** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Onnea vauvan saaneille :flower:
Ja tsemppiä pieni tiikeri sektioon:hug:

Täällä vaan odotellaan ja jotenkin ei vieläkään ole iskostunut mieleen että kohta olen kahden lapsen äiti..aika jännää..Ens viikol olis omat 25v synttärit ni jos saisin vaik pikku vaavelin lahjaksi=)

Heissu 40+3
 
onnea kaikille vauvaantuneille... :hug:

ite oon yrittäny kaikkia kikkakolmosia mut eipä ole tuottanu tulosta. vadelmanlehtiteetä, pyöräilyä, siivousta (kontaten pitkin lattioita), haravointia, kävelyä ym.. no joo eiköhän tää ala tästä nyt tulee.. itellä kyl on pyöriny viimiset pari kuukautta että 18.5 syntyy saapa nähdä.. :whistle:



olekohan ainut jolla on tätä turvotusta.. siis mä olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tönkkö :(

minsku82 ja tärppi 37+5
 
Kiitos onnitteluista. Nyt tahtoo aika mennä niin siivillä, ettei ehdi edes koneelle. Laitoin blogiini kuvaa meidän pienestä. Näyttää niin hurjan pieneltä tuossa turvaistuimessa köllötellessä, luonnon valohoidosta nauttimassa. Ens viikolla käyn sit neuvolassa punnittemassa vauvelin.

Tsemppiä kaikille vielä omaa vuoroaan odottaville ja onnittelut kaikille nyyttinsä jo saaneille!
Tammiska ja prinsessa 8vrk
 
Onnea Katherine! Hurjan kuuloista, että olit jo niin paljon auki sairaalaan mennesä. Oli tosiaan lähellä, että olisi joutunut isä kätilöksi. :D

Pieni Tiikeri: Tsemppiä täältäkin sektioon! :wave:

minsku: Mulla on iltaisin tommosta turvotusta kans. Vaihtelee vähän päivän mukaan. Hurjalta tuntuu kyllä ja oon neuvolassakin sanonut, mutta ilmeisesti ei aihetta huoleen.

Jostain joskus luin, että raskauden loppuvaiheessa äidit toimii niinku kamelit, varastoi nestettä kehoon synnytystä varten. :D Tiedä sitten, pitääkö paikkansa, ainakin kävis järkeen.

Meillä tuli vielä yks murehdittava asia tähän ennen LA:ta. Autoon pitäis vaihtaa öljyt, mutta tuntuu olevan melko täyttä kaikilla korjaamoilla. Autoon olisi siis pitänyt vaihtaa öljyt jo syksyllä (kyseessä laina-auto), joten asialla on vähän kiire. Uskaltaakohan sitä varata pari päivää ennen laskettua vielä huoltoaikoja? :LOL:

lyrae ja sumusireeni 38+3
 
Jadey ja Katherine vauvaonnittelut!!

Tiikerille paljon tsemppiä sektioon myös!

Minsku täällä kans ihan järkyttävät turvotukset vaikka raskausmyrkytystä ei tällä kertaa ole. Kaikki kikat kokeiltu ja niillä saan supistuksia, mutta ei kuitenkaan käyntiin lähde. Jos olisi ollut varaa niin olisin käynyt tälläkin viikolla vyöhyketerapiassa sillä se oli tehokas, aiheutti vauvan laskeutumisen supistuksilla ja neuvolan terkkakin sitä suositteli mutta on vähän kallista huvia (40e). Mä en olekaan ennen näin pitkällä ollut raskaana, viimeksi käynnistettiin rv 38.

Mua ärsyttää kun kaikki kyselevät että joko joko.. Okei mä tiedän että ei tosiaan ole mitään syytä ärsyyntyä tuosta, mutta mä olen vaan jotenkin niin kummallisen herkillä nyt. Isäkin piinaa puhelimella päivittäin, käskin äitini jo sanoa sille että mä vaikka mieluummin soittelen sitten sinne päin.
Ei muuten mitään, kiva kun välitetään mutta kun mun isä on lähinnä sellainen että soittaa aamuisin juuri kun vielä saisi nukkua ja valittaa omia vaivojaan minkä ehtii samalla kun kyselee että koska tää syntyy. Itse kärvistelin viimeksi supistuksissa ja kivuissa kun isä soitti, ja kysyin sarkastisesti vitsinä että onkos sulla joku hätä?? No isä vastasi että on kyllä, jotenkin kummasti lihaksia juilii ja vähän on sellainen tunne että olisko tässä tulossa vähän lämpöäkin! Ärsyttää sen valitus mutta yritän pysyä tyynenä, hän ravaa päivittäin lääkärissä milloin minkäkin vaivan vuoksi ja harmittelee kun mitään vikaa ei hänestä löydetä!:headwall: Suurin osa vaivoistaan johtuu selkeästi iästä mitä meidän ikinuorella papalla kun ei omasta mielestään edes paljon ole:xmas:

