~TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA 2010 ~

Huomenna kotiin! Tulehdusarvot ovat viela hiukan koholla, mutta mitaan hengenvaaraa tassa ei enaa ole. Taalla on niin suloisia laakareita joita surettaa kun en voi olla lapseni kanssa etta passittavat kotiin jatkamaan laakitysta ja paranemista. Oon kylla koko osaston ihmetyksen kohde, ihan oikea suomalainen! Ja niin nuorikin viela.. minusta 29 on ihan aikuinen jo, mutta taalla pitais ilmeisesti olla viela aidin napanuorassa. Laakaritkin kutsuu mua nimella bambola, mika on siis hellittelynimi lahinna vauvalle. Melkein ikava tulee laakareita kylla, ovat pitaneet tosi hyvaa huolta. Kaikki 10 laakaria kayvat useaan kertaan paivassa ihan vaan pitamassa seuraa ja naurattamassa. Ja Eeva on vierailuillaan hurmannut hoitajat. Pitkaan kylla mietittiin etta kannattaako tuoda vierailulle lainkaan kun oli jotensakin tottunut olemaan nonnan ja nonnon kanssa, mutta hyva etta tuotiin. Makasi vieressa tunnin kertomassa mita teki paivalla ja sitten kun piti lahtea, otti ihan reippaasti nonnan kaesta, vilkutti ja sanoi "tullaan taas huomenna". Ja eilen sama homma, uskomattoman reipas tytto. Vierailut on kuulemma helpottaneet kotiolojakin, Eeva ei enaa etsi mua huutaen huoneista ja saa lohdutonta itkukohtausta kun ei loydy ja on muutenkin reippaammin isovanhempiensa kanssa. Tietaa etta mamma on hetken muualla vaan, ei kadonnut kokonaan ja etta illalla taas paasee autolla katsomaan.

Taa on ihan vaan omaa napaa nyt, mutta taalla on tosi ihme se etta Eeva syo itse, kiskoo shortsit/hameen paalle itse, leikkii jonkin aikaa itsekseen, osaa pesta kadet jne. En oikein tajunnut mita ihmeellista siina on ennen kun yksi hoitsu eilen valaisi asiaa; taalla ollaan niin mamman tyttoja ja poikia etta saattaa olla 3-vuotiaita joita syotetaan paivakodissa ja se on ihan normaalia. Ja tama siis vaan ja ainoastaan siksi etta mammat haluaa paapoa lapsiaan kehdosta hautaan. Josses sentaan.
 
heissan pitkästä aikaa..
en etes muista mitä oon kirjottanu..mut sydänleikkaus takana ja poika toipunu hienosti.
käsikin parantunut tosi upeasti..
mutta nyt sit viime perjantaina mies putosi katolta tikkailta töissä..ja tippu 3m suoraan asfalttiin. niin tätä meidän tuuria.
paha aivotäräys ja ranne ihan tohjona. tänään leikattiin ja kursittiin kasaan piikeillä ja ruuveilla. ja nyt on kesän käsi paketissa saikulla.

12h oon ollu auton ratissa tänään ja ihan trööööt olo...jälleen lupailen lueskella teidän kuulumisia paremmin ku pää vetää jotain ehkä toisena päivänä paremmin. meidän elämä täyttä kaaosta lasten ja eläinten ja ukon toipumisen seassa..kädet ei riitä ja menee yötöiksi tää mun elämä vielä pitkään. ja tähän soppaan saatiin nii isoja muitakin murheita.
tää alkaa olla jo uskomatonta enkä tajua miten samankaton alle voi tulla näin paljon asioita.
mutta eteenpäin mennään edelleen rinta rottingilla :LOL:
 
Marmotta,Hieno homma et oot parempana ja että eevalla on menny hyvin =) Joo,niin se taitaa olla tuolla maailmalla useammassakin kolkassa,et pidetään äiteen helmojen huomassa pitkään... Mun sisko kerto et sielläpäin on ihan normia asua 30 vuotiaaks kotona ja pikemminkin katotaan kierroon et millaset vanhemmat oikeen on jos aikasemmin muuttaa..toista se on täällä,missä pitäs olla itsenäinen jo suoraan kohdusta :LOL:

Nemika,voi teijän kanssanne :hug: Mikä epäonni teitä oikeen seuraa... :kieh: Hus ja tiehen.... jaksamista sulle roppakaupalla :hug: :hug:
 
Sarbba: voimia! :hug:

Marmotta: huh sentään mitä uutisia sai lukea ! Onneksi olet paranemaan päin, ja eiköhän se Eeva sielä nonnan tykönä pärjäile! :)

Nemika: On se väärin kun teitä niin koetellaan ! Toivotaan että pian alkaisi aurinko paistamaan teillekkin :)

Meille ei ihmeempiä, en oo myöskään kerennyt hirveesti konella käymään, sunnuntaina vietetiin neidin 2-vuotis syntymäpäiviä hieman etuajassa, ja menoa ja melskettä riitti!
Maanantaina neiti tiputti sit tutin vessanpönttöön, vahingossa ja niin sanottiin tutille hyvästit ! Eilen ja tänään nukahtanut yö unille tosi hyvin ilman tuttia, ainut et viime yönä kun heräs niin hetken itki tuttia mutta rauhottui varmaan 5minuutissa! Katsotaan miten ens yömenee.. Tuttpullo on vielä käytössä, yöunille mentäessä ja sit kun tutista on toivuttu hyvin saa pullokin lähteä, tosin se tuntuu aika tärkeltä, että saa iltasin pullosta maitoa! :)

majj & julia huomenna 2v
:heart:
 
Vatsakalvon tulehdushan se sit oli, plus laja muita tulehtuneita osia ja se umppari ja ruoansulatuskanavan hairio plus nyt sitten viela kysta.

Repa, taalla se on niinpain etta vanhemmissa ei ole vikaa jos alle 4kymppinen naimaton ihminen haluaa oman asunnon, vika on kiittamattomassa lapsessa joka ei vuosikausien paapomisesta ole yhtaan kiitollinen vaan ottaa jalat alle. En aina tieda pitaisko itkea vai nauraa..

Kysyn nyt taalla kun en viitsi muilla palstoilla "vierailta" kysella.. onko jollain kokemusta kystasta? Multa otettiin sairaalassa kaikki mahdolliset koepalat ja testit ja ultrat, nyt soittivat peraan etta kystaa olis tarjolla. Siihen se keskustelu jai, sanoivat vaan etta nahdaan viikon paasta kontrollissa. En mina kai sit kuolemaa tee, mutta kuitenkin..

nemika, voi teita. Mietin just itsekin yksi ilta, etta milloin taa oikein loppuu tama p*ska tuuri. Vaikka on naa ihan eri asteella nama meidan karsimykset, hatunnosto sulle kun jaksat. :hug:
 
kiitoksia kaikille tsempeistä..kyllähän tää tuuri loppuu varmaan joskus =)) täytyy alkaa lotota paremmin..jos olis siinäkin tuuria samassa suhteessa ku näiden muiden asioiden kanssa :LOL:
tottahan on et huumori aikast vähissä tässä talossa..mut jostain se on revittävä aina irti :LOL:

marmotta: ihanasti kirjoitit..mut mä olen just ajatellu paljon sua ja mitä oot käynyt läpi.
ja silläkin väliin jo nolottaa valittaa omia takapakkeja jatkuvasti..sulla ollu niin paljon kaikkea niin kuin myös Jennillä. tähän maailmaan mahtuu liian paljon murheita ja surullisia tapahtumia. toisille vaan kasautuu jostain syystä enemmän. enkä enää usko siihen että kaikille annetaan se määrä kantaakseen mitä jaksaa kantaa. raja on vastassa ja itse siihen törmänneenä tiedän mitä on kantaa isoja taakkoja mukanaan.
mut kaikki opettaa ja kasvattaa. mitään ei pidä itsestään selvyytenä..oppii ainakin nöyränä elämään jos ei muuta...ja iso iso hatunnosto varsinkin sinulle

:hug: :heart:
 
Nemika anteeks, mut muakin jo hieman naurattaa tuo teidän tilanne, vaikka mitään naurettavaahan siinä ei ole. Tää elämä osaa kyllä todella nuo kaikenmaailman "kökkökiemurat". Miten hitossa (anteeks kiroilu) ne voi just teitä noin tökkiä. Etkä säkään Marmotta kakkoseks jää. On sullekin kauhalla annettu - sitä ei niin hyvää. Kaippa me jotku ollaa hieman "tapahtuma altiinpia", halus sitä sit tai ei. Mua aina lohduttaa PMMP laulun sanat: :p

Luulin ennen, että jossain
mitataan tarkalleen,
milloin on annettu liikaa jollekin kantaakseen.
Se on pelkkä harha, perätön luulo,
toiset hölmöt uskoo niin.
Jäävät hartiat väkevän, suuren,
pieneksi kuin heikonkin

Jaksamista teille molemmille siellä. Täällä mennään ihan suht hyvässä karmassa - tällä hetkellä. Huomisesta taas ei tiedä, mitä tapahtuu. Itketäänkö vai nauretaanko.

