TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

Huhhei...herra vetäs yllättäen sit 1,5h päikkyjä ekaa kertaa sitten pieneen toviin ja nukahtikin vasta pikkasen ennen puolta ysiä yöunille. Pirtsakkana oli koko illan ja mitään kiukkuja ei ollut pukiessa tms. eli kun alkaa nuhat ja hampien pusku rauhottuun,niin mielikin paranee...tietty kunnon unilla osuutta asiaan. Toki tykkäsin et olis viim.kasilta yöunilla... mut kaikkee ei voi saada :ashamed:

meil on kyl hirveesti puhe kehittynyt... koittaa sanoo vähän kaikkee,varsinaisia lauseita ei tule,mut jokunen kahden sanan kuitenkin. On innokas oppimaan uutta ja toistaa kaiken kuulemansa =) Mun lemppareita on kun poika sanoo varpaat ja vaippa silla hoo alkusesti henkästen harpaat,haippa :D Niin ja löylyä... on kans muikeen näkönen kun suu menee rullalle "öylyä" :LOL:

Tykkääkö muutes muiden taaperot saunoa?... meil ei lähdettäs välillä millään pois..löylyä pitäs vaan heittää kun sihisee niin kivasti kiuas :D
 
Omaa nimeä ei sano,ei ees yritä... ja nyt vasta on alkanut pikkasen taas tulla äiti ja iskä yritystä,aika hintsusti edelleen meitäkään kutsuu... toistaa kyllä kysyttäessä/pyydettäessä. Vaikka äiti oli pojan ekoja sanoja aikoinaan se ikäänkuin "unohtu". Sen sijaan mummu,mummo,vaari... ne tulee kyllä,no vaari vasta uutuutena,mut kuitenkin :D
 
Huomenta,

Piti tulla kertoo, et meillä likka nukkui tokaa kertaa elämässään kokonaisen yön :) Eka kerta oli sillon joskus puol vuotta sitten. On nyt alkanut syömään paremmin eli siis keksiny et ruoka on hyvää ;) ja nyt kolmena yönä oon tarjonnut vettä ja nyt ei sit tarvinnu viime yönä tehä mitään. Noh, jäädään odotuskannalle et mitäs ens yönä? Juokseeko äiti sit kahta kauheemmin :D

Toinen, et kiitos neulontavinkeistä :) Tein eilen sukan ja sain kuin sainkin siitä sukan näkösen ja sit ku sen silittää ni se voi jopa näyttää hienolta :LOL: Ainoa että tein sen kokoon 22 ja siitä tuli ihan hemmetin iso... No onpahan vuos aikaa tehä toinen ja ens talveks on sit sukat :LOL:

Oma nimi
, sanoo iiiaaa eli yritys on kova :D

Nyt täytyy lähteä viemään autoa huoltoon ja hakee neidille Prismasta kengät. Saas nähä lähteekö Tutat vai mitkä mukaan :D

 
Huomenta...olen eilen illalla tänne kirjoitellut, mut miun tekstit on hävinnyt jonnee :/ !

Edla...onnea sukasta =) !!

sauna...meillä rakastetaan saunaa...ja kun ei osaa sanoa, matkii kiukaan suhinaa =) .

puhe...meillä ei puhuta...jos kyselen sanoja saattaa jotain matkia...muuten ei...joskus sanoo yht`äkkiä uuden sanan, mut sitten sitä ei taas kuulu...ymmärtää kyllä täysin puheen...en jaksa huolestua...jonain päivänä sitten varmaan alkaa pulputtaa...vielä ehtii.

kirsikkatomaatti...tilasin eilen Kavat kengät...nyt kysyisin sulta, et miltä kuulostaa, sisäpohja villaa, päältä nahkaa ja sisus norjalaisvalmisteista kuituturkista?? Uskalsin tilata, kun neitillä on nyt käytössä kahdet Kavat:in kengät ja sopii jalalle...ja sitten ne on tosi kivan näköisiä ( vaikka ei saisi ulkonäköä tuijottaa )...mut miä lankeen siihenkin :ashamed:

