TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Karstasta kokemuksia täälläkin. Ja ei tosiaan parilla harjauksella lähde :D Ceridalia ja kevyttä harjausta ennen kylpyä / suihkua (meillä tosin tehty vaan yhden kylvyn yhteydessä per viikko ) ja toistetaan vaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan viikosta toiseen... Nyt on jo alkanu selvästi vähenemään meillä ja tuota on tehty ny 2kk. Eh, kai se joskus lähtee :saint:
 
Kiitti naukuri ja merika! Mun pitänee soittaa huomenna neuvolaan. Mua pelottaa kans toi, et vaikka kuin yritän suojella, niin silti toinen kärvähtää. Mitäs pitää tunkee sinne kuumaan :ashamed: Mulla on synttärit tässä kuusa ja mies on tilannut reissun vähän niinku synttäriyllätykseksi, mut eihän multa mikään pysy salassa :)

Me kai asutaan naukurin kanssa aikas lähekkäin? Me muutettiin ihan tähän Jumbon lähelle kesäkuussa.
 
Naukuri, on se hyvä, et me kuitenkin maksetaan uinnista hyvin :D

Ruskovillan haalareista, mä ainakin kävin heidän ihan omassa nettiputiikissa ja sieltä löytyy välihaalareita kokoja 50,60 sekä 70. Hinta piirun vajaat 60 ?

Carmen,
ootteko struutalla kokeillu antaa? Ja ootkos joskus pitskussa asustanu? Aloin epäileen et tunnenko mä sut....

Meillä nuhis alkaa taas parantumaan, joten joskohan sitä oltais jo lauantaina uintikunnossa.

Maistettiin bataattia tänään ekaa kertaa ja namskis, se tuntui olevan hyvää :D Osattiin lähestulkoon ammattilaisen elkein avata suukin kun lusikka lähesty ja melkein kaikki meni sisäänkin :D Nopee oppimaan ja tietää kuinka äidin saa polleeks B) Aaatelin vielä toisen satsin antaa tänään ja torstaina otetaan uusi aine eli varmaan porkkana mukaan kuvioon.

Ja nyt tarttee vähän jeesiä...

Mä en ole ikinä lämmenny kesäkurpitsalle (aivan kamalaa mun mielestä, vaikka ei maistu kovinkaan paljoa), niin mites mä teen sen? Eli kuorin sen kokoanaan,höyrytän ja soseutan ihan normisti niin ku kaikki noi muutkin? Pikkasen tässä hävettää :ashamed:
 
Hei, tosta karstasta vielä, mä tuputtelen ceridalia vanulapulla neidin päähän illalla, annan yön vaikuttaa ja aamulla harjaan pään. Hyvin on alkanu karstat lähteen pois :D

Marmotta, voi että voi olla raivostuttavaa. Mutta toi on aika hyökkäävää käytöstä jo ja et sun sukulaisia aletaan ahdistelemaan. Tosta vois jo kohta alkaa harkitsemaan ilmoituksen tekoa. Meillä myös on pikkaisen takertuvainen exä miehellä. Onneks ei tossa mittakaavassa ku teillä, et häiriköis. Nainen kuitenkin yrittää koko ajan ja mua sekä lasta ei ole hänen päässään olemassakaan. Eli siis mieheni asuu yksin ja on vapaa :eek: Tää olis kyllä jo hoidon tarpeessa, jos mun mielipidettä kysytään.
 
Kiitti, aaoo, mulla ei tosiaan mitään käsitystä mokomasta kurpitsasta... :D

Juu, Ceridalia saa apteekista. Siinä on tässä kesän aikana tullut uusi valkovihreä ulkoasu. Kyllä on niin hyvä yleisöljy ettei paremmasta väliä :)
 
Karstasta ja Ceridalista Meillä oli myös jossain vaiheessa tytöllä karstaa. Sain sen pois laittamalla vanulapulla öljyä (Natusanin baby oil) päähän pari tuntia ennen kylpyä ja laitoin vielä kylpyveteen tuota ceridalia. Sitten harjausta vauvaharjalla ja pään pesu, näin karsta katosi :). Ei tosin eka kerralla, vaan joka kylpykerta väheni.

