TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Naukuri: supot tehoaa ehkä paremmin/nopeammin, nesteessä ei ole varmuutta, että kaiken menemään vatsaan saakka. Ja jos vauva pulauttelee, ei hyvä. Ja toisaalta taas jos vauvalta tulee kakka heti supon laiton jälkeen..
En voi sanoa kumpi parempi, kokeilemalla löytyy varmasti omaan tilanteeseen sopiva.
 
LMK
pakko kertoa ku kerraki oon kokkaillu kunnolla. meillä oli tänään vieraita, isla jumppasi keittiön lattialla kun leivoin mansikka-rahka piirakkaa, laitoin porsaan sisäfilettä ja uuniperunoita, tein salaattia ja katoin pöydän (ihan niin hienosti et otin kuvan! :LOL: ) sitten pidettiin tissitauko ja lähdettiin rannalle lämmittämään palju ja sauna! tytteli heräsi ja viihtyi tärinätuolissaan samalla kun silitin pyykit ja laitoin lisää pauhaamaan, ehdin vielä mopata ennen ku vieraat tulivat! huuh huh.. ei tässä lenkille tarvi lähteä, jos jotain ylimääräistä on jossain niin ne on mennyttä nyt! :LOL:
ruoka oli hyvää nam, saunottu on ja tytyn kans paljussa lilluttu, samoin vieraat ja just lähti tyytyväisenä.. nyt talossa vallitsee hiljaisuus, neiti nukkuu rauhassa ja koirakin asettui. tämä on juuri sellainen hetki kun tuntuu olo erittäin onnelliselta mutta samalla hieman yksinäiseltä. :(
 
LMK
kuinka usein teillä vauvat kylpevät? me käydään joka ilta kylvyssä. terkkarin mielestä turhan usein mutta tytöllä hyvä iho, ei yhtään kuiva ja koskaan en oo kosteusvoidetta tai muuta käyttäny. tyttö tykkää potkutella vedessä, siksi ajattelin kokeilla vauva-uintiakin mutta en oo uskaltanu vielä lähteä.. miten se käytännössä toimii ja onko muilla isät mukana vai miten ne kaikki hommat hoidetaan kun itsekin pitäisi peseytyä jne.?
 
weiss me taalla ajattelemme sinua paljon. tule pian takaisin tanne. :hug: voimia sinulle lastesi kanssa, vaikea tilanne heillakin. voi kunpa elama olisikin aina reilua. onko sinulla vanhemmat tai joku ystava kehen turvautua? ette vaan jaa yksin laten kanssa. vaikeina aikoina hyvan ystavan syli tai olkapaa on korvaamaton.

mina siten saan talta paivalta huono aiti palkinnon. loin vahingossa Avan paan tyopaikan matalaan kattoon kun olimme siella kylassa. laakari reissuhan se siita tuli. onneksi tytolla kaikki hyvin nyt. ei sitten tullut onneksi edes aivotarahdysta, mutta kylla mina olen itkenyt tanaan ja potenut huonoa omaatuntoa. tuntuu silta kun en osaisi lastani hoitaa. :(
 
