TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Hyvää iltaa/yötä!

Tissit on nyt tyhjät ja miehet nukkumassa :)

naukuri: Meillä oli muuten kiinteiden aloittamisen jälkeen sama juttu; heti eka yö nukuttiin melkein kokonaan. Ihan säikähdin, kun katoin kelloa herätessä :) Meillä on myös huomenna ensimmäinen ilta kun mennään ulos :) Jänskättää. Todennäköisesti saan kurkusta alas kolme siideriä ja poden vuosisadan kankkusta tiistaihin asti..

Repa: en minäkään vaihda jokaisen pikkupuklun jälkeen vaatteita. Yöpukua vielä harvemmin. Varsinkin kun yöunet on pojalla nyt niin hyvin hallussa, eikä herää syömään ts. yökkäri ei likaannu, niin vaihdan aina tarpeen tullen. Sit jos sattuu kunnolla sottaantumaan, niin sit pistän pyykkiin. Ja touhuan kotihommia pojan ollessa hereillä. Minusta on niin kiva joskus kapsahtaa kirjan kanssa sohvalle, kun vauva nukkuu päikkäreitä. Minun mielestä on hyvä oppia olemaan itsestäänkin ja keksiä tekemistä+virikkeitä ilman että joku laittaa lelua käteen koko ajan.

Jenni: Mulla on tuo äitiys ollut ja tullut aina luonnostaan. Mut kyllähän sitä on joutunut miettimään pitkän tauon jälkeen kun on noin pieni, että miten hemmetissä sitä vielä jaksaa kaikki uhmaiät ym.

Ai niin, eilen oli neuvolapäivä, Aaoo oli syntyessään pieni poika: 2850 g ja 49 cm. Nyt vaaka näytti 6455 g ja pituutta oli kaikki 64,2 cm. Vähän menee käyrien alapuolella, mutta siellähän se oli jo syntyessäänkin. Kasvaa ja kehittyy kuulema hyvin, eli en kanna huolta!

Kait sitä pitäis lähtee ukkokullan viekkuun, niin jaksaa huomenna olla virkeenä Flamingon karkeloissa :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Päikkäri ja Aaoo 4 kk+1 pv
 
katrinaiselle piti vielä sanoa :hug: Harmi, jos ollaan noin ajattelemattomia. Toivottavasti tuosta ei tule vauvalle mitään vatsanpuruja tai muuta ikävää. Melko ajattelematonta, vaikka tarkoitus ei varmaan ollut paha :eek:
 
Voi vitsit Katrinainen, kyllä sua nyt koetellaan. Nyt kyllä kandee jättää sukuloinnit kokonaan väliin, ku tommosia menevät tekemään... :eek: vihaks ihan pisti sun plsta täälläkin. Mä olisin kyllä kiehahtanu ihan kunnolla.

Mä keittelin kukkakaalia tänään ja pakastinkin sen :) Jee! Huomenna on porkkanat ja bataatit vuorossa. Meinaan olla ahkera ennen reissuun lähtöä. Jee sillekin! Mä kans luulen, et mulle se kolme on ihan maksimi ja sit ollaankin jo taju vekette :D heh...

Me käytiin tänään neuvolassa, 6140g ja 59,5cm oli tulos. Oli aika kova yllätys mulle, mutta neiti vierasti neuvolantätii :eek: Siinä se sitten parku minkä kerkes... olipahan...
 
Huomenta kaikille! :)

Katrinainen No johan oli! Toivottavasti tyttö ei saanut vattanpuruja :( . Kyllä olisin minäkin hermostunut.

Edla-Mamma Meillä tyttö on myös vierastanut jo muutaman kerran. Saattaa tuijottaa pitkään jotain sukulaista ja sitten yhtäkkiä huomaa, että ei tuo täti tai setä taidakaan olla ihan tuttu. Alahuuli alkaa väpättää ja sitten tulee itku :( .

