TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

Huomasin just meidän paikallislehdestä, että meillä 6kk-3v lapset rokotetaan sikalenssua vastaan vasta viikolta 50 lähtien. Joten ei kiirettä. Tuossahan ehtii jo mokoman lenssun sairastaakin, jos niikseen tulee.
 
Sikarokotteesta,se on aika pitkälti samanlainen kuin lintuflunssa rokote,ainoastaan virusosa on eri...joten kaikki ne osat mitä siinä rokotteessa on, on tutkittu ja saanut myyntiluvan aikasemmin vaikkei sitä "pakettina" ole niinkään tutkittu. Toisekseen parin päivän sivuoireet,vaikka olis rajummatkin,on musta kuitenkin mukavampi vaihtis kun kahen viikon korkea kuume ja muut jälkitaudit päälle :/ Meil ei oo aikasemmin reagoitu rokotteeseen,siis mihinkään niistä,kuin väsymyksellä...mut saapi nähä miten nyt käy. Mietin sitäkin et voiskohan sen mrp:n ja tokan influenssa rokotteen antaa samaan aikaan jos jompaa kumpaa lykkäis/antas etukäteen.

Jennin vaatekeräys...[/b]Meiksi ei oo vielä alottanut koko projektia :ashamed: Kauaahan siihen ei mene,kun saan aikaseks...pitää nyt marraskuun aikana hoitaa. Muistaakseni jenni puhu että joulukuun alkuun mennessä postitus =)

Matami,Harmi toi rokote homma...ihme juttu,luulis nyt et olis heidänkin etujen mukasta et kaikki olis rokotettu ketkä siellä työtä tekee...vaikka nyt ei vakkari oliskaan :| Onnea vierotukseen,se on haikee juttu...mut kauan oot jaksanut =) Ja hyvää tyttöjen iltamaa :wave:

Edla,kiitti rokoteinfosta,muistinhan mie et 3 kirjainta siinä on mut et mitkä ja missä järjestyksessä,niin siitä ei hajuu :LOL:

Huomenna olis kerhossa halloweenijuhlat,täytyy tehä rieskarullia sinne ja sit lauantaina lähetään mun isää elikkäs Kassun pappaa moikkaamaan...aah,kun tuleekin taas messevä autoreissu |O
 
Heippa kaikki IhanNaiset!

Matami vaatteet voit ilman muuta laittaa suoraan tuleen mulle. Annoinkohan jo osoitteeni? Jos en niin pistä yv:tä. Ja Repa aikatauluna ajattelin sellaista että viimeistää siinä joulukuun puolessavälissä olis nyytit mulla. Meillä on Netan kontrolli 21.12. ja vien silloin terveiset osatolle, ison suklaarasian kera. Vai olisko teillä jotain parempaa ideaa millä muistaa osaston hoitajia (suklaarasia joulunalla on jotenkin tyhmä...)

Poika Keräyksessä on nyt mukana sellaiset 20 henkilö, ainaskin. Vaatteita en ole vielä kovin monia saannut, mutta kyllä tuolla sellainen kymmenkunta vaatekertaa on. Mutta paljon on tulossa vielä.

Meillä tuo pienempi on aika rassaavassa ikävaiheessa. Nyt kun oppinut seisoon puita myöten niin maantaso ei enää kiinnosta pätkääkään. Se tuskan näkee ja kuulee kuinka haluasi jo mennä isosikon perässä. Se tarkottaa nyt sitä että meillä menee lattialla sellainen pieni ränttätänttä joka ritisee mahdottomasti. Yrittää ehti reppana siskon perää ja jää auttamattomasti jälkeen...sit hän ryömii mun perässä ja roikkuu lahkeessa ja koittaa kivuta syliin, josko äiti taas kerran toimis kuskina ja veis siskon luo. Laiska luonne :LOL: taitaa olla peritty äidiltä kun kuiteskin osaa ittekin ryömiä ja kontatakin.

