*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA 2010

*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA 2010


Synttäripäivä...............Syntymämitat..............1 -v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...9310g/75,5cm/44,4cm
Nemika...............21.4.....2520g/47cm..........7385/72cm
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............12kg/80cm
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm...........10kg/75cm
Marimint81..........5.5.
Weiss................. 7.5.
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm..............8800g/73cm
Naukuri................8.5........1900g/49cm..........9800g/78,5cm
London C...........10.5..........2500g/......................8220g/72cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm..........8950g/78cm
sonja R..............13.5.
Liukumiina.........16.5.
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................9960g/80cm
Kurpitsa.............21.5......2465g/46cm..............9060g/76cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................10,4kg/76,6cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm.................9250g/74cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm................9270g/71,5cm
Marmotta...........26.5.
Repa..................26.5.......3400g/49cm..............9450g/78,5cm
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm...........10,5kg/79,5cm
Heinuli81...........29.5...................................... 8,7kg / 74cm
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................13,6kg/81cm
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm................10,1kg/75,5cm
Sarbba...............4.6.
kriisi....................7.6......4045g/52cm.............10,45kg/76,5cm
Majj.....................9.6.......3635g/51cm.............9600g/73cm

UUDET TULOKKAAT 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis ~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2
Marimint ~ tyttö 7.3

LASKETTU AIKA 2010
Puliina huhtikuu
Hemuli79
Ani79 toukokuu
kurpitsa 9.11
 
Jaahas. Tämäkin päivä potkaistu käyntiin. Esikoinen lähti jo kouluun ja pojat katsoo telkkaria. Isäntä röhnöttää viel sängyssä, kun menee ilta/yö-vuoroon tosin niillä on toi lakkovaroitus päällä.

Meillä hajos toinen autoista. Tai kyllä sil nippanappa lähikaupalla voi käydä, mutta kansipahvi oheis juttuineen menee vaihtoon. Onneksi toi meidän isäntä on näppärä käsistään ja pystyy sen pitkälti tekemään ihan itse. Tosin hetken sovitellaan taas menemiset ja tulemiset yhteen autoon. Tosin on meillä tossa naapurustossa aivan ihana "pappa" jolta saa hätätilassa auton lainaan.

Toi tauti juttu on muuten metkaa, että samat pöpöt jyllään eripuolilla maailmaan samaanaikaan. Meillä tuttava perhe siperiassa ja kärsivät viime viikolla vatsataudista ja flunssasta.

Nyt laittaan pyykkikonetta päällä.
 
( . ) H-hetki tosiaan lähestyy. Sais vauveli jo syntyä, vaikka synnyttäminen jännittääkin tällä kertaa enemmän kuin eka kerralla. Vauva viihtyy näköjään masussa siskoaan paremmin. Odottaminen tuntuu niin pitkältä, kun jotenkin ajattelin, että poksahdus tapahtuisi vähän etuajassa. Mutta voihan se kakkosen kohdallakin mennä yliajalle...huoh! Alkaa olo olemaan sen verran paksu, ettei neidin kanssa pysty kunnolla talvileikkejä ulkona leikkiä :/ . Pulkan vetäminen ei oo namia, liukurimäkeen pitäis autella kiipeämään jne. Onneks pari päivää oli suojalunta, niin viihtyi neiti enemmän lumikakkujen tekopuuhissa.

jossu kiitos uudesta ketjusta :)

Palailen myöhemmin :wave:
 
Merkkailen :wave:

Kiitti Jossu pinkasta, olen tehnyt itseni tarpeettomaksi kun muistat itekin jo hienosti ;) :D Meilläkin on molemmat autot sökönä. Mun bilika on huollossa just ja ootan kauhulla puhelua sieltä, et mitä tulee kustantaa.

Nyt tarttee mennä, tuun myöhemmin paremmalla ajalla kirjottaan enempi.

Moro :)
 
Kiitti Jossu uudesta pinosta!

Mähän sillon ajattelin, että kohtahan tästä taaperoista siirrytään pois, mutta ei kai sitten vielä vuoteen? niikun marmotta taisi sanoa.

Kävin eilen eka kertaa m&i vaatekutsuilla. Yhden sellasen turkoosin perhosmekon sitten sorruin tilaamaan. Aivan ihanat värit niissä kaikissa vaatteissa; ruskea, pinkki, limenvihree, turkoosi jne. kirkkaat värit ja ihanat kuosit. Mutta kalliita :/ ja varmasti kestäviä.

Sellanen perusmekko/tunika on kiva tytöllä, mutta mistä ostatte niitä? tuolla me&i:lla oli mallistossa just niitä kivoja, mutta enhän mä sieltä henno enempää tilata. Onko lindexillä tai muualla vastaavia? meillä kun ei ole tässä lähellä mitään kivoja kauppoja...
 