Jenni Suloinen tyttö :)! Ja kertakaikkiaan ihanat silmät! Varsinainen kaunotar =).

Palailen varmaankin illemmalla, nyt syömään. :wave:
 
Heips!

jenni,aivan ihku kuva :D

Saiskohan meikäkin tässä lähitulevaisuudessa profiiliin Kasperin potrettia....

Nevolassa oli samaa mieltä kuin merika että hetkellisestä kivusta lie kyse,koska poika muuten terveen ja hyvätuulisen oloinen eikä mitään fyysistä oo koskaan todettu tai muutakaan. ja siltä minustakin tuntuu.
Röyhtäytetty on,pierutettu on (teen masuhierontaa pojalle) ja pieruja tuleekin hienosti,mut joku niissä vaan on,että iltasin tulee parku :/
Täti kuunteli tarkkaan iltarutiinit ja tykkäs että ne on hyvät ja että kaikkea ollaan kokeiltu. meinas että koliikkivaivat ei kaikilla lopu seinään ja jotain takautumia saattaa vielä tulla,mutta että olis tilapäisiä.
Kehotti toimimaan seuraavanlaisesti: Pari iltaa kattois jatkuuko sama meiniki,koittas hiukan muuttaa sitä ruutiinia tai järjestystä jos sillä välttäis pahimman huudon. Jos kuitenkin tuntuu että huuto on nimenomaan kipuhuutoa ja se toistuu,kehotti jo oman mielenrauhankin takia viemään lääkärille ja koska meillä vakuutus,niin suositteli ihan lastenlääkäriä yksityisellä. Useallahan se nukkumaanmeno tuottaa ongelmia enempi vähempi,mutta kipuitku on tietty vähän eriasia jos se toistuu joka ilta :/

Mutta kiitän taas nöyrimmin teitä avusta ja katotaan miten homma etenee.....

Nyt poika heräs päikyiltä,joten joutuu poistumaan.... =)
 
Pikaisesti...

Vilma Ei olla vielä kokeiltu ratasosaa. Mennään tällä Britaxin "vaunuilla" siihen asti kun pimu sinne mahtuu/loskakelit alkavat ja silloin otetaan käyttöön "oikeat" vaunut. Ja nää Britaxit jää silloin matkakäyttöön.

Ruskovilla tekee haalareita, pipoja yms. myös vauvoille - kannattaa googlata Ruskovilla ja löytää kotisivut/nettikaupan!

Edla-Mamma Ei olla vielä kokeiltu (siis jos struutta on ruisku :D ), mutta aikomuksena on alkaa maistattamaan korviketta nyt lusikalla tai ruiskulla. Ja seuraavaksi isä siihen pullon päähän, koska olen alkanut sitäkin miettimään,että voisiko Nea sen takia kieltäytyä pullosta, kun pää nojailee mamin tisuihin - haistaa maidon ja miettii, että miksi mulle tällaista roskaa tarjotaan, kun the real thing tuoksuu tuossa ihan vieressä :LOL: Ja ei, en ole koskaan asunut Pitäjänmäellä - tahi muuallakaan Hkissä - koskaan =)

Ja sitten vielä pikainen kysymys.. Imeekö muiden vauvat sormiaan/peukkuaan? Meillä Nirppunen imee välillä peukkua ja välillä kaikkia sormia niin että lutkutus vaan kuuluu :p Tutti ei kelpaa eikä nälkäkään voi olla, kun syö taas tällä hetkellä päivisin 2 tunnin välein...