merika...miä aattelin tilata sellaisen aurinkosuojapuvun...missä vähän lahetta ja hihaa ja sillä pystyy uimaan...varmaan kannattaa sellainen hommata, niin ei tarvitse kokoajan hälvätä koko kroppaan sitä aurinkorasvaa...plääh. Siellä aurinko on tosi petollinen, jopa pilven läpi...ilmasto on kuuma ja kostea...kun astuin lentokoneesta, ajattelin, et en selviä tästä :eek: ....mutta vähän ajan päästä...aivan ihana lämpö :heart: ...rakastan sitä ilmastoo ja mahtavan lämmintä merivettä....Phuketti on tosi lapsiystävällinen paikka...ihmiset ottaa joka paikassa huomioon lapset...ravintolassa saavat ensin ruuat ym. Kadut on kapeita ja ihmisiä paljon, joten tungosta on...siksi otan kantorepun mukaan ja kyllä rattaatkin...viimeksi tuttavat kulkivat aikas hyvin rattailla ( 11kk tyttö mukan)...nuorin lapsi taisi olla jotain 7-8kk meijän lennolla...hotellissa oli 9kk poika...hyvin niillä meni, kun juttelin perheiden kanssa...Imetys...meillä edelleen syö tissii :ashamed: ...ja on nykyään tosi tärkeää neitille...huutaa ja kiukkuaa, jos ei tipu :/ ...en tiijä milloin saisin lopetettua...mut kysy vaan lisää reissusta, jos tulee jotain mieleen...

carmen ja naukuri+ muut....jaksuja pikkuruisten ja minien kanssa arjessa...tässä teille ISO :hug: !!
 
oon täs käyny kyllä lueskelemassa vaikken oo saanu aikaiseksi kirjoitella.

kengät: mun olis taas löydettävä talveksi jostain 17/18 numeron talvikengät ja ei tunnu mistään löytyvän. mulla 19 numeron kuoman ihanat vetoketju kengät mut on nii isot sille. on nii onnettoman pieni räpylä tuolla jätkällä.

ens viikolla olis korvapolille taas tuomioaika miten putket toimii..saas nähdä.

mä oon kirpparilla myyny nyt vanhoja vaatteita haikein mielin pois. tuntuu nii lopulliselta kaikki hävittää. joitain pitää joka muksulta muistoksi säästää. mä varmaan poden elinikäistä vauvakuumetta. mut mun on uskottava ettei mun kroppa noita raskauksia kestä. kolme kertaa menny päin seiniä. :ashamed: tuskinpa se enää onnistuisi. tai sen tietää.
mä oon salaa haaveillu adoptiota ulkomailta jossain vaiheessa. tai sit sijaisperhetoimintaa ku omat kasvaa vähän. saas nähdä. mut jotenki tuntuu et jotain on keksittävä ku viidestä lapsesta aina haaveillu ja kolme on vaa saldo ;)

sanoja tulee heikosti edelleen..vauva, hauva, tyttö, vaippa, äittä (äiti),tätä. mut sit kyl hirnutaan, määitään, haukutaan, maukuu jne..eli hyvin eläimellistä menoo :LOL: :LOL:

meillä ton eskaripimun kans nii kauheet tahtojen taistot ollu nyt et alkaa itellä olla nii huono äitimorkkis päällä. aina joutuu huutamaan ja tappelemaan. ja eilen vedettiin huiput sit jo tuossa tappelussa. ja kurjinta et alennun ite samalle tasolle tytön kans huutamaan kilpaa. mikä ei todellakaan tulosta tuota. tiiäpä sit mut nyt ahistaa tää epäonnistuminen äitinä nii kauheesti. aamulla lähtiessä lähetteli lentopusuja ja sano miten mua rakastaa. mut tiedän ku tulee kotiin eskarista sama sieppaaminen jatkuu...mun on ainaki mentävä ihteeni sillä aikaa ja mietittävä jotain muuta keinoa vääntää asioista.. :(
 
Merika:Joo se tosiaan voi mennä pitälti ennenkun meidän jässikkä pehmenee :LOL: :LOL: ei oo ihan helpoin tappaus.

Nemika: Meillä on kanssa ton esikon kanssa kauheita raivareita, välillä meinaa kiehua kyllä tosi pahasti ja ihan nolottaa miten voi vajota välillä ihan lapsen tasolle :ashamed:

Kukas se kirjottikaan niistä tummansinisistä collareista :D Meilläkin löytyy niitä tsiljoonat
 
naukuri ihanaa,et tyttö alkanu nukkumaan hyvin!Nuo itse hyviksi koetut keinot lapsen hoidossa kyllä parhaita.Ei väliä mitä muut sanoo ja ajattelee,jos vaan auttavat.

