TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

Huomenta!
Heti pitää tulla tänne narisemaan yöstä. Ei ole mieskään maisemissa että vois sille valittaa. Neiti kesäheinä nukahti puoli kymmenen ja valvoi yöllä yhestä neljään :/ seiskalta heräsi jo kokonaan.... luulin ettei ois kuumetta ja et valvoskeli muuten,mutta onhan sillä lämpöä. Ei se yöllä ollut kuuman tuntunen. Väsyttää...kylläpä yöllä tuntuu tunnit pitkiltä valvoa.

Puuroa tossa mietin, että päiväkodissa on osa lapsista sellasia jotka ei puurosta tykkää eikä sitä vaan syö. Jotkut ei ole pienenäkään tykänneet. Meillä oli neljänä päivänä viidestä aamupalana puuroa tai velliä ja siinähän sitten syöt leivän känttyröitä ilman päällysiä jos ei puuro maistu :/ aika kurjaa....jos oot tosi aikaseen tullut hoitoon ja sitten aamupala on yks pieni leivänkannikka. Jotenkin oletetaan että kaikki sitä isompanakin syö...sehän on kuitenkin terveellinen ja halpa aamupala päiväkotiinkin. Mutta minkäs teet jos ei lapsi vaan syö....
Meillä on esikoinen onneks aina tykännyt ja pyytää usein vieläkin että tekisin puuroa. Vetelee sitten kauheet annokset.
 
niinhä siinä taas kävi et poika helahti nokkosihottumalle antibiootista.. :( nyt haettiin eilen uusi kuuri. mut vaikee sit sanoo tuleeko tuosta mitään kun ei oo noi aiemmat parantuneet ku vaikuttaa vielä elimistössä.. :headwall:

syömälakko: oon iha ihmeissäni..meillä eka kerran lämmin ruoka tökkii. ei sit millään söisi. jugurtit uppoo kyllä. mut puurot ja lämpimät ruuat kauhean tappelun kanssa. ei kiinnostaisi sit yhtään... :eek: ja tuo on nii perso ollu aina ruuan perään..mitähän ihmettä tää on. :|

alkaa vaan huumori olla vähissä ku tuo hevonen ensin kipeänä ja nyt tuon korvat ja tää syömä lakkoilu... :headwall: hevonen syö nyt lääkkeitä kuukauden ja sit kontrolli sillä..ei onneks niitä kasvaimia löytynyt mistä olivat varmoja. täytyy toivoo et kuntoon tulee. ihan virkeänä se tuolla nyt onneks ollut.

mut oma elo nyppii..kantanu poikaa viikon ja narissu kauheesti. tietty ku kipeät korvat niin ymmärtää. kämppä karseen näköinen ku en voi sit yhtään mitään tehdä ku ton unien aikaan pikaisesti ja ku pitäs noiden isompienki kans olla... :headwall:
ja aamusta iltaan ku syliiperunaa vie eikä oikein hetken hengähdystaukoa ole..menee jo itelläki itkun puolelle joka päivä tää elämä. en jaksa ymmärtää et miks pitää näin pirun vaikeeta olla kaikki väliin..
omaa aikaa ei oo yhtään eikä voi ottaa tai en pysty ennen ku tuon olo helpottuu täysin.
ottaa vaan niin nää päivien kulut päähän.. :'(
 
Nemika iso :hug: sulle! Ymmärrän kyllä että varmana ottaa koville. Ootteko muuten saaneet miehen kanssa sovittua/puhuttua asioista? säkin tarvisit välillä edes hetken omaa aikaa...
Vaikuttasko nää kuumat ilmat tuohon syömiseen...ja hampaat vois olla toinen tai sitten vaan lakkoilee muuten :/
 
Summer,Tsemppiä sullekin öihin,tiedän tunteen :hug:

Nemika,Jos lakkoilu johtuu kuumuudesta tai sit korvista....Jaksamista...se on raskasta kun ei jää itelle tilaa ollenkaan,toivotaan et tilanne helpottaa pian :hug:

Meil herättiin taas jo 5.40,tosin nukku heräämättä n.klo 21-4.30...sit nukku tuon lopun hyvin levottomasti. Miä sain onneks jäädä nukkumaan vielä kun mies heräs pojan kanssa =)

Ja vasta nyt poika on ruvennut kunnolla tanssimaan...suosikit on kotiteollisuus ja metallica :D Hytkyttää kiinni radiossa tai telkussa... tätä ennen pyritteli vaan päätään...

