*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA 2010

Iltaa!

Tulin just töistä ja kuulkaas joku siellä paikassa mua tökkii :/ ilmapiiri tai joku ja en haluis huomenna ees mennä. Tekis mieli keksiä, että lapset on kipeenä tmv....mutta oon varmaan kauhee ihminen jos niin teen. Toisaalta en mä palkkaa saa ja joku nyt ahistaa :(

Matami, no höh...voi kun yö menis teillä hyvin!

Sarbba, voima :hug: sulle!
 
Joku rankka pöpö meillä jyllää :( ...poika alkoi illalla ripuloida ja tänä aamuna oksentaa....Edithillä ei pysy mikään sisällä ja on tosi sairas...mies vei lääkäriin ja sieltä passitettiin lastenpolille...nyt oottelen mitä tekevät....miullakin on maha outo ja ripulii tulee...bueno...
 
Hei kaikki, pitkästä aikaa taas!

Ehdin pitkästä aikaa koneelle ja voi kurjuus mitä kaikkea ikävää osaan teidän elämistä on sattunut :(

sarbba Olen kovin pahoillani äitisi sairastumisesta :hug:


katrinainen Tosi kurja lukea teidän Avan jatkuvasta sairasteluista (mulla ei ole ollut lainkaan käsitystä, että hän noin paljon on ollut kipeänä!!) ja että pienikin on nyt flunssassa :ashamed: Toivottavasti alatte parantumaan pian!

birdie Voi sinuakin rakasta... Onneksi olet nyt saanut hoidon alkuun! Lääkitys ja viikko saikkua vaan ei ainakaan omaan korvaani kuullosta riittävävältä hoidolta keskivaikeaan masennukseen.. Olethan tiukkana, että saat asianmukaista hoitoa! Ja terapia varmasti olisi paikallaan kuten jenni jo ehdotikkin! Jaksuja :hug:

marmotta Meillä kanssa Neaa on (porukan pienimpänä..) töniskelty vähän väliä pihalla ja on kyllä aika perberistä, jos näiden "bullyjen" äidit ei mitään kommentoi jälkikasvunsa tekosiin!! Vaikka siitähän sen heti näkee, että mistä ovat raukat huonot käytöstavat perineet... :kieh: Ota asia rohkeesti puheeksi äläkä vaan alistu moiseen ja lopeta sen takia kerhoilua!! Ne kiusaajat sieltä joutavat pois ettekä te!

matami Meillä on vauva ollut viikon ripulissa (ei muita oireita, normaalin iloinen ja tyytyväinen itsensä) ja Nealla ollut kaksi päivää kuumetta (eilen illalla 39,6c) sekä maha löysänä. Täällä ainakin noro-virusta liikkeellä ja siltä teidänkin oireet vähän kuullostaa... Kovin rankka tauti ilmeisesti! Toivotaan pikaista paraneista pienille.

Meille kuuluu hyvää, tytöt kasvavat hienosti ja arki rullaa mallikkaasti. Äiti nyt on kuin haudasta noussut - siitä pitää meidän pieni yökukkuja huolen B) - mutta hyvin jaksellaan kuitenkin porskuttaa eteenpäin. Niin ihania nuo murut on... :heart:

Mulla on kauhea projekti menossa, kun myyn kaikki vauvatarvikkeet netissä :p Päätettiin tosiaan miehen kanssa yhteistuumin, että meillä on kaksi ihanaa murukaista tyttöä ja enempää emme taida enää tehdä joten ihan kiva saada muutamia euroja irtikin noista tarpeettomista vauvakamoista. Kauheasti meinaan tuli aikanaan ostettua kantoliinaa, imetystyynyä sun muuta, joita ei sitten koskaan oikein käytettykään..

Oikein mukavaa viikonloppua!!

Carmen, Nea 1v 8kk ja Anniina-vauveli (tiistaina jo!!) 4kk :eek: :heart:
 
:wave: elonmerkit lahettelen! Toissa on ollut kiiretta etten oo oikeen kerrennyt tanne muuta kuin vilkuileen!