Larmiina vauvauinnsta kyselit. Kokemusta löytyy. Meillä esikoinen tykkäsi todella paljon uinnista ja jo toisella kertaa osasi sukeltaa hienosti, saatiin vedenalainen valokuvakin muistoksi. Ens alkuunhan siellä pidellään vauvaa ihan tolkusti sylissä ja keinutellaan vedessä, ehkä lauletaan porukalla pikkukala ui-laulua. Sitten sen mukaan miten vauvat rentoutuu vedessä olemiseen, aloitetaan asentojen vaihtelu, jossain vaiheessa ollaan jo lähes oikeassa uintiasennossa, aikuisen kädet rinnan alla. Vauvaa ikäänkuin uitetaan sivulta, tai "vedetään perässä" siten että aikuinen itse kävelee selkä edelle vedessä. Hankala selittää :/
Pesuhommat sujuu siten, että ainakin meidän aikana kaikilla oli oma turvakaukalo mukana, jossa vauva odotteli vuoroaan, ja jossa myöskin vietiin altaalle. Meillä sanottiin sen olevan turvallisuusasiakin, koska jokainen tietää että uimahallin lattia on liukas, ja jos vauva on sylissä ja aikuinen kaatuu... ei hyvä. Siksi sanottiin kaukalon olevan tarpeen. Kaukalon suojaaminen kosteudelta sujuu kätevästi ä-pakkauksen mukana tulleella muovitetulla froteella.
Muuten, uinnin jälkeen kannattaa varata aikaa pukuhuoneessa toimimiseen. Vauvalla on varmasti nälkä, joten syöntihommat kannattaa suorittaa välittömäst. Myös monilla äideillä oli omat evät mukana.
Meidän uimahallila vauva-uinnit oli aina lauantai-aamuna, siitä syystä kuulemma, että vesi on puhtainta juuri silloin..

Tuosta on nyt aikaa, mutta liekö systeemit muuttunu niin kovasti ;)
 
huomenta!

jaahas 7 alko tämä aamu |O

KYLPY: noina kuumina päivinä käytin kylvyssä joka toinen pvä mut huomasin että hieman kuivatti ihoa niin nyt kylvetän harvemmin 2xvko.
oletteko muut käyttäneet jo jotain esim. shampoota?mä lorautan kylpyveteen sitä hoitoöljyä.

sain aamulla leikattua vihdoin nuo auroran kynnet, olipas ne jo kasvaneet pitkiks..


 
Täällä myös ravitaan silmiä ja naamaa ylipäätään. Hirveen näköstä touhua :eek: Juuri väsyneenä raapii, muulloin kädet nyrkissä paukuttelee. Naarmuja naama täynnä, kynsiä olen yrittänyt leikata usein. Kasvaa nopeesti.

Kylvyssä käydään kaksi kertaa viikossa. Periaatteessa vois käydä useemminki kun iho on hyvä, ehkä vois alkaa käydä kolmesti..

Aivan mahtavaa muuten, olen jo kolmena peräkkäisenä iltana onnistunut nukuttamaan tytön ilman tissittelyä! Tai siis ollaan syöty sohvalla ja sitten tyttö on nukahtanut syliin ja kun olen siirtänyt hänet sänkyyn on hän sinne jäänyt eikä herännyt! Jesh!! Ja tämä on tapahtunut n. 21-22. Ihan ihmeelliseltä on tuntunut istua sohvalla ja katsoa telkkaria ilman vauvaa :)

Mutta nyt kitistään siihen malliin, että on ensimmäisten päikkäreiden aika. :wave:
 
Särkylääkkeistä Minä pähkäilin tuota samaa asiaa apteekissa ja kysyin farmaseutilta asiaa. Hän suositteli tuota suun kautta annetavaa lääkettä, mikäli vauva ei oksenna. En muista tarkkaan miksi juuri tätä suositteli. Ostin siis sitä suunkautta annettavaa, mutta onneksi sitä ei ole tarvinnut vielä käyttää.

Raapiminen Meillä raavitaan myös, tuntuu että se aina välillä rauhoittuu ja sitten taas alkaa uudelleen. Olemme käyttäneet myös sellaisia puuvillaisia lapasia käsissä pahimpina aikoina. Nuo lapaset vain tuppaa lähtemään käsistä pois, kun meno on vauhdikasta.

Vauvauinti Meillä on tarkoitus aloittaa myös vauvauinti syksyllä. Kiitos jo nyt hyvistä vinkeistä vauvauinnin sujuvuuteen, joita täällä on ollut.

Kylpy Kylvyssä meillä käydään n. 2 kertaa viikossa. Mitään öljyä tms. en ole vielä lisännyt kylpyveteen, kun iho on ollut hyvä. Saunomista olisi jo kiva kokeilla.