Repa meillä saunotaan melkein joka ilta!Poika kylpee keskilauteilla ammeessaan ja viihtyy todella hyvin.Huudon kanssa saat välillä kantaa suihkuun,ku leikkiä vois siinä tunti tolkulla =)

Sanoja tulee muutamia,mut vielä aikas vähän.Enpä ole siitä huolestunut.Eiköhän tuo pian opi lisää ja joku päivä pörise kunnolla!

Talvikengät viel mietinnässä...kavat tai vikingit vois olla hyvät.

Lihapullien tekoon ja iltaa odottamaan.Pääsee poika leikkimään kavereiden kanssa ja minä höpisemään mammojen pariin :D
 
Hemuli: Ihanaa!! Meni ihan kylmät väreet :heart: Pidetään peukkuja, että pikkuinen pysyy matkassa! Varhaisultra on varmaan ihan hyvä, mäkin kävin, niin sain mielenrauhan.

Meillä kans saunotaan mielellään. Tosin poika istuu joko pesuvadissa tai omassa vannassa alalauteilla :) Mutta tykkää kovasti.

Matami: Samat kengät taisit tilata kuin meillekin on tulossa :) Ainakin kuulosti siltä. Meillä oli ensikengät Kavatin ja oli tosi hyvät pojan jalalle. Tai siis malli oli hyvä.

Meillä ei sanota paljon mitään oikeita sanoja. Välillä toistelee sanoja, jos pyytää sanomaan, mutta ei niitä kovin paljon itse hoe. Välillä toistelee kyllä kovastikin ja sanat on kyllä tosi selkeitä, mut sit taas hiljenee. Ei mitään toivoa et vielä tulis kahden sanan lauseita :D Mutta tuohan on vasta 1v5kk, joten en tosiaan kanna huolta. Tässä pihapiirissä on monia 2v, jotka puhuu yhtä vähän. Jokainen aikanaan.

Tadaa, ekaa päivää oon siis yksin lasten kanssa ja nyt molemmat nukkuu päikkyjä. Taidanpa minäkin ottaa pienet tirsat! Neiti heräs tänään jo viiden jälkeen, kun simahti illalla jo kasilta yöunille. Laitoin sit aamukuuden maissa neidin kantoliinaan ja siihen nukahti uudestaan. Mun unet oli sit vähän niin ja näin, kun koitin tyttö liinassa nukkua tuossa sohvalla :) Huaah..
 
Mitäköhän mun aiemmalle tekstille tapahtui,ku eka osa hävis kokonaan!!!

Eli laitoin,et pähkäilin yks ilta täällä oloani tehtyäni useamman nega testin ja nyt viiva olikin selkeä plussa.Raskaana siis ollaan ja varasin ajan varhaisultraan parin viikon päähän.Meinaa itku tulla,kun asiaa ajattelen.Hormoonit ei mitenkään pinnassa!
Vauva on niin tervetullut meidän perheeseen,et toivon hänen pysyvän mukana :D

naukuri kiitos!
 
Hemulille sylintäydeltä onnea!! :flower: Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Täähän on teille jo kolmas lapsi, eikö?

Täällä ollaan ekaa kertaa kolmisin, kun mies on autohommiensa parissa ja ihan hyvin on mennyt =) Nyt on N unilla ja vauvakin pilkkii sylkyssä, rauha siis maassa. Äidillekin voisi uni maistua, vaikka vauveli nukkuikin viime yönä jo ruhtinaalliset 6 tuntia putkeen!!

Kuullaan taas!

PS. Ne Hulliksen Vikingit ja SuperFitit ovat vuorellisia - soitin eilen ja kysyin ;)
 
Meillä viime yö meni sit heti paremmin kun tänne piti tulla valittaan, eka herätys oli kl.3 ja sit 5 mais viereen ja 8:20 herättiin! :) Aamusta oli yks mamma kaveri kylässä, J oli ihan innoissaan kun sai leikki seuraa.

Saunominen: Meillä ei oo oltu kun vasta 2 kertaa saunassa, ja niilläkin kerroilla ihmeteltiin. Meillä ei ole omaa saunaa, anoppilassa olis mut sit jotenkin tuntuu ihanalta kun pääsee sielä esim. miehen kanssa hetkeksi kahdestaan saunomaan ja juttelemaan.