:hug: Kyllapa nyt on paljon tapahtunut kaikille ja jaksuja.

Meilla arki rullaa ihan hyvin. Valilla kauheet raivarit kun ei saa tahtoa lapi, mut muuten tytto on ihan iloinen ja osaa paljon asioita, puhekin pikkuhiljaa edistyy. Meilla oli yksi yo ettei F herannyt laisinkaan, mutta mina raukka olin toissa aamu yhteen asti ja heti seuraavana aamuna takaisin sorvin aareen. Mutta parasta etta sain 4h katkeamatonta unta aamuyosta. En muista milloin viimeksi olisin nukkunut aamuyon tunnit putkeen heraamatta =)

Matami: F ei saanut mitaan reaktiota MPRsta. Me ei oteta naillanakymin sikainfluenssa rokotetta, katsotaan asiaa uudelleen jos tarvetta tulee.

Kayn viela vilkuilemassa kirjoituksia ja yritan pysya "karryssa" mukana =)
 
Kiitos neuvoista ihanaiset. :heart: Päätin että pysytään seuraava kerhokerta kotona ja katsellaan sitten taas. Ihan vaan siksi että mulla keittää yli jos saan tietää kuka on lyönyt. Pitää ainakin muutama viikko roikkua Eevan perässä ja katsoa ettei kukaan mukiloi ja jos niin käy niin otan asian sit heti puheeksi kun näen itse kuka sitä tekee.

summer menitkö töihin? Onko sun pakko olla loppuun asti jos et halua?
 
Marmotta, kyllä mä menin ja oli ihan hyvä ilta. Se näköjään riippuu tosi paljon siitä kuka siellä on töissä :/ Ei kai sitä pakko olis olla, mutta eiköhän se mene. Jospa sitä vähitellen tottuu. Varmaan aika paljon mun omastakin mielialasta kiinni....on ollut mulle tosi rankka viikko, kun kaikki uutta ja sitten lasten hoitojutut ja kaikki :/
Mites pakkaaminen/muutto edistyy?

Nyt mua sitten ärsyttää pepin hoitaja. Meillä kun on juotu nokkiksesta ja sillä on jotain nokkamukia vastaan. Ilmotti sillon heti, että hän sitten alkaa heti antaa tavallisesta mukista. No ei mulla sitä vastaan ole mitään, mutta eihän se nyt päivässä käy että se oppii. Mulla ei olis mikään kauhee hätä heti päästä eroon nokkamukista, kun just alotti sen hoidonkin vasta. Nyt se eilen aamuna sanoi, että alkakaa nyt kotonakin harjotella....että hän ei ole täällä antanut juoda siitä ja ei se vielä oikein mukista onnistu. No ei onnistukaan :/ kova jano sillä on aina kun hoidosta on tullut, että ehkäpä ei ole tarpeeks juonut siellä. Kyllä me koitetaan treenata, mutta kyllä se mun mielestä vois nokkamukista antaa nyt aluks sielläkin.
 
Heipä..

Matami,Voi hurja,oisko kuitenkin rotaa...eks noro oo yleensä paljon lievempi? Mietin hetken et tarttuukohan meille,mut olishan se jo edithistä tulleena jo alkanut...ainakin jos tosiaan on rotaa tai noroo... Just kaverin kanssa juttelin ja puhu et oli ollut oksennustaudissa :x Voi raasua... antavat nyt sit nestettä ainakin siellä sairaalassa... ja siekin tietty sielä nyt pöntöllä kykit :/ Voimia ja pikaista paranemista teille kaikille :hug:

Summer,No on se vaikeeta sitten painaa se nokka kiinni mukiin :eek: Vaikeehan sitä hetkessä on oppia ja tuskin se jää oppimatta vaikka nyt nokkiksesta saiskin :/ Eikai sitä nyt sen takia janosta tarvi kärsii... :kieh: Meit on näköjään moneen junaan... en ihmettele jos nyppii :/

Mietin täs et ottasko sikapiikin kun alkavat rokottaa kuun lopussa...muuten en jaksais vaivautuu,mut tietty kun tässä voi raskautua ja sit tilanne on taas eri riskien suhteen...et olisko kuitenkin parempi ottaa nyt kun vasta sit...jos nyt ees raskaudun,mut kuitenkin...