Vaipoista Meillä on käytössä Libero 3 ja ihan hyvin on toiminut. Meillä ei muita ole kokeiltukkaan. Kestovaippoja oli tarkoitus alussa ottaa käyttöön, mutta kaikessa hässäkässä ne jäivät käyttämättä. Täytyy kyllä vielä kokeilla tuota kestovaippojen käyttöä.
 
Vappuvauvan äiti: Kiitos sinulle! enpä ollut ajatellut koko pulauttelua. Meillä ei onneks yleensä pulautella ja kaikki mitä suuhun laitetaan, menee alas, joten toivottavasti tuo nestemäinen uppoaa :saint:

Täällä oli hieman levoton yö pojalla. Nukkui simmut tiukasti kiinni, mutta älämölöä ja heilumista riitti! Hurja meno :) Ja mä tietty koko ajan luulin, et nyt se herää, nyt on nälkä... Eikä mitä. Jotain samaa kuin katrinaisen tytöllä menossa?? :)

Kylvyssä käydään 2 kertaa viikossa. Ei ole tarvetta useammin, vaikkei iho kuivakaan. Käytetään hiuksien ja käsien (niin, ne kuolakädet ;)) pesuun Sebamedin vauvashampoota, mut ei muuta. Niin ja nyt tietty tulee päälle nuo vauvauinnin suihkut ja polskuttelut.

Hassua kyllä miten erilailla vauvat toimii: hannannalla mentiin jo ekoille päikkäreille ja meillä vielä jatkuu yöunet :D Tosin nyt taitaa poika heräillä. Villi yö verotti voimia ;)
 
Keilis: Meillä taas neuvolassa kehotettiin ostamaan "mikstuuraa", en huomannu silloin kysyä et mitä eroa niillä on. Mä huomasin ainakin sen, et tuo nestemäinen on ns. pidempikestoisempaa eli siinä vaan lisätään annosta vauvan koon kasvaessa. Supoissa (ainakin osassa) näytti olevan pakkauskohtainen painomerkintä esim. 5-8kg. Ja kun mäkin toivon ettei tarvis tuota edes käyttää... En tiedä pitäiskö sit ennen rokotusta ottaa varmuuden vuoksi?

Käsien käytöstä: Viime aikoina oon muuten huomannu et jopa tutti menee suuhun omin pikku kätösin :) Ei tosin aina, mut välillä. Hauskaa katsoa kun toisen pienet sormet äheltää sen tutin ympärillä ja koittaa saada sitä menemään suuhun :D Ja ilmeisesti tuo käsien hallinta on tuonut sen, et meillä ei oo raavittu naamaa enää muutamaan viikkoon. Huh... Välillä tuli kyllä pahoja naarmuja...
 
Huomenia

Meillä Lauri nukkui ihanan pitkän " ekan pätkän" yöllä: 22 oli unessa ja syömään nousi vasta 03.30 ! Sainpa minäkin hyvät unet. Toinen asia, mistä mä olen mielissäni on se, että Lauri nukkuu hyvin omassa kantokopassaan joko sängyssä tai vaunuissa. Mäkin saan kunnolla levittäytyä sängyssä :D . Meidän kaksi edellistä kun on aina nukkunu vaan vieressä...


Katrinainen: :hug: älähän nyt. Kyllä noita vahinkoja sattuu, ei se susta huonoa äitiä tee. Hyvä että pikkuisella on kaikki kunnossa. Ihmeesti ne vaan kestää, vaikka ovat pikkuruisia =)

Larmiinan eilinen päivä kuulosti mukavalta =) . Asutteko järven rannalla? Ajattelin, kun sanoit et : "menit rantaan lämmittämään paljua... "

Mä käytän Lauria kylvyssä 2x/vko

Lauri raapii tai oikeastaan rytistelee naamaansa jos on oikeen uninen ja harsoa tai tuttia ei ole . Samaa poika harrasti jo synnytyssalissa, lieneekö olevan jokin rauhoittumisrituaali...