Sarbba sä saat voima :hug:

Majj meillä lähti tutti samalla tapaa, tippu pönttöön ja sit kiikutettiin roskiin. Ja sille tielle jäi. Ihan ihmeen helposti lähti pois, olin varatunut erinäisiin raivareihin, mut ei. Neea yllätti. Nyt oliskin sit jo vuorossa tuo pienempi. Ja Netta on noin 100 kertaa siskoaan ärhäkämpi tapaus. Meillä täällä kaksi uhmaikäistä, Netalla tuntui alkavan jo nyt 1,5 vuotiaana...Tai sit se vaan matkii siskoaan. Ihanaa :headwall:

 
Marmotalle ja Nemikalle paljon voimia :hug:

Kaksi vuotiaille paljon onnea!!

Nonniin nyt on projekti sitten purkissa ja tää aloittaa loman uusine kuvioineen. Mä jään vuodeksi lasten kanssa kotiin. Sinänsä ei huolta mun työnantaja haluaa pitää mut joten vuoden jälkeen palaan takaisin samaan firmaan tekemään jotain uutta...Nyt aion nauttia vaan lapsista ja siitä että saan olla kotona ilman työn tuomaa stressiä..nyt on aikaa minun rakkailleni. Voihan olla että viellä jonnin verran teen töitä sivussa mutta mutta...pääasiallisesti olen kotiäiti vuoden verran :heart: :heart: :heart: :heart:

Sarballe erityis ajatuksia, mua kauhistuttaa pelkkä ajatus jos mun vanhemmat sairastus/kuolisi..

Ihanaa päivän jatkoa kaikille!
 
kaikille tarvitseville :hug: ja kiitos haleista!

Äiti on sairaalassa nyt sit ollu ma aamusta, ei voi kävellä, ei jaksa puhua, oksentelee, kouristelee, kipuja on helevetisti(anteeksi kiroiluni) yms yms. On niin vitun raskasta että mieskin jäi pois töistä ku en jaksa just nyt juuri mitään :'(
 
nemika, samoin musta tuntuu turhalta narista omista asioista kun muutkin kay lapi niin paljon kaikkea ja niihin verrattuna omat ongelmat tuntuu niin mitattomilta. Paljon on kuitenkin sellaista mista saa olla kiitollinen ja taa "tapahtumarikas" elamantyyli on siina mielessa hyva, etta oppii arvostamaan niita pienia juttuja jotka muuten jaisi takuulla huomaamatta. Ja onneksi sekaan mahtuu kasapain hyviakin hetkia! Ajattele, miten viisaita ollaan vanhoina kun tasta kaikesta opitaan ja kasvetaan vahvemmiksi.. kylla sitten on hyva kiikustella kissaa silitellen ja miettia, etta olihan elama. :)

sarbba, minen kylla taas tieda mita sanoa. Kylla teitakin koetellaan.. :hug:

Siis ollaanko me jotenkin keskitasoa riskialttiimpaa sakkia talla palstalla??
 
Sarbba, :'( iso halaus! :hug:

Meille kuuluu ihan hyvää. Lasten kanssa oon yksin aina kotona, kun mies laittoi oman firman ja tekee pitkää päivää ja koko kesän töitä. Mutta kyllä me rahaa tarvitaan, kun minä en tienaa.
Peppi kävi eilen ekaa kertaa parturissa. Tähän saakka olen ite leikannut etuhiukset. Ajattelin ettei se onnistu parturissa ettei se suostu, mutta oikein hyvin meni! ja nyt on hienot hiukset =)
Neiti on keksinyt sylkemisen....tehostaa raivareita sillä. On muuten huvittavan näkönen ja kuulonen kun suuttuu ja lähtee hulluna juoksemaan ympäri taloo ja huutaa ja koittaa sylkee kauheesti. Neiti pippuri oikein!

Vahvioja naisia ootte Nemika, Marmotta, Jenni ja muut!

Poika, kuulostaa hyvälle :heart: Kiva kuulla susta!
 