Mua alkaa pannuttaa nää pakkaset...pesukoneen poistoputki ei skulaa,yks aamu oli muutkin putket jäässä,mut onneks meillä on siinä toimiva järjestelmä,et ne saa sulaks. Rotat tai hiiret liikuskelee täälä kylmää paossa...en oo -onneks- nähnyt vielä yhtään,mut rapina kuuluu :x :kieh: ja pojan kans ei pääse ulos kun toi kylmä käy itelläkin niin nopeesti naamaan,saati pojalla joka ei liiku... autolla toki ollaan liikuttu kun mies on ollu kuskaamassa ja hetki seisty tossa ulkosalla,mut siihen se sit jää. Olis ees tossa -15 asteen nurkilla,niin olis heti parempi.
 
Repa, se on ihan kiva täti ja peppi tykkää....mutta se on sen olonen ollut alusta asti ettei uskaltais kauheesti sanoo :/ kauheen itsevarma ja sanavalmis ja sellanen 50-60v vanha. Kai mun täytyy maanantaina aamulla kysästä, että voisko se nyt saada kuitenkin nokkiksesta siellä ja samalla harjotellaan tavallisesta juomista kotosalla. En tiiä mikä sillä on sitä vastaan...huomasin sillon alussa heti. Sekin vaan helposti ajattelee meidän neitiä vanhemmaks, kun se on siellä hoidossa olevien 3 vuotiaiden kokonen :eek:
Vai eikö kenelläkään muulla enää käytetä nokkista? ollaanko me ainoita
 
Summer,Voin kuvitella ihmistyypin...sillä on vuosien kokemus ja käsitys siitä miten homma pitäis mennä... ja varmaan uhkuu sellasta auktoriteettia,ettei kehtois paljon vastaan panna :D Jos sillä sit on joku pinttynyt käsitys nokkiksesta just siihen tyyliin,et tuon ikäisen pitäisi nyt vaan kerta kaikkiaan osata juoda mukista... noh,jos jotenkin nätisti saisit kysyttyä :p
Miä käytän nokkista edelleen tavallisen mukin/lasin rinnalla... tavis mukiin kun ei voi laittaa kerralla paljoo kun hörää ne joka paikkaan muuallekkin kuin vaan suuhun ja nokkis on monasti vaivattomampi.Juo kyllä siis ihan tavan mukista päivittäin ja jos laittaa korkeintaan puoli lasia,niin menee ihan hienosti =) Mut en oo nähnyt kiirusta hyllyttää nokkaa,ehkä siinäkohtaa kun se tuntuu täysin turhalta =)
 
Summer Vie vaikka oma nokkis mukaan hoitoon ja sano et tällä voidaan juoda tarvittaessa. Meil ei juoda mitenkään säännöllisesti tavallisesta mukist ja joskus on viel jopa tuttipullokin käytössä :whistle: Meil alkoi tarha viime viikolla ja siellä vaan kysyivät et juohan Joa nokkiksesta. Sanoivat vaan et jos olis viel juonu tuttipullosta olis hygienia syistä pitäny tuoda oma. Tavallisesta mukista juomisesta ei ollu edes puhetta :eek:

Tarhan aloituksen ihanuus koettiin eilen kun Joa rupes oksentaa ja ripuloida. Ekan pöpöt sielt sit saatu :x Me muut ollaa viel terveinä ja nyt vaan odotellaan tarttuuko meihin... Miehen pitäs aamulla lähteä duunireissuun ja odottaa innolla aukeaako hanat just lentokoneessa :x :LOL:

Pakkaset ärsyttää todella :headwall: Esikoinen hyppii seinille eikä ulos ole asiaa kun mittari näyttää -21 |O Pitkästä aikaa taas täälläinen talvi...