Jos nyt ehtisin muutamaa asiaa kommentoimaan, kun edellinen viesti oli pelkkää omaa napaa.

Puurot Meillä syödään puuroa yleensä sekä aamuisin että iltaisin. Joskus annan jogurttia, viiliä, leipää, muroja, hedelmää jne. jommalla kummalla kerralla. J kyllä tykkää ihan puuroista, että niiden syömisen kans ei kamalasti tarvi taistella.

Repa Onneksi siskollasi ja hänen perheellään on kaikki hyvin!

turvaistuimen sijoittelusta Meillä se on kasvot menosuuntaan tällä hetkellä. Suurin syy siihen on se, että vaihdellaan istuinta mun ja miehen auton välillä aika usein. Istuin on helpompi ja nopeampi kiinnittää just noin päin. Parempi sen tietysti olis olla selkä menosuuntaan :ashamed: .

Summer81 Semmosia perusmekkoja ja -tunikoita olen löytäny ainakin just Lindexiltä useammankin ja KappAhl:issakin semmosia on ollut myynnissä. Lindexiin olen hurahtanut, kun siellä niissä vaatteissa on just noita ihania värejä :).

Marmotan Eevalle paranemisia ja äidille tietysti jaksamisia :hug: !

Nyt välipalaa neidille, joka heräsi päikkäreiltä. :wave:
 
Poika Tulee ikävä :'( :hug:

Marimintille jakautumistuulia lähetän. Mulla on niin järjetön vauvakuume että oksat pois. Järki ja tunteet ei aina "ihan" kohtaa. Sinulla on kohta sellainen tuhisija kainalossa :heart: Vaavit on niin ihania. Eilen taas pillitin silmät punaisena kun Sairaala-sarjassa syntyi ne kolmoset. Samalla tapaa meidän pimujen matka on alkanut minigrip pussissa. Ja nyt ovat jo niin isoja.
 
Heippa ja kiitos Jossulle pinosta :flower:

Miä pyrin just toukokuun toivotut ryhmään naamakirjaan.... :D Oon erittäin käsi ton koneen kans... pakko oli ittensä facebookkiin laittaa,kun kaverit painostaa :ashamed:
 
jaahas, maaliskuuta mennään jo..

marimint: jaksuja viimemetreille!

turvaistuin: on meillä siirretty jo aikoja sitten kasvot eteenpäin jo joskus ennen syksyä, syystä ettei tyttö enää viihtynyt istuimessaan ilman kirkumista toisin päin..kirkumiset autoillessa loppui siihen..mukavuussyistä käännettiin

 
marimint tsemppiä synnytykseen. :wave:

summer Lindex on täynnä ihan syötävän söpöjä värikkäitä vaatteita niin tytöille kuin pojillekin. Suosittelen sielä käymistä. DUNS merkkiset on kans ihanii.. löytyy neittikaupoista ainakin. Hiukan halvempia kuin me&i.

jossu kiitti pinosta :wave:
 
Kiitos Jossulle uudesta pinosta! :flower:

Marimintille Tsemppiä viimeisiin päiviin ja tulevaan koitokseen!

Mä menin tänään töihin ja tajusin et bussilakko alkaa klo18 ja mä pääsen samaan aikaa duunista :eek: Meille päin ei kulje yhtään dösää. Helsingin rajamaille olisin jollain vaihdolla keskustasta päässy mut siitäkin olis ollu 7-8km viel himaan. Onneksi sain faijan soitettua mulle kuskiksi. Ensimmäinen kerta kun oltas tarvittu toista autoa :eek:

Lindeksillä on aivan ihania tyttöjen mekkoja ja tunikoita. Mä kävin kummitytölle shoppaamassa enkä millään osannu päättää minkä otan. Ajattelin samalla mielessä et jos meil olis tyttö mul olis sille ihan liian paljon vaatteita :D Välillä kyllä vähän kaivertaa mieltä ja jää miettimään mistä sitä jää paitsi kun on vain poikia... :/

Saatiin tänään Joan tarhakuvat ja ne oli tosi onnistuineita. Mä jotenkin pelkäsin et niist ei tule yhtään mitään. Meidän poika on ainoa koko lapsi joukosta (13kpl) joka katsoo nätisti kameraan
:D

Matamille Oikein ihanaa matkaa! Oon niiiiin kade!!!! :wave:

Edlalle kans mukavaa reissua! Oon kans kade mut en ihan niin paljon kuin Matamille :LOL:

Me lähdetään viikonloppuna miehen kans kahdestaan minilomalle Tallinnaan kylpylään! Odotan niin et saadaan nukkua rauhassa koko yö ja ottaa rennosti aamulla :heart:
 
Esikoinen lähetetty kouluun. Tunnin päästä keskimmäinen lähtee kerhoryhmänsä kanssa pulkkamäkeen.