Oman nimen sanominen: Ei sano, eikä yritäkkään. Muita sanoja löytyy jo ihan hyvin, laskeskelin että n.15 sanaa osaa sanoa, mm. paappa, isi, mopo, kiitti, vettä, anna, lamppu, kukka, kakka, iia = sofia ( miehen sisko ) jne. Puhetta ymmärtää myös todella hyvin! :)

Mä oon tänään taas vaihteeks pistänyt pieniä vaatteita laatikkoon, ja kellarii npitäis viedä. Tulee niin haikea olo.. En tahtois ikinä varmaan pistää mitään pois! :D
Minkä kokosia vaatteita teillä on nyt käytössä ? :) Meillä pää sääntösesti paidat/bodyt 74/80cm ja housut 80/86cm.

Hemuli: Oi onnea ! :heart: tarrasukkia puhaltelen teille! :whistle:
 
Onnea Hemuli! :heart:

Naukuri ja carmen, teillähän kuulostaa menevän hyvin pienten kanssa!

Majj, meillä on 86-92 vaatteet.....tosin aivan älyttömiä kokojakin vaatteista löytyy, kun on paljon käytettyjä. Ovat sitten kutistuneet niin paljon. Jostain saatu toppahaalari oli äsken ulkona ekaa kertaa ja on 90....olikon tosi iso. Ihan hassua, kun muuten on vaatteet kyllä sen kokosia. Saa kyllä taapertaa se iso haalari päällä...onneks asutaan täällä syrjässä, niin ei kukaan nää ;)

Oma nimi sanotaan meillä "Päppä" =)

Kauheen vaikee löytää pojalla (122cm) kokosta toppatakkia....muutenkin vielä kaikki talvivaatteet ostamatta :/
 
Onnea Hemuli :heart: :heart:

Meillä ei Niklas osaa sanoa omaa nimeään, muuten kyllä uusia sanoja tulee nyt päivittäin =)
Vaatekoko on 74-80cm, pikkunen ukkeli :D Saunomista rakastaa ja suihkussa oloa, aina nousee älyttömään villiin ku on saunaan menossa, huutaa, vaa "läps läps läps, ja psii psii(löylyä)

:LOL:

Oltiin viimeviikonloppuna kummipojan ristiäisissä, oi kun on nii mahottoman suloinen pakkaus, enkä pahitteeksi laittais jos meillekki neljäs lapsi joskus tulis :whistle: :heart:

Summer: Kirjottelit tuolla aiemmi et kävit täällä Jämsässä yx pvä, samasena pvänä mulle joku tööttäs pikkasen ohi mennessää ja meinasin saada slaagin, ethä ollu sinä? :LOL:

Jahans, kello alkaa olla sen verta et lasten ja koiruuden kans vielä lenkille ja vähä pihalla oleileen :wave:
 
Hemuli,Onnea,toivotaan et kaikki sujuu hyvin :heart:

Birdie,Mikäs siellä vointi,sekä henkinen että fyysinen?

Vaatekoko onpi 80/86 Ja joku pari 92cm bodya löytyy,mut pääsääntösesti toi 86 on nyt koko ja on sellanen et kasvunvaraa on...riippuu tietty aina vermeestä. Huomaa et kasvu on hiukka rauhottunut =) Ulkopuvut on tosi reiluja kokoluokitukseltaan...niissä menee 80cm heittämällä,eikä oo mitenkään ees just pieneks jäämässä :eek:

Edlalle onnea kokonaisesta yöstä :flower:

Kassulta lähti muskarissa vihdoin estot ja rupes ihan kunnolla itekseen ottamaan osaa leikkeihin yms.meni heti aika nopsasti kun ei tarvi ihan joka hetki kantaa...muutenkin herra oli ihan sekasin aamusta,naureskeli itekseen,oikeen hekotteli ja jotain omaa kivaa koko ajan...mitä lie sieniä löytäny pihalta :LOL: ¨

Sen sijaan päikkyjä ei nukkunut vaikka kovin väsyltä vaikutti siinä puolen päivän jälkeen.... ehkä kiintiö oli täys kun nukku eilen sen 13h ja 1,5h päikkyjä... meni sitten jo ennen seiskaa yöunille,mut näinhän se tuntuu menevän et kuittaa sitte yössä menetetyt päiväunet =)