Mulla palaa käämit Neean syömäänopettelun kanssa. Se kyllä osaa syödä itse jotenkin. Nyt vaan tilanne vaihtui sellaiseksi että neiti alkoikin syöttää mua, tai sisko. Miten vaan mut omaan kitaansa ei lusikkaa laita... Ota noista selvää.
 
edla: Mitä sattuu löytymään :) Oon yleensä ostanut jonkun ei nyt ihan halpis viiden euron pulloa, mutta siitä sit seuraavan :) Tai jos on kaapissa ollu jotain niin sitten sitä. Ah, pitäiskin muuten tehdä sitä vuoden ensimmäinen annos! Hyvä kun otit puheeksi. Ja ne blinit oli kyllä niiiiin hyviä; herkutteluhetkiä sinne viikonloppuna :p
 
Jenni, mä laitan kanssa puikot heilumaan siihen malliin että jotain saan sinne asti joulukuun puoliväliin mennessä. Mä oon vienyt sairaalaan kiitokseksi aina herkkukorin; kahvia (se kun yleensä maksetaan itse ja sitä aina kuluu), keksejä, leipätikkuja, kuivattuja hedelmiä, voileipäkeksejä ja hienoa marmeladia yms. Hintaahan sille tulee toki enemmän kun suklaarasialle.. ja suklaata ei koskaan voi kuitenkaan olla liikaa, ei edes ennen joulua. :)

Possurokotteeseen mun kanta on edelleen että ei oteta. Ellei nyt joku vedä hatusta jotain tosi loistavaa syytä miksi pitäis. Ikävä päättää toisen puolesta, onhan se kurja jos sairastuu.. mutta mä en usko että siinä on hengenlähtö lähimaillakaan jos niin käy. Hyvä että hoitohenkilökunta rokotetaan ja varmasti piikki on aiheellinen myös huonokuntoisille, sairaille jne, mutta muuta syytä mä en rokottamiselle näe. Ei me oteta tavallistakaan influenssarokotetta.

majj, sen verran rokotteesta että tuskin sä nyt loppuelämääs kadut jos et ota ja sairastuu. :) Mutta inhottavaahan tää kyllä on päättää toisen puolesta.. itselleni en ottais, mutta kyllä mäkin pitkään olin kahden vaiheilla Eevan rokotteen kanssa. Varmasti teet oikean valinnan, kumpaan vaihtoehtoon päädytkään.
 
rokotteesta: tääl alkaa riskiryhmät 9.pvä..ja meidän isoin poika ekana..sit pääsee Timi. ja sit muut jos ei oo epidemiana jo menossa..sit eivät rokota..mut toi sydänvika on sellane et on uskallettava ottaa. monta puhelua soittelin ja ovat rokotteen turvallisuudesta saaneet tosi paljon tietoa. eli tällä hetkellä aika luottavainen olo. rokotekohta on melkein kaikilla ollu tosi tosi kipee ja jotkut on sit kuumetta pitäny päivästä muutamaan päivään. eli iteki valitsen mieluummin sit tuon muutaman päivän ku se et pariviikkoa olisi päällä. ja sit ne jälkitaudit mitä on monilla tullu..keuhkokuumeita yms taudista..ei kiitos...
ja tuo pojan sydänvika helpotti päätöstä. nyt oottelen vaa et rokotteita tulee et saapi aloitettua rokotteet.

jennille olis vaatteita tos jo useampi...pitäis vaan postiin asti päästä.. =)

repa: nyt ku en oo kaikkea kerinny lukeen nii mites se teidän yökylä meni????
 
Onnea Pojan 1,5 vuotiaalle :heart:

Joko Edla koitti mikrokakkua?

Hauska kun treffattiin tossa yks päivä vanhojen työkavereiden kanssa ja siellä oli sitten kaksi tyttöä meidän tyttöä vuoden vanhempia. Peppi oli niitä kumpaakin isompi, mutta muuten huomasi puheesta ja kaikesta tekemisestä, että on kyllä nuorempi. Onhan tuo pitkä tyttö, mutta eipä Marmotan Eeva montaa senttiä lyhyempi ole. Lapsilla on kyllä tosi paljon pituus/koko eroja...kattelee noita eskareitakin, niin joku näyttää ihan kolmasluokkalaiselta jo ja joku saattaa olla tosi siro ja lyhyt.
 