Mutta nyt kuuluu kitinää sitteristä ja mieskin kolistelee sisään.. Moi! :wave:
 
Repa: Hyvä, että saitte ohjeita neuvolasta ja tukea tuohon itkuiluun. Toivottavasti alkaa pian helpottamaan!!

edla-mamma: Joo, hienoa, kun saa maksaa vaikkei käykään :D Onneks syyskuussa meille sattuis 5 kertaa, joten vähän tulee jeesiä taloudellisesti. MUTTA SILTI! Ärsyttävää. Saiskohan sieltä jotain hyvitystä? :saint: Niin ja mä oon kuorinu kesäkurpitsan, ku musta ne kuoret on niin karvaset :) Ainaki ulkomainen kantsii kuoria. Suomalaisenkin oon kyl kuorinu, mut ei ehkä olis tarvinu. Muuten just noin ku olit aatellutki.

aaoo: No nurkillahan mekin asutaan, tosin ei nyt ihan vieres. Sellaset 4km matkaa. Mut Jumbo on silti melkis lähikauppa :)

Jenni:
Oho! Oottepa ollu ahkeria harjottelemaan! Meilläkin pojalla kakkaamisväli 3-4 päivää, joten voishan sitä jossain vaiheessa kokeilla meilläkin. Ja sen kun näkee kuitenki naamasta, koska on aika... :)

 
Carmen: Joo Ruskovilla on kyllä muuten tuttu :) Sieltä on villahousuja, teddyalustoja yms. osteltu. Toi vauvojen välihaalari vaan on menny ohi. Kaivankin tuon kuvaston esiin (tuli postissa jostain syystä kuukausi sitten ).

Ja kyllä, sormia nuoleskellaan ihan jatkuvasti! Välillä on sormet niin syvällä kurkussa, et meinaa tulla oksennus... Daa ;) On siellä suussa kyllä kaikki muukin esim. hihansuut, lelut, harsot ja ihan mikä vaan eteen sattuu :LOL: Kuuluu ikään, kun vauva on "löytänyt" sormensa.

Lusikka on meillä ollu käytössä 2 viikkoisesta lähtien, koska relatipat ja deetipat on annettu lusikalla. Siks on tuttu peli näissä ruokailukuvioissa :)
 
Joo, ulkomaan kurpitsat kannattaa kuoria, kotimaiset voi keitellä kuorineen. Usein just kuoressa on suuri osa vitamiineista ja hivenaineista.

Meillä menee kans kaikki suuhun, kysyin jo hammaslääkäristä tuota peukun syömistä. Ennemmin kuulema tutti, kun peukku. Mutta minkäs teet kun ei kelpaa herralle mikään malli. Nyt sinne suuhun on jo eksynyt varpaatkin :)

Meil on muuten kans lusikka tuttu juttu. Aaoo on saanut tipat aina lusikalla.

Eilen muuten oli ihan oikee kakka pöksyssä. Ei mitään keltaista lääryä, vaan kunnon möykky. Kyllä sitä tehtiinkin kauan ja hartaasti. luulin et eka satsin jälkeen siin oli kaikki, mutta kun annoin isälle pyllyn pesun älkeen, niin sinnehän oli pusattu toinen röykkiö lisäksi :whistle:
 
Joo peukun syöminen ei oo vissiin mitenkään hyvä juttu, mutta sitä ihan perus sormien, nyrkin ja muiden kamojen nuoleskelua ei varmaan pysty estämään millään :D Eikä onneks tarvikaan. Eihän se vauva vielä muuten osaa ympäristöön tutustuakaan. Meillekin sanottiin, että jos peukalo meinaa mennä suuhun, ni siihen sit tutti mieluummin tilalle.

aaoo: Meillä on ollu aika pitkään tuota "oikeeta" kakkaa, mutta se varmaan johtuu tuosta korvikkeesta. Sitä keltasta ku ei oo tullu ku ihan parina ekana viikkona. Miehekästä... ;) Mut meillä taitaa kieliä se myös ummetuksesta, koska poika kakkaa niin harvoin ja sitä pusataan kans posket punasina :) Pitänee ottaa luumusose pian maisteluun.