Sarbba, mietin että lähditköhän sä sun äidin luokse? :(

Tutista vieroitus, me ei olla neidin kanssa kumpikaan valmiita siihen. Mulla ei kestä hermot kun nukutus kestää tunnin ja se on sellanen painimatsi että oksat pois :headwall: ikinä ole helppo ollut, mutta huh huh sanon minä. Sitten tässä kesän aikana neidin pitäis jäädä mummun hoiviin pari kertaa ja ilman tuttia ei tuu mitään. Minä siirrän sitä vierotusta parilla kk ja piste. Muutenhan se ei sitä käytä kun nukkumaan mennessä vaan. Yöllä ei tarvi muuten. Mulla on ittellä ollut ajatus että 2v ois raja, mutta nyt saa mennä pikkasen yli. Pullo jätettiin 1,5 vuotiaana pois.

Pottailu, tai siis pönttöily sujuu ihmeenkin hyvin. Vaihtelevasti sanoo ite että pissittää ja kyllä niitä vahinkojakin tulee. Mutta mitäs siitä, kun on pesukone. Mutta hienoa on se että suostuu pöntöllä istumaan ja tajuaa ideankin jopa =)

Uusi hokema on "ei oo totta"! oisko sitten äitiltä oppinut :whistle:
 
Hemulille paljon onnea :heart: :heart:

Sarbba,Paljon jaksamista :hug: :hug:

Pottailu sujuu meillä oikein mallikkaasti,vaipat on suurimmaks osaks kuivat,sekä yöllä että päivällä,mutta vaatii itseltä kyllä valppautta.... poika ei osaa riisua itse housuja/vaippoja tai sit ei vaan viiti...jokatapauksessa on huonon sorttinen meneen ns.etukäteen potalle vaan sit vasta kun pissa on just tulolla ja sit täytyy olla ripee. Housut jalassa pitää myös muistutella potasta ahkeraan. Edistysaskel on se,että vaipat jalassakin sanoo pissahädästä,aikasemmin ei sitä tehny. Jos ollaan esim.kaupungilla tms. niin ei suostu pissalle,ainakaan vessaan,vaan pidättelee kotiin saakka. Vaipat on kuitenkin kuivat useimmiten =) Nyt kun oppis meneen itekseen potalle niin olis kiva =)
 
Tutista oon summerin kanssa aika samoilla linjoilla. Ajattelin hivuttaa sen taalla pois kun muutenkin on kaikki uutta, mutta itseasiassa askel taaksepain on menty. Siita oli tullut hurjan tarkea kun olin sairaalassa, saattoi jopa tulla se suussa kaymaan! Siita olin kylla vahan nareissani, minusta viimeistaan siina vaiheessa kun ovesta astutaan ulos niin tutin voi jattaa poydalle. Mutta toisaalta kai sita lohtua on jostain revittava jos mamma katoaa.. nyt on sit kova homma siina, etta se olis vaan unikaytossa taas. Oon kylla valmistellut Eevaa siihen, etta kotiin kun tullaan niin viedaan tutit hiirenpoikasille.

summer, toivotaan etta heinakuussa on kelia niin voidaan sit menna viettamaan aikaa Varpaisiin lasten kanssa kun sun mies on toissa ja mun huitelee ympari Eurooppaa moottoripyoralla. Se niista yhteisista lomasuunnitelmista..

Pottailu on vahan samassa jamassa kun tutti, takapakkia. Ensinnakaan taalla ei ole pottaa tms ja toisekseen neiti on rannalla aamusta iltaan enka voi olettaa etta siella kaiken muun lisaksi isovanhemmat viela muistais kysella koko ajan etta pissattaako ja sit kiidattaa vedenrajaan pissalle. Saa nahda miten kay kun tullaan kotiin, nyt on vaippa lahinna nukkuessa paalla ja muun aikaa uikkarit. Kai sita vois kotona kokeilla pikkuhousuilla.

Menin yolla puoliunessa nostamaan Eevaa kun se oli ihan mytyssa jalkopaassa ja lisaksi olin ilmeisesti nukkunut kyljellani, kylla nyt haava kiittaa. Tuntuu jotenkin mahdottomalta, etta 2 viikon paasta pitais olla niin kunnossa etta raahaan Eevan Suomeen asti. Tarvii varmaan pyytaa avustaja lentokentalle.

Hemulille onnea!
 
Heips!