Alet vihdoin ja viimein pääsin ale ostoksille. Jesperin alesta tarttui mukaan kaikkea kivaa pientä. Ja yks ilta täs tilasin pojille ens talven ulkovaatteet Ticketin nettikaupasta ja toimittivat paketin suoraan duunipaikan respaan :D Nyt vaan toivon et olen onnistunut valitsemaan oikean kokoisen puvun Joalle... Esikoisen kanssa tein muutaman virhearvion ja luulen et nyt olen parempi arvioija kun oon harjoitellut ;)
 
summer: no johan on hoitaja siellä, meil ei ole ongelmia ollut nykyisen pph:n kanssa. meillä tyttö juo nokkiksesta..

sikapiikki: työpaikan puolesta saadaan perjantaina rokotukset ja aattelin sit ottaa kun hoitaja tulee paikan päälle pistämään, on sekin sitten otettu..on sit hyötyy tahi ei

pakkaset: tääl mittari näytti aamul -16 mut on nyt laskenut jo melki -10 asteeseen joten ulos mennään sit iltapäiväst kunhan tyttö herää päikyiltä ja ollaan syöty

alet: ei oo tullut käytyy aleis, ekaks ajattelin ostaa ens talveks haalarit etukäteen mut en uskalla alkaa veikkaamaan kokoja..
 
Heips....pikku hiljaa alkaa näyttää valoisammalta...olin aamuvuoron töissä, oma olo alkoi helpottaa eilen, poika oli eilen melko ok ja Edith rukka nukkui koko päivän ja hiukan saatiin menemään nesteitä ja hedelmäsosetta ym. Tänää on jo syönyt vähän ja oli ovella vastassa kun tulin kotiin =) ...olihan pöpö :kieh: repa...tuli sieltä maanantain kerhosta, kun se miun kaveri ilmotti, et niillä kanssa alkanut pienempi oksentaa :( ....jätetään huominen kerhoilu nyt väliin, saa neiti vielä toipua.

Marmotta...kysyn varmaan toisen kerran jo samaa asiaa :ashamed: ....mut mikä se vekotin oli, millä Eeva silloin pystyi meressä lillumaan? Olen katsonut netistä...ja kaikenlaisia löytyy, mutten tiedä mikä on hyvä käytännössä...Thaimaassa ei myydä kuin tavallisia uimarenkaita ja kellukkeita...pitää ennen matkaa tilata mukaan joku hyvä, et saa neitin mukaan merestä nauttimaan B)
 
Matami,tulinkin vartavasten katsoon teidän kuulumisia...onneks ootte paranemaan päin :hug: Me ei kans mennä kerhoon kun se mun sisko on täälä,niin mennään lounaalle yms. kahteen pekkaan ja poika jää isänsä huomaan =) Meil sit käyny tuuri kun ei yrjö lentänyt... olishan se jo tarttunut...noh jostain saa sen vielä kohta kuitenkin :x
 
Voimia pikkupotilaille :hug: Noroa on facebookinkin mukaan tosi paljon liikkeellä :( Vilma, vähän kyllä hymyilytti toi sun miehes, se olis JUST niin tyypillistä et siellä koneessa alkais.... :D Toivotaan toki että ei, mut ajatus on just se tou :headwall:

Matami, meillä on kylpylöissä ollut käytössä My Baby Float, siis semmonen uimarengas missä on reiät jaloille ja sit likka istuu siinä kyydissä. Ostettiin se kesällä Tallinnasta ja makso muutaman hassun eurosen.

