~ Toukokuun toivotut 2008 JOULUKUUSSA 2010~

Kauniita sanoja Jenni :heart:

Hyvä että sokerit pysyy kohdallaan Repa!

Matami, sä oot lähihoitaja, niin minkä koulutusohjelman oot suorittanut? mä tässä arvon, että lähdenkö suorittamaan sairaanhoito- ja huolenpito vai vanhuspuolen. Pitäs vähitellen tietää ja mä en tiedä.

Meidän Sulo koira alkoi toipumaan päivä päivältä ja nyt takajalat kantaa jo hienosti :) Saa nähdä sitten tuleeko uudestaan joskus, mutta sai ainakin jatko aikaa. Oon tosi ilonen! luulin sitä tosiaan jo viimeselle reissulleen vieväni ja nyt se on oma touhukas itsensä taas. Välillä takajalat vielä pikkasen pettää, mutta haluis jo touhuta kauheesti. Kiva nyt yrittää pitää aloillaan, kun virtaa jo olis.

Vajaa kaks viikkoa enää ja meillä alkaa uusi arki. Minä lähden kouluun ja peppi hoitoon. Peppi tosin ilmoitti, että hän jää kotiin. Että huudolla sitten alotellaan taas hoito. Pari aamua menee ja sitten menee jo mielellään. Ainakin viime talvena meni niin ja toivon että nytkin.

Neidillä on kunnon uhma tai joku :kieh: Aina on ollut temperamenttinen, mutta helppo. Nyt ekaa kertaa kiljuu päin naamaa, juoksee karkuun, huutaa, kiukuttelee, ei syö ja kaikkee mahdollista. Huh huh. Hoitotädin riemuks sinne vaan!
 
summer: meillä kans tyttö ollut koko pienen ikänsä hirvittävän tempperamenttinen ja jääräpäinen ja vaikea tapaus eikä se näköjään iän kartuttamanakaan helpota..hermot välillä itellä niiiin riekaleina ettei tosikaan mutta onneks jäähyt auttaa!tyttö on ollut pph:lla hoidossa 1v4kk ikäsestä ja edelleen jatkaa siellä 15pvänä kuukaudessa...ensimmäisinä viikkoina/kuukausina hoitaja vaan pyöritteli päätään jotta ei ole 25 vuotisen hoitouransa aikana nähnyt mitään vastaavaa, etteihän tuohon kirkumiseen auta mikään..niinpä..( kun tuon ikäsenä ei voinut jäähyllekkään laittaa )

yöunillemenot on alkanut olemaan yhtä hulinaa kun nuo isommat lapset nukkuvat samassa huoneessa..ennen menivät eri aikaan unille mutta tuolloin tyttö kirkui suoraa huutoa tunnin ajan ja sit kokeiltiin sitä että isoveli menee samaan aikaan yöunille niin näin saatiin tuo kirkuminen pois mutta nyt on tullut ongelmaksi sängystä poistuminen, valojen räplääminen, kikattelu..yms. joten nyt koitetaan siirtää lapset omiin huoneisiinsa jos se näin ollen auttais rauhoittavasti nukahtamiseen kun toinen ei ole häiriöksi..nyt pitää enää järkeillä huonejärjestys uusiksi kun meillä on kaksikerroksinen talo että laitetaanko lapset eri kerroksiin vai viereisiin huoneisiin alakertaan..molemmissa kun on ne hyvät että huonot puolet..
 
Repa voi sinua:'( osaanotto suruusi.

Meillä joulu meni mukavasti.. lahjoja tuli enemmän kuin tarpeeks..oltiin ilmeisesti kaikki oltu tooooooosi kilttejä. Tytöillä on kova touhu päällä ja pikku sisko meinaa jäädä jalkoihin kun vauhti vaan yltyy... tapallakin neidit osaa... pienempi ärsyttää tahallaan ja tekee kiusaa... sit kantelemaan äidille et isosisko muka kiusaa... ihania murusia.

Mä oon ollu välipäivät töissä ja jotenkin väsyttää ihan kauheesti... oon kuulemma rauhallisempi kun oon nukkunu(töiden jälkeen).. totes neiti 6v. heh, heh

summermäkin oon lähihoitaja yhdeltä ammatiltani ... vanhustyöhön suuntautunut... suosittelen. :wave:

poika lapset on niin eri kokosii... meillä käytös 104 talvihaalari ja 104 ja 110 vaatteita... et meillä varmaan 110 ja 116 on ens talven kokoja.

pitänee taas mennä.. mut
oikein hyvää vuoden vaihdetta kaikille ja onnea ja kaikkea hyvää uuteen vuoteen tulevaan.
 
poika: meil talvihaalari tytöllä tänä vuonna kokoo 92cm ja se menee koko tän talven joten ens talveksi ostaisin kokoo 98cm. meil esikoisella on talvihaalari kokoo 110 ja ikää hällä 5,5v mut on malliltaan laiha ja lyhyt ( 109cm ja 15kg )
 