Me ollaan innostuttu käymään uimahallissa. Pari kertaa viikossa ollaan nyt käyty ja peppikin on ihan onnessaan. Käsikellukkeilla se siellä menee. Oon tuon pojan takia nyt käynyt, kun se kävi sen uimakoulun ja pysyis nyt taidot tallella. Me ei olla vielä järveen tarettu mennä, mutta ens viikolla menee uimahalli kiinn,i että kai se sitten on järveen siirryttävä.

Mites Sarbba.... oon susta huolissani :( että kuinka jaksat.

Marmotta, millon tuutte takas tänne suomeen?

Kurpitsa, kuinka sun raskaus sujuu?
 
summer, tullaan ensi viikon sunnuntaina, 27. paiva. Paastaan viela nauttimaan juhannuksen jalkimainingeista eli krapulaisista ihmisista.
Hyva kun Peppi suostuu laittamaan kellukkeet, neiti on tehnyt stopin niiden kanssa. Pitaa sit tulla joskus ottamaan Pepista mallia, jos Eevakin sit suostuis.. Aikaisemmin se oli ihan ok kellukkeineen, mutta nyt ei vaan suostu. Pakkohan ne on sille siella kateen saada, kun ei yhtaan pelkaa vetta. Mulla oli se periaate, etta veteen ei menna ilman kellukkeita ja piste. Nonna on antanut olla ilman niin eihan se enaa niihin suostu. En kasita miten se nainen onnistuu AINA vesittamaan mun kovan uurastuksen jonkun asian kanssa; esmes tutti, maitopullo, syominen, kiukuttelu ja nyt kellukkeet. Kaikki tyo aloittettava alusta kun paasen kotiin.. tutista vieroitus, pullo pois, syodaan itse, kiukuttelua en katsele ja kellukkeet kateen. Huoh.

Kengista kysymys; katsotteko viela niin tarkasti kenkien pohjaa yms. kun ekojen kenkien kanssa? Ostin Eevalle muutamat jarkevat kesakengat ja -sandaalit, tukevat ja sellaiset missa on sisapohjassa se korotus/tuki sisareunassa (miksi sita sanotaankaan). Nonna oli heivannut ne kaappiin mun sairaalareissun aikana ja ostanut eteisen tayteen natteja, mutta taysin tuettomia sandaaleja ja kamalia muovikenkia. Kaikissa on aivan littea sisapohja ja minusta riittamaton tuki. Ei kai se jalkoja nyt muutamassa viikossa ehdi pilata, mutta kuitenkin.. rrgh. Vai onkohan tuo littea pohja ok tan ikaisella?

sarbba ollut mielessa taallakin..

Nyt tikkien poistoon ja kuulemaan tuomio siita kystasta. Aivan sama mika pommi siella odottaa, kunhan sanovat etta paasen suihkuun! Ja etta saan lopettaa antibiootit, kamala reaktio iholla niista, koko kroppa kutisee ja punoittaa.
 
Marmotta...jaksuja ja toipumista sulle :hug:

Sarbba...voimia :hug: :hug: !

Hemuli...ONNEA tytön tylleröstä :heart: !!

Miä tääl aivan piipussa, nyt 6 yötä valvonut ja paiskinut töitä...tänään viimeinen ja sitten 7 vapaata B) ...en ole ennen tehnyt näin pitkää putkee yötyötä, joten tuntuu nahoissa...en käsitä, että jotkut ovat tehneet jo yli 20 vuottakin :eek:

Meillä neitistä on tullut kyllä aikasmoinen kiusanhenki...kiusaa isoveikkaa ihan alvariinsa :/ , joten kinastelevat AINA, kun poika on kotosalla...todella rasittavaa...neitiä kun komentaa, alahuuli mutrussa alkaa huutaa ja itkee sydäntä särkevästi :whistle: ...toivotaan, että tääkin menee ohi...joskus...

syöminen...meillä veivataan ruokien kanssa...on päiviä, ettei neiti syö juuri mitään, mutta onneksi jonain päivinä sitten vetää lautasellisen :whistle: ...joten en jaksa siitä murehtia...pituus meillä kyllä tosi junnaa, mutta paino on mielestäni ok...

Tilasin Halensilta leningin...mies lähti hakemaan postista...aika uhkarohkeeta, mutta kun en ole täältä löytänyt mieleistä ja pitäisi veljen häihin saada vaate :/ ...voi kun toivon, että miun läskit mahtuis siihen ja en näyttäisi ihan mahottomalta :ashamed:
 

Yhteistyössä