Mutta nyt hommiin, morjes!
 
Heips, Me ollaan kesälomareissul :) Mies otti kaks kannettavaa mukaan , jos äidil on pakottava tarve päästä kaksplus sivuille :D kun itse pelailee. Joo ja täs sitä ollaan luettu teidän kuulumisii ja juotu kahvii. Kyllä ne miehet osaa olla fiksui. Joo tytöt heräs joten jatketaan myöhemmin.

liivisuojat sisko käytti aikoinaan maidonkerääjiä molemmissa. Mä käytän itse sellasia pestäviä-mitä nyt kaupas myydään ja kahta välil päällekkäin. Joku kehus et sellanenn vanhanaikanen side puoliks -imis hyvin ja halpakin olis.

Palailen. :wave:
 
Hei taas pitkästä aikaa! :D
Ekaksi iloinen uutinen: Sisu oppi eilen kääntymään mahalleen oikean kyljen kautta!! :D Ja kun teki sen ainakin neljästi illan aikana niin ei tainnut olla sattumaa.. Ja käyttää käsiäänkin siinä apuna, eli jos on maton reuna sopivasti niin siitä pitää kiinni kun kääntyy.. :heart:
Ja toinen tuli vasta sunnuntaina 3kk! :LOL:
Ja kun käytiin perjantaina neuvolassa niin esitteli ryömimistaitoaan neuvolatädille.. menee siis pikkasen eteenpäin puskemalla jaloillaan.. Niin joo ne mitatkin piti kertoa.. (dementiaa.. :LOL: ) eli 5970g ja 61cm ja pipo 40cm..Eli iso poika jo on. =) Tyttö oli tän ikäsenä alle 5kg.. mut se olikin mallia pitkä ja laiha ja laiha tuo on kyllä vieläkin. :/ Poika on enemmän mallia normivauvat. =)
Raapimisesta: Meillä poika raapii itseään varsinkin väsyneenä ja äitiäkin imetyksen aikana välillä, ei kivaa. Pitäis leikata kynsiä, mutta kun poika inhoaa koko hommaa niin en tee niin usein kuin pitäisi. :ashamed:
Liivinsuojina käytän ainun tai sit niitä kaupan kestoja.
Saunassa ei olla poikaa käytetty ku meillä ei oo saunaa, mut mökillä vois vaikka viedäkin nyt kun sinne tänään mennään yhdeksi yöksi.. Kylvyssä poikaa ei niinkään käytetä, mutta suihkuun oon nyt sen ottanu mukaan kun eka itse käyn ja mies riisuu ja pukee sit pojan, eli tuo pojan mulle suihkuun..
:D Kyllä on helppoa niin.. Viimeksi kun käytettiin poikaa punkassa niin päästi sinne 5min uinnin jälkeen lirut, joten se siitää uinnista sitten! :LOL:
Weiss: Koita jaksaa! Kyllä sun olo helpottaa ajan kuluessa vaikka nyt tuntuukin karmealta! :'( :hug:
Vauvauintiin emme ole menossa, koska isompi tulisi kateelliseksi, mutta kun uimahalliin joskus menemme, voin ottaa varmaan pojan mukaan tai sit isi hoitaa sen aikaa..
Mutta nyt pakkaamaan mökkikamppeita kasaan ja suihkuun ja syömään että päästään lähtemään. B)

Böö ja sisukas Sisu 3kk
 
BÖÖ: meillä esikoinen ei tykännyt kynsien leikkuusta laisinkaan, huusi kuin syötävä ainakin tonne 2,5 vuotiaaks, mutta aurora antoi äsken leikata helposti, tuskin ees huomas kun kynnet läks, toivottavasti kävis myöhemminkin yhtä näppärästi :saint: ;)