Meil on ruvennu lounas tökkiin ihan kunnolla,ei syö kun pari lusikallista...kattelen nää helteet tästä ja sit jos ei parane,niin jätetään lämmin ruoka lounaalta kokonaan ja tarjoon sit vaan jotain hedelmäsalaattia ja leipää tms. Viitti poiskaan kokoaikaa heittää...satunnaisesti syö hyvin,mut tosi harvassa on enää... Päivällä ja illalla syö hyvin =)

Lähtään pojan kans iltapäiväks mummulaan,kunhan poitsu nyt ekaks nukkuu unensa...ihmeen reippaasti jaksaa touhuta =)
 
Hei! :)

Tultiin mun vanhempien luo neidinkaa kun mies on iltavuorossa ja ei jaksa joka päivä yksin kotona kökkiä. :)

Puuro: Meidän neidin lempí ruoka, siinä seassa vähän hedelmä sosetta ja parhaiten uppoaa! :)

Nemika: :hug: Se on raskasta varsinkin jos ei koskaan saa omaa aikaa, toivottavasti poika sekä hevonen parantuu, tulis sullekkin vähän vähemmän huolia. :)

Tanssiminen: Joo meillä tanssitaan heti kun alkaa vaan kuulua musiikkia! :D Sit heiluttaa käsiään vielä ylhäällä edestakas, sytkäri vielä käteen niin ihan ku ois festareilal ;) No ei nyt sentää! :D

Syömis lakko: Meillä kestänyt jo sellaset ½ vuotta, toi neiti elää puurolla ( ilta puuro menee paremmin yleensä ) , maidolla ja pyhällä hengellä! Alkaa oikeasti tökkiin tua syöttäminen kun aina kauhee shou koko homma ja silti saan suuhunu lusikan tai pari. :| Tai kyllähän meillä pari kertaa kuukaudessa on sellanen päivä et kaikki uppoo mitä annetaan mut se on harvinaista. No eihän kaikki lapset voi olla hyviä syömään.

Syömisestä vielä sen verran että joko annatte kaikkia tavallisia ruokia ? Ja mitä välttelette? Kun musta tuntuu et pidän tota lasta vielä vauvana enkä uskalla tarjota paljoa mitään uutta! :|
 
majj: Me annetaan oikeastaan kaikkea mitä itsekin syödään. Jotain varmaan ois vielä mitä en antais, mutta ei nyt tuu mieleen. Ehkä en ribsejä antais :D Mut siis samat ruuat kun teen meille, niin annan pojallekin. Suolaa laitan ruokaan vähän vähemmän, mutta mausteita muuten ihan normaalisti. Poika syö näitä "aikuisten" ruokia paljon paremmalla ruokahalulla kuin purkkisoseita tai muita ns. vauvasoseita. Ehkä teidänkin neiti tykkäis? Mä en enää edes muista ajatella, jos poika ei ole jotain aiemmin saanut vaan annetaan mennä vaan! Haluan, et poika söis mahdollisimman monipuolisesti (ettei tulis allergioita myöhemmin ) ja tottuis meidän tyyliseen ruokaan jo pienestä.