Tänään olis tarkoitus tehdä omenasosetta. Kasa omenoita odottaa keittiössä kuorijaansa. Täytyy ensin laittaa tyttö päikkäreille ja aloittaa sitten omenashow ja siivous. Vieraita olis tulossa päivemmällä. Tyttö nukkui viime yönä 9h heräämättä, vellikorvikeseosta söi vain 30ml ja tissit päälle. Aamu alkoikin sitten jo klo6.30, äitykkä olis voinu jatkaa edes tunnin pidempään ;) .
 
kiitos taas kerran kaikille kylla mua vaan harmittaa edelleen, mutta tehtya ei saa tekemattomaksi ja Ava selvisi lopulta melko pienin itkuin eilen. Jotenkin vaan oli niin tylsa paiva. varsinkin kun anoppi alkoi viela myohemmin siita, etta ei noin pienella voi olla mitaan hajusteallergiaa ja meidan pitaisi alkaa kayttamaan hajusteisia pesu- ja huuhteluaineita etta tottuisi hajuihin. niin varmaan joo, itsellani on astma ja kaikki mahdolliset allergiat (olen mm. kerran joutunut hajuvedesta laakariin kun en enaa saanut henkea) ja mies joutuu kaymaan allergioiden takia kortisonipiikilla. Niin sitten ei voida millaan ymmartaa, etta tahdon vauvaani vastaavilta suojella. heidan mielestaan kun vauva pitaisi siedattaa. Alkaa ihan oikeasti tuntua silta, etta taidan jattaa kohta kylailyt hetkeksi vahemmalle. En tahdo alkaa pienista hermostumaan ja valeja pilaamaan ja juuri siksi esim. kuukauden kylaily tauko varmaan rauhoittaisi hiukan puolin ja toisin. Olenko mina jotenkin ilkea ja hysteerinen ihminen?
marimint meillakin tytto vierasti ainakin kahden viikon verran ihan tosissaan. nyt on parempi jo.
aaoo hauskaa iltaa sinulle. siideri maistuu varmaan hyvalle pitkasta aikaa
jenni kiva taas kuulla sinusta. ihanaa, etta raskaus etenee noin hyvin.
 
Huomenta! Yö meni heräämättä vaikka tyttö onkin ihan räkänen.

Naukurille hauskaa päivää ja iltaa! Nautihan kunnolla =)

Katrinainen, no voi ei. Tuskin kauheaa haittaa jos vaan ihan maistaa pikkasen , mutta jos oikein enemmänkin on suuhun laittanut...voihan siitä masu kipeeks tulla ja voishan vanhemmiltakin kysyä :|

Marmotta, mites yö meni? Ajattelin sua eilenkin kun valvoin yhden yön ja olin ihan poikki. Sä heräilet joka yö monta kertaa :(
 
weiss
Huomenta:
Tuosta valvomisesta vain. Siihin tottuu.. Mie nukuin raskausaikana n.4-6 tuntia yössä, niin vauvan kanssa ei ole niin vaikialta valvominen ja heräilyt tuntunnu. VOI Jos/kun joskus sadan vuoden päästä sais taas nukkua yhen heräämättä.. Toki joskus VÄSYTTÄÄ! |O
 
weiss, toi on ihan totta..ja niinkun mä saan aina nukkua, niin voi kamala kun oon poikki yhestä yöstä :ashamed:
Aiheesta olikin tässä kerran mitäs nyt-puolella alotuskin. Joku valitti väsymystä ja sano että sitä ärsyttää kauheesti, jos joku sellanen kehtaa valittaa joka ei ole vuosikausia ite valvonu niinkun hän on. Joku siihen laittokin että sellanen ihminen ei ole tottunut valvomaan ja heräilemään ja on oikeesti myös tosi väsynyt muutamastakin yöstä....
Tulipa sekavasti.

