~ toukokuun toivotut 2008 alkuvuonna 2011~

Onnea 3 vuotiaalle Neealle! :heart: :flower:

Kolme viikkoa korkeintaan ja ollaan takasin kotona! ihanaa. En valita mökistä koska se on ihan jees ja aivan upella paikalla, mutta kyllä me halutaan ihan kauheesti jo kotiin! Mies alkaa tällä viikolla ihan tosissaan lyömään tätä kasaan. Ollaan valittu lattiat ja vessan kaikki materiaalit jo.
 
edla: ihme ja kumma meillä tyttö tuli päiväkuivaksi muistaakseni 2v3kk iässä, ennen kuin otin vaipat pois niin istui kyllä mielellään pottalla muttei tehnyt sinne mitään mut raakasti vaan otin vaipat veks ja sit lähti homma luistamaan ja paris viikos päiväkuivaksi, yökuiva alkoi olemaan siinä 2v5kk paikkeilla mut pidin silti vaippaa varoiksi yöllä vaikka se oli aina kuiva, yövaipan uskalsin ottaa lopulta pois joulun jälkeen eikä yhtään pissavahinkoa ole tullut. pidän pottan sängyn vierellä niin käy siinä oma-aloitteisesti yölläkin pissalla :) mä olen niin ihmeissäni kun tämän tytön kanssa tää kuivuusasia on käynyt niin helposti. esikoispojan kanssa meen nyt ens viikolla neuvolalääkärin puheille josko sais jotain hormoonipillereitä avuksi tuohon yökuivuuteen, ei ole tullut yhtään muutosta tän vuoden aikana ja olis se varmasti pojasta itestäänkin kivempaa jo kun täyttää jo 6 vuotta päästä vaipoista eroon mut neuvolassa täti vaan sanos et on yleistä et tän ikäset on viel yökastelijoita..juu sen mä ymmärtäisin jo poika muutamina öinä kastelis housunsa mut kun meil on se pari kertaa kuus yössä se vaippa kuiva niin mun mielestä tarvitaan jotain apuja tähän touhuun

tyttö suostuu käymään pienentäjälläkin mut enempi käy pottalla, meil on tuon pojan kans ongelmana myös saada se oppimaan käymään pyttyllä ilman pienentäjää ( vuoden päivät on vasta uskaltanut käydä pienentäjällä ) mut nyt olis aika luopua tästä kun eskarissa ei enää pienentäjiä eikä pottia ole..mut mites kävikään kun otin pienentäjän pois pariksi päiväksi ja koitin saada pojan pissaamaan seisten yms niin poika pissas ja kakkas housuunsa sen pari päivää kun ei uskalla pyttylle :headwall: pakkohan se oli sit laittaa pienentäjä takas ja homma alkoi taas luistaa, ei auta palkinnot, kehuminen, kannustus yms. mä rupeen oleen jo ihan neuvoton, ei luulis seisten pissaamisen olevan näin vaikeeta, poika on pelännyt pyttyä vajaa 2v asti ( kiitos silloisen pph:n ) pissaakohan se siel eskarissakin mieluummin housuunsa kun siel ei pienentäjiä ole, täs olis elokuuhun asti aikaa saada tää ongelma hoidettua mut miten..? kun tuntuu että olen yrittänyt rohkaista toista jo useamman vuoden ajan...

kengistä: yleensä uudet ostan mut jos on oman perheen kesken vähän käytetyt eikä linttaan astuttuja niin sellaiset kengät olen säästänyt seuraaville..
 
Heipsan pitkästä aikaa :)!

Lukemassa on tullut käytyä teidän juttuja, mutta oma kirjoittelu on jäänyt.

Jenni Onnea 3v. Neealle :flower: !

Kengistä Uutena olen ostanut J:lle kaikki. Hyvänä säilyneet oon säästänyt M:lle. Nyt M tarviskin ensimmäiset kengät ulkokäyttöön (sisälle on sandaalit), kun kävelee tuen kanssa hienosti ja muutamia askeleita jo ilman tukeakin. Jotenkin tuntuu vaan turhalta tähän aikaan vuodesta ostaa talvikengät...mutta eipä tuolla taida muilla tarjeta.