Olipa taas kerhoreissu,huudolla sisään,eikä suostunut ryhmäkuvaan kun oli ne halloweeni pippalot jne. no sentäs nukahti heti kärkeen kun lähdettiin pois. Joskus mietin,et onkohan se niin viisasta roijata kerhosta toiseen...

Nemika,Hyvin meni! Ei ees kerenny hyvästeleen meitä kun jo paineli lelujen kans mummolaan kun vietiin... Oltiin puhuttu siitä yöksi jäämisestä,et nukkuu ens yön mummun kanssa ja ilmeisesti jossain määrin ymmärsi koska ihan reippasti oli mennyt ihmettelemättä nukkumaan. Tosin leikit oli jääny kesken kun meni niin myöhään sinne hoitoon,et piti melkeistä heti ruveta laittamaan unille. Vaan 2 kertaa oli yöllä herännyt ja heti käyny takas nukkumaan =)
miä jännitin siihen asti,kunnes äitiltä tuli viesti et poika nukkuu... :p aamulla heräsin ekan kerran 6.30 automaattisesti ;) Mut yllättäv'än kivuttomasti omalta kohdaltakin ilta meni...oli hyvä mieli asian suhteen...ja luottavainen =)

 
repa: voi ku ihana et noin reippaasti toinen veti homman =) mä oon ihan kade suorastaan.... ;) mä täs jännään jo sitä et sälli jää kotiin ku mä lähden...saati sit yökylään..tosin tuota en uskaltaisi etes kokeilla yöksi minnekään...on nii riippuvainen edelleen. ;) mut tosi kiva et noin hienosti tosissaan meni..reipas sälli =)
 
Nemika,Juu,en miäkään antas mihinkään muualle kuin mun äidille...on tosi läheinen pojan kanssa ja tuo ipana rakastaa olla siellä...antaa siis mummunsa laittaa nukkumaan,mut ei iskän :eek: Visiin joku naisen kosketus tahi jotain :D
 
Pikaisesti kurkkaamassa...

Sikainfluenssa on jo iskenyt tälle suunnalle ja siinä vaihessa, kun rokotukset alkaa (+2 viikon vaikutusaika) niin tiedä sitten onko enää järkeä ottaa koko piikkiä??? Voi olla myöhäistä koko touhu :/ Tavallinen influenssarokote annettiin Nealle eilen.

Sitten taas omaa napaa ja vauvamurheita... Auttakee nyt kaveria hädässä :ashamed: Meillä oli viikon verran jo helpompaa ts. vauva ei itkeskellyt juuri lainkaan ja masuvaivatkin tuntuivat helpottaneen. Kunnes taas tänään on ollut aivan JÄRKYTTÄVÄ päivä: toinen vain huutaa Lääkärin ohjeistuksen mukaan koitan korvata yhden syötön illalla vastikkeella, jotta syöntivälit vähän pitenisivät (herää öisin 1,5-2 tunnin välein, mutta en enää tiedä mistä syystä, koska syö vain hetkisen tissiä ja sitten nukahtaa enkä saa enää syömään???), mutta eihän tuo pulloa huoli?? Periaatteessa siis haluaa tissille tosi usein - tai ainakin alkaa syömään, kun sitä huutoon tarjoan - mutta sitten syö vaan ihan pikkuisen!
Olen aivan pihalla nyt neidin touhuista ja lisäksi aivan uupunut, kun joudun tosiaan heräämään reilun tunnin välein eikä päivisinkään saa nukuttua, kun tytöillä menee rytmit ihan ristiin...

