**Toukokuun Tömistelijät 2016**

Mrs.80 joskus haalistuvat testit kertoo km. Mutta aina ne ei laske niin nopeasti. Mulla oli viikkojen jälkeen kun kkm oli tullut niin hcg 27000. Hyvin olisi viivan vielä antanut. Tuohon en osaa mitään lääkettä sanoa että miten pelon kanssa sitten. Oikeastaan päivä kerrallaan. Ja yritä nauttia vaikka se ei ole helppoa, jos edes pieniäkin hetkiä pystyt niin alku sekin. Tsemppiä!
 
Itse meinaan yksityiselle, mutta eiköhän kunnallisellekin pääse jos on aihetta. Riippuu vissiin kunnasta. Voin sanoa etten kehtaa meidän kunnas käydä, siksi toi neuvolan varaaminen jää kunnes on todiste, että jotain on matkassa.
 
Varovaisesti liittyisin tänne, kun tiistaina ensimmäinen plussa ilmestyi.

Esikoisella maanantaina neuvola, joten ajattelin asiasta ohimennen mainita, vaikka vielä todella aikasta onkin. Yksi km ennen esikoista rv 6+0 takana.

Ja tuosta LA:sta. En tajua miten jotakin häiritsee niin paljon. Minun puolestani kaikki n. sen kuun ympärillä ihan hyvin voivat kirjoitella :) Omakin esikoinen syntyi "väärässä" kuussa, mutta nyt uskoisin/toivoisin toukukuulle menenvän.

12.5/Mimmi92/23v./2. lapsi/KOS?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: samsukka
Heippa! Uskaltaudun varovasti ryhmään, tänään kp 29/28-30 ja selvä plussa tänä aamuna viides olisi tulossa ja ikää tällä mammalla 32. Jotenkin en usko todeksi raskautta joka tärppäsi heti ekasta kierrosta ja erilaiset pelot hiipii ilon pilaajaksi heti aina sama juttu, varhaisultra varattu 29.9 ja tuolloin oli ehkä se 7+3...nevolaan aattelin soittaa vasta viikon päästä.
 
Hei kaikille ja onnittelut yhteisesti teille kaikille plussasta <3

Itse testasin jo 2 päivää sitten negan mutta testi ajan jälkeen tajusin "viivanpaikan" kuultavan jotenkin läpi.Niin himmeästi tosin,etten ollut koko ajan varma että näkyykö mitään vai ei.Tänään tein uuden testin 4h rakossa olleesta pissasta ja Se muuttui heti posiitiiviseksi :) Kuukauttistenkaan ei olisi pitänyt vielä alkaa(vasta ens ti),mutta syy miksi tein testin on jo usean päivän ajan tuntuneet oireet.Huono olo,mahan ja alapään kivut ja vihlomiset,finnit,rintojen särky.
Olin siis aika varma että raskaana olen.

Nyt odottelemme sitten kuudetta lasta :) (neljännen piti jo olla viimeinen :) ja sitten viidennen)

Eka yrityskierrosta tärppäsi.
Olen 35v ja synnytys sairaala oys.
Minut voi siis lisätä listaan :)

Varovaisin mielin silti tänne liityn,nimittäin täällä kans lähti heti pelot nousemaan.Muistissa on myös ikävästi päättyneet raskaudet keskenmeno,kohdunulkoinen raskaus ja keskeytynyt keskenmeno.
Iän puolesta ja senkin takia kun on jo 5 tervettä lasta saanut,pelottaa myös Se että entä jos lapsi ei olisikaan terve :(

Mutta koitan nyt unohtaa pelot ja ainakin viimeistään varhais ultran jälkeen(jos kaikki ok)uskallan vähän jo iloitakkin

Nyt kuitenkin huolistakin huolimatta suunnattoman kiitollinen ja onnellinen olo <3

Ainiin ja laskettu taisi olla 18.5 kun sitä jo joskus aijemmin laskeskelin :)

samsukka hauska kun meidän tilanteet on aika samankaltaisia :) Itsekkään ei meinaa oireistakaan huolimatta uskoa raskautta todeksi just Tän nopean tärpin vuoksi.

Mää laitan tähän loppuun vielä tiedot,ni helpompi päivittää listaa,eli 35v/laskettu 18.5.2016/kuudes lapsi/oys
 
Rakastava äiti kuulostaa kovin samalta juu
Täälläkään ei kovin kummia oireita, pikkuista juimintaa välillä vatsassa ja kahviholistina kahvi alkanut tökkiä. Välillä huomaa että huonoa oloa on joka todennäköisesti kohta tulee olemaan joka päiväistä, koska jokaisesta on ollut enemmän ja vähemmän....

