*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA 2010

Oikein hauskaa ystävänpäivää kaikille! :flower: :heart:

Keilikselle onnea vauvasta! :flower:

Ja Edla: meidän Nea on kanssa kauhea sählääjä ja harvoin jaksaa istua paikoillaan missään. Siksi jätimmekin muskarin kesken ja käymme kerhoissa/perhekahviloissa, joissa ei mitään erityisempää ohjelmaa ole järjestettynä ja muksut saavat juosta ja leikkiä miten lystäävät. Ei mun mielestä tänikäisiltä voi odottaakaan, että jaksaisivat istua aloillaan kovin kauaa, kun ympärillä on niin paljon tutkittavaa! Ole sinä vaan ylpeä reippaasta tytöstäsi! ;)

 
Aamuinen tervehdys kaikille!
Tunnin verran ollut taas pirtsakkana valveilla - mulla menossa ns.taiteellinen vaihe ts.varhais aamulla kotityöt alta pois ja muu päivä menee uuden luomisessa...
Täällä on kaikki lähes samoilla uomilla - maija on kasvanut kovasti. Nauttii puheen oppimisesta ja muista uusista taidoista. Uhma on alkanut jokin aika sitten - mielestäni aika varhain. Tyttö on suloinen kun mikä, mutta sen suloisuuden alla asuu hyvinhyvin itsetietoinen neitokainen. Aika usein nukun sohvalla, kun sänky on vallattu. Isi on tietty kiedottu tiukasti pikkurillin ympärille. Äiti pitää lujaa jöötä. Oon vähän opiskellut lisää liikunnan ohjaamisen saloja ja jossain vaiheessa tän vuoden puolella aikeissa personal trainer opinnot. Palaan piakkoin!
 
Heippa!

Mulla loppui kuukauden työkokeilu ja oon takas täällä :)
Nyt on ihan omituinen olo....kuukauden mentiin ja tultiin ja nyt yhtäkkiä vaan oon taas kotona. Kauhee miettiminen, että mitä ihmettä sitä alkais työkseen joskus tekemään :/ tuntuu ettei sitä oikeeta keksi ja sitten pitäs hommata koulutustakin. Ens syksy on jotenkin ihmeessä pärjättävä kotihoidontuella....haaveena olis löytää jotain viikonloppuhommia, että pärjäis rahallisesti. Mutta saas nähdä mistä sellasiakin löytäis.

Neitillä meni hoidossa erinomaisen hyvin. Oli tosi reipas ja kaikki sujui! Nyt tuleekin pitkä tauko, että katotaan sitten miten taas lähtee sujumaan.

Puhetta tulee paljon ja kahta, kolmeakin sanaa jo peräkkäin. Kauhee komentamaan; hiljaa! ja anna mulle! ja kaikkea tulee. Kerran tässä se yritti mua repiä sängystä ylös ja kun ei saanut, niin tuli siihen sanomaan että "haloo äiti!" hauska tapaus =)

Uutena on vaatteiden pukeminen ja riisuminen. Ja sillai ei toivotusti yleensä. Yöpuku riisutaan heti pois kun silmä välttää tai sitten se on laittanut housut yöpuvun päälle.

Kaupassa on ihan kauhee meteli aina. Sillä on niin kova ääni että koko kauppa raikaa, kun neiti ilmottaa mitä tahtoo. Veikkaa aina hävettää toisen puolesta, kun kauhee show menossa. Ei se sillai huuda jos ei saa jotain vaan alkaa melskata ihan jostain mitättömästä....ei pääse kärrystä pois tai jotain.

Onnea Keilis! :heart: :flower:

Mitäs Matami alkaa opiskella?

Edla, harvoin tän ikäset jaksaa paikoillaan kauaa istua. Ei meillä ainakaan ja se on niin paljon persoonasta kiinni. Poika oli meillä ihan erilainen tän ikäsenä.
 
