TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Weiss: :hug: paljon voimia...Muista ajatella välillä aivan itseäsikin ettet pala loppuun sulla on niin paljon kestettävää...antaisin sellasen halin jos vaan voisin mut ainakin näin virtuaalisesti halaan sylintäydeltä ja toivotan voimia.
 
weiss; voi tylsyys, onpa todella ikävä juttu. paljon jaksamista - on tilanteessa kuitenkin jotain hyvääkin ; päätös, hyvä kun olet uskaltanut tehdä päätöksen. Pettäminen on paskamaista - kukaan ei sellaista ansaitse. Olet rohkea ja hieno nainen WEISS - tästä mennään vaan ylöspäin; eteenpäin sano mummo lumessa! Kun tästä selviät, olet varmasti vahvempi kuin koskaan vaikka helppoa se ei ole, monenlaisia tunteita tulee ja menee ja ainahan ero on kuitenkin luopumista ja tietyn elämänvaiheen päättymistä. Yksi ovi sulkeutuu ja toinen avautuu... ihan hirveesti voimia.
 
weiss olen niin kovin pahoillani puolestasi. :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: :heart: mitaan tuollaista en toivoisi kenellekaan. sina ja poika kun olette muutenkin tulleet minulle jotenkin laheiseksi kaikkien yhteisten vastoinkaymisten ja onnistumistenkin puolesta. nyt minuakin itkettaa kun luin kirjoituksesi. paljon voimia ja haleja sinulle. olet mielessani .
 
weiss: kovasti voimia!! Onpa miehes ollu ääliö :/

b]Mouku ja persgalluppi:[/b] ei ole kyseistä vaivaa. Mut nyt ku oikeen muistelen, niin olisko muutama viikko synnytyksestä ollu tuollaista... Se johtunee venyneistä paikoista varmaankin. Kyllä se siitä jumpalla tai ajanmyöten korjaantuu. Lantionpohjalihaksien harjaannuttaminen olis poikaa, mut kuka niitä ny jaksais tehä... ;)

Marmotta
: olipa aika kurja juttu toi poliisin kanssa kohtaaminen :hug:


Vaipoista: meillä on Laurilla Pampersia ja nyt myös Liberoo, kun sai vierailta tuliaisiksi . Tota kokoa 4-9 ja 5-8 näyttävät olevan. Libero tuntuu pitävän yövaippana paremmin...

Lauri on alkanut ottamaan kiinni tavaroista
=) . Kääntymista ei vielä ole tapahtunut, mutta kovasti sätkii lattialla kölliessä =)

 
Voi miten kurjaa, weiss. Pettäminen on kyllä pahinta mitä toinen voi tehdä. Ansaitset parempaa ja toivottavasti jatkossa sitä myös saat. :hug:

Tänään täällä onkin tainnut olla näitä kuuluisia tissiraivareita. Tai mitä lie, mutta toinen huutaa suoraa huutoa jo tissin nähdessään. Eikä syö vaikka mikä olis, eikä rauhoitu. Pullosta menee kyllä. Oon lypsänyt pulloon ja syöttänyt siitä, muulla tavalla ei ruoka mene alas. Enkä just tänään jaksa alkaa taistelemaan asian kanssa.

Sitten sellainen, että onko terveellistä antaa olla reilun 2kk iässä istuvassa asennossa? Eeva ei muuten oikein suostu olemaan. Polven päällä istuen on hyvä, muuten ei. Sitterissä tai sylissä pinistää niskaa ja hartioita ylöspäin koko ajan ja hermostuu kun ei saa itseään istumaan. Ja jos on sylissä selkä mun vatsaa vasten ja pidän sen käsistä kiinni, se hinaa itsensä ihan kokonaan istumaan. En siis vedä sitä eteenpäin käsistä, pidän vaan kiinni. Opettelis ensin kääntymään ja vahvistais selkää, minusta vielä tarvis paljon istuskella. Mutta minkäs teet.. :/
 
weiss: Jaksamista sinulle!