MUTTA sitten tuli mieleeni ne ihme kiukkujaksot, joita tulee vauvoille tietyillä viikoilla liittyen koviin kehitysharppauksiin - muistaako kukaan mitkä "periodit" ne olivatkaan ja mistä voisin lukea asiasta enemmän???? Tahtoo löytää jonkun syyn näille meidän ongelmille :headwall:

Hoitoon antaisin Nean heti, jos mun vanhemmat osoittaisivat minkäänlaista kiinnostusta :( Ne vaan reissaavat ja väliajat hoitavat sitten veljen muksuja :( Kaiken lisäksi miehen reaktio vauvan itkuihin on todella perberistä ja lapsellinen: pakenee koko ajan harrastustensa pariin, kun hermot ei kestä vauvan itkua :eek: Minä täällä sitten kannan vastuun molemmista lapsista ja huushollista yksin :(

ANTEEKSI valitukseni :/ Viikonloppuja kaikille :flower:

Uupunut C.
 
Summer, en oo vielä ehtinyt... Heh, ehtiny tekee 10 min kakkua ;) :LOL: Huomenissa aattelin kun likan kummitäti tulee 3-kuisen pojunsa kanssa nauttimaan blinejä. Ni siihen sitten jälkkäriks:D

Ohhoh, mikä aamu... Neiti itki kuuden korvilla ja vein sille vesipullon sänkyyn. Samaan aikaan yläkerrassa valutettiin vettä ja kattelin, et WTF, meidän lavuaarit täyttyy vedellä vaikka en tee mitään. Sekä haju oli aivan järkyttävä! :x Paniikissa kaivelin huoltoyhtiön numeroo ja puolen tunnin kuluttua tuli huoltomies, eikä vedet ehtiny tulee ulos. Tunnin se teki siinä hommia, eikä se ehkä vieläkään ole kunnossa, prkle! Siis astianpesukoneeseenkin oli vähän pohjalle tullu sitä likavettä. Tossa tilanteessa olis ollu ihan kunnon vesivahingon ainekset jos kaikki yllä olevat 5 kerrosta olisivat heränneet yhtä aikasin valuttamaan vettä ja me ei oltais herätty. :eek:

Naukuri, okei, ei siis suosikkia :) Kaivelen tuolta superhyödyllisestä viinikaapista (maailman turhin sähkönkuluttaja oikeesti, kiitos miehen järjenjättiläis-exän!) jonkun pullon. Se on tupaten täynnä -kahteen vuoteen sieltä ei oo pulloakaan juotu, lisää on vaan tullut joulu- ja mun 3-kymppislahjoina. Mä oon aika laatutarkka mitä viiniä juon ruoan kanssa, enkä oo noiden femman pullojen fani ollenkaan joita tuntuu sinne täyttyvän. Ehkäpä ne piristää tota glögiä :D

Ei oo ollenkaan ollu mun päivä :( Ekaks toi putkihomma, neiti heräs siihen ja sit se on nukkunu pätkiä sen jälkeen eli kolmet hyvin lyhyet päiväunet. Edelleen vetää tuolla kympillä... Puhelinkaan ei toimi, eikä toi putki vedä vieläkään kunnolla. Noh, onneks en katsastuttanut autoa tänään, olis saattanut vielä vähän masentaa. Jos ens yön jo sais rauhassa nukkua.
 
Carmen, jaksuja :hug: Jos lääkäri on sitä pulloa neuvonut, ni jatka sen yrittämistä sit vaan. Ehkä se sen jossain vaiheessa hyväksyy. Eiks teillä ollu se koliikkikeinu Nealle? Viihtyiskö se muksu siinä ollenkaan? Entäs sitterissä nukkuminen? Kaukalossa jos nukkuis pidempään. Juuri kuulin kaverin systeristä joiden nelikuinen vauva huutaa edelleen kaikki yöt ja vanhemmat ajaa vuorotellen autolla tai kävelyttävät rattaissa pihalla ku ei muuten suostu nukkumaan ja edes toinen saa nukkua. Mut joo, halit :hug: ja voimia. Ei se loputtomiin kuitenkaan kestä (ei varmaan väsyssä helpota yhtään).
 