Miä meinasin hakea sosiaalipuolelle...tai sitten jatkan hoitopuolella...eli sosionomi tai terveydenhoitaja AMK...täytyy nyt vaan miettiä kumpaan...sosionomiksi pitäisi nyt hakea maaliskuun alussa...mutta tuohon toiseen sitten vasta ensi syksynä. Sosionomin koulu alkaa syksyllä ja tuo toinen alkaisi vasta tammikuussa 2011...en tiedä vielä...vaikka jo aluksi päätin, että vaihdan sosiaalipuolelle...onko teistä kukaan sosionomi yms.? Töitä mulla on kokoajan, eikä lopu, mutta aivot vaatii tietoo lisää ;)

kirsikkatomaatti...kiva kuulla teistä =) ...ja siäkin opiskelet kohta...hienoa :hug:

repa...ei päästy kerhoileen, en jaksanut bussil lähtee...kun meen illaksi vielä töihin...pitäisi kyllä ehtii ennen reissua näkemään...tulisitteko kylään? Laita ehdotuksia milloin sopii?...tällä viikolla näillä näkymin kävisi vaikka to päivä?
 
Hitto,miä haluaisin opiskella kans...mut täällä ei oo mitään kouluja lähistöllä,siis muita kuin sairaanhoitaja tai kaupan alan,mitkä sit taas ei mua erityisesti kiinnosta...no kaupan alan ammattitutkinto mulla on mut mitään tradenomin paprua ei kannata hankkia kun niitä on täällä pilvin pimein ja tekee samoja hommia kuin ei tradet...hoivaviettiä multa ei sit taas löydy lainkaan vaikka s.hoitajille hommia riittäis.
No täytyy kattoa mitä elo tuo mukanaan,jos vaikka sais joskus järkättyä ittensä jonnekkin kauemmas opiskeleen =)

Matami,Mielellään tultas...mut täl viikolla ei taida onnistuu kun en saa kyytiä ja bussilla en taida viittii lähtee sompailemaan kun en muista yhtään mis asutte.... Joskus kun on sellanen viikko et oon sellasessa tarpeeks seesteisessä tilassa ;) Voisin opetella kulkeen linjurilla sinne teille :D
Mut ensviikko olis miehellä iltaa,eli pääsis kyydillä eikä mulla vielä oo mitään sovittuna...periaatteessa kaikki aamupäivät kävis,et miten olis?

Mul on edelleen kauhee väsymys lauantain riennoista johtuen...ei vanha taho jaksaa
;) Ipana meni tossa jo kuuden jälkeen unille joten mun on pakko alkaa ryömiin perässä jos meinaan saada tarpeeks unta kalloon ennen herätystä ja muskaria.

Kiva kuulla k.tomaatista pitkästä aikaa :wave:

Meil ei poika myöskään jaksa keskittyy mihinkään ohjattuun toimintaan... tottapuhuen muskari on se kaikkein tylsin paikka pojan mielestä tällä hetkellä :ashamed: Tykkää kyl kun soittimet kaivetaan esiin,mut se paikallaan istuminen ja laulaminen tai ohjattu piiriminen yms.ei oo oikeen hänen mieleen...en tiiä miks ei yhtään tykkää. vaatii syliin kokoajan ja sit taas istuessa venyy ja vanuu ja pyörii omiaan.. no en kyl olettaiskaan et paikallaan jaksais istuu,mut ei toisaalta mee isompien perässäkään vaan roikkuu mussa kiinni. Ainoastaan tosiaan noi soittimet kiinnostaa sen verran et lähtee omineen niitä paukuttamaan. Yleensä aamusin sanookin et ei haluu lähtee muskariin.... vaik ei se siellä tunnu "kärsivän" ja kotona niitä lauluja pitää laulaa sit senkin edestä :D
Kerhoissa,kun on vapaata ohjelmaa,tykkää mennä itekseen..ja välillä pyytää piirtelemäänkin.

