*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA 2010

Virpomaan huomenna Kuinkas monen taapero lähette .. täällä olis yksi pikku noita :wave:
Pääsee siskon kanssa sukulaiskierrokselle ja naapureihin. Oon tehnyt tytöille vitsoja ja aika paljon niitä saa tehdä kun pitää tehdä kaksin kappalein. Huomenna sit puen tytöt noidiksi.. vanhoihin värikkäisiin virpomisvaatteisiin(itsekin niillä olen virponut) :) sit punaa poskiin ja pari pisamaa. Hauska päivä tiedossa. E ei viel osaa lorua.. mutta tajuaa hyvin nopeesti, että kun antaa vitsan saa palkkaa(nannaa) :) Eri puolilla suomea virvotaan vähän eriaikaan, miten muilla on tapana?

PuliinaKiva kuulla susta ja mukavaa loppuodotusta :wave:

Mut pitää jatkaa touhuamista.. mulla huomenna lastenvaatekutsut :)
 
Oompas hiljasta ! :eek: kerrankin minä muka roikun täällä ! :D

Virpominen: Meillä virvotaan vasta ens lauantaina ( pohjanmaa ) ja varmaan puen J:n pikku trulliksi, sisko perheineen tulossa silloin tänne päin niin saa serkku poikienkaa käydä mummulassa ja lähi naapureiden luona virpomassa. Lorua ei varmastikkaan osaa, eikä opi, mut niinkun merika sanoi oppii varmasti nopeeta että jos antaa vitsan, saa nannaa. :D
 
Täälä sataa ihan kaatamalla,ihan jees,lumet sulaa B) Ulos ei vaan oo asiaa...

Meil olis tänää virpomispäivä... mut jätetään vielä tänävuonna väliin,ens vuonna sit otetaan vasta munat ja vitsat kehiin,ja käydään virpomassa tuttuja ;) Ei täällä oo ketään käyny...ilmakin on kyllä sellanen et ei edistä asiaa :/ En kyl tiiä suostuuko toi poika koskaan mitään virpoon,on hiukka sen sorttinen... :p
Perjantai-kerhon kans käytii vanhuksia ilahduttamassa ja muka-virpomassa,mut eihää toi mitään "tajunnu" B)

Pottailu on varmaan just sellanen juttu,et laps sen sit hallitsee kun sen päässään jäsentää,elikkäs on valmis... ;)

Puliinakin on jo pitkällä raskaudessa,jaksamista viimesiin viikkoihin :heart:

Majj,Luulen et ihan normia toi sun menkkojen viivästys,joku hormonijuttu ehkä... eiköhän ne sieltä pian tuu :) Tietty olis plussakin ollu hieno yllätys,mut ite en tiiä noista myöhäsistä plussista kun mulla aina näyttää ajallaan edes haamua...

Miä oon toisaalta nyt ihan tyytyväinen et ei oo vastasyntynyttä tässä...meinaan meil on kans alkanut pojalla noita ihme raivoskodeja ilmaantuun... yhtäkkiä pimahtaa ja sit kohta on kun ei olis mitään...ja päivittäistä tuntus olevan :eek:

Nukkuminen sen sijaan alkaa sujumaan mallikaasti,vihdoinkin. Herätyksiä useesti vain yksi,ja "pahimmilaankin" 2. Nukkuu omassa sängyssä ja tulee yleensä vasta aamulla viereen hetkeks torkkumaan. Ja ihan itsellään on näin alkanut tekemään.
Tosin nyt on nuhassa ja viimeyönä kun pukkas päälle,oli taas levottomampaa :snotty:
 
Meillä ei oo virvottu vielä koskaan, voitais virpoa tietty jos mummuloita tms ois lähellä. Muuten vaa sitte syövät virpomisherkkuja mitä on ostettu jos virpojia käy meiä oven takana.

Tänne sit TAAS iski oksennustauti, toinen tytöistä yöstä oksentanu :x Eihä tuosta viimesestä ookkaa ku muutama viikko. En sit tiiä, tytön eskarissa alko viimeviikolla yx poika oksentaan et sieltäkö sitte tarttu, kuulema oli sillekki toinen tauti pienen ajan sisään :x Ärsyttää koko aika sairastaa, vaa nii tuota kuulostaa olee monessa perheessä koko ajan jotain.
 
Sarbba, voi ei :x kuulemma kahta erilaista oksutautia liikkeellä. Meillä ollut yks, että toista odotellessa :/ paranemisia!