Mietin tässä että jaksaisikohan sitä vielä ennen synnytystä kiinnittää hiustenpidennykset vai jättäisikö synnytyksen jälkeiseen aikaan. Mun tuurilla kuitenkin synnytys käynnistyy heti kun aloitan homman ja se jää puolitiehen ja mun tukka on puoliksi pidennetty :D
No saas nähdä jaksaako tässä edes seistä niin kauan paikallaan että pidennys olisi tehty.

Kaikille suppareita toivoville paljon supistuksia! :)

Lilya ja murmeli 39+2
 
Onnea jälleen vauvan saaneille! Ihanaa kun näitä nyyttejä rupeaa tulemaan oikeen urakalla. Vielä kun se oma joskus vahingossa sieltä putkahtaisi :heart:

Lilya, täälä samoja tuntoja noiden puheluiden kans. Vähintään kerran päivässä joku soittaa ja kysyy "No, ootkos vielä yhtenä" Mitä luulisit? Mua ärsyttää todella paljon, liekö hermot piukalla vai mitä:kieh: Luulisi että ymmärtävät että kyllä täältä ilmoitetaan sitten kun ollaan jakauduttu. Murr.

Turvotuksista sen verran että, tässä raskaudessa ei ole ollut muuta kun aamuisin pientä pullataikina efektiä pärstävärkissä ja sormet on tahtonu olla vähän kun nakit :D Esikoisen aikana turvotti niin pirusti. Synnärillä lähti pelkästään 7 kiloa kun turvotus väheni.

Joku myös puhui kaupassa ravaamisesta näin viimeisillään. Olen kans tyytynyt niihin tennareihin, ei paljon naurata kun ensin on tulessa jalanpohjat, sitten haaroväli ja alaselkä. Ja nämä kaikki heti ensimmäisessä kaupassa. Oon ainaki päättänyt että kiertelen kaupoissa sitten kun on maha hävinnyt.

Omaa napaa... Olo on aivan hirveä taasen, ei supisteluja lähimaillakaan, mutta sitäkin viheliäisemmät liitoskivut sen kun vaan kovenevat ja pääkipu on aivan hirveää. Yöllä kun kylkeänsä kääntää sattuu niin pirusti haaroväliin että itku tulee, kävellessä vihloo niin kuin joku repisi puukolla sisäreisiä ja lantion seutua. Pää ollut jo 3 päivää järkyttävän kipeä, panadolia saanut popsia yhtä mittaa ja hermot aivan riekaleina. En tiedä pitäisikö soitella tuonne äitiyspolille tuosta päänsärystä. Ettei vaan mitään myrkytystä pukkaa...

Kai sitä pitää mennä soffalle taas hetkeksi, vielä kun esikko nukkuu. Illaksi luvassa isän ja sen emännän kyläilyä... Tarvii kerätä hieman hermoja siihenkin tapaukseen :D

Jennile ja Masukki 38+2
 
...Ehkä ärsyttävintä on törmätä kaupungilla tuttuihin, jotka sitten ihmettelevät, että "Vielä on maha mukana?!?" No joo, ei kun synnytin jo viime viikolla, vedin vaan koripallon paidan alle ihan vanhasta tottumuksesta :O...
 
Hui kun tullut tekstiä viime käynnin,pää pyörällä luin. Olipahan synnytys tammiskalla,paljon onnea! Kuten myös monella muulla, en enää edes muista!

Oma olo alkaa olemaan tukala,vauva on niin kamalan alhaalla että painaa koko ajan. Lenkillä kävin ja yhden kovan ylämäen juoksin kokeilumielessä ylös,ei tuntunut hyvältä. 2cm täällä ollaan auki ja joka ilta supistelee,ihan hyvä vaan mutta mitään ei tapahdu.

Tyksin ä-polilla on tullut itsekin ravattua aika useasti ja kyllä ne lääkärit siellä liki poikkeuksetta on vähän töykeitä ja eipä ne paljon kuuntele mitä asiakas sanoo...Hyvä kun tervehtivät.