Koskas toi kätisyys oikein "vakiintuu"? Meil ollaan selkeesti enempi vasureita. Tekee joitan juttuja myös oikealla kädellä,mut selkeesti on vahvempi käsi toi vasen...piirtää ja syö sillä,oikealla samat sujuu huomattavsti heikommin. Mietin vaan et onko nyt sit vasenkätinen vai vieläkö voi muuttua.....
 
Ohjattu toimintaEn kannata ohjattua leikkitoimintaa millään tapaa, oikein ahdistaa muskarit ja ns.taidekerhot. Voi niitä tietty olla hyviäkin, mutta itselle kehnoja kokemuksia esikoisen kans...kuka ny soittaa sillon kun käsketään tai piirtää kun käsketään. Taiteita tehdään kun inspiraatio syttyy. Myöhemmässä vaiheessa ymmärrän kerhot jos lapsi niihin tahtoo, taaperoilla on kuitenkin omat jutut eikä niitä tarvi ohjailla :)))) Esikoinen on lahjakas taiteilija 14v.- ollut oma näyttely 2 krt Helsingissä, taidetta ei ole opiskeltu vaan se on vakiintunut lahja inspiraation lisäksi. Jos hän jossain vaiheessa tahtoo mennä johki niin se on sitten ihan eri asia. Noh, tälläinen ajatus boheemista näkökulmasta. Sama koskee liikuntaakin - vapaa liikunta kaikkein paras ts. kaikki mihin ipanat pääsee omin avuin niin anti mennä :)))
 
Kiva kuulla KirsikkaTomaatti susta pitkästä aikaa =)

Voi tauti että yöt on levottomia :eek: ilmeisesti uneksii tmv kun herää itkemään vähän väliä ja sellasta tosi levotonta. Töihin kun menin, niin kävin monena aamuna ostamassa energiajuomaa....kun en ois pysynyt hereillä muuten. Eikö kohta 2 vuotias vois jo nukkua paremmin?! omassa huoneessa ja sängyssä nukkumista treenattiin tossa taas aikamme ja hyvinhän se sujuu. Sinne se painuu nukkumaan ihan mielellään, mutta ongelmaksi koitui nuo heräämiset. Olin siinä patjalla, kun en jaksanut meidän huoneesta rampata siellä. Oli vaan hankalampi saada se nukahtamaan siellä uusiks ja aamulla se tykkäs siellä omassa sängyssä nousta klo 6 ylös :eek: mun vieressä saan sen vielä nukahtamaan siinä vaiheessa aamua.....kai mä oon vaan niin mukavuuden haluinen, että haluan pitää vieressä...pääsee vaan helpommalla.
 
Neiti kun ei ole suostunut koittamaan edes juomista tavallisesta mukista täällä kotona, niin äsken koitin ja annoin mukin käteen ja se rupes juomaan :eek: ihan niinku olis aina juonutkin. Ja joikin sitten varmaan puoli litraa enkä hennonut olla antamatta lisää =)
 
Kaikkien uhmailijoiden äideille;
http://www.iltalehti.fi/perhe/200804037460140_pr.shtml
Laskekaa sataan ja miettikää, että tuossa se nyt itsenäistyy. :D Olis ihana jos ne itsenäistyis vähän hiljempaa, mulla joskus korvat soi kun Eeva huutaa. Viimeks maanantaina myöhästyin sovituista menoista puoli tuntia kun neiti päätti ettei halua päästää äitiä mihinkään, huusi ihan suoraa huutoa niin että melkein oksensi. Ja huusi vielä kun lähdinkin, sen 30 minuuttia myöhässä. Joskus taas jää ihan iloisena vilkuttelemaan eikä mitään paniikkia..