Tanssiminen täälläkin pop! Päätä heiluttaa puolelta toiselle ja jalat nytkyy :D Yleensä käy kaikki musiikki, mutta radiosta kuultuna meilläkin uppoaa tuo Kotiteollisuus (ja Apulanta ) parhaiten :LOL: Kaupassa jos kuulee musaa, niin aina käy hytkymään oli sitten tangoa tai rockia.

nemika: Iso :hug: sinne! Kyllä mullakin kävis raskaaksi, jos en missään välissä sais omaa aikaa. Ja tietty kun on monia huolia samaan aikaan, niin tuo oma aika olis tosi tärkeää, että edes välillä pääsisi hengähtämään arkihuolista ja rentoutumaan. Olisiko mitään mahdollisuutta, että saisit järjestettyä jonain iltana/päivänä itsellesi hengähdystauon? Lapset mummulaan / isän kanssa...? Voimia!!
 
Naukuri: No mä oon kans miettinyt, että pitäis alkaa vaan ihan reippaalla kädellä antaan samaa ruokaa mitä itsekkin syödään, tosin nyt nää pari viikkoa mitä ollaan täällä evakossa asuttu nii neiti on syönyt melkeen vaan purkki ruokaa (omassa kodissa tein kyl neidille itse jotain ruokia, ja sit keittoja on saanut ) , kun täällä on niin huonot kaikki hellat/uuni ym ettei mua huvita alkaa tekemään ruokaa! :D :saint: Tosin sellasia ruokia missä on maitoa esim makaroonilaatikko ym niin niitähän meil ei vielä saa syödä kun on se maito allergia, ehkä meillä alkaa ihan uusi elämän vaihe kun päästään takas kotia! :D
 
majj: Se voi kuule olla, että tyttö syö sit normaalia ruokaa paljon paremmin! Toivotaan niin :) Oletko muuten kokeillut tehdä makaronilaatikkoa esim. lihaliemeen tuon maidon sijaan? Tais olla meillä nimittäin se eka ruoka jolla testailtiin ja poika söi kun pieni eläin :D Ei turhaan sanota että se on lasten herkkua. Kauas teillä vielä kesti toi evakko?
 
Tervehdys taas pitkästä aikaan. En ole paljoa koneelle ehtinyt, kun isäntä on lomalla sää mitä mahtavin.

Syntymä mitat pituus 55cm, paino 4440g. 1v mitat pituus 80cm, paino 9960g.

Meillä syödään kotona ihan samaa ruokaa kuin muutkin ja reisussa mennään kaupan purkeilla.

Kävelyharjoitteluja tehdään tuon brio-taapero kärryn kanssa ja kiipeäminen on pojan suurin harrastus.

Nyt laittaa isommille ipanoille vettä altaaseen, että pääsevät vilvoitteleen :wave:
 
Ruuasta sen verran, että kyllä mä kanssa tarjoan samoja ruokia kun me syödään....mutta purkkimössöt uppoo paljon paremmin. :/ Oon sitten tehny sillai, että monesti annan toisen lämpösen ruuan purkista ja sitten toisen samaa kun me...sitä syö vähemmän. Tuo neiti kun on sellanen, että yökkää helposti jos ei maistu ja sitten tulee koko mahan sisältö pihalle. Noita hedelmäsoseita menee meillä vielä paljon, kun on niin käteviä välipaloja ja puuron seassakin hyviä.

Kuumetta on vielä...äh kun tylsää! Kiva olla täällä kotona vaan ja ihana ilma ulkonakin....
 
jälleen kiitoksia sylin täydeltä teille tuesta. :hug:
mä oon huono ottamaan omaa aikaa. saan kauheen huono äiti syndrooman päälle siitä. vaikkei pitäisi tietty.
mut mä otin nyt tovin omaa aikaa. käytin sen kämpän imuroimiseen ja luuttuamiseen.. :LOL:

tänään taas päivystysreissu takana. selän nokkosihottuma vaan paheni ja jälleen uusi kuuri kokeiltavaksi. nyt saatiin zithromax ja otettiin kerralla koko annos niin päästiin siitä.
nyt ootellaan et kutinat ja ahistukset vähenee tuosta lääkkeestä.
ainaki nyt paremmalla päällä pikku mies ku viihtyy iso veikan kans ulkonaki.
käytin punnituksessa samalla pojan. 7820g painoa j a 73 cm pituutta. eli hienosti oli tullu 1v jälkeen.
ja putkitukseen alkaa tie aukiamaan nyt nähtävästi ku on toi lääkeaine allergia niin paha.
4 kuuria korviin syöty nyt ja lääkäri sano et kyl se riittää. täytyy toivoa et jälkitarkastuksen jälkeen lähtete tulee.

