***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

riinak, meille annettiin 2 kk neuvolassa se eka annos rotarokotetta eikä meille tullu mitään oireita neidille. Mulle itelle tuli jonkun ajan kuluttua hulivilikakka, saatto neidin vaipoista johtua tai sitten sain sen jostain ihan muualta... Käsihygienia hyvä, varsinkin 7.päivänä rokotteen annosta :)
 
Tervehdys,

Meilläkin oli eilen ristiäiset. Pojasta tuli Kristian Seppo Sakari.
Toiveidemme mukaan päästiin tilaisuus viettämään ulkona. Sadettakin eilen saatiin, mutta siihen mennessä osa vieraista oli jo lähtenyt.

neuvola ei ole aina jos tiettynä iän mukaisena päivänä.

kiinteät: meillä syödään illalla maissivelliä, jotta jaksettais nukkua paremmin.

Viime yönä nukuttiin yhten menoon jo hiukan yli 6 tuntia ja päälle viel 3½tuntia.

Hymy tulee ja isosiskon kanssa tykkää keskustella.

Rokotetutkimukseen ei osallistuta eikä näillä näkymin oteta rotaakaan.

Kerhon puolelle en ole salasanaa edes pyytänyt. Joten ihan vaan täällä kirjoittelen sen minkä kerkiän

Miehellä on nyt iltavuoro viikko ja sen jälkeen kaks viikkoo isyyslomaa.

Kahtena seuraavana viikonloppuna on häät tiedossa. Osallistutaan kevennetyllä kalustolla eli me vanhemmat ja kuopus juhlimme, isommat lapset menevät isälleen.

Jossu & Kristian 2kk+1pv
 
riinak: Ei tullu ripulia tms, mutta saman päivän ilta oli TOOOODELLA levoton ja poika itki oikein valittamalla :( Pari tuntia huusi ja kirkui, mutta sit nukahti yöunille ja sen jälkeen ei mitään. Tai ehkä aavistuksen oli levottomampi parina päivänä. Mutta se iltahuuto/kirkuminen johtui kyllä varmasti tuosta rotasta, koska milloinkaan muulloin ei tuollasta ole ollut. Kaverin vauvalla samoja kokemuksia, mutta toisella kaverilla ei taas mitään. Toivottavasti te selvitätte ilman! :)
 
nyt on neuvola takana. painoa tullut hienosti, 5164g oli nyt paino. ja pituutta herralla on 56,2cm =) pituus menee alakäyrillä mutta painoa on tullut hienosti.
piikki annettu ja rota laitettu..nyt jännitetään kumpaakin että tuleeko mitään.
kallishan toi rota on..mut jos sillä taudin välttää nii ei haittaa...

nemika+Timi 3kk =)
 
tärkeä kysymys oletteko matkustaneet vauvan kanssa yöllä ja miten vaikuttanut unirytmiin? Meillä kun neito nukkuu yöt ja olemme nyt torstaina lähdössä aamulla neljän aikaa liikenteeseen. Pelottaa kovasti jos vauvan rytmi nyt ihan kokonaan häiriintyy. Vaikka järki sanoisi, että kun sikeästi nukkuu niin jatkaa uniaan myös kaukalossa kun suoraan siihen siirretään.
 
Unohtuipas laittaa strategiset mitat tytöstä... Elikkäs syntymähetkellä paino 3290 g ja pituus 48,5 cm. Nyt viime viikolla neuvolalääkärissä paino 4780 g ja pituus 56,5 cm. On tytölle ruoka maistunut! Seuraava neuvola ens viikolla ja saadaan eka rotarokote. Saasa nähä kuin meijän käy.

Jaahas, parin tunnin unien jälkeen on tytsyllä taas nälkä. Onneksi nukkui, olisi helpompi ilta tiedossa.