Kirsikkatomaatti, kiva kuulla sinusta taas! Oon vähän samaa mieltä muskareista yms, lisäksi mua itseäni ahdistais sellaisessa myös. Oon ostanut Eevalle kotiin kaikki mahdolliset musisointikamat ja välineet piirtelyyn, maalaukseen, muovailuun ja muuhun. Tekee sit kun huvittaa ja mitä huvittaa eikä niin että paukuttaa rumpua kun täti käskee paukuttaa. Kun eihän tän ikäinen itse sinne muskariin vaadi ja halua, oon miettinyt että käydäänkö niissä äidin vai lapsen vuoksi.. Muutenkin kerhoissa oon katsellut että harvemmat tän ikäiset siellä vielä muiden kanssa leikkii. Eevakin tykkää kyllä nähdä muita, mutta leikkii yksin tai mun kanssa. Pääasiassa käydään kerhoissa siis koska mamma haluaa nähdä aikuisiakin välillä. :)

summer, meidänkin yöt on menneet taas astetta huonompaan. Seuraava aste onkin sitten se, että valvoo koko yön, kaukana se ei ole kyllä nyttenkään. Alkuillasta nukkuu ihan ok johonkin puoleen yöhön mutta sitten alkaa jumalaton mylläys, itkeskely, puhuminen, tutin etsiminen, pyjaman repiminen, potkiminen ja heräily. Oon aamuisin ihan rättiväsynyt kun olen puoliunessa tai hereillä suurimman osan yötä. Pääsen joskus viettämään vapaayötä muualle, mutta en mä sielläkään osaa nukkua ja siellä potkii mies joka myllää unissaan vähintään yhtä paljon kun Eeva. |O

Kuinka monta tuntia muilla nukutaan päivässä? Se riippuu varmaan lapsesta että kuinka paljon tarvii unta, mutta musta tuntuu että Eeva on koko ajan väsynyt ja kiukkuaa senkin vuoksi jatkuvasti. Mutta kun ei se nuku enempää..! Käy nukkumaan 10 jälkeen ja ylös 7-8, päikkäreillä jaksaa olla max. tunnin. Eli n. 10h/päivä ja yöt ihan rikkonaisia. Vielä pari viikkoa sitten nukkui aamuisin 9 saakka (ihanaa!) ja yöt muutenkin paremmin, mutta nyt unen määrä on kyllä vähentynyt hurjasti.
 
marmotta meillä nukutaan 20.00-06.30(07.00) ja päikkärit 1,5h keskimäärin. Ulkona nukkuu päikkärit paremmin kun sisällä.

Meillä osataan mennä pissalle :) jotain heräämistä on tapahtunut ja ihan yks kaks. Neiti on alkanut ilmoittaa kun on pissahätä. Ja nyt on muutamia kertoja vetänyt pöksyt pois ja menny itse pissalle. Oon niin super onnellinen kun tää pottailu on niin takkuillu. Just kävi kaks kertaa eikä tullut mut sit kun kolmannen kerran sanoi et pissa niin sit tuli pottaan. Vaipan otti itse pois ja miks siinä jos tykkää olla ilman. Voi vitsit. Katsotaan miten kauan tätä kestää.



:wave:
 
Muskarit,kerhot... juu-u,meil ainaki käydään just äidin pään vuoksi :DJa kun poika on ainokainen ,niin ei se edes raasu näkis just muita immeisiä ellei jossain käytäs. Se et onko se tarpeellista lapselle,ei varmaan...mut tuskin haitallistakaan. Muskarissa ei just perusta siitä mitä täti ohjaa, soittimista tykkää...sielä kun saa kokeilla kaikenlaisia erikoisempiakin,mut ne piirimiset on hiukka liikaa vielä pojalle...en tiiä jos olis sellasessä ikäryhmässä..tuollakun on vanhempia ja nuorempia sekasin.Mut et kyllä ton muskarin noista ekana jättäisin,ja tuskin enää lähen ensvuonna...paitti jos kasper haluu ja mummo vie :p
Oon kokenut et noi kerhot on kivempiä pojankin mielestä ja nyt alkanut tosissaan viihtymään. Mut nehän onkin vaan toisten lasten tapaamista ja uusia leluja ;) Ja tosiaan,nyt on alkanut ottamaan kontaktia leikkikavereihin,eikä pelkästään touhuu omiaan
=)