Nannaliina 38+0
 
Yhdyn kyllä niin noihin ärsytyksiin että "koskas ja mitäs mitäs...." Varsinkin kun laskettuun aikaan vielä pari viikkoa. Oon alkanu vältteleen paikkoja joissa näkee tuttuja koska en jaksa spekuloida kaikkien kanssa mahdollisia oireita ja että "vieläkö sulla on kauan..." Ja sitten tuntuu että oon joku yleinen keskustelunaihe. Ventovieraat kaupankassat kyselee että jokos on lähellä. Arhg!!!!:kieh:

Onnea Leena77, Jadey ja Katherine:flower:

Omassa olossa ei muutoksia. Välillä supistuksia, mutta niitä nyt on ollut ja mennyt. Kävely, istuminen ja makoilu alkaa kaikki oleen tuskaisaa. Kauhulla odotan mitkä olot on parin viikon päästä. Edellisestä raskaudesta aikaa 7 vuotta ja silloin pääsin helpolla kun syntyi jo 38 viikolla. No, tietty nytkin ehtii vielä, huomenna ois hyvä lätkämatsin aikaan:D

Tosi vähän liikkuu vauva, oon joutunu joka päivä laskeen liikkeitä kun on niin hiljaista masussa. Kai siellä sitten alkaa oleen ahdasta. Mites muilla loppukuun odottajilla, vieläkö vauva liikkuu paljon?

Nyt tarvii mennä lepäileen, kävin koiran kans lenkillä ja kirpallakin vähän kiertelin. Jalat ja selkä aikas jumissa.

Vattula 37+5
 
Hei mulla olisi kysymys liittyen noihin virtsan proteiineihin!
Mä olen nyt kotona seuraillut niitä niillä neuvolan tikuilla ja äsken testasin vaikke ei ollutkaan ollut rakossa sitä suositeltavaa 4 tuntia vaan vain alle 2h. Eilisestä nollasta oli mennyt yhdelle plussalle ja ten testi "ikkunan" tms reunat olivat ihan tumman vihreät. Onko kellään muulla ollut näin? Mulla oli viime raskaudessa raskausmyrkytys mutta lääkäri sanoi olevan hyvin epätodennäköistä että se uusisi, mutta voikohan se silti huonolla tuurilla enteillä sitä?
Siksi testasin tänään kun mulla ollut koko päivän aivan julmettu päänsärky, ei kuitenkaan migreenityyppinen mitä mulla usein on vaan ihan outo jomotus joka helpottuu vähän levossa. Muistelen mulla viimeksi olleen samanlaista ja siksi vähän täällä panikoin.
 
Lilya, mulla kans noita tikkuja kotona ku pitää testailla. Neuvolassa sanottii, että jos kahella plussalla ni sitten soittoa ä-polille/neuvolaan. No, mulla oli yks yö ku testasin ni kahella plussalla (olo oli huono ni siks kokeilin) ja aamulla kokeilin uudelleen ni oli nollassa. Eli kokeile aamulla uudelleen..Jos taas tummuu ni soita ä-polille.
Itellä kanssa ne reunat välillä lähtee vihreentymään/tummumaan ja neuvolassa sano, että pitää mennä puolen väliin asti, ja sit jos menee ni soittaa heti.
Eli kokeile aamulla, toivottavasti ei olis mitään!!
Ja onnea Pieni tiikeri nyytistä <3
 
Oi onnea roppakaupalla uusille vauvaantuneille!! Teitähän on täällä joka kerta enemmän kun tulee sivuja lukemaan :)

Tein juuri tunnin imuroinnin, oikein sohvatyynyjen alta ja lipastojen alta ym. Hirvee homma oli kyykkiä polvillaan, mutta eipähän niitä kukaan muukaan imuroi ellen minä. Nyt on hirvee hiki, vielä lattiat meinasin pestä jahka tästä jaksaa ottaa luutun käteen. Mies ja lapset jo nukkuu yläkerrassa :) Kun tässä aikani huhkin, niin jos vaikka alkais mahassa jotain tapahtuun... toiveajattelua kuitenkin :LOL:

Juu, mulle kans on ruvennu sateleen kyselyjä, joko oon jakautunu. Kumma ettei ihmiset jaksa oottaa että ilmotellaan. Sit puolitutut heittää small talkina mahasta mitä sattuu, kun niitä näkee. Moni poitsun kerhokavereiden äideistä on kyselly, et vieläkö mä jaksan tuoda pojua kerhoon, ja vielä kävellen! Meiltä on siis ihan 500 m tuohon kerhoon... En sunkas mä ihan invalidi ole vaikka hitaamman puoleisesti kuljenkin.