Ny häivyn enkä tuki linjoja ja palstaa koko päivää! ;)
 
repa : Kiva kun sait neuvolasta apua, toivotaan ettet joudu enään kauaa kärvistelemään :hug: .
Carmen jep, täällä myös peukalo välillä suussa ja kovaa sitä imetään, tosi luulen että ei tietoisesti sitä suuhunsa pistä.

Tultiin juuri vauva jumpasta, oli ihan hauskaa ainut että kun oltiin mahallaan J meinas koko ajan hermostua, ajattelin alkaa pitämään kotona vähän enemmän mahallaan jospa ens kerralla menis vähä paremmin :)
kakkaamisesta, tytön maha on alkanut toimimaan huomattavasti paremmin kun ollaan alettu maistelemaan velliä, eilenkin päästi 2 kakat, kun yleensä se kakka väli on ollut 4-6 päivää.

niin ja jenni ihanan isot silmät teijän Nealla :)
 
aaoo Luin ettei alle 2 vuotiaalle saisi laittaa aurinkovoiteita vaan pitaisi kayttaa sellaisia jossa on zink oxidia tai titanium oxidia kun tavan aurinkovoiteissa on jotain kemikaaleja joita ei kai sitten suositella vauvoille. Eli pitkahijaista vaatetta, tai niita aurinkosuojattuja vaatteita. Voithan sijoittaa myos sellaiseen telttaan joka on 50sfp auringolta suojattu ja siella aaoo voipi turvallisesti nauttia ekasta ranta lomastaan.

Carmen Meilla on ruskovillan villavaippa poksyja ja olen niita pessyt ahkeraan eika miskaan ole mennyt. Mun mielesta valihaalari ois hyva sijoitus, on pehmeat eika kutita kasta.

No niin, kaytiin siella punnituksella ei ollut viela 5.5kg, mutta yli 5 eli 5.2kg tarkalleen! Ylihuomenna F on sen 4kk.

Ammateista piti kommentoida etta on ihanan kivasti useita aloja edustettuna =) . Mulla tekis mieli taas opiskella jotain, mutta taitaa jaada. Ajattelin lauantaina taas etta vois tehda uimaopen tutkinnon ihan vaan harrastuksen vuoksi.

Nyt meen viihdyttaan!
 
jennin tytöllä on kyllä ihanan isot pyöreet silmät, ja varhases vaihees siel ollaan pottailuhommat aloitettu.

meil aurora kakkaa päivittäin ollut ihan liisterimäistä tavaraa mut onneks ei oo enää kakka kovalla, nyt kakkakin tulee ilman parkua, nuo kiinteet laitto mahan toimimaan..

kesäkurpitsan oon keittänyt ensin kuorineen ja sit ennen soseutusta ottanu kuoret pois.

tarjosin auroralle sitä peruna/porkkana sosetta ja hienosti söi kumpaakin 1 jääpalakuution verran sekoitettuna ja hamus vaan lisää ja sit joi päälle vielä 1dl maitoo. huomenna aioin keitellä ja soseuttaa kukkakaalin ja parsan.vois noitakin sit kokeilla kera perunan.


 
Me ollaan rennolla oteella alettu tosiaan harjoitella tuota pottailua/ pöntöllä käyntiä. Silloin kun huomaan että tytsillä on hätä olen veinnut pöntön päälle ja nyt siis potalle. Samoin aamulla kun tyttö on herännyt käydään "vessassa". Neea ei ole moksiskaan, naureskelee vaan kovasti ja tuntuu tykkäävän istua potalla mun sylissä. Ei tästä vielä stressiä oteta, kuhan vaan hissukseen tutustutaan aiheeseen. Enkä toki pitkää aikaa tyttöä istuta potalla ettei mitään pakko-kammoa pääse syntyyn. Aikaistahan tää nykyaikana on mutta käsittääkseni mun lapsuusaikana noin tehtiin pääsääntöisesti. Olihan vaipat silloin ihan eri luokkaakin.
 