Kaikille toivon hyvää mieltä ja lupaa uskaltaa nauttia odotuksesta jo nyt vaikka alussa mennäänkin
 
Varovasti ilmottaudun mukaan :). Tänään tein digitaalisen testin, johon ilmestyi 3+ :). Plussasin kyllä jo viikko sitten ekan kerran, halusin vain testata, että viikot on oikeat digitaalisessa. Laskettu aika on todennäköisesti jotain 5-8.5 välillä. Kiertoni ei ole ihan säännöllinen. Menen nyt alkuun vaikka 6.5.2016 mukaan ja korjailen sitä, jos muutoksia tulee :). Nyt siis olisi ehkä rv 5+2 eli ihan todella alussa vielä ollaan. Oireita ei juurikaan, rinnat vähän arat ja väsyttää. Tämä olisi toinen lapsi, jos asiat menee hyvin. Taustalla on kaksi keskenmenoa, joten siksi varovaisesti mukana. Facebookin ryhmään tulen mielelläni mukaan vähän myöhemmin, en ole vielä varma milloin. Varhaisultran tai ensimmäisen kunnallisen ultran jälkeen mahdollisesti.

6.5.2016/ Toothie / 31v/ 2. lapsi
 
Täällä on alkanut etoa pitkin päivää, huono olo vähän väliä. Onneksi ei vielä ole tarvinnut oksentaa. Pari viikkoa vu:aan tuntuu ihan hirveän pitkältä ajalta. Ja sen jälkeen sitten saa jännätä veriseulat ja nt-ultrat, että on tässä jännättävää.

Tervetuloa uusille, the more the merrier :)

Onko teillä jotain, joka erityisesti laukaisee huonon olon? Mä olen huomannut, et tupakan haju on itselle ehdoton yök. Jos joku kävelee kadulla edessä ja polttaa, niin heti tuntuu, et nyt kyllä oksennan. Ja kassajonossa, jos joku on just ennen kauppaan tuloa polttanut :sick: Kalaruuan haju on toinen, mikä tekee häijyä.
 
Ollakovai, vielä en ole oksentanut kun viikkoja vasta 4+3, mutta just nuo samat etoo.
Esikoista odottessa mies meni paistamaan pannulla kotona nakkeja ja se haju tarttui kaikkialle, niin että kämppää joutui tuulettamaan muutaman päivän että pystyin olemaan sisällä. Ja kaikki (ainakin miesten) hajusteet ällöttää myös tälläkin kertaa.
Jos kaikki menee hyvin niin eiköhän se jatkuva oksentelukin 2 viikon päästä ala..

Meilläkin vu harkinnassa. Kyselen ensin neuvolasta jos pääsis (tuskinpa), mutta kyllä mä siitä mielenrauhasta oon valmis myös yksityiselle maksamaan.
 
Tervetuloa toothie :)

samsukka minä kans täällä varaudun siihen että alan oksentamaan.
Tavallaan odotankin sitä koska pahoinvoivissa raskauksissani on kaikki mennyt hyvin,mutta sitten taas kkm:ssa voin Eka pahoin ja sitten kun Se yhtäkkiä loppui oli alkio kuollut :( Eli pahoinvointi on mulle merkki siitä että kaikki on sillä hetkellä hyvin.

Isoista tytöistä oksentelin kamalasti ja esikoiselta joka päiväinen ja välillä öinenkin oksentelu kesti viidennelle kuulle ja alkoi loppuraskaudessa uudestaan.Poikia oottaessa oli lievempää ällötystä ja oksentelutkin jäi tosi vähäiseksi,mutta sitten taas Tän nuorimman tytön ootus aikana oksentelin.
Oliko sinulla tyttöjä ja poikia kumpiakin?
Minkä ikäisiä?
Meillä siis 11v,9v,7v,kohta 5v ja kohta 2v
 
Myös odottelen pahoinvointia siksi, että tietäisi kaikki olevan kunnossa. Mulla joka raskaudes ollu, tytöstä pahin. Mul lapset 10v , 5v , 2v ja kohta 1v. Yksi tyttö muut poikia. Sit vielä nuo miehen lisänä.
Huh 5+0 jos oikein olen laskenut alkoi. Digi sano eilen 3+ joten hyvin ainakin nousee hcg. Eihän se kaikkea kerro mut jos ja jos..
 
Kyllä mä nyt kuitenkin uskaltaudun jo varovaisesti mukaan :) Tuolla toisessa ketjussa sanoin liittyväni vasta tiistain jälkeen, mutta kun ei malta nyt millään ;)

Mulla siis nyt kp 27/28 dpo 12. Ekat haamut testailin tossa ke-to -akselilla (tai itseasiassa sain viivanpaikan apteekin herkkään jo ti...) ja siitä asti himotestaaja kokeillut päivittäin vähän eri testeillä ja viiva vahvistunut.