Tää raskaus on näin lopussa yllättänyt positiivisesti siinä, että turvotusta on, mutta ei läheskään siinä määrin mitä edellisissä raskauksissa. Liitoskipujakin on ollut tosi vähän, ei oo estäny kävelyä tai nukkumista. Närästys on kyllä ollut jotain aivan kaameaa, vedän lääkkeitä siihen ihan urakalla :( Selkä on pysyny kuosissaan, sitä eniten pelkäsin että prakaa. Muita pikkuremppoja toki on, mutta paljon paremmin oon jaksanu kuin aiemmin.

Jassoo, euroviisut alkoi, pitääpä mennä kattomaan :)

nepula ja töppönen 39+4
 
Onnea Jadey tätäkin kautta :flower:

Onnea myös Katherinelle! :flower: Olipas siellä vauvelilla hoppu :D Onneksi ei tosiaan isä joutunut kätilöksi vaan ehditte kunnolla sairaalaan!

Ja onnea vielä Pieni Tiikeri prinsessasta! :flower: Toivottavasti olet toipunut sektiosta hyvin!

Tammiska, aivan ihana kuva teidän prinsessasta :) Niin suloinen pakkaus!

Jennile, varmaan kannattaa soittaa tuosta päänsärystä ettei ole tosiaan jotain myrkytystä. Saa ainakin mielenrauhaa vähän jos ei muuta apua.

Kevlarsoul, hieman repeilin tälle "No joo, ei kun synnytin jo viime viikolla, vedin vaan koripallon paidan alle ihan vanhasta tottumuksesta..." :LOL::LOL:

Lilya, kannattaa varmaan soittaa tuosta äitipolille tai jonnekin tuosta sun virtsatestistä ettei vaan ole raskausmyrkytystä :( Ja varsinkin jos viimeksi muistelet että olisi ollut samanlaista päänsärkyä.

Vattula, täällä vauva on liikkunut viimeisen viikon tosi aktiivisesti että onneksi ei tarvitse juurikaan liikelaskentaa harrastaa. Tai siis liikkuu aktiivisesti silloin kun on hereillä varmaankin eli varsinkin illalla käy kunnon show tuolla mahassa niin että koko mahaa velloo :D Vauva tuntuu oikein innostuneen kun kääntyi pää alaspäin tai sitten vaan potkut ja pyllynliikkeet tuntuvat enemmän kuin se pelkkä pää. Mutta anyways, luin jostain että on ihan normaalia että loppuvaiheessa voi tuntua vähemmän liikkeitä kun vauvalla on vähemmän tilaa siellä.

Ihmisten kyselyistä, mua ei ole vielä ainakaan käynyt pahemmin hermoille ihmisten kysely. Tutut ei piinaa koko ajan ja aika vähän olen käynyt vieraiden ihmisten ilmoilla niin ei tarvi selitellä vointiaan. Mutta jos tästä nyt menee vielä pitkästi yli lasketun ajan niin voi mieli alkaa muuttumaan... ;)

Olen tänään käynyt taas kaupoissa (tällä kertaa tennareilla...) ja sitten loppupäivän kykkinyt puutarhassa istuttamassa kukkia ja nyt tuntuu että jalat ovat ihan poikki. Välillä maha on tuntunut raskaalta ja vetänyt kovasti mutta ei sen kummempia tuntemuksia.

Nelli ja Kultahippu 37+5
 
Onnittelut vauvansa saaneille!!! :heart: Nyt oli jo niin monta syntynyt etten millään muista kaikkien nimimerkkejä :whistle:

Täälläkin edelleen kasassa ollaan, tosin tän illan on ollu kokoajan ihme "suonenvetotuntemuksia" sisäreisissä ja takapuolessa, tosin vauvakin liikkuu koko ajan tosi aktiivisesti. Aloin vaan miettimään voiskohan nää suonenvedot nyt sitten olla niitä liitoskipuja :whistle: Esikoisesta suonenvedot tiesi synnytystä 2vrk:n kuluttua mutta tässä raskaudessa näitä on ollut aikaisemminkin niin en nyt uskalla näihin luottaa, mutta jännältä tuntuu jokatapauksessa.

Nyt nukkumaan..

