~ Toukokuun toivotut 2008 JOULUKUUSSA 2010~

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA 2010


Synttäripäivä...............Syntymä mitat..............2 -v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...12,9kg/92,5cm
Nemika.............21.4........2520g/47cm..........
Katrinainen........24.4.
Summer81........30.4.........3945g/50cm............15kg/92cm
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm...........12,5kg/90cm
Marimint81.........5.5.........2790g/49,5cm.........13,7kg/89,4cm
Weiss................7.5. .......................................12,7kg/87cm
Edla-Mamma......7.5.........2965g/48cm..............11kg/83cm
Naukuri..............8.5........3190g/49cm..........
London C...........10.5..........2500g/......................10,7kg/80cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm.........
Sonja R..............13.5. .......................................13,1kg/91,5cm
Liukumiina.........16.5.
Ani79...............16.5 .............................................13,5kg/92cm
MsDevill88..........17.5...........3190/48cm
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................ 12,6kg/92cm
Kurpitsa.............21.5.........2465g/46cm.................11,4kg/88cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................
Vilma..................22.5......3310g/49cm.................11kg/86cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm..............11,4kg/83kg
Marmotta...........26.5. .........................................16kg/93cm
Repa..................26.5.......3400g/49cm.............. 12,7kg/88,6cm
Uskonpuute.........26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm........... 14kg/91,8cm
Heinuli81...........29.5.
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm................
Sarbba...............4.6. ....4000g/50cm.............10,64kg/83,5cm
kriisi....................7.6......4045g/52cm.............
Majj.....................9.6.......3635g/51cm............. 12,5kg/86cm

UUDET TULOKKAAT 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis ~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2
Marimint ~ tyttö 7.3
Puliina ~ poika 16.4
Ani79 ~ poika 14.5
MsDevill88 ~ poika 20.5
Hemuli79 ~ tyttö 8.6
kurpitsa ~ poika 7.11

LASKETTU AIKA 2011
Repa 12.2
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti jossu pinosta ja hyvää joulukuuta kaikille!!!

Pojalla aamulla enää 37,2 eikä tunnu nousevan...ihme yhdenpäivän korkea kuume. Edelleen ei mitään muuta oiretta. Noh,täytyy vieläö katella...kerkeehän se nousta vielä.
 
Oho, mun kirjotukset ei eilen sit näköjää oo perille tullu :confused:

Kiitos Jossu uudesta pinosta, ihanaa Joulun odotusta kaikille :heart:

Nemika: Mukava kuulla että kaikki oli hyvin kontrollissa!!

Repa: Mitens poju, onko kuume poissa?

Summer & Marmotta: Ehtisittekö ensi viikolla tulemaan kahville? Keskiviikkona tai torstaina, noin kymmenen maissa, onko liian aikaista? :D

Mulla alkaa rokko oleen jo ohitte, pikkasen suussa rakkoja vielä. Tytön käden kuvauksissa käytiin, hyvin oli onneksi paikallaan luut pysynyt, kipsi jonnekkin joulun seudulle. Äitin vointi huonontunut ihan älyttömästi, ei reagoi oikeen puheeseen mitenkää :'( Se hyvä puoli että saivat vihdoin hoitopaikan äitin kotikunnasta, kesästä asti kyselty paikkaa ja nyt järjesty. Pääsee mun mummo ja ukki ja muutki tietty paljon helpommalla kun vieressä asuvat eikä tarvii ajaa 200km päivässä äitiä katsomaan.

Niklaksen nukkumaan menot on yhtä showta nykysin, aina ollu niin helppo nukkuun laitettava että, nyt on sitten yli 2 vkoa ollu yhtä huutoa ja kikkailua, taistelee viimeseen asti ettei nukahtais, niin illalla kuin päivällä. Päivisin ei pitkiä unia nuku jos ei ollenkaan, ettei se vaikuta illan nukkumisiin, mikä lie vaihe menossa.
 
