*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA 2010

Huomenta naiset!

Pitää kertoa teille meidän keskiviikko illasta....
Menin laittamaan neitiä nukkumaan ja huomasin että hetkinen sen nenässä toisessa sieraimessa näkyy jotain sinistä. Hain lampun ja katoin tarkemmin, niin siellä oli sininen pieni pallo/kuula. Soitin ensiapuun ja kysyin, että kannattaako alkaa ite sorkkimaan sitä pois vai mitä tehdään ja käskivät mennä sinne. Mentiin sitten ysin jälkeen illalla sinne ja lääkäri otti sen sellasilla pitkillä pinseteillä pois.
Peppi oli sillon aamupäivällä mummullaan hetken ja oli ilmeisesti sieltä löytänyt kuulapyssyn kuulan, kun siellä on pojilla ollut sellanen. Päättänyt sitten tunkea nenään ja illalla vasta huomasin, että eipä ole siellä vaivannut mitenkään.
Eka ajatus oli kyllä, että eikä oikeesti taas joku kuula! Meillähän sillon syksyllä poika nieli ne kaksi metallikuulaa....
Joo lähinnä nauratti koko homma meitä, että kaikkeen sitä pitää palloja tunkea!

Tutti on niin tärkee öisin, että oikeesti hirvittää miten päästään siitä ikinä eroon :/ tai paremminkin miten mun hermot kestää ne yöt sitten aluks. Kesään mennessä tutit lähtee...sen oon päättänyt. Mites muut? millon meinasitte ottaa pois?
 
summer kuulat vainoo sua! :D Onneks saivat sen pois.

Voihan siivouspäivä. pitäs jatkaa, mut ei huvittais. Eilen sain jonkun tilapäisen mielenhäiriön ja siirsin olohuoneen kalusteet uuteen järjestykseen ja ihan kivalta näyttää näinkin. Nyt tekis mieli Ikeaa-josko sielt tarttuis jotain kivaa mukaan. Kevät verhot pitäs ommella, mut kun en oikein osaa enkä tiedä kehtaanko pyytää kummitätiä ompelee. pitäs alkaa itse harjoittelee taas sitäkin. Hmm kukkamullat mitäs muuta... olen niin kevät ihminen ja sitä alan kyllä kohta odottaa. Vaikka tää talvi on ollut mitä ihanin -ei tällasta talvee varmaan tuu kun kerran kymmenessä vuodessa. Ihmiset kolaa jo kattojaan. :)

Mut eipä tänne mitään ihmeellistä.... E nukkuu pitkästä aikaa ulkona. Mulla lomapäivä ja ihan kiva kun saa vähän järjestellä paikkoja. Pitänee jatkaa - viikonloppuja kaikille :wave:
 
Summer: Onneksi saivat pois sen nenusta! Meillä toi pienenpi tyttö iha tässä pari vuotta sitte tunki nenäänsä helmen, niin että turpos koko nenu, eihä ne täällä Jämsässä saaneet sitä pois vaa piti iha Jyväskylään ajaa, jossa meni 5 sekunttia ja oli pois. Täällä puhuvat et pitää nukuttaa jne että pois saa :D

Me lähetään viikon lomalle kotipuoleen aamulla, mennää eka mun äitille nii matkakaa ei kestä kun sen 5½ tuntia, yleensä tehää toisinpäin reissu ni tuoha tuntuu nii lyhyeltä ajalta mitä ku ajaa miehen kotii :D Mukavaa hiihtoloma viikkoa kaikille, minen yleensä lomalla ruukaa koneella istua :wave:
 
Sarbba, hauskaa reissua!!! Onneks ei tarvinut jyväskylään lähteä kuitenkaan....se kuula kyllä ihan näkyi siinä, että teki mieli alkaa ite kaivaa pois, mutta sitten ajattelin että jos tökkääkin sen syvemmälle tmv :/
 
Mahatauti koettu sit täälläkin. Eeva alkoi oksentaa torstai-iltana ja aikakailla 12 tuntia tuli aivan kaikki pihalle vartin välein. Eilen päivällä söi jo hiukan ja joi Floridralia, virkistyi selvästi iltaa kohden. Tänään tuli sit taas aamupuurot kaaressa ulos, nesteet on pysyneet toistaiseksi sisällä. On kyllä väsyneen ja velton oloinen, pitää kai viedä ensiapuun jos ei iltaan mennessä piristy ja ala sapuska pysymään sisällä. Mulla itsellä oli eilen järkyttävä mahakipu ja kuume, pahimmillaan tietty just silloin kun Eeva oli pirtsakka ja hyppi mun päällä. Tätä on kyllä niin paljon liikkeellä, kaverit useammassa maassa samassa taudissa. Yök. :x

summer, tutti lähtee meilläkin sit joskus myöhemmin. Se on nyt tärkeä oikeastaan aina kun ollaan kotona eikä nukkumisesta varsinkaan tulis mitään ilman sitä. Katsoo nyt milloin jaksaa alkaa taistelemaan sen kanssa, en ihan lähipäivinä varmastikaan. Ootko huomenna menossa jumppaan? Mä haluaisin kauheasti mennä, mutta pelkään että tartutan jonkun vaikken enää kipeä olekaan. Jos eristän itseni johonkin nurkkaan siellä.
Mielenkiinnolla odotan missä teillä niitä kuulia seuraavaksi on. :D

Musta on tullut kamala niuho, ottaa niin päähän lukea facebookissa tms. kun jotkut valittaa miten ne on yh-äitejä kokonaiset 24h kun mies on työmatkalla tienaamassa rahaa naisen uuteen mersuun. Tekis mieli katkerana tilittää sinne, että niillä sentään ON mies että kannattais olla ihan hiljaa, prkl. Ja mäkin sentään olen siinä mielessä onnellisessa asemassa oleva yh että apu on ihan lähellä, en tiedä miten pärjättäis jos asuttais kauempana mun vanhemmista vaikka vastuu Eevasta on kyllä tässäkin tilanteessa vaan mulla. Ja jotkut kehtaa ruikuttaa olevansa yh kun on päivän yksin! :headwall:
 
Marmotta, kirjotinkin sulle just fecebookiiin, että tuliko eeva kovastikin kipeeks....sainkin täältä vastauksen =) voi ei. Kurja tauti! Kannattaa viedä näytille heti kun siltä tuntuu. Meillähän kesti oksentaminen vaan n.7 tuntia, mutta monta päivää oli sen jälkeen huono olo vielä ja ei pystynyt syömään...jos oisin syönyt, niin olis tullut jostain ulos. Yhtenäkin iltana ajattelin, että kyllähän musta huomenna töihin jo on, mutta aamulla tuntu mahassa taas että eipäs olekaan.
 
Hei kaikille

Tulin sanomaan teille kaikille heipat, palstailu taitaa minun osalta olla nyt väliaikaisesti ohi. Elämän vastoin käymiset kaikkinensa ovat verottaneet voimat niin että täytyy keskittyä saamaan itseni kuntoon. Toivotan kaikille teille ihanaa kevättä ja ihania tulevia kaksi vuotis juhlia.
 
Hei kaikille

Tulin sanomaan teille kaikille heipat, palstailu taitaa minun osalta olla nyt väliaikaisesti ohi. Elämän vastoin käymiset kaikkinensa ovat verottaneet voimat niin että täytyy keskittyä saamaan itseni kuntoon. Toivotan kaikille teille ihanaa kevättä ja ihania tulevia kaksi vuotis juhlia.
 
Poika :hug: :hug: Hyvaa jatkoa ja tulehan taas tapaamaan meita palstalle kun jaksat!

Edla viestia osa kaks, toivottavasti tuli perille talla kertaa :D

Repa Mites sinun siskos Chilessa? Toivottavasti kaikki hyvin siella :hug:

Nyt skypeen puhuun Pikkusen kanssa! Ikava on kova
 
poika mietinkin missä oot. Mut oikein hyvää kevättä myös sinne. Ja pistäydy täällä kun taas jaksat. Voimia sulle :hug: Täällä me tosiaan odotetaan!

marmotta miten Eeva voi? Paranemista sinne.
Uskon et tollanen yh -puhe sapettaa..
 
Poika,Tule meitä joskus moikkaamaan,voimia ja jaksamista sinne :hug:

Marmotta,Eevalle paranemisia :hug:

Lc,En saa siskoa kiinni :( Niiden piti,koko perheen siis,lähteä eilen Brasiliaan lomalle,mut en oo satavarma kerkeskö nyt sitten alta pois kun en oo mitään kuullu...

Tosiaan täällä huoli hiukan kalvaa siskon puolesta vaikka todennäköisesti ja toivottavasti ovat Brasilian puolella... sanoi vaan et ottaa miniläppärin mukaan ja ilmottelee ja nyt en saa puhelimella enkä tietokoneella kiinni :/ Asuvat santiagossa,eli melko lähellä... miten nyt sit talot ja muut...en tiiä mitä tekis :|
 
Lc, mä en tajuu, mut eipäs taaskaan tullu mun boksiin. Vastaatko ihan siihen viestiin? Tallentuuko sulle, että et joka kerta kirjota uusiks sitä? Mä laitan sulle meiliosotteen et josko vaikka sit löytäis perille :D

Repa, mä myös heti mietin kun kuulin tosta järistyksestä et miten sun siskos :/ Onkos jo jotain tietoa saatu? Ulkoministeriö tiedotti niistä tietoliikennekatkoksista mitä siellä on, et varmasti ovat kunnossa mut eivät vaan saa yhteyttä teihin.

Poika, :hug: tuu sit heti kun jaksat, ni kertoilee kuulumisia!

Marmotta,
toivottavasti Eeva on parempi jo! Ja tosta sun tilityksestä, tosta et joku alkaa valittaa yhdesta illasta lapsen kanssa yksinolosta, ni oon täysin samaa mieltä sun kanssas. Mua yleensä kans nyppii suunnattomasti ku joku alkaa valittaa oikeen suureen ääneen sitä kuinka vaikeeta, rankkaa ja väsyttävää on olla nää kaks iltaa, ku mies tekee pitkää päivää. Siinä sit kattelen, et hohhoh... Mut ehkä saavutetuista eduista on vaikea luopua, et ovat vaan tottuneet liian hyvään ja heti maristaan ku se hetkeks viedään. Ite mä en oikein osaa kuvitella tilannetta koska itse olen 90% ollut koko päivän kaksin lapsen kanssa, ei sitä osaa ajattellakaan et minkälaista se elo olis alusta asti ollut jos siinä koko ajan olis kaks ollut. Mä en myöskään koe sitä rasittavaks olla 24/7 lapsen kanssa koska eipä juuri ole ollu poikkeuksia. Ja näistä poikkeuksista sit nauttiikin kahta enempi. En mä oikein tiiä mitä mä selitän :D

Summer, apua :eek: Kuulat on nyt näköjään teidän perheen se "juttu" :whistle:

Puuroista on pitäny kysymäni, et vieläkös muilla vedellään puuroa? Me syödään iltaisin ja aamulla saa muroja ja leipää. Murotkin on suurimmaksi osaksi Talk muroja ja cheerioksia, eikä mitään sokerihuurrettuja :)

Joko Matami on reissussa?

Sarballe hauskaa lomaa!!! :)

Sitten, naukurin, carmenin ja katriksen tuplapikkulapsielämästä olis taas kiva kuulla jotain :D
 
Edla meillä syödään puuroa iltaisin. Sai täs välillä jogurttia yms. mut nukkuu paremmin kun saa kunnon puuroannoksen. Aamulla n. 5 pvä viikossa syö päiväkodissa, mut kotona puuroo, leipää tai jogurttia. Ei olla noihin muroihin tutustuttu viel. Ei isompikaan niitä oikein kaipaa. Itse tykkään herkutella välillä suklaamuroilla :p

Repa toivottavasti siskollasi kaikki hyvin.
 
Siskolla kaikki ok,olivat siellä brasiliassa...just lentäneet sinne ennenkuin järisti. Uskomaton tuuri. Luultavasti myös asunnot yms. pystyssä...eivät oo saaneet kotiapulaista kiinni just ton tietokatkoksen takia.

Puuroa syödään illalla,aamulla leipää ja hedelmää =) Muroja,elovenan täysjyviä,syödään joskus muutama välipalaksi.

Mun täytyy myöntää et kyl miä joskus valitan kun oon pojan kans ollu kaksin pitkää päivää...mut en sillä et kuvittelisin olevani yksinhuoltaja,mut joskus se vaan tuntuu rankalta kaksinhuoltajallekkin ;) Ehkä siinä on se,et kun tietää et vois olla helpompaaki/pitäis olla,kun se toinenkin vastuunkantaja on olemassa mut jostain syystä ei osallistu täydellä teholla tai ei pysty. Varmaan täysin eriasia kun siihen asennoituu et näin on nyt pärjättävä =) Mut ymmärrän kyllä,mitä edla ja marmotta ajaa takaa =)
 
Repa, ihana kuulla et sisko on kunnossa ja ehtivät alta pois sinne Brasseihin. Luin tänään et Santiagon lentokenttäkin oli kärsinyt tosi pahasti ja suljettuna, et hienoo et ehtivät tosiaan lähtee jo. Miks sun siskos muuten siellä asuu? ja miten se sinne pääty?

Muroista, :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Ei oo nyt kahtena iltana kelvannut puuro, suu on napsahtanut kiinni ja on oottanut noita murojaan, murrr :kieh: Nyt täytyy siis vissiin jälleen taistella tuo puuro takasin. Oikein tietteks ootti, et koska taivun :ashamed: ja koska mä haluan nukkua yöni, ni mähän taivuin aika nopeestikin :ashamed: Noh, mä piilotan murot kun lähen reissuun, ni miehellä ei oo muuta vaihtista ku antaa puuroo ja jos ei syö, ni sit valvoa sen kanssa. :D Tai sit siinä käy niin, et on likka opetettu takas yömaidolle ku iskä olis niin superlaiska :headwall: pientä kostoa äidille poissaolosta.... :whistle:


Joo, mä tarkotinkin just sitä et ku asenne on eri eri tilanteessa. Ja mun täytyy nyt myöntää et viimesen kuukauden aikana oon päässy yksin kauppaan ja tekee muita juttuja ku mies on ollu neidin kanssa, ni en mä ole osannu oikein olla. Sitä niin on tottunu siihen, et asiat on tehtävä lapsen kanssa ja omaa aikaa on, jos jaksat valvoa. Ihan olen ollu kummissani kaupassakin, oikein säpsähtänyt et mihin mä oon jättäny kärryt ja sit kattonu, et niin, tossahan toi kori roikkuu.... :D

Noniin, nyt tää lopettaa tän keittiöpsykologoinnin ja menee kattoo kumpi nyt voittaa kullan.... enhän mä nukkumaan oliskaan vielä halunnu.... :p
 
Tervehdys taas.

Hätäiseen olen käynyt lueskelemassa, mutta kirjoittaminen on jäänyt, kun isäntä oli pari viikkoa talvilomalla ja viime viikolla oli muutenkin hiihtoloma.
Esikoisen synttäreitä vietettiin viikonloppuna.

Turvaistuimen sijoittelusta olette puhunut. Meillä on sekä että. Pienessä "kauppakassissa" on kasvot menosuuntaan takapenkillä. Näin ihan käytännön syistä, kun on kolmiovinen. Tossa meidän "perheautossa" on selkämenosuuntaan, mutta siinä onkin penkit kolmessa rivissä ja keskimmäinen penkkirivi on muutenkin selkämeno suuntaan.

Puuro ei meillä enään tahdo maistua. Ei aamulla eikä illalla. Muroilla, jugurtilla, viilillä, leivällä mennään. Tosin toi puurottomuus taitaa olla enemmänkin isommilta matkittu juttu kuten tällä hetkellä niin monen muunkin asia tekee.

Menoa ja meininkin riittää niin, että ei tahdo päivää mennä ilman jonkinlaista kolhua. Jos ei muuta niin juostessa kompuroi omiin jalkoihinsa.

Jos olivat pitkään jatkuneet paukkupakkaset epämukavia niin vielä vähemmän tykkään nyt vallitsevasta vesikelistä. Vesi tippuu ränneistä ja lumet tulee kolisten alas katoilta.

Tapettimalleja olemme tossa selanneet, kun pitäis tuolla yläkerrassa laittaa huoneet uuteen järjestykseen ja samalla pitäis toi pienemmän huoneen seinät laittaa uuteen uskoon.

Voima :hug: kaikille sitä tarvitseville.
 
Edla,Aikanaan lukiolaisena tapas espanjalaisen miehen... asuivat ensin espanjassa parivuotta ja sit muuttivat paremman työn perässä chileen,miehen vanhemmat asuu siellä kans... Nyt on asunu sielä jonkun 10 vuotta ainakin,kolme lasta,opiskelee viimeistä vuotta yliopistossa. Kai tuo haaveilee eurooppaan muuttamisesta,olis niinpaljon lähempänä...

Mun täytyy sanoo,et oon nyt kyllä viettänyt kissanpäiviä lapsenhoidon suhteen. Saanut omaa aikaa paljon,lapsella on isovanhemmat ketkä hoitaa niin paljon kun raaskii antaa,kerran kuussa on yöhoidossa (noin) ja mies kattoo aina iltavuoroissa poikaa päivisin et voin käydä asioilla jos haluan.... tuntuu luksukselta kun reilun vuoden elin vaan tolle ipanalle käytännössä,nyt vasta tajuaa et tässähän voi elää ihan normaalisti,et pärjää muidenkin kanssa kuin vaan äidin ;) Vieläkun raaskis taas kokeilla miten isukki saa pojan nukkumaan itsekseen... mut toisaalta se on mulle niin helppoo nykyään et ei oo haitannut vaikka aina ite laitankin =)

Meil on tosiaan lumi jyrissy katolta joka yö :eek: miks yö.....? Hirvee kolina,mut eipä siellä paljoo mitään enää oo...onneks =)
 
Neidillä on ollut jatkuva ripuli siitä asti kun lopetti oksentamisen lauantaina. Tuntuu ettei muuta ehdi tekemäänkään kun vaihtamaan vaippaa. Soittelin taas päivystykseen mutta ei vielä kuulemma hätää kun Eeva kuitenkin juo ihan hyvin, Floridralia ja muita nesteitä. Syökin jonkin verran ja on reippaan oloinen. Tuntuu vaan että kaikki tulee läpi, mutta jotain siitä kuulemma imeytyykin. Että katsellaan nyt vielä.. sormet ja varpaat ristissä että olis ok torstaina, meillä olis varattuna parin päivän reissu Tampereelle australialaisen kaverin kanssa joka piipahtaa Suomessa matkalla Ruotsiin.

Ja siis ei se mua nypi kun sanotaan miten on rankkaa kun se mies on pois, uskon että se on. Kyllähän mä sen tiedän itsekin että vaikeampaa tästä vaan tulee kun muutetaan pois täältä mummon ja papan helmoista kun on niin tottunut tähän, samalla tavalla kun joku on varmasti tottunut miehen apuun. Mua vaan ottaa päähän se, että sanotaan olevansa yh kun on sen hetken yksin. Että voi olla pienestä taas kiinni. :D
Edla, miten muuten sulla ja miehelläs menee? En muista mihin lopputulokseen päädyitte silloin joskus kun mietitte asioita..
 
poika...jaksuja sulle :hug: :hug: !

repa...onneksi siun sisko+perhe selvisivät, oli kyllä todella rankka ja kamala tapahtuma :(

Täällähän myö vielä kärvistellään...ja miä oon ihan piipussa töiden vuoksi :/ ...olen ollut melkein joka päivä duunissa ja jopa tuplavuoroja...ajattelin repäistä ennen lomaa :whistle: ...mut kyl tuntuu vanhan luissa :( ....ei millään jaksaisi odottaa enää 9. päivään...piiitkä viikko edessä...mut sit lorvin 3 viikkoo B)

marmotta...meillä kesti viikon vatsapöpö...on kyllä hankala hoitaa pikku potilaita, jaksuja sulle :hug: ...ja kyl yh on täysin eri juttu...kaikki vastuu on sinulla yksin joka ikisestä asiasta...vaikka olen välillä mitta täysi miestäni...pysähdyn ajattelemaan asioita ja huomaan miten paljon loppuen lopuksi hänestä on apua/ tukea...et kaikille yh mammoille ISO rutistus!!
 

Yhteistyössä