Kurpitsa: Meilläkin 92 varmaan menee tän talven, myös 98 on ostettuna ja on reilu...104cm haalrin tilasin minymo (kirjotetaankohan noin) merkkisen....onko teillä kenelläkään kokemuksia tästä merkistä? meillä on ollut aiemmin näitä perusmerkkejä reimatec, remu, Lassietec ja ilman tecciä..nyt ihastuin kuosiin ihan hirveästi:saint: poikahan on sellaset 92-93 cm pitkä mut aika siro. meillä isoveli kanssa käytti muuten 5 vuotiaana viellä 110 cm haalaria, on tosi hoikka ja ei kauhean pitkä nyt 6 vuotiaana 117 ja alle 20 kiloa
 
Meillä on käytössä lassien haalari 92cm kun aattelin et on tosi reiluja noi lassiet,mutta nyt jos ostaisin,niin ottaisin kyllä koon 98,on meinaan aika just ja just toi 92...mutta kyl miä yritän et tuolla pärjäis koko talven ja sit ens vuonna pitää kattoo tilanteen mukaan.

Kasper koetteli taas eilen hermoja urakalla,kaikesta piti vääntää ja tapella... jouduttiin perumaan vaarille vierailu mikä sitten pojalle otti koville ja tänään olikin sit ihan toisenlainen ääni kellossa. On jotenkin ollu tavallista väsynee,mpi joulun jäljiltä ja aiheuttaa sit tätä vääntöö. Vaikka nukkunu yötkin nyt hyvin...Itellä pinna ihan riekaleina kun on noita päiviä,mut onneks on parempiakin.

Makkariin saatiin ostettua vaatekaappi ja tv-taso,mihin ei kyl tuu tellua kun on seinässä kiinni,mut saa nuo digiboxit yms sinne sisään. Ei oo halpaa lystiä,mut varsinkin toi vaatekaappi oli ihan välttämätön ostos...

Muuten tässä vaan ootetaan arkea alkavaksi et sais poiks kerhoihin purkaa tarmonsa ja toki isän siunaustilaisuutta et pääsis sen asian kanssa etenemään...
 
poika, Minymon haalareista ei oo kokemusta mut sisävaatteista on ja mä tykkään :)

Haalari,
meillä on viime talven Reiman talvihaalari kokoa 86 käytössä ja sit toinen on Jonathanin kokoa 92 ja se on ehkä pikkasen iso mutta kun on vielä babymallia ni ehkä se menee. Ensi talveksi ostin alesta 98 Ticketin haalarin ja se näyttää vaaltavaaan isolta :D

Mä en nyt sitten lähdekään opiskelemaan vaan maanantaina sitten aloitankin työt. Sanoisinko, että kerrankin paistoi risukasaan (ainakin viime aikoina) ja sain hyvän duunin hyvällä palkalla sekä vielä todella läheltä (1,2km matkaa). Nyt jännittää hiukkasen :)

Mulla on yks pieni kiukkukasa täällä, oikee uhmis löytyny. Eilen illallakin piti kaikesta vängätä vastaan ja suostui nukahtamaan vasta vähän ennen puoltayötä ja arvatkaas vaan kuka veti ekat raivarit sängyssä jo vähän ennen seiskaa.... arghh... ja nyt sit on kiukkuinen joka asiasta ku on niin väsyny. No, ehkä me kohta jatketaan unosia vielä... Ollaan oltu lomalla tää viikko ja mä oon kärsiny rippanasta koko tän hemmetin viikon eikä loppua näy :headwall: Toivottavasti maanantaina oon kunnossa.

Otitteks muuten influenssarokotteen? Me käytiin keskiviikkona ottamassa ja mä otin itellenikin siinä samalla. Sairastin silloin reilu vuosi sitten (ennen rokotuksia) itse influenssan ja se oli jotain NIIIIIN kamalaa et päätin ottaa itekin. On vissiin aika heikosti menny rokotteita.

Me ollaan muuten saatu uusi yhteinen suosikki -PINGU :heart:

Hyvää Uutta Vuotta :)

Ja Repalle voimia siunaustilaisuuden järjestämiseen!
 
Viimeksi muokattu:
edlalle onnittelut työpaikasta! on se kiva kun työpaikka on lähellä.. mulla oli kans työpaikka tos 10minuutin kävelymatkan päässä mutta nythän se palo poroks marraskuussa...eikä ole tietoa onko työpaikka enää nousemas tuhkasta jonnekkin vai loppuiko työt sitten vallan...no kotona ajattelin olla kuitenkin siihen asti kunnes tää nuorimmainen täyttää kolme vuotta mutta ( jos työpaikkaa ei oo oottamas kolmen vuoden päästä niin sit jään kotiäidiksi ainakin joksikin aikaa.. )

inflenssarokotetta en ole ottanut lapsille enkä itellenikään..

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!
 
Onnea uudesta työstä Edla

Repalle jaksamista ja voimia hautausjärjestelyissä..