Tämä on, jos ja kun kaikki hyvin menee, toinen lapsi. Ensimmäinen on 4-vuotias.
Oireista... Pahoinvointia ollut tän viikon, mahan nippailuja ja juilimisia oikeestaan ovulaatiosta alkaen. Ummetusta, herkkyyttä hajuille, huimausta ja sen semmosta löytyy myös. Niin ja järkyttävä väsymys. Yöllä vetelin 11 tunnin unet,kun lapsi on yökylässä mummulassa,ja nyt äsken 1,5 tuntia päikkäreitä. Vieläkin olisin voinut nukkua...
Ekassa raskaudessa voin pahoin sinne 12 -viikolle asti,saa nähdä miten nyt.

Kiva tulla mukaan jutskaan ja intoilemaan :)

la 17.5./ tiitu_7 / 28 v. / 2.lapsi
 
:whistle:maisakaarina kiva kun täällä on muitakin isoja perheitä :)

Mulla ekaa kertaa ihan kunnolla jännittää että mitä muut aattelee meistä ja meidän lapsiluvusta :( Siskokin kauhisteli että mihin te mahutte ku kerroin että oon menossa ostaan raskaustestiä :unsure:
Tuli niin paha mieli että mietin jo onko tää sittekään oikea ratkaisu tehä vielä lapsia :cry: Eikä sisko oo ees kysellyt mun raskaustestin tuloksesta mitään....enkä kyllä aijo kertoakkaan kun kerta tuollanen järkytys sille meidän lapsiluku.Me ollaan hyvissä väleissä ja minä olin hänen vauvan odotus aikana mukana iloitsemassa kaikesta ja olin aidosti onnellinen siitä että he saavat vauvan,mutta nyt tuntuu kyllä pahalle että siskon asenne on tuo_Ois kiva että hänkin ois onnellinen joka ikisestä lapsestamme.
Meillä on pieni talo eikä lapsilla tuu koskaan oleen ikiomia huoneita,mutta nyt isoimmat tytöt saa oman huoneen,pojat oman ja kaksi pienintä joutuu olla meidän makkarissa siihen saakka kun saadaan vielä heillekkin huone tehtyä.En koe ongelmaksi sitä että lapset oppivat jakamaan myös huoneensa toisen kanssa ja oppivat että ihan kaikkea ei isossa perheessä saa mitä ehkä joissakin kavereiden perheissä saavat,mutta rakkautta ja huomiota he saavat mitä lasten kuuluukin saada ja kyllä nuita leluja,vaatteita ja muutakin "krääsää" on jopa liikaakin :ROFLMAO:

Onneksi kaksi muuta siskoani ovat sanoneet että olisi ihanaa jos meille vielä tulisi vauva,samoin yksi ystäväni jolle tästä haaveestani kerroin :)

Itse tosiaan lapsemme on hoidettuja hyvin jaksettu joten siinäkään mielessä en ymmärrä miksi kellään pitäs kauhistella meidän valintaao_O Minä oon aina ollut lapsirakas ja minusta on ihanaa kun on lapsia ympärillä ja minusta on myös suuri rikkaus lapsille kun on sisaruksia:love: Itselläkin niitä on jopa viisi.

Tänään ajoin apteekin ohi ja oli kyllä mahoton homma pidätellä itseäni kääntymästä sinne:ROFLMAO: oisin niin halunnut testata vielä huomenna uudestaan,mutta sitten maltoin mieleni kun ajattelin että yhden selvän plussan jo sain,niin käytän testirahan mielummin terveelliseen ruokaan mitä minä ja alkio tarvitaan.Nyt on sitten hedelmiä ynnä muuta terveellistä kaapit täynnä :)

Mulla on selvästi tullut uusi oire kuvioihin.Herkkyys nimittäin:whistle:
Jo viikko sitten kyynelehdin lapseni harrastuksessa(eilen vasta tosiaan positiivisen testin tein ja nyt rv.3+4 mutta oireita oli jo tuolloin)ku ihailin kuinka taitava hän on ja itku pääsi myös kun luin ja näin kuvan rannalta löytyneestä 3-vuotiaasta pakolaispojasta:cry:

Mulla kans ällötti eilisissä juhlissa kun osa poltti tupakkia ja vaikka kuinka vaivihkaa yritin siirtyä tupakoitsijoiden läheltä pois niin aina joku taas kohta tuprutteli jossain lähellä.Oon myös huomannut että kaikki ruuat ei enään maistu samaan malliin kuin yleensä.

Uskaltaiskohan sitä jo huomenna varailla varhais ultraan aikaa.Vähän pelottaa että jos jotain sattuukin,niin neuvolan taidan ainakin varailla vasta viime tipassa.Vaikka sitten sen varhais ultran jälkeen jos siellä kaikki ok.