VAUVAUINTI: en käynyt esikoisen kanssa enkä usko meneväni tytönkään kanssa, mun iho ei kestä kloorivettä enkä niin itse tykkää uimahalleissa käydä ton mun ihon takia, en kestä sitä ihmisten tuijottelua kun mun ihos on läiskiä.. :ashamed: :( mut kyllähän sitä uimaan oppii sitten myöhemminkin, eikös =)

ei pitäs käydä vaa´alla päivittäin, miks mun paino ei lähde laskuun vaikka oon pyöräillytkin melkein päivittäin? varmaan läskit muuttuu lihaksiks ja siks paino on ennemminkin nousussa :LOL: joo seli, seli... :D :headwall:
 
kurpitsa,
en käynyt vauvauinnissa esikoisen kanssa enkä meinaa nytkään. Aloin käymään vasta vähän myöhemmin pojan kanssa...olisko ollu 1-2 tai jotain...en muista. Kovasti tykkää vedestä ja hyvin tottuvat isompanakin.

Kuppikoosta olette jutelleet...täällä normaalisti mallia pienet ja ihan oon tyytyväinen. Saiskin vaan takas pian. Nyt siis toinen mallia suuri ja toinen pieni :kieh: Ei tuo maito tuosta toisesta lopu sitten millään. Oikeesti menee hermot. :kieh:

Katrinainen, sattuuhan noita :hug: Mutta tiedän että tuntuu kurjalta itsestä. Miten paljon me äidit vauvoja kannetaan ja hoidetaankin, niin luulis että sattuis paljon enemmänkin vahinkoja.

Weiss, :hug: Tulehan silti välillä kertomaan kuulumisia ja jos et jaksa itsestäs kertoa, niin kerro välillä miten vauvalla menee. Miten niiden allergioiden kanssa etenee jne.

Marmotta, saatteko pitää isin ilonanne siihen saakka kun muutatte kaikki italiaan?
 
Koukussa ollaan! Netti yhteys oli poikki usean päivän ja nyt kun pelittää niin koko aamu on mennyt tän elokuu ketjua läpi käydessä :LOL: Onneksi esikoinen aloitti tänään tarhan ja Joa nukkuu ulkona päikkäreitä ja muutenkin viihtyi tosi hyvin aamulla telkkarin edessä Serranojen parissa. Mies jo mietti että jos kohta aloitellaan hänelle suomen ja ruotsin kielten lisäksi vielä espanjan alkeita et pääsee paremmin mukaan juoneen :LOL: :D

Sauna en ole ajatellut viedä kun vasta sit vähän vanhempana. Anoppi on saunottanut alusta asti kaikki vanhemmat lapsensa mut sit kuopus sai jonkin kohtauksen saunasta niin on mullekkin muistanut useampaan otteeseen sanoa asiasta :/

Matkarattaat Meil on esikoisen jäljiltä PegPeregonin Litet (käyvät tosin vasta 6kk->) Olen tykännyt kovasti. Menevät pieneen tilaan ja kätevästi mukaan lennoilla. Marmotta Italiasta vois saada halvemmalla. Omani on ostettu sieltä maksoivat 99 eur kun samat pelit Lastentarvikkeessa lähes 250eur :eek:

Kynnet leikkaan ainakin tuntuvat vähänkin pitemmiltä. Yleensä kun kaveri nukkuu mun sylissä. Naamaansa hieroo ja raapii ja jälkiä on aina silloin tällöin. Nyrkit menevät meilläkin suuhun koko ajan ja kuola valuu.

Liikkuminen vähän pääsee eteenpäin kun vetää itseään matolla. Kääntyminen ei näytä kiinnostavan ollenkaan. Omassa tahdissa saa mennä sit kun herra haluaa kääntyä niin eiköhän hän sit käänny. Helpompi hoitoinen on kun ei vielä liiku :LOL:

Laihis Pitäs tiputtaa 8kg mut motivaatio on poissa. Tänäänkin aamupala meni hyvin terveellisesti mut sit päiväkahvin kanssa oli ihan pakko vetästä sunnuntaista jäänyt täytekakun viimeinen pala. Nyt on kaapit tyhjinä herkuista kun vain pystyis viel jättää ne herkut sinne kauppaa :p Tarvisin jonkin porkkanan tähän hommaan enkä ole viel keksinyt tarpeeksi hyvää. Täl hetkellä on aika hälläväliä fiilis :ashamed:

Weiss :hug:

Vilma & Joa 2,5kk
 
Katrinainen; vahinkoja sattuu - meillekin. tuntuuhan se pahalta, mutta onneksi ei käynyt mitään. meillä oli vähän samantapainen haveri kylppärissä, kun maijan iskä puki maijaa ja otti sen käsiin sellaisella "kielletyllä otteella", noh maijalla kun on aika paljon jo voimaa reisissä niin ponnas päänsä kaakeliin - hirveä itku tuli. lääkärissä ei käyty,seurailin kotona. mä olin vähän alkuun vihanen mun miehelle kun olen opettanut lukko otteet vauvan kädestä ja reidestä ja varoitellut vaaroista vauvan kasvaessa. noh onneksi ei sattunut vakavampaa. mä ihmettelin jo alkuun täällä palstalla sitä kun sairaalassa ei opeteta noita turvallisia lukko otteita. vaikka teillä ei siitä ollutkaan kyse ni tuli mieleen toi meidän oma juttu. =)

Sauna; meillä on kävästy istumassa lämmössä vauvan kanssa mutta ei löylytelty. tai oikeestaan mökillä pesty vauvaa saunalla... tästä seurasi kova syöminen. tuli mieleen että saunan vaarana on varmaan nestehukka kun vauvojen ruumiin lämpötila säätely ei toimi lainkaan eli jos vaikka saunassa mittais kuumeen ni sitä olis varmaan aika lailla ja taas vilvottelun jälkeen olis normilämpö.

Meillä on kasvettu ihan hurjasti näin silmämääräisesti arvoiden, ens viikolla neuvola ja se perkuleen rokotus :( mä olin niin ajatellut että vauvaluku olis tässä näin mutta mene ja tiedä ehkä vielä yhden voisi tehdä, olisi maijallakin ikätoveri kotona ;)

Mä en oo vielä kilokerhoon ilmottautunu kun pidän taukoa itseni piiskaamisesta, eilen tuli ahmittua pari neekerinsuukkoa ja ei kun mun enään tarviikaan kun menin just naimisiinkin :LOL: :LOL:
 
Saunassa olen istunut toiseksi alimmalla eli siis siinä keskimmällä lauteella, poitsu sylissä (hänen allaan pyyhe tai harso, ettei ole nihkeää) ja samalla on voinu syödä rintaa jos vain haluaa. Vieressä on vielä vadissa vettä, jota sitten poitsun päälle laitan, ettei tule liian kuuma. Löylyä ei paljoa heitetä, sen että pientä kosteutta on. Saunan jälkeen on annettu hepulle vettä, ettei vaan nestehukkaa tule.

Tänään on lähtenyt päivä hyvin käyntiin "laihiksen" tai no olisko parempi sanoa "paremman elämäntavan" kannalta, EN OLE LAITTANUT SUUHUNI MITÄÄN HERKKUA!! :D Ainakaan vielä, onhan tässä vielä päivää aikaa repsahtaa :D Eilenkään en syönyt muuta makeaa kuin vanukkaan ja sekin piti vain sen takia syödä kun mies oli sen minulle ostanut, ettei vaan olis toiselle pahamieli tullut (seliseli... ;) )

Huomenna olis meijän hepulla 3kk neuvolalääkäri, ihan taas jännittää kuinka paljon on toinen kasvanu, tuntuu että pyöristyy pyöristymistään :D :D Hyvä vain...

