*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA 2010

Matami, mä kans vannon sen juoman nimeen kyllä. Mua niin harmittaa kun Eevan isä ei suostunut kokeilemaan sitä vatsavaivoihinsa vaikka löin nenän eteen kaikki netistä löytämäni hyvät tulokset. Ja nyt tietty märehdin sitä, että jos olisin vaikka salaa ujuttanut juomaa sen mehuun niin se olis saattanut vahvistaa vastustuskykyä niin, ettei olis sairastunut. Jos ja jos.. turhaahan se on. Pidän nyt huolen Eevan vastustuskyvystä ja omastani.

LC, meilläkin on ihan ykkönen tuo row, row, row your boat! Sitä pitää sitten samalla leikkiä ja koska kyllästyn hoilottamaan samaa koko ajan niin välillä vaihdellaan drive, drive drive your car..
Muitakin lauluja laulaa koko ajan, joulunajan lemppari oli "..käypä tänne, Eeva pelkää, mamma antaa sulle selkään". :LOL:

Ihosta vielä suihkuasiaa. Eli siis päivittäin nopea suihku että saa vanhan rasvan pois? Hyvä kun mainitsitte, mulle neuvolassa sanottiin että vähemmän pesua mutta eihän siinä tosiaan mitään järkeä ole että ne vanhat rasvat on iholla pitkään. Eeva tykkää kylpemisestä kovasti ja oon kylpyöljyä sit käyttänyt, mutta ehkä pitäis kylmästi nyt jättää se vedessä lilluminen väliin, oli öljyä tai ei.

Ja sitten.. mua nyt niin ärsyttää noi lasten ruokapurkit! Siis mikä ihmeen legoinsinööri noita Muksun purkkeja suunnittelee? Ne on niin korkeita ja kapeita ettei sinne ylety kun jollain jäätelölusikalla pohjaan asti eikä meillä ole jäätelölusikoita. Mikä siinä on ettei ne voi olla matalia ja leveitä?? Semperillä on hyvän mallisia, mutta en ole löytänyt täältä kun yhtä makua. Meillä jonkin verran kuitenkin syödään valmisruokia kun en aamuisin ehdi tekemään ruokaa jos ollaan koko aamu ulkona. Ärsyttää muutenkin ja oon sit purkanut sitä noihin ruokapurkkeihin. Oikea osoite tällekin narinalle olis kyllä asiakaspalvelu, mutta en tiedä onko vika sittenkin minussa vai purkeissa kun ottaa päähän..

Carmenille :hug: ja jaksamisia, muistan miten rankkaa se oli kun meillä oli samansuuntaista menoa.
 
Carmen: :hug: :hug: , toivottavasti pian helpottaa. älähän mene vannomaan viellä ettet tee nro 3:sta: Niin minäkin vannoin kunnes se iski se vauvakuume
:LOL: ja tää mamma oli ihan tohinassaan. edellisen raskauden vaikeudet kyllä pelottaa mutta jospa kaikki menisi hyvin JOS koskaan enää raskaaksi tulen.

Iina: Kiva kuulla teistäkin =)

 
Voi Carmen...kuulostaa tutulta, nyt jo onneks kaukaisesti kuitenkin. Mutta en ole unohtanut sitä toivottomuuden tunnetta kun tuntui että pitäs revetä moneen suuntaan yhtäaikaa. Meillähän kanssa kummatkin pimut on ollut vähän huono unisia pieninä, siis päiväaikaan, lyhyitä unia ja monet. Mites teidän Nea nukkuu päivällä? Saatko häneltä yhtään pitenpää "rauhaa"? Meillä "helpotti" tilanne silloin kun itse aloin väsyä niin että menin nukkumaan Neean unien aikaan Netta kainalossa. Alkuunsa ei nukuttu kuin se 30minuuttia kerrallaan, mutta sitten vaan Netta alkoi rauhottua nukkumaan pitempiä unia, mutta vain ja ainostaan kun oli mun kaikussa. Eli äiti joutui vetämään pakollisia päikkyjä :heart: Ja nyt mene vaan sieltä mistä aita on matalin, sitä kotia ehtii puunata vielä eläkeelläkin eikä ne hommat karkaa. Mies tolkutti tota mulle silloin kun päivät kahden pienen kanssa tuntui kaikista rankimmilta. Ei sitä toki oikein osannut noudattaa...mutta kyllä mä monessa asiassa aloin oikoa, tehdä sen helpomman kautta. Meillä mm surutta söi molemmat purkkiruokaa, Neean potta reenit jäi jne. Ihan iloisia ja hyväntuulisia noista tytöistä on kuitenkin kasvanut, vaikka "äiti laiskottelikin". Älä turhaa tunne huonoa äitiyttä ja jätä äitisi kommentti omaan arvoonsa.
 