Matkakuume saa hoitoa tänään kun varaan matkan maaliskuulle Lontooseen. Lähdetään likkakaverin kanssa sinne ihmettelemään. Ja edelleen London calling, laitoin sulle muutamasta jutusta yv:tä!!! Se kreikkakin vielä vähän kuumottelis.... pöh, mun kanssa :whistle:

Nokkis, meillä kans pääsääntösesti siitä juodaan ja jos se ei ole mukana ni sit tavallisesta mukista. Siitä juonti onnistuu tasan niin pitkään kun on jano, sit heti ku ei oo, ni sit alkaa pelleily. Tuttipullo on myös edelleen käytössä unille mennessä :whistle: Se kun ei siitä meinaa luopua... :ashamed:

Kurpitsa,
mä otin sen piikin jo silloin syksyllä riskiryhmään kun kuuluin ja oon kyllä ollu ihan tyytyväinen. Ne kaverit ketkä sen on sairastanut ni ne on kyllä ollu tosi kipeitä et jo ihan sen takia jo. Ja kyllä ne toista aaltoa povaa vielä tulevaks.

Laitoin tänään reklikset Reimalle meidän tekkihanskoista, ne ei pidä pätkääkään lämpöä sisällään!!! Heti ku tuli pakkaset ni alko neidin sormet oleen punaset ja jäässä kerta toisensa jälkeen ku sisälle tultiin. Eihän se käy laatuunsa, et joudun villalapaset hommaamaan väliin sen takia että talvihanskat ei pidä käsiä lämpösinä. Prkle! :kieh: No nyt ostin neljällä eurolla eilen Jesperistä karvavuoriset Jonathanin hanskat ja eikä ollut iltaulkoilun jälkeen enää sormet kylmät. Katotaas mitä vastaavat mulle.

Marmotta
, keskustele sen puheenjohtajan kanssa, että josko kävisitte yhdessä läpi näitä asioita että jumankekka jokainen vastaa lapsensa käytöksestä että toisia ei kiusata. Kaikilla lapsilla pitää olla oikeus tuntea olevansa tervetullut kerhoon. Jos noilta pikkujäpeiltä ei tossa vaiheessa tollasta käytöstä kitketä, ni siitä voi myöhemmin seurata vaikka mitä koulukiusaamista jne.

Mut nyt, hauskaa alkavaa viikkoa!
 
summer...meillä juodaan nokkiksesta...mielestäni hoitajalla ei ole sanomista tuollaisesta asiasta ja piste :kieh: ....kerrot hänelle, et meijän lapsi juo nokkiksesta ja sillä siisti ;) !! Muista, olet asiakas ja HÄN palvelun antaja...eli asiakas on aina oikeessa :whistle:

Miä hain äsken duunipaikkaa....oli aikamoinen täyttäminen...katellaan pääsenkö haastatteluun...summer...oliko sulla joku määräaikainen pesti vai?? Miun ei pitänyt hakee mitään vaan tehdä vielä keikkaa, mut tuli melko hyvä paikka, joten laitoin hakemuksen.

Nyt nukkuun...neiti on jo ihan ok :heart:
 
Mitäs ihmettä? Kirjoitin muutama päivä sitten pitkän romaanin tänne ja nyt sitä ei näy missään !? :eek:

Mutta ensimmäiseksi, kiitos summer kysymästä, hoidossa oleminen on alkanut sujumaan jo vähän parempaan päin. Itkustaa kyllä kun jätän J:n hoitoon, mutta kuulemma rauhoittuu siitä tosi nopeaa. Nyt jopa haluaa innokkaasti leikkiä jne, kun ekat kaks viikkoa halusi aika lailla istua hoitajien sylissä. Syöminenkin on alkanut sujua, kuulemma kun kuuleekin sanan "ruoka" on ensimmäisenä menossa käsienpesulle ! ( joulun jälkeen tapahtui ihme, ja neiti alkanut syömään hyvin, meidän mittakaavassa, ja sen huomaa, toisen masu on kyllä kasvanut ja pitkiä matkoja ei jaksa hirveesti enään kannella :D ) päiväunet vielä tökkii, nukkuu sellasia 30-40min unia vaan.

Me ollaan viimein löydetty asuntokin, ihanaa ! Päästään tän kevään aikana muuttamaan, vihdoin neiti pääsee omaan huoneeseen. Toivon todella että auttais öihin. Viime yönäkin oli taas klo.3-5 hereillä.. :/ Meillä tuntuu vaikuttavan hoidossa aloittaminen öihinkin.