Piirtäminen, palapelit, värit J piirtää mielellään. Osaa piirtää tunnistettavasti auton ja ihmisen. Ihmiset on tosin sellaisia ns. pääjalkaisia, hauskan näköisiä tyyppejä :D. Värittelee värityskirjoja mielellään myös. Värejä harjoitellaan leikin lomas silloin tällöin, perusvärit muistaa useimmiten. Palapeleistä tykkää myös ja tekee niitä sujuvasti, yli 20 palaa saa olla. Muotoja ei kyllä taida tunnistaa muuta kuin ympyrän. Numeroita ei taida tunnistaa, mutta vaihtelevalla menestyksellä luettelee kyllä 1-15. Tällä viikolla oppi yhdestä kirjasta oikean ja vasemman, saa nähdä kuinka kauan ne muistaa. Lukeminen ja laulaminen on meidän neidin himohommaa!

Töihin paluuta oon miettiny ja lasten hoitopaikkaa. Syksyllä aikaisintaan menen, jos jotain töitä löytyy...ja villisti veikkaan että löytyy. Ristiriitaiset tunteet laittaa tytöt hoitoon :/ ...

vaipoista Vaipat saivat kyytiä viime kesänä. Otin kans ihan surutta pois ja hienosti lähti sujumaan, kun vaan potta oli lähellä koko ajan. Yökuivaksi oppi parin kk:n sisään päiväkuivaksi opettelun jälkeen. Toki vahinkoja voi sattua vieläkin, mutta tosi harvoin.

:hug: Kaikille sitä tarvitseville!

Tämmöistä tänne, mukavaa kevättä :)!
 
Viimeksi muokattu:
Vaipat läks meillä sillon 2v. otin kans pois vaan ja 2 viikon sisään honas asian... yökuivuus oli sitten vaihtelevaa..välillä kuiva välillä vähemmän kuiva,mut nyt on ollu vahingotta.
Edla,tiedän yhden tytön joka oppi pikkasen päälle 3v kuivaks ihan yhtäkkiä vaan:)
 
Edlameillä neiti kastelee öisin... vaippaa ei oo ollu viime kesästä mut ei meillä mitää kuivia olla. Yöllä pitää herättää pissalle.. jos ollaan laiskoja tai ei herätä niin varmasti tulee sänkyyn. Ei vaan herää ei sit millään vaikka olis läpimärkä. Päivisin lorottelee välillä.. tekee varmaan ihan itsepäisyyttään kun kehottaa menemään pissalle niin ei varmaan mene ja sit on jo myöhäistä.
näin meillä.. mulla niin hyvä alusta sängyssä et en oo ottanut yövaippaa takas vaikka monesti oon meinannut.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille.:wave:
 
pitkästä aikaa kuikkaus tännekin =)
täällä on taasen toinen putki tukossa ja korvatulehduksia satelee..jälleen ollaan kuurilla.
ja lisäksi luultavasti se infektioastma kiusana.
sairaalaan en ottanut lähetettä kun en yksinkertaisesti jaksa nyt. teinillä kädestä kontrolli mikä meni vuosi sitten ja siinä ilmeni ongelmia ja luultavati leikkuu pöydälle joutuu.
ja töihin paluu olis ens viikolla kaiken päälle.
seurailen tuota timin tilannetta ja otan sit korvapolille yhteyttä kun jaksan taas. ja myöskin tuon infektioastman ohelta..nyt ei vaan jaksa niin ei jaksa.
mutta lapsia ja arkea toki jaksan..olen vaan tuota sairaalaa niin pirun täynnä!!!!

huomenna täyttää Timi 3v..ihan hurjalta tuntuu..mä ku pidän sitä niin kauhian pienenä vieläkin..ja pienihän toi on ikäisekseen..mut ei niin pieni kun mun mielestä toki ;)

mutta aurinkoista pääsiäistä kaikille..luvannu niin hienoa keliä et nautitaanhan kunnolla ilmoista ja lapsista =)
 

Yhteistyössä