Meillä ei poika ole koskaan käynyt virpomassa, mutta eilen koitin että menis molemmat sitten mummoloihin. Kumpikaan ei suostunut pukemaan mitään....pepille sain mustan nenän ja pupuhatun päähän, että oli pääsiäispupu. Sitten vietiin vaan vitsat ja minä sanoin lorun, kun ei kummankaan suu auennut ;) oisin kyllä voinut ottaa ittelleni palkatkin =) meillä ei koskaan käy noitia, kun ollaan täällä pikkasen sivummassa....tylsää koska kasperikaan ei ole ikinä edes nähnyt noitia.
 
Onpa ollut hiljaista, eikä tännekään mitään maailmaa mullistavaa kuulu.

Neidin uusi lempilaulu on "tuuliviiri rauhatoooon, mun sydämeni oooon" ja sitä pitää aina laulaa kun näkyy edes jotain viiriin viittaavaa. :D Niin, ja oon ostanut kymmeniä suklaamunia plus mummot ja papat tusinan lisää.. annoin Eevalle tänään yhden. Maistoi palan, sylki ulos ja sanoi "hyi, pahaa en syö". Tuli mammalle sit vähän urakkaa kun pitää uhrautua ja syödä ne kaikki yksin. Hyvä se kai vaan on, ei ole ilmeisesti pieni tottunut makeaan niin paljon että suklaata haluais syödä.
Kiukun suhteen taitaa olla pahin ohi tällä erää, huh helpotusta. Pari kuukauttahan se vaan jaksoikin kirkua ja huutaa.. ja toki edelleen vähintään kerran päivässä, mutta ei ihan jatkuvasti enää.

Kuinka usein teillä on lapset hoidossa yön yli mummolassa tms? Muuten vaan mietin, kun mun vanhemmat on nyt kuulemma yöhoitamiset hoitaneet ja muutenkin aika lailla kaikki lapsenvahtihommat. Kun Eeva on liian pieni. Oikea syyhän on se, että mun äiti ei vaan sulata sitä että mulla saattaa olla uusi mies ja muutakin elämää kun Eeva. Siis hän on niitä joiden mielestä kaikki elämä stop ja seis tykkänään kun on lapsi. Vaikka kyse ei nyt ole siis siitä että olisin harva se ilta jättämässä Eevan kotiin kun itse lähden johonkin, ei todellakaan. Oon tainnut viimeksi olla vapaalla 6 viikkoa sitten kun käytiin leffassa. Kurja olo kun olis kiva edes joskus nähdä miestä edes hetki kahdestaan kun meidän aika on muutenkin kortilla eikä Eevalla ole toista mummolaa johon vois mennä hoitoon joskus..
Valivali, pitäis olla vaan tyytyväinen kun on ihana ja terve lapsi eikä ruikuttaa miehistä.
 
marmotta: meillä ei ole kertaakaan ollu vielä pieni mies yökylässä... :ashamed:
ja meidän äidin kanta lähes sama..kun on lapsia nii öitä ei tarvis tuolla luuhatakaan...
ja sanoo aina et ite hoiti omansa aina ite jne...tosin en ole edes pyytänytkään. nyt oon pari kertaa käyny pojan syntymän jälkeen siidereillä ja ukko vahtinut..aika huonolla menestyksellä mut kuitenkin.
mut sun tilanne on eri ku sulla ei oo kotona ketään kelle jättää. ja eihän sun äitikään voi olettaa et sulla ei saa olla muuta elämää....sitä pitää olla varsinki ku sun tilanne ollu mikä on ja kovia aikoja käyny läpi. sä oot ansainnut sen täysin.
mut mä tiedän lähes muuten miltä tuntuu ku oma äiti samalla asenteella liikkeellä. ;)

 
Marmotta,Höh.... aika ikävä tilanne :/ Meil poika on noin kerran kuussa yökylässä,aina mun äidillä. Toki tilanteen mukaan,joskus menee kuukauteen kaks kertaa ja joskus jää pari väliin.
Poika rakastaa yökyläilyä ja mummu tykkää ottaa..Meillä noi vapaat yleensä käytetään koti-iltoihin...
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

On mennyt varmaan kuukausi, kun olen käynyt edes lukemassa teidän kuulumiset ja nyt sitten samaan syssyyn päätin raapustaa itsekin muutaman rivin. Ihanaa, kun te vakiporukka jaksatte täällä käydä ja kiva on teidän elämistänne ja ajatuksistanne lukea! Onnea kaikille plussautuneille ja onnea myös plussautumista toivoville ;)

Täällä elo sujuu tasaisesti ja mallikkaasti, ainoastaan Nean ajoittain päätään nostama uhma sekoittaa pakkaa :p Neiti on niin "mää itte" ja kiukkuaa ts. parkuu pää punaisena, kun ei jossaan onnistu itse - ja kahta kauheampi huuto tulee, jos äiti yrittää auttaa :/ Mitäs siinä sitten on tehtävissä, oon kyllä ihan neuvoton välillä...