On kyllä niin onnellinen olo tästä että saa kokea vielä kerran raskauden ja vauva ajan ja seurata kuuden lapsen kasvua ja kehitystä:love:
Tässä onnellisuuden tunteessa oon kylpenyt eilisestä testin teosta asti vaikka vielä on vähän jarru pohjassa täydellisen hullaantumisen suhteen,kun ei oo vielä omin silmin nähnyt että kaikki on kunnossa.

Toivottavasti vaan kaikki menisi hyvin meillä kaikilla ja toukokuussa saataisiin pikku nyytit syliimme,oih:love:

Aika aikaista mutta joko tiedätte minkä nimen lapselle haluaisitte:LOL: Minulla ois jo tytölle nimiehdotus mielessä,mutta pojalle en oo vielä täysin sopivaa nimeä keksinyt
 
Tiitu_7 tervetuloa :) Meillä lasketut aika lähekkäin :) Minulla 18.5 Mulla kans ollut noin ovulaatiosta asti oireita(alkoi just mahan vihlonnoilla/nipistyksillä)ja ekan testin tein siksi jo to vaikka kuukautisten piti alkaa vasta ens ti ja seuraavan testin eilen.Torstain testi oli nega,mutta sitten huomasin siihen ilmestyneen himmeääkin himmeämmän melkein näkymättömän "viivanpaikan".Eiliseen testiin plussa pamahti lähes samantien joten uskottava Se nyt on että vauva meille tulee jos kaikki menee hyvin :)
 
Juu tuota siksi ei ihan heti kerrota tästä odotuksesta lähipiirille, koska jo viimeksi oli kommentteja et nyt saa olla viimeinen. En kyl ymmärrä koska sehän on jokaisen oma valinta monta tekee, tai saa. Meillä on uusioperhe joka tuo omat haasteet arkeen. Eikä meillä ole jokaiselle omaa huonetta. Saavat jakaa. Ja jokainen joutuu osallistumaan kotitöihin. Jopa 2v osaa autaa tiskien laitos, jos on innokkaana mukana. Lapset on ihania.
 
Moi, päivitin kaikki muut nyt 6.9 klo 19.45 mennessä tuleet paitsi samsukan kun sulla ei lukenut la :) ja en jaksanut alkaa laskemaan..

Oon aikalailla siirtynyt tuonne fbn puolelle ja musta tuntuu että taidan vaihtaa sinne. Joten kantsii päättää joku joka tekisi syyskuulle uuden ketjun.
Voihan sitä ylläpitäjää vaihtaa joka kuukausikin, niin ei ole yhdelle niin iso homma..
 
Sori, laitan sen huomenna kunhan muistan

Ja jos samsukka näkee tämän, niin kerro nuo samat tiedot kuin maisakaarina, niin päivitän ne vielä listalle. Jonkun on sitten helpompi aloittaa listan ylläpitoa.
 
Maisakaarina meille tuli nuita kommentteja varsinkin kolmannen jälkeen kun kahden tytön jälkeen syntyi poika.Osa sanoi että nyt on kumpiakin niin ei enään TARVI tehdä lapsia.Ei me niitä sen takia oo tehtykkään että tarvis eikä sukupuolenkaan takia,vaan siksi kun on haluttu.On ollut sylissä tilaa useammalle lapselle ja sydämessä myös <3
Meilläkin lapset osallistuu tiettyihin kotitöihin.Pienin 1v11kk joskus auttaa astianpesukoneen tyhjennyksessä ja pyykkien ripustuksessa,niin että nostelee niitä minulle korista :)
 
Meillä on kolme poikaa ja tyttö, iältään 9, 7,6 ja kohta 4 meitä on myös kommentoitu lestadiolaisiksi nyt jotenkin aattelin että aivan sama mitä muut miettii, ystävät lähimmät jo tietävät raskaudesta ja ovat olleet todella innoissaan äidille laitoin aamulla asiasta viestiä eikä ole vastannut, varmaan niin järkyttynyt

mulla oireet tällä hetkellä ääretön väsymys ja uupumus sekä pissattaa koko ajan....myös välillä jo tulee etovaa oloa...

mulle on nyt tullut jotenkin rauhallinen olo että kaikki kyllä menee hyvin ❤

Tervetuloa uudet ai niin ja ultra onkin nyt sitten työsyistä 2.10.
 
Esikoisen neuvolasta kotiuduttu ja oman ajan varasin samalla. 16.9 olis jo eka käynti th:n lomien takia. Ultraa lupasi neuvolasta kysellä, jos siellä vielä joku niitä tekee :)

Me ajateltiin yrittää pitkittää kertomista kellekään. Jouluna olis kiva vasta kertoa kaikille (rv 19?) mutta saas nähä malttaako/näkyykö jo ennen :)
 

Yhteistyössä