No niin..

Poika ollut jo yli puolituntia unilla...vielä ei oo kuulunut mitään.

Nukutus meni loistavasti verrattuna edellisiin iltoihin. Nyt tehtiin niin,että laitoin heti unipussiin,ennenkuin hermostui. Sit koitin laittaa pinnikseen,mutta heti kun alahuuli kävi väpättämään notin pojan syliin,sama kun koitin antaa maitoa...alkoi kova itku,mutta nappasin heti ylös ja hetken kuluttua rauhottui... sit pitelin sylissä niin kauan että pojalla alkoi mieli paranemaan,se jutteli jotain olalla. Mahasta sillä kuulu kaamee pulputus koko ajan,että ei epäilystäkään etteikö se maha sitä kiusais,mut joku siinä nukkumaanmenossa itessäänkin iltasin ketuttaa :/ Sit laitettiin vaununkoppaan lakana,se pinnikseen ja kopan alle sellanen putkilo,että sitä saa keinutettua. Poika sinne ja vatkattiin sitä koppaa. Poika aikansa jutteli mobilelle silmät puolitangossa ja alko jopa laittamaan kiinni simmuja mutta ei ihan niin hyvin sentään menny et ois itellään nukahtanut vaan alkoi itku. Noh siinävaiheessa olikin jo niin väsy että tovin kantelu ns.imetysasennossa teki tehtävänsä ja silmät lähes kiinni. Ja tässä kohtaa syötin pojan ja hyvin uppos :D Nukahti sit siihen ja laskettiin koppaan =)
Nyt tilasin ne keinutassut netistä,koska selkeästi poika viihty paremmin kun sai keinutettua,vaikkei ihan nukahtannutkaan.Kiitos vaan vinkistä =)

parasta tässä on se että pojalla ei ollut niin kipeä maha selkeästikkään. Jätin useampiakin ruokia syömättä tänään,kuten omia leipomuksiani...niissähän on hiivaa rasvaa ja sokeria jne. mitkä aiheuttaa turvotusta ja ilmaa mahaan ainakin itellni. en vaan hokannu että sellastakin oon syöny. vielä en juhli,mutta tuli keveämpi olo,kun eilinen kauhuhuuto ei toistunut ja nukutuskin oli nopea =) Katotaan taas miten huominen sujuu =)

Kakka pojalla tulee nykyisin lähes päivittäi,joskus jää päivä välistä. Sellasta ryynitavaraa,joskus liisterimäisempää.

Lusikka täällä käytössä kans jostain alle 2viikkosesta kun annettiin disflatyliä ja d-vitskuja sellasella muovisella. Hyvin toimii =)

Sormet,joskus kaikki :LOL: suussa koko ajan ja toi kurkkuun tunkeminen niin että kakoo kans tuttua =) Joskus imee kämmentään,mut sit pistän tutin tai jonkun rätin suuhun. Oon yrittänyt pitää ton tutin vain unikaverina.

Jenni,haluaisin kans tutustuttaa pojan ajoissa pottaan...kun kuseksii kuitenkin vaipan ohi harva se kerta =) ja siis oikeesti,mun mielestä on hyvä jo varhain nyttää että minne ne hädät oikeasti kuuluu tehä,ettei tuu sit suurena yllärinä joskus 2vee :D Ja kyllähän sitä vaipattomuutta harrastetaan ihan pikkuvauvoillakin,että pissatetaan lavuaariin tms.

Nyt mies kutsuu... ja poika edelleen hiljaa :heart:

 
Täällä ollaan vietetty päivää sormet suussa, välillä kurkussa asti. Ja sitten kun molemmat sormet on ihan kuolassa, se pyyhkii ne mun poskiin ja nauraa. Vähintään yhtä hauskaa kun lattialle pissaaminen.

