TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

naukuri: kiitti, olin kyl aika yllättynyt noin suuresta painon pudotuksesta kun kuitenkin eilen illalla viel kiskoin kaksin käsin sipsejä..en meinannut uskaltaa käydä aamulla vaa`alla ollenkaan..siel onkin hienosti nukuttu yö takana, vau!kyllä nuo hyvin nukutut yöt tekee välillä terää..

uskomatonta mut tyttö on nukkunut pinniksessään jo 1,5h, ei meinaan oo pahemmin yli ½h nukkunut aikoihin sisätiloissa, mahtaa yölliset höpötykset väsyttää..

hirvee nälkä..täytysköhän sitä käydä lämmittämäs eilistä puolukkaruispuuroo..kahviakin kyl tekis mieli, meillä kun mies keittää sellasta helkutin pahanmakusta vahvaa kahvia et oksat pois niin sais itsetehtynä hieman siedettävän makuisempaa..se hyvä puoli tosin tos vahvas kahvis on se et laittaa ainakin mahan toimimaan.. ;)
 
Huomenta.

Kurpitsan pudotus päivitetty kiloklubiin.

Meillä nukuttiin klo 20.30-08 ja silloinkin jouduin herättämään, että ehdittiin esikko viemään eskariin.

Noi kaks isompaa lähtee tänään mummolaan yökylään. Vielä ei ole varmaa ovatko yhden vai kaks yötä.

Meilläkin on alettu haromaan korvaa. Oliskohan seuraava hammas jo tulossa. En kyllä ihmettelin, kun toi keskimmäinen aikanaan teki hampaita aina paritellen.

Täällä taas sateisen harmaa päivä, mutta oma mieliala on ainakin vielä parempi kuin eilen.

Jossu & K 5kk+risat
 
Tässä vähän piristystä sateiseen syysaamuun ;) Tai aika hurjaa tuo kyllä on...
http://www.liveleak.com/view?i=86e_1225055845

Sitte tyhmä kysymys. Oon ikäni vedelly Elovenan kaurahiutaleita ja nyt tuli mieleeni, et onks noissa hiutaleissa jotain eroja? Et ku kaikki syöttää Nalle-hiutaleita vauvoille, niin onko ne jotenkin erilaisia tai sopivampia lapsille? Vähän hönö kysymys, mutta teiltä voi kysyä kaikkea :D

Tänään koitan pidentää meidän päiväunia. On ollu nyt useampana päivänä yksiä päikkäreitä lukuunottamatta vain 30-40min ja poika on ihan poikki kun herää. Siis haukottelee vaan ja hieroo silmiään. Nyt kokeilen sitä, et meen vaanimaan tuonne lastenhuoneen oven luo 30 min päästä ja koitan tainnuttaa pojan heti, jos meinaa heräillä. Katsotaan miten käy. Eilenkin nukkui 3 x noin 30min ja kerran 1h 20min. Ei nyt ehkä tarvis olla neljiä päikkäreitä enää tuolla... Varsinkaan tuollasia miniunia, joilta herätään kärttysinä.

Mut hei, tän viikon onnistuminen: poika suostuu nukkumaan päikkärit pinniksessä!! Siis nämä päivän ekat nukutaan sisällä :) Ihanaa! Nyt ei tarvi enää stressata ettei nukkuis muualla kuin vaunuissaan. *tuulettaa*
 
Taas lähtee yks kalsaripäivä käyntiin...ulkona sataa jälleen kuin esterin ahterista,eli mitään asiaa sinne ei ole...tänäänkään...muuta kuin vaunuja veivaamaan mahdollisesti. Nyt poika nukkuu eteisessä ekoja päikkyjä.
Tuntuu että olisin vaellellut näissä kotivermeissä jo vaikka kuinka monta viikkoo täällä 4 seinän sisällä :kieh: :kieh:

Meilläkin nukuttiin yöllä,elikkäs pojalla treenitauko :D Tunti siitä kun illalla nukahti,rupes juoksuttamaan mua yläkerrassa kun itkeskeli unissaan,mutta aina kun oli pinniksen reunalla tutti ojossa, tuhiskin tyytyväisenä. Ja sama uusiks kun oli päässyt alakertaan |O Lopuiks en sit enää menny kattomaan vaan kuuntelin häläristä että itku loppui.Varmaan joku 5-6krt itkeskeli ja sit nukku taas rauhassa.
Söi jonkun 2-3krt en oo ihan varma,mut rauhottu heti tissille ja päästiin suoraan jatkaan unia. Luksusta :saint: Nukuttiin pikkasen päälle 7 =)
Tuttia on kyllä ruvennut hylkimään entistä enemmän :eek: Tuntuu ettei enää nukkumaanmennessäkään pahemmin tarvis,mut toisinaan sit taas siitä tuntuu olevan suuresti lohtua. Kattotaan,voihan se pian olla historiaa =)