Unenmäärä,meillä nukutaan pääasiassa 12-13,5h ja se tapahtuu yleensä kaikki yönaikana...mitä nyt sitte autoon nukahtaessa saattaa puolituntia vetästä... poislukien noi harvinaiset poikkeukset,kun nukkuu oikeet päikyt,mitä ei kyl juuri enää tapahdu.
Yöunet ei oo vieläkään kokonaisia ja pienikin häiriö pistää tosi levottomaks...kuten nuhat tms. mut pääsääntösesti nukkuu jo melko ok. Ja jokusen kerran oon saanut jo nukkua ite putkeen,kun herra heräilee heräilynsä illasta,mut yleisempää vielä on et havahdun kerran siihen kun poika kömpii viereen (aina en kyl herää siihenkään :eek: ) ja sit aamul,tunti kaks ennen heräämistä pyörii levottomana..itkeskelee,puhuu unissaan tms.
Normisti saan nukkua ihan välttävästi ja oon suht pirtee,mitä nyt toki aamusta vois pidempään uinua... mut heti kun menee valvomaan,kuten lauantaina kun olin julimassa,kärsii univelasta monta päivää :xmas:
Nukkumaan meillä mennään 18-19 välillä ja herätään yleensä 7 jälkeen,joskus on nukkuu 8 asti,mut harvemmin...valitettavasti =)

Kauhia romaani taas :eek: Nyt iltapalaa ja lukemaan kirjaa...
 
Niin ja vielä piti sanoman tohon unijuttuun,et kun nukku eilen ne reilut tunnin päikyt,niin jo oli levoton yö..itkeskelyä vähänväliä :eek: et ilmeisesti ne sit kuitenkin on liikaa... vähempi riittäs,uskottava se on :xmas:
 
repa mun piti kans kommentoida noihin muskareihin yms. kerhoiluun, et äidin mielenterveyden vuoksi siel ainakin itse tuli käytyä esikoisen aikana. kaikki oli uutta ja jotenkin kaipas vertaistensa seuraa ja juttukavereita arkeen. Kakkosen kanssa käytiin vähemmän- en jotenkin kaivannut niin paljon toimintaa. Ai niin ja kätisyydestä.. meillä syödään oikeella ja välillä vasemmalla. Pikkasen ohjailen neitii ja laitan oikeeseen käteen lusikan jos on vasemmassa. Mut kyllä musta näin pienet syö viel molemmilla et ei siit kätisyydestä tiedä viel.. Kummalla tarttuu mukii, jos kahvallinen.

 
unet: meil tyttö nukkuu kuin tukki läpi yön.. yöunille noin 18:30-19 ( nukahtaa itekseen ihan muutamas minuutis omiin höpinöihinsä ) ja aamul herää aika tarkasti 6 aikoihin, päikkäreit nukkuu keskimäärin jotain 2h

merika: hyvä että pottailu on alkanut sujumaan

pari päivää viel töitä ja sit alkaa talviloma =)
 
Kiitos noista kommenteista tuohon vilkkauteen, ootte ihkui :heart: :D Alko vähän kummastuttaa itteäänkin kun kymmenen lasta istuu äitiensä sylissä kiltisti ja meillä mennä viipotetaan mihin sattuu :headwall:

Muskareista vielä, juu mekin osittain siitä syystä et äiti tykkää :D, mut toki myös samoista syistä ku Repa, et näkee muita samanikäisiä kerralla enempi edes kaks kertaa viikossa. Kyllähän me puistossa muita nähdään mut ei se oo oikein sama. Mistään perhekahviloista jne. mä en oikein perusta. Piirileikeistä tuo lapsonen diggaa, mutta se, että paikoillaa pitää istua ni ei tunnu onnistuvan vaan liikkua pitää.