Hienoa Repa, että teillä meni paremmin tänään. Meillä se nukuttaminen on edessä vasta. Eeva kyllä nukkuu nyt, mutta herää kohta, on hereillä pari tuntia, nukahtaa ja herää vielä kerran ennen yöunille menoa. Ennen yhtä ei unille olla päästy aikoihin enkä usko että päästään tänäänkään. Tai että yö menis helposti. Kai se on totuteltava tähän vaan..

Mahasta joku kyseli.. mun on ihan ok kun seison, ei näy ylimääräistä juurikaan. Istuessa kyllä ja paljon, eli sitä ylimääräistä siellä kuitenkin vielä on. Hiljaa hyvä tulee.. totesin sen tossa pari tuntia sitten kun yritin tehdä vatsalihaksliikkeitä ja huomasin ettei ole lihaksia joita treenata.. :)

Miehen entisestä sen verran vielä, että se on englantilainen ja osasyy siihen, miksi mieskin vaihtoi maata. Ja molemmilta meni sähköpostiosoitteet ja puhelinnumerot vaihtoon. Alan olla sen verran kyllästynyt koko eukkoon että seuraavan suoran uhkauksen jälkeen en jätä asiaa siihen. Mies kai säälii sitä eikä siksi tee mitään. Säälin minäkin aluksi, mutta normaali ihminen pääsis 4 vuodessa asian yli. Ja säälikin loppui kun huomasin, ettei se ole ihan normaali. Noin about silloin kun hän uhkasi polttaa meidän auton jos sen näkee vielä hänen kaupungissaan. Olis edes tehnyt niin eikä uhkaillut vaan, olis ollut syy viedä asia eteenpäin. Tai edes kertoa sen miehelle asiasta, sekin varmaan lopettais enimmän häiriköinnin..
 
marmotta :eek: kaikkia hulluja sita on liikenteessa. jos vaan jatkaa hairintaa niin ilmoituksen tekoon vaan. onhan tuo jo iha sairasta. ja miksi se sun siskoa piinaa? eihan sisko liity asiaan millaan tavoin.
repa kiva, etta meni vahan paremmin. kylla se siita lahtee. voihan se tosiaan olla koliikin jaanteita. pelaahan nain pienilla muistikin, saattaa olla, etta poika mieltaa kivun ja nukkumaan menon yhteen ja vasyneena siksikin hysterisoituu. laheisyys on varmaan paras laake.
naukuri ja aaoo onko jumboa siis laajennettu? asuin joskus ennen muinoin siina lahella.
maha viela on pussia vaikka treenaan 3 kertaa viikossa. lisana tiikeriviirut pitkin mahaa. ei selvitty taalla ilman raskausarpia, ei.

en saanut sita tyopaikkaa, jota hain. harmi, mutta pian uusi tyohaastattelu tiedossa. toita ehtii tekemaan viela paljon. nyt on pikkuinen tarkein.

jenni on kylla kaunis ja taitava tytar teilla.
 
Teettekö te muut vatsalihaksia jo ihan kympillä? Mä tunnen ihan kokeilemalla pienen raon tuossa keskellä. Sellasen, et sormi mahtuu just ja just väliin. En kyl tiedä, miltä siinä pitäs tuntua, et onks noi nyt sit jo palautunu vai ei...? Oon tehny tähän asti vaan syviä vatsalihaksia ja ne ei kyllä auta tuohon lössöön.

katrinainen: Joo, jumbon kylkeen avattiin sellanen viihdekeskus Flamingo, jossa on hotelli, Finnkinon leffateattereita, iso kylpylä, ravintoloita joka lähtöön, muutama kauppa lisää, keilahalli, lääkärikeskus ja mitä vielä, en muista enempää. Mut siis ihan tervetullut lisä :) Varsinkin tuo leffateatteri! Harmi sitä sun työpaikkaa, toivottavasti seuraava tärppää!!
 

Yhteistyössä