Jokohan meikä uskaltautuis juomaan kahvia :p Join ennen raskautta,mut se jäi pahoinvoinnin seurauksena ja edelleenkään en oo juonut. Kauheesti ei oo tehny mieli ja sit kun tolla pojalla on herkkä maha niin en oo edes viitinyt kokeilla miltä maistuis. Kyllähän sitä kupillisen vois joskus juoda....


Te joilla vauvat ei nuku ulkona,meillä sama homma sisätilojen kanssa...tai siis vaunuissa nukkuu eteisessä,mutta yleensä kestää nukahtaminen kauemmin ja unet lyhyemmät sielä. Pinnikseen en oo edes viittinyt kokeilla. Pelkkä ajatuskin siitä että nukuttaisin puoli tuntia päikyille,kauhistuttaa :eek: Mut onko tuolla väliä missä uinuu,kunhan uinuu... sit kun ei mahu vaunuihin niin voi kokeilla sisätiloja :D
 
Huomenta, paino on nyt viimein takas niissä ennen flunssaa lukemissa. Tuo sade meinaa pistää hiljaiseksi. Pitäisi saada Annalle se kunnollinen ulkoilupuku. Toinen mikä ottaa pattiin, kun matkarattaat on ukkelin kotona, niin joudun maksamaan bussissa liikkumisesta ja eilen ulkosuomalainen kuski antoi kuitin 2,20 eurosta niinkuin kuuluu ja velotti kuiteskin 3,20. Pah, onneksi nyt on edes matkakortti ladattu. Tavallisten rattaiden kanssa meiltä ei viitti tonne sateeseen lähteä, kun noita rattaita liikkuu niin paljon. Eilen omenalta jäi vielä viidet pysäkille.

No, ehkä mä kohta ryhdistäydyn ja puen Annalle ton Reiman toppiksen, joka ei pidä vettä. Alkaa kädet loppua kesken, kun Anna on rintarepussa koirat narussa toisessa kädessä ja sateenvarjo toisessa kädessä. Sitä vaan toivoo, ettei kukaan päästä pikkuräksyään syömäetäisyydelle. Täällä on semmoisia, jotka toteaa (kun mun rekut on sivulla komennon alla), että kato fifi kuinka hienosti nuo isotkin koirat kunlkee ja päästää sen oman tempovan louskuttajan ihan mun koirujen nenään kiinni. Ei siinä paljon mikään komento auta, jos nää tulkkaa, että perkules sehän käy emännän ja vauvan kimppuun. Onneksi hoffit ei pure varsinaisesti, korkeintaan näykkää. Kymmenen vuotta on pärjätty eikä ole vielä reikiä muihin otuksiin tullut, ihmisiähän noi korkeitaan pussaa.

Hauskaa sadepäivää kaikille!
 
No, huh, huh mikä video :eek: ...tais olla sirkusperheen jälkeläinen...pitää aloitaa treenit tosi aikaisin.....tuohon pätkän loppuun olisi voinut lisätä...älä kokeile tätä kotona :LOL: :LOL: ...vauva näytti ryöpytyksen jälkeen kylläkin iloiselta :D .....

 
Täällä sataa räntää! B) ..Ja neiti nukkuu ulkona tyytyväisenä :D

Repa: Meillä on sama, en edes halua ajatella että nukuttaisin J:n pinnikseen päikkäreille! Vaunuissa meillä nukutaan aina päikyt! :D yleensä ulkona, mutta on sellasiakin päiviä että nukkuu sisällä vaunuissa..