Jaksuja pienten vauvojen äideille... hyvässä muistissa on Kassun vauva aika ja se kuinka poikki olin ,meil ei kans juur nukuttu päivin eikä varsinkaan öin..jotenkin pimee talviaika vielä maksimoi sen väsymyksen. ja teillä kun on vielä toinen pieni siinä helmoissa. Kyllä voin rehdisti tunnustaa et en miä ihan hirveesti diggaillu siitä kuuluisasta ihanasta vauva-ajasta,mistä piti kaikki ottaa irti koska se on niin lyhyt...näin kaikki aina muistutti ja miä podin huonoa omaa tuntoa kun en hokannu sitä ihanuutta. Tokihan niitä hyviäkin aikoja oli,mut kun kaikki peitty siihen huoleen ja väsymykseen...
Mulla noihin yöheräämisiin kyllä autto se et vauva nukku vieressä ja lykkäsin vaan tissiä kun inahti...mut taidankin olla suomen ainoo joka nimenomaan piti noista yöimetyksistä,oli helpotus jos sillä jatko unta...kauheinta oli se kun ei kelvannu mikään :/ Jotenkin sitä turtuu näihin heräilyihin,meillähän herätään öisin vieläkin ja päikkyjä ei juuri nuku,ehkä kerran kaks viikkoon...vähenee kokoajan määrä,tosin hitaasti ja varmasti myös yöunet vastaavasti paranee :)
Mut just toi seikka et vauva-aika on lyhyt saa mut toivomaan toista lasta :p eihää sitä tiiä jos vaikka tuurilla sais kokee sen ihanuudenkin =) Jaksuja :hug:

Marmottan vauvanruokapurkkijutuista tuli mieleen et monilla vielä syödään purkkiruokaa?
Mua hiukan harmittaa et toi poika ei enää hyväksy niitä,ei oo aikoihin hyväksynyt :/ Siis tykkäisin antaa kun ollaan harrastuksissa yms. kun säilyvät niin kätevästi,mut en tiiä liekö sit se koostumus niin soseinen kun ei uppoo millään... jokunen tovi sitten meni vieläsemperin lihapulla jutut yms kun niissä oli kokonaisia pikkupullia...mutta nyt jos koitan antaa,kattoo mua tosi syyttävästi suoraan silmiin ja sylkee ulos.

Siitä puheenollen,on ruvennut syömään aivan mahdottomasti viimepäivinä...olisko kasvupyrhdys kyseessä :eek:

Atooppisesta vielä,meillä se on tosi lievä...riittää kevyt rasvailu silloin kun ihottumaa ei oo ja ongelmakohtiin pistän sit reilut kerrokset. En pese poikaa päivittäin suihkun alla vaan iltapesuilla sit lavuaarin yllä huljauttelen,tuntuu pysyvän parhaimmillaan näin. Ite kyl suihkuttelen päivittäin. Meillä ei muuten taas käy noi pyllypyyhkeet jatkuvassa käytössä,parempana pysyy jos vesipesee...

Kerhot alkaa huomenna taas pyöriin,ihan kiva...meinasinkin jo tulla hulluks. Lunta vaan on niin hekatisti et saa nähä millä päästään paikalle...

Ja kiva oli kuulla iinasta ja Weissistä pitkästä aikaa :wave:
 
Tsemppia kaikille yökukkujilla! :hug:

Meillä ensimmäinen hoitopäivä takana.. Ihan ok:sti oli mennyt, toki oli itkustellutkin sielä, mutta oli myös iloisena leikkinyt. Tuntuu kurjalta viedä toinen hoitoon, viihtyisin itse vielä niin hyvin kotiin mutta pakko.. :)

Mulla itsellä myös todettiin tiistaina kohtutulehdus... Sain antibioottikuurin, ja ei tunnu auttavan.. Jospa se pikkuhiljaa.