Huh, huh, mikä päivä meillä oli eilen. Alettiin siirtään noita tavaroita yläkerrassa huoneesta toiseen. Miten paljon sitä löytyykään roskaa lasten lelujen joukosta. Useampi muovipussillinen sitä taas kerran kertyi. Sänkyjä ei vielä siirretty enkä tiedä siirretäänkökään viel tällä viikolla, kun pitää samassa tehdä vähän sitä remonttiakin. Alkovista tehdään neidin valtakunta ja sen oviaukkoa pitäis jollakin kikkakolmosella pienentää jotta saadaan siihen laitettua semmonen haitariovi. Muutama lista pitäis myös naulailla paikoilleen.
Pikkumies oli imurin kanssa todella innokkaana mukana touhussa.
 
Ai vitsi pakko päästä lindexille! rahaa ei ole, mutta silti pakko päästä :whistle: pitäis ehkä joku päivä ostaa ittellekin jotain....mutta tekee mieli noille lapsille aina ostaa ja tytölle varsinkin.

Marimintille toivotan kanssa tsemppiä vikoihin päiviin! =)

Marmotta, onkos Eeva jo parantunut?

Meillä on tuo esikoinen ihan reppana :/ näki viikko/pari sitten painajaista ja vieläkin alkaa yhtäkkiä sitä miettimään. Eikä halua kertoa mitä siinä on tapahtunut. Eilenkin oli ihan apaattinen ja ei syönytkään oikein ja mietti sitä unta. Saattaa yhtäkkiä alkaa itkeä kun kysyy siitä. Onneks isälleen on vähän suostunut siitä puhumaan. Kurja nähdä kun muuten niin iloinen ja eloisa lapsi on yhtäkkiä ihan erilainen.
 
Eeva oksensi eilen TAAS. Päivä meni oikein hyvin, söi ja joi, leikki ulkona ja kakkakin oli normaalissa olomuodossa eikä ripulia. Illalla sit tuli oksu. Nyt oon ollut ihan varpaisillaan koko päivän että pysyykö tavara sisällä vai ei. Toistaiseksi kyllä. Soitin TAAS päivystykseen, ja TAAS tarkkaillaan tilannetta.

summer, painajaiset voi olla kyllä ihan kamalia. Mulle tulee vieläkin joskus mieleen joku kammotus minkä näin alle kouluikäisenä, painuu niin hyvin mieleen. Muistaispa samalla tavalla ne ihanatkin unet..


MYYDÄÄN
Uhmaikäinen 2-vuotias tyttölapsi. Siniset silmät ja vaalea tukka.
Tottelee -jos tottelee- nimeä Eeva.
Huutaa Kuin hirviö 2 tuntia, kun ei asiat mene mieleiseksi.
Nukkuu yöt miten nukkuu (kun on ensin huutanut tunnin, ettei hän mene nukkumaan vaan tahtoo katsoa Postimies Patea).
Ei pidä kylpemisestä, juonittelee ruokailusta.
Ei halua pukea, ei riisua. Ei halua ulos, ei halua tulla sisälle.
Ei allergioita, mutta ei syö pinaattia. Eikä kukkakaalia, parsakaalia, perunaa, porkkanaa, pastaa, riisiä. Ei tomaattia, ei kurkkua, salaattia tai tummaa leipää.
Pitovaikeuksien vuoksi. Vaatteet ja lelut kaupanpäälle.
Nimim. Äiti on vähän väsynyt
 
marmotta :LOL: :hug: ja tsemppiä.

vilmaei muuta kuin kolmas mietintään ;) vaikka eihän se välttämättä tyttö olis. Ei vaiskaan sulla kaks ihanaa poikaa.
Mut tyttöjen vaatteita niitä on paljon täällä.. mut kun ne on niin ihania.
:)

 
Merika Juu ei! Tulee paljon halvemmaksi shoppailla mekkoja kolmelle kummitytölle kuin omalle kullanmurulle :LOL: Mä tiedän itseni ja vetäisin ihan överit... Oon hullaantunut Hello Kittyyn ja kun en voi itselleni ostaa niin kummitytöt (ja muut kaveripiirin pikku prissessat) saavat pieniä lahjoja aina silloin tällöin :whistle: Tosin itselle oli ihan pakko tilata ebaysta läppäripussi/suojus jota koristaa Hello Kitty :D

Marmotalle tsemppiä tempperamenttisen pikkuneidin kanssa! Itse kun joskus tuskailin esikoisen kanssa niin mun anoppi aina totesi että älä nyt vielä valita et ole viel nähnyt mitään, uhma tulee sykleissä ja on pahimmillaan vasta 6 vuotiaan :headwall: Ja valitettavasti hän oli meidän pojan kohdalla oikeassa. Nyt tosin tuntuu et esikoinen oli tosi helppo tän kakkosen rinnalla... :whistle:
 
Täällä arki mennyt hyvin kahden pienen kanssa. Isosisko haluaa kovasti hoitaa pikkuveljeään. Pikkuveli onneksi nukkuu hyvin yöt ja ei pahemmin muutenkaan valita. Sain tänään tytön kakkaamaan ensimmäiset kakit pottaan :wave: jippii. Oli tosi ylpeä saavutuksestaan.
 