Pottailu sujuu joten kuten silloin, kun neiti itse niin tahtoo. Nyt on taas vaihteeksi menossa ei- vaihe pottailulle paitsi kaikissa kerhoissa ja kyläpaikoissa pitää kyllä heti ovesta sisään päästyämme juosta vessaan potalle istumaan. Kirjoja mekin potalle raahataan ja erityisen suuri suosikki on Elmeri- nallen pottapulma- kirja, jossa nalle opettelee pottailua ;)

Puhetta tulee meillä edelleen hintsusti, mutta joitain uusia sanoja sentään lisää aika ajoin. Neidin puhe vaan on sellaista mongerrusta, että olen jo alkanut miettimään sellaistakin, että olisiko hänellä ongelmia puheen tuottamisessa :/ Neuvolassa käskivät odotella rauhassa 2- vuotis tarkastukseen asti, mutta kyllä mua suoraan sanoen vähän mietityttää...

Yökyläily on meillä jo aika säännöllistä: alkuvaikeuksien jälkeen mun vanhemmat ottavan Neaa yökylään aika laikka säännöllisesti kerran kuukaudessa 1-2 yöksi. Mikä on ihanaa! Mutta sympatiat sulle Marmotta, ei ole kauaa, kun mun vanhemmat eivät koskaan ilmaisseet kiinnostustaan ottaa lastenlastaan hoitoon.... Ehkä teilläkin tilanne muuttuu, kun muutatte Eevan kanssa pois vanhempiesi luota (vai oletteko jo muutaneet, on niin pitkä aika, kun viimeksi olen täällä käynyt :ashamed: )?

"Vauva" täytti lauantaina 6kk!!! Uskomatonta miten aika kuluu... Alkuhankaluuksien jälkeen meillä alkoi siinä 4kk iässä sujumaan kaikki tosi hienosti, pääsäääntöisesti siis nukkuminen kun pimu heräsi tunnin kahden välein sitä ennen |O Aloitin kiinteät heti 4kk päivänä ja johan tahti muuttui! Nykyään hän nukkuu pääsääntöisesti ilman yösyömistä. Tosin Nealla sen sijaan on menossa joku ihme yöheräilyvaihe joten pystyssä täällä saa vauvan hyvistä yöunista huolimatta jatkuvasti olla :LOL: No, onneksi sekin on satunnaista.

Oih, tekisi mieli kirjoitella vaikka mitä kun vauhtiin pääsin, mutta pitänee mennä kotihommien pariin. Mies on Nean kanssa ulkona ja kaipa he jotain sapuskaakin haluaisivat kun sisälle tulevat ;) Anniina nukkuu poikkeuksellisesti sisällä päiväuniaan, kun raukalla on nuha iskenyt :( Onneksi noihin päikkyihinkin tuli viimein joku järki ja neiti nukkuu nyt kahdet unet, aamulla ja iltapäivällä. Oli sekin säätämistä, kun toinen jo heräili, kun sain viimein tuon uhmaikäisen puettua ja ulos :LOL:

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille!

 
Kyllähän siinä niin pääsi käymään, että tänään täti tuli käymään.. :headwall: Nojoo, loppukesästä aletaan sitten yrittämään. :)

Yökyläilyt: Meillä J tykkää tosi kuvaa mummuista ja paapoista ( mun ja miehen vanhemmista siis ) ja kyllä jommat kummat aina ottavat jos tarvevaatii. Ehkä kerran kahdes kolmes kuukaudes on, joskus isovanhemmat jopa pyytää J:tä yökylään, eikä mulla ole sitä mitenkään vastaan, koska tiedän että hyvissä käsissä on ! :)

Meillä ollaan nyt kuudetta päivää kipeenä, tänään oli onneks enään lämpöä, mutta voi tota yskää. Huomaa että toista ihan sattuu, ja oksennuskin meinaa tulla välillä kun niin kovaa yskittää. Ruoka ei maistu, tänäänkään ei oo oikeesti syönyt MITÄÄN :eek: onneks maito, mehu sentään kelpaa. Alkaa toisellakin varmaan olemaan pikkusen tylsää kun perjantaista asti oltu sisällä vaan.