Marmotta: Hiukka repeilin tuolle teidän laulullenne "käypä tänne, Eeva pelkää, mamma antaa sulle selkään" :LOL:


Purkki ruuat: Meillä ei olla syöty purkki ruokia sitten sen jälkeen kun sai alkaa niitä 8kk purkkeja syömään. Kesällä ja silloin harmitti kyllä kun ois ollut niin helppo ottaa sellanen mukaan, mutta nyt oon jo tottunut siihen että itse tehty ruoka vaan menee alas..

Repa: Meillä kans J alkanut joulunjälkeen syömään ihan urakalla! Lounaalla saattaa syödä yhtä paljon, tai enemmänkin mitä ennen meni koko päivän aikana.. :eek:

Carmen: Eipä meilläkään KOSKAAN mitään pitkiä päikkäreitä ole nukuttu. Ihan max 2h ! Yleensä sen tunnin verran nukkuu. Moni tuttu ihmetellytkin sitä, pienestä saakka kuinka neiti pärjää niin pienillä unilla kun muilla vedelleen 3-4h unia. Tänään kun hain neidin hoidosta, niin tädit ihmettelivät kun neiti oli nukkunut "vaan" 1h10min.. :D
 
Carmen F puklas joka syonnin jalkeen kunnes aloin antaa kiinteita kunnolla. Joskus jopa pitkan ajan kulttua syonnista, yolla kun syotin nii ei auttanut laskee takas nukkuun ennekuin oli tosi varma ettei puklua tuu. Monesti viela menin tarkistaan 10-15 min kulttua ettei puklua ole tullut. Kannatta kokeilla tuota Jennin vinkkia etta meette joukolla paikyille ja luet vaikka Nealle kun vauva nukahtaa, minusta se kuulosti loisto idealta :D
 
Carmen :hug:

Tutti ja rätti on ja pysyy. Jättää ne varmaan sit pois kun ei enää tarvi :D Isoveikka luopui tutista 2½-v:nä. Unilelu on vieläkin sängyssä kotona mut mukaa sitä ei enää yökylään tarvi ottaa :LOL:

Ruokapurkit (ne 1-3 vuotiaiden) on käytössä kiireessä aika usein kun mielummin annan niitä kuin kaupan valmisruokaa.

alet oon yrittänyt välttää kun just nyt ei ole tarvetta millekkään mut aina sitä kuitenkin tulee jotain surffailtua ja sainkin ostettua itselleni varsi-imurin. On ollu meil nyt viikon ja esikoinen on halunut imuroida joka päivä. Toivottavasti intoa riittää koko vuodeksi :LOL:
 
Carmen: Voimia sinne! Meillähän taas meni ekat 3kk niin, että kanniskelin tyttöä täällä ympäriinsä ja hoidin vasemmalla kädellä poikaa ja kotia... Ei nyt huutoa ollut koko ajan, mutta kitisi heti jos laski käsistään. Niin tuttua. Siksi mua ei täällä palstallakaan ole näkynyt paljon, kun ei iltaisin enää jaksanut ruveta palstailemaan. Meillä on onneksi nyt helpottanut *kopkop* Soijamaitovalmistehan vois olla sellaista mitä kannattais kokeilla (tietty siis lääkärin määräyksestä). Toivottavasti joku apu löytyy! Ja mulla löytyy parikin kaveria, joiden lapset ei ole ikinä nukkuneet yli 30min päikkyjä. Eihän se äidistä ole kiinni vaan lapsesta. Älä siitä itseäsi soimaa. Niinhän ne vauvat muutenkin toimii (syö, nukkuu ja kehittyy) aivan omia polkujaan! Toiset nukkuu ja syö hyvin, toiset ei. Jaksuja ja toivotaan, että lääkärireissusta on hyötyä :hug:

Joo, kyllä mustakin tuntuu, että kaksi lasta taitaa riittää meillekin. Sen verran tiukille vetää äitiä aina välillä et ei voi helpoks hommaks haukkua. Kaikesta kyllä selvitään, mutta huonoina päivinä (huonon yön jälkeen...) miettii vaan et olispa nää jo 18vee :) Esikoisella on hirveetä kiukkua ja uhmaa ja tänäänkin läpsi siskoaan päähän kun silmä vältti. Onneks "vaan" avokämmenellä. Mutta huutohan siitäkin tuli. Ensin kävi vauva itkemään ja sit kun toruin poikaa, niin sit sekin rupes vollottamaan ja kiljumaan. Päivän kohokohtia...

