TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA 2010

Mulla oli eilen kauan odotettu vapaapäivä, neiti lähti isovanhempien kanssa katsomaan ilveksiä Ähtärin eläinpuistoon. Pitkään olin sitä odottanut ja haaveillut kaikesta mitä voin tehdä kun on koko päivä omaa aikaa. Ja mitä mä sitten tein? Istuin sohvalla odottamassa että Eeva tulis takaisin! :LOL: On tää elämä mennyt omistuiseksi..

summer, oltiin just aamulla uimahallissa ja katselin kun se Tia-Maria opetti jotain alle kouluikäisiä uimaan. Sekö sitä kesälläkin pitää? Ja tiedätkö minkä ikäisille se on? Me ollaan kyllä kesäkuu pois, mutta ajattelin että onkohan näin pienille jo uimakouluja.. Eeva niin kovasti yrittää uida ja suolaisessa vedessä melkein jo osaakin. Oletteko muuten Pepin kanssa käyneet jo uimahallissa?

Hampaiden pesu onnistuu taas ihan ok. Pitkään meni ettei kunnolla saanut harjattua. Nyt annan harjan omaan käteen ja annan pureskella sitä hetken. Sitten harhautan hammastahnatuubilla, telkkarilla, laululla tms. ja harjaan hetken ja sit harja takaisin neidin käteen.
 
Sarbba ja marmotta, täällä on uimakoulu uimahallissa ja tänä vuonna se taisi olla 2003-2005 syntyneille. Vekkarissa oli siitä tietoa. Täällä se on aina ollut tuon ikäsille. En tiiä kuka niitä vetää. Koitan kauheesti houkutella kasperin sinne, kun ei ole ennen suostunut...nyt toivon kovasti että saan sen sinne.
Me käytiin pari kertaa pepin kanssa uimahallissa ja nyt täytyy alkaa käymään, kun sain nuo työt päätökseen. Sylissä mä sitä siellä pidin ja tykkäsi kyllä. Alussa pelkäsi...varmaan se kaikuminen ja sellanen meteli ja kaikki. Mä kun kuvittelin, että se vetää heti herneet nenään kun haluis yksin sinne veteen, mutta ei sitä ois saanut millään sylistä pois. Mites eeva siellä meni? oliks se sylissä vai meni siellä jo kellukkeilla? aika syvää siellä kyllä on.
 
Helou, meillepäs ei mitään kummempia kuulu, kuhan vaan ollaan ja möllötellään. Ootetaan tarhasta varmistusta paikasta.

Hampaiden pesusta, välillä menee ihan ok, välillä kiukutaan minkä ehitään ja välillä huudetaan kunnolla (tällöin on ainakin hyvä pestä ku se suu on hyvin auki ;) ), mut joo kahteen minuuttiin on vielä pitkä matka.

Ruokailu, huonosti ja hieman paremmin. Ilta- ja aamupuurot menee loistavasti ja sit jompikumpi päivän ruoka ok, toinen heikommin. Hyvin kasvaa silti :)

Uimisesta, meillä on hienosti nyt oikeesti näkyä se, et ollaan jaksettu siellä vauva/taaperouinnissa käydä. Viime kerralla neiti pisti menemään itekseen melkein koko sen puolen tunnin ajan (alku- ja loppupiiriä siis lukuunottamatta). Mä jouduin itse myös u i m a a n :eek: Nyt opetellaan suun pitämistä kiinni. Mut on tässä kyllä se kolikon kääntöpuolikin, et tuo lapsi ei missään määrin pelkää vettä ja tohon lähimpään rantaanhan ei ole kuin vajaat 100m :/

Mut hyvää viikonloppua kaikille :)
 
Äh, tässäpäs taas mä kirjoittelen kun on aikaa...

Juu, meillä edelleenkään puhuta sen enempää kuin muutamia sanoja. Kovasti opettelee kyllä eli on alkanut toistamaan (mut sekin tasan sillon ku itteään huvittaa) ja muuten kyllä apinoi ihan kaiken mitä teen :D Portaat menee hienosti alas ja ylös, rappuun karkaaminen on pop, joutu muuttaa ulko-oven lukituksen silleen et sen joutuu vääntää siitä lukosta eikä et se vaan aukee kahvasta... ei onneks oo rappusiin asti ehtiny mut ovella on kahvassa roikkunu useinkin :D :headwall: Pukeminen sujuu kohtuu ok ja riisuminen kaikkien muiden paitsi bodyn osalta tosi hienosti. Nukkeakin on innostunut pukemaan ja ennenkaikkea riisumaan.... |O Ja kuperkeikka-asentoo neiti on hakenu varmaan kohta vuoden päivät ja oon vaan jännänny et koska uskaltaa kipata ittensä. Vielä siis ei olla kuperkeikkaa nähty :D

Ja potasta... pöh ja pah, koko hieno potta. Olikos jollain muullakin semmoinen Baby Björnin tuolipotta? Kun musta on alkanut tuntua että se painais pikkupeppua jonkun verran ku alkaa venkoilemaan hetken päästä siihen istumisesta. Nostaa käsillään itteään ylös ja on hetken siinä potan päällä ja sit laskeutuu takas istumaan. Onko näissä potissa eroa? Eilen nousi potalta jonkun viiden minuutin istumisen jälkeen hakemaan mulle vaipan, kiikutti ja heitti sen mulle ja juoksi nakkena karkuun. Menin perässä ja laitoin sen ja kuului helpotuksen huokaus ja oikeesti minuutin päästä oli kakat väännetty. Öh ja pöh, tosiaan! Mietin et pitäiskö kokeilla jonkun toisen laista pottaa? Tai sit sitä rengasta...
 
summer, ekalla kerralla pidin Eevaa sylissä kun oletin että siellä on lainattavia kellukkeita.. eipä ollut. Siitä asti ottanut omat mukaan ja niillä kelluttelee siinä matalamassa altaassa käsi mun kädessä. Musta se rappusten pääty on ihan ok syvyydeltään, kylpylässä oli koko allas sellainen nilkan syvyinen ja se oli jotenkin ankeaa, Eevakin istui siinä ihmettelemässä että mitä pitäis tehdä.

Edla, kuulostaa ihan meidän pottahommalta. Eeva siis istuu hetken (max. minuutin), nousee ylös, hakee vaipan ja vaatii sen päälle ja minuutin päästä ilmoittaa "kakka tulee!" ja jos ehdotan potalle menoa, juoksee karkuun ja ilmoittaa että ei oo pakko. Voihan tuo potta vähän painaakin jos siinä pidempään kökkii, mutta en usko että erilainen potta sinänsä auttaa asiaa. Jos ei halua kakata pottaan niin ei halua kakata pottaan, oli siinä vaikka silkkipehmuste. Ja eihän siinä sit kauaa tarvii istua kun valkenee se potan tarkoitus.. sit joskus. :)
 
Meillä on kans tuo Baby Björnin tuoli potta ja kyllä tua siinä ihan hyvin näyttää istuvan ja tykkää myös ! Meillä J haluaa pissat tehdä pottaan ja kakat pönttöön, en tiedä tota logiikkaa mutta juu! :D ( Tammikuun jälkeen vaan kerran kakannut vaippaan!!! :) )

Edla-mamma: Kuulostaapa kivalta nua teidän uinti reissut ! Mua niin harmittaa ku ei silloin voitu jatkaa sielä vauva/taapero uinnissa, J niin tykkää vedestä, oikein vesipeto ! :) Ja meillä kans lähimpään rantaan 50-100m = meidän takapihalla on meri ! :D No nyt kun muutetaan niin meri jää vähän kauemmaks, ehkä 800m ;)
 
Meillä TAAS molemmat muksut oksutaudissa :kieh: ...poika ollut keskiviikosta saakka ja neiti oksenti aamupäiväl...en sitten millään jaksaisi näitä tauteja...luulin, että olis pöpötaudit jo kadonneet kun tullaan reissusta...

pottailu...eilen saatiin ensimmäinen kakka saaliiksi...kyllä oli äiti ylpee :heart: ...ja monta kertaa piti taputtaa...
 
Potasta sen verran et meil tosi hienosti tekemällä tehdään pissa iltasin ja aamusin pottaan,mut nyt on taas joku välttäminen päiväsaikaan menossa. Oon kenties nyt liiaks siitä potasta sille puhunut :whistle: Täs taannoin teki pissoja satunnaisesti ja jopa kakat,mut nyt on taas kieltäytynyt istumasta. Tietää kyl tasan tarkkaan mitä siltä odotetaan... et se ei oo ongelma,ei vaan haluu =)

Majj,Teil menee tosi kivasti toi pottaan siirtyminen :)

Matami,Voi kökkö,toivottavasti pääsette vähällä tälläkertaa :hug:

Tääl on joku suursyömärikausi menossa... ruokaa uppoo ihan mahdottomasti:eek: Liekö kasvukausi näin keväällä B)

Muutenkin pojalla ihan tolkuttomasti virtaa,höpöttää tauotta ja on kokoajan liikkeessä,ihan hengästyy katsoessakin tote menoo. Yöt menee taas vaihteeks hyvin,pari herätystä per yö. Mummulassa yks,et siel nukkuu tosi hyvin.
Ulkoilu on alkanut taas maittamaan kassulle,viihtyy ihan toisella tavalla ja touhuilee itekseenkin...
Muutenkin on saanu rohkeutta hurjasti lisää =) mut tiettyjä juttuja ei vieläkään haluu tehä tai kokeilla tai mennä,melkein osaan jo etukäteen aavistaa mitä ne on. Saa nähä suostuuko reissussa meneen uima-altaaseen ollenkaan :/ No kaikki omalla panollaan,eikä sitä tietty kaikkee tarvikkaan haluta tehdä =)
 
meillä poika ei olis ku ulkona. siellä syödäänki nykyään ja nukutaan..eli sisällä käydään vaan vaipat vaihtamassa..satoi tai paistoi nii ei haittaa menoa.

mut yllättäen tuli takapakkia eloon jälleen. isoimman pojan torstainen pyöräilyreissu päättyi huonosti. kolaroivat kaverin kanssa ja käsi meni nii pahasti et torstain ja perjantain välinen yö oltiin sit sairaalassa. ranne menny nii pahasti tohjoksi ettei voinut edes leikata. muljuttelivat nukutuksessa paikalleen ja kipsi on sit kainaloon asti. =(

huomenna lähdetään aamulla keskussairaalaan takas. röntgen ensin ja sit kirurgi katsoo onko pysyny palaset paikoillaan ja jos on yhtään liikkunu nii sitten joutuvat ruuvit laittamaan sinne. =( eli saa nähdä peruuntuuko meidän sydän leikkaus tän takia. huomenna soittelen sit helsinkiin ja kysyn miten tää vaikuttaa ku lähekkäisiä operaatioita ei saisi olla. mut uskosin et jos ei ruuveja tarvitse laittaa nii leikkaus onnistuu edelleen. mut se selviää varmaan sit huomenna vasta. tää on tätä meidän tuuria tietysti... :headwall:

meillä lenssun jälkeen kauhea syömiskausi alkanu..viikon oli mehulinjalla ja nyt on kolmena päivänä syöny neljä lämmintä ateriaa plus aamu ja iltapuurot ja välipalat...syö ja syö ja syö =) mut parempi niin et ottaa takasi mistä jäi paitsi ku on nii ruipelo toinen..nippanappa saadaan 9kg ehkä 2v neuvolakäynnille mittariin...geenivika =/

jaksuja kaikille ja haleja..käyn lueskelemassa väliin mut tää elo ollu nii tapahtumarikasta etten oo muka kerenny kirjotteleen..mut mielessä ootte kuitenkin :hug:
 
nemika: no voi että, kyllä koetellaan teitä :hug: jaksuja kovasti!!

pottailu: hah, onnistunee ehkä vuoden parin päästä..istuu kyl siinä mut ei tee sinne mitään..tai on se nyt tän viimeisen vuoden aikana tehnyt öö yhden käden sormil laskettuna pisut mut aikas epätoivoista mut tuskin tuo päiväkuiva ennen 3v päiviä olis muutenkaan joten eiköhän tuo ala luistaa sitten kun ymmärtää lahjonnan päälle ;)

puhe: paljon on alkanut nyt toistelemaan sanoja, omaa höpötystä ja tuli tos kahden sanan lausekin viime viikolla " ei sinne " joten kohta puhua pälpättää alvariinsa :)

 
Nemika,Voi hyvän tähden...toivottavasti nyt se leikkauspäivä pitää et olis sitte takanapäin :hug:

Naukuri hoi :wave: Kuulumisia pliis.... :D

Kassu on vissiin nuhassa tai kohta ainakin... oon odottanut jo perjantain kerhosta lähtien kun siellä oli nuhaneniä. Oli mummulassa aivastellu ja tänään aamulla ääni käheenä,niin ja eilen illalla yski unissaan. Nyt sit meni tovi et sain pojan takas uneen kun tuolta ylhäältä huuteli. Saapi nähä nukutaanko ensyönä :/
 
tänään käytiin traumapolilla...no käsi on mikä on. kiikunkaakun operoidaanko se uudestaan. kymmenenasteen virhe edelleen. sama mikä lähes kipsauksen jälkeen. perjantaina uusi kontrolli niin sit tiedetään enemmän. mut tosi harmillista on nyt ku se on kasvulevyn vieressä niin se äityy joka kerta ku sitä ropeloidaan eikä tahdo toipua ja nyt on jo kerran operoitu niin toinen kerta aina tekee pahempaa sille. kun on kasvava lapsi kyseessä.
mut jos turvotuksen laskettua se muuttuu yhtään niin ei ole vaihtoehtoja. sydän leikkaus toteutuu jos leikkuu tehdään perjantaina. mut meillä myös maanantaina lääkäri käden takia sairaalaan. ja jos se sinne menee niin ei me tiistaiksi helsinkiin kirveelläkään keritä..
tää on ollu sellasta sairaala rallia ja tulee olemaan et ukon kans välit äärettömän kireet ja mä oon ihan tolkuttoman väsyny tähän kaikkeen.
Timin toinen putki on tukossa kaiken päälle ja pitäis saada johonki rakoon silleki nukutus aika et sais tietää mikä siellä mättää.
mutta mahtuu meidän arkeen hyvääkin =) pienistä asioista nautitaan kuitenkin =) ja eteenpäin mennä porskutetaan. vaikka tää kaikki on yllättäny mut mitä eteen voi ihmiselle tulla. mut se on elämää ja sitä kannetaan mukana ja nautitaan joka päivästä.
 
Nemika: Jestas sentään! :hug:

Meille ei ihmeempiä, flunssa alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, ja samoin yöt. Ens viikolla olis sitten se kauan odotettu muutto ! Ja joo, arvatkaas vaan, ei olla alettu vielä ollenkaan pakkaamaan tavaroita, miehellä hieman kestänyt laatikoiden tuonti töistä, eilen illalla sit onneks muisti tuoda, ja tänään olis sit tarkoitus aloittaa pakkaaminen. Saa nähä kuinka neiti suhtautuu kun saa oman huoneen, missä olis sit tarkotus nukkuakkin. Oliko täällä moni laps jo omassa huoneessaan, kuinka ovat sielä oppineet nukkumaan ? :)

Repa: Joo meillä sujuu tua pottailu kyllä tosi hyvin ! :)

Puhe: Kauhea höpöttämään ! Ja uusia sanoja tulee koko ajan lisää, osaa sanoa kolmenkin sanan lauseita josta saa ihan hyvin selvää. Mutta sit toki joskus kun oikein innostuu puhumaan tulee sellastakin omaa kieltä että oksat pois, ja välistä saattaa kuulla oikeita sanoja, esim. eilen kun halus välttämättä puhua isinkaa puhelimessa! :D

 
Nemika, :( pitipäs nyt tuonkin sattua. Ei kiva. Jaksuja sairaalarumbaan!

Majj, meillä alettiin nyt treenaamaan omassa sängyssä ja omassa huoneessa nukkumista....meillä kun neiti on nukkunut mun vieressä. Sinne se menee omaan sänkyyn ja viime yö meni ihan ok, mutta edellinen ei. Saas nähdä. Mulla se ongelma on, kun haluisin sen tuhisijan mun viereen.....
 
Omassa huoneessa.. :LOL: Kun nukkuis edes omassa sängyssä, mutta ei. Sama se kyllä on mitä summer mainitsi.. minulla se ongelma tässä on eikä Eevalla, en ole oikeastaan edes yrittänyt omaan sänkyyn ihan vaan siksi, että mä haluan pitää pienen vieressä. Oon aina sanonut, että olkoon siinä niin kauan kun viereen ei muitakaan halukkaita ole. Ja nyt kun olis.. ajattelen, että tapelkoon mies ja Eeva asiasta keskenään. :)

Unilelu, onko millaisia muilla? Laitoin Eevaa päikkäreille kun huomasin, että mä en itse mahdu sekaan enää kohta koska sängyssä on Eevan lisäksi Timppa-lammas, Ainu-pupu, Ti-ti nalle, ilveskissa (ei siis vaan ilves, kuulemma), nukke, panda ja kamalin; koristetyyny. Ei siinä tyynyssä muuten mitään, mutta Eeva on nuohannut sitä kainalossaa nyt muutaman kuukauden ja öisin näpertänyt saumat auki joten puolet täytteestä roikkuu ulkona. Pari kertaa ompelin saumat kiinni, mutta Eeva itkien repi ne auki seuraavana yönä. Ja auta armias jos joku rakas unilelu ei ole sängyssä uniaikaan, kamala huuto ja etsiminen. Luulis ettei se huomaa jos joku tuosta armeijasta puuttuu, kun se tyyny on kuitenkin rakkain.. mutta huomaa.

nemikalle :hug:
 
Summer: Pitääpä tosiaan katella tuota uimakoulua, meillähä pääsis sit molemmat tytöt tuonne =)

Unileluista: Meillä on kans ties minkänäköstä ja kokosta pehmoa kaikkien lasten sängyssä ja niie kans nukutaan, ei voi nakella yöksi lattialle :D

Oma huone odottaa Niklakselle, tällä hetkellä toimii pleikkari/leluhuoneena =) En tiedä millon raskii sen sinne laittaa, tai eden yrittää :D

Meillä on tänää miehen synttärit, kakku pitäs mennä väsää kohta loppuun, tänää pietää kakkukahvit täällä ja sit vkl ne bileet. Miehellä oli hyvä ilme ku kortista aamulla luki mitä on lauantaina tiedossa :D Toivottavasti tulivuori lakkais levittelemästä sitä tuhkaa ni pääsis sen tandemhypynki suorittaan ajallaan, ettei tarvii siirtää.

Sain taas vkl vähä huonompia uutisia äitistä, näyttäs ettei hoidot oo oikein tepsiny, olikin tuossa huonommassa kunnossa taas. Kuitenki on nyt kotosalla ja ens ma taas menee pääkuvauksiin, se sädehoito/stytostaattihoito loppu. Täs täytyy alkaa pikkuhiljaa suunnitella pohjosen reissua taas lasten kans, kai mä bussilla lähen sinne joku päivä. Jotenki huono omatunto et biletän ens vkl ku vois mennä äitillekki, mut kai mä oon ansainnu vähä muutaki aateltavaa, kuitenki ei nii huono tilanne oo ettenkö voi mennä vaiks ens viikolla, tietty eriasia jos tilanne muuttuu. Ressaavaa aikaa :/
 
Sarbba, no voi ei sun äitiä :( Raskasta aikaa varmasti!
Sinne uimakouluun alkaa tosiaan torstaina ilmoittautuminen ja mun mielestä ne paikat menee yleensä aika nopeeta. Nyt niitä on kyllä lisätty tälle vuodelle.
Missä te vietätte niitä bileitä? mitä kaikkea teillä on ohjelmassa? joko ootte päättäneet millasta boolia teette ja kuinka paljon?
Mullako kyselyikä :saint:
 
Summer: Iha täällä meillä pidetään, eikä ohjelmassa ole mitään kummosta, aamulla sit on toi tandemhyppy, illalla sit saunotaan, syyään, juodaan ja baariin, pääasia että on hauskaa :D tehää metsämansikka/viina/sprite boolia, sitä on pari kulhollista, sit lähemmäs 100 olutta plus siideriä :whistle: :saint:
 
Sarbba,varmasti raskasta aikaa elelette :hug:

Unilelut. Kassulla on nalle nöppönen ja kissa koikoi,mut ei ne sille kyl oikeesti mitään tärkeitä oo... miä oon ne alunperin sille sinne sänkyyn laittanut kaveriks ja siellä ne edelleen on ja kulkee yökylässä mukana,mut ei kasper niitä varsinaisesti noteeraa. On ne kivat,mut et luulen et se ei ees huomais jos ottaisin pois. Sellanen toi poika on aina ollut,ei oo kiintynyt oikeen mihinkään "elottomaan"(tuttiin,riepuun,unileluun tai muuhunkaan leluun)mut elollisiin sit senkin eestä :D

Omahuone,Heh,mulla on ollut tarkotus tehä tulevasta kasperin huoneesta vierashuone jo vuosi sitten ja edelleen homma seisoo...siks mulla ei myöskään oo kiire saada poikaa omaan huoneeseen koska se todella on vaiheessa.
Mut muutenkaan en usko et ollaan ihan vielä siinä pisteessä,haluun nimittäin olla varma,et mun ei tarvi jatkuvasti juosta toiseen huoneeseen laittamaan poikaa takas maate. Nautin nyt tästä kun nukkuu pääsääntösesti hyvin ja omassa sängyssä. Sänky on edelleen meidän sängyn vieressä ja aamuyöstä yleensä kömpii viereen ja musta se on ihana tapa :heart: Seuraava askel olis siirtää sänky huoneen toiseen päähän,ajattelin sitä ruveta toteuttamaan siinävaiheessa kun mahdollinen toinen lapsi olis tulolla tai sit jos ei ole tullakseen niin sit ennen mun paluuta työelämään =)

Ilmeisesti kasperille ei sit tullukkaan nuhaa,aamulla oli ihan tukkeisen kuulonen,mut yhtään ei oo nenä vuotanut. Ja yökin meni hyvin vaikka illalla vielä näytti pahalle...
 
No TÄÄLLÄ! B)

Tuhannen suuret pahoittelut, kun ei ole näkynyt eikä kuulunut :| Pakko myöntää, etten ole kuluneen vuoden aikana oikeastaan edes käynyt kaksplussan sivuilla. Musta tuntuu, että päivät on niin täynnä touhua, et kun hetken saa omaa aikaa, niin sit vaan olen.

Pikakelauksena meidän kuulumisia: E on löytänyt sanaisen arkkunsa reilu kuukausi sitten ja sanavarasto karttuu ihan valonnopeudella! 3-4 sanan lauseita alkoi vaan pukata yhtäkkiä. Kaikesta ei ihan saa vielä selvää, mutta ihan mukavasti kyllä. Ihanan kuuloista! Pottailu on oma lukunsa. E ei ole koskaan oikeastaan kieltäytynyt tekemästä sinne mitään, mut ei osaa pyytää potalle ja mä en aina jaksa/ehdi vahtia ja laittaa istumaan. Sit jos laitan, niin yleensä aina jotain tulee (aamulla, ruokailujen jälkeen, illalla ym.). Mutta kuivaksi tuota ei ihan nopeasti tällä äidin viitsimättömyydellä saa. Yövaipat on niin täynnä, et melkein joka aamu on sänky märkä, kun mikään vaippa ei pidä. Omassa huoneessahan tuo on nukkunu jo 1,5 vuotta, eikä juurikaan herää öisin :) Ihana! :heart: Korvakierteessä ollaan oltu koko talvi ja nyt ollaan menossa korvapoliklinikalle ja mahdollisesti putkitetaan kesällä, jos vielä tarvis. Onneksi ei valita noita korvakipujaan. Ihme tyyppi. Vien vaan aina nuhan jälkeen lääkäriin ja aina siellä on tulehdus ollut.

Pikkuneiti Linneakin on jo 7kk! Eli ei mikään pikkuinen enää :) Ihana tyttö ja on kyllä perustyytyväinen. Juuri tuli ekat hampaat alas ja se veti hieman vakavaks äiteenkin, kun neiti kiljui ja huus päivät pitkät. Herää kerran yössä ja nukkuu päiväunet samaan aikaan veljensä kanssa. Kuuliainen tyttö. Vai olisiko sittenkin vaikutusta äidin ohjailuilla... ;)

Mut ei tää nyt pelkkää ruusuilla tanssimista ole ollut ;) Tällä hetkellä E:llä on ihan hurja eroahdistus. En sais poistua ovesta minnekään (en edes vessaan tai yläkertaan). Hirveä huuto ja meteli ja saattaa itkeä mun perään vartinkin. Ikinä ole tällaista ollut ja nyt rytisee sitten kunnolla. Uhma on myös pahentunut ja itkupotkuraivareita tulee päivittäin milloin mistäkin ennalta-arvaamattomasta asiasta. "Eieiei" on suosituin sana ja se pitää varmuuden vuoksi sanoa aina kaikkeen ensin. Mut niin kai se menee et kun äidille kiukutaan, niin sit äitiä kaivataankin. Myös mustasukkaisuutta vauvasta on enemmän kuin kertaakaan aiemmin. Välillä täällä häilyn jaksamisen rajoilla, mutta aina on selvitty :) En jaksa stressata enkä puida juttuja sen kummemmin. Mennään niinkuin mennään eikä sen niin väliä, kunhan kaikki voi suht hyvin :D

No siinä teille! Ja kiitos vielä, kun olette kaipailleet!!! Olette ihania :) Koitan palata useamminkin.
 
Lueskelin tän kuun ketjua ja muutama juttu tuli mieleen:

Yökylään antaisin nuo yksin tai kaksin ihan milloin vaan! Eikä olis kyllä mitään huono äiti -fiilistä :| Kolme yötä olivat yökylässä kuukausi sitten mun vanhempien luona, mutta edellinen kerta olikin syksyllä... Tosin E oli silloin viikon mummolassa. Nyt E menee yhdeksi yöksi mummolaan ke-to. Mun puolesta voisivat olla vaikka kerran kuussa, mutta ei nuo isovanhemmat ihan niin usein halua. Tietty tuo neiti on vielä pieni ja siinä on enemmän vaivaakin. Kesällä on tulossa parit häät, joten silloin nuo ainakin laitetaan yhdessä yökylään.

Tuo kehitys, oli sitten kyseessä mikä tahansa osa-alue, on kyllä sellainen asia, mitä tässä hulinassa ei oikeastaan edes ehdi miettiä. Siis ainakaan sitä, et huolestuis jostain. Uskon, että molemmat kehittyy omaa tahtiaan ja hyvin. E:n intohimona on traktorien ja paloautojen lisäksi palapelit ja kirjat. Mut huomaan ihan selvästi, että asiat tulee ja menee. Nyt kiinnostaa selvästi myös numerot ja kirjaimet. Osoittelee niitä ja sit pitää kertoa mitä ne on. Mut eiköhän tuokin ole vaan vaihe ja kohta taas kiinnostaa muut jutut.

Ulkona meil on puhtaanapidon helpottamiseksi oikeastaan aina kurahaalarit ja -hanskat. Vettä pitää kyllä vk-pukukin hienosti, mutta siistimpänä pysyy kun on haalarit päällä. Ja kun tuo meidän pikkumies bongaa kyllä lätäkön vaikka kilometrin päästä... Saa sitten vaikka uida siinä, sama mulle, kunhan viihtyy ;) Ei ole kova kiipeilemään, joten ei tarvi oikeastaan edes rajoittaa. Huutaa äitiä apuun, jos ei jonnekin pääse ja autan, jos mun mielestä on sopiva paikka mennä (esim. liukumäkeen tai keinuun).
 

Yhteistyössä