Unista,
illalla 21-22 nukkumaan ja aamulla 8.30- 9.00 ylös sekä aika tarkkaan 2 h päikkärit MUTTA jos päikkäreille meno viivästyy tunnillakin ni väsy menee ohi ja päikkärit vedetään noin 18-20 tai 20-22.... :headwall: Eli ei saa äiti möhliä...

Uhma,
meillä vedetään herneet nenään noin miljuuna kertaa päivän aikana. Mikään jos ei mee niinku neiti tahtoo, ni sit läks ja mielellään vauhdilla liukuen lattialle. Drama princess :heart:

Pesuaineet, mitäs te käytätte? Joko on shampoot ja hoitoaineet käytössä? Mä ostin just Natusanin shampoon sekä hiuksiin jätettävän hoitoaineen ku neitisellä on pari rastaa pysyvästi tuolla takaraivolla. Muuten pesuun käytän Natusanin top to toe. Entäs hiustenleikkuu? ku musta tuntuu et sais koko ajan olla leikkaamassa etuhiuksia... :ashamed:

ja potta :headwall: ei sitten mitään, ei tajua/ei halua/ei ymmärrä sen päälle mitään :ashamed:

Kätisyydestä,
molemmissa käsissä lusikka. Oikeaan annan kyllä, mutta sitten itse sitä vaihtelee.

Jahas, erätauko loppu, pitää siis palata lätkän pariin. Adios :)
 
Edla, meillä koristaa pepillä kiva siilitukka takaraivoa, kun oli pakko nappasta kauheet takut poikki :/ ei auttanut enää muu. Minkä nimistä hoitoainetta ostit? kauheen takkuuntuva tukka tuolla on. Oon pessyt sellasella lasten shampoolla missä on hoitoaine samassa, mutta takkuun menevät silti. Mulla on ollut samanlaiset hiukset pienenä...takaraivo aina takussa. Etuhiuksia saa kyllä usein olla leikkaamassa meilläki.
 
Takkutukka on täälläkin vaikka onkin vielä lyhyt. On niin kovin karkea ja kihara. Parhaiten takut saa auki kosteusvoiteella. Jotain melko paksua voidetta hieroo takkuun ja kampaa varovasti. Toinen ihan loistokikka on kookosöljy! Uskaltaa käyttää pienellekin kun on ihan luonnontuote. Sitä takkuaviin kohtiin saunan tai kylvyn ajaksi ja huuhtelu, puolikuivana kammalla läpi.

Pesuaineina on Urtekramin luomushampoo ja sebamed, mua hirvittää tämä kemikaalien ja muiden määrä pesuaineissa. Omien tuotteiden kanssa en ole niin pikkutarkka, mutta jos pienelle löytyy vaihtoehtoja niin aina parempi niin.
 
Summer, se on Natusan Kids se suihkutettava (keltainen pullo, Ice age kuvilla) ja juurikin samasta syystä käytän nyt vain Natusanin tuotteita mitä Marmottakinsanoi, että jos noissa ei olisi paljon myrkkyjä ku noita on tutkittu sen verran paljon. Tota kookosöljyä täytyy kyl harkita.

Mä nyt sain jo tarpeeks ison kiukutuksen noista tuttipullojen Bisfenoli A-jutuista. Onpas meillä sitten ollut juurikin noita pulloja käytössä :kieh:


Arghh, ku on huono päivä tänään :ashamed:
 
Pesuaine keskustelusta nyt kauhistutte, mut meillä ei tytsit käytä mitään pesuainetta. Tai siis joo, pepun pesen sebamedillä, mut muuten ihan vaan tuota kaivovettä. Neean hiukset pesen silloin tällöin lasten shampoolla, mut en aina...Kamala äiti minä. Ja vielä hurjempana pidätte kohta mua kun kerron että en itsekään käytä saippuaa kuin strategisilla alueilla, alapää, kainalot ja varpaat. Mun iho ei kerta kaikkiaan kestä pesuaineita vaan menee jopa noista apteekin tuotteista karrelle. Tän mulle neuvo ihotautilääkäri joskus yli kymmenen vuotta sitten kun tappelin atooppisen ihoni kanssa. Hän silloin ehdotti että kokeilisin tuota, tuntui silloin aikas vastenmieliseltä mutta osotatui oivaksi tavaksi pitää yllä ihon luonnollista kosteutta. Rasvakustannukset laski sen jälkeen tuntuvasti...eikä mun ympärillä pörrää kärpäsiä vaikka joskus ajattelin et niin tulee käymään B)