Vilma: Meilläkin poika imuroi melkein joka päivä tuolla samaisella varsi-imurilla :D Äiti tykkää ;)

Meillä ei tuttia ole näkynyt 1-vuotissynttäreiden jälkeen, mutta unilelu(ja) on. Välillä yks ja välillä monta :) Yks leluista kulkee aina yökyläreissuilla mukana, että on turvallisempaa nukahtaa.

Jep, nyt unille!!
 
Repa: Meillä ei ole ne purkkiruuat oikein ikinä kelvannu. Äiteen ruokaa pitää olla. Joskus ne olis vaan niin helppoja. Tän neidin opetan kyllä syömään purkkiruokaakin. Mun ruokaintoilu (kun tein ihan kaiken itse) kostautui niin, ettei poika purkista syö.
 
Huomenta.

Esikoinen lähti kouluun ja miesväki nukkuu vielä. Kylmää on taas pakkasta -25.

Meillä esikoisellakin on "unilelu" ja hän on kuitenkin jo kohta 8v. En ole sitä nähnyt ongelmana.
Meillä ei ole kellekään lapsista kelvannut tutti muutamaa imaisua enempää.

Purkkiruokia käytetään reissussa tai sit jos äiti on laiska, hidas tai muuten vaan on päivä puukattu liian täyteen, että ruuan valmistus viivästyy.

Meillä on toinen autoista rikki ja olen tuntenut viime päivinä itseni rammaksi, kun isäntä on ollut iltavuorossa eikä ole voinut iltasella lähteä mihinkään. Tai ei mul oikeesti ole mitään menoa ollut, mutta kun on tottunut, että auto on kokoajan käytössä sen puuttuminen pihasta on ollut rasittavaa.
 
Carmen ja muut pienten vaavien äitit...uskon, et on rankkaa, vaikka kaikki olisi ok...saati sit, jos lapset valvottaa |O ...uni on ihmiselle todella tärkeää...ihmeellisesti me äitit venymme väsymyksen kanssa :( ....olisiko teillä mahdollista saada lapset välillä yökylään...että voisitte nukkua koko yön heräämättä?...miä romahtaisin varmaan...kun nytkin yhden kanssa harmittaa nää yöt ym.

Meillä neiti on alkanut illalla valvoon 23.00 asti |O ...aamulla herää n. 8-9...mut tuo ilta on ihan syvältä...miulla ei oo yhtään omaa aikaa plääh...ja päikkäreillekin meno on yhtä vääntöö :/ ...neiti vain pelleilee illalla/päikkäreille mentäessä..."nukuttaminen" kestää ja kestää.. :(

purkkiruuat...meillä syödään välillä, koska Thaimaahan viedään ruuat mukana, joten pitäis neitin sitten ainakin niitä syödä...en tiedä oikein uskallanko jotain muuta ruokaa antaa...suolaa kyllä pitäis jostain saada...eli ranskikset ja shipsit :/ ...tosi terveellistä, mutta suola on helteessä tärkee...jännittää miten saan neitin juomaan siellä...mutta uskon, että siinä kuumuudessa tulee jano :whistle:

Miä lähen illaksi töihin...mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Ainiin, mukavaa oli kuulla teistä Weiss, iina ym. muut =)
 
Matami: Aamuisin väsyttää kyllä ihan törkeästi, mutta iltaisin ei lainkaan. Tää sitten aiheuttaa sen, et tulee valvottua LIIAN pitkään ja aamulla silmät ristissä. Meillä ei vielä kukaan huoli pikkuneitiä yökylään, kun on niin pieni. Myöhemmin varmaan otetaankin. Poika on kaksi kertaa syksyn aikana ollut mummolassa; toisessa oli viikon ja toisessa viikonlopun. Oli ihanaa! Yhden lapsen kanssa tuntui elämä niin helpolta ;)

Nyt olis se mun lepohetki menossa: tyttö meni 30min sitten unille ja poika nukkuu vielä hetken. Ehkä jopa puoli tuntia vielä. Ehkä. Luultavasti ei ;)
 
Purkkiruuista vielä,et meillähän alotettiin äiteen ite vääntämillä soseilla,sit tulikin stoppi niihin...söi lähes pelkkää purkkiruokaa. Sit kun palat rupes meneen,alko menemään normi kotisafka ja sen jälkeen purkkiruoan menekki on ollut alespäin,kunnes nyt sitte 23kk aikana ei oo enää mikään malli maistunut. Reisussa onkin sit pitänyt ottaa huomioon se niin,et mennään sellaseen paikkaan syömään missä löytyy kasperille jotain sapuskaa.