Miettiikö kukaan muu sitä, että saako vauva tarpeeksi maitoa/ ravintoa?
En oikein koskaan ole päässyt maidontuotannossa kysynnän kanssa samalle tasolle ja siksi poika on saanut lisäksi korviketta (ja pumpattua maitoa). Pumpatessa maitoa kerralla tulee yhteensä n. 150-200 ml, eli periaatteessa ihan hyvin (?). Imetyksen jälkeen poika on joko juonut tai ei pullosta maitoa.

Nyt olen kuitenkin ruvennut epäilemään... koska välillä esimerkiksi illalla poika saattaa torjua pullomaidon imetyksen jälkeen ja sitten yht'äkkiä 15 minuutin jälkeen saattaa juoda pullosta. Eli siis sekavan selostuksen jälkeen, ongelmana on se, että ihan varma en vieläkään ole rintamaidon riittävyydestä, kun poika saattaa hetken kuluttua (15-45 min.) syömisestä juoda vielä 50-100 ml maitoa. Tätä ei siis tapahdu aina syötön jälkeen, mutta aina välillä. Sekavaa, mutta toivottavasti tästä saa edes jotain kuvaa, siitä mitä pähkäilen.
 
weiss Voimia sinulle ja vauvalle! :hug:

marmotta Toivottavasti tuo "istuminen" ei ole kauhean vaarallista - ei meinaan meilläkään suostuta paljon muussa asennossa olemaan :/ Koitan kuitenkin pitää häntä niin, että nojaa vartalollaan minua vasten ettei selkärankaan kohdistuisi rasitetta. Se kai siinä se vaara on, kun selkäranka ei ole kehittynyt. Muutoin viihtyy selällään sohvalla tai leikkimatolla, myös sitterissä (jossa muuten aika istuva, mutta "munakuppimainen" asento).

 
Mekin yritetään aina saada vauva nojaamaan esmes mun vatsaa vasten, mutta kun ei. Pitäis vetää lenkki teippiä sen pään ympäri ja mun selän takaa että pysyis, muuten vaan punnertaa ylös ja jämittää niskaa. En kuitenkaan haluais sen selkärangalle tapahtuvan mitään niin, että täällä taapertaa pieni Notre damen kellonsoittaja parin vuoden päästä. Niska sillä on ollut alusta asti vahva, pyöritti sitä jo synnytyksessä niin että kesti sekin homma tuntikausia. Mutta selkäranka ei kai voi olla kovin kehittynyt vielä..
 
kiitti katrinainen =) tulipas hyvä mieli susta on kans tullut sellanen kirjoittaja jota kaipailen kovasti jos et kirjoita päivittäin ja muutenkin on ihana kuulla että sulla menee siellä hyvin :D

sanokaapas et onko moraalisesti väärin jättää sanomatta jos epäilee ovulaatio ajan olevan käsillä kun me harrastetaan sitä keskeytettyä yhdyntää kun ei oo ollut miehen kanssa ,mitään puhetta et pitäs välttää ovis ajankohtaa,,,ja en mä edes osaa 100 sanoa millon mulla on ovis..jännä muuten et kuukautiskierto on päivälleen sama kuin ennen raskautta eli tänään täti kurvasi paikalle..ja mulla on hillitö vauvakuume toivoisin jopa salaa et meille tulisikin pieni touhutippa....en kyl tiiä tuleeko sellasia meidän isännältä..en usko et mieskään siitä pahemmin stressiä ottas vaik tulisikin kyl se siitä tytöstä aina vitsiä laskettelee
 
weiss tosi ikävää ja raukkamaista sun mieheltä. Voimia sulle ja nauti ihanista lapsistasi. Anna ukon mennä -varmasti parempi ilman kun pettäjän kanssa. Vaikka rankkaa se varmasti on. :hug:

summer ei vauva tarvii muuta kun tavalliset uikkarit. jotenkin ne vaan pidättää kun ovat vedessä. esikoisen aikana kertaakaan ei ryhmä peruuntunut sen takia et joku olis kakannu veteen.

 
Voi Weiss, oon sanaton :hug:


Summer, joo ei välttämättä tarvii jos on viimeisestä ruokailusta vähintään se 1,5 h. Tosin riippuu vissiin paikasta, siis jos uimahalleja tarkoitat. On yleistynyt ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, että alle kolmevuotiailla PITÄÄ olla se uimavaippa päällä altaassa. Vauvan mielenkiinto vedessä ollessaan on kaikkialla muualla kuin kakkaamisessa, mut ei se satavarmaa ole. Eikä se vaippa rippanaa sisällään pidä, ku ei se ole imukykyinen, mut kyllä se kiinteet pysäyttää :)

Naukuri, heti eka ovi oikeella, siinä on pöydät joita voi käyttää hoitopöytänä. Ota oma alusta mukaan. Toisen kandee mennä heti ite suihkuun ja toinen laittaa vauvan valmiiksi ja sitten lopussa toisinpäin :) Vakoilin niitä, jotka oli jotain miljoonatta kertaa siellä :D

Istumisesta
, kuulemma on ihan ok, kuhan koko vauvan paino ei tosiaan ole selän varassa, niin kuin joku taisikin mainita. Eli jotain tukea selälle :)

Persgallup, juu ei täälläkään tollaisia ongelmia, onneksi! Oli sen verta kipeet ja pahat pukamat sen synnytyksen jälkeen, et se riitti. Ei onneksi kaikille kaikkea :D
 
ONNELLISUUSG: mä olen onnellinen siitä, että mun vanhemmat on edelleen yhdessä ja viettävät tiistaina jo 36. hääpäiväänsä, mä olen onnellinen mun ihanasta miehestä joka oma-aloitteisesti auttaa päivittäisissä askareissa ja lasten hoidossa, olen onnellinen mun ihanista, terveistä lapsistani, olen onnellinen siitä että olen löytänyt rinnalleni oman kultani, en ilman häntä olisi selvinnyt elämäni kovimmista koettelemuksista.

meillä aurora oli 2kk neuvolassa juuri ja juuri 4,7kg ja me otettiin viime viikolla käyttöön liberon 3 vaipat koko oli muistaakseni 5-8kg, nämä istuu hyvin jalkaan eikä ole pissavahinkoja tapahtunut.

laihdutus alkoi hyvin, eilen tuli syötyä kahdes eri paikas täytekakkuu, kummityttö täytti 7v ja mun vanhemmat juhlisti 36. hääpäiväänsä ja tietty nyt tänään söin tos aamusella jäätelön ja nyt iltapalaks pikkusen sipsei dippikastikkeella ja huuhtelin ne alas yhdel siideril :D :ashamed: nyt pitää ens viikosta taas ryhdistäytyä..
 
Matamimmi, Sivut näyttää samalta kuin ennenkin...

Marmotta olipas sulla eilen melkoinen päivä :( . Toivottavasti tämä päivä on mennyt paremmin.

Weiss Iso hali lähtee täältäkin sinulle :hug: . Lisäksi lähetän ripakopallisen voimia ja jaksamista. :hug:

Poika itse miettisin asiaa varmaankin niin, että jos "vahinko" sattuisi, niin kolkuttelisiko omatunto, että miksi en kertonut. Toisaalta vaikeeta on varmaksi ovisajankohtaa arvailla. Mistähän saisin itelleni edes haluja hankittua :whistle: ...

Nyt laittamaan pyykit kuivumaan ja nukuttamaan tyttöä, ellei suostu isukin syliin nukahtaman :). Hyvää yötä kaikille!
 
Moi...meinas mennä ilta pilalle...kun nää sivut oli mun koneella ihan sekaisin |O ...kävin tääl varmaan kymmenen kertaa ihmettelemässä asiaa...tää kirjoituskohta oli niin pieni, et sopi kaks sanaa rinnakkain :kieh: :LOL: :LOL: ...no onneksi mun mies keksi, et sivut pitää päivittää...mä en ole ikinä kuullutkaan moisesta :whistle: :ashamed: ....no nyt toimii...meinas nimittäin iskee oikee paniikki :D ...niin riippuvainen olen teistä...

Weiss, jaksamista ja voima :hug: sulle...

Matamimimmi68 ja Edith 2,5kk :heart: Ötyä kaikille =)
 
Taaskaan en kerkeä/jaksa lukea kaikki kommentteja kun niitä tullut taas niin paljon päivän mittaan. Huomenna luen paremmalla ajalle!

Ainut että weiss :hug:

Ristiäisistä sen verran jaksan kirjoittaa että tyttö sai nimeksi: Helmi Julia Elisabeth :heart:

maj ja julia 2kk :)
 
LMK
matamimimmi68 kirjotin vähän höpösti, tarkotin että sieltä ne hampaat on tulossa eri juttu koska puhkeaa mutta kyllähän ne siellä kutkuttelee ;)
joillain on jo syntyessään hampaita! hurjaa..

 
LMK
Onnellisuus: Olen hurjan onnellinen terveestä ihanasta tytöstä jonka kanssa arki kahdestaan on sujunut hyvin. Siitä että meillä on kärsivällinen kiltti ihana haukku joka tuo paljon iloa hännän heilutuksillaan! Siitä että huomaan, olen tehnyt oikeita ratkaisuja huonossa tilanteessa, tehnyt parhaani.. asiat ovat kääntyneet nyt hyväksi.
:)
 
Sateinen huomen! :flower: Ihanan hapekas ilma ulkona, kun sataa tihuttaa ja tuulee - toivottavasti auttaa neidin aamupäikkäireihinkin pidentävästi :D

Meillä on tainnut yöunet siirtyä tunnilla eteenpäin, kun jo kahtena iltana peräkkäin on uni tullut neidille vasta 19:30 ja herännyt on 07-07:30 (aiemmin aina 18:30/06-06:30). Eilen tosin laskin hänet sänkyyn pitkän tisuttelun ihan tavalliseen aikaan puoli seitsemän jälkeen, mutta siellä pimu kuikuili ja naureskeli mobilelleen ja huuteli meitä leikkikaveriksi. Isä kävi sitten vähän silittelemässä ja jätettiin lopulta yksikseen sänkyyn. Ja sinne nukahti puoli kasilta! Olemme kyllä niin onnellisia, että neiti a) nukkuu niin hyvin täysinäisiä öitä kellon ympäri ja b) on jo 1kk iästä osannut nukahtaa itse, kun vaan on tarpeeksi väsy.
Ihan pelottaa, jos joku ilta homma ei toimikaan näin helposti, koska varsinaisesta nukuttamisesta ei meillä ole kyllä mitään tietoa :ashamed: Miten te nukutatte lapsenne? Ihan vaan varmuuden varalta kyselen, kun mennään rokotuksiin keskiviikkona ja kuulemma voi olla aika risaiset yöt sen jälkeen....

Larmiina Eilisessä Vauva- lehdessä oli juuri juttu tuosta vaipattomuudesta, mutta täytyy häpeäkseni tunnustaa, etten jaksanut lukea juttua edes läpi :ashamed: Olen kai niin peruslaiska ihminen, että kestoilut tai vaipattomuudet eivät oikein innosta - kertisten käyttö on vaan niin helppoa B)

Onnellinen olen siitä, että minulla on ihana mies ja vauva, olemme kaikki terveitä, meillä on hyvät työpaikat ja jaksoimme aikanaan kouluttautua hyvin, asumme kauniissa omassa kodissa ja että meillä on ihania ystäviä. Mistään "suurista" en ole koskaan haaveillut vaan tärkeintä on ollut saada oma koti ja perhe :heart:

Todella kauniita nimiä muuten on kaikki pienokaisilleen antaneet - ja aika vähän sellaisia ns. tavallisia nimiä tyyliin Sanna tai Mikko (joissa ei siis mitään vikaa ole, sitä en tarkoita!!). Ehkä ne olivatkin niitä meidän ikäluokan nimiä ja nyt taas on muodissa vanhemmat nimet? Ainakin tytöillä on ollut aivan ihania nimiä (Edith, Helmi, Alisa jne.), poikien nimet ovat menneet vähän ohi, kun elämme täällä vaaleanpunaista prinsessa-arkea Nean kanssa =)

Mutta nyt tilaamaan valokuvasuurennoksia niin saavat isovanhemmat ensimmäiset kehystetyt kuvat pikkuneidistä!

 

Yhteistyössä