Ulkoilusta :attn: Miten teillä kotonaolijat ulkona tehdään... ja kuinka useesti/paljon keskimäärin vietätte siellä aikaa?
Mulla alkaa muodostuun ongelma tuosta... kun poika ei oikeen viihy... Käydään yleensä kakskertaa päivässä ulkoilemassa,aamusta/aamupäivästä ja iltapäivästä.Yhden kerran rattailla joku kiekka tai sit jonnekkin leikkikentälle yms. ja sit toisella kerralla ollaan tuossa pihassa ja yritän epätoivosesti kekata jotain puuhaa... mut tuppaa oleen niin et poitsu on jatkuvasti pyrkimässä vaan syliin eikä oikeen lämpene millekkään hiekkalaatikko tai palloleikeille...hetken malttaa ja sit taas syliin. Joten kun en jaksa kanniskella kokoaikaa,niin pihalla olo jää sit yleensä siihen 20minuuttiin,rattailla mennessä voi kuluu tuntikin... tykkäisin tehä pitkääkin lenkkiä,mut kasper ei jaksa istuu kauaa aloillaan :/ Kesällä tätä ongelmaa ei ollut,mut heti kun viileni ja piti ruveta pukemaan enempi,niin ei viihy...sama oli ennen kesää,mut kuvittelin et nyt isompana olis asiat toisin. Saati jos vähänkin sataa tai on oikein märkää tms. niin varsinkaan ei huoli tehdä pihassa mitään |O Et joo,ei tosiaan tehä millään superhaalareilla yhtikäs mitään :kieh: Vinkkejä viihdyttämiseen otetaan vastaan....

Ihme skodeja toi poitsu saa... just kävin rauhottelemassa herran kun huus kuin jossain transsissa tuolla ylhäällä,sit rauhottu ja rupes nukkumaan...
 
Repa: Meillä poika viihtyy parhaiten ulkona silloin, kun siellä on muitakin lapsia. Ei nyt varsinaisesti leiki muiden kanssa, mutta tykkää kun ympärillä häärää muita. Siks usein käydäänkin puistossa, jossa on aina samat tutut naamat. Me ulkoillaan monesti vaan aamupäivästä, mut ollaan sit 1,5-2h ulkona. Leikitään hiekkiksella, pallotellaan, keinutaan, kärrytellään taaperokärryllä yms. Poika viihtyy ulkona kyllä ihan hyvin. Iltapäivästä saatetaan käydä kans vaunulenkillä, jos on hyvä ilma. Monesti on tosin ollut muuta puuhaa iltapäivälle esim. käydään kaupassa. Katsotaan nyt miten ulkoilut ja muut alkaa sujumaan vauvan kanssa...
 
onnea hemuli =)

vaatekoko: housuis 74/80 tosin aika mont 80cm on liian pitkiä lahkeista, bodeissa käytössä 80cm

saunominen: meil ollaan käyty saunas varmaan kuukauden ikäsestä ja viihtyy tosi hyvin

puhetta ymmärtää tyttö hyvin siis yllättävän hyvin mutta omaa nimeä ei edes yritä sanoa..joku alle 10 sanaa taitaa tulla..kukka, lamppu, äiti, löyly, keinu, takka, taulu..

 
Hemuli, ihania uutisia, onnea :heart:

Kengistä, kävin tänään Prismasta ostamassa kengät. Kattelin kanssa niitä Tutan kenkiä mutta eipä ollu meille edes sopivaa kokoa olevan enemmän nilkkurimallia. Löysin sellaiset kuin Funrise-merkkiset vaaleat ensiaskelkengät. Istuivat passelisti, kevyt vuori sisällä ja pohja taipui. Oikein ihastuttavat :heart: Ihastelin myös tänään Halosella Lahtisen huopikkaita kokoa 20, mut niissä ei ollu kumipohjaa? Eikös teillä Marmotta ole huopikkaat kanssa, onko niissä kumit alla?

