TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

naukuri tilasitko tuon kirjan jostain ulkomaan nettikaupasta vai köytyykö kotimaan puodeista?

Toivon todella,että meillä opittaisiin nukkumaan,vaikka joka toinen tai kolmas yö heräämättä syömään näin alussa ja en todellakaan aio rääkätä poikaa huudattaalla(jos joku sai sen käsityksen),vaan aion silitellä ja turvata hänen olonsa,jos herää yöllä,niin voisi jatkaa rauhassa uniaan ilman syömisen tarvetta!Useastihan lapsi hakee turvaa/lohtua tuosta pullosta,jos syö pitkään vielä yöllä siitä tai ainakin näin olen lukenu!!!Sängystäkin olen tehnyt hänelle turvallisen paikan omine leluineen ja riepuineen...kai se on sitten vaan maltti,mikä täytyy seuraavksi itse opetelle,tuon pojan unen opastuksessa!
 
Nemika, meidän 5v pojan kanssa saa kanssa ottaa matsia päivittäin. Suuttuu ihan mitättömistä asioista eikä aina ite ees tiedä mistä. Lysähtää maahan ja menee jalattomaks ja alkaa parkua. Kuuluu ehkä ikään ja enhän kerkiä kauheesti sen kanssa hommailla. Meillä kun ei Peppi kauheesti päivällä nuku. Kyllä kesällä tuli mulla monesti itku, kun oli niin paha mieli isomman puolesta. Yhtäkkiä äiti ei pystykään olemaan niin paljoa sen kanssa kun ennen. 5v kun kaikkensa antaa yhdelle, niin on se suuri muutos kun vauva syntyy joka ei nukkunu ees päivisin. Ihmeen sopeutuvainen on isompi kuitenkin ollut ja tykkää siskosta ihan kauheesti.
Viedään poika aina omaan huoneeseen rauhottumaan kun saa raivarin. Siellä huutaa jonkun aikaa ja sitten tulee sanomaan että oon rauhottunut.
 
Hemuli: Amazonista tilasin, mutta voi olla, että löytyy Suomestakin. Ja tuon kirjan tarkoitus on nimensä mukaisesti opettaa vauva nukkumaan rauhassa yönsä ilman huudatusta :)

Ja kun nyt kirjojen makuun pääsin, niin siinä Wonder weeks -kirjassa oli erityinen maininta noin 5,5-6,5kk:n kohdalla, että ääntely vähenee (less vocal ), koska tapahtuu muuta kehitystä. Samoin voi vaikuttaa syömiseen negatiivisesti, erityisesti maito saattaa upota huonommin.
 
taalla oon flunsassa ja jaa meidan halloween partyt sit kaymatta :( . Korjasin tytylle sellaisen puvunkin valmiiksi. No huomenna laitetaan ainaskin paalle ja availlaan ovee jos lapset tulee tekeen kepposiaan =) kun taa mamma on varmaan siihen mennessa syonyt kaikki lapsille tarkoitetut karkit :D . Miehen ohjeistin toihin mennessa etta tuo mulle mustaherukka mehua ja jotain nena liuos tippoja varulta tytylle jos sillekin iskee tauti paalle. eilen yski silleen jannasti en tieda oliko kurkku karhee vai virka yska.

Marmotta Varmaan olosi alkaa helpottaan kun olet tehnyt jonkinlaisen paatoksen :hug: Tauko on varmaan teille kaikille hyvaksi ja sinulle etenkin kun paaset kotiin tuttuihin juttuihin. Ja eihan taman tarvitse olla lopullista ja kun miehes alkaa toipuun ja muistikin palaileen niin voitte yritella yhdessaoloa uudelleen. Toivottavasti Eevakin taas sopeutuu taas ihan hyvin kun paasee toisaalta jo tuttuihin ympyroihin. Eevalle on kuiteskin ollut rikkaus oppia tunteen italian nonna ja pappa ja toisin pain.

Kriisi
:hug: voi meita naisia!

Nemika kiitos, mallasuutteet tilattu, tulee kahden viikon kulttua kun tati ja serkku tulee kylaan, niilla on jo piitka lista tarvikkeita drokattavana tanne pain :D . Muttas miten kaytan mallasuutetta? Maha hierontaa olen yritellyt harrastaa melkein paivittain ja nyt olen taas alkanut lauleleen mummolaan kun pyorailemme biisia tytylle ja vatkaan sen jalkoja siina tahdissa :D . Jos ummetus ei mee ohi niin pyydan laakarilta reseptia levolaciin.