Painosta: Ei löydy vieläkään vaakaa, mutta ilmottelen kun vaa`alle pääsen. Tuskin on paino pudonnut, sen verran oon herkkuja syöny :D Vaikka parisen vuotta sitten laihuin n. -5kg pelkällä suklaan syönnillä :LOL: :x

Viime yö meni niin jä näin.. Nukuin yöni sohvalla ja onneksi miehellä tänään vapaa päivä nousi J:n kanssa sängystä jo puol 8 ja minä sain jatkaa uniani lähemmäs 9 asti! ihanaa :)

 
No aika aidolta se kyllä näytti, mut tuntu kyllä siltä et vähintään tuon vauvan aivopuoliskot vaihto paikkaa tossa menossa! Mäkin aattelin et on jonku sirkusperheen nassikka. Näytti musta enemmän pahoinpitelyltä ku leikiltä... Mutta oli pakko laittaa ku eteen tuli :D Katsokoon ken pystyy ;)

Ja tilannetiedotus: Ei onnistunu päiväunien pidennys. Olin oven raossa ja poika nukku sikeesti. Sit vaan yhtäkkiä kierähti ja silmät levähti auki. Tadaa. Unet oli siinä. Mikään ei auttanu takaisin hyöhensaarille. Ehkä vaunuissa onnistuis paremmin ku vois mennä ennakkoon jo vähän heiluttelemaan.

Repa: Mäkin luulin et pinnisunet menis huudatukseks, mutta ekana päivänä meni 15min, tokana 10min ja kolmantena ja neljäntenä nukahti melkein suoraan! :eek: Ihmettelin itsekin. Haluan vähän reenata tuota, jos vaikka tulee tilanteita ettei vaunuissa voikaan nukkua, et onnistuis tuokin sitte. Saa nähdä onko tarvetta.
 
Ilimotelkaahan se treffi paikka, mulle käy näillänäkymin toi la 15pväkin jyväskylässä, käy myös jämsä ja tamperekkin :D täytyy mennä ku ei tuu kirjottelusta mittää, Niklas tässä sylissä ni taputtaa tätä näppistä koko ajan :D :heart:
 
Tosta pätkästä; oon kattonut sellasen dokumentin kesällä missä se isä alkoi jo vauvasta treenaamaan lapsiaan ja teki just tollasta. Sitten vauvalle laitettiin painot ranteisiin ja nilkkoihin että voimat alkaa jo kehittyä paremmin. Se oli joku Maailman vahvin tyttö tmv. Koko lapsuus ihan järkyttävää treeniä. Heräsi aamuyöllä treenaamaan että kerkiää ennen koulua ja kellon tarkkaa elämää koko päivä. Se oli jotenkin kauheeta katottavaa ja sitten just toi vauvan heilutus.

Nyt kysyy hermoja tää päivä. Vettä sataa vaan ja oon koko päivän lasten kanssa kotona. Mies menee illaksi vielä saunailtaan. Pieni neiti on mielettömän äkänen ja nukkunut jo varmaan kolmet puolen tunnin unet. En saa niitä kanssa sen pisemmäks mitenkään. Iltaan mennessä oon varmaan kymmenen kertaa laittanu nukkumaan.
Mitähän ihmeen tekemistä sitä keksis?! Sataiskin lunta, mutta ei kun vettä vaan.

Marmotta joo mulle kävis kyllä tuo aika ja paikka. Muille? Birdie ei taida olla linjoilla?!
Ihana kuva Eevasta :heart:
 
video aikast hurja - onko joku amerikkalainen mulla ei tullu ääniä. Täällä kun tekis noin tulis varmaan lastensuojeluvirannomaiset soittelee ovikelloo. Mulla on kans yks hyvä juttu -mut pitää pyytää miestä auttaa jos sais sen tänne.

Mutta pitänee mennä -esikoinen pääsee kohta kerhosta. Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Hittolainne, meni koko aamu lueskellessa teiän juttuja, niin kamalaa vauhtia naputatta |O

Edlis Juuh, onhan se totta, että miun kannattais tuo selkä treenauttaa kuntoon enen uutta raskautta, mutta lääkäri ei siihen osannut sanoa juuta eikä jaata :LOL: Tyhmä pösilö. Huomaa kyllä, että vatsalihakset on aikas kaameessa kunnossa vieläkin, oikein semmoisia kunnon liikkeitä en voi tehdä, kun selkää ei saa pyöristää"kytttyrrälle", ettei nikamat poksahtele paikoiltaan :| Napaa selkärankaan j asemmoista pientä, onko kellään ideoita, miten vatsaa pystyy treenaamaan ilman "rutistuksia"(lattialta nousuja). Fysioterapiasta sais tietty ohjeita, mutta ne ei ota mua jotenkaan tosissaan siellä, kun edistystä ei oo tapahtunu :$

Isänpäivälahja Mä tilasin semmoisen pienen lehmä-pöytä imurin miehelle, saapi opetella isyyden aakkosia siivoamalla leivänmuruja pöydältä |O menee hermot, kun illalla viimeseksi oon keittiötä siivonnut ja aamulla pöytä on aivan kaaos miehen jäljiltä, kun on eväänsä tehnyt :LOL: Opetelkoot siinä sit...Muutenkaan meillä ei harjoiteta tuota "isyys-uskontoa" kovin kiihkomielisesti, ei kävis mielessäkään jotain "paras isä"-t-åaitoja ostella. No our thing...