Diipeli ja tyttönen 38+5:heart:
 
Pokspoks ja mitään ei tapahdu... Mä niin luulin, et tää syntyy aikasemmin ku ensimmäinen, mutta ei todellakaan näköjään!
Kaikki nivelet on kipeänä ja turvotus jaloissa ja sormissa varsinkin on ihan hirveetä!!! Aamut on yhtä h..vettiä ku ei saa sormia liikkumaan oikeestaan ollenkaan, nivelet vaan napsuu, sattuu ja menee turraksi vähän väliä.
Huhhuh, tulis jo... Toisaalta tulee sitten kun on valmis, jos sit ei tarttis olla sairaalassa kauaa kun on mahdollisimman valmis paketti! =) Ja ei tänään ainakaan, ku pitää kattoo jääkiekkoa!!!

Miuku + pötkö 38!
 
Hoihhoijaa.... nyt ollu jotenki kauheen seesteistä, ei mitään oloja!!! Paitsi supistuksii, mut muuten ei oikeen mitään sellasta mikä synnytystä enteilis!!!!
Turvotusta ois vaikka muille jakaa, haluaako joku???? ;)

mama ja "tahvo" 38+1

P.s. Kunhan ei tänään synny/lähtö tule, ku pitää ehtoost toi Ruotsi voittaa!!!! :D :D :D
 
Moikka!

Mikäs se ketju oli, jossa jo synnyttäneet jutteleekaan?

mama 84 Täällä kanssa on nähtävä ehdottomasti SUomen voitto tänään! Ois upeeta kirjoittaa vauvakirjaan, että sinä vuonna (ja kuukautena) kun synnyit Suomi voittaa kultaa MM-jääkiekossa...!!!! Toivottavasti näin voimme tehdä=)
Supistukset saattavat hyvinkin olla kuules aikalailla avaavia ja pääset ihan piakkoin jo ponnisteleen sairaalaan;)

kiitokset onnitteluista kaikille, on tää pikkumies vaan niin ihana vaikka tää äidinrakkaus nosti päätään vasta eilen ekoja kertoja...ja sitten onkin ollut sitäkin voimallisempaa, mutta kyllä ekat tunnit ja eka vuorokausi meni vaan siihen toipumiseen ja tajuumiseen mitä on tapahtunut!

vattula mu ainakin ärsytti ihan liikaa ihmisten "utelut voinnista", varsinkin ku meni kaks viikkoa yli!! Muka kysyttiin "miten voit" ja tarkotettiin että joko joko joko:stick: Tai sitten tulkitsin väärin ja ihmiset välitti vain, mutta kyllä se välittäminenkin ahdisti...
Kun en yhtenä päivänä vastannu puolitutun puheluun ni sain vihasen tekstiviestin, että hän on huolissaan kun en vastaa! Vaikka olin aiemmin sanonut että ilmotan sit ku on jotain ilmotettavaa: / Ja hänkin olis kovin halunnut tavata, siis just siihen aikaan kun mun LA oli menny ajat sitten, ihan ku jaksaisin tavata vielä sillon jotain puolituttuja, mrr!!!
No se siitä..

Jos joku on niin ihana ja vinkkaa ketjun, jonne jatkaa juttua vauvoista niin olen tosin kiitollinen!! Teitä ei vissiin täällä vielä kiinnosta vauvan syönnit ja juonnit, niin en teitä sillä "rasita";)

Kathe ja Visnski 3 vrk
 
No niin mieli tekee vielä avautua (huh mikä sana, onneks se vaihe on nyt ohi...!) ja kerron siis synnytystarinaa pidemmälti,jos ehdin, kun kaks muksua nukkuu nyt..ja mies lähti hoitaa parit asiat.

Tosiaan, poikamme syntyi 12.5 klo 06.06 ja melko nopeasti sairaalaan tulon jälkeen. Olin ollut edellisenä päivänä osastolla päivän tarkkailussa niukan verenvuodon takia, mutta koska poika voi masussa vielä hyvin ja kohdunsuu oli vain 4cm auki (ollut siis tuon verran jo useamman päivän) niin laittoivat yöksi kotiin, jonne itse halusinkin.

Menin nukkumaan klo 10 illalla ja heräsin puoli 2..hiukan supisteli, mutta ei mitään tukalaa...siiryin olkkariin mp-soittimen kanssa ja lauleskelin ja supistukset tuntui olevan "hallinnassa", annoin miehen nukkua, koska ajattelin itsekin, että mielummin laulelen supistukset ohi ittekseni (oikeasti tuo itselle mieluinen musiikki oli ihan mahtava apu, ja suosittelen kaikille!!)