Nyt ajattelin survoa manoa ja kokeilla sita. Viljat aloitan sit puoletoista viikon kulttua kun F on sen 6kk (10.11) jos sitten sais tuon mahan toimiin. JA ajattelin nyt koitaa sita riisivelliakin jos sillai sais vahan nestetta F:aan uppoamaan.

nyt virtuaali kukat piristaan kaikkia mammoja syksyn pimeyteen :flower:
 
Minäkin tahdon jonkun kirjan missä neuvotaan miten nukkua yöt!! Tosin haluan suomeksi että edes ymmärrän jotain! :D Tuosta maidon juomisesta , meillä ei meinaa enään kelvata pullo ollenkaan ja muutenkin soseita söisi paremmin kun maitoa, kyllä minä aina jossain välissä saan sitä tungettua mutta ei enään niin paljoa.

Oon täällä vielä ihan yöpaidallaan, väsyttää niin huimasti nua yöt että ajattelin olla tänään koko päivän tekemättä mitään! :D |O

 
Voihan kilin kikkelit. Tänään ei sit onnistu mikään :/ Kämppää pitäis lämmittää, mutta tämä muija ei saa noita pesiä syttymään sit millään. :/
Tai olen yhden siis ton leivinuunin valkeen saanut pysymään, mutta noi kaks muuta sammuu kokoajan joten kolmannen olen jättänyt vallan sytyttämättä....

Kiisseliä ja puuroa piti tossa puuhellalla tehdä, mutta taitaa jäädä tekemättä....
 
Aake ei huoli kiinteitä ollenkaan, tissimaito vaan kelpaa. Ja sitäkin rajoitetusti, kun nessu on niin tukossa, et on vaikea imeä. Mittasin äsken kuumeen ja taas se oli pompannut 39:een :( Kattelen iltaan miltä yleiskunto näyttää ja kärrään sit tarvittaessa pojan lääkärille.

Mies kävi eilen ostamassa suppoja ja oilisi ostanut samalla kaksi pakettia, ettei tartteis joka toinen päivä käydä apteekissa. Eivät myyneet kun yhden paketin kerrallaan :eek: Luuleekohan ne et supotettais kersa täyteen paratsetamolia...? Outoa, tuossa paketissa on vaan 10 kpl ja nyt tosiaan saa hypätä apteekissa joka toinen päivä, kun joutuu käyttämään maksimimääriä :/
 
Edla-mamma, tarkoitin, et Edith jännittää jalkoja kokoajan ne on ihan jäykät....muutenkin neiti on välillä kun rautakangen niellyt :/ ...hiukan vaikea selittää....no ehkä vauvat tekee niin...mie en vaan millään jaksa muistaa miten nuo pojjaat oli...muuta kuin, olivat aikaisessa liikkumisessa....

Summer....meilläkään ei nukuta ulkona!!...enpä jaksa enää minäkään stressata asiasta....neiti nököttää rattaissa ulkoillessa ja kattelee maailman menoa....välillä simahtaa hetkeksi, mutta herää heti jos yritän jättää ulos nukkuu :eek: ....parhaiten maistuu uni meijän sängyssä...uniriepu naamalla :D !
 
london calling: mä sotken pojan ruokaan sitä pari kertaa päivässä. sen voi myös veteen tai maitoon sekottaa ja juottaa. meillä menee parhaiden ruuan seassa ku ei pulloa huoli.
levolacia saa täältä ainaki reseptivapaasti..en tiedä siel päin. mut kokeile tuota. siinä muutama päivä menee ku alkaa helpottamaan mut meillä se on suurensuuri apu. toivotaan et helpottaa teilläki. 3 tl uskaltaa päivässä antaa. mut meille se on liikaa..menee kuralle ja masukipuja tuosta määrästä. löydät kokeilemalla millä määrällä toimii teillä.
 
Keilis: No ulkoasu ei ole ihan sama, mutta onhan sitä voitu muokata Suomea varten. Menee kyllä tuo nimi niin läheltä ja sama kirjoittajakin (tosin mun versiossa ei ole tuota toista ollenkaan ), että samalla asialla on varmasti! Mulla joo enkunkielinen versio, kun yritän ylläpitää kielitaitoani työn vuoksi ;) Musta tuntuu, että tuo suomenkielinen voi olla uudempi painos ja jos siinä on sitte ollu mukana toi toinenkin kirjoittaja?

Matami: Meillä tuo jalkojen kankeus haittaa pyllyn pesua. Ei enää onnistu lavuaarissa kun poika jännittää jalkansa ihan rautakangiksi. Näppärää...

aaoo: Käykää ihmeessä lääkärissä, ettei tarvitse suotta murehtia. Toivottavasti aake paranee pian!!
 