WEISS ja MARMOTTA Aivan jumalattomasti voimia teille molemmille, ootte hienosti jaksellut päivästä toiseen :heart: Toivoisin sormet ristissä teill ejo tapahtuvan jotain mahtavaa vuorostaan :heart:

REPA Meillä mellastetaan öisin, kovasti yrittää myös öisin treenata :LOL: Mönkii ja kiehnää pinniksessään, annan meuhkata, viime yönä nukahti itsekseen sinne meuhakktuaan ja kitistyään muutaman tunnin. Välillä toki silitin ja tassutin Joonaa, mutta nukahti huomattuaan, ettei valot tuu päälle, eikä kukaan ota syliin, vaik kuin meuhkais. (olin siis jo kerran hermostuksissani taas napannut syliin ja tuudittanut uneen, heräsi heti, vaihdoin vaipan ja puikasin supon pyrstön alle, kun vaikuttu vähän lämpöseltä, silti jatkoi puuhiaan...)

Edlalla on ovela tyttö, mä nään sieluni silmin tuon kurkistuksen :LOL:

Majj :heart: Mä tuskastun itkuun saakka myös välillä öisin jatkuvaan heräämiseen ja siihen, kun mies murmuttaa sitten, että mun pitää nukkua päivisin. No sitten en nuku öisin ja sitten jää kyllä kotikin repsottamaan ihan miten sattuu, kun mies ei kotia hoida :(

Joku puhui kahvin juonnista Voi luoja, mikä kahvi sieppo musta on taas tullut!!!! Aamulla ensimmäiseksi kun silmäni saan auki raavittua, juoksen rähmät roiskuen kahvipannun luokse ja ryystän sieltä ainakin kaksi kuppia, ennen kuin olen "muka toiminta kykyinen". Päivällä toivon hartaasti, että saisin kahviseuraa, yksin on tylsä juoda. Tuo Herra Hampaaton on vähän tylsää kahviseuraa... Illalla viimeistään on saatava lisää tuota mustaa kultaaja pistän pannun kuumaksi ja nautin muutaman kupin naatiskellen. Raskaus aikana en juonut laisinkaan, ja imetyttäessäni Joonalle truli vatsavaivoja, joten jäi silloinkin... Nyt otan menetetyt hetket takaisin :LOL: Pakko olla joku riippuvuus, tupakkaa kun en kuitenkaan ole alkanut polttamaan :wave: (HYVÄ MINÄ!!!)

Tosiaan, Joona nukahti eilen sitten itsekseen meuhkaamiseensa ja kokeilintänään samaa ensimmäisillä päikyillä. Vein unisena sänkyyn, kävin itse viereen. Hetken poika pällisteli ja pölisteli, etteikö häntä muka heijatakaan uneen ja tuumasi, että nati nati :LOL: :heart: :heart: JEEE!!
 
Huomenet!

Onpas Repalla ja Marmottalla söpöjä pakkauksia :)

Edla ja naukuri: Tiedättekö onko noi Jesper ja Junior härdellit myös Jumbossa? Jos vaikka illalla pääsis kipasemaan, kun ukkeli tulee kotio.

Vitsi, kun en muista mitä kaikkee piti kirjuutella kun on tullut niin mahottomasti tekstiä...

Ai niin, tosta videosta, monestikkohan isisltä on kuulunut "hups!" Onkohan poika-paralla isompana hieman liikkuvat nivelet olkapäissä ja lonkissa??? Jestas sentään!

Edlalla on viksu tyttö :) Mä oon huomannu, et Aake tykkää katsoa Sub juniorilta Hopla -ohjelmaa aamupäivisin. Siinä on niin selkeitä ja värikkäitä kuvatuksia. Telkkarin orja jo heti puoli vuotiaana :LOL:

Me mennään tänään klo 16 lääkäriin tohon Jumboon, kuume ei ala hellittää. oikeastaan päin vastoin. Nousee vaan, nyt mennään jo 39,4:ssa. Aake ei oo syönyt mitään kiinteää kahteen päivään ja tisuttelukin on vähän sitä ja tätä. Jannu on ihan kuutamolla kun lääkkeen vaikutus lakkaa. Pelottaa ihan julmetusti et tulee kuumekouristuksia. Mä olen kerran nähnyt ja oli sen verran hirveän näköistä, et en haluu toista kertaa olla todistamassa moista. tosin se kuulemma on pahemman näköistä, mitä oikeasti on.
 