mut nyt talliin hommiin jatkamaan... :wave:

kiitos kaikille jälleen.
 
Huokaisu... hitsi kun meni taas aikaseks pojan nukkumaanmeno,mut minkäs teet,simahti jo 19.15...ja herätään sit tietty taas ennen 6.
Nukku vaan tunnin päikyt ja ihan pirtsakkana huhuili kello 13 rattaista...oltiin sen jälkeen uimassa mummulla yms. niin kotiin tullessa kuuden aikaan oli jo ihan väsy ja känkkäs joka asiaa. Kai nää lämpöset ilmat entisestään aikaistaa aamuja ja lyhentää päikkyjä...niin eihää sitä senkään vertaa jaksa sit valvoo.

Jossusta kiva kuulla pitkästä aikaa :wave:

Meil syödään kanssa samoja ruokia... suolaa en juuri lisää,mut toki sitä on esim. juustossa mitä laitan ruokaan,muita mausteita kyllä. Poika tykkää aika pitkälti "kuivista" ruuista,ei mikään kastikkeiden ystävä vielä vaikka niitäkin menee. tavan makkaraa oon vielä välttänyt,mut niitä nakkeja missä on hiukka vähempi suolaa oon vähän antanut =)
Joskus saan itseni kiinni siitä ajattelutavasta et en laita tuota pojan lautaselle kun ei varmaan kuitenkaan tykkää...mut sit otan itteeni niskasta ja muistutan et kaikkee voi antaa maistaa ja poika päättäköön itse tykkääkö vai ei.
Kasper alko syömään paremmin siinäkohtaa kun sai itse vedellä samaa ruokaa omalta lautaselta =)
Purkkeja reissunpäällä ja sit jos on joku spesiaalipäivä et ei kerkee laittaa ruokaa tms. tykkää kyllä niistäkin.

jep,nyt hetkeks soffalle.
 
Naukuri: En ole koittanut tehdä, pitääkin joskus koittaa tehdä! :) Toivon mukaan ens viikolla päästäis omaan kotiin muuttamaan, alkaa tympiä jo täällä asuminen vaikka onkin ihan keskustassa toisinkun oma..
 
Lukemassa kuulumisia.. Oltiin tänään ekaa kertaa uimarannalla enkä ollut yllättynyt, kun Nea ei halunnut mennä veden lähellekään: eihän hän tykkää uima-altaassakaan tai kylvyssä olla, suihkustakin lähdetään heti, kun pesut on tehty. Ihme muksu - luulin, et kaikki penskat rakastaa läträtä vedessä :/ Tosin enpä minäkään vedestä nauti kuin suihkuna tai vesilasista joten äidin tyttö siinä(kin) asiassa B)

nemikalle jaksuja :hug:

Muutto meillä vahvístui eli päästään kuin päästäänkin uuteen kotiin jo heinäkuun lopulla! Mahtavaa =)

Muutoin menossa harvinaisen p***a päivä, sillä havaitsin kaksi suonikohjua jaloissa :eek: "Odotin" niitä jo Nean raskausaikana (sukurasite), mutta ilmeisesti tukisukkikset estivät niiden syntymisen. Nyt olisi aika itsemurhaa vetää sellaset 100 denierin mustat haarniskabyysat jalkaan, kun ilmankin on lämpöhalvauksen partaalla. Ja lääkärin mukaan ne olisivat ainoat mitkä auttaisivat ts. estäisivät suonikohjujen syntyä. Että perkeleen hienoa.