En tiedä mikä oli, mutta heti auttoi, kun täällä kävin valittelemassa. Nyt riisipuro muhimassa ja seuraavana vuorossa mansikka kiisseli. Tärkeys järjestys olla pitää. Siis ensin jälkkerit ja sit vast oikeaa ruokaa laittamaan. :LOL:
 
MarmottaHyvä päätös sinulta - varmasti tilanne helpottuu henkisesti sinulle itsellesi, kun uskaltaa tehdä ratkaisuja ja laittaa välipisteen omalle jaksamiselle. Oikeesti sun ei tarvitse olla urhea ja uskomaton - vaan pikemminkin lopen uupunut & pettynyt. Tilanne kuitenkin vie vielä paljon aikaa ja kivisin pätkä meneillään. Kuntoutus on pitkä eikä mitään voi luvata. Miehesi äiti on varmasti surullinen kaikesta - hän on menettänyt myöskin kaiken unelmansa - rakkaimpansa, oman lapsensa, kaiken sen voiman mikä hänenkin valonsa on ollut. Marmotta, kerää voimat vielä lähdön hetkeen - palata aina voi - etäisyys antaa sinulle paljon hyviä voimavaroja kuten uskoa ja toivoa rakkauden kera. Asiat vielä paranevat - mutta siihen menee aikaa!
 
Pikaisesti yritin lukaista kirjoituksenne läpi ennen kuin neiti tuolta älähtää päikkäreiltään.. En ehtinyt kunnolla paneutumaan, mutta käsitin, että muillakin on ollut tänään hieman huonompi päivä :/ Nea on suoraan sanottuna kuin pärsseeseen ammuttu: ei muuta tee kun kitisee ja vinkuu :kieh: Ei kelpaa syli, ei selällään tai mahallaan makuu, ei mitkään lelut, ei ruoka tai maito, ei sitten jumankauta mikään!! :headwall: Eilen oli sama juttu koko sen ajan, kun meillä oli kaksi vauvakaveria kylässä ja heti loppu vinkuna, kun vieraat lähtivät. Ja äsken taas piti lähteä viikottaisesta mamma- tapaamisesta kotiin, kun toinen ei tee muuta kuin kiukuttele. En tiedä mikä mahtaa olla.. Yönsä nukkui ihan normaalisti paitsi söi kerran yöllä mitä ei ole tehnyt nyt joihinkin aikoihin enää ja päikkärit ovat menneet tutulla kaavalla. Olisivatko ne hampaat, jotka kiusaavat :ashamed:

Ja ihan kauhistuttaa, kun huomenna pitäisi lähteä ajamaan 300km päähän isovanhempien luo kylään! Jotenkin meinaan nämä kiukutkin on helpompi kestää kotona...

No niin, kutsu kävi: se on TASAN 30min. Huoh.
 
carmen: meillä ollu samaa nitinää ja natinaa ilmassa..tänään ehkä parempi. mut onneks nyt jonnin aikaa viihtyy sentään...mut omaki pää ihan räjähtämispisteessä nii onneks tänään on toi poika tyytyväisempi. nyt tosin natisee heti ku pääsin sanoon tuolla esikon kans..eli palaillaan ja jaksuja. :hug:
 
Taitaa olla matalavireinen viikko kaikilla. Mitenkähän me piristyttäis? Meikeläiseen tehoaa herkuttelu ja shoppailu :) Shoppailun voi unohtaa heti kättelyssä, mutta herkutteluhan sopii :) Mokkapalojakin on jääkaapissa. Lähetän niitä teille muillekin kärvistelijöille oiiiikein isot palaset :)

carmen: toivottavasti ette ole tulossa kipeeksi, reissukin kun olisi tiedossa!
 
aaoo: Mäkin leivoin pullaa, ku kaipasin jotain hyvää :D

Carmen:
Ihan kuin meidän päivä! Kirjotin just samasta. Siis ihan mahdoton kaveri. On kyllä syönyt, mutta muuten ei kelpaa mikään paikka, asento, lelu 2 sekuntia kauempaa. Nukkuu nyt neljänsiä päikkäreitä, koska muut on ollu 30min kestoltaan, mitä yleensä ei ole. Vähän oli ilmavaivoja, kun viimeks heräs. En tiedä johtuuko sit niistä ettei nuku kunnolla vai hampaista :| Toivoton olo, kun ei tiedä mikä auttais. Seisoin jo Panadol-pullokin kädessä, mutta en sitte antanutkaan. :headwall: Ehkä niitä ilmavaivoja on tullut sen pullottelun myötä..? Jos siinä menee vähän ilmaa mukana mahaan? Meillä ollu vaan nan-käytössä, mutta siitä valmiista korvikkeesta tuli aika kovia ilmavaivoja ennen kuin vaihdettiin tuohon jauhemaiseen. Siitä ei ole tullut mitään. Emmätiiä. Lisää pullaa :D
 

Yhteistyössä