Ite nukuin kans raskausaikana ihan kauheen vähän ja oon nyt nukkunu sata kertaa enemmän.
 
katrinainen: no huh huh, aika ajattelematonta. mä olisin kyllä saanut sellasen raivokohtauksen tollasesta..ja et todellakaan ole mikään hysteerinen vaan ihan järjissäs kun haluat vauvaas suojella, että muakin sapettaa ihan sun puolestas..

esikoinen heräs 6 aikaan ja itkien tuli meidän sängyn viereen että unipupu oli hukassa ja pupun löydyttyä sänkynsä alta on uni sitten maistunut kun vieläkin siellä nukkuu ja kello on jo kohta 9, ei oo kuuna päivänä noin pitkään nukkunut... :eek:

 
Huomenia!

Katrinainen: Olisin pimahtanut täysin jos joku syöttäs pojalle muuta kuin meikän tissimaitoa... on nimittäin sen verran painittu noiden mahapurujen kanssa,että ei tarvitsis kenenkään niitä vartavasten aiheuttaa. Mikä on kun ihmiset ei ajattele,eihää sitä kohta uskalla kenenkään syliin antaa lastaan.
Ja toinen toi hajusteet,miks niihin pitäis tottua? :eek: kyllä varmaan jokainen lapsi kerkee hajuja haistamaan ilman siedätystäkin,ja jos ei oo allerginen ei niistä oireita tuu vaikka ei olis niitä haistellutkaan. parempihan se noin päin on,kuin että kiusataan lasta hieromalla siihen keinotekosia hajusteita ja katotaan miten käy :kieh: kiehun sun puolesta..... |O

Tsemppiä kaikille yönsä valvoneille,ketkä siihen ei ole tottuneet :hug: Meiksi heräilee pikkasen joka yö useita kertoja mutta kun poika on vieressä niin se ei sillai haittaa.... Eilen tuli kyllä valvottua liian myöhään :ashamed:

Jennille tosiaan onnea sinne tulevaan np ultraan,ei oo enää kauaa =) kerro sit miten kävi :heart:

Parsakaali ja kukkakaali,pitääkö niitä mitenkään käsitellä ennen keittämistä/höyryttämistä?sittenkö vaan sauvalla hienoks?

Vierastaminen,ei oo vielä ilmennyt sellaista. Hetken tuijottaa vakavana kulmat kurtussa,mutta varsinkin jos vastapuoli lepertelee oikein imelästi,niin poika on sulaa vahaa :LOL:

Sälli on päikkäreillä...pitäs tänään taas kokeilla sitä liinailua,kun mennään huonekalukauppaan. En muista kerroinko jo eilen että hyvin meni eka ulkoilu,vaikka poika hämillään vähän olikin. nytkin ois luvassa ihan pikainen reissu.

Ja saunoa pitäis. Mies on koko päivän kotona,harvinaista herkkua. meinasin tänään nyt sit kokeilla että mitä se lasi punkkua mulle tekee..

Nyt palo hessu...kävin tarkistamassa pojan tilanteen kun itkari kahisi ja kas,mies taas heittänyt roskapussin oven pieleen ulos,vaikka meidän roskis on ihan siinä parin askeleen päässä. oon sata kertaa sanonut että eläimet tulee ja nokkii ne pussit riekaleiksi,niin ei usko...noh,nyt se saatanan säkki on tuolla pitkin pihoja sisältöineen |O :kieh: :kieh: :kieh:
herra ite käy kyllä siivoomassa...kun pitää olla luupäinen. (ikänsä kaupungissa asunut ennen tätä).

Meen aamutoimille...