Kurpitsankin suunnitelmat kuulostaa kivoilta, saat nauttia kunnolla lapsukaisten kasvamisesta. Mä otin kanssa tän vuoden breikin ihan että saan olla lasten kanssa.

Hyvää uutta vuotta kaikille
 
Matami ja Merika, kai mä lähden koittamaan sen sairaanhoidon suorittamista.....olis ainakin sitten mahdollisuuksia hakea tyyötä monista paikoista ja vanhuspuoleltakin. Kotihoito mua kiinnostaa ja täällä ne työntekijät on suurin osa käyneet tuon sairaanhoidon. Tarvin paljon tietoa ja harjottelua, että uskaltaisin lähtee sitä työtä tekemään. Ollut pikkasen erilaista päiväkodissa työskennellä =) Mutta helmikuussa on eka työharjottelu jo.

Repa, voimia siunaustilaisuuteen! Millon teillä on se? täällä meijän paikkakunnallako?

Tuo lasten pituuskasvu hidastuu aikalailla....muistelen esikoisesta, että 110 kokoset meni tosi kauan. Meillä käytössä 98 ulkovaatteet. ja sisävaatteet on 98-104. Yks viime vuoden haalari on 92 ja menee just ja just. Uskon että nuo 98 menee vielä ens talvenakin...kai.

Edla: Onnea työpaikasta! Minkä alan töitä teet?

Onnellista ja parempaa ensi vuotta kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
HYVÄÄ JA PAREMPAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE

Minymonhaalari...ostin Edithille alkutalvesta sellaisen raidallisen 92cm on koko...aivan ihana haalari ollut ja todellakin kiva pukea päälle verrattuna Ticketin haalariin ( joissa hirvittävän tiukat resorit hihansuissa :( )...meinaan kyllä vaihtaa tuohon merkkiin, jos vaan on kestävä...ja sain hyvään hintaan 30% ale...jäi alle 70e...

Edla...onnea työpaikasta :)

Mulla alkaa koulu maanantaina...hiukan jännittää :confused:...ja meillä siirty Thaimaan matka toukokuulle, kun mies ei saanut vapaata uudesta työpaikasta...eli lähetään 3.5 ja ollaan kuukausi ( jotain positiivista...saatiin iso huoneista ja matka halpeni )...meidänhän piti lähtee jo maaliskuussa...plääh.
 
Hyvää tätä vuotta! :)

Ensi talven haalarin koko on kyllä sellainen mitä en uskaltais lähteä edes arvailemaan. Meillä on nyt 98cm viime talvelta ja 110cm syksyllä ostettu ja takit+housut kaikki 104cm. Jos tekisin kuten aina niin laittaisin keväällä ton 98cm pois ja ostaisin kahta kokoa suuremman niin, että ensi talvena olis taas pienempi tän vuotinen ja isompi uusi. Muttamutta.. tuntuu hurjalta että kasvu jatkuis tätä samaa rataa ja ensi talvena haalari olis jo 116cm. Muuten vaatekoko on nyt 104-110cm. Saa nähdä, nyt en osta yhtään ainoaa vaatetta "jemmaan" aleista tai muutenkaan kun en osaa arvailla miten kasvun käy.

Rokote on taas ei-oo. Tuntuu että Eeva on ollut kipeä koko syksyn/talven (ja minä nyt), tässä menee nyt tauti kun tauti siinä sivussa jos on tullakseen.
 
vaatteista..täällä sinnitellään edelleen tuon 80cm koolla..sitä on kaikki vaatteet myös talvipuvut..onneton pikku mies ku teidän muiden kokoja katselen..

marmotta voi teitä. toivottavasti ei meiltä ollut matkamuisto tuo tauti =((((

minnuu jälleen koetellaan..rakas 14,5v koira rassuni on niin kipeä. syöpä luultavasti levinnyt aivoihin ja on huonossa kunnossa. päivystävä ei ottanu meitä vastaan =( aamuun mennään kipu lääkkeillä ja jos ei ihmettä tapahdu niin huomenna on sitten lähdettävä aamulla liikkeelle ja päästettävä toinen kivuistaan..oon itkenyt illan ja tää tuli kuitenkin puun takaa vaikka osasin odottaa. päivällä oli ihan ok..ja muutaman tunnin päästä toisen olo romahti..
oma olo niin kauhea..mä ku pidän omina lapsina noita mun karvakuonoja. ja ne on loppu peleissä ollut niitä ainuita ja oikeita ystäviä ja elämänkumppaneita joihin on aina voinut luottaa..itkulle ei ole tullut loppua ja aamu pelottaa.
jos on oikeasti joku korkeampi voima niin antais meille edes kesään aikaa tuon vanhuksen kanssa..en halua antaa sitä pois. mut tuota sen oloakaan en voi enää katsoa. silti se on niin iso osa mua..ja aina lähtee palanen mukana kun omastaan luopuu..:'(
 

Yhteistyössä