Carmen: Kirjan nimi on "The Wonder Weeks". Mä tilasin sen Amazon.co.uk:sta esikoisen aikaan, kun joku sitä suositteli (Maxin äiti muistaakseni ). Koitin meidänkin neitiä siihen kiukutteluaikaan lykätä, mutta ei oikein onnistunut. Tai siis meidän neiti on sellainen, joka vetää pisimmän kaavan mukaan ne kiukut eli kiukuttelee kaikki välit... Paitsi nyt oli pari helpompaa päivää juurikin kirjan mukaan oikeaan aikaan. Mut tässä tuon kirjan mukaan ne "wonder weekit": 5, 8, 12, 17, 26, 36, 44, 53. Eli nuo olisivat ne kiukkuisimmat viikot ja sen jälkeen pitäisi vähitellen helpottaa ja olla tyynempää kunnes taas seuraava kriisi iskee. Ja toiset vauvat kitisis vaan tuon maagisen viikon ja toiset suurinpiirtein kaikki väliviikotkin... Meillä varmaan tuo jälkimmäinen versio ;) Toivottavasti teillä helpottaa pian, mäkin toivon et meidän päivät helpottais pian. Yöt menee ihan hyvin. Anna satikutia sille miehelles :( Mä huiskisin henkisesti pitkin korvia, jos pakenis tätä hullunmyllyä jatkuvasti. Nyt paetaan vaan vuorotellen kaupoille tai ulos, niin et saa hetken hengähtää, jos siltä tuntuu. Voimia!!

Edla, Kirsikkatomsku ja LC: Tässä niitä enkkulaisten nettifirmojen linkkejä, joissa olen pyörinyt. En enää muista tarkkaan et missä oli mitäkin alessa tai onko sitten enää, kun itse shoppailin muutama viikko sitten. Mutta hinnat silti edukkaampia kuin täällä ja tammialea odotellessa ;)

www.mylittlecorner.co.uk (tässä oli bonuksena ilmainen postitus ja LOISTAVA palvelu: paketti tuli kahdessa päivässä ja mukana oli ihana kortti, joka piristi sateista päivääni :))

http://www.yellowlolly.com/
http://www.mashngravy.com/
http://www.littlebabycompany.com/
http://www.peaceandjam.co.uk/
http://www.peterandjanestore.com/index.asp
http://www.littlehills.co.uk/index.php/
http://www.nordickids.co.uk/
http://www.nubie.co.uk/

Meillä tuli pikkumies tänään mummolasta kotiin ja oli NIIIIIN hyväntuulinen ettei tosikaan! Ei kiukun kiukkua koko iltana tullut. Yhdessä sitten pedattiin pojalle peti uuteen isojen sänkyyn ja sinne jäi neljän koiran, yhden norsun ja yhden porsaan kanssa hiiren hiljaa nukkumaan (siis pehmoleluja, jotka haali käsiinsä... ). Ihanaa! Toivottavasti nää meidän iltakiukut menis nyt vihdoinkin ohi.

Edla: Hurjaa touhua tuolla sun tutullas! Huh... Meillä neiti hemmotteli äitiä koko viikon ja heräs kerran 3-4:n maissa ja toisen kerran sit aamulla 6-7 maissa ja sit nukku klo 8-9:ään. Ja näin siis koko viikko su-to! Viime yönä heräs vielä kolmannenkin kerran ja olinkin sit tänään "tosi" väsynyt, jos nyt tuon jälkeen voi niin sanoa :ashamed: Laitoin sulle muuten vielä uudestaankin sen kuvan puhkuun, mutta ei vissiin sekään tullu perille. Takapuolesta kyllä, kun mullakaan ei puhelimessa lue missään, et onks toimitettu viesti vai ei.

Nyt vissiin nukkumaan vaikkei nyt tietenkään väsytä. Aamulla kyllä...
 
naukurin listaan lisäisin vielä LC:lle tämän; http://minimode.co.uk/. Oon tilannut sieltä paljon, mutta eivät toimita Suomeen. Mä siis mutkan kautta tilaan ne Eevan sedän osoitteeseen joka sit laittaa eteenpäin tänne.