Tutti,unilelu..niin meillä tosiaan ei sitä tuttia oo syöty 10kk ikäsestä...ja sillonkin tais lupsuttaa ihan äidin iloiks,eli ei oikein koskaan kiintynyt siihen kapistukseen.
Unileluilla ei mitään virkaa,ihan nyt parin kk aikana on alkanut kiinnittää huomiota nalleen ja kissaan mitkä on sängyssä ja on muuten tärkeitä Kassulle. Ei kyllä siitä huolimatta yöllä hae niistä turvaa tai vaadi et ne olis oltava siinä vieressä.
Ite muistan et mulla olis ollut tosi vanhaks unilelu =)

Yökylät...miä kun valvoin pojan kanssa niin jotenkin kahta kauheemmin halusin pitää sen kotona:eek: En siis hennonnu antaa millään mummulaan,vaikka äiti olis kyl ottanut...toki söihää toi tissiäkin melkein 1v ikään yöllä :whistle:
Mut nyt kun poika menee oikein mielellään mummulaan,viimeks tänään pyysi monta kertaa et mummulle hoitoon :D Niin mieluusti annan mennä yöksikin...mietittiin et sellanen kerran kuussa vois olla kiva. Mut en oo vielä päässyt sille asteelle et raaskisin antaa 1 yötä kauemmaksi aikaa :ashamed:

Matami,Kerho alkaa ma,oottekos aatelleet ellin kanssa tulla? Niin ja neuvoks valvomiseen,et ei muuta ku päikyt pois ja tyttö klo7 yöunille :D näin meillä...nukahtaminen kestää 1min ja taatusti omaa aikaa...no päivästä pois tietty,kun ei oo päikkyjä =)
 
repa tullaan kerhoileen =) ...pakko päästä ihmisten ilmoille.

tutti ja rätti on meillä käytössä...ilman niitä en jaksaisi rikkinäisiä öitä :whistle:

jossu...meillä kans auto miehen käytössä :/ ...ja miä täällä kotona kökötän...on ollut niin kovat pakkaset, ettei ole päässyt pyörällä töihin...ja miä inhoon busseja...on oikein fobia :ashamed: , mut varmaan pitää alkaa mennä busseilla kerhoon ym, jos kelit on kylmiä...onhan se sentään ilmaista =)
 
Yökukkujien kanssa painiskeleville jaksamisia! Meillä kans välillä heräillään yöllä 1-3 kertaa, ilman varsinaista syytä. Viime yönä kävin kaatamassa neidin kaks kertaa. Jatkaa kyllä saman tien uniansa, mutta en tiedä miksi ylipäänsä heräilee.

Tutin kanssa ollaan nyt kahtena yönä tehny niin, että annetaan se suuhun unille menessä. Mutta sitten, kun mennään miehen kanssa nukkumaan, niin otetaan tutti pois kokonaan neidin sängystä. Yleensä silloin se on jo tippunut J:n suusta ja jos ei ole, niin otetaan se pois. Kumpanakaan yönä ei ole pyytänyt herätessään tuttia vaan jatkanut ilman sitä. Pupu pitää olla kainalossa, mutta se saakin olla :). Jos näin kevyesti päästäis pikkuhiljaa eroon koko tutista.

Yökylät J on ollu yökylässä mummolassa kolme kertaa, viimeksi kesällä. Tässä ennen vauvan syntymää ollaan luvattu, että mummu saa J:n yökyläilemään :). Saadaan isukin kanssa nukkua vähän pidempään.

Neuvolakuulumiset Kaikki ok muuten, mutta hb matala :/ ja sen kyllä väsymyksenä huomaankin. Rautakuurin aloitin eilen. Th myös laittaisi mut mielellään äitipolille ylimääräiseen ultraan, jossa arvioitaisiin vauvan koko. Masu kun kasvaa alakäyrän tuntumassa. Tosin katsoin J:n aikaista neuvolakorttia, niin mulla sentilleen saman sf ollut näillä viikoilla silloin, joten itse en ole huolissani.