Repa ja Kasper 3kk ja kohta 2viikkoa päälle
 
katrinainen jos meidän tytölle joku syöttäisi täytekakkua, pimahtaisin täysin! :| Mutta onneksi selvisitte illasta eikä tullut mahanpuruja. :hug:

Se mitä kirjoitin eilein äitiydestä alkoi ihan tosissaan harmittamaan ! Olihan se totta että aikoinaan olen ollut aikamoinen bilehile, mutta rakastan olla äiti ja J on kaikki kaikessa ! :) :heart:

Ja sitä piti sanoa, että pikkuhiljaa kun J:n flunssa alkoi häviämään, minä menin ja sairastuin ja nyt tuntuu että tytöllä on taas räkää kurkussa, kun välillä hengitys rätisee :ashamed:

 
Majj, ihan sama täällä. Just ku luuli, et me alettais parantumaan, niin sit alkaa taas niiskuttaan ja rohiseen :( taas jää uinnit väliin :(

Vierastaminen
, neuvolatäti sanoikin sen olevan tässä iässä sen hetken ja sit tulee taas 8 kuukauden kohdalla uudelleen. Moni taisikin sanoa et hetken vierasteli ja sit taas kelpas kaveriksi.

Repa, laitoin sen kukkakaalin sellaiseen korkeaan mittakulhoon (höyrytin sen ihan kukintoina) ja sauvalla sekoitin todella pitkään. Kyllä siitä tuli sitten normaalia pidemmän sauvomisen jälkeen todella samettista enkä kökköjä siitä löytäny :D

No nyt vähän jännittää tää poislähteminen ja nuiden jättäminen tänne kaksin. Noh, parashan hoitaja isä on heti äidin jälkeen lapselle, kai? :)

Mutta hauskaa loppuviikonloppua mammoille, tää lähtee kellumaan ja juomaan ne kolme sidukkaa :LOL:
 
Edla-Mammalle kivaa päivää ja iltaa. hyvin se iskä pärjää..saavat sellaista laatuaikaa keskenään ja sie saat laatuaikaa itsellesi MAHTAVAA =)

Katrinainen: Sellasia noi vanhemmat ihmiset joskus on ajattelemattomia. Meidän anoppi ei taas usko sitä et meidän esikolle ei saa työntää namuja ja muita herkkuja..ei kuulema oo vaarallista..mut jos mie sanon et ei anneta niin niitä ei muuten anneta.

Vierastaminen: ei oo viel ilmennyt

Kaikille valvoneille :hug: ei yöt oo valvomista varten ei..kyllä huomaa itsestään ettei virtaa ole ja kun peiliin erehtyy katsomaan niin ei hyvä ei. Väsyneenä tää laihiksen pitokin on vähän tuskaa mut koetetaan parhaan mukaan jatkaa.

Näin uutena tahtoisin toivoottaa sulle Jenni paljon onnea ja tarrasukkia pienelle. Tulethan kertomaan sitten NP ultrasta? Ihanaa olisi kun lapsilla ois noin pieni ikäero
 
Pidä hauskaa Edla-Mamma! =)

Jenni, kiva kuulla susta ja että kaikki on hyvin.
Ihanaa olisi jo itsellä olisi vuoden nuorempi sisko tai veli. Meillä kun on 5v ikäeroa lapsilla, niin kyllähän tuo isompi on koko ajan natisemassa että ei ole mitään tekemistä ja ei ole kaveria jne. Vaikka onkin koko ikänsä tottunu yksinkin touhuamaan ja tottunu että ei ole kotona kaveria. Nyt 5 vuotiaana vaan voimistunut tuo kavereiden kaipuu ja vielä kun asutaan aika syrjässä. Sitten saat koko päivän keksiä jotain tekemistä sille.

Millon tää hiustenlähtö loppuu?! Sitten kun viimenenkin on irronnu vai?! Siltä ainakin tuntuu..monta viikkoa jo irronnu ihan kauheesti.
 
Huomenta.
Viime yönä sain nukututa kokonaiset 2 tuntia putkeen, sitten sekalaisia 45 minuutin ja tunnin pätkiä. Oliskohan Eeva syönyt sellaiset 5 kertaa ja muuten vaan heräili huutelemaan. |O Meillä on keskiviikkona neuvola ja lääkäri, saavat kyllä sanoa jotakin muuta kun "no niin, justiinsa" tähän asiaan. Alan kohta antamaan illalla vähän pihviä ja ranskalaisia, jos sillä tulis uni..