Kuinka monella on vielä pinnasänky käytössä ? Ajateltiin miehen kanssa jos ostetais, jatkettava sänky neidille sitten kun päästään muuttaan, ja viedään pinnis kellariin.. :)
 
majj: meil pinnasänky käytös ja on varmaan viel jonkin aikaa..esikoinenkin nukkui aikoinaan aina sinne 2,5v asti siinä ja toivon että tyttökin viihtyis sinne asti, ei ainakaan ole toistaiseksi yrittänyt sieltä kiivetä pois joten senkin puoleen voi siellä uniaan jatkaa..
 
Majj, meillä kans pinnasängyssä ja vielä pitkään. Ei ole kiire mihinkään ennen ku jotenkuten edes nukkuu yöt siististi. Koska siinä sängyssähän se ei pysy jos yöllä herää,§ vaan lähtee vaeltaa. Sen pari kertaa kun on nukahtanut mun viereen ni johan se on keskellä yötä ollu olkkarissa leikkimässä :D Nyt mä ainakin tiiän missä se yönsä viettää ;) :LOL:
 
majj Pinniksessä nukutaan meilläkin. J saa nukkua siinä nyt vielä hyvän aikaa, jotta päästään tulevan vauvankin kanssa kunnolla vauhtiin. En jaksa alkaa opettaa nyt, että lastensängystä ei saa nukkumaan mennessä tulla pois. Saadaan vauvaa varten toinen pinnasänky tutuilta lainalle.

En muista koska olen viimeksi kirjoittanu, mutta eipä tänne kummempia. Tutti otettiin J:ltä reilu viikko sitten pois ja hyvin on mennyt ilman sitäkin. Viime viikolla heräili öisin tavallista enemmän, mutta viime yö meni jo ilman herätyksiä :).

Vielä kaks työpäivää, sitten äippälomailemaan :)!
 
Matami, oon työkokeilussa kuukauden eli saan ihan liiton rahat ja 9e päivä lisäks. Yritän tällä keinolla selvitellä, että mitä työtä rupeisin tekemään/hankkimaan koulutusta.

Sanoin hoitajalle aamulla, että likka ei kotona suostu ottamaan tavallisesta mukista ja en ole siitä numeroa tehnyt. Sanoin että jos sitä vähitellen opeteltas niinkun muitakin taitoja. Että mun puolesta vois antaa nokkiksesta sielläkin...että pääasia ettei olis janoinen, kun yleensä juo paljon. Ei se siihen kauheesti vastaan sanonut...ihan vaan että niinpä ja joo linjaa. En sitten tiiä miten on maitonsa tänään antanut...musta tuntuu ettei nokkiksesta ainakaan.

Majj, hyvä että hoito alkaa sielläkin sujua! Meillä se sujuu tosi hyvin ja uskomattoman nopeesti alkoi niin mennä =) ei voi kun olla ilonen
 
Pinnis ei oo ollu käytössä 1v3kk ikäsestä enää ollenkaan ja sitä ennenkin melko satunnaisesti,ei tykänny koskaan nukkuu siinä,mut jatkettavassa oli heti kotonaan...ei varmaan digannu kaltereista ;) Meillä ei oo koskaan lähdetty yöllä sängystä pois,paitti viereen tulee kyl...

Matami,mitäs duunia hait? Meniskös elli hoitoon sit? =) Kiva et teillä ollaan terveenä jo :flower:
 
Matami, juurikin se samainen baby float oli meilläkin. Kunnes neiti päätti että hän ei siinä kellu ja vaihdettiin puhallettaviin kellukkeisiin. Yllättävän nopesti oppi niillä kelluttelemaan ja 'uimaan', varmaan suolainen vesi auttaa asiaa kun kannattaa hyvin.

Pinnasänky on lähinnä pehmolelujen varastona, Eevahan nukkuu vieressä. Mutta ei kauaa, mamma ottaa tässä joskus tiukan linjan ja Eeva alkaa nukkumaan omassa sängyssä. Tässä joskus. :)
 

Yhteistyössä