Purkkiruoat Ei maistu, ihme jos saan joskus kyläreissuilla edes puolet purkista syömään.

Jos sitä menis ottamaan kupposen kaffia, kun neiti on päiväunilla!
:wave:
 
Marimint: Tsemppiä tutin poistoon! :) Vaikuttaahan tuo jo ihan lupaavalta, jos ei yöllä sitä kaipaa? Jostain aikanaan luin, et tutista vois opetella nukahtamistilanteessa eroon niin, et heti kun lapsi/vauva nukahtaa ja imeminen lakkaa, niin nappais tutin pois. Eli samaa ideaa kuin teillä.

Mäkin kaipaisin jo kerhoja. En oikeastaan ole koko syksynä käynyt kun en raaskinut pikkuneitiä niihin roudata nuhien yms. "pelossa". Nyt kun tuo poika ei oikein viihdy tuolla pakkasissa ja kinoksissa ulkona, niin pitänee ottaa kerhot käyttöön heti kun alkavat. Neiti nukkuu ekat päikyt niin, että vois jättää ulos eikä tarvis ottaa lainkaan sisälle. Mä jotenkin odotan ihan kauhulla sitä, että molemmat lapset olis yhtä aikaa kipeinä :eek:

Meillä on ens viikolla pikkuneidille aika Lastenklinikalta. Sen down-syndrooma epäilyn lisäksi tytöllä havaittiin ns. kaksoispeukalo. Ei sillä siis ole kahta peukkua, mutta toinen peukalo on ikäänkuin 1,5 kertainen leveydeltään siitä ylänivelestä ylöspäin ja siinä on kaksi kynttä vierekkäin. Sen mahdollisia toimenpiteitä mennään sit pohtimaan käsikirurgin kanssa. Ei sille varmaan vielä mitään tehdä, mutta jossain vaiheessa luultavimmin. Jännittää toisen puolesta.

Mä oon sitten pakottanut itseni juomaan kahvia. Oon aina ollut vannoutunut teen juoja ja kahvin hajukin on ällöttänyt, mutta nyt oon pari kertaa maistanut reilun maidon kanssa ja onhan se piristänyt! Tiedä sit kumpi pahempi, kahvi vai energiajuomat, mut ajattelin ensin kokeilla kahvia ;) Enpä olis uskonut tämänkään päivän koittavan...
 
Matami,Huippua..nährään sit kerhos,pyrin rattailla lykkimään mut jos on ihan mahoton keli niin voipi olla et sorrun miehen kyytiin ;)

Naukuri,Meil on sama homma et poika ei tuola pakkasessa viihy...kenties se kun pitää topata niin paljon päälle tms. ei toi nyt hirvee ulkoiluhirmu oo koskaan ollut,mut aina kun ilmat on ns.poikkeavat eli sataa tai on ylikylmä,niin olis vaan sylissä. Ihanaa et on noi kerhot =) Tsemppiä sinne lastenklinikalle :hug:

Oon niin jäässä kokoajan et en kykene tonne ulos juuri pikaista käyntiä enempää,hyrrr.... :snotty:
 
Heips, onpa ollut vilkasta. Mistä sitä alottais, hmm

vauva-arkeen jaksamista ja voimia :hug:

weiss miten ne maitohappobakteerit toimii?

iho meillä kuivuu kädet ja posket. mut muuten iho tosi hyvä eikä oo mitään ongelmia.

pyllyn pesusta :) laitan neidin istumaan lavuaarin reunalle. Sujuu ihan ok.

matamiluulen et viet turhaan ruokaa jos viet kaikki 3viikon ruuat :D itse olisin kyllä myös vienyt kun en ollut ennen käynyt. Mut siel oli niin hyvät ruuat ja neiti söi perunamuussia ja lihapullia melkein joka ilta. Omaa riisi-kana-annosta syödessäni mietin et E olis voinut syödä samaa. Ruoka oli tosi hyvää. Hedelmät niillä olis voinu elää -toivottavasti teidän neiti tykkää melonista. Ranskalaisia itse ostin rannalta neidille-ja kummasti siel teki ihan aikuisenkin mieli suolapähkinöitä ja sipsejä. Makeaa kuten suklaata ei ollenkaan. Kyllä on hienoo kun pääsette reissuun.. mä mietin jo kovin miten saisin seuraavat matkarahat kokoon. Millon te lähdittekään helmi-maaliskuussa?