Marmotta, juu siis mä asun ton likan kanssa kaksin, eikä oikeen oo tietoo vieläkään et kuinka tässä tulee käymään. Aika paljonhan tuo täällä notkuu tai on ainakin viime aikoina notkunu :eek: Tietää et täältä saa ruokaa ku.... :whistle: Mä en voi oikeestaan enää valittaa, et kyllä mä pääsen jo omiin juttuihini jos vaan maltan niitä järjestellä, et näin on musta ihan ok. Katellaan ajan kanssa kuinka käy :)

Tyttöjen vaatteet
, täällä kans aika friikki :wave: Koitan hillitä ostosvimmaa, pääsin niin helpolla ku sain silloin ku likka oli pieni paljon ihania vaatteita lainaan. Nyt myöhemmin oonkin sit sortunut osteleen kaikkee ihanaa :heart: Mut on musta pojillekin ihania Nalle Puh-juttuja esim. henkkamaukka täynnä.

Täälläkin kiljutaan, huudetaan, potkitaan lattiaa, heittäytyy mukavasti mutta erittäin teatraalisesti makaamaan ja silmiä hierustaa ja kurkkii sieltä välistä et huomaaks kukaan. Jonkun ajan kuluttua kysyn et tuleeks sylkkyyn ja sit se tulee ja se on sit sillä erää voitettu.

Perkule, oltiin sovittu 1,5 kk sitten että miehen äiti tulee hoitaa likkaa perjantaiks ku mies on duunissa. Tänään, siis tänään tuli mulle tekstari kuudelta illalla et ei he tulekaan ku on niin huonoa keliä luvattu :eek: Siinä sitten aloin rumbaamaan kuviota uusiks (niinku ei muita juttuja olis mietittävänä) ja nyt kävi sit sillai, et mies on aamupäivän kotona ja iltapäiväks vie kummitädille hoitoon. Mut toisaalta ei se ole enää huomenna mun ongelma miten hoitavat, koska mä en lontoomaasta voi tehä mitään :D

Hauskaa viikonloppua kaikille ja halit :heart:
 
Marmotalle jaksuja... ja ihmeessä ollaan tääläkin ton pojan kans. On perus hyväntuulinen ja ns.kiltti,ei sillai uhmaa..mut saa yhtäkkiä jotain pahoinpitelykohtauksia,etenkin jos on vähääkään väsynyt. Tarttuu hiuksista ja repii ihan kunnolla,puree,läpsii... :eek: Enkä taho saaha kuriin millään :ashamed: Onko muilla ipanoilla ilmennyt tälläsiä välkivaltaisia taipumuksia?

Oliko Edla lähössä reissuun,hyvää matkaa!!

Meillä kävi kans lastenhoitojuttujen kans hiukka ikävästi...mummulle piti mennä ens viikon viikonloppuna,olis tullu kaveri kylään ja oltais kokkailtu marokkolaista safkaa,saunottu jne. ja ootin innolla... noh,töissä olivat jotain möhlineet ja antaneet väärän viikolopun vapaaks äiteelle ja kun olivat jotain reissua suunnitellu miesystävänsä kanssa just tälle vapaaviikonlopulle,niin miä sit sanoin et perutaan mun illanvietto et pääsevät :/ Mut siitähyvästä poitsu meneekin nyt lauantaina yökylään ja vuokrataan miehen kans elokuva ja korkataan punkkupullo,parempi sekin kun ei mitään ;)
 
Jossu, joo meinasinkin tässä viikonloppuna käydä ostamassa....tosin luulen ettei suostu siihenkään istumaan, mutta kannattaa koittaa. Kesää ootellessa....jos sitä sitten koittas pitää paljon ilman vaippaa. Pottailu ei vaan kiinnosta enkä ole siitä sitten numeroa tehnyt.
 
Sinne se vaan painuu vessaan pissille niinkun pojat =) äskenkin meni vessaan ja kysyin että mihin menet, niin "pippille"(pissille) oli vastaus. Kansi auki ja siihen seisomaan vaippa alhaalla. Kuinka ihmeessä sen saa tajuamaan, että pojat pissii niin eikä tytöt....
 

Yhteistyössä