Heinuli & Alisa

 
Mulla on pieni problem...bestiksellä 8v tyttö, joka on aivan karmea ns.viekas tapaus. Pyörittää äitiä mennen tullen ja touhu on oikeesti ikävää. Nukkuminen, ruoka yms perusasiat menee täysin lapsen pillin mukaan, tytöllä mm. ylipainoa kohtalaisen paljon. Syö puuronkin desi sokrua päällä ja ramppaa jääkaapilla syöden muutaman jäden ja suklaata ymsyms. Nukkuu siten, että menee nukkuun äitin viereen kun huvittaa, ei siis sillon kun äiti sanoo. Sitten äiti on kova lahjomaan. Lisäksi hän ei ole ns reilu kaveri vaan simputtaa muita mm käskee juosta pyörän perässä. Ulkoilutti/hoisi meidän koiraa mutta kerran heitti mun selän takana hiekkaa koiraparan päälle. Näitä juttuja olis vaikka kuinka ja paljon. Mä en vaan jaksa olla niillä saatika niitten mökillä enään, koska en jaksa sitä show meininkiä ja touhuamista kakaran ehdoilla. Vituttaa ja oon huolestunu. Kaiken kukkuraksi hänen äidillä eli mun bestiksellä on paha burn out tilanne, mutta koko soppa on jatkunu liian pitkään. Oon auttanu paljon, mutta oon aika voimaton. Mikähän olisi seuraava apupaikka? Mietin keskustelua lasten psykiatrin kanssa, lähinnä siitä että miten tärkeää rajat ja kuri lapselle on.... Tytöllä on vaikeaa koulussa just tän takia, eikä varmaan kavereita ole liiaksi jos yhtään... jotain pitäs keksiä tähän tilanteeseen. Hitto mä oon väsynyt. Sori kun purkauduin tänne mutta johki on pakko! :/
 
Kirsikka Tomaatti,

Onpas hankala tilanne...ja vaikeeta varmaan puuttua asiaan, ettei loukkaisi ketään. Ystävälläsi on varmaan paha olla ja masennus, joka vaikuttaa hänen lapsensa tilanteeseen ikävästi...eli antaa periksi kaikki asiat, kun ei jaksa puuttua...pääsee helpommalla itse :/ ...mielestäni ei ole 8 vuotiaan oma vika, jos hän ei tiedä rajojaan ja "hyppii silmille"...Äidin pitäisi saada tukea ja apua...ehkä hän jaksaisi sitten paremmin lapsen kanssa...no tää oli vaan mun ajatus :$ ...enhän tiedä tarkkaa tilannetta...Voiko lapsella olla jotain "häikkää" mitä pitäisi tutkia...mun siskon tytön ongelma käytökseen löytyi syy...eli hänellä on asbergerin oireyhtymä...on ollut todella hankala tapaus pienestä pitäen, mutta nyt kun syy löytyi, voi asian ymmärtää itsekin :hug: !!

Matamimimmi68 ja Edith 8 vkoa :heart:
 
Joo, oon saanu äidin lääkäriin jo nelisen vuotta sitten hoidattaan burnoutia, nyt pari viikkoo sitten sai masennus dg ja lääkityksen. Hän on eronnu jokunen vuosi sitten ja vastaa yksin lapsen elämästä. Tää äiti on sellanen uraohjus ja on tietty uurastanu aivan liikaa, nyt ollaan sitten tässä. Mä olen puuttunut näihin ongelmiin koska ystävänä se on mun velvollisuus ja olenkin sanonut että silläkin uhalla että ystävyys menee...no eihän se mee. Mun mielestä lapsella ei oo mitään lääketieteellistä häiriötä mitä nyt pieni lukihäiriö, mutta ongelma on kova luonne ja väsynyt äiti :( tilanne on kuiteski sellanen että jos nyt oteta luuloja pois niin juna vie ja ties minne. Mä pärjään kyllä sen likan kans jos äiti ei oo läsnä, koska se tietää että mä määrään ja siinä ei auta mikään. Loppupelissä tytöllä on kaikkialla turvaton olo, koska saa niin paljon valtaa....ja show on loputon. Aattelin vaan että vielä ikävämpää on tulevaisuus jos hänestä kasvaa "mummojen potkija".
 