 
Yökyläilyä meil harrastaa vain esikoinen. Hän käy silloin tällöin mun tai miehen vanhempian luona. Pyyntö tulee usein heiltä ja välillä on saanu sanoa et ei nyt kun oli just viime viikolla toisila isovanhemmilla. Mutta Joaa ei ole kertaakaan pyydetty mukaan. Muutaman kerran hän on ollu mun vanhemmilla yökylässä kun me ollaan oltu matkoilla. Anopilla ei kertaakaan. Onhan se yhden kanssa huomattavasti helpompaa ja oon ihan iloinen et on virkeät isovanhemmat jotka jaksavat vielä pysyä 5-v vauhdissa :D

Pääsiäismunat on parasta herkkua just nyt. Joa sai ensimmäisen oma pääsiäimunan viime viikonloppuna kun virpoi mummille. Oli viel sellainen iso muumimuna ja koko poika oli suklaassa, naama ihan ruskeana :LOL: Laitoin kuvankin hänestä facebookiin. Nyt katselee kaihoisasti rairuohon pikkumunia. Pakko pitää puoletoista metrin korkeudella muuten ei ole munia eikä ruohoa jäljellä :LOL:

Tarha on alkanut sujua alkukankeuden jälkeen todella hyvin ja Joa jää iloisesti vilkuttamaan kun vien hänet aamulla. On paljon parempi mieli itselläkin kun toinen on onnellinen :)

Majj :hug:

Carmen Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! :)
 
Yökyläilystä: Meillä Niklas ei oo ollu vielä missää yökylässä, kotona on ollu sillai et me on nukutettu ja sit on miehen sisko tai miehen veljen avovaimo tullu lapsia kattoo. Esikoinen on ollu kahesti kotoota yötä pois ja keskimmäinen kerran. Ja kyse ei todellakaan ole siitä etteikö annettais, meillä nyt ei satu olee mahollisuutta sellaseen, sitte ku pohjoseen mennään, yleensä on töissä mummut ja papat nii eipä se onnistu ja mun äiti nyt ei enää pystykkää hoitaa. Ensi kuussa piän miehelle ylläri 30-v synttärit ni kaikki lapset menee sitte tuonne miehen veljen avovaimolle hoitoon/yöksi ja varmasti pärjää kaikki siellä =)

Täällä tälläerää terveinä, kellää muulla ei oo viel toistamiseen ollu toi mahatauti ku keskimmäisellä lapsella, toivoa saa ettei tulekkaan. Sain tuossa just siivoiltua kunnolla kodinki, ihana ku ei leksa ja ripuli haise :whistle: :LOL:

Pääsiäismunia ostellaan, viikonloppunahan pääsiäispupu sitten piilottelee ympäri taloa munia ja lapset saa ettiä =) Viimevkl saivat jo yhet ja kyllä maistu Niklaksellekkin, huus vaa nam nam :D

Carmen: Ihana kuulla teistäkin!! Iha tajuttoman nopeeta kyllä aika menee jos teiänki vaavi on jo 6kk!!
 
nemika, musta se on vaan ihan käsittämätön mielipide, että kun lapsia tehdään niin niissä on sitten PAKKO olla kiinni 24/7. Niin se kai on ennen ollutkin. Mun äidin mielestä se vaan suunnilleen tarkottaa etten halua lastani laisinkaan jos nyt vaikka kerran kuussa haluaisin nähdä jotakin muuta elävää olentoa kun lasta..

Carmen, joo tässä saman katon alla ollaan vielä ja sekin kyllä takuulla vaikuttaa asiaan. Mutta sitten taas jos yritän 'omia' Eevan, hoitaa itse joka sekunti niin kyllä nousee haloo että miksi mun on pakko yrittää tehdä 100 asiaa yhtä aikaa kun he voivat ihan hyvin katsoa Eevaa hetken että saan asiani tehtyä. Huoh.
Kyllä se puhe siitä lähtee, ihan ykskaks muuttuu mongerruksesta selväksi. Pieniähän nämä vielä on, vaikka ainakin mulla on tapana se unohtaa.. ajattele, alle 2 vuotta ihmetelleet maailmaa! Eihän se puhe ensimmäisenä varmaan ole mielessä kun on niin paljon muutakin tekemistä. :) Kaikki ajallaan. Kiitti muuten kirjavinkistä, tilasin pottapulman meillekin koska pulmahan se asia on ja hyvä idea lukea aiheeseen liittyvää kirjaa potalla.