En muista mitä piti kommentoida.. palailen myöhemmin. öitä :wave:
 
weiss
Merika: En osaa selittää mitenkään lääketieteellisin termein, mutta näin on meille aina suositeltu ja itse olen omassa ihossani huomannut, että kun aloitan rela kuurin, alkaa ihottuma pikkuhiljaa helpottaa. Ja eiköhän siitäkin joskus joku tutkimus ole tehty..
 
Merika...miä tuota neitii aattelin, kun on niin huono juomaan, ettei sais mitää ripulia...olisi varmaan sairaalakeikka :/ ...mehän saatiin koko porukka viimeksi salmonella ja syötiin siisteissä paikoissa, poika söi koko reissun kans tyyliin lihapullia ja muusia :D ...varmaan saatiin se pöpö jostain valmiiksi paloitellusta hedelmästä ym...no siihen ei tarvinut lääkekuuria kuin mieheni...muilla lähti itsekseen pois...mitään oireita ei ollut kuin pojalle viimesenä iltana ripuli, joka meni nopeasti ohi... testi otettiin mieheltä työn vuoksi...en ole mikään hysteerikko...mut tuo neiti on vaikea tapaus, kun ei juo...
kunnolla...oliko teillä jotain ripulilääkettä mukana ( Osmosal on niin pahaa, etten saa lapsia juomaan sitä )...lähdetään maaliskuun 9. päivä =)
 
weisssyötkö sä niitä pitkänkin kuurin ja miten usein? Mun ystävällä on niin pahassa kunnossa kädet :| ihan auki -voisin ehdottaa kokeilee joskus. Hän on menos tutkimuksiin - eikä oo siks käyttänyt nyt kortisoonia-se helpottais kyllä hetkellisesti.
 
matami ei ollu mukana mitään. Sie juttelin yhden perheen kanssa paluu matkalla -heidän neidille oli tullu ripulia ja olivat käyttäneet lääkärillä varmuudeksi -paikallisil taitaa apteekis olla parhaat rohdot ripuliin yms. auringon polttamiin. Se juominen on kyllä tärkeetä -pienet osaa olla hankalii. relaa me syötiin ennen matkaa ja matkan ajan
 
No johan on taas tänään ollu hiljasta!

Ihana talvi :heart: Puut on ihan sokerikuorrutettuja ja tosi kauniita. Mä en muistakaan et täällä olis näin valkosta ollu vuosiin. Ihanaa!

Purkkiruoat
, vaihtelevasti menee. Ollaan aika paljon liikkeellä, ni silloin yritän saada edes jonkun verran menemään sisälle mokomia ja sillon tällön jopa onnistun :)

Meidän neiti sai tänään ekan lakunsa, ja aijaijai et oli :p ja sen mitä ei lakua natustanu ni oli vaan yhtä :D

Kerhoista, meillä kans muskari alkaa nyt ja täytyykin kattoa et mitäs muuta meillä täällä on tarjolla. Hyvä kun tuli puheeksi.

Naukuri, kahvi on hyvää ja piristää johonkin pisteeseen asti. Mä juon sen lisäksi vielä pepsi maxia ja mä luulen, ettei noilla enää millään oo mitään vaikutusta muhun :D Tsempit sinne lastenklinikalle!

Yökylät,
meillä ei oo ollu vielä kertaakaan yökylässä ku ei kukaan taho ottaa sitä :ashamed: Mielelläni antaisinkin mut ku ei ni ei... Tai no miehen äiti ottais enemmän ku mielellään mut sekin asuu yli 200 km päässä... No onneks ollaan ees muutama kerta saatu hoitaja tänne, mut kyllä mua korpee ku en kehtaa pyytää et voisko sit aamullakin vähän kattoa perään etten se olis minä joka sit neidin kanssa herää aamulla :whistle: Mut joo, nyt aattelin et jos pitäis tuohon toiseen kummitätiin yhteyttä enempi et jos neidin sit sinne lykkäis tuossa kuun vaihteessa. Ja ihan yöksi :D

Yövalvomiset, meillä kerran yössä herätään edelleen :(

Nojuu, ehkäpä tässä oli tää tänkertainen vuodatus....
 

Yhteistyössä