Ai niin, miltäs kuulostaa...mökkireissulla joka kaupasta piti saada jotain ja sai mm.korvakorut, yli 20 e lelun, virvelin, karkkeja. Laskeskelin että satku meni siihen naiseen ihan tosta vaan huhhuh. Täytyy olla onnekas että on omat lapset saanut kasvatettua ihan ihmisiksi vaikka helppoa ei elämä minullakaan ole ollut. =)
 
Meillä ollaan myös aloiteltu vellejä, eikä masuvaivoista ole tietoakaan. Tissimaitoa saa niin paljon kuin haluaa ja sitähän menee todella paljon. Juuri nyt on lienee tiheän imemisen kausi, syödään tissiä 1-2h välein vuorokauden ympäri.
Kovasti ollaan kasvettu; 2.5kk, 62.5cm ja 6400g. Pituuteensa nähden hoikahko, ei siis mitenkään liian hoikka, vaan painoa voisi olla enemmänkin. Mutta kun kasvaa todella nopeaa, on kaikki energia mennyt kasvamiseen ;)

Huomenna taas reissuun lähtö. Viimeksi viikon aikana ajettiin asuntoautolla reilut 1700km, nyt ei ehkä ihan niin paljoa ajeta, mutta reilusti kuitenkin.
 
Tossa tuli mieleen katselin poikaa kellimässä uudella lelullaan... Eikös teillä muillakin ollut tiny love jumppamatto. Nyt siis meilläkin. Poika sai vaariltaan eilen lahjaksi. Meillä ei vielä tykätty olla sen sienen päällä. Mielummin makailee selällään ja huitoo niitä roikkuvia juttuja.
 
neuvolalääkäris käytiin tänään ja olipas se pikanen reissu mut saatiin kuitenkin aurorasta uudet tuoreet mitat:paino:4695g ( 2465g )
pituus:56,5cm ( 46cm )
pipo:37,7cm ( 33,5 )
hyvin oli ainakin painoa tullut, seuraava käynti onkin sitten kuukauden päästä.

ihanan hiljainen ilta meillä. esikoinen nukahti unille 21 aikaan ja aurora pienen iltaitkun kera nukahti hetki sitten, on äitillä nyt aikaa surffailla netis :LOL:

KIINTEISTÄ: haluaisin aloittaa jo hieman maistattamaan esim. iltasella maissivellii tai jotain jos se rauhoittais tota puklailua hiukan. tänään on auroralla ollut sellainen puklailupäivä, ettei mitään rajaa :x varmaan puolet juomisista tullut ylös...

KIRSIKKATOMAATTI: onpas tosiaan hankala tilanne kaverillasi, toivottavasti tilanne ajan kanssa paranis..

kurpitsa & aurora 2kk
 
en olis muuten välttämättä tuota rotaa edes ottanu just siksi ku se on niin kallis, mut kävi tuuri synnärillä.. sinne oli tullu joku erä niin sain ilmaiseksi mukaan kolme annosta. annetaanko sitä yleensä aina kolme? no, huomennahan tuo rota rokotteen vaikutus sitte nähdään.. toivottavasti neiti nielee sen kiltisiti! Onneksi miehellä on vapaata seuraavat kolme päivää! :)
 
Huomenia kaikille. Tuun laittaan mittoja, kohta mennään neuvolaan. Vettä sataa urakalla, tylsää :( mietin kans vellin alottamista, toisaalta taas ei ku yöt nukutaan. Me ollaan maistettu paljon kaikkee muuta - mansikkaa, suklaata, jäätelöö, porkkanaa, perunaa... joo siis sillain ihan vaan kielelle maistiaisia - neito on ollu ihmeissään ja nautiskellu koooooooooooovasti. Ihania ilmeitä. Kattelin netistä sellasta "kylpy ämpäriä" mikä ei kaadu ja pieni istuu siellä, onko kellään kokemusta moisesta? näyttää hauskalta vekottimelta.
 