Supistuksia tuli 8-12 min välein noin, ja oisko se ollut puoli 4 kun syöksyin miehen syliin itku kurkussa, että auta mua, auta mua, nyt auta! Oli tosi kovia, mutta tulivat vain 6-7 min välein, soitin sairaalaan jossa kätilö sanoi että täyttä on, hän tarkistaa suostuuko lääkäri ottaan vastaan vai ohjataanko meidät muualle:O
Sanoi vielä, että voitte joutua ootteleen, ja kysyi voinko viel kärvistellä kotona, johon sanoin että oon kyllä jo aika paljon kärvistellyt että mun mielestä on parempi tulla, ja hän siihen että tulkaa sitten.

Sairaalaan pihalla olin ihan itkuinen ja yritin kävellä synnärille, mutta ensiavusta antoivat pyörätuolin jolla mies kiikutti mut synnärille ja kätilö ohjasi valvontahuoneeseen, yritti käyriä laittaa, mutta huomas tehdä alatutkimuksen ja totes, että aletaan sitten ponnistaan!!:O Olin ihan että mitä, ei, spinaali, ilokaasu, jotain, antakaa , ei ei ei! Kätilö vaan sanoi, että 10 cm auki ja vauva syntyy nyt!
Haettiin asentoa ja kalvot puhkastiin niin alkoi tapahtua, ponnistus kesti lähes tunnin, ja vauvalla napanuora kaulan ympäri, mutta virkos nopsaa.

Nyt tyttö heräs tuo 2v...täytyy mennä!

Kathe
 
Onnea taas vauvaantuneille:flower:

Täällä tapahtuu jotakin...viime yönä, just ku valvoin myöhään euroviisujen takia ni alko supistelee klo 4 aikois, tuli aika säännöllisesti 10-15min. välein, limatulppa irtosi noiden supisteluiden takia jotka kuitenkin loppuivat klo 6.30 aikaan...Aamusta asti olen odotellut et alkais supistelee uudellee ja nyt on välil tihkunu lapsivettä ku nousen istumasta seisomaan joten kyl varmaan lähen sairaalaan ainakin käymään tänään...=) jännittää voi kun nyt olis tosi kyseessä ja olis oikeesti lapsivettä mikä tihkuu eikä jotain muuta....

Heissu 40+4
 
Heissu peukkuja ja voimia koitokseen jos pääset synnyttämään!!

mä en kyllä tänään haluis lähtee synnyttämään kun on jännä ottelukin tulos illal on meinaan kisaherkut ostettuna :p ja mun ja ukon tuuril me ollaan laitoksella.. :D :D

olen kyl ite valmistautunu jotenkin että 18.5 tää olis ulkona..

no joo ei mitään uutta tänne..

haleja kaikille jotka ovat viimekirjotuksen jälkeen saaneet nyytin syliinsä..
 
Onnea uusille äideille, ihanaa! :flower:

Minsku82: tuo kuva on suoraan kun mun jalasta. Turvotusta on ja pohkeet ihan pinkeinä jos liian kauan seison vaikka ruokaa tehdessä. Kenkäfriikkinä vähän surkutellut, kun 30:stä kenkäparista vain kahdet mahtuvat jalkoihin ja nekin ovat muoviset rantakengät. Tyylikäs mamma siis olen..:whistle:

tammiska: Ihana pienokainen! ja kiva blogi myös, pitääpä lueskella enemmänkin. =)

katherine: huh, millainen tilanne! Hyvä, että menitte suoraan vaan lähisynnärille! Eipä tarvinnut eteiseen synnyttää...

Itse kärvistelen supistelemattoman mahani kanssa ja ihmettelen mihin ne viikkoja kestäneet säännölliset (kivuttomat tosin) supistukset ja ennenaikaisuuden merkit katosivatkaan mitä lähemmäs ollaan la-aikaa...ja niin, tuttujen kommentit "ja vielä olet yhtenä kappaleena" ovat lähinnä huvittavia. Soitot sitten perään harmittavat, koska olen sanonut, että taatusti ilmoitan milloin bebe on syntynyt. Ettei tarvitse pelätä, että unohtaisin vaikka isovanhemmille ilmoittaa niinkin tärkeästä tapahtumasta:)
 

Yhteistyössä