Ulkoilusta,
meillä neiti kävelee osan matkaa esim. kaupasta tai metroasemalta tullessa ja se tykkää siitä aivan älyttömästi. Sit jos on ulkoiluaamu, ni me mennään tohon lähipuistoon ja siellä se menee sit omia juttujaan tehden tai matkien vanhempia lapsia. Keinuminen on myös kivaa :)

Repa, täällä on varmaan ne samat sienet syöty ;) :LOL: Neiti on kans alkanut nauramaan yksinään. Yhtäkkiä kuuluu semmonen röhähdys, et luulee et nyt sattu johonkin ja alkaa itkee mut sit kuuluukin naurahdus. Oma sirkuskanava päässä niinku äidilläänkin :LOL: Ja päikyistä meillä menee ihan samalla lailla noi päikyttömät päivät tai sit nukkuu vartin verran.

Vaatekoko on 74/80, alkaa noi isommat olemaan aika sopivan kokoisia. Housuissa on paljon 74.

Löysin Prismasta ihanan semmoisen pupukarvalakin jota arvoin et ostanko vaiko enkö. Hinta oli huima 6,90? :heart:

Saunominen
, ei oo paljoo ollu saunassa ku en yksinäni halua sen kanssa mennä. Vauvauinnissahan oli paljon saunassa ilman löylyjä toki, mut lämmössä kumminkin. Ihan hyvin se on paljussaan ne kerrat viihtyny kun ollaan oltu. Suunnattomalla mielenkiinnolla seuraa kanssa löylynheittoa.

Hohhoh, nyt täytyy pistää likka nukkumaan ja alkaa kutomaan pienempää sukkaa :D
Aamulla Hullareille hakee isojen tyttöjen peittoa ja tyynyä neidille. Ai niin, Carmen, kiitti kenkäinfosta, Superfitit kiinnostavat meinaa :)
 
Hemulioi kuinka ihanaa. Kaikkea hyvää sinne -pidetään peukkuja. :heart:

Mitens puliina onko sulla jo ollut eka ultra?

nemika mulla kans sama fiilis -tapellaan välillä. Mut meillä toimii jäähypenkki -siihen neidin pistän rauhottumaan ja niin kauan et pysyy sit vast aletaan katsoo kellosta aikaa. Haastavaa raahata rimpuilevaa lasta -mut en oo antanut periksi. Ja kun 5min on mennyt neiti on kuin enkeli. Sit meillä kerätään pisteitä kiltteys, reippaus yms. ja palkinto on jotain tyyliin karkkipussi. Hankalaa on vaikka nyt aika rauhallista. Täälläkin sitä tosiaan menee välillä lapsen tasolle vaikka tietää et ei pitäs. Ihminen se äitikin vaan on. Välillä nyppii todella-siks musta E:n pieni uhma on niiiiin pientä. Mut kyllä sekin neiti osaa. Tsemppiä sinne :hug:

:wave:
 
Ulkoilusta vielä... Kassukin viihtyis asteen paremmin jos olis muita lapsia mitä seurata mut tossa meidän leiksalla ei oo koskaan ketään muita ipanoita :eek: Maksimissaan jotain teinejä,mut ne ei kyl aja asiaa.... kerran eksyttiin sillai et oli ihan äiti lapsineen...en tajuu,vaikka ollaan käyty eriaikoina päivästä. Ei nyt tietty jokapäivä käydä katsastamassa,mut aika useesti... ja omakotitalo aluetta kuiteskin,luulis niitä kersoja piisaavan...
 
Hemuli : Voi, ONNEA, ONNEA. Ihanaa! :flower:

Merika: Perjantaina on eka ultra (np). Tällä kertaa ei menty varhaisultraan, vaikka TODELLA epävarma olo onkin ollut.. vaikka olo on kyllä ollut ihan hanurista :D . Ihan pökkelönä koko ajan, eikä oikein mitään jaksaisi tehdä. Kotidoplerilla sain kuin sainkin viikko sitten pikkuisen junanjyskeen kuulumaan, se oli NIIN helpottavaa. Mutta perjantaina selviää lisää...

Jännä muuten kun Luukasta odottaessa olin koko ajan kärryillä, että millä rv:lla mennään, nyt pitää ihan miettiä.. oisko 11+ viikot menossa ? :D

Hah, hah, haa.. SAUNOMISESTA.. meidän poika pelkää kuollakseen kiukaan sihinää eikä saunomisesta tule YHTÄÄN mitään.

VAATEKOOT
: Painoahan meillä ei ole varmaaan vieläkään sitä 10 kiloa, mutta pituutta löytyy.. 86 alkaa olla pieni, aikalailla 92:t käytössä. Ja kengissä 23 :D.
 