Eeva huusi ihan kirkumalla puolisen tuntia kun olis pitänyt syödä. TAAS. Mä en yksinkertaisesti saa sitä syömään, joka päivä sama homma. Jos olen jumpassa/kielikurssilla niin syö kuulemma ihan nätisti ja reippaasti täällä. Ei myöskään nukahda mun kanssa alle 2 tunnin urakan, mummun ja papan kanssa jos on päikkäreillä niin ihan unessa vartissa. Ei jaksa.
 
Summer, kakku tehty ja aikaa tosiaan meni maks kymmenen minuuttia :D Ja jep, makukin vaikutti oikein hyvältä :p Tässä linkki siihen alkuperäiseen keskusteluun, jossa myös resepti:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1553002

Naukuri,
ei toimi puhelin edelleenkään. Täytyy huomenna perehtyä siihen tarkemmin. En viittinykään heittää sitä menee koska muistaakseni toi on kohtuullisen kallis tuo pule, 6600 nokialainen. Luulis toki hintansa puolestakin noudattavan yksinkertaisia toimintoja :kieh:
Ja tosta ystävän miehen siskon muksusta, ni joo mä kuuntelin ystävää ihan monttu auki. Mikään muu ei auta. :ashamed: Mäkin kitisen niistä muutamista kerroista kun joudun yössä heräämään neidin parahteluihin ja väitän olevan maailman väsynein :ashamed:

Jahas, sit alkaa kokkikolmonen vääntämään lisää herkkuja.... blinitaikinaa tekemään sekä glögiä keittämään, paisti uuniin ja sitä rataa :D Ja väsyttäis kyllä myös...
 
Päivää...ulkona aivan mahtava sää B) ...miulla ei krapulaa, mutta väsyttää hiukan...olin kotona jo 2.15...Sunrise Avenue oli ihan ok ja ruokaseura...mutta baarissa känniläisiä tyhjäpäitä :/ ...ei napannut yhtään...miun juomat jäi kahteen lasiin punkkua ruuan kanssa ja muutamaan drinksuun...voi kun oon kalkkis...nyt täytyy mennä neitii laittaa päikyille...palailen...
 
carmen: ekana iso iso :hug: muistuu ihan pojan vauva ajat mieleen ku sai miettiä koko ajan mikähän mättää..kokeiltiin kaikenmaailman dieetit yms...ja loppu peleissä ainut mikä auttoi oli aika. ja onha tuossa korvikkeen annossa tietty se jos pidempään sais nukkumaan. mut sit voi olla myös että se korvikekin aiheuttaa masunväänteitä. :(
se on nii arpapeliä ku olla ja voi..disflatyl tipat autto meillä jonnin verran elämää. ja se et jätettiin d-tipat pannaan. vyöhykehieronnassa käytiin..kaikkea yritettiin mut nii ku kirjotin et aika se paras lääke oli nyt ku taaksepäin miettii. voimia ja jaksamisia..ja kannattaa yrittää miehes kanssa jutella miltä susta tuntuu. elä aja ihteäs loppuun nii ku mä tein.
eihän se nii vetele et toinen pakenee tilanteesta..meillä ei paennut mut mä en huolinu apua..ja sit oliki seinä vastassa itelle jossain vaihees ku menin iha piippuun.
istuta ukko pöydän ääreen ja teette työn jaon touhuun..ei yksin pidä jaksaa..
ja voihan se olla ettei koko korviketta tarvi..hakee vaan lohtua tissistä jos ei siihen kuitenkaan roikkumaan jää..toivon että helpottaisi teillä..jaksuja tuhannesti :hug:

ollu ihana keli. laitettiin grillikotaan tulet ja paisteltiin maissia ja makkaraa siellä koko poppoon kanssa. =) illaks pitäis kylään suunnistaa ja kaveri pyyteli käymään sidulla illalla.
mut saas nähdä sit..nyt ei innosta vielä..jännään tuota kahden viikon päästä olevaa tapahtumaa nii paljon...

sälli pyöriny öisin nii paljo..ei sillä tunnu mikään olevan hätänä mut levotonta ollu uni..
ite sit haukottelee päivän ku yöt menee pätkissä ..

 

Yhteistyössä