja pam -ja kahta nuorimmaista kun ihan tekemällä tehtiin kalenterit kourassa ja ovistikkuihin kului pieni omaisuus:rolleyes:

Nyt yritän olla ajattelematta koko asiaa, ettei sitten vu:ssa tulisi niin kova kolaus, jos on tullakseen. Vaan silti aina yllätän itseni haaveilemasta..

Pientä oiretta pukkaa, etoo silloin tällöin, rintojen arkuutta, väsyttää,repäisykipuja ja aina niin ihana alavatsan turvotus, jota pitää oikeasti piilotella jo.

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa, päinvastoin, että ketjussa kirjoittaa myös huhtikuisia, ihan sama vaikka kesäkuisiakin. Lapset syntyy silloin kun syntyy, ei siihen paljon pysty itse vaikuttamaan, enkä näe tätä minään kilpailuna, että "Ähäkutti, mä kävin jo ponnistamassa, tulkaapa perässä hitaat".
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Hei mielensäpahoittaja. Pidä sanasi ja äläkä tule tänne länkyttämään tyhjää. Sanottavasi on tullut selväksi, me osataan toki ymmärtää lukemamme. Mene vaikka piirtämään ympyrää, kun sulla tuntuu olevan vaikeuksia kuluttaa aikaasi. Pahoittelut vain oman miehesi puolesta nipon muijansa vuoksi.
 
Mulla on nyt kyllä todella paha km:n pelko. Edelliset kaksi raskautta ovat menneet kuin unelma (synnytystä lukuunottamatta), mutta tuntuu niin uskomattomalta, että kolmaskin onnistuisi..? Nyt kasassa noin 5+2. Eka neuvola on loppukuusta (22.9.) ja tuntuu vaikealta odottaa sinne saakka. Millähän sitä mieltä tyynnyttelisi?
 
Oireita ei liiemmin ole. Ruokahalu on tavallista huonompi. Jännä tunne vatsassa (välillä). Väsymys. Mutta aiemmissakaan raskauksissa ei mainittavia oireita ollut. Jos seuraavan viikon aikana ei helpota niin pitää harkita aikaistettua käyntiä. Pääseekö kunnalliselle puolelle vai tarkoititko yksityistä? Onko raskaustestin tekemisestä enää mitää hyötyä (olen käsittänyt, että hcg-taso pysyy pitkään korkealla, vaikka raskaus olisikin mennyt kesken)?
 

Yhteistyössä