Kerhoista joo sujuvasti sivuutan tuollaiset. Noissa MLL:n kohviloissa joskus käyn, mut lähinnä tulee vierailtua tuttava mammojen luona tai he meillä. Neean kans kävin muskarissa silloin ihan pienenä ja se oli vielä sellaisen sylivaavin kanssa ok. Mut sitten tulikin tuo Netta ja "harrastelu" jäi. Ei kahden noin pienen kanssa voi mitenkän olla missään ohjatussa jutussa mukana, jollen sitten laita kumpaakin valjaisiin ja flexin päähän :LOL: En mä tiedä onko se lainkaan huono juttu, kun tuntuvat keksivän jos jonkinlaista puuhaa ihan itsekin. Nyt leikitään koirakoppi-leikkiä kaadetuilla nukenvaunuilla. Äidin mielikuvitus ei ihan riitä ymmärtämään mutta kovin kivalta leikiltä näyttää. Toinen aina kurkkiin vaunujen jalkapeitteen takaa ja huutaa Huu-huu ja toinen nauraa käkättää kippurassa. En olis keksinyt et kyse on koira kopista ellei Neea olis kertonut: Koppi, koppi, hauhau koppi. Kaippa mä taidan olla vähän laiskakin noiden kerhojen suhteen, ajankohdat vaan on monesti niin sopimattomat meidän päiväunirytmiin että en siksikään tule lähdettyä. Tää äiti kun ei yhtäaikaa nukutuista päiväunista suostu vielä luopumaan :LOL: Jos viikolla on liikaa menoa sen huomaa heti unille menon vaikeutena, niin päivällä kuin illalla. Ikäisiää tosiaa näkevät sen mitä tässä naapurustossa on,syksyllä sitten hoitoon ja siellä niitä kavereita sitten on lisää. Kyllä mä joskus mietin että tarvitsisivatko enemmän muutakin ikäistä seuraa kuin toisensa, mutta ei nuo ainakaan vielä pahasti mökkiytyneitä lapsia ole (äiti on kylläkin...Hinta minkä maksan hyvistä päikyistä ;) ) Kovin reippaita ovat ja tuo isompi tuppaa pussaileen niin tuttuja kun tuntemattomia...ja eritoten ikätoveri poikia. Missäs vaiheessa se seksuaalivalistus tulis aloittaa?? ;)

Unta nuo pimut vetelevät kumpikin saman verran eli yöunet on 12h ja päikkyjä päälle 2-2,5h. Kovia ovat nukkumaan, äiti kiittää ja kumartaa.

Syöminen mä en ala. Neea söi jo hetken hyvinkin itse ja nyt taas heittäytyi ihan vauvaks. ARGH. Liekkö uhman yksi sivuoire, vai tahtooko vaan että syötetään kun siskoakin syötetään...tiedä häntä. Netta taas koittaa sitäkin sisukaammin lusikkaa käyttää, suuhun se menee hienosti, mutta ruuat löytyy lähinnä katosta, ikkunasta, verhoista, äidin naamalta tai lattialta....Se joka keksii itsepuhdistuvan keittiön tulee tienaamaan omaisuuden kotiäidiltä. Kun ei aina jaksain joka paikka puunata...joka päivä ja monta kertaa. Mutta itsehän olen urani valinnut ja onnellinen tietty noista pienistä pyörremyrskyistä.
 

Yhteistyössä