Nyt menen nukkumaan tätä pahaa tuulta pois :ashamed:

Ja niin PS. Eilen nokkiksesta päivällisellä 80ml maitoa :attn: :D
 
Nemika, no onpas sitten allerginen lääkkeille :/ sulla taisi olla toinenkin lapsi samanlailla?

Onko teidän lapsilla olleet korvatulehdukset aina räkätaudin yhteydessä?
Mietin vaan tota neitiä kun lämpöilee, mutta ei se räkänen ole ollenkaan....Mites Nemika teillä? oliko räkänen myös?

Carmen, toivottavasti pääsette pian muuttamaan!

Mites Poika04ja08 ja pojan pojat jakselee?
 
Carmen...kiva, kun pääsette muuttaan uuteen kotiin =) !!

ruoka...meil syö samaa kuin muutkin sekä purkkeja...meillä syö kans sellaista kuivempaa ruokaa mieluiten...ja sormin :ashamed: ...ei huoli lusikalla...haarukalla kun annan samalla niin vähän ottaa...en tiedä milloin alkais kiinnostua itse syömään lusikal tai haarukal....



Jossu...kiva kuulla teistäkin =) !

Nemika...jaksuja potilaan kanssa :hug: !

repa leipurimestari :attn: ....laitas nyt jotain ekstra super hyvää piirakan ohjetta :p ...siis suolaisen...missä olis esim. kermaviiliä ym...fetaa...kanaa tai jotain...mul on paljon ohjeita..mut jonnee olen hukannut piiraiden ohjeet :/ ...plääh...ei oikein innosta niit juhlia alkaa väsää, mut onhan se pakko...löysin kivan mansikkakakkuohjeen...oli hiukan erilainen...kokeilen...toivottavasti onnistun :whistle: !...siirrettäskös tapaaminen ensi viikkoon?...mul on kaikkee puuhaa, etten täl viikol ehdi...tai sit tuutte rääppiäisiin maanantaina :D !
 
Hulinapäivä takana....J:n mummu ja tädit oli kylässä. Ihan kivaa kyllä, että oli seuraa :).

Marmotta Muistan kans Toscanan reissulta, että ilma oli jo silloin tosi kosteata. Kaikki vaatteet tuntui märiltä ja mm. J:n paksuhko pahvinen kirja oli unohtunun siellä sohvan käsinojalle ja kun aamulla huomasin sen, oli kirja vääntynyt kosteuden takia u:n malliseksi :/ . Painon alla onneksi suoristui.

nemika :hug:

ruoka-asiaa J syö samaa ruokaa kuin mekin. Tosin maustetuimpia ruokia en anna (esim. mitään lihaa joka ollut valmiissa marinadissa en ole tytölle antanut), vaan teen J:lle sillä kerralla jotain muuta. Esim. makkaraakin olen antanut (perhelenkkiä ) aivan olemattoman pienen palan, sen verran että sai maistaa. Suolaa en paljoa lisäile tai vaihtoehtoisesti otan J:lle ruoasta sivuun ennen kuin maustan enempi. Makaroonilaatikko lihaliemeenkin onnistuu muutes hyvin. Me tehdään aina se niin, koska mies ollut joskus maitoallerginen (parantunut iän myötä ) ja tuo tapa on jäänyt niiltä ajoilta. Kaupan mössöjä annan reissussa ja mahdollisina laiskuuspäivinä :ashamed: . J syö niitäkin hyvin.

Carmen Hienoa, että pääsette muuttamaan ajoissa :).

Meillä J aloitti tänään kiipeilyn :/ . Nousi kontilleen leikkilaatikon päälle pari kertaa ja yritti kiskoa itseään keittiön tuolille, sinne ei onneksi päässyt. Vauhti sen kun vain kovenee :D.

Vaihdoin J:stä kesäkuvan profiiliin :heart: .