Kiitos uudesta pinosta jossu! :)

Mä olen ihan unohtunut tuonne vauvakuumeilijoiden puolelle ! Toki käyn täälläkin lukemassa, mutta sen verran hiljaista ollut, niin en oo jaksanut kirjoitella.. ( vaikka eikö juuri silloin pitäisi kirjottaa? :D )

Onko muilla lapsilla hoitoviettiä? Meillä J koko ajan leikkimäs nukeilla tai jollain jolle voi tehdä ruokaa, vaihtaa vaippoja, "nukuttaa" jne. Aina jos ollaan kyläilemässä paikassa missä on vauvoja/pienempiä lapsia, niin todella innoissaan haluaisi pitää heitä sylissä, antaa tuttia, auttaa vaipan vaihdossa jne. :)
 
Sarbba,kiitos kysymästä...ei tullu enää kuume takas ja poika on oma ittensä,mikä lie...Jaksamista edelleen,raskas juttu toi teidän äidin tila:hug:

Majj,ei oo hoitoviettiä tolla meidän pojalla...;)
 
Sarbba: Äitisi tila kyllä tosi raskas juttu :hug: Voimia paljon. Läheisen tuskaa on niin vaikea katsoa :(

Majj: Meidä poika tykkää hoitaa vauvoja ja muutenkin tykkää kovasti paijata serkkuaan joka on 1v.

Majj: Mikäs teidän tilanne

Meillä on aika ensivuoden puolella erikoislääkärille sit ollaan viisaampia. Muuten meille ei erikoisia, ihanan tavallista arkea, ei ole aina kiire töitten kanssa se on jotenkin niin helpottavaa.

Joulua kovasti odotellaan saapuvaksi. Joululahja toivelista vaan kasvaa joulua kohti :D

poika ja rakkaat:heart:

ps. Mun esikko on eskarissa oppinut lukemaan pieniä sanoja :) On tosi ylpee itsestään
 
tänään oltiin tuurissa ja oli ihana reissu miehen kanssa.
päivä päättyikin suru uutiseen ja rakas ystäväni hävisi taiston syövälle..pää on sekaisin ja luen vaan sähköposteja ja puhelimen viestejä mitä olen saanut. kauhea olo. kauhea ikävä..ja tähän muka on valmistautunut et uutinen tulee minä päivänä hyvänsä..:'( ja silti tulee puun takaa.

pitäkää hyvää huolta rakkaimmista ja ystävistänne jotka ovat tärkeitä.:hug:
 
sarbba&summer, mulle kävis kanssa se torstai.

nemikalle valtavan suuri :hug: ja voimia. Ei kyllä sullekaan ihan pienellä kauhalla ole suruja ja murheita annettu.. Mutta kyllä ne joskus loppuu ja aurinko paistaa sinunkin risukasaan, kun vaan jaksat uskoa siihen ja olla ihana positiivinen itsesi, vaikka se on takuulla joskus tosi vaikeaa.
 
kiitoksia teille.
iso on ikävä ja tulee vielä olemaan..eilen oli itkua ilta ja tänään ennemmin vihaa tätä maailman epäreiluutta kohtaan. tässä varmaan seilataan laidasta laitaan.
mutta kaverini toive oli että pitää joka päivä elää täysillä ja nauttia siitä ja pitää huolta läheisistään. ja tätä aion noudattaa sitkeästi..

marmotta: sä aina niin ihanasti sanot asiat..en mä ole ikinä edes ajatellut että olen mitenkään positiivinen..mut näin aion jatkaa samaa rataa..surut surraan ja elämää jatketaan ja kannetaan niitä hyviä muistoja mukana aina. ja mun kaveri oli niin huippu..aina muita skarppasi ja kannusti ja eli muiden suruja mukana vaikka itsellä oli vaikeaa..jos osaksi joskus olen niin hyvä ihminen niin sitten olen onnistunut jossakin..siinä on mulle tavoitetta..
oot tosi tärkeä ja kiitos ihanista sanoistasi :heart: niin kuin myös muillekin.
 
Heippa,

Johan on superhiljaista ollu...