Hiustenlähtö on kyllä ihan karmeaa. Eevankin nyrkit koko ajan hiuksia täynnä, samoin hiusharja, tyynyliina, lattia.. kaikki. Nyt jo viikon verran tuijottanut puhelinluettelon kampaajia ja miettinyt että pitäis mennä pätkäisemään ainakin pituutta pois. Ei näyttäis niin ohuelta. Mutta en vaan jotenkin uskalla.

Minkä alan ihmisiä täällä on? Tuli mieleen, kun on töistä ollut puhetta ja löysin vanhan ystäväkirjan, jossa summer ilmoittaa että hänestä tulee isona lääkäri. :) Kun olin jotain 5-vuotias, päätin että musta tulee isona Samantha Fox. :D Luojan kiitos hiukan eri aloille hakeuduin ja olen opiskellut kansainvälistä kauppaa ja markkinointia. Työkseni kuitenkin järjestelin mm. kogresseja ja liikematkoja lähinnä englantilaisille firmoille ja tein käännöstöitäkin siinä sivussa. Saman suuntaisissa hommissa kai jatkan sitten joskus kun töihin palaan.
 
Marmotta, Lääkäri :LOL: En ees muista että oisin ikinä halunnu lääkäriks. Lähihoitaja olen, mutta haluisin jotain muuta?! Päiväkodissa oon työskennelyyt. Ei vaan mitään hajua mitä haluisin oikeesti tehdä.
Montako viikkoa ootte vielä suomessa? Että keritään nähdä. Ihme kun ei olla kaupassa tai missään törmätty...onhan tässä jo monta kk:tta pitäny nähdä.
 
repa: mä oon vaan keittänyt ne pehmeeks ja soseuttanut.

marmotta: mä olen huonekaluverhoilija..ja noihin töihin palataan taas joskus.

tyttö ei vielä ole vierastanut mut eiköhän sekin aika vielä tule

tyttö on nukkunut ulkona nyt taas pitkään jo 2,5h. ootellaan et sielt heräilee niin päästään sit käymään koko perheen kanssa vaatekaupoilla. pojalle pitäs ostaa isompia pipoja, hanskoja, kaulureit, sukkia yms. ja jos sattuis löytää fleecehaalarin niin olis hyvä jos ei niin sit käyn ostaan kankaan ja ompelen itse.

kurpitsa ja aurora 3,5kk
 
summer, siinä ystäväkirjassa vähän jokainen halusi olla lääkäri, eläinlääkäri, opettaja tai hevostenhoitaja. :) Varmaan ekaluokalta se. 19. päivä lähdetään. Kyllä mä ton mäen joku päivä ennen sitä raahaudun ylös sinne asti..
 
Marmotta, no ehkä se lääkäri oli sit vaan siks kun muillakin. Muistan kyllä halunneeni parturiks joskus. Mutta selkeetä haavetta ei ole koskaan ollut. Harmi...kun en vieläkään tiedä mikä musta "isona" tulee. 2 viikkoa enää ja pääset uuteen kotiin =) jatkathan meidän seurassa täällä sit? Kiva ois kuulla että miten siellä menee.
Nyt raahaudun näiden räkänokkien kanssa kauppaan. Mies ei ole kotona...mieluusti menisin yksin.
 