Edla, meillä on juurikin ne Lahtiset ja kumipohjalla. Meillä on isompaa kokoa, mutta luulis että pienessäkin koossa olis kumipohjallinen malli. Jos kovasti haluat sellaiset etkä löydä, niin me voidaan käydä retkeilemässä tehtaanmyymälässä ja laittaa postissa siihen suuntaan.

Vaatekoko 86-92, housuissa isompaa kun yläosassa. Ostin talven kauppareissuille kevyesti topatut housut kokoa 92/98 ja sopii loistavasti. Italialaista kokoa XXL. :D Paidoissa 86cm on aika sopiva, mutta myös 92 käytössä vaikka hiukan reiluja onkin.
Saa nähdä miten käy haalarin kanssa, se on 92cm. Mutta 86 olis sit jaloista lyhyt.. ainainen ongelma haalareiden kanssa.

Ulkoilu on vähän samaa menoa kun Repalla. Syliin, syliin. Rattaissa nukahtaa aamupäivästä eikä taas jaksa iltapäivällä istua, että vähiin jää sekin puuha. Palloa jaksaa potkia jonkin aikaa sitten syliin, hakemaan postit, sit keinumaan hetkeksi ja taas syliin. Kyllä me vähintään 2h päivässä ollaan ulkona ja tunti vaikka satais vettä, mutta koko ajan pitäis viihdyttää. Sisällä se on vaan vielä hankalampaa jos ei pääse ulos, kiipeillään molemmat seinille.

Oma nimi on hallussa kyllä. Onkin helppo nimi. Tosin ei se sitäkään ihan jokaiselle kyselijälle sano. Uusin sana on mango. Tai "mangolla on lasit". :D Jossain smoothiepurkin kyljessä on mango aurinkolasit päässä. Tosi hyödyllinen lause, käytössä mooonta kertaa päivässä.

Hemulille onnea!!
 
Repa: No onpa outoa. Meillä taas on aamupäivisin klo 9-11:30 välillä puisto pullollaan äitejä ja lapsia. Omakotitaloaluetta meilläkin. Tosin se on vaan se tietty puisto, mutta mitä sen väliä, kun on tosi kiva. Siinä on metsää vieressä ja siellä on kiva tarpoa ja etsiä käpyjä :)

Meillä käytössä 80-86cm vaatteet.

Ja tosiaan vaikkei poika paljon mitään selviä sanoja sanokaan, niin ymmärtää kyllä oikeastaan kaiken mitä hänelle puhutaan. Harvoin jää mitään ymmärtämättä. Ei nyt taantumasta sentään keskustella ;) Ihanaa kyllä, kun toinen ymmärtää niin paljon!

Jämsän Lahtiset päätyy meillekin jossain vaiheessa, mutta ei varmaan vielä tänä talvena. Ehkä vähän huonot kengät kävellä noin pienelle. Mullakin on mustat Lahtiset :) Ihanat!
 
MatskuMimmiKavat on ihan ok, mutta en oo koskaan ostanu. Kouluarvostelu asteikolla mentäessä 7+ että hyvät kengät, mutta pari miinusta mun seulaan.. kengän ulkopohja on kaikissa malleissa mielestäni liian jäykkä. Tämän takia en ole niitä ostanut - uteliaisuudesta veivaan niitä lasten kenkä ostoksilla parannuksen toivossa :D Ja huom, mitään fys haittaa niistä ei ole, ne ei välttämättä vaan aktivoi jalkapöydän ja nilkan lihaksia kuin elastisemmat kengät Reima on yllättänyt positiivisesti. Tänään kävin kiertelemässä ja jooh - taaperoiselle ei voi ajatellekkaan niitä australian lambswool popoja - hih, tuskin pysyvät ees jalassa. Sainoa hymyillä itselleni ja kunnolla.

Voi Laupiaat Lampaat sentään. Ostin 2 hanskat ja pipon niin kassakuitti näytti melkein satkua :eek: Maksoiko reiman rukkaset oikeesti markkaaikana liki 200mk tuskin. Muistaisin että 89-98??? Voi apua. Noh, onhan suomessa vaativat olosuhteetkin, loskaa ja p....kaa, lunta nihkeesti. Törkeetä kumminkin tälläinen hintojen nousu
:kieh:
 

Yhteistyössä