Vauvauintiin olis poitsu kiva viedä, mutta mietityttää vaan se hinta :( Olen kyllä ajatellut, että jos ei vielä raaski käyttää uimassa, niin sitten kun heppu on vähän vanhempi niin käytäis vauvauinnin jälkeen, kun vesi on vielä lämmintä...

santrra ja heppu ensiviikolla 3kk
 
Katrinainen, :hug: iha samalta tuntu täällä ku likka tipahti kantokopasta maahan... miten mä voin olla niin tyhmä ja tehdä noin :headwall: Itsesyytökset olivat aivan valtavat, vaikka loppupeleissä ei meilläkään käyny mitään vakavempaa. Lapsi ei ole moksiskaan, et syvimmin sattuu äitiin. Mutta kuten tossa joku sano, niin lapset on kovaa tekoa ja kestävät hyvin pikku kolhuja. Ota ihan rauhallisesti ja yritä olla syyttelemättä itteäs, niin olo alkaa helpottaa :D Ava ei sitä enää muista, joten ei sunkaan kandee =)

Sauna, ekan kerran käytiin lauantaina uinnin jälkeen lämmittelemässä ja mikään varsinainen hittihän se ei meillä ollu, noin minuutti ja ulos :D

b]Matkarattaat,[/b] Gracon halpikset. Hyvät ja toimivat, vievät vaan takakontista liikaa tilaa :(

Nyrkit
, pirskutas kun en ole aiemmin huomannu, mut joo nyrkit ei enää mäiski päähän vaan käsien liikkeet on hallittuja. Lempparipuuhaa on tuo tutin pito suussa-yritys :D Ensin nyrkillä pidetään se paikoillaan suussa ja hetken kuluttua siitä otetaan kunnon ote kädellä ja tutti lentää. Sit pääsee valtava poru ku mietitään et mihin se meni. :headwall:

Kylpy, kaks kertaa viikossa joko suihku tai kylpy ja nyt sit tietty uinnissa tulee kerta lisää viikkoon. Täytyykin hommata jotain vauvashampoota käsien pesuun, tähän asti ei olla mitään käytetty. Hiuksiin me ei mitään tarvita edes ku raukka parka on lähes hiukseton.

Paukkukone, voi että ku peräpää raikaa, aivan tajutonta. Aamullakin neiti jutteli mobilelle, sit alko ähinä ja sit läks kunnon torvisoittokunta liikkeelle. :eek: Kyllä oli isällä ja äidillä hauskaa sitä kuunnellessa :LOL:

Naukuri, meille hommattiin liput jo tänään. Mulla on tulossa mukaan likkakaveri jolla 9-kuinen vauvan kanssa. Ketäs muita ilmottautui tulemaan sinne, siis mehän tunnistetaan toisemme (tai mä ainakin sun rattaat :D ) että mistäs me ne tunnistetaan? Olisko Carmen miettiny tuloa? Eeti ? Mut tosiaan, liput tuli myyntiin tänään.

Weiss, voimia todellakin tarviit, koska sun lapset tarvii toimivaa äitiä. Koita edes välillä tosiaan piipahtaa kertomassa kuulumisia siinä elämän kasaamisen keskellä. Onneksi lapsilla on tapana toimia myös voimavarana :hug:
 
Meillä tyttö raapii myös itseään naamasta, ja joskus kunnon naarmuja naama täynnä vaikka kuinka lyhyet kynnet olisi.

Neuvola kuulumisia: 5800g painoi ja 56.6cm pitkä sekä pää 39cm :) Hyvin on tytölle painoa tullut! :D Kun syntymäpaino oli 3635g ! :D Mutta ei se mitään, kun se on alkanut jo pikkuhiljaa tasaantua :)

Mutta me lähdetään nyt ajamaan isän kanssa kohti Vaasaa ( Meiltä ei ole onneksi pitkä matka ) kun saatiin ilmaisliput asuntomessuille! :p Tyttö menee siksi aikaa mummolaan hoitoon :)

maj ja tyttö 2kk
 
Saunasta, meilla on puusauna, mennaan pienen kanssa sitten kun muut ovat kayneet eika puita ole lisatty ehka tuntiin. Lampo ei ole niin "kuivaa" silloin. Ovea auki ja lauteille vaan. :) Lampoa siella on yleensa noin 50-60 astetta. Sitten kylpyyn ja koska saunan ovi on ollut auki, kylpyhuonekin on lammin, lisaksi lammitetaan pyyhe saunassa. Ei tule niin nopeita ja suuria lampotilan vaihteluita sitten.