No niin,pieni mies saatu viimosille päkäreille...ennätysmyöhäseksi meni,yleensä saa keksiä ohjelmaa että sais venytettyä tarpeeks myöhään noi päikyt ja nyt herra valvo 2.5h ilman merkkiä väsymksestä,mut sit muuttukin sekunnissa känkkäränkäks ;)

marmotta: Oon koulutukseltani sekä pukuompelija,että myyjä (myynnin ammattitutkinto). kaikenlaisissa kaupoissa oon ollu hommissa ja melkoisen rupeaman myös lounaskahvilassa. Ompelijan duunia en oo tehny päivääkään,mitä nyt kotona ompelen =)
Äippälomalle jäin ruokakaupasta,missä vastasin pienestä osastosta +tuurasin muutamien osastohoitajien lomia :kieh: Mun sopimus loppu parahiksi kun läksin lomalle...pääsisin kyllä todennäköisesti takasin ja voi olla että muutamia iltoja tekisinkin hoitovapaan ohessa,mutta en ajatellut kyllä jatkaa siellä tulevaisuudessa. Myyjän hommia kuitenkin =)

Kurpitsa ihana ammatti...ainakin kuulostaa siltä :D Joskus meinasin lähtä opiskelemaan verhoilijaksi.

Todella toivon että Kasper jää tänään sopuisasti unille,ettei tarvis saunasta juosta tuttia laittamaan niinkuin viimeks :/ On ollut taas kovin pieruinen ja mietinkin tässä ettei olis se pirun disflatyl mikä pahentaiskin tota tilaa :| Kun viimeks neuvolasta käski taas sitä kokeilla,silloin alle kk:n vanhana sitä kokeiltiin,mutta en huomannu mitään eroa. on kun vettä juottas,yhtä paljon tehoo :ashamed: loppu nyt se anto...

Ostettiin nyt sitten uus sohvapöytä ja keittiönpöytä,sellanen jatkettava :p Saadaan kyllä vasta myöhemmin ne. Mies on isäks metsästäny josko jostain vielä sais puutarhakalusteita...vähän ollaan jälkijunassa näissä hankinnoissa :whistle:

Huomisen ohjelmaan kuuluis sit päivällisvieraiden kestitys,tosin ihan vaan mun äiti ja veli :D Ajattelin jotain väsätä broiskun jauhelihasta,jos kellä hyviä idiksiä,saa tuoda julki =)

Voipi olla etten tänään tänne enää eksy,siltä varuilta kaikille mammoille oikein railakasta lauantaita...etenkin viihteellä olijoille :wave:
 
Päiviä, viimein Anna nukahti vaikka oltiin ensin 3h liikkaria vetämässä ja sen jälkeen mummilla. Munni ei onneksi ikinä syöttäis noille kummallekaan mitään omin päin. Ex anoppi oli tasan yhden kerren hoitamassa mun ekaa vauvaa muutaman kk ikäisenä )oisko ollut 5kk, täysimetyksellä oltiin 6kk asti), syötti pojalle kaksi nektariinia. Seuravan kerran jotain 1,5v exän sisko oli hetken pojan kanssa kaksistaan ja syötti hänelle suklaata. Se oli tahallinen teko, kun itse olin silloin vielä laiha kuin nälkäkurki, en syönyt itse karkkia enkä antanut sitä myöskään vaaville, hän painoin pitkälti toistasataa kiloa ja oli kait sit jotenkin kae tai jotain. No, se suku mun puolesta saa olla nykyään ihan rauhassa, monet heidän opetuksistan on vaan jääneet mieleen.
 
Tää lähtee kohta humputtelemaan! Päätettiin kaverin kanssa, että tänään vois olla mammojen vapaailta. Saa nähdä mitä siitäkin tulee, varmaan en mitään uskalla juoda ja baarit on selvänä sellainen kokemus, että ei tarvii toiste mennä. :) Ihanaa silti päästä tuulettumaan ja meikata kunnolla ja miettiä mitä laittaa päälle eikä kiskoa ekaa mitä kaapista tulee, kun normaalisti ne on pulautuksessa 2 minuutissa. Eeva jää tänne mummun ja papan kanssa, saa nähdä miten niillä sujuu. :)
 

Yhteistyössä