Pari päivää ollut kyllä tosi kurjia kaiken kanssa ja lisäksi Eeva itkeskeli puoli yötä ja heräsi nuhassa. Tietysti. Elämä parani ihan 110% kun mies ilmoitti ottaneensa 2 viikkoa lomaa ja vievänsä mut JA Eevan kylpylälomalle. Ihan puulla päähän lyöty vieläkin, kun ei mies aikaisemmin ole ollut mitenkään innokas viettämään kovin paljon aikaa mun ja Eevan kanssa, aina pyytää vaan mua sinne ja tänne. Ehkä sille nyt on valkenemassa että mä en yksinkertaisesti pääse mihinkään yksin ja jos haluaa olla mun kanssa niin on parasta haluta olla myös Eevan kanssa. Ja vielä kylpylään.. herttaista mieheltä kun tietää että Eeva rakastaa pulikoimista, minä en niinkään.

Ai niin, facebook-aiheinen juttu vielä. Mun fb kenkkuilee jotain, se näyttää että joku haluais liittyä Toukokuun toivottuihin, mutta kun klikkaan pyyntöä niin se katoaa. Että jos joku odottaa hyväksyntää porukkaan niin malttia.. tai peru pyyntö ja lähetä uudestaan.
 
Carmen,kiva kuulla teistä... Tiedän muutaman 2v:n keiden puhe on sellasta et ei kyl saa edes sanaa selvää ;)

Marmotta,Ennenvanhaan,siis todella ennenvanhaan, sitä asuttiin isovanhemmat ja kaikki saman katon alla,tai ainakin vieretysten ...tää on oikeestaan nykyajan ilmiö,et yksin pitäs kaikesta selviytyy... mitä oon vanhempien juttuja kuunnellu ja eritoten anopin,niin ihan pikkuvauvasta on jätetty hoitoon ilman omantunnon tuskia. Jännä miten nää ajat muuttuu...

Me satiin tänään ne piikit,hirveä huuto tuli,nykyään tulee kyl kaikesta sellanen mahtava rääky...mut nyt on jo ihasteltu laastaria ;)
Huomen kassu menee yökylään ja miä lähen pikkasen tuulettumaan,tuun kyl hyvis ajoin kotiin et saan nukkua...pojan nuha on valvottanut :/
 
Yökylässä on peppi ollut viimeksi viime kesäkuussa. Anopilla oli sillon vuoden ikäsenä pari kertaa yötä. Ollaan sen jälkeen oltu pari kertaa sillai pois, että oon eka laittanut lapset nukkumaan ja sitten mun äiti on tullut tänne. Mä oon tosi huono kyselemään isovanhemmilta että ottaisivatko....jotenkin en kehtaa ja ajattelen että ne joutuu sitten yöllä heräilemään ja kaikkee. Vaikka ite ainakin mummona ottaisin mielelläni lapsenlapsen yökylään. Isompi sitten välillä on mummulassa yökylässä ja sen mielellään laittaakin, kun tietää että se ei yöllä herättele jne.

Marmotta, kuulostaa kivalta reissulta! minnes meette?

Sarbba, meillä kanssa piilotellaan suklaamunia samanlailla =)

Majj, no höh :hug:

Carmen, kiva kuulla susta!
 
tännekin vois muuttaa tuon lasketun ajan, eli aikaistui, on ultran mukaan 9.11

majj: :hug:

yökylässä: ei ole kummatkaan lapset olleet mummilassa yökylässä mutta siten ovat omassa kodissaan ollet yötä ilman vanhempia kun isovanhemmat ovat olleet lapsenvahtina pariin kertaa kun me vanhemmat ollaan oltu laivareissuilla..

pääsiäismunat/suklaa: ihan hulluna makeeseen molemmat lapset, äitiinsä tulleet :D

 
marmotta: niinhän se on..mä oon jotenki ite sulautunu tähän tilanteeseen et näin mennään mut sulla eri juttu kuitenki. mä ku voin tovin ottaa ja jättää ukolle tenavat kuitenki. vaikka ani harvoin teen sen.
mut oon aina ajatellu et jos oma terveys sallii nii sit ku mulla on lapsen lapsia nii hoidan ja pidän niitä aivan varmasti jos tilanne sallii sen..ja nautin niistä suunnattomasti jos sellaisia siunaantuu.
jaksamisia tosi paljon sulle..
 

Yhteistyössä