Hyvää yötä! :wave:
 
Kiipeily on täälläkin päässyt vauhtiinsa: sohvalle ja sängylle mennään jo kovaa vauhtia eikä kaveria pidättele mikään :eek: Pöydillekin yrittää, mutta joku roti sentään pitää olla ;)

Meillä menossa itkuilta. Poika rupes huutelemaan jostain syystä eikä meinaa rauhoittua. Kovin kuuma ei pitäs huoneessa olla tai ainakaan kuumempi ku edellisinä päivinä, et liekö sitten tuo kauan ikenessä kuultanut hammas iskee läpi. Äitiä huutaa, mutta ei auta vaikka äiti koittaa rauhoitella... öitä :wave:
 
Heips,

Carmen mä aattelin et kyllä sä sen viestin jossain kohtaa huomaat. Toivotaan et nähdään pian. Edla katsotaan josko pääsisin minäkin paikalle. Olis kiva nähdä. :wave:

sanat muutama uus tullut lisää hauva, vauva. Muita ovat anna, nanna, mamma, taata, kakoo?? se on meille viel mysteeri mitä sillä tarkoittaa.

summer meillä nuha näyttää menevän korviin -lääkäri sanokin kun kysyin et voidaanko uida ja sukeltaa -niin ihan ok kunhan ei saatais nuhaa. Neidillä ollut nyt maaliskuusta korvat hoidossa -kuureja ja välillä ilman -nyt ok. Jos jatkuu syksyllä niin sit voipi olla et tarvii jo tuubit :| Onneks nyt meillä hyvä korvalääkäri jonka luokse mennään aina -meillä neiti ei valita korvii. Viimeks rähmi silmät ja siitä tajusin et syy onkin korvissa.

nemika voima halaus sinne :hug:

marimint onpa jännää -pidän peukkuja.

Mulla alkaa kohta loma :) vaikka en mä nyt töissäkään oo ehtinyt olee kun 3kk ja risat. Kyllä tällä helteellä vähän aivot jo lepoo tarviikin. :wave:
 
ruoka-asia: ainoo mitä en oo antanut on makaroonia sen jälkeen kun sitä ekaa kertaa sai niin huus masukipua ja sit makkaraakin oon tarjonnut vasta yhden kerran ja lattialle ne lensi..ei maittanut lainkaan muuten saapi ihan samaa ruokaa kuin mekin..kaupan pilttiruokii ei syö, oon joskus tarjonnut ja roskiin nuo meni..

summer: korvatulehdukset olleet ilman räkätautiikin meillä..esikoinen ei oireillut muuten kuin syömättömyydellä ja tyttö kitisee heti jos on alkavaa tulehdusta vasta..öihin ei oo tulehdukset vaikuttaneet kummallakaan..nukkuneet kuin tukit

meil tyttö joi ekaa kertaa eilen ite nokkiksesta maitoo muutaman hörpyn, ei oikein ymmärrä kallistaa mukia tarpeeks jotta sais sieltä jotain niin täytyy aina vähän ite avittaa mut eiköhän se tuosta ala sujua.. maitomäärät on kasvaneet näiden helteiden takii..vetäs päivällisen kans 125ml mukista..

mä olin innokas ruuanlaittaja tänään kun sain jo 7:30 tehtyy jauhelihakeitonkin valmiiks :p

nyt laittaan pyykit narulle
 
Heips...