Treffit ei kaykaan mulle silloin 15. pva. Ekana tietty ehdotin just sita ainoaa paivaa joka mulle ei kay. :attn: Pitaisko sittenkin selvittaa paikka ennen aikaa.. ja etta treffaako keskisuomalaiset Jyvaskylassa ja pirkanmaalaiset sitten Tampereella vai saadaanko kaikki samaan paikkaan. Mites Jamsa, paasisko molemmista suunnista tulemaan sinne?

Kahvia en juonut raskauden aikana juuri lainkaan, jo ajatus alkoi etoa. Ihan alussa kun imetin en uskaltanut juoda kun en tiennyt miten Eevan massu reagoi. Ei nakojaan mitenkaan, nyt menee pari kupillista paivassa. Etta ei sen enempaa sentaan.. Polttamatta oon ollut viime kesasta asti ja muuten ei ole tuottanut vaivaa, mutta viime paivina on tehnyt mieli joko kipata pullo viinia tai ostaa aski tupakkaa. Kumpaakaan en viela ole tehnyt. Ja toivottavasti ei tule kutsuja pikkujouluihin niin helpompi pysya talla linjalla. :)

Kilokerho on muuttumassa ilokerhoksi. :) Mulle -1kg edellisesta eli yhteensa -4! Yksi kilo itsepintaisesti jumittaa jossain, mutta josko sekin joku paiva katoaisi. Jos ei, niin eipa tuo maailmaa kaada, tarkeampiakin asioita on. Vaikka ei sita aina muista kun tata allottavaa vatsaa katselee.
 
Piti sanoa, että edlalla on fiksu muksu ;)

Ootteko muuten antaneet banaania lapsillenne ? Annoin tänään ensimmäistä kertaa - ja hyvin maistui! Mikäpä meille ei maistuisi kaikki menee alas paitsi ruusunmarja vähän tökkii :D Ruokailusta muutenkin, siiis ihan aina kun meillä syödään kiinteetä, niiin aivan joka kerta J on samalla kakkalla :LOL:
 
Mä oon antanut Joonalle banskua, kovin tykkäsi :p Sitä kun löytyy aina kaapeista meillä, ukko on joku friikki banaanin perään... :LOL:

Mites muut, ketkä ennen lasta tykkäsi baareilla ja juhlia muuten aika paljon...Juomisen suhteen siis... MIten ootte olleet nyt?? Mulla alkaa meno jalka taasen vipattaa ihan hirmusti, muutaman kerran oon baarissa ollut j amuutaman kerran sitten kalsari-huppelit ottanut. Mieluusti menisin useamminkin :ashamed:

Majj Meillä tuo sontiminen tapahtuu ruokailun jälkeen, lähes joka kerta aamupalalla :LOL: Elimistön puhdistus heti aamusta :LOL:
 
majj: Minä annoin Aakelle banskua reissussa. Se tykkäs kans alkuun ihan hirveesti, mut sitten se tais kyllästyä siihen. Annan kyl uudestaan, kunhan tervehtyy! Mun siskolla on kolme -vuotias poika ja sillä on kans suora putki. Yleensä ei ehdi ruokapöydästä pois, kun pitää poistuilla huussiin :)
 
Majj: Tää tietää joo miten mies oi olla ajattelematon ja välil tekisi mieli heittää viikonlopuksi leikkii kotia yksin ja kattoo miten siiistiä meillä sitten olisi..ainainen parpatus siitä miten epäsiistiä meillä on...hoitas ite lapsia , tekisi ruuat, pesisi pyykit laittelis ne kaappeihin imurois yms..niin tietäs ettei sitä joka hemmetin tavaraa karkee puoltatuntia asetella niin et se on vatupassin suorassa |O |O Meillä isäntä ei herää öisin edes viikonloppuisin sais poika siit nähen nälkää nähä ei kuule mitään |O

Mymmelis: Kerran oon käyny mut ei oikeen huvita, pikkujouluihin kyllä lähen :D vipeltämään.

Banaani on namename :D
 

Yhteistyössä