Huomenta vaan.
On tämäkin taas kun pitää näihin aikoihin heräillä vaikka väsyttää. Joku pieni täällä vaan yleensä päättää 7 aikaan, että hän haluaa jutustella hetken. Nukahtaa itse tietysti sen jälkeen vielä, mutta mä en saa enää unta kun kerran olen herännyt. Yöt menee edelleen 2-3 syötöllä välillä 11-9. Joskus saattaa yllättää ja kuorsutella ensimmäiset 5 tuntia putkeen, mutta mä olen niin tottunut siihen, että ensimmäinen herääminen on 1-2 aikaan, että herään joka tapauksessa. Sunnuntaina pienen isä saapuu maisemiin, sitten nukun. Vaikka viikon putkeen, nyt ainakin tuntuu että menis helposti. |O

KirsikkaTomaatti meillä on sellainen Tummy Tub amme. Tai ämpärihän se enemmän on. Kovasti Eeva siinä tykkää istuskella varsinkin jos on saunan ovi auki vieressä. Rauhoittuu ja nauttii olostaan ihan selvästi. Samaa tekisin minäkin, jos vaan olis tarpeeks iso ämpäri. :) Meillä on sitten ihan tavallinen ammekin kovassa käytössä, kun E tykkää polskutella. Alkaa vaan käydä pieneksi sekin, onneks uudessa kodissa on ihan oikea kylpyamme. :)

Mansikkaa maistettiin täälläkin, mielipide oli aika selvä "yök en syö", meni naama ihan mykkyrälle. Vesi on toinen kammotus. Muutaman kerran päivässä huuhdellaan suuta maidon jälkeen tilkalla vettä, ja selvästi toinen on ihan näreissään kun sellaista mennään suuhun tuppaamaan. Jekovit-tipat on namia. Mä en ole uskaltanut itse maistaa, nehän haiseekin ihan kynsilakan poistoaineelle. :$

Meidän neiti on ihastunut verhoihin. Ihan sama mitkä lelut ja sademetsämatot sille virittelee lattialle, verhoja se tapittaa kuitenkin ja jutustelee ja nauraa niille. Joko se on perinyt mun mielikuvituksen ja näkee omiaan tai sitten siitä tulee verhokauppias, katselee sillä silmällä verhoja jo nyt. :)
 
katrinainen: Suu auki nukutaan täälläkin välillä. Katkonaista hengitystä en tosin ole huomannut (kuunnella). Nukun nimittäin itse yöllä sen verran sikeästi, etten ihan vähästä herää...

kiinteistä: Täällä ei ole maistettu vielä mitään kiinteitä; korvikkeella mennään. Ikää pojalla nyt siis 2,5kk. Eikä varmaan ihan äkkiseltään aloitetakaan kiinteitä ellei kasvun tms. takia käsky käy :) Korviketta menee edelleen alle litra päivässä joten senkään puolesta ei huolta ole.
 
Huomenta !

Heinuli, tervetulloo =) !

Mukavia nimiä vauvelit saaneet :heart: !!

Katrinainen, meillä hengitys välillä katkonaista, mutta ei nuku suu auki :/ ...kannattaa kysyä vaikka lääkäriltä...meillä on vieläkin Edithillä jaloissa outoa nyintää, jotain hermostollista :eek: ...mun pojilla ei ole ollut sellaista...Meillä on tänään 2 kuukautis neuvola eli lääkäri, täytyy kysyä siltä...on vaan kesäsijainen...ja vaikutti tosi tumpelolta :( . Edith ei nukkunut eilen ollenkaan päikkäreitä...känkytti koko päivän...mie olin ihan naatti illalla :ashamed: ...tänään näyttää alkavan samalla mallilla tää aamu...sitterissä kiukuttelee, kun ei suostunut vaunuissa nukkuu...on heränny 7 jälkeen :kieh:

Edithille en ole vielä antanut maistiaisia...ihan vaan tissimaitoa...mut jos mie syön mansikoita niin eiks tyty saa silloin mansikkamaitoa!!

Matamimimmi68 ja Edith 8vkoa


 

Yhteistyössä