Meil tapahtu ihme kun poitsu nukku 2.5h putkeen nukahtamisesta,viimeks moinen on tainnu tapahtuu joskus ennen jouluu...muutenkin nukku hyvin aina sinne perinteiseen 4.30 asti,mistä sitte levottomasti 5.30 ... oli sen näkönen et olis tarvinnut vielä lisää unta ja kränttyskin sit pitkin aamua,nyt vetelee päikkyjä.
Mulle piti tulla kaveri juoruumaan tänne,mut peru viimetingassa...olin kerenny jo laittaa kystä kyllä...et pikkasen ottaa ohimoon :kieh:

Summer,Kun on kyseessä oireeton? kuumeilu,niin musta olis syytä viedä että voisivat ottaa tulehdusarvot ja kattoo sinne korviin..kun kuume kuitenkin merkki elimistön tulehdusreaktiosta ja jos ei oo nuhaa yms. niin yleensä sillon suositellaan et käytäs tsekkaamassa....ja jos on resursseja yksityiselle mennä,aina parempi..meil ei ainakaan voi luottaa noihin tk lekureihin yhtään jos ei oo selvä tapaus kyseessä. Paranemisia pikku reppanalle :hug:

Matami,Juu,ens viikko käy oikein hyvin...mullakin on tää viikko aika ohjelmoitu. Ja rääppiäiset kuulostaa ihanalta,mut saa nähä miten toi mies on työssä...et miten päästäis paikalle. En bussilla kehtaa lähtee sompaamaan sinne mussaloon kun se on mulle ihan arvotus koko mesta :D


Piirakka-ohjeita tässä kaksi... oon näitä soveltanut ja lisäks laitan tollasen hyvän pohjan ohjeen,minkä voi vaihtoehtosesti laittaa piirakkaan kuin piirakkaan... tähän ekaanhan voi tunkee kans broiskuu ja jättää vaikka jonkun muun pois.

Fetajuusto-kasvispiirakka:

pohja:
1dl perunahiutaleita tai ½dl perunamuusijauhetta
2dl vehnäj.
½tl leivinj.
100g margariinia tai voita
1dl vettä

Täyte:
1 pieni munakoiso tai kesäkurpitsa
1 sipuli
1 keltainen tai pun.paprika
2 tomaattia
1-2 valkosip.kynttä
n.½tl suolaa
provencen yrttisekotusta (tai vastaavaa)
n.150g fetakuutioita
(1dl mustia oliiveja)
2 munaa
1 ½dl maitoa

sekoita kuivat aineet,nypi joukkoon pehmeä rasva. Lisää kylmä vesi ja sekoita tasaiseksi. Levitä taikina jauhotetulla kädellä voidellun piirakkavuoan pohjalle+reunoille. nosta vuoka kylmään siksi aikaa kun valmistat täytteen.
paloittele kasvikset,hauduta pannussa tilkassa öljyä 2-3 min kokoajan sekoittaen. Ota pannu liedeltä ja puserra sekaan v.sipuli. ja mausta seos.
levitä puolet valutetuista juustokuutioista pohjan päälle ja kaada kasvisseos päälle,lisää loput juustokuutiot (ja oliivit). Kaada päälle muna-maito.
Paista 225 alin taso ja 30-35min,peitä tarvittaessa foliolla pinta.

Broileripiiras:

pohja:
150g margariinia
3½dl vehnäjauhoja
2rkl vettä

täyte:

300g broilerinlihaa kuutioituna
2 sipulia
1rkl öljyä
1 paprika
2dl maitoa
100g sinihomejuustoa (fetamurua)
2dl juustoraastetta
2 säilykepersikan puolikasta
½tl currya
mustapippuria.

sekoita pehmeä rasva ja jauhot keskenään,lisää kylmä vesi ja sekoita tasaiseksi. Painele taikina matalaan vpoideltuun vuoan pohjalle ja reunoille (läpimitta n. 27cm).Paista pohjaa 200 uunin keskitasolla 10min.
hienonna sipuli,khauduta öljyssä sipuli ja broileri,lisää kuutioitu paprika,maito,juustoraasteet,kuutioitu persikka ja mausteet. Kaada esipaistetun pohjan päälle. Jatka paistamista n.25min.

Ja sit tää pohja,mitä useesti käytän: 125g margar. tai voita,2½dl vehnäj.,1/4tl suolaa,1dl juustoraastetta, ½dl vettä.

 

Yhteistyössä