Matkarattaat taidettiin loytaa mieleiset. Ihan livena ei olla nahty viela, mutta ne taallakin jonkun suositteleman Gracon Mosaicit vaikuttais aika hyvilta. Kaydaan taalla yhdessa testailemassa kaupassa ja mies voi sitten kayda ostamassa Italiasta kun menee ennen meita, ne on siella 30-40 euroa halvempia. Britaxilla on hyvan nakoiset kylla kanssa, mutta ne on aika hintavat jos tarkoitus on kayttaa lahinna kaupunkireissuilla. Jos Mosaicit vaan on miehelle sopivat niin sitten ne. Han on koripalloilija joten pituutta on, se on vahan ongelma noiden vaunujen ja rattaiden kanssa.

summer, meilla on kolmisen viikkoa elo-syyskuun vaihteessa isatonta aikaa, se menee istuttamaan mulle oliivipuun ja hommaamaan kalusteet taloon, ettei tarvii vauvan kanssa ihan keskella pahvilaatikkomerta olla sitten kun mennaan. Ja on sitten ainakin perustavarat siella valmiina eika ole ihan pakko lahtea heti vauvan kanssa juoksentelemaan huonekalukauppoihin. Milta teidan loppukesan ohjelma nayttaa? Vois yrittaa nahda ennen kun lahdetaan. :)

Mullapa onkin kilojen karistaminen alkanut hyvin, +2kg! :eek: En varsinaisesti kylla laihduta koska imetan, mutta oon yrittanyt karsia turhaa massya pois ruokaympyrasta. Jostain niita kiloja vaan on silti tullut. Kaytiin tanaan vaunulenkilla, mies holkaten ja mina kavellen. Olin paassyt ehka 2km kun mies tuli jo takaisin pain, oli juoksennellut 6km. Kylla minakin joku paiva taas.. ellei noita kiloja mystisesti tule 2 lisaa joka viikonloppu.

Me aiotaan kokeilla kaupan maitoa ekaa kertaa tanaan. Iltaisin rinnat on kun vappupallot jotka loytyy juhannuksen aikaan sohvan alta, tuntuu etta lisamaito vois olla tarpeen. Paivisin kylla riittaa, mutta oisin herailee noin 3 tunnin valein syomaan. Saa nahda huoliiko..
 
Kiitos kaikille lohduttaneille Ava on ihan kunnossa ja pirteänä tänään. mulla vieläkin huono-omatunto ja huono äiti olo, mutta kaipa se pikkuhiljaa helpottaa. Mies jo sanoi aamulla, että odotas kun tyttö lähtee liikkumaan, sitten niitä kolhuja tulee. totta tuokin.

babykino meillä on täällä joka keskiviikko joku uutuusfilmi näytössä. vielä en oile käynyt, mutta ensi viikolla ajattelin kokeilla. kiva olisi jos teidän kanssa pääsisi.

kilokerho nyt olen torstaista asti pitänyt itseni erossa makeasta ja tänään steppiin. jospa vaikka tulosta tulisi pikku hiljaa. :)
 
niin ja siis kiloista mäkin täyimetän, mutta olen käsittänyt, että se on ok, jos kiloja tippuu kunnon ruokavaliolla. ettei siis haittaa vaikka laihtuisikin, jos syö terveellisesti. eli herkkuja karsimalla ja liikkumalla saa laihtua. dietille mei saisi ruveta. laihtuminen sinänsä ei siis huono juttu, mutta dietit ja alle normaalipainoon tippuminen kyllä. minä ainakin haluan nuo8 ylikiloa pois, herkut poisjättämällä ja kunnon kotiruokaa syömällä. :D
 

Yhteistyössä