Jossu
:flower: uudesta pinosta. Toki pistää miettimään, et tarvitaanko me enää joka kuulle omaa pinoa, kun on näin superhiljaista... Ei toki mua haittaa ollenkaan :D

Ja surkeita uutisia... :( Nemikalle, Sarballe ja Pojalle :hug:

Meillä likka oli korkeessa kuumeessa maanantaista lähtien ja keskiviikkona sitten vein lääkäriin. Pissatulehdusta sitten epäiltiin ja koitettiin epätoivoisesti saada näytettä (edellisen kerranhan sitä odotettiin ilta päivystyksessä, seuraava päivä kotona ja vielä toinenkin ilta päivystyksessä) Ja nyt saatiin näyte, ei ihan ekan illan aikana mut seuraavana päivänä 3 tunnin odottelun jälkeen. Ja pissatulehdushan sillä sitten on. Ei oo helppo tapaus tuo tyttö ku se jotain päättää -ei auta maanittelut, lahjonnat saati kiristykset :kieh:
Mut koinpas jotain uutta tämän neljän päivän aikana kun likka oli NIIIIIN rauhallinen, istu rattaissa tyynenä kun mentiin lääkäriin, kotona marssi ite sänkyyn nukkumaan. Oon ollu ihan monttu auki monta kertaa kun ei tuon elohopean kanssa oo ihan tollaseen tottunut. On varmaan pikkureppana ollu oikeesti tosi kipee, ku ei se aikasemmin oo tollain ollu :( No, tänään se on palauttanut sitten mieliin tän meidän normiarjen ja kiukutellut joka ikisestä asiasta. Äitin pieni kiukkupussi :kieh: :heart:

Sarbba,
likalla oli kans tuo enteroantero, mut onneks oli aika lievänä. Pepussa oli jonkun verran näppyjä ja ranteissa. Niillä kävi koko päiväkotiryhmän lapset läpi. On se kurja tauti ja varsinkin jos ne tulee suuhun ne näpyt...

Hoitovietti, on juu täälläkin -ollu jo itseasiassa tosi pitkäänkin. Sai noi nukenvaunut viime jouluna lahjaksi ja kyllä se jo heti silloin alkoi vauvaa niissä retuuttaa joka paikkaan. Musta on ihan paras kun ollaan tehty likan kanssa jotain, ni hän muuttuukin minuksi ja tekee sitten saman vauvalle: laittaa istumaan potalle, tuoliin, antaa juomamukin, pesee hampaat, pukee tai riisuu, se on aivan mainiota :D

Hirveästi tuo neitonen ei vieläkään puhu, mutta hurjasti on lisääntynyt sanavarastoa ja kokoajan matkii. On päässy jo semmoiseen kolme sanaa peräkkäin-vaiheeseen. Hyvin se tuntuu kuitenkin ymmärtävän ja kovasti on kehuttu älykkääksi, et tajuaa jotkut asiat ehkä hieman turhankin nopeasti. Viimeinen puheterapiakäynti olis sitten ensi viikolla. Vähän äitiä jännittäis...

Me leivottiin tänään ekat piparit ja taikina tuntui maistuvan hyvin -yllätys :D Hienosti osasi myös tehdä ne piparit ja ihan kaulitsemisesta uunipellille asti. Ehkä siitä tuleekin kokki-leipuri sen uimarin sijaan :heart:

Ainiin, meinas unohtua eli talvihanska-galluppia :D Kiinnostaa kuulla mitä ratkaisuja muilla on. Meillä on Elsa Pitkäsen ja sit Jonathanin hanskoja. Noita ekoja on kehuttu suunnattomasti mut en oo ite vielä kovilla pakkasilla päässy testaamaan. Onhan se niin vissiin, et melkeinpä hanskaan kun hanskaan pitää lapanen laittaa alle ja tätä varten meillä on ruskovillan tumput, mut sit kyllä haittapuolena on se, että tuntuu ettei likka oikein saa otetta mistään ne kädessä. Jotkut nahka+karva olis varmaan se lämpösin.: /

Äh, nyt ei tule mitään muuta mieleen...
 
halitukset niitä tarvitseville :hug:

hoitovietti: tytölle tuli esiin moinen kun pikkuveli syntyi, kovasti pusuttelee nukkejaan, laittaa unille, syöttää, vaihtaa vaatetta yms.. nukkumaan laittaa nukkensa joko vauvan sitteriin tai vaunuihin, on aina yllätys mitä niistä vaunuista löytyykään kun olen poikaa unille laittamassa.. mut onhan se kiva että tyttö on alkanut leikkimään muillakin kuin autoilla ja dinosauruksilla =)

talvihanskat: löytyy kans nuo elsa pitkäsen, jonathanin kintaat ja sit jotkut halppisrukkaset prisman tarjouskorista mutta kaikissa täytyy pitää alla tumppuja muuten sormet jäässä ( meillä tyttö on aika vilukissa muutenkin, ei niin paljoa saa puettuakaan toista että sais hikee pintaan..

täällä tuo tyttö koettelee kyllä hermonystyröitä kaiken aikaa, on kyllä sellanen jääräpää ettei tosikaan, huh, huh mutta onneksi jäähyt toimii meillä..siellä se jäähyllä ollessaan istuu paikallaan sen pari minuuttia ja sen jälkeen pyytää anteeksi käyttäytymistään ja tekee loppuun asian mitä pyydettiin..mukisematta, jäähyt toimii tuolla isommallakin lapsella..

muksut on olleet nuhassa ja sen seurauksena tytöllä on nyt molemmissa korvissa tulehdukset, siitä onkin aikaa kun on viimeksi ollut korvatulehdus, tais olla joskus vuoden ikäsenä muistaakseni viimeks..
 
Mun isä kuoli... sai parituntia sitten kuulla. En oikeen sisäistä. Hänellä oli sydänvika ollu siis aina ja nyt marraskuun alussa leikattiin,jotain läppäjuttuja. Rutiinileikkaus. Hemppa ei alkanut nousemaan ja aikansa tutkittuaan meinas et on leikattava uusiks,et vika olis kenties siinä tekoläpässä. Huomenna piti vasta olla leikkaus,mut isän vaimo sano soittaessaan et oli soitellu aamusta että leikkaus tehäänkin tänään. Ja sit oli ilmotettu ettei isä enää heränny. Muuten täysin terve ja hyväkuntonen mies,60v. Ruumiinavaus tehään kahen viikon päästä.
Tää on nyt kolmas kuolema tän raskauden aikana,ensin mun äidinäiti ja isä ja nyt oma isä... eilen vasta puhuin puhelimessaiskän kanssa
Kukahan seuraavaks lähtee. miten pystyy tästä jatkaan,pitäs pojasta huolehtia ja mahasta,voi hyvä luoja...
 
Voi ei, Repa. Voimia :hug:. Osanottoni :flower: :heart:

Tiedän ettei tämä paljon lohduta, mutta eikös vanha sananlasku sano, että harvoin kaks ilman kolmatta ja sulla on nyt se täynnä :(

Täältä kaukaa on niin helppo sanoa mitä pitäisi tehdä ( pää pystyyn jne.). Mutta jokainen menetys on kuitenkin surtava eikä siihen ole mitään taikakaluja jolla sen voisi ohittaa. Lapset ovat usein niitä pelastavia oljenkorsit jotka pitävät kiinni joka päivässä elossa/olossa. Vielä kerran voimia :hug:
 
Repa: :'( Osanottoni ja suuren suuri voimahali!! :'( Tosiaan niinkuin Jossu jo sanoi, lapset on niitä pelastavia oljenkorsia, mikä auttaa jatkamaan ja pyörittään arkea, vaikka nyt varmasti tuntuu ettei jaksa/ ymmärrä miksi näin kävi. :'( Jaksamista kovasti koko perheelle :hug:
 
Kiitos...

En edelleenkään käsitä mitä on tapahtunut. Pojan takia on pakko olla niinkuin ei mitään olis tapahtunut,eilen pelästy kun itkin uutisen kuultua....sille kun ei oikein voi selittää tota kuolemaa,ei vielä tajua:( Jostain syystä pystyn ajattelemaan vaan hautajaisia,et miten kestän ne tai mitään järjestelyjä,en ees tiä mistään mitään... vaikkei se just tän